/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
zozso 231077 2008. december 22. 17:06
Válasz erre
Zozso és nem Zsozso ha kérhetném és most csak egymás mellé raktam az alkatrészeket a kép kedvéért még az alap kész sincs távolabb lesz minden megnyugodhattok :-)
Ádám911. 231076 2008. december 22. 15:16
Válasz erre
Zsozso!

Az alapelképzelés jó nekem tetszik.:) Igen a vezetékekből sok van egy kicsit de látom megoldottad már:D Csak így tovább. Ja és szerintem majd a roncsokat egy kicsit távolabb is szórhatod:)
Muzzy 231075 2008. december 22. 15:06
Válasz erre
Zozso!
Lezuhant gépeket és roncsaikat általában össze szokták gyűjteni. Béke időben a baleset okának kiderítése miatt, háborúban meg újrahasznosításra. Általában katasztrófát (súlyos baleset) szenvedett gépekből származó berendezéseket nem nagyon szoktak visszaépíteni... (vannak babonás repülősök, meg soha sem lehetet tudni, miéret következett be a baleset.)
Az is fontos, mitől, hogyan sérült a gép. Itt gazdaságossági kérdések is előkerülnek. Érdemes-e az adott hibával több munkaórát ráfordítani, mint egy újat vételezni a raktárból.
Egyes fődarabokat cseréltek, ezért látható időnként érdekes festésű gép. A Te esetedben el tudom képzelni, hogy elvontatják a gépet, és kap egy új szárnyat.
Muzzy
Tibor 231074 2008. december 22. 14:22
Válasz erre
JU-87-RAJZ-2
JU-87-RAJZ-2

No, hogy segítsek:
A magyar, meg a német stukák standard festési mintája, de a valóságban sokféle más is létezett. A képet nagyítsd ki egy kissé, mert a szkennelés csak ílyenre sikerült.
Tibor
Z63 231073 2008. december 22. 13:48
Válasz erre
zozso!
Így már nehezebb a dolgom, mert ezt nem tudom leírni neked pár sorban, ez bizony a te alapvető felkészültségedet kívánja! Be kell menned makettboltba, ott mutatnak neked Gunze, vagy Model Master festékben megfelelőt.Ezenkívül keress a neten mindent, ami ezekről szól és olvass vissza a megfelelő topikokban. Makettezni csak úgy lehet, ha tényleg utánajársz a dolgoknak. Alapvető tudást pedig egész egyszerűen kötelező felszedni, ha valaminek nekiállsz.Ez,mint minden hobby,így működik!
Ne keseredj el, sok utánajárást és tanulást kíván majd, de ne add fel! Sajnos csak úgy, "majdcsak segít valaki" alapon ez nem megy, neked is bele kell tenni a részedet! A német festéseknél is szinte alap az ollós minta,( egy világosabb és egy sötétebb szín cikk-cakkmintában egymás mellé festve) amit bármilyen fényképről lenézhetsz, de ez a te feladatod!
Sok sikert!
Üdv,Z63
zozso 231072 2008. december 22. 13:24
Válasz erre
Nah végre valaki mond is vmit!:P amúgy még még messze nincs kész! a drótokat már majdnem mindet leszedtem rakok helette 1-2 vékonyabbat! alutálcát meg nemrég vettünk majd lenyúlok egyet muttertől.D: akkor már alutálcából kisebb lemezdarabokat ha legyártok az meg mehet majd a roncs köré gondolom..:) az az RLM70/71 az milyen zöld? mert így nemnagyon tudom..;) és mivel a repcsifestésben se vagyok annyira otthon az ollózott minta hogy néz ki? és köszi!

üdv
Obi 231071 2008. december 22. 13:02
Válasz erre
Szia zsozso!
Szerintem is kicsit sok a vezeték :D Érdemesebb lenne kicserélni az egészet vékonyabbra, főleg a motortérben. A letört futó és a szárnyvég talán túl közel van a géphez, gondolom gyorsan zuhant le, és a leszakadt dolgokat messze elhagyta :D Vagy ha nem is, akkor az emberek vihették el (ha már a motort is), mert úgy tudom, akkoriban az emberek mindent elvittek ami mozdítható és fémből volt. A motorburkolatot pedig érdemes lenne elvékonyítani! És tömíts! Sokat fog dobni rajta, ha nem látod a csúnya illesztési vonalat:D Amúgy tetszik, csak így tovább :D

Obi
Z63 231070 2008. december 22. 12:47
Válasz erre
Szia zozso!
Sajnos, eltúloztad! A szárny külső részében alig voltak vezetékek, azok is csak vékonyak. Ami biztos, hogy volt, az a szárnyvégi helyzetjelző lámpáé, aztán most fejből nem tudom, hogy a rádiós magasságmérő hol volt a Stukán, de annak a vezetékei esetleg. Ezen kívül csak a csűrőmozgató mechanizmus elemei lehetnek, ami max.2-3 vékony dróthuzal, vagy tolórúd. A belépőélben pedig általában egy vastag cső van, ami a jegesedés elleni fűtést hivatott megoldani.Annyira kint már szárnytartály sem szokott lenni.Szóval, ha korrektül építenéd, nézz valami röntgenrajzot, a Stukáról lehet találni ilyet és ennek alapján rendezd el a dolgokat. Ha nincs, akkor 1., Fűtéscső 2.,Főtartó közelében néhány nagyon vékony vezeték( sárga, vagy fekete),a képen látható drótjaid iszonyú vastagok. 3., Kicsit hátrébb a csűrőhuzalok, vagy tolórudak Több nem kell bele.
A leszakadt szárnyrésznél a lemezszéleket vékonyítsd el, vagy a legszélére ragassz Piros Arany tubusból, vagy grillfóliatálcából kinyert vékony alulemezdarabokat, azok jobban adják a leszakadt fémlemezdarabok illúzióját! A lövésnyomoknál nem kell ennyire feltúrni a lemezt.A valóságban ezek majdnem, csak kalibernyi lyukak, de leginkább vékony hasadásszerű vágások voltak, amelyeknek a széle inkább befelé görbült. A másik oldalon, ahol a lövedék kijött, aztán jöttek a kirobbant, tépett, szakított lemezek.Ezek a sérülések pedig legtöbbször nem egyformák egymáshoz képest.
A Stukák színe sem egyszínű zöld, hanem többnyire RLM70/71zöld volt a jellegzetes német ollózott minta szerint festve. A civilek először a mozdítható dolgokból vittek el, aztán jöttek a csendőrök, majd a roncsszállítók. Ha a roncsot hagyták ott rohadni, a motort nem igazán lehetett mire használni, tehát azt nem nagyon vitték el.
Jó makettezést!
Üdv,Z63
zozso 231069 2008. december 22. 12:18
Válasz erre
akkor jól megritkítom :-) amúgy az egészről vmi vélemény?:P
HUJBI 231067 2008. december 22. 12:15
Válasz erre
ha a repülő vasbetonból van, akkor nem. :)
Sulyid 231066 2008. december 22. 12:12
Válasz erre
zozso 231065 2008. december 22. 12:05
Válasz erre
a vezetékek mennyiségét nem túloztam el?:-)
zozso 231064 2008. december 22. 12:04
Válasz erre
roncs1
roncs1
roncs2
roncs2
roncs3
roncs3
roncs4
roncs4

Na szóval pár kép
zozso 231063 2008. december 22. 10:37
Válasz erre
Köszi! akkor már csak a guberáló civileket kell kitalálnom hogy csináljam!:-) később ha megszáradt rakok fel képeket hogy milyen éppen!
Tibor 231062 2008. december 22. 10:16
Válasz erre
Zsozsó!
Én úgy tudom, hogy a stuka motorház felső és alsó burkolata egy-egy darab volt, illetve külön oldal lemezek voltak.
Azokban az időkben is a helyi lakosság megpróbálta "magáévá tenni" a lezuhant repülőgépek roncsait, hátha jó lesz valamire elvet alkalmazva. Így kerülhetnek manapság is elő a legkülönbözőbb helyekről roncs darabok. Pl.: Fiat G-12 törzs része (fáskamra), FW-189 hátsó lövész állás pleko fém kerete (tyúkketrec), vagy éppen nagyobb szárny lemez darabok (sufni tető) stb. stb.
Tibor
vereri05d 231061 2008. december 22. 08:38
Válasz erre
Ebből bármit meg tudsz formázni :DXD
vereri05d 231060 2008. december 22. 08:37
Válasz erre
figyelj ha ép és működőképes volt akkor lehetséges. :D
Sulyid 231059 2008. december 22. 08:11
Válasz erre
Kössz a linket mind a kettőtöknek.Már öteletem is van,az lenne a szituáció hogy éppen egy farm ház mellet csatáznak/vagy a másik lehetőség pihennek.Nagy valószinűségel Normandia lesz vagy Hollandia.
zozso 231058 2008. december 22. 06:49
Válasz erre
illetve lezuhant gépekből előfordult hogy elcipelték a motort?:P
zozso 231057 2008. december 22. 06:48
Válasz erre
őő még1 kérdés a stukáknál hogyan nyílt a motorháztető?oldalra egyben vagy kétfelé esetleg előre hátra?:-o)
zozso 231056 2008. december 22. 06:22
Válasz erre
Tibor 231055 2008. december 22. 06:06
Válasz erre
Szevasz!
Ha a Magyar Királyi Honvéd Légierőre gondolsz akkor nemleges a válasz. Nálunk JU-87A,
JU-87B-2, JU-87D-3 és JU-87D-5 volt.
Korábban létezett 1/72-ben matrica az "A" változat kivételével a többihez, most nem tudom. Talán nézd meg a HAD-nál.
Tibor
vlevi 231054 2008. december 21. 23:47
Válasz erre
A rajzon lévő felvarró alapján valóban 101-esek, de akár 82-est is csinálhatsz belőle. Bár amilyen minőségű, még talán néger vízhordó asszonyokat is :)
zozso 231053 2008. december 21. 22:46
Válasz erre
Hát ezekkel sok mindent nem lehet kezdeni..
vereri05d 231052 2008. december 21. 22:43
Válasz erre
Nekem megvan.Ezek 101 esek
Sztem csúnya készlet. Revellnek ritka a jó figukészlete.
44-45 normandia franciaország esetleg battle of bulge .
üdv Erich
szezsolt 231051 2008. december 21. 22:05
Válasz erre
Hogy mit kezdj velük, arra nincs ötletem, de, hogy mi van a dobozban azt a mellékelt linkre rákkattintva meglátod.
www.plasticsoldierreview.com/Review.asp
üdv
zsolt
Andris 231050 2008. december 21. 22:04
Válasz erre
Sulyid 231049 2008. december 21. 21:58
Válasz erre
Amcsi ejtőernyősök
Amcsi ejtőernyősök

Én erre gondoltam...
zozso 231048 2008. december 21. 21:48
Válasz erre
ehez még hogy nemrég olvastam hogy nyíregyháza melett is találtak egy lezuhant stukát de típusát nemtudni
zozso 231047 2008. december 21. 21:48
Válasz erre
erről még nem is halottam:D megvan?:P
Sulyid 231046 2008. december 21. 21:31
Válasz erre
Sziasztok mi a véleményetek a revell 1/72 amerikai ejtőernyős készletéről?Milyen környezetbe illik leginkább?Milyen szituácíóban néz ki a legjobban?
zozso 231045 2008. december 21. 21:26
Válasz erre
úgy újabb volt e kérdésem lenne mégpedig az hogy Magyarországon itt nálunk volt e Stuka használatban?(Ju 87 G-2es tipus) ha igen akkor honnan szerezhetnék hozzá felségjelzéseket?

üdv
gyurmakoma 231044 2008. december 21. 10:33
Válasz erre
srácok
fújáshoz kis segitség:
az összerakott makett telibe fújása is tök egyszerű.
ugyanis nem teszünk mindent rá fullra.
hanem csak értelem szerűen..
egy tanknál a testet lehet fullba nyomni,de futógörgők és a lánctalp nélkül..
mert ugye mögé igy nem tudnál befújni,és hát nem is igazán ugyanaz a szin kell rá nem?

tehát mindent csak értelem szerűen..
ha valamit lefestettél és ragasztani kell akkor a ragasztási felületen meg kell picit kaparni hogy festék mentes legyen..

szóval mindent csak logikusan át kell gondolni.
repcsiknél elősször kabint kidolgozni és utánna a testet pl..értelem szerűen..
egy autónál sem megoldható hogy fullra összerakod és ugy fested nem?
kicsit tessék kreativabban gondolkozni és visszanézni pár oldalt...itt mindenre megvan a magyarázat csak meg kell keresni..
az ecseteses festés is jó,lehet gyönyörűen is festeni,de utánna tovább kell lépni.stukker,kompi.akár százszor jobb eredmény
horvathjozsef 231043 2008. december 21. 09:59
Válasz erre
sziasztok!borisz a rakomány homokból van!a koszoláson én is gondolkodtam de még nem csináltam soha és nem tudom h hogy kezdjek neki!ha tudtok segítsetek köszi
pucu1 231042 2008. december 20. 23:47
Válasz erre
Én meg is rendeltem innen www.flexiobt.hu/index.php 1800 bruttó
pucu1 231041 2008. december 20. 23:16
Válasz erre
zozso
Fejpántos nagyító így keres rá
üdv
Snowman 231040 2008. december 20. 23:13
Válasz erre
Szia!
Bármelyik barkácsáruházban!Én az OBI-ban vettem ezelött 4 éve,akkor volt 3600ft. 220-as adapterrel,különböző fejekkel(furó,maró,vágó,stb)és az egész egy spéci hordozható dobozban.
avirex 231039 2008. december 20. 22:41
Válasz erre
Szia Zozso,igen az nagyító.

A vaterán is láttam kb.3 ezer HUF :)
Bubu 231038 2008. december 20. 21:57
Válasz erre
Szia tomvenom!
Hát van igazad, egy jó öreg roncson élethűbben mutatna az biztos.De ez csak egy járgány.Nekem speciel az a rész tetszett amikor a csávó egy revell Pz III.-ast csinál+diorámát hozzá.
tomvenom 231037 2008. december 20. 21:50
Válasz erre
Szerintetek nem sok egy kicsit a 2. 251-esen az a festéklehámlás?Olyan mintha vedlene a tank.
pucu1 231036 2008. december 20. 19:25
Válasz erre
barnamedve
kézi fúrótokmány keresd z63-at,neki van

zozso
igen az 1 szemüveg+ világítás is van rajta,elektroműszerészek is használják
üdv
zozso 231035 2008. december 20. 19:08
Válasz erre
még1 kérdés a 7. részben a 2perc után kb mibe rakja be szárítani?
zozso 231034 2008. december 20. 18:23
Válasz erre
és azt nemtudja valaki hogy mi van a fején? nagyítós szemüveg vagy miaz?:-)
barnamedve 231033 2008. december 20. 18:04
Válasz erre
Sziasztok! nézem a videót, és az lenne a kérdésem, hogy a második részben a 02:41-nél lévő fúróeszközt lehet-e kapni és ha igen, hol?
Ori 231032 2008. december 20. 18:02
Válasz erre
Én is végig néztem is ki is próbáltam a telibe fújást...úgy hogy össze van rakva a gép,és nem tudom,szerintem nem lehet annyira részletesen megfesteni,mintha nem lenne teljesen összeszerelve a gép,de még csak egyet fújtam telibe,szóval lehet hogy én nem csináltam valamit jól...:P

Mert tény és való hogy nagyon jól néznek ki,ahogyan megcsinálják őket,de sajnálom hogy nem csináltak hozzá legalább egy angol feliratot vagy valamit,ami alapján MI is tudnánk új technikákat elsajátítani!:P
zozso 231031 2008. december 20. 17:27
Válasz erre
Bubu 231030 2008. december 20. 17:24
Válasz erre
Az igaz ,hogy nem magyar a hang de akkor is nagy segítség.
Üdv.
zozso 231029 2008. december 20. 16:22
Válasz erre
ezek nagyonjó videók csak egy a baj vele hogy nem magyar:S
Bubu 231028 2008. december 20. 14:09
Válasz erre
Sziasztok!
Nos ez a mit? mikor? fessünk tényleg nagy dilemma.Nem térnék ki rá, mások is említették mindegyik módszer előnyét, és hátrányát is.De talán segítségetekre lehet a You Tube-on található japán makettezők technikája,napokig ültem a gép előtt mire mindet megnéztem(rengeteg van repülők, hajók, harcjárművek, motorok, autók szóval minden)de megérte.Ez a műsor valószínűleg a japán makettezőknek készült gondolom így is népszerűsítik a makettezést,(követni való példa).Egy egy műsor több részre van szedve, jobb oldalon a Related videos rész alatt megtaláljátok a további részeket.Amúgy ők mindig készre szerelve festenek,talán mivel a festett részen a ragasztó sem hoz létre tökéletes kötést.Szúrok ide egy linket ajánlom figyelmetekbe.uk.youtube.com/watchRemélem segítettem.
Üdv:Bubu
borisz 231027 2008. december 20. 13:29
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.