<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
KarBal | Adatlap | 685540 | 2021. május 14. 09:12 | ||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685539 | 2021. május 14. 08:33 | ||||||||||||||
Köszi a képeket Wrecker! Külön köszi a tehénkéset, mert az nem is sima 29M, hanem egy 29/38M! | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685536 | 2021. május 13. 22:44 | ||||||||||||||
Az nekem egy híradófelvételről van, csak más szögből (a híd cölöpnél látszik). A lövegen a gépvontatású kerék van: széles gumiperem, nincs kerek kerékagy, csak a csillag alakú merevítés | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 685532 | 2021. május 13. 20:38 | ||||||||||||||
A második képen amit Wrecker linkelt, az AFV által adott kerék van a lövegen? Barkácsolás megúszva. | |||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 685529 | 2021. május 13. 19:58 | ||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 685528 | 2021. május 13. 19:57 | ||||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 685508 | 2021. május 12. 21:04 | ||||||||||||||
Üdv! Most láttam fércbukon, hogy másik magyar kolléga osztotta meg. Francia illető árul ilyeneket, ezen az email címe érthető el: renaud@sharkit.com Ritka, kísérleti repólőgépeket is gyárt műgyantából. Fércbúko oldal: www.facebook.com/profile.php | |||||||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 685507 | 2021. május 12. 21:04 | ||||||||||||||
Üdv! Most láttam fércbukon, hogy másik magyar kolléga osztotta meg. Francia illető árul ilyeneket, ezen az email címe érthető el: renaud@sharkit.com Ritka, kísérleti repólőgépeket is gyárt műgyantából. Fércbúko oldal: www.facebook.com/profile.php | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685492 | 2021. május 12. 17:17 | ||||||||||||||
Én inkább a háború vége felé mindenbe beépített sIG 33-ak megmaradt kerekeinek felhasználását gondolom a 18/40-ekhez (tévedés joga fenntartva) | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685490 | 2021. május 12. 16:56 | ||||||||||||||
SIG-33-asnak is ilyen kerekei voltak. Ez valami egységes szabványkerék lehet. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/SIG-33_01.jpg | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685483 | 2021. május 12. 11:00 | ||||||||||||||
Csak terepezett Göring tarackot láttam eddig magyaroknál, olyat ami nem harctéri átadás volt. A gépesített alakulatok még a különféle ék alakú jelzéseiket is felfestették a pajzsokra a bevonulásokkor. Lőtáblázatot ritkán, de látni (egy képem van róla). Feliratot is egyetlen képen találtam (kerékagyon, helyretolón) | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685481 | 2021. május 12. 10:53 | ||||||||||||||
Szia Altengernagy! A jelenleg kapható leFH18 választék egy képen (amit Te is beszúrtál linkben), saját kommentjeimmel: shop.1-72depot.com/nl/miniatures/contributions/german-lefh-18-sets-with-crew-including-armourfast-new-ones/ | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685479 | 2021. május 12. 07:51 | ||||||||||||||
Megnéztem az AFV Clubos (35050 cikkszámú) tarackot (nem ismertem, mert 35-ben nem építek) az viszont gépvontatású változat . Ja, a leFh 18 csak terpesztalpas változatban létezett (vontatott lövegként)... :) Igen, a magyar tarackokat/lövegeket (még a régebbi típusokat is!) terepezték a sztenderd háromszínű (zöld-sárga-barna) festéssel (még a pajzsok belső felét is!). A német feliratokat 99% hogy átfestették, egyik képen sem látok pl. a németekre jellemző lőtáblázatot a pajzs belső oldalán, se (a fékre/helyretolóra felfestett) betűzést, ami 1-1 adott lövegnek az ütegen belüli helyét mutatta, se a folyadékfék típusát jelölő feliratot. | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685478 | 2021. május 12. 07:37 | ||||||||||||||
Szia Karbal! Szerintem a képeden egy fogatolt változat van, mivel nem látok a keréken a gépvontatásúakra jellemző gumiperemet, tehát a Déé által beszúrt szabályzati képeket nyugodtan használhatod referenciának, ha azt az adott példányt akarod megépíteni, amiről képet tettél be. Egyébként maga a kép itt van kicsit nagyobb felbontásban: | |||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 685476 | 2021. május 12. 00:25 | ||||||||||||||
Szia! Szabályzatba ezek a képek vannak. | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685463 | 2021. május 11. 15:05 | ||||||||||||||
Igen, a 18/40 mozdonya volt is a keceli képek közt, meg van róla Botoddal vontatós koalíciós időszakbeli kép. De az elvileg jóval könnyebb volt, mint a 18. | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685461 | 2021. május 11. 13:27 | ||||||||||||||
A magyar 37M tarackok egy részét fogatolva vontatták csak egy részük volt gépesítve. Alaphangon a Hansa-Loydokkal (direkt erre vették őket), de amikor azok elkoptak Botondokkal vontatták őket. A fogatoltakat meg ugyanúgy hatosfogat húzta mint a németeket csak a mozdony volt némileg eltérő. Még a háború végén hadihasználatra kapott 18/40-eket is fogatolva vontatták. | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685460 | 2021. május 11. 11:45 | ||||||||||||||
,,Gyanúm szerint a honvédségi darabok lóvontatásúak voltak és nem gépjárművel vontatták őket. Vagy volt ilyen is, olyan is?" Nem, SdKfz 11-gyel vontatták őket. Szerencsére az AFV Club azt is árul :) | |||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685459 | 2021. május 11. 11:39 | ||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685458 | 2021. május 11. 11:39 | ||||||||||||||
Nagyon szeretem, hogy a makettinfon mennyi hasznos és érdekes információt tud meg az ember mindig :) A mellékelt képen látható magyar 37M-et akarom majd építeni. Megszereztem a fehér holló ritkaságú AFV Club-féle leFH18-at hozzá. Erre most a társalgás alapján rájövök, hogy a kereke nem olyan, mint a képen lévő eszköznél :) Töröm a fejemet, hogy őrült sok, vagy csak baromi sok munkával lehet átalakítani a kereket :) Én úgy látom, hogy a képen terpesztalpú változat van, a bal oldali katona mellett a két lábat összetartó akasztó van. Amúgy több képen úgy látom, hogy a magyar 37M-eket terepszínűre fújták. Ez vajon a sztenderd magyar tarka? Vajon ezzel átfestették a német feliratokat is? Gyanúm szerint a honvédségi darabok lóvontatásúak voltak és nem gépjárművel vontatták őket. Vagy volt ilyen is, olyan is? (Az AFV több helyütt más alkatrészt ad a kétféle vontatáshoz) | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685451 | 2021. május 10. 18:34 | ||||||||||||||
Áááááá... Azt észrevettem, hoyg nem egyforma a küllők szükülése, és hogy más a peremezése a lyukaknak, de az most tűnt fel hogy az egyik 5 a másik 6 küllős! És nem is egyforma méretű... | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685449 | 2021. május 10. 17:57 | ||||||||||||||
Alaphangon mi a leFh 18 löveget rendszeresítettük 37M néven még a háború előtt. Aztán 44-45-ben kaptunk leFh 18/40-eseket is, (vegyesen mindhárom fajtájú /préselt fém-, 8-, 12-küllős fa/ kerékkel). A háború után egyébként nemcsak a megmaradt 18/40-eseket, hanem a sima 18-asokat is használtuk tovább amíg a sereg fegyverzete tokkal-vonóval le nem lett cserélve szovjet cuccokra. Ha 1/72-bem 37M tarackot akarsz, arra ott az FtF leFh18 makettje, 18/40-hez meg pl. a Zvezda kitje. | |||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685448 | 2021. május 10. 17:50 | ||||||||||||||
na pont ezt akartam kerdezni. Akkor a problema meg is oldodott, mert az egyenes "kulloju" kerek akkor egy PAK kerek. A sima es az M szukulo kullos kerekebol is ket fajta van, latszik is a kepeken amit talaltam. Plusz meg ket fele kullos is, ez vajon pre-war, vagy roman? www.scalemates.com/products/img/1/8/2/974182-20387-54-pristine.jpg Ez meg lehet sved haboru utani, allitolag 82-ig hasznaltak ww2live.com/sites/default/files/styles/large/public/images/20162703181133.jpg Kesoi (?) ritka kullos is van, gondolom ez is PAK40 alvazra megy www.scalemates.com/kits/quickwheel-qwl-001-lefh-18-40-final-wheels--226060 lattam valahol szovjet tarcsas kereket is lehetseges hogy valaki (finnek, romanok?) atbuheraltak F20 alvazra? | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685446 | 2021. május 10. 17:32 | ||||||||||||||
,,Sima" LeFH18-at ne keverjük ide, a 18/40-es úgy állt elő, hogy a sima 18-at a Pak-40-es megerősített lafettájára szerelték. +csőszájfék. A magyaroknak mind a két fajta volt, sőt, a LeFH18/40 legalábbis a koalíciós időszakban is (+a debreceni kormány ténylegesen bevetett csapatai is vsz azzal voltak felszerelve). | |||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685445 | 2021. május 10. 17:21 | ||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685444 | 2021. május 10. 17:16 | ||||||||||||||
www.1-72depot.com/wp-content/uploads/2012/04/IMG_0459.jpg En ezt talaltam... otletem nekem sincs sajna. Nekunk melyik fajta volt? Apropo, ha pl levagom a csoszajfeket akkor sima LeFH 18 lehet belole csinalni? | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685434 | 2021. május 10. 13:39 | ||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685432 | 2021. május 10. 13:34 | ||||||||||||||
Akkor ez is egy háborús egyszerűsítés lesz. Nem tudtam erről, mert 18/40-et archív fotón, tisztán, csak 8 vagy 12 faküllős kerékkel láttam | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685429 | 2021. május 10. 12:59 | ||||||||||||||
Nem hiszem, hogy valami repró kókányolás lenne. Ezeken a példányokon is pont ilyen kerék van, pedig térben elég távol vannak egymástól, hogy a muzeológusok pont ugyanolyan kereket rittyentsenek hozzájuk: | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685428 | 2021. május 10. 12:57 | ||||||||||||||
Igen, ez lesz a következő fényképgyűjtemény témája (bár erről nem készült annyi kép). Ezek az ágyúk valószínűleg a várpalotai tüzérmúzeumból kerültek ide. Nem tudom, mennyire életszerű repró kereket csinálni neki. | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685427 | 2021. május 10. 12:39 | ||||||||||||||
Ennek ugye repró a kereke? Az összes képen, amit láttam, a merevítő küllő bordák a perem felé keskenyednek, itt pedig szabályos félhengerek. A könnyítő nyílások egyenes szélűek, míg amiket láttam, az mind peremezett volt | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685421 | 2021. május 10. 08:38 | ||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685420 | 2021. május 10. 08:36 | ||||||||||||||
Szia Freddy! Szokás szerint nagyszerű képek, köszi! Szégyen, hogy ilyen rossz állapotban van a technika Kecelen... Ha jól tippelek, a fotókon látható löveg leFh 18(M) változat, nem sima leFh 18. Kapcsolódó kérdéske: - a 18/40 változatokat (amikből szintén kaptunk 44-45-ben hadi használatra) is törzskönyvezték nálunk 37M-ként, vagy csak simán használatba vették és örültek nekik amíg voltak? (+1: vajh a képeken látható löveg magyar használatban volt valaha, vagy a germanszkíjk hagyták itt?) | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685400 | 2021. május 9. 12:31 | ||||||||||||||
Kicsit lefingott Göring tarack Kecelről. makettekeswg.blogspot.com/2021/05/179-37m-105cm-tarack-kecel-2011.html | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685391 | 2021. május 9. 08:28 | ||||||||||||||
Én el tudom képzelni, hogy nem is voltak részletes tervek, csak vázlatok. Ennél jóval precízebb dolgoknál is voltak gyártónkénti eltérések (pl: a Turánoknál) Akár azt sem zárom ki, hogy csak a vető volt kitalálva, a hordszerkezet nem ("Itt van ez a harci rész, kell rá egy pajzs, meg alá valami taliga. Lehetőleg valami meglévő eszközről. Oldjátok meg valahogy, többre nem volt időnk)". Hatala András cikkei alapján nekem úgy tűnt, hogy folyamatosan fejlesztették a fegyvert, még a lövedékek is változtak | |||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685390 | 2021. május 9. 08:03 | ||||||||||||||
Az az érdekes, hogy a pajzsok és taligák részleteiben eltérnek, mintha verziói lennének a vetőnek, vagy csak nagyjából követték volna a terveket. | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685358 | 2021. május 8. 13:51 | ||||||||||||||
Na, lassan a pajzs alakja is meglesz. Itt nagy felbontásban látni az Iparművészeti előtti állást. waralbum.ru/wp-content/uploads/2019/07/V-Budapeshte_ZiS-3_1945_author-E_Haldey.jpg | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685353 | 2021. május 8. 12:12 | ||||||||||||||
ezeket ismertem, de láttam, hogy nem illik a fotóhoz. Talán a két ferde merevítő igaz lehet a talpszárnál, de annyira kevés látszik belőle, hogy bármi is lehet ott Kopirájtnak elégnek gondoltam a dátumozott szignót, ha meg nem, akkor meg úgyis már fel van töltve... | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685351 | 2021. május 8. 11:59 | ||||||||||||||
Szia Elnar! Szuper a vázlatod, de jobban jársz, ha rögtön lekópirájtozod, mielőtt szembejön veled valami más oldalon/fórumon, mint xyz saját alkotása... :))) Más. Ezeket a képeket most leltem a Facén (Háborúk kis múzeuma Pécs oldal 2019.-es poszt), nem tudom, ismerted-é: | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685350 | 2021. május 8. 11:43 | ||||||||||||||
A vetőszerkezet 180 fokkal elforgatva áll, mint a fotón, mert így volt legkönnyebb rekonstruálni. Éles helyzetben a kezelő a jobb oldala mellől lőtt | |||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685349 | 2021. május 8. 11:37 | ||||||||||||||
Lerajzoltam :) Nincs leesve, állítható a magassági szög. Kézzel. Most látom, hogy lemaradt a rajzról a facebookos képen a cigaretta mellett tisztán kivehető jobb fogantyú, ami nélkül elég bajos lett volna a magassági irányzás. A talpszár erős feltételezés, de a többi tiszta. Egyezik a moszkvaival is. A pajzsnak csak a metszetét rajzoltam be, mert nem egyértelmű az alakja egy képen sem. Egy biztos: nem egyezik a Benczúr grafikával és ahogy néztem, a kísérleti háromlábon lévővel sem. Először nem értettem a pajzs közepén lévő hasítékot, eltelt egy idő mire kilogikáztam, hogy az a fordított T alakú talpszár felső bordájára ül rá szállításkor biztosítva az oldalmozgás ellen (jobboldali vázlat). Faék egyszerűségű szerkezet, kétcolos vascsövekből és szögacélokból. Nem 100% pontos a rajz, de ennél kevesebb információból is csináltak már maketteket :) | |||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685347 | 2021. május 8. 11:22 | ||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685346 | 2021. május 8. 11:21 | ||||||||||||||
Képekben talán egyértelműbb és érthetőbb a három típus (76.2mm 1931M 3-K, 76.2mm 1938M és 85mm 1939M 52-K) közötti különbség. Romsitsa (és Spangli) képén 1931M 3-K van, amit már felfúrtak 85mm-re, jól mutatja az átalakítást a(z utólag felszerelt) csőszájfék is. (Egyébként még az átmenetinek számító 76.2mm 1938M-ből is kinyomtak vagy 960db-ot a Wiki szerint...). | |||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685339 | 2021. május 8. 08:18 | ||||||||||||||
Ugy tudom, az M1931 ket kereku alvazon volt, hasonlo mint a Bofors, de volt egy fejlesztett verzioja 4 kereken, azt hiszem M1938 - de ebbol csak keves keszult mert mar uton volt a 85mm. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 685327 | 2021. május 7. 18:53 | ||||||||||||||
Bocs, hogy belevau a témátokba. Ennek utána néztem, mert érdekelt és hazai vonatkozása van. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 685326 | 2021. május 7. 18:46 | ||||||||||||||
A Németek által 1941-ben zsákmányolt 192 db 76 mm-es és 85 mm-es löveget. 1943-ban alakították át Olasz iparvállalatok az eredeti 85 mm-es, 3496 mm huzagolás hosszú, 24 barázdás állandó huzagolású lövegeket a Német 88 mm-es, 3496 mm huzagolás hosszú, 32 barázdás, emelkedő huzagolásra. 40 M lőelemképző csatlakozást és műszereket kaptak. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 685324 | 2021. május 7. 18:32 | ||||||||||||||
Igen. A zsákmányolt lövegek a hozzá szintén zsákmányolt lőszerkészlettel, azok megsemmisüléséig vagy felhasználásukig használták, majd mivel a cső elbírta, felfúrták 88 mm-re. A hazai igényelt Német 88 mm löveg mennyiségből is volt, amit így kaptunk. Hasonló módon módosították, de ezek zöme 85 mm-es, korai 52-K /Ksz-12/ volt. A csövet és a lövegzárat Olaszországban fúrták fel 88 mm-re, és Német műszereket kaptak. A 76 mm-es légvédelmi löveg forgó zsámolya, löveg sarka és alap kialakítása nem sokat változott a 85 mm-es fejlesztett lövegéhez képest, maga a lövegtalp és futómű rendszere viszont igen. A 76-os lövegnek még Y talpa volt, és hasonló módon, nehézkesen lehetett menet és harchelyzet közt állítani, mint a 80 mm-es Boforsunkat. Az új, fejlesztett 85 mm-es verziónál már a megszokott kereszt alakot, ebből két kihajtható oldal gerendákat kapott, mindössze 4 ember billentő rudakkal állította menet vagy harc helyzetbe, jóval gyorsabban. A korai példányok hasonló futóművet kaptak a 40 mm-es hazai Bofors gépágyúkéhoz. /A késői már ettől is egyszerűbb lett/ | |||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685318 | 2021. május 7. 16:47 | ||||||||||||||
Csak hogy jól értem-e: ezek "sima" 76 mm-es lövegek aminek a csövét felfúrták 88 mm-re? | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 685316 | 2021. május 7. 16:22 | ||||||||||||||
Bocs, 76 mm természetesen. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 685315 | 2021. május 7. 16:21 | ||||||||||||||
Az 76-os. Zsákmány lövegeket olaszoknál felfúrták 88 mm-re. A 85-öst ugyanígy. A 76-os csövön egy 85-ös csőszájfék látható. www.valka.cz/8-8-cm-Flugabwehrkanone-M-31-r-8-8-cm-Flak-M31-r-t12460 A 75 mm-es tovább fejlesztése a 85-ös volt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
téglatesó - Köszönöm és külön köszi a nagy felbontású képet is. Akkor egyrészt a készletben a fogatolt megoldásokat választom. Másrészt meg jön az izgalmas kerékbarkácsolás :)
Elnar - Köszönöm. Akkor nem vacakolok a feliratokkal. A képen úgyis még meszelés is van a terepszínen, szóval nem látszik majd semmi.
Sokol - Igen, Wrecker képén olyan kerék van. Nekem viszont sajnos olyan bolondériám van, hogy nem képet keresek a készlethez, hanem készletet a képhez. Ha a képen csálé volt egy alkatrész, akkor azt én is csálén próbálom beállítani. Nagyon tetszik a folyón átkelős kép, de ez a havas tájas beállítás még inkább tetszik.