/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
pmheros 626577 2017. április 15. 20:30
Válasz erre
kamo-krabice-nova-EVROPA-MF
kamo-krabice-nova-...

Találtam ahhoz a KP -hez egy képet:

www.modelarovo.cz/rok-migu/
Zoli 626574 2017. április 15. 19:06
Válasz erre
Egészen szándékosan nem az RV átvétele lesz ez is, mint a 23-as?
z
N. Laci 626573 2017. április 15. 19:05
Válasz erre
Sziasztok, ha minden igaz, és sikerül, akkor a móvari versenyen lesz először kapható a Kovozávody Prostějov MiG-21-ese. Több változatban is. Az MF egyik dobozában lesz magyar matrica is (8204).
pmheros 626570 2017. április 15. 16:49
Válasz erre
Újabb render képek 72 -es Edu 21 -esről
www.72news.eu/2017/04/edaurd-mikoyan-mig-21mf-renders.html
valamint infók a megjelenésről, és a törzsverziókról
Miggyuri 625777 2017. március 28. 07:40
Válasz erre
Rumcájsz_52 625774 2017. március 27. 22:51
Válasz erre
Pont ezért írtam, hogy "apró különbség egy típusváltozaton belül", mert különbségek vannak, de attól még az ugyanaz a típusváltozat.
Borzz 625555 2017. március 23. 22:06
Válasz erre
Sem a védőlemez, sem a periszkóp nem azonosítja, vagy különbözteti meg a típusváltozatokat. A MiG-21M gyakorlatilag ezek nélkül jött ki a gyárból, majd egyes nagyjavítást végző üzemek egyiket, vagy másikat, vagy mindkettőt felszerelték a gépekre. Ezt elsősorban a kelet-németek és a szovjetek végezték elsősorban a PFM, M, SM és némelyik kétüléses változaton.

Ugyan van egy terepszínű német MiG-21M múzeumban, amin nincs rajta, de ennek oka csupán az, hogy sérülés miatt hamar kivonták, így most kakukktojásként félrevezeti a téma iránt érdeklődőket.
Rumcájsz_52 625550 2017. március 23. 20:43
Válasz erre
Hopp, még egy apró különbség egy típusváltozaton belül: az egyik NDK 21M-nél nincs a gépágyú csőtorkolata fölött a felszállóredőny alatt védőlemez, a másikon meg ott van. A bolgár M-en megint nincs ott (625519-520 hsz. linkek).
Rumcájsz_52 625546 2017. március 23. 18:59
Válasz erre
Szia badboy
A félreértést az okozza, hogy nem ismerik és rosszul fordítják a cirill ABC-t, az SzM pont annyira NEM Sturmovik mint a többi MiG-21 (így inkább a Szu-25-öt hívhatnák). Az "SM" az orosz eredetiben "CM", a cirill C az = magyar sz hang, vagyis ennek a helyes latin betűs átírása magyarra SzM. Az Sz az új RP-22 fedélzeti lokátorra utalt sz= sztancija (lokátor)állomás. Az orosz S-betű (amivel a sturmovik-ot írják és mondják) az olyan, mint egy fejtetőre állított m betű, vagyis fölfelé áll mindhárom szára.
Üdv R.
badboy 625544 2017. március 23. 17:59
Válasz erre
Annak idején a Mistercraft is adott ki több dobozban Míg-21-et, 1/72-ben. Volt MF, SM, MFN, MA, meg még Lancer is. Persze mindegyik dobozban ugyanazok az alkatrészek voltak, amelyek a jó öreg KP makettből származtak. Ott az ismertetőben ha jól emlékszem az SM-et Sturmoviknak írták.
Levix 625535 2017. március 23. 15:07
Válasz erre
Kicsit túllihegjük ezt a típus dolgot :).

Az Academy kiadta új dobozban az öszvér 21-esét, amiben egyszerre ajánl SM, MF, bis, M gépet. Természetesen semmiben nem különböznek ezek egymástól, hiszen semmilyen kiegészítőt nem ad az átalakításhoz. Ez igen!

www.super-hobby.hu/products/MiG-21MF-Soviet-Air-Force-Export.html
piratvitorla 625533 2017. március 23. 14:38
Válasz erre
Valamelyik lengyel gyártású makett MiG-21 SM-hez nem volt...
Levix 625531 2017. március 23. 14:16
Válasz erre
Ja jogos, a разузнавателен bolgárul jelent felderítőt.
Ha kimondottan M-et akarnék építeni, akkor csakis periszkop nélkül tenném, különben ugyanúgy néz ki mint az MF. :) Az NDK kapott készletet ha igaz, amivel fel tudták tenni az M tetőre a periszkópot. Külsőre máris MF lett. De akkor, hogy magyarázod meg a látogatódnak amikor megnézi vitrinben, hogy az egy M?

Nem emlékszem az RV makettjein kívül volt-e olyan 21-es makett amihez volt periszkóp nélküli kabintető.

RV MIG-21M
www.karaya.pl/en/rvresin/4/mig-21m-rva72038.html
Rumcájsz_52 625527 2017. március 23. 11:53
Válasz erre
A felderítő oroszul : razvedcsik (mármint a katonai légi és a műholdas felderítés)
a forszirovannüj az inkább megnövelt teljesítményű hajtóművet jelent, mint a magyarban a feltuningolt motor (egy feljavított hajtómű lehet pl. dupla élettartamú is, de ha változatlan teljesítményű akkor az az oroszban nem forszírovannüj), a többi stimmel.
A kabintetőn lévő periszkóptükör meg nem határoz meg típusváltozatot, egy változaton belül volt ilyen is és olyan is. Mint ahogy te is írtad, hogy a korai M-eken nem volt periszkóp, de attól még a hivatalos típusjelzése M volt. Vagy volt néhány olyan magyar MF, amin a svanc bal oldalán volt egy kis sötét ablak, mögötte üzemidő-számlálóval, de attól még MF maradt. Meg a bisz-en belüli szélvédő-különbségek, a rádiótér előtti szeszlemez-eltérések, az IFF-nek "becézett", valójában polgári transzponder beépítéséből következő plusz antennák és kabinban lévő plusz kezelőegységek - mégis mindegyiknek bisz volt a hivatalos jelzése. A 21PFM-en belül is volt külsőre (és technikai/üzemeltetési kivitelben meg repülési tulajdonságokban is) eltérő több változat, csak a gyári szériaszámuk volt más. A PG-ben pl. módosítottuk a 21U gépek orrfutó-fékrendszerét, és a régi tömlős-fékes KT-38 kerék helyett (kétoldali fékcső)a tárcsás-fékes KT-102 kereket szereltük fel (csak jobboldali fékcsővel), a típusjelzés maradt U. Sok ilyen apró eltérés volt egy típusváltozaton belül, valószínűleg van még olyan is, amit senki nem is vett észre.
Üdv R.
Levix 625525 2017. március 23. 10:53
Válasz erre
R = Razuznavatelen ("Reconnaissance") felderítő
P = Perekhvatchik ("Interceptor") elfogó
F = Forsirovannyy ("Uprated") feljavított
F = Forsazh ("Reheat") utánégető
L = Lokator ("Radar")
M = Modernizirovannyy ("Modernised")
SPS = Sduv Pogranichnovo Sloya ("Boundary Layer Blowing") határréteg lefúvó
K = Kanone ("Cannon") gépágyús az NDK SPS-K változat
S = Sapfir (referring to the Sapfir-21/RP-22 radar). Zafir radaros
T = Toplivo ("Fuel," referring to increased fuel capacity) üzemanyag az ST/MT/SMT megnövelt üzemanyagtartályára utal

MiG-21M (1968; Izdeliye 96; NATO "Fishbed-J")
M = Modernizirovannyy ("Modernised")
Export variant of the MiG-21S with two major differences: the RP-22 radar of the

MiG-21S was substituted with the older RP-21MA radar, and featured a built-in GSh-23L cannon instead of a cannon pod. In the air-to-air role it could only carry the R-3S IR-seeking AAM on its four pylons, as the SARH variant, the R-3R, was not cleared for export. The type was also licence-built in India, the first Indian-built example being delivered in February 1973.

MiG-21M (Izdeliye 96A, NATO "Fishbed-J")
Export variant for Warsaw Pact countries.

MiG-21MA (Izdeliye 96A, NATO "Fishbed-J")
The Czechoslovak Air Force redesignated its MiG-21Ms that had been re-engined with the Tumanskiy R13-300 engine as "MiG-21MA," keeping the RP-21MA radar. Some of these were later re-equipped with the RP-22 radar - bringing it to MiG-21MF standard - and were then redesignated "MiG-21MF."

MiG-21SM (1969; Izdeliye 15/95M; NATO "Fishbed-J")
S = Sapfir (referring to the Sapfir-21/RP-22 radar).
M = Modernizirovannyy ("Modernised")
Upgrade of the MiG-21S using the R13-300 engine and with a built-in GSh-23L cannon, as well as a considerably updated avionics package.

MiG-21MF (1970; Izdeliye 96F; NATO "Fishbed-J")
M = Modernizirovannyy ("Modernised")
F = Forsirovannyy ("Uprated [engine]")
Export version of the MiG-21SM, with RP-22 radar and R13-300 turbojet. The choice of weapons loads was increased with the addition of the R-60 (NATO: AA-8 "Aphid") and later the R-60M IR-seeking AAM. These were also licence-built in India by HAL as the Type 88.
Levix 625521 2017. március 23. 10:39
Válasz erre
Nem teljesen igaz, hogy az MF a VSz, az M meg a többi országnak exportált változat.
Az S a szovjet, az M az export. Ezek hasonlóak az MF-hez, de külsőleg eltérnek a periszkóp hiányában. M-et kapott az NDK és Románia, Csehszlovákia, Bulgária. Az SM export verziója az MF, ami általános volt a VSz-ben és az araboknál is. Ezeken mind volt periszkóp, más hajtómű és más radar az S és M-hez képest.
Levix 625520 2017. március 23. 10:34
Válasz erre
Levix 625519 2017. március 23. 10:29
Válasz erre
Rumcájsz_52 625508 2017. március 22. 22:59
Válasz erre
Hali
Ha a szélvédő oldal-üvegezésére gondolsz, ahol az elejénél van gép ahol íves a mellső keret és van ahol egyenes a széle, az nem függ a típusváltozatoktól. Bisz-en belül is van mindkét változatból, nekem konkrét gépszámokkal van listám hogy melyik gépen milyen szélvédő van. Vannak egyéb kis eltérések is gépek között, de azok sem típusváltozat-függőek, legfeljebb széria-sorozatszám alapján lehetne őket elkülöníteni. Egy véletlen balesetből kifolyólag tudom, hogy pl. a 21U mellső törzsféklapok sem csereszabatosak gépek között, sem hosszban sem szélességben, még a bekötési csomópontok sem stimmeltek. Mintha manufakturális gyártás lett volna...
Üdv R.
pikkasz84 625507 2017. március 22. 22:36
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítségeteket! Megnéztem a Migi által belinkelt oldalon is a fotókat, és igazából tényleg nem látok különbséget..
De a Piratvitorla által említett kabintető.. én ezt is normál-nak látom...

Üdvözlettel:Pisti
piratvitorla 625499 2017. március 22. 19:41
Válasz erre
Szia!
Kabintető? Mintha különbözne kissé...
Rumcájsz_52 625498 2017. március 22. 19:37
Válasz erre
21MF és SM között külsőleg semmi különbség, tökéletesen azonosak (sőt, még az M is), a különbség az eltérő hajtómű, lokátor és fegyverzet. Az SM az gyakorlatilag a saját szovjet típus volt, ennek Varsói Szerződés országainak gyártott változata az MF, egyéb külföldi országoknak exportált változata az M típusváltozat (pl. India).
Üdv R.
migi 625493 2017. március 22. 18:24
Válasz erre
migi 625492 2017. március 22. 18:22
Válasz erre
pikkasz84 625491 2017. március 22. 17:51
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! A Mig-21 MF és a Mig-21 SM között mi a különbség külsőleg? Már nézegettem fotókat, szakirodalmat, de biztosra szeretnék menni, mert egy MF verziót szeretnék átépíteni. Azt tudom hogy az SM verzió már más hajtóművet kapott, de a törzsgerinc még az MF-é, vagy már az SMT szélesített változaté?
Összesítve mit kell figyelembe venni az átépítéshez az MF-ből MS-verzióra?
Segítségeteket előre is köszönöm! További szép napot!
Üdvözlettel:Pisti
búza 624328 2017. március 1. 09:16
Válasz erre
Remélem, nem a PF fúvócsövét rakják bele, mint ahogy a képen van!
l3bb 624306 2017. február 28. 21:53
Válasz erre
Csodálkozom, hogy ezt még nem linkelte be eddig senki se. :)
www.facebook.com/pg/EduardCompany/photos/
(Facebook fiók nélkül is megtekinthető.)
pigasos78 624061 2017. február 25. 21:25
Válasz erre
Köszi, ez bizony hasznos lehet majd! :)
pintair 624021 2017. február 25. 16:06
Válasz erre
IPMS_MiG-21F-13_04
IPMS_MiG-21F-13_04
IPMS_MiG-21F-13_02
IPMS_MiG-21F-13_02
IPMS_MiG-21F-13_01
IPMS_MiG-21F-13_01
IPMS_MiG-21F-13_05
IPMS_MiG-21F-13_05
IPMS_MiG-21F-13_07
IPMS_MiG-21F-13_07
IPMS_MiG-21F-13_08
IPMS_MiG-21F-13_08

biztosan ismeritek
pintair 624020 2017. február 25. 15:55
Válasz erre
rajz f-13_3
rajz f-13_3
szk ules
szk ules

lemaradt...
pintair 624019 2017. február 25. 15:51
Válasz erre
mig21f_1_3v[1]
mig21f_1_3v[1
mig21f_2_3v[1]
mig21f_2_3v[1
rajz f-13_1
rajz f-13_1
rajz f-13_2
rajz f-13_2
21 var
21 var

hátha segítek valamit...
pigasos78 623995 2017. február 24. 21:38
Válasz erre
Sziasztok!

cenci2 köszi, ismerem az oldalt, sőt a hunavia-n is rengeteg hasznos kép látható. Nyilván meg kell oldani a zkalos és a cikkíró által felvetett problémát.
Nos, előszedtem én is a polcról a még kibontatlan Revell Mig-21 F13 makettet és tüzetesen átnéztem. Nem olyan szörnyű a helyzet szerintem! Pedig én aztán egyáltalán nem vagyok egy lelkes Revell vásárló. Szépen munkált felület finoman vésett panelvonalakkal, szegecsekkel...(pont én írtam valahol, hogy hiányolom a szegecselést az AMK Delfinjéről.) Hát itt van szegecs! De legyen is! Mert ha 72-ben van létjogosultsága a panelvonalaknak, akkor legyen a szegecseknek is, és mivel egy kicsit a túlzás művészetéről beszélünk emeljük is ki őket!
Ami engem abszolút nem hat meg, hogy 1 mm-el hosszabb a törzs mint kellene, meg 32 szegeccsel több van. Magasról...mert sem én, sem más nem fogja letolómérőzni akár viszem versenyre akár nem.
Ha valaki nem használ gyanta alkatrészeket, maratást az is nyugodt szívvel megépítheti. A cockpit is szokatlanul igényesen kidolgozott a Revellhez képest. Tény, hogy a beömlőt és a futókat is érdemes kicserélni és a kanintető is vaskos picit, de szép dolog hozható ki belőle. És ne felejtsük el, hogy a 21-es melyik típusáról beszélünk. Van jobb valamelyik gyártónál ebből? Bár alig várom az Eduard 72-es 21-eseit, azok közt sem lesz F13...
cenci2 623823 2017. február 23. 09:38
Válasz erre
MiG-21F13_201
MiG-21F13_201
816_10_05
816_10_05

Magyar MiG-21F-13 kabin.Itt találsz pár fotót ami a segítségedre lesz . repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/813lt.htm
pigasos78 623818 2017. február 22. 22:15
Válasz erre
Már megvan az Edu, szerintem nem veszek mást. Most olvastam el a cikket amit belinkeltél, abban azt írja emberünk, hogy átfestette az Edu maratást. Szerintem akkor ez vár rám is...vagy lesz csehszlovák! :)
zkalos 623817 2017. február 22. 22:13
Válasz erre
kuivalainen
kuivalainen

Bár ahogy nézem, ez sima F verziós maratás, nem F13-as. Nem tudom mi a különbség, utánna kéne járni...
zkalos 623816 2017. február 22. 22:10
Válasz erre
Úgy tudom, hogy igen. Talán majd más is megerősít ebben.
Csak azt nem tudom, hogy eredetileg is így gyártották maguknak, vagy csak a nagyjavítás során festették zöldre. Ezért is nem vettem Eduard-ot, hanem Part-ot. De a színes Kuivalainen jó hozzá, ahogy írtam, ha mindenképpen előre festett maratást akarsz.
pigasos78 623815 2017. február 22. 22:03
Válasz erre
Szia!

Nekem van egy a szekrényben, de még nem kezdtem el tüzetesebben átnézni. Van hozzá gyanta orrkúpom, katapultülésem és Edu maratásom is, ahol a konzolok valóban zöldek...ezzel most lelomboztál. Tényleg csak csehszlovák építhető így? Biztos, hogy csak azokon voltak zöldek az oldalkonzolok?

Szabi
zkalos 623814 2017. február 22. 21:46
Válasz erre
Most találtam, talán ez segít.
www.makettinfo.hu/index.php
zkalos 623812 2017. február 22. 21:32
Válasz erre
szia !

Amire emlékszem, az orrkúp-orrgyűrű nem élethű belül meg nem eléggé hegyes (Quickboost a legjobb hozzá), a kerekek szinte használhatatlanok a gumik mintázatának eltúlzása miatt (Aires a legjobb hozzá és ad maszkolót is), a kabintető nekem kicsit bumfordi, nem elég gömbölyded és nem simul bele eléggé a törzs vonalába ahogy a képeket nézem, mintha nem passzolna rendesen, meg néhány panelvonal rossz. Én többre nem emlékszem így hirtelen.
Kell hozzá mondjuk egy Part vagy Eduard maratás, de az Eduard színes maratás tévesen zöldre adja a kabin színét, ami csak a Csehszlovák gépeknél lehet igaz, minden egyéb verzióban kékes szürke (A Kuivalainen színes maratás kabin-színe jó, mert a Finn verzióhoz készült és szürke). Jobban jársz egy Part maratással szerintem. A kabinbelső nagyon jó gyárilag is és még pontos is ebben a kis méretarányban. Jók még a futóaknák és a fúvócső is. A főfutó-szárakról hiányoznak a kerék-beforgató rudazatok, de a maratásokon (Part és Eduard)rajta van.
A többi hiba inkább hiányosság, de lehet, hogy más tud még valami ordító hibát vele kapcsolatban.
Matthias 623811 2017. február 22. 19:51
Válasz erre
Sziasztok! Légyszi meséljétek el, milyen hibái vannak a revell 1/72-s Mig-21 F-13 makettjének! Nekem már több mint tíz éve van egy darabom belőle. Amikor megvettem mindenki el volt ájulva tőle, hogy milyen szép meg jó! A válaszokat előre is köszönöm!
PETI 623484 2017. február 16. 21:28
Válasz erre
Kamovos 623446 2017. február 16. 12:16
Válasz erre
Szegecsek száma jó?
Mert ha nem akkor tényleg sz@r. :D
zoli1989 623421 2017. február 15. 22:46
Válasz erre
Még annó egy RBK-n. Sok alkatrésze le volt választva, de igazándiból megkezdetlen. :)
pigasos78 623419 2017. február 15. 21:40
Válasz erre
Szia!

Hol vettél te olyat egy ezresért?
zoli1989 623397 2017. február 15. 19:57
Válasz erre
Vagy állvány :)

Nemtudom. Nekem nem olyan rossz azért. Főleg 1000 Ft-ért :)
PETI 623395 2017. február 15. 19:57
Válasz erre
Mindenre van megoldás, csak engem idegesít az a makett, mer szerintem sz@r. :)
sanyi 623393 2017. február 15. 19:55
Válasz erre
zoli1989 623392 2017. február 15. 19:55
Válasz erre
Ja a kerék is szar. Arra van Aires :)
PETI 623391 2017. február 15. 19:55
Válasz erre
Nézd meg pl. a kabintetőt. Vastag és torz. Nézd meg a futószárakat, a futóműveket kompletten. Van ott baj rendesen.
zoli1989 623388 2017. február 15. 19:52
Válasz erre
A Revellel mi a gond ? (Most a 0,0000001 mm-el eltolt panelvonalakat hagyjuk, az nevetséges) Az orr hibájára van megoldás. Más nagy gondot én meg nem találtam.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.