<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Weizi | Adatlap | 497613 | 2010. december 22. 09:18 | ![]() | |
ptamas | Adatlap | 497612 | 2010. december 22. 06:26 | ![]() | |
Üdv Urak! Akkor 28-án Kecskemétre kell menni. Be is írtam a naptáramba. ÜDv PTamas | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497611 | 2010. december 21. 23:10 | ![]() | |
LcDkY | Adatlap | 497610 | 2010. december 21. 22:58 | ![]() | |
fridi | Adatlap | 497609 | 2010. december 21. 08:03 | ![]() | |
Szia Weizi! Köszönöm a válaszod, nagyra értékelem a hozzáállásod, remélem a leírtakból nem fog semmi hátrányod származni a munkáddal kapcsolatban. Üdv: Fridi | |||||
Csumakker | Adatlap | 497608 | 2010. december 20. 22:29 | ![]() | |
Értem,akkor hajrá! ) | |||||
Weizi | Adatlap | 497607 | 2010. december 20. 22:10 | ![]() | |
Szia! A műszakiak jövőképe a gripen,de pilóták nevében,nem nyilatkozhatok,az már "hadititok"!:-) | |||||
Csumakker | Adatlap | 497606 | 2010. december 20. 21:11 | ![]() | |
Szia. Meg szabad érdeklődni,hogy mi lesz a műszaki állomány,ill. a pilóták további sorsa? Vagy hadititok? | |||||
Weizi | Adatlap | 497605 | 2010. december 20. 20:30 | ![]() | |
Szia Fridi! Igen,repülőműszaki vagyok,legalábbis egyenlőre,de az is lehet hogy minden ide leírt szavammal kockáztatom mindezt!Azonban a repülési tervekről nincsen információm. 28-al kapcsolatban csak annyit írhatok,amit már leírtam,hogy időjárás függvényében ekkorra tervezték az utolsó feladatot,úgy az együléses,mint a kétüléses típusnak. Az UB sajnos már befejezte a múlt héten.Arra viszont hogy a B típus repülni fog-e az említett időpontban,nem tudom,mindazonáltal szeretném azt hinni,hogy igen. Viszont örömmel látom,hogy vannak nálam fanatikusabb (a szó legnemesebbik értelmében) emberek is ezen a téren!:-) | |||||
fridi | Adatlap | 497604 | 2010. december 20. 19:58 | ![]() | |
"A lényeg,hogy minket is,akik napi kapcsolatban vagyunk a típussal,váratlanul ért a dolog.A terv eredendően az volt,hogy 28.-án repülnek utoljára.Sajnos nem így történt." Ez azt jelenti hogy Te a bázison dolgozol mint a műszaki személyzet tagja? Akkor biztosan tudod hogy lesz 28-án repülés?(az időjárási tényezőket figyelmen kívül hagyva) Tudom hogy a Hungarocontrolon 27-én már látni fogom, de jó volna kicsit előre terveznem mert hogy 100 km. kocsikázok mindig hogy a kerítésnél legyek. Fridi. | |||||
mig-29 | Adatlap | 497603 | 2010. december 20. 18:43 | ![]() | |
Érd: kaszab.t@gmail.com ár:1500 Huf + 105 posta | |||||
mig-29 | Adatlap | 497602 | 2010. december 20. 18:42 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 497601 | 2010. december 20. 10:15 | ![]() | |
A Magyar Nemzet úgy tudja, a cég Örményországban, Szerbiában, Horvátországban vagy Fehéroroszországban tudná eladni a vadászgépeket. | |||||
romeo | Adatlap | 497600 | 2010. december 20. 10:14 | ![]() | |
Jelenleg négy orosz gyártmányú gép vesz részt a magyar légtér védelmében, de csak december 28-ig. Utána 12 használható Mig-29-essel lehet kezdeni valamit. hvg.hu/itthon/20101220_eladhatjak_mig_29 | |||||
romeo | Adatlap | 497599 | 2010. december 20. 10:10 | ![]() | |
Jövőre eladhatják a MiG-gépeket A jövő év első harmadában írhatják ki a pályázatot a haderőből kivont MiG-29-es repülőgépek értékesítésére - írta a Magyar Nemzet a Honvédelmi Minisztériumra hivatkozva. FN.hu-lapszemle 2010. december 20. 07:14 A lap információi szerint a hadiiparban érdekelt magyar vállalkozások már folytattak informális előtárgyalásokat a vadászgépek felújításáról és értékesítéséről. A cikkből kiderül az is, hogy harmadik ország számára történő eladás estén az üzletet jóvá kell hagynia az orosz "Katonai Műszaki Föderációs Szolgálatnak" is. | |||||
Monox | Adatlap | 497598 | 2010. december 17. 23:59 | ![]() | |
Ó, a CIAF 2007... Máig áldom az agyam, hogy elmentem és volt bátorságom teljesen inkorrekt módon belépni a kordon mögé és elbeszélgetni a 27-es kiszolgáló személyzetével. Talán azóta sem sikerült a "ropira fényképezés" darabszámát überelni, mindenesetre a 357db kép ennek a gépnek valószínűleg biztosítani fogja az öröklétét - legalábbis ami a fotókat illeti. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497597 | 2010. december 17. 22:45 | ![]() | |
Ori | Adatlap | 497596 | 2010. december 17. 22:40 | ![]() | |
Brno, 2007? Jó fények voltak :) | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497595 | 2010. december 17. 22:30 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 497594 | 2010. december 17. 22:27 | ![]() | |
Egyik kedvenc képem a gépről. Ezen is olyan jó a forma ;-) | |||||
Caprice | Adatlap | 497593 | 2010. december 17. 22:21 | ![]() | |
Annyira jó forma:) | |||||
Nyugger | Adatlap | 497592 | 2010. december 17. 22:08 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 497591 | 2010. december 17. 22:08 | ![]() | |
Lehet nem ideillő a színvonal, de azért megmutatom :) 11-12 éves koromban készítettem ezt a makettecskét :). Híradóban láttam egy riportot épp akkor amikor építettem a makettet. Abban benne volt az akkor még piros 27-es oldalszámú UB is, így ezt készítettem el. Jóhát a festés nem lett túl autentikus (nem volt még se internet, se újságaim...), de azért nekem tetszett a végeredmény :) Azóta sokszor láttam,fotóztam a 27-es UB-t. Sajnálom... | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497590 | 2010. december 17. 21:59 | ![]() | |
Én nemtudom ti hogy vagytok vele, de én szívesebben nézek olyan gépeket mint amikről beraktam képet, mint szétrohadt valamiket... még ha van is rajtuk egy-két helyen pontatlanság. A MiG-23UB-n lehet hogy egy terepfestést festettek pl. át szürkére, de én mikor megláttam azt a masinát első mondatom kb. a (már bocsánat de tényleg ez volt) "húbazeg" volt ;-) Szerintem gyönyörűen sikerült... Búza, itt találsz képeket az 5721 mostani állapotáról: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_lt.htm Itt pedig a feliratokról: www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/5271/5721_felir/5721_felir.htm Sorry az OFF-ért! | |||||
Weizi | Adatlap | 497589 | 2010. december 17. 21:55 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 497588 | 2010. december 17. 21:51 | ![]() | |
Hát az biztos hogy az újságíróknak van azért valamiféle rálátása a helyzetre!Az adatok meg csak adatok,ezek általában változni szoktak.Abban is biztos vagyok,hogy olyan embereket is ismerhetnek,akik valamilyen szinten szoros kapcsolatban voltak a gépekkel. Az üzemeltetés színvonala?Ennek több szintje is van,egészen a gépek közvetlen közelében dolgozóktól kezdve a piramis csúcsán üldögélő döntéshozókig.Ezzel biztosan nem is mondtam újat,azonban azt kiemelném,(mert csak ezen a szinten van rálátásom a dolgokra)hogy a bázison dolgozó,és a gépek életében valamilyen szerepet is játszó emberek néha erejük felett teljesítettek!Ezen emberek minden egyes tagja sajnálja,hogy ebben az évben vége lesz. Kicsit talán méltatlan a típus búcsúja,többet érdemelt volna,mindenek előtt nagyobb hírverést,mint mondjuk tavaly az L-39-ek. Hogy lesznek-e helyes,vagyis pontos infók a kivonás után? Hát mindjárt itt is van egy!:-) A cikkben említett "hasra ejtett" gép nem a 11-es oldalszámú volt,hanem a 21-es.:) | |||||
búza | Adatlap | 497587 | 2010. december 17. 21:34 | ![]() | |
Még valami! A pontos szinekért szintén a PF sorhoz kell fordulnod, ha találsz két egyformát légyszives szólj! | |||||
búza | Adatlap | 497586 | 2010. december 17. 21:32 | ![]() | |
Szia Peti! Amennyiben az 5721-ről beszélgetünk: a gépet nem láttam mostanában, ezért pl. a feliratokról nem mondanék véleményt. Azt tudom, hogy anno a PG.-ből a feliratok sablonjait "valaki" megmentette és azokkal az eredeti sablonokkal lettek lefestve. Az oldalszámok eredeti sablonnal lettek felfújva. Mellékelek egy képet, ha továbbra is fenntartod a véleményedet még szivesen beszélhetünk róla, de szerintem rossz helyen vagyunk, ez a MIG-29-es rovat! :-))) | |||||
Ori | Adatlap | 497585 | 2010. december 17. 21:14 | ![]() | |
Ez is benne volt a linkelt cikkben: "a részleges állapot szerinti üzemeltetés... Ha a gépeket megfelelő színvonalon üzemeltetik és végrehajtják az ehhez szükséges előírt munkákat, akkor azok élettartama kitolható egészen 40 évre és 4000 repült órára, de ezen belül azért természetesen szükségesek a nagyobb mélységű javítások." A típus kivonása után megtudhatjuk a helyes információkat? Lehet hogy a két újságíró néhány dologban téved/ rossz következtetésre jut, de ez azért lehet, mert ők sem jutnak információhoz. Viszont ha ők nem írnának, semmit sem tudnánk az egészről. | |||||
Nyugger | Adatlap | 497584 | 2010. december 17. 21:03 | ![]() | |
Peti, Akkor most mi is lehet a megoldás? Ha már minden rossz akkor vágjuk szét a gépeket ? Csoportos szeppuku ? Az a pár ezer érdeklödő aki megnézi Szolnokon a gépeket megtévesztett, igaz ingyenes látogató ? Üdv. Nyugger | |||||
Weizi | Adatlap | 497583 | 2010. december 17. 20:56 | ![]() | |
Hát vannak ezekben a cikkekben azért helytelen információk. Biztosan olvastatok,vagy hallottatok a lengyelek terveiről a Fulcrumjaik modernizálásával,üzemidő hosszabbításával kapcsolatban,melynek értelmében még viszonylag sokáig szolgálatban maradnak.Ezzel a lépéssel megállapított üzemidő 4000 repült óra,vagy 40 év lesz.Amiért leírtam mindezt,az nem más mint az a szomorú tény,hogy a mi gépeink is (NATO festésűek)ezen paraméterekkel rendelkeznek. | |||||
Ori | Adatlap | 497582 | 2010. december 17. 20:21 | ![]() | |
"A legtöbbet repült MiG-29-es, a 27-es 1400-1500 óra között lehet." legiero.blog.hu/2010/12/08/viszonyitsunk_23_kontra_29 "Eredetileg 750 repült óra vagy nyolc év után került volna sor a nagyjavításra... A nagyjavítás költsége gépenként elérte volna a 7 millió dollárt... A teljes élettartam... 25 évben és 2400 repült órában határozták meg." jets.hu/news | |||||
PETI | Adatlap | 497581 | 2010. december 17. 20:10 | ![]() | |
De az oldalszámok is rosszak, ezenkívül a stencilezés sem ilyen volt, és a zöld szín sem. :( Véleményem szerint minden gépet a repülőüzem és az azzal járó tipikus használati nyomok tesznek széppé. Ezeken a masinákon pedig messziről látszik, hogy soha nem voltak a levegőben az aktuális festéssel. Üdv | |||||
PETI | Adatlap | 497580 | 2010. december 17. 20:07 | ![]() | |
Akkor én most felbérelek egy osztrák kisgépest, hogy sértsen légteret. Vajon össze tudná dobni ez a topik erre a pénzt? :) | |||||
Weizi | Adatlap | 497578 | 2010. december 17. 18:23 | ![]() | |
A bejövetel,és a leszállás is Déli irányból volt.Egyébként teljesen igazatok van,és megértelek benneteket,de higgyétek el itt most nem a betartandó szabályok miatt nem értesültetek minderről,mert ezt senki sem így tervezte,csupán egy valaki,akinek az akarata érvényesült is,és akinek a nevét már azon bizonyos szabályok miatt nem tehetem közzé,amit te is említettél. A lényeg,hogy minket is,akik napi kapcsolatban vagyunk a típussal,váratlanul ért a dolog.A terv eredendően az volt,hogy 28.-án repülnek utoljára.Sajnos nem így történt.:( Az együléses gépek még szolgálatban vannak,így ha esetleg betévedne az ország légterébe valami kóbor repülőeszköz,úgy lenne még esély,hogy magyar Fulcrumot láthassunk a levegőben. | |||||
búza | Adatlap | 497577 | 2010. december 17. 17:42 | ![]() | |
Tényleg leragasztották, de ezen valamiért nem. Ennek a gépnek ezért egyedi a festése, másoknak másért! :-)) Ha végignézel jó sok képet - különösen a csillagos korszakból, vagy pl. a PF-eket - nem találsz két egyformát. Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 497576 | 2010. december 17. 17:35 | ![]() | |
Űdv Búza! Nálad a pont!:) Nem vonom kétségbe a "fényező" szakértelmét, de a belépőél még mindig sántít! Normál esetben a "szívócsatornát" letakarták és a belépőél ragasztották, anno. Ez a kép, most vagy egy egyedi eset vagy én tévedek!:) | |||||
búza | Adatlap | 497575 | 2010. december 17. 16:47 | ![]() | |
Szia Murmuc! A gerincen levő csík vastagságával egyetértek, a többivel nem! A lelkiismeretről annyit, hogy ismereteim szerint ugyanaz az ember vezette a festést, mint a 7011-nél, 4408, nál, a Mig-15-ösnél, stb. Több száz festés van mögötte! Üdv: Búza | |||||
PETI | Adatlap | 497574 | 2010. december 17. 15:35 | ![]() | |
Murmuc! Köszi a hozzászólást. Reméltem, hogy nem csak én vagyok ilyen kényes ezekre a dolgokra. Üdv | |||||
Murmuc | Adatlap | 497573 | 2010. december 17. 13:33 | ![]() | |
Üdv Peti! Teljes mértékben egyetértek veled a 5721-es festésével kapcsolatban! A gerinctartályon lévő barna sáv soha nem volt ilyen keskeny. Persze tudom hogy egyformára soha nem sikeredett, például a 5822-esen határozottan széles volt.Az orr rész tetején a zöld sáv mindig egyenes vonalú volt, soha nem volt ilyen hullámos! És ami végképp nem fér a fejembe, ha "restaurálnak" egy 21-est, miért nem lehet a belépőél acélgyűrűjét maszkoló szalaggal leragasztani? Manapság a lelkiismeretes munka olyan mint a fehér holló! | |||||
Zépisti | Adatlap | 497572 | 2010. december 17. 09:49 | ![]() | |
Sziasztok! Igazad van Monox!Egyébként nekem is van jó pár ismerősöm sőt klubtársam(!) aki a bázison dolgozik mégse bírtak szólni,hogy lesz még repülés...Ez van. Zépisti | |||||
Monox | Adatlap | 497571 | 2010. december 17. 09:06 | ![]() | |
Weizi, annyira jó, hogy ezeket az adatokat megosztod velünk, de annyira jó lett volna, ha legalább két órával a start előtt teszed meg... Tudom, léteznek bizonyos szabályok, amiket be kell tartani, mégis sokat segített volna ha ezt tudjuk előre. A pálya melyik oldalán volt a leszállás? | |||||
PETI | Adatlap | 497570 | 2010. december 16. 21:30 | ![]() | |
Szépek, szépek, de pont nem sikerült rajtuk valami. Hol a színek nem lettek jók, hogy a felfestett minták, stb. Az 5721 pl. biztos nem ilyen volt. A legszebb a képeiden lévők közül a 23UB, az tényleg szép, de azt meg kár volt átfesteni, mer' a terepmintája sokkal jobb volt. | |||||
doky3 | Adatlap | 497569 | 2010. december 16. 21:17 | ![]() | |
A frissen 600 millióért felújított, majd pillanatok alatt kivont Szu-22-eseinket sem kellett volna újrafesteni:( De ezt már emlegettük párszor. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497568 | 2010. december 16. 20:58 | ![]() | |
Hát, lehet van benne valami. De azért szerintem mostanában Szolnokra is nagyon szép gépek kerülnek be... | |||||
PETI | Adatlap | 497567 | 2010. december 16. 20:50 | ![]() | |
Ezt gondolom, de felújítás és felújítás közt is van különbség. Gondolom egy frissen kivont Szu-7-est nem nagyon kellett felújítani a cseheknél. Egy 15 éve magára hagyott géppel azért más a helyzet. | |||||
Caprice | Adatlap | 497566 | 2010. december 16. 20:39 | ![]() | |
Sejtettem, mindenféle cikkből leírásból hogy van benne bőven. Hát sajnálom hogy így ért véget nálunk. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 497565 | 2010. december 16. 20:37 | ![]() | |
Hát, szerintem ők is rengeteg gépet felújítás után állítottak ki múzeumjaikban. | |||||
PETI | Adatlap | 497564 | 2010. december 16. 20:31 | ![]() | |
Csak az már nem lesz autentikus. A nálunk komolyabb hagyományokkal bíró nemzetek (csehek, angolok) tudnak mutatni olyan eredeti festésű gépeket, amiktől leesik az állam... Persze ehhez fedett hely kell. Nem hiszem, hogy erre mondjuk 20 év alatt nem volt nálunk pénz. Csak akarat kérdése... | |||||
Weizi | Adatlap | 497563 | 2010. december 16. 20:27 | ![]() | |
Kecskeméten szált le. Szolnokra is kerül majd biztosan,de nem esküdnék meg rá,hogy azok a NATO-s festésűek közül kerülnek majd ki.Ez még képlékeny. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Igencsak jó lett ez a búcsú videó!Köszönöm,illetve köszönjük!Vélek benne felfedezni egy-két ismerős képet,és videót!:-D