<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
migi | Adatlap | 520826 | 2013. január 4. 14:49 | ||
makettes | Adatlap | 520825 | 2013. január 4. 14:23 | ||
Sziasztok! Szerintetek milyen festéssel érkeztek az Avia C-2-es gépek a háború után? Világos szürke vagy ezüst? üdv. makettes | |||||
Kamovos | Adatlap | 520769 | 2013. január 3. 21:11 | ||
Szia Zoli! Köszi! Most, hogy így mondod. :) A törzs bal oldalán hátul van az ajtó. A kamov meg ott tele van berendezésekkel. :D Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 520763 | 2013. január 3. 20:55 | ||
Szia, Nem kevered a Mi-28 és Ka-50 típusokat? Én úgy tudtam, hogy a 28-as törzsében van hely pár embernek. De mindegy, mindkettő nagyon randa, és tetszik! z | |||||
Kamovos | Adatlap | 520754 | 2013. január 3. 20:24 | ||
Sziasztok A Mi-24 nem szín tiszta harci helikopternek lett tervezve! Ha hiszitek ha nem ezt a helikoptert a politikusok kovácsolták ilyenné! A Ka-50-52 "harci helikopterek" is rendelkeznek egy olyan térrel ahol egy két embert kitudnak menteni ha kell. Szintén politikai nyomásra. Volt olyan is aminek még egy kis kerek ablaka is volt hátul. A Mi-28 volt az első olyan helikopter, ami mentes volt ettől a politikai nyomástól, és teljesen harci helikopternek készült. Csak hát szegény olyan randa mint a bűn! Olyan igazi Oroszos dizájnja van. Ha mondjuk, levágnák a Ka-52 farkár, és feltennék helyette rá a Ka-62 csőlégcsavaros farkát, aztán kidobnák a koaxiális agyrendszert, és kapna helyette egysoros 6 lapátost helyette. No az szépen mutatna a levegőben. :) Aztán ott legalább van tűzerő dögivel. :) Üdv: kamovos Álmodni pedig Jó! :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 520753 | 2013. január 3. 20:11 | ||
Sziasztok! Őőőőő... Most akkor melyik is az a helikopter... aminek a teljes sárkányszerkeze ellenáll egy AK-nak? De legalább a deszantér, és a helikopter vezetők munkahelye? Van ilyen? Megmondom őszintén, könnyű helikopterek, szállító helikopterek között nem tudok ilyent. :( Üdv: kamovos | |||||
futár | Adatlap | 520743 | 2013. január 3. 19:02 | ||
Ne haragudj, akkor ezek szerint nekem nem világos. A főtartő az nem teherviselő elem? | |||||
mcs | Adatlap | 520736 | 2013. január 3. 18:28 | ||
Futár! Nem értetek meg...és nem olvastok figyelmesen... mert Te is azt irtad hogy:"Ezeknek legfeljebb a bekötő csapjai és egyéb kis elemei készülnek fémből, + a futót mozgató/tartó doboz szerkezet van csövekből." na ezek a teherviselő elemek... Én részemről befejeztem a kopozit témát meg a másikat is, mert a döntést nem mi hozzuk, nem nekünk kell beszámolni róla, nem mi kapjuk a vesztegetési pénzt érte, MI CSAK FIZETJÜK A SZÁMLÁT.. | |||||
Zoli | Adatlap | 520734 | 2013. január 3. 18:13 | ||
silent8 | Adatlap | 520732 | 2013. január 3. 18:12 | ||
Black Hawk még csak-csak. NH-90-es már álom kategória... | |||||
Zoli | Adatlap | 520730 | 2013. január 3. 18:10 | ||
Na srácok, eldöntöttem! Gyárt valaki AW139/149-es makettet 72-es léptékben? Naaa, tényleg nem, akkor nem kell nekünk! Először min. az Italeri-vel (de inkább a Revell-el) kooperáljanak, utána ajánlgassák nekünk a szarukat! Addig mi meg veszünk Black Hawk-ot vagy NH90-est, téma lezárva... z | |||||
futár | Adatlap | 520728 | 2013. január 3. 17:59 | ||
Szia! A kompozithoz csak annyit tennék hozzá, hogy nem csak teherviselő elemeket, hanem komplett (pl. vitorlázó) repülőket építenek belőle. Ezeknek legfeljebb a bekötő csapjai és egyéb kis elemei készülnek fémből, + a futót mozgató/tartó doboz szerkezet van csövekből. Az Ecureuil helinek meg a rotoragy nagy része üvegszál. Tehát építhető belőle teherviselő elem. | |||||
lhsn | Adatlap | 520727 | 2013. január 3. 17:56 | ||
Az hogy békeidőben sikeresen használható a típus katonai szállító feladatokra (gondolok itt, eje, deszant, stb stb) az egy dolog, éles helyzetben már nem tudható mit mutatna. A másik hogy amiket alkalmaznak egyik sem a felfegyverzett változat (gondolva itt a NIR és irányított rakétákra). Ilyen gépből ebben a típusban még csak prototípus van és hozzá tervezett fegyverzet sem létezik csak prototípus szintjén... Az AW-139 M fegyverzett katonából amúgy 10 et tud szállítani! | |||||
silent8 | Adatlap | 520726 | 2013. január 3. 17:55 | ||
silent8 | Adatlap | 520725 | 2013. január 3. 17:52 | ||
silent8 | Adatlap | 520724 | 2013. január 3. 17:49 | ||
silent8 | Adatlap | 520722 | 2013. január 3. 17:43 | ||
Egyébként Új-Zéland a kisebbik testvérét használja az aw-139-esnek, az aw-109-est. Eredetileg ez sem katonai célokra tervezték, és mégis több ország használja tisztán katonai feladatokra, sikerrel. article.wn.com/view/2010/09/14/AgustaWestland_Features_Best_Value_AW139_for_the_US_Air_Forc/ | |||||
Kamovos | Adatlap | 520720 | 2013. január 3. 17:35 | ||
Szia piratvitorla! No akkor mégsem felejtettem el. :) A többit direkt nem akartam ide keverni, nehogy valaki venni akarjon belőlük. :D Üdv: kamovos | |||||
silent8 | Adatlap | 520719 | 2013. január 3. 17:23 | ||
Szia! Ha jól tudom a kiowa/bell 206-nál nagyobb.Az AW-139-es polgári változata 15 férőhelyes. A "katonai" is elméletben 15 fő. Kérdés az, hogy teljesen felfegyverzett katonából mennyi fér el rajta. Egyébként szerintem nem rossz helik. Utána keresgéltem, és több ország is használja katonai célra. Csak egy pár: Algéria, Ciprus, Egyiptom, Írország, Olaszország /itt a parti őrség is/, ... még vagy 5 nemzet. | |||||
mcs | Adatlap | 520718 | 2013. január 3. 17:23 | ||
Weizi, A teher viselő elem a bekötési pont, hely, csap tengely... a többi( szárnyfelülelt, vezérsikok) csak átadja az eredő erőt ezeknek.. mint emlitettem súlycsökkentés.. ha tudnak kopozit szénszálas anyagból olyan tartót késziteni ami elviseli, átadja a rá ható minden mechanikai igénybevételt akkor hajrá.. ekkor fejlődünk, ha nem addig marad a titán vagy egyéb alu/fém ötvötezetek blister technológiával.. és minél bonyolutabb egy alkatrész annál drágább időigényesebb a cseréje, javitása legyen bármilyen anyagból is..;-) | |||||
Neo954 | Adatlap | 520716 | 2013. január 3. 17:08 | ||
Sziasztok! Folyamatosan olvasom a témát egész jó időtöltés, annak ellenére, hogy szomorú hangulata van... A kompozit témához csak annyit fűznék hozzá, hogy harcban tábori körülmények között szerintem az anyag nem sértődik meg ha alulemez lesz rászegecselve mert épp nincs idő vagy anyag hozzá. Illetve olyan kérdésem lenne, hogy ez az AW-139 mekkora gép? Mint kb a kiowa/bell 206 ? Üdv.:Neo | |||||
Weizi | Adatlap | 520714 | 2013. január 3. 17:03 | ||
Hát a Gripen szárnyának közel 80%-a kompozit!A kacsa vezérsíkok szintén!A függőleges vezérsík szintén! De például a MiG-29-eink függőleges vezérsíkjainak jelentős része is egyfajta kompozitból készültek! Ezek pedig nagyon is teherviselő elemek! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520712 | 2013. január 3. 17:00 | ||
Az An-26-oson is van némi komozit anyag pl. ha jól emlékszem a pótvezérsík is... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520711 | 2013. január 3. 17:00 | ||
Szia TV-3 van a Mi-17-ban a Mi-24-ben, a Mi-14-ben és az újabb Kamovokban is. Egyelőre a Mi-28-ban is. Kisebb, könnyebb és nagyobb teljesítményű, mint a Mi-8-as TV-2-ese... üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 520706 | 2013. január 3. 16:51 | ||
Kompozit anyagokat régóta használnak sikeresen külső borításra, forgószárny készítésre, és agyrendszereknél is. A Ka-26 soha nem készült katonai helikopternek, és televolt kompozit anyagokkal! Motor burkolat elülső eleme, a hűtő ventilátor körül. A motor borítás hátul, az olaj tartály mögött. KDM teknő a reduktor alatt. Hidraulika teret borító koporsó, és annak fedele. A műszerfal külső borítása. A 4-es 5-ös törzskeretek belső borítása. A kér függőleges vezérsík, és a vízszintes vezérsí. (kormány felületek alumínium bordásak, és vászon borításúak voltak.) Ami pedig a legnagyobb csúcs, és legkorszerűbb volt benne. A forgószárny lapárok. De főtartók bekötések nem voltak kompozit anyagból sehol. A kompozit anyagú borítások száradási ideje min 24 óra. Ennyi idő kell ahhoz, hogy megszilárduljon, csiszolni, festeni lehessen! Az alumíniumnál a szegecs azonnal fog, és rögtön festhető. :) (Háborús viszonyok közötti üzemeltetés, javítás, már aki részt vett ilyen 6 hónapos kiképzésen (odakint) ugye. :) Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 520700 | 2013. január 3. 16:34 | ||
Nekem rémlik valami olyasmi is, hogy már teherviselő elemeket is gyártanak ezekből, de lehet, hogy csak autóknál... A véleményed első pontjára jó esélyünk van, a többivel viszont nem értek egyet, csak pénzkidobás lenne. z | |||||
mcs | Adatlap | 520696 | 2013. január 3. 16:28 | ||
Zoli! Én sem arra reagáltam... csak magára a kompozit elemre.. és egyik hátrányos tulajdonságát emlitettem. Tudomásom szerint a rep ipar a kompozitokat a nem teherviselő burkolati elemek helyett használja súlycsökkentés céljából.. meg egyéb ;-) Az én véleményem az egészröl: - a megfelelő új gépekről időben lekéstünk és pénzünk sincs rá.. - a meglévőt javitani, megtartani addig mig az első pont feltételeit el nem érjük - pár kissebb gépet( EC,MD Mi-2) beszerezni/lizingelni a kiképzés/futár/ugratási feladatokra bár nem tudom hogy a cseheknél meginduló közös kiképzés pontosan mit takar..aztán kb 4 év múlva hasonlóan a Gripen ügyhöz, az egészet újra tárgyalják az aktuális rezsim... | |||||
Kamovos | Adatlap | 520694 | 2013. január 3. 16:19 | ||
Ja! A Mi-24 értelem szerűen TV-3! Csak az A változatnak volt TV-2 beépítve. | |||||
Kamovos | Adatlap | 520693 | 2013. január 3. 16:16 | ||
Sziasztok! Őőőő... Lehet rosszul emlékszem, (bár ezt kétlem) és nyilván az a 29 év mikor utoljára Mi-17-et üzemeltettem teszi. (Nem itthon és csak 6 hónapig) DE! Akkor már TV-3-as hajtóművekkel repültek a Mi-17-esek. De hagyjuk az én emlékeimet!(Mert még bajba kerülök):) Nézzük csak kívülről a két típus közötti különbséget! A mi -17 hajtómű gondolája rövidebb mint a MI-8 helikopteré! Miért van ez? Hát mert a MI-8-ban TV-2 hajtómű van. A Mi-17-ben TV-3 hajtómű van. A Mi-17 hajtómű gondola hátulja pedig, a segédhajtómű miatt különbözik. Vagy nem? :) Akkor jó! De van már a TV-4 is használatban. Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 520684 | 2013. január 3. 15:38 | ||
Én csak arra gondoltam, hogy a plusz műszerek, védelmi rendszerek stb többletsúlya miatt lettek nehezebbek, nem a kompozitok miatt. Ha kompozitból készülne az egész gép, talán könnyebb lenne. De csak teória részemről... Gyors megnéztem a guglit, tényleg nem nagyon erősebbek az újabb típusok sem. Az NH90 egyik típusa kicsit erősebb, másik kicsit gyengébb, az új Puma is erősebb valamivel. A Black Hawk gyengébb, de az jóval kisebb tömegű is. z | |||||
mcs | Adatlap | 520680 | 2013. január 3. 15:09 | ||
ja már Leonardo is abból tervezett ketyeréket, ő pedig tudott valamit... :D Én pusztán a kopozit érem másik oldalát próbálom megvillantani... lehet az nem annyira fényes, és egyre többet fogunk találkozni vele a közeli jövőben.. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520669 | 2013. január 3. 14:46 | ||
Akkor akár visszatérhetnénk a faépítésre is, mert azt még könnyebb javítani :) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520667 | 2013. január 3. 14:45 | ||
Mert a pluszban beépített berendezések hova számítanak, ha nem az üres súlyba? Szerintem a TV2-117VM-nél nem nagyon vannak erősebbek, ezek már a 17-es és 24-es későbbi változataiban is benne voltak pl. Mi-17P)... | |||||
myROB | Adatlap | 520665 | 2013. január 3. 14:13 | ||
Sziasztok! Arra lennék kíváncsi, hogy mi lett végül a Mi-24 helikopterekkel. Úgy emlékszem arról volt szó, hogy dec.31-ig üzemelnek.(Vagy üzemel az az 1) | |||||
mcs | Adatlap | 520664 | 2013. január 3. 14:00 | ||
Sziasztok! Kompozit ügyben egy kérdés? Melyiket egyszerűbb és olcsóbb javitani? mert szerintem az alu/fém az sokkal olcsóbb és gyorsabb mint egy spéci kompozit elemet helyszinen értsd harctéri/tábori körülmények közt.. Egyszerű példa: lada elejét kiütni vagy cserélni ez egész 308-as elejét, mert ugye egyben van és kopozit cirka 2 kilóért két hét alatt? Mert ugye a rep technika még drágább is.. Ez a véleményem kompozit ügyben, szem előtt tartva ténylegeges jó tulajdonságait is.. Kicsit off-ra sikeredett.. Hende nyilatkozata szánalmas a "játszadozással" Amúgy meg mindjárt jan 12 és emlékezhetünk nagyapáinkra akik megtapasztalták a politikai, katonai döntéshozók "játszadozásik" eredményét... majd ot kapnak, majd ezt és ezt átadják...és majd a katonák megoldják... hát nem sikerült nekik, pedig bátran harcoltak a kevés semmivel. További szép napot! | |||||
Zoli | Adatlap | 520649 | 2013. január 3. 13:10 | ||
Nem inkább a plusz beépített berendezések miatt lettek nehezebbek? Na mindegy, az újabb típusok eleve erősebb hajtóművekkel rendelkeznek, vagy ez sem? z | |||||
silent8 | Adatlap | 520648 | 2013. január 3. 13:09 | ||
Ehhez még annyit, hogy korábban Kamovos szaktárs már felvezette. De igazából már annak is örülhetünk, ha 1 típus lesz, de legalább új. Üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520647 | 2013. január 3. 12:57 | ||
A Mi-171 jóval az ugyanolyan teljesítmény és a megnövekedett üres súly miatt kisebb teljesítmény/tömeg aránnyal rendelkezik. Ezt meg is tapasztalta egy kolléga aki kipróbálta a típust... A kompozit szerkezeti elemekkel (teherviselő elemekkel) nagyon jól feltuningolták az öreg Pumákat... üdv | |||||
silent8 | Adatlap | 520646 | 2013. január 3. 12:56 | ||
Egy sci-fibe illő gondolat. Szerintem 2 típus kellene. Max 3. 1, harci helikopter: /ami szerintem hazánknak is finanszírozható lenne/ pl., rooivalk, AW-129, vagy a továbbfejlesztett T-129-es. Nem kell sok, éppen annyi, ami a csapatmozgásokat ill. a szükséges légitámogatást el tudja látni. 2,szállító helik: ha már a Csehek Mi-171-et üzemeltetnek, akkor nekünk is abból kellene. Viszont ha váltani akarnánk, akkor a jó öreg Black Hawk. És ha minden igényt ki akarunk elégíteni, akkor 3,MD-500 Ez a típus amúgy is szolgál a rendőrségnél. Ez jó a tűzoltóságnak, a katasztrófavédelemnek, és a honvédségnek is, mint könnyű futár-kiképző gép. Előre szóltam. Sci-fi :) | |||||
lhsn | Adatlap | 520643 | 2013. január 3. 12:35 | ||
Persze jó a kompozit, ahogy mondod ha katonai a típus... És belekomponálódik lövedékálló anyag, vagy fegyverzet. Az AW139-ben minden van csak védettség és katonai képesség nem... | |||||
Zoli | Adatlap | 520642 | 2013. január 3. 12:29 | ||
A Mi-8/-17 kapacitása elismert, ez lenne a minimális elvárás, csak modernebb (akár erősebb) kivitelben. A kompozit kalap szar egyáltalán nem hátrány, sőt! Az az anyag erősebb, jobban ellenáll a lövedékeknek, és nem mellesleg sokkal könnyebb is (kisebb fogyasztás, nagyobb teljesítmény). Engem abból a szempontból egyáltalán nem érdekel, hogy miből készül, ha leesik, mert akkor teljesen mindegy. Persze a modernebb anyag egyébként minden szempontból (élettartam, karbantartás, tömeg, teljesítmény, védettség stb) jobb. Csak olyan típus készüljön belőle, ami katonai célokra is megfelel. z | |||||
lhsn | Adatlap | 520636 | 2013. január 3. 11:41 | ||
Az okés, hogy a Mi-8/17 szintén civil, de nem egy kompozit kalap szar... Van benne anyag és erő... Itthoni alkalmazás során (amíg béke van) tényleg nem kell komoly páncélvédelem, de legalább tudjuk hogyha kéne akkor rakható lenne rá mert azt is bírná... A fegyverzet terén is azért a 2-2 ; 3-3 függesztési pontra nagyobb mennyiségű eszköz függeszthető mint pl amit az AW139 re terveznek. Kiemelve TERVEZNEK hiszen a fegyverzett változatból még csak prototípus van... Ugyan úgy ahogy magából a rakétákból stb, stb is csak prototípus (vagy még az sem) létezik hozzá. | |||||
lhsn | Adatlap | 520635 | 2013. január 3. 11:37 | ||
piratvitorla! Ez oké, lenne belőle előny, de a honvédségnek nem civil helikopterre van szüksége szerintem... Az a megítélés egy honvédelmi minisztertől pedig miszerint a magyar pilóták játszadoznak szerintem elfogadhatatlan! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520633 | 2013. január 3. 11:34 | ||
Egy dolgot azért megjegyeznék: A jelenlegi szállító helikopterek sem különböznek a civil Mi-8/17-esektől. Egyetlen különbség a fegyvertartó rács, de azt a többire is fel lehet tenni... A 24-es persze más eset... Ezt most nem a mostani gépek ellen mondtam. Ráadásul az a beszerzés 40-25 évvel ezelőtt volt, akkor még más gépeket gyártottak. üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520632 | 2013. január 3. 11:30 | ||
Szia "Összeolvad a civil és a katonai szféra és az igények." Ennek azért igen sok előnye lenne: - repült idők - ha ügyesen csinálják plusz pénz - PR ergo ha ügyesen csinálják plusz pénz - polgári eljárások stb-stb... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 520630 | 2013. január 3. 11:23 | ||
Szia Azért meg lehet nézni, hogy a vörösiszapnál és az árvizeknél az összes helikopterből mennyi volt honvédségi... üdv | |||||
Nyugger | Adatlap | 520627 | 2013. január 3. 11:13 | ||
Lehet, hogy csak rossz hasonlat használat volt, de rendkivül szánalmas így lenézni a ht. állományt ! UH-1 felvezetésénél a légimentőket is ki akarták váltani, ez 7 bázist jelentene, igaz akkor 30 db helikopter volt koncepció. Az egyenlőre fantom típusból és darabszámból jut majd a TEK-nek is és kormányzati repülésekre is. Ha én most ht. lennék, igen csak elgondolkoznék a miniszter szavain. Hogy is van ez, ennyi bérért és jövőképpel játszadozzak-e vagy hazafias alapon hagyjam a fenébe. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 520625 | 2013. január 3. 11:06 | ||
Az én véleményem szerint itt már nem szempont a kimondottan katonai alkalmazás. Harci helikopter meg miegymás.Minek nekünk?Már minden csak látszatból van,tényleges érték nélkül.Ugyanez lesz a helikopterekkel.Nincs itt már szó honvédelemről!Aki érdemben hozzá tudna szólni annak a véleményére nem kíváncsiak. Kell most heli,mert cseszegetik őket a szükség miatt. Ezt a megoldandó feladatot is ki kell pipálni!Oldjuk meg a legegyszerűbben,legolcsóbban elvtársak!Ja ,hogy nem igazán használható arra amire vettük? Az már legyen e ti problémátok kedves hadsereg,mi vettünk nektek gépeket,oldjátok meg! Szerintem valahogy így néz ki a dolog. | |||||
lhsn | Adatlap | 520621 | 2013. január 3. 10:56 | ||
Nem hazudoznak, beadagolják a beszerzést. Ja persze, ezért van legelső helyen az olasz AW139 beszerzése... Az pont katonai gép... Én nem értem ezt a dolgot. Ha konkrétan csak a Mi-24-esre gondolunk, pont az a típus ami harcihelikopter de mégis tud tehert emelni, azaz polgári célokra is használható... Korlátozottan? Úgy hát, de a honvédségben ne a katasztrófavédelem legyen már a fő fejlesztési irányvonal... Elavultnak meg csak annyira mondható hogy az USA mégis ezeket illetve Mi-17/171-eseket vesz Afganisztánba. Tehát az alap konstrukció jó, a műszerezettség meg fejleszthető benne, mint látszik... Aki nem lát a dolgok mögé azért annak is lehetne némi sütnivalója... Minden második szakportál megírta a múlt évben hogy a Mi-24-es naptári üzemideje 2012 év végéig lett hosszabbítva, akárhogy is nézem ez dec. 31 volt... A reggeli M1 riportban meg 4 harci kötelékét mutogatják... Meg a miniszter büszkén beszél az NVG képességről, holott szintén publikus adatok szerint 2005-ben voltak nagyjavítva azok a helikopterek. A nagyjavítás kb 7-8 évre szokott szólni, ez sem titok, így egy óvodás is ki tudja számolni hogy 2012-ben vagy talán ez év elején de nagyjavítani kell ezeket a gépeket is különben elvész a képesség... Erre is biztosan megoldás egy AW139... | |||||
T.Csaba | Adatlap | 520620 | 2013. január 3. 10:49 | ||
Erősen úgy néz ki,hogy egy típust fognak venni mindenféle célra.Aztán a honvédség besegít a katasztrófavédelemnek,csak most már többet,mint máskor.Összeolvad a civil és a katonai szféra és az igények.Amúgy a katasztrófavédelem valamiféle fél-negyed militáris szervezet,mint az összes többi rendfenntartó "cég" nem?Talán még a tűzoltóság sem volt soha teljesen civil. Nincs is ezzel semmi baj.Békeidőben igenis segítsen be a katonaság a civil életnek,ha már a mi adónkból fizetik őket és ne "unatkozzanak". :) Viszont a beszerzendő technika legyen olyan ami ha kell,akkor tudja ellátni a tényleges katonai feladatát! Javítsatok ki,ha téves a gondolat! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
Ezüst színűek voltak ,
üdv: migi