<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tomi | Adatlap | 109903 | 2008. június 13. 19:29 | ![]() | |
Darus | Adatlap | 109902 | 2008. június 13. 17:52 | ![]() | |
Szia! Igen, vezetheted a szerelvényt, de a darut nem kezelheted. | |||||
Tomi | Adatlap | 109901 | 2008. június 13. 17:39 | ![]() | |
sziasztok ugyan nem ide vág de egy ilyen darus szerelvényt sima C-s josival + nehézpót josival lehet vezetni? vagy kell hozzá nehézgép kezelői vizsga is? ( nem akarom használni a darut csak vezetni a gépet ) tud erről valaki valamit? | |||||
Roland_89 | Adatlap | 109900 | 2008. június 13. 17:26 | ![]() | |
Nos... megtaláltam a kinézetét a MAN-nek. Mégse vöröset szeretnék, mert ahhoz a fekete daru menne... De én a piros daruhoz ragaszkodom, így most hogy láttam a Jánossomorjai új LEIER-es TGX-eket, úgydöntöttem az én autóm is a Leier szineit és feliratait fogja viselni. Egyelőre még nincs a TGXről képem, de neten találtam egy F2000ről. | |||||
Gabi | Adatlap | 109899 | 2008. június 13. 17:09 | ![]() | |
Szia exec! A felállás a következő: Porsche család és a Plech család tulajdona a Porsche Holding, ami kb 31 %-ban tulajdonos a VW csoportban. A VW csoport tulajdona kb 69 %-ban a Scania, és kb 30 %-ban az MAN. Tehát, ha csak pusztán a számokat nézem már elindult az egyesülés, de a tervek szerint megmarad mindenhol az egyéni arculat. Leginkább egységesített alkatrészek, esetleg főegységek, valamint a közös fejlesztés terén várható nagyobb együttműködés, és ezáltal költségmegtakarítás. A lényeg, hogy jelenleg az irányítószerep érdekes módón a VW kezében van, ő osztja a lapokat. Természetesen a VW is fontos tényező a gyártásban, mert a Brazilíában legyártott 38000 6 tonna fölötti teherautó nem elhanyagolható. Tehát biztosan lesz valamilyen fokú együttműkődés, közös alkatrészek, de ez a közeljövőben várhatóan még nem látványos formában történik. Gabi | |||||
Keri | Adatlap | 109897 | 2008. június 13. 15:57 | ![]() | |
Sziasztok! Volvo VN660-ról keresnék tervrajzokat! Ööö...nincsen valakinek bejárása(kódja) a Volvo honlapján a Bodybuilder részbe?Ott elvileg lehetne lekérni ilyen rajzokat. Illetve Mo-on van valakinek ilyen típusú kamejonja? Örök hála annak,aki tud segíteni! Keri | |||||
Simka | Adatlap | 109896 | 2008. június 13. 15:52 | ![]() | |
Sziasztok! Exec akkor körüljártuk a világpiaci közgazdasági kérdéseket és újabb infókkal gazdagodtunk..:) Patrik valóban ez az üzletpolitika része, így igaz! Csak itt is meg kell találni az olcsó régi-új termék úgymond "olcsón nagy szakítása" és a konkurencia és a márkanév diktálta színvonal megtartása közti egyensúlyt. Ezekkel a húzásokkal viszont, amivel mostanában az Italeri dolgozik, kezdi veszíteni a színvnalat. Ez olyan mint amivel(szűkebb munkahelyi pátriámnál maradva) pl a Volvo a C30-assal, alapból a szokott Volvo minőség, de árcsökkentő tényezőként pl, hogy gyárilag nics kalaptartó, csak opció stb. Lényeg, hogy jó autó, biztonságos autó, sportos autó stb, DE ezen apróságok miatt NEHEZEBB! eladni, főleg ilyen magas áron. Ugyanez a helyzet makettéknél is, mint az autóiparban, szinte minden autó ugyanarra az alapra épül, csak egyik ilyenebb a másik olyanabb, de sokszor csak a külső más, viszont pl. egy Volvoba sokkal komolyabb szintű dolgokat építenek, mint mondjuk a Fordba, amivel sokban egyezik, magyarul az előbbi példa ellenére azért próbálják tartani a színvonalat, mert ugye szart nem lehet drágán eladni, ha van olcsóbb és jobb.. Na ennyit erről... Daf első futómű nálam is fúrásra fog kerülni, meg valami motorépítés is lesz! Simka | |||||
sib | Adatlap | 109895 | 2008. június 13. 14:25 | ![]() | |
exec | Adatlap | 109894 | 2008. június 13. 14:14 | ![]() | |
Simka, Akkor ezt bizony rosszul tudod :-) A VW csoport tágabb értelemben vett holding. De a Volkswagen nem birtokol Porsche részvényeket, ellenben a Porsche birtokolja a VW részvényeinek közel 31%-át, és csak a VW törvény miatt nem rendelkeznek teljes szavazati joggal. Az értékesítési hálózat egy külön holding, amit ha jól megnézel még Magyarországon is a Porsche neve alatt fut. (Porsche Hungária ugyebár...) egyébként pár cikk a témában :-) www.mtv.hu/magazin/cikk.php totalcar.hu/magazin/hirek/ hvg.hu/gazdasag/20080527_Porsche_VW_Eu_per.aspx egyébként a Porsche képtelen is erre, mert a Porschék nem felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak 2011-től (asszem) viszont a törvény teljes gyrtmány palettára szól. Így maradhatnának a brutál sportgépek, amiket a VW Polok tengere ellensúlyozna... Üdv. exec | |||||
gpatrik | Adatlap | 109892 | 2008. június 13. 11:09 | ![]() | |
Szia Simka! Ezt üzletpolitikának hívják, és ilyen nagyon sok helyen előfordul hogy ugyanazt kihozzák más köntösben, de a lényeg ugyan az...Nem tudom mennyire lesz eladható, a másik két scaniahoz használhatóbb matricák vannak. Miért nem Highline tetővel dobták ki? Csak egy KFS tetőt kellett volna megvenni, lemásolni, itt ott pici változás oszt csók :) Sokkal eladhatóbb mint egy új matricával felvértezett verzió ugyanabból a kitből. A dafok első tengelye átalakítható, csak meg kell szépen fúrni, a MAN-eknél egy picit rosszabb a helyzet, de talán azt is meglehet csinálni. Én egy Daf első tengelyt már áralakítottam. GPatrik | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109891 | 2008. június 13. 10:48 | ![]() | |
Sziasztok! Bakker! Tiszta boldogság a kicsi szívem! Meg kellene alakítani a MAN Fanatik antibakteriális szerveződést! Örülök,hogy sokan szeretitek ezt a kiválló márkát. A VW -s dologhoz pedig annyit,hogy az én húsz éves autómban rengeteg VW alkatrész van gyárilag. Ja és ne feletkezzünk meg az LT méretű MAN platós kisteherautókról sem.Az sem mostani konstrukció. Talpi | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109890 | 2008. június 13. 10:47 | ![]() | |
Sziasztok! Bakker! Tiszta boldogság a kicsi szívem! Meg kellene alakítani a MAN Fanatik antibakteriális szerveződést! Örülök,hogy sokan szeretitek ezt a kiválló márkát. A VW -s dologhoz pedig annyit,hogy az én húsz éves autómban rengeteg VW alkatrész van gyárilag. Ja és ne feletkezzünk meg az LT méretű MAN platós kisteherautókról sem.Az sem mostani konstrukció. Talpi | |||||
Roland_89 | Adatlap | 109889 | 2008. június 13. 10:13 | ![]() | |
Hát, történhet bármi az MAN-nel, csődbe mehet, vagy a legjobb lehet... engem akkor sem tántorít el tőle semmi tényező :P MAN a király! NE kérdezzétek mert imádom.. ez van! MAN FOREVER! :D Igaz Talpi? :D | |||||
Simka | Adatlap | 109888 | 2008. június 13. 09:51 | ![]() | |
Szia Exec! Lehet, hgy én nem tudom pontosan, de szerintem a Porsche a VW csoport tagja illetve tulajdona, nemigen hinném, hogy ők vásárolják fel a tulajt.. Meg ugye a VW AG birtoklja a Seatot, Skodát, Porsche-t stb. Meg tudtommal a VW a kisteherautók-kisáruszállítók terén azért elég komoly részt szakít a piacból. MAN meg a közelmúltban nyitott Lengyelországban egy újabb gyárat, meg hát TGX év kamionja lett, azért az komoly piaci előnyt szokott eredményezni, úgyhogy Talpi kedvéért MAN FOREVER :), Egyébként nekem DAF FOREVER, kamionos ismerőseim is áradoznak róla, egyik 95-öst vezetett 6 évig, másik meg most ült bele egy 105-be, azt mondja olyan az ágy, mint otthon a franciaágy... már csak a barátnője hiányzik:) sőt, az öreg rocker, akinek a mankabinos Rábáját készülök megépülni, az is XF95-ösben nyomja... Tényleg akikkel beszélek azok mind dícsérik, viszont lakhatás szempontjából az R-es Scaniát nagyon szidja a srác aki az XF105-ben ül-ült. | |||||
3LM3 | Adatlap | 109887 | 2008. június 13. 09:48 | ![]() | |
Huh mekkora DÖG! :O Bár nem tudom, hogy nagyobb-e tőle a Cat által gyártott de azért itt a "város" vagy nem tudom én mi utcáin jobban érzékelhető a mérete. Mert ugye a discovery-n láthatóakon nem lehet érzékelni a méretet enniyre -(jó persze ott az ember de akkor sem)-, mert ott minden nagy :) a markolótol kezdve szerintem még a katicabogár is egy VW. :) | |||||
ChevyG | Adatlap | 109886 | 2008. június 13. 09:37 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam: www.titancam.com/ LiveCam a kiállított Terex Titánról! A neten azt írják, hogy a legnagyobb dömper, de más irodalom emleget egy CAT gyártmányt, ami mégnagyobb! üdv | |||||
Emerick | Adatlap | 109885 | 2008. június 13. 09:31 | ![]() | |
Kis teherautó történelem és rengeteg aktualitás. :) Tök jó. Legalább korrepetálok én is belőle. :) Simka! Te miket találsz a nagyvilágban! Sok sikert ehhez a "Rönyóhoz" is! | |||||
exec | Adatlap | 109884 | 2008. június 13. 08:36 | ![]() | |
Gabi, Tudtommal a MAN Scania egyesülés lekerült a napirendről. Ott nem is annyira egyesülés lett volna, mint az MAN felvásárolta volna a Scaniát, de egyrészt a Scania, másrészt úgy rémlik, hogy az EU versenyhatósága is borzolta volna miattaaszemöldökét... A Volkswagennel szintén nem egyesülés lett volna, inkább rész együttműkködés a kisteherautók terén. Erre pedig aVW-nak van nagyobb szüksége, mert az EU egyrészt nyírbálja a a VW előjogokat, másrészt a Porsche fel akarja őket vásárolni, és az ellen próbálgatnak küzdeni... Bár ha ehhez képest van új infod, azt szívesen várom, követem! Üdv. exec | |||||
Simka | Adatlap | 109883 | 2008. június 12. 23:11 | ![]() | |
Szia Sib! A csirkelábas:(egyébként én Talpitól hallottam először:)) a Mercedest hívják így az emblémája miatt, ha megnézed felfedezed a hasonlóságot a jel és a csirke talplenyomata között:) A tűsarkú:(ezt még gyerekkoromban hallottam először kamionos fateroktól, akkoriban meg erősen sok bogis illetve duplahúzós kamion rótta az utakat) azt a kamiont hívják így amelyiknek csak egy húzóhídja van, magyarul hátul csak egy tengely található, a mai modern kamionok legtöbbje már ilyen, legalábbis a legelterjedtebbek, mert azért van duplás most is, csak leginkább nagyobb igénybevételű helyekre használják, pl speckófuvarok, de ez már egy részletesebb kérdés, hogy hova-hol milyen Simka | |||||
Simka | Adatlap | 109882 | 2008. június 12. 23:01 | ![]() | |
A Scania-Italeri kapcsolatra visszatérve, tényleg hányinger már ez az R-es sorozat lehúzkodása, azért, ha már csak matricaváltás, akkor valami más dizájn is lehetne. Legalább olyan ami a valóságnak is megfelel és még nem is lenne bonyolult matricában elkészíteni.. Lassan az Italeri ott tart, hogyha a Scania gyár kihozza az újabb kaszni verziót, ezek még akkor is ezt fogják hajtani vagy jön az olyan variáció mint a DAF 95-105 verziónál, ugyanaz az egész, leszámítva a tetőt meg a homlokfalat(a valóságban meg csak a kaszni oldala ugyanaz, meg talán a futómű, teljesen fordítva van az egész alváz a 105-ön a 95-höz képest stb.), meg ez a spóroljunk oszt ne paraszt, fix első futómű, meg motor helyett olajteknő beleöntve mint a játékkamionon... | |||||
Gabi | Adatlap | 109881 | 2008. június 12. 22:52 | ![]() | |
Szia! Nem azt mondtam, hogy kis gyár, csak hogy kevesebb teherautót ad el, mint elsőre gondolnánk. Ez mellett nagyon komoly holding, hajómotor gyártásban példáúl megelőzi a Mercit. Leírni abszolút nem írtam le, nem volt szerintem semmi ilyen a hozzászólásban. A közeljövőben még nagyobb lesz a várható Scania-Man-VW fúzió miatt, de azt ne felejtsük el, hogy az MAN-ben már most elég nagy tulajdoni hányada van a VW-nak. Kíváncsiságból rákerestem még a Takrafra, megnéztem a honlapjukat is. Az egész abból indult ki, hogy nekem NDK-ból származó Takraf targonca emlékeim voltak, no meg elég sok IFA autódarun volt látható a Takraf név. Rakok fel néhány képet ezekről. Szóval a honlapjuk szerint 1994-ben egyesült a Takraf az MAN-konszernel, ekkor lett MAN-Takraf a nevük, majd 2006-tól simán Takraf GmbH. 2000-ben mikor a volt NDK területén voltunk ismerősöknél, meglátogattunk egy érdekes múzeumot, ahol az NDK-ban használt külszini fejtők vannak, és itt is volt egy Takraf, melyet ott gyártottak. Itt van a múzeum oldala, és az ott kiállított Takraf: www.ferropolis-online.de/ferropolis/big-wheel.html Szóval jelenleg biztosan MAN tulajdon (mondjuk én azt hittem ez is eltünt a süllyesztőben), de nem régóta. Gabi | |||||
sib | Adatlap | 109880 | 2008. június 12. 22:49 | ![]() | |
vagyis csirkelábas... | |||||
sib | Adatlap | 109879 | 2008. június 12. 22:47 | ![]() | |
Sziasztok! Tudatlan, műveletlen, pogány vagyok: Mi az hogy tűsarkú, illetve csirkelábú? :) Köszi: Sib | |||||
Simka | Adatlap | 109878 | 2008. június 12. 22:45 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 109877 | 2008. június 12. 22:44 | ![]() | |
Nagytalpú | Adatlap | 109876 | 2008. június 12. 22:30 | ![]() | |
... Lehet,hogy a csirkelábasok többet adtak el 2007 ben. De mennyi fut az utakon a régebbi konstrukcióból? Ha ezt nézem akkor piacvezető helyen van. De az első háromban biztosan. Szerintem nem kéne leírni ezt a márkát. Lehet,hogy a románok tucatjával veszik az actrost és az fh-t,de tíz év múlva mennyi fog belőle futni? Majd bele erősítünk. Adtunk előnyt a többi gyártónak is. Tudod a MAN örök! | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109875 | 2008. június 12. 22:21 | ![]() | |
Szia Gabi! Vitába szállok veled. A TAKRAF az a MAN csoport része és nem kelet német. Ha a googleba is beütnéd,számtalan oldalt kiad amin el tudod olvasni. De elég csak a takraf pont com on elolvasnod. Önmagában lehet,hogy nem nagy gyártónak gondolod,ám mint cégcsoport hatalmas. Ráadásul szerintem egy nagyon megbízható régi márka... | |||||
Bebá | Adatlap | 109874 | 2008. június 12. 22:07 | ![]() | |
A 250-ből egy db.kis hazánkban szaladgál | |||||
Adrián | Adatlap | 109873 | 2008. június 12. 22:06 | ![]() | |
3LM3 | Adatlap | 109872 | 2008. június 12. 22:04 | ![]() | |
HUHU de még menniyre :) köszönet érte:) | |||||
Gabi | Adatlap | 109871 | 2008. június 12. 22:03 | ![]() | |
Szia Emerick! A Büssing felvásárlása 1970-ben kezdődőtt, 1971-ben került az MAN fennhatóság alá, de csak 1974-re sikerült minden részvényt megvennie az MAN-nek. Volt a 70-es évek elején egy átmeneti időszak, mikor még voltak büssing fülkés teherautók, viszont már rajta volt az MAN felírat is. Érdekes módón a Büssing a háború után piacvezető volt Németországban, késöbb mégis az általa szorgalmazott padlóalatti motoros típus miatt futott zátonyra, az MAN viszont csak az ilyen motorbeépítésű kamionokat forgalmazta MAN-Büssing néven. Ez leginkább az F8-as sorozatnál volt, de a normál motorbeépítéshez képest elenyésző számban. Elkészült az F90-es sorozathoz is ez a verzió, de ott már nem játzott szerepet, maradt a hagyomás felépítés. A képen látható lószállítóban és vonatóban az a becsapó, hogy mindkettő F90-es, csak át lett építve Evos F2000-nek, és ezért használják a Büssing nevet is, mert mindkettő középmotoros. Még egy érdekes számadat, az MAN korántsem olyan nagy gyártó, mint gondolnánk, 2007-ben 93000 teherautót gyártott, a Volvo kb 230000, és a Mercedes 460000 körül. Gabi | |||||
Bebá | Adatlap | 109870 | 2008. június 12. 22:00 | ![]() | |
Talán segít. | |||||
Kusti | Adatlap | 109869 | 2008. június 12. 21:58 | ![]() | |
bár ez R420-as volt, de az alváza u.a. | |||||
Kusti | Adatlap | 109868 | 2008. június 12. 21:57 | ![]() | |
Szia Adrián! Itt vannak a képek. Kusti | |||||
Emerick | Adatlap | 109867 | 2008. június 12. 21:37 | ![]() | |
Mondom én, hogy hülye vagyok a számokhoz. :) mk-schwerlast.de/vorbildoldtimer/buessing2003.htm Innen volt a kép. ;) | |||||
Adrián | Adatlap | 109866 | 2008. június 12. 21:20 | ![]() | |
Hali! Scania R500-ashoz keresek bekábelezési rajzot /motor, alváz/! Előre is köszi a segítséget! Üdv! | |||||
Emerick | Adatlap | 109865 | 2008. június 12. 21:20 | ![]() | |
Hali! Ezt a Büssing alapításának 90. évforduló alkalmával tartott rendezvényen szerepeltették többek közt egy MAN és Büssing festéses MAN TGA XXL-el együtt. Ezért írtam Büssingnek is. :) (Ha minden igaz, az egykori Büssing üzemben készült Braunschweigben)Ez volt ott a koncepció. Ott minden gépet a két néven együtt neveztek. Ha jól rémélik, a 70-es évek közepétől nincs önálló Büssing márka (hiába vagyok egyetemista és törikedvelő, fejből nem tudom nyomni :) ). Ja igen. Ha már a márkáknál tartunk, bevonok még egyet. Tegnap olvastam vhol, hogy a Mercedes Black Edition eredetijéből egy 250 db-os (?) sorozat készült csak. Asszem rekordidő alatt lett eladva mind. Sziasztok! Em. | |||||
3LM3 | Adatlap | 109864 | 2008. június 12. 20:18 | ![]() | |
Sziasztok! Visszatértem (nem volt gépem). Tegnap jött a futáros bácsi és hozott egy super actrost. :) Az alváz lassan bekbelezve, ahogy a motor is (bár még ott va mit alkotni) azztán jöhet a festegetés. Esetleg valaki tudja, hogy ennél a modellnél milyen szinű az alváz és a motor? Köszike előre is :) | |||||
Gabi | Adatlap | 109863 | 2008. június 12. 20:17 | ![]() | |
Nagytalpú | Adatlap | 109861 | 2008. június 12. 20:05 | ![]() | |
...nagy tányéros kotróit. Itthon a bükkábrányi bányában működik egy TAKRAF gyártmány. De eltértem a tárgytól. Szóval a Büssing mára a múlt egy szép része. De a mai napig használjuk az ő általuk fejlesztett motort,hajtás láncokat és legfőképp az oly nagyra becsült emblémát. Na,most pedig indulok mert Szombathely mellett vagyok és igen este lesz mire hazaérek. Majd még jelentkezem később. Talpi | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109860 | 2008. június 12. 19:58 | ![]() | |
Sziasztok! A Büssing témához pedig annyit,hogy nincs a világon jobb márka az oroszlánosnál! Egyébként a Büssing tényleg a MAN csoport része.Régen valóban önálló márka volt,sőt amit én fogok majd építeni a padló alatti motoros is az ő gyártmányuk volt. De az idő és a haladás is az összeolvadást hozta. Az MAN csoport az élet sok területén megvetette a lábát. Például ők gyártják a külszini bányák... | |||||
Nagytalpú | Adatlap | 109859 | 2008. június 12. 19:49 | ![]() | |
Sziasztok! Úgy látom megy itt a móka. Man meg a Büssing, scania és a dafóka. De inkább nem rímelek tovább! :-) A scaniával kapcsolatban annyit jegyeznék meg, hogy mindegy mit adnak ki mert majd mi jól átalakítjuk! A pecsi kollégának mondanám,hogy én egy az afitban tanultam és a/2 es méretű rajzaim vannak a kérdéses tipusról. Talpi | |||||
gpatrik | Adatlap | 109858 | 2008. június 12. 19:32 | ![]() | |
Szia Kusti! Ennyiért simán. Hát igen, Gabi szépen megfogalmazta az Italeri "üzletpolitikáját". Mondjuk ha Highline fülkével dobták volna ki, akkor azért nagyobb felvásárlópiaca lett volna, mert ugye azt a tetőt KFS-ék súlyos pénzekért adják. Azért új matricával szebb és valósághűbb lett volna. GPatrik | |||||
Kusti | Adatlap | 109857 | 2008. június 12. 18:46 | ![]() | |
Kusti | Adatlap | 109856 | 2008. június 12. 18:05 | ![]() | |
Ha már a Büssingek kerültek szóba... Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 109855 | 2008. június 12. 17:45 | ![]() | |
Szia Emerick! Valóban szép, de az MAN a Büssing nevet már régóta nem használja. Utoljára az F90-es sorozatnál volt a középmotoros, de asszem azt is átnevezték UXT-nek. A közös nevet a Büssing felvásárlása után használta egy ideig, és ott is a középmotoros típusoknál, mint a Büssing örökséget. Némely MAN-fan ugyan felteszi az autójára, de hivatalosan már régóta nincs Büssing. Gabi | |||||
Gabi | Adatlap | 109854 | 2008. június 12. 17:41 | ![]() | |
Sziasztok! Ez Scaniából a kb 1513. változata az Italerinek. Még arra se veszik a fáradságot, hogy az adott cég típusát adják ki, mert a Heisterkamp R340-es Highline tetőset használ. Mondjuk a motor szinte tök mindegy, mert a maketthez meg a V8-t adja az Italeri, tehát az, hogy milyen felírat van rajta már végkép nem számít. Ami ebben új, az a matrica, mint a legegyszerűbben megvalósítható dolog egy makettnél. Ja és a másik poén, hogy a Heisterkamp már nem is ezt a dízájnt használja, újabb van neki. Üzletpolitikailag jó húzás, mert megint megvesznek egy pár ezret ugyanabból a makettből, de nekem már hányingerem van az Italeri "Scania-sorozatától". Gabi | |||||
Emerick | Adatlap | 109853 | 2008. június 12. 16:43 | ![]() | |
pecsi | Adatlap | 109852 | 2008. június 12. 16:30 | ![]() | |
Simka | Adatlap | 109851 | 2008. június 12. 16:23 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
kösz szépen az infót
azért kérdeztem mert nincs nehézgépkezelői vizsgám és lenne munka egy ilyesmi MAN-SETYR re