<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Freddy | Adatlap | 685619 | 2021. május 16. 16:36 | ![]() | |||||||||
romsitsa | Adatlap | 685618 | 2021. május 16. 16:32 | ![]() | |||||||||
Miután nem tudjuk, hogy ki hogyan számította a teljes csőhossz adatot és mi a forrás, nem szükségszerű, hogy a 29M és a 29/38M között valóban 330 mm a különbség. Ha a könyvnek hinni lehet, akkor kb. 800 pengő volt a csőszájfék felszerelése, ez kizárja azt, hogy új csövet kapott volna. Valószínűleg a cső végére vágtak egy menetet és felcsavarták az új alkatrészt. A csőszájfék pikantériája, hogy van olyan svéd és finn 7,5 cm-es löveg, amin van a magyarra erősen hasonlító csőszájfék és van olyan 8 cm-es magyar löveg, amin nincs. A csőszájfék fotója érzése egy utasításból lehet kimásolva, ezeknél előfordul, hogy a rendszeresítés után kicsit máshogy nézett ki az adott dolog, mint ahogy az utasításban szerepel. | |||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685617 | 2021. május 16. 16:20 | ![]() | |||||||||
https://glvmuseet.se/luftv%C3%A4rnsmuseet Ezekkel erdemes levelezni, talan legalabb utmutatast tud adni | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685615 | 2021. május 16. 16:17 | ![]() | |||||||||
Én is valahogy így gondolom, ezért is nincs a referenciaképeim közt elmentve a 038-as képed. Tekintetbe véve hogy csak a 29M ágyúnál már ez a második elírás, kezdem óvatosabban olvasni a MKH légvédelmét.. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685613 | 2021. május 16. 16:04 | ![]() | |||||||||
Hogy a csf-et hogyan rögzítették a 29/38M csövére, nem tudom, de felteszem, hogy Hatala András nem a hasára ütve adott meg 4100mm-t a cső teljes hosszának. A képek alapján én teljesen hihetőnek tartom a csf hosszának a 330mm-t. A rögzítésre találhattak olyan módszert, ami nem vett el a cső hosszából (pl. eleve annyival hosszabbra gyárthatták a 29/38M csövet, így hozzáadódhatott a csf teljes hossza a cső hosszához). Mindez persze csak eszmefuttatás, jó lenne megnézni a legalább a tüzérismeretét 29M-nek meg a 29/83M-nek, abban biztosan vannak konkrét adatok, amik eldönthetnék a dolgot. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685612 | 2021. május 16. 15:56 | ![]() | |||||||||
Nem állította senki, hogy a 29M-n lett volna csf (egyébként nem volt). A 038-as képemen nem a 29/44 csf-je van, hanem talán egy kísérleti csf változat. A 29/44M-nek (2)kamrás csf-je lett volna, ha gyártásba kerül. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685610 | 2021. május 16. 15:39 | ![]() | |||||||||
Ne számolj a csőszájfék teljes hosszával, valahol rögzíteni is kellett a csőhöz. az saccra a tömör része lehet, szerintem a plusz hossz a perforáció. A magyar továbbfejlesztések is simán kutathatóak a Boforsnál, egy csőszájfék és egy cső a lényegi különbség a svéd alaphoz képest. | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685609 | 2021. május 16. 15:37 | ![]() | |||||||||
Először tisztázzunk valamit: a sima 29M-nek volt-e csőszájféke? Én úgy tudom, nem. Ellenben a fotókon sem négyzet raszterben lévő furatokat látok többnyire, hanem hatszög rasztert. Most vagy rosszul tudom, és a 29M-nek is volt csf-e (hatszög raszterben fúrva) vagy a 038-as fotó egy fejlesztés közbeni állapot A 038-as kép a Magyar Királyi Honvédség légvédelmében meg 29/44M csf-nek van írva, ami teljesen nonszensz - hacsak nem ezt vátották menet közben a nagy lyukas, fotón szereplőre... | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685607 | 2021. május 16. 15:11 | ![]() | |||||||||
Jó a szemed Romsitsa! (ettől függetlenül ugyanúgy nem látom a keréken a gumit, és nem vagyok meggyőződve, hogy gépvontatású a tck., az, meg hogy tökig lekopott volna, hááát...). A Szebeny hk-vadász skicce nem hatgörgős, csak 5, a hatodik a láncfeszítő, de a rajz készítője azt is teljesen lefektette a földre, ott a hiba. A felépítmény egész pofás (egy skicchez képest), a torony egyértelműen L-62. A 29/38M csőszájfékére (továbbiakban: csf) ne 400, hanem csak 330mm-t számolj, annyi meg simán lehet. Nézd meg a 06-os képet: ha egy felnőtt férfi tenyérszélességét kb. 10-12cm-re vesszük, simán kijön a 33cm, mivel kb. 3x szélesebbnek látszik a csőszájfék, mint a tüzér keze (és a csf hosszába ne csak a perforált részt vedd bele: maga a csf hosszának csak kb. a harmadát tette ki a perforált rész -lásd a 038-as képet). Freddy! Köszi az újabb képeket, szuperek! A svéd vonal a kutatásban jó ötlet, bár csak az alap 29M esetében hozhat eredményt, a 29/38M meg a 29/44M már magyar vonal, ahhoz a svédek nemigen tudnak hozzátenni. | |||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685606 | 2021. május 16. 15:11 | ![]() | |||||||||
Én a svéd irányba indultam. A Google nem igazán adott találatot svédül . Viszont regisztráltam egy svéd makettező fórumra. Felteszem ott a kérdést, hátha valakinél kallódik egy eredeti dokumentáció :) Szólok, amint van eredmény. | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685605 | 2021. május 16. 14:46 | ![]() | |||||||||
Egyelőre elég volt a buzogányvetőt kiszerkesztenem, ezt most nem vállalnám be :D Hatala András megér egy kör levelezést szerintem. A cikkei mindig pontosak, hiánypótlók és előadásaiból ítélve emberileg is nyitottnak tűnik. Valahonnan lett Ő is vette azt a rajzot (hacsak nem maga rajzolta, mert elég komoly CAD rajzokat publikált a HT-ben eddig is). Ha mást nem, legalább el tud irányítani máshova Kezelési utasításnak lennie kell a HM-HIM könyvtárában/levéltárában, mert még lejárt aukciós hirdetésekben is belefutni tüzérismeret könyvekbe. | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685603 | 2021. május 16. 13:59 | ![]() | |||||||||
Ha már ott tartasz, hogy van múzeum, akinek írhatsz, akkor nem para a nyelvtudás, svédeknél mindenki beszél angolul. | |||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685602 | 2021. május 16. 13:44 | ![]() | |||||||||
Na ez mar tobb a semminel, lehet vele valamit kezdeni! persze egy felulnezet sem artana... Re: Sved cuccok - ezzel en is probalkoztam, de nemhogy lof@, lo sincsen. Svedul meg nem tudok, hogy irjak vmi muzeumnak. Esetleg finneknek. De ez lenne a celravezeto... (Ugy nez ki en is veszek 3D nyomtatot, gyantasat, mert azoknak lattam legkisebb retegvastagsagat. egyreszt ceges megrendelesekre, masreszt 1/700-as makettezesre, de ez mar OFF, bocsi) | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685601 | 2021. május 16. 13:21 | ![]() | |||||||||
Egyezik az. 29M (Barczy-Sárhidai) teljes csőhossz: 3700 mm huzagolt: 3184 mm 38/29M (Hatala) teljes csőhossz: 4100 mm csőhossz: 3700 mm huzagolt 3184 mm Ami nem stimmel, hogy a két cső között a csőszájfék a különbség, ami a fotók alapján kizárt, hogy 400 mm hosszú volt, így kérdés, hogy Hatala 4100 mm-re mire vonatkozik. A 29/44M teljesen új cső, az "nem számít". | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685596 | 2021. május 16. 12:21 | ![]() | |||||||||
Kéne, kéne, de nem egyezik: 29/38M: teljes csőhossz: 3770, huzagolt rész hossza: 3184, tüzelőmagasság: 1645 mm 29/44M: cső hossza: 3770, huzagolt rész hossza: 3958,5, Lövedékút 4055, betöltési mélység 760, tüzelőmagasság: 1645 mm (Barczy Zoltán - Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvédség légvédelme 1920-1945) Ez alapján valami elcsúszás van adatoknál. A 8cm M/29-re 4000 mm csőhosszt olvastam valahol. Méretezett jellegrajz van még a GYŐR őrnaszádról amit szintén 8 cm-es Boforssal szereltek fel | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685595 | 2021. május 16. 12:10 | ![]() | |||||||||
Közben itt vannak a másik keceli Göring képei is. Erről nem csináltam annyit, viszont érdekes látni a Pak 40 mellett. makettekeswg.blogspot.com/2021/05/186-40m-105cm-tarack-kecel-2011.html | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685594 | 2021. május 16. 11:52 | ![]() | |||||||||
De amúgy ez egy Bofors löveg, nem? Luftvärnskanon m/30 talán. Miért kellene a keresést Magyarországra korlátozni? Svéd források, esetlegesen megmaradt példányok nem segítenének? | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685593 | 2021. május 16. 11:39 | ![]() | |||||||||
Ott a gumi, csak kopott. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685592 | 2021. május 16. 11:11 | ![]() | |||||||||
A rajz valami szörnyszülött, hat görgője van, a torony talán az L-62-re hasonlít. A Szebenyi elképzelés egy teljesen zárt, parancsnoki kupolás toronyba rögzítette a löveget, bár a leírása szerint a Nimród volt a kiszemelt alváz, kétlem, hogy valaha működött volna. | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 685589 | 2021. május 16. 11:04 | ![]() | |||||||||
Írj Hatala Andrásnak, illetve meg lehet nézni, hogy a diósgyőri gyár papírjait hol őrzik. A 29m és 38/29m huzagolt hossza meg kéne, hogy egyezzen, kérdés, hogy a csőszájféket beleszámolták-e a teljes csőhosszba, szerintem igen. | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685583 | 2021. május 16. 07:31 | ![]() | |||||||||
Az első ötletem nekem is ez a Szebeny rajz volt, de ez csak jellegében hasonlít. A HT cikkben lévőt észre sem vettem (nem nyálaztam át 30 évfolyamot). A Magyar Királyi Honvédség légvédelme a 29/38M teljes csőhosszát írja 3770 mm-nek 48-as kaliberrel, a 29/44M csőhosszára 4585mm-t ír. A HT szerint a 29/44M L/60-as kaliberhosszú volt. Van még pát geometriai adat (betöltési mélység, lövedékút, huzagolt hossz) de ezekhez én nem értek, hogy mettől.meddig mérendő. A Határtalan Régészet 2019/2 számából van az általam feltett rajz (tükrözve). Ebben írnak maradványokról is, és fotó is van egyről. Hatala András cikke. Szóval még eredeti lemérhető darabok is vannak I(valahol), amiből vissza lehetne számítani a méretet. epa.niif.hu/03200/03255/00010/pdf/EPA03255_hatartalan_regeszet_2019_2_058-061.pdf | |||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 685581 | 2021. május 15. 22:14 | ![]() | |||||||||
Amivel én most foglalkozom, mint 3D nyomtatás, az PLA (filamentes), azt nem. Pillanatragacs vagy lassú kötésű epoxy (Bison a Praktikerből). A gyorsabb (Soudal Epoxy Rapid) simán lepattant róla. Szerintem amúgy egyiket sem, a drága, LCD-s gépekkel készülők is is műgyanta alapúak, bár olyannal még nem volt dolgom. A PLA-val amúgy elég nehéz dolgozni, nagyon előre kell gondolkozni. | |||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685580 | 2021. május 15. 22:07 | ![]() | |||||||||
Van még egy ábra, amin "kerülőúton" van 29/38M, mint a Szebeny-féle 80mm-es löveggel felszerelt Nimród fegyvere. Ez a kép van A magyar királyi honvédség fegyverzete c. könyvben is. Erről talán arányokat is le lehet olvasni, ha a Nimród alkatrészeihez mérünk. A Haditechnika magazin egyik száma (real-j.mtak.hu/11407/1/HT_2014-1_teljes_red.pdf szerint a csőhossz 3770 mm, a teljes csőhossz 4100 mm a 29/38M-nél. Itt van egyébként az Elnar által feltöltött ábra egy másik változata is. Amúgy a 3D nyomtató által használt műanyagot oldja a maketthez való ragasztó, lehet azzal ragasztani? Vagy csak pillanatragasztó? | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685562 | 2021. május 15. 07:01 | ![]() | |||||||||
Egyetlen rajzot találtam a neten róla. Szabályzatban lehet, hogy több van, de nem kizárt, hogy abban is csak fotók lesznek. | |||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685556 | 2021. május 14. 20:12 | ![]() | |||||||||
Eloszor is kellene rajz, de legalabb meretek... ha ez van, barmi lehetseges. CNC eszterga van, 3D nyomtato van. 3D modell meg majd lesz. Nyilvan a reszletesseg olyan mint egy feneketlen kut, de akinek keves, dolgozzon rajta meg sajat maganak) | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685545 | 2021. május 14. 15:59 | ![]() | |||||||||
Hát én sem túrtam fel az alagsorig a Googlet de még csak az eredeti 75mm M/28-ról sem leltem makettet, nem hogy a mi M/30-unkról. Azt hiszem, ez sztirolfaragós játék marad. | |||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685541 | 2021. május 14. 09:17 | ![]() | |||||||||
Köszi a képeket Wrecker, a tehenes kép nagyon jó! :) Létezik vajon bármi megoldás a 29/38M lövegekre 1/35-ben? Vagy csak a saját építés? :( Sajnos a google nem segített... | |||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685540 | 2021. május 14. 09:12 | ![]() | |||||||||
Freddy - Köszönöm. Úgy tűnik viszont, hogy ennél a konkrét képnél mégiscsak fogatolt változat van. Sajnos az AFV készletei mára felszívódtak, csak a 18/40-est lehet könnyebben megszerezni. A sima 18-ast alig-alig lehet kapni :( téglatesó - Köszönöm és külön köszi a nagy felbontású képet is. Akkor egyrészt a készletben a fogatolt megoldásokat választom. Másrészt meg jön az izgalmas kerékbarkácsolás :) Elnar - Köszönöm. Akkor nem vacakolok a feliratokkal. A képen úgyis még meszelés is van a terepszínen, szóval nem látszik majd semmi. Sokol - Igen, Wrecker képén olyan kerék van. Nekem viszont sajnos olyan bolondériám van, hogy nem képet keresek a készlethez, hanem készletet a képhez. Ha a képen csálé volt egy alkatrész, akkor azt én is csálén próbálom beállítani. Nagyon tetszik a folyón átkelős kép, de ez a havas tájas beállítás még inkább tetszik. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685539 | 2021. május 14. 08:33 | ![]() | |||||||||
Köszi a képeket Wrecker! Külön köszi a tehénkéset, mert az nem is sima 29M, hanem egy 29/38M! | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685536 | 2021. május 13. 22:44 | ![]() | |||||||||
Az nekem egy híradófelvételről van, csak más szögből (a híd cölöpnél látszik). A lövegen a gépvontatású kerék van: széles gumiperem, nincs kerek kerékagy, csak a csillag alakú merevítés | |||||||||||||
Sokol | Adatlap | 685532 | 2021. május 13. 20:38 | ![]() | |||||||||
A második képen amit Wrecker linkelt, az AFV által adott kerék van a lövegen? Barkácsolás megúszva. | |||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 685529 | 2021. május 13. 19:58 | ![]() | |||||||||
Wrecker | Adatlap | 685528 | 2021. május 13. 19:57 | ![]() | |||||||||
ssanyi | Adatlap | 685508 | 2021. május 12. 21:04 | ![]() | |||||||||
Üdv! Most láttam fércbukon, hogy másik magyar kolléga osztotta meg. Francia illető árul ilyeneket, ezen az email címe érthető el: renaud@sharkit.com Ritka, kísérleti repólőgépeket is gyárt műgyantából. Fércbúko oldal: www.facebook.com/profile.php | |||||||||||||
ssanyi | Adatlap | 685507 | 2021. május 12. 21:04 | ![]() | |||||||||
Üdv! Most láttam fércbukon, hogy másik magyar kolléga osztotta meg. Francia illető árul ilyeneket, ezen az email címe érthető el: renaud@sharkit.com Ritka, kísérleti repólőgépeket is gyárt műgyantából. Fércbúko oldal: www.facebook.com/profile.php | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685492 | 2021. május 12. 17:17 | ![]() | |||||||||
Én inkább a háború vége felé mindenbe beépített sIG 33-ak megmaradt kerekeinek felhasználását gondolom a 18/40-ekhez (tévedés joga fenntartva) | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685490 | 2021. május 12. 16:56 | ![]() | |||||||||
SIG-33-asnak is ilyen kerekei voltak. Ez valami egységes szabványkerék lehet. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/SIG-33_01.jpg | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685483 | 2021. május 12. 11:00 | ![]() | |||||||||
Csak terepezett Göring tarackot láttam eddig magyaroknál, olyat ami nem harctéri átadás volt. A gépesített alakulatok még a különféle ék alakú jelzéseiket is felfestették a pajzsokra a bevonulásokkor. Lőtáblázatot ritkán, de látni (egy képem van róla). Feliratot is egyetlen képen találtam (kerékagyon, helyretolón) | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685481 | 2021. május 12. 10:53 | ![]() | |||||||||
Szia Altengernagy! A jelenleg kapható leFH18 választék egy képen (amit Te is beszúrtál linkben), saját kommentjeimmel: shop.1-72depot.com/nl/miniatures/contributions/german-lefh-18-sets-with-crew-including-armourfast-new-ones/ | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685479 | 2021. május 12. 07:51 | ![]() | |||||||||
Megnéztem az AFV Clubos (35050 cikkszámú) tarackot (nem ismertem, mert 35-ben nem építek) az viszont gépvontatású változat . Ja, a leFh 18 csak terpesztalpas változatban létezett (vontatott lövegként)... :) Igen, a magyar tarackokat/lövegeket (még a régebbi típusokat is!) terepezték a sztenderd háromszínű (zöld-sárga-barna) festéssel (még a pajzsok belső felét is!). A német feliratokat 99% hogy átfestették, egyik képen sem látok pl. a németekre jellemző lőtáblázatot a pajzs belső oldalán, se (a fékre/helyretolóra felfestett) betűzést, ami 1-1 adott lövegnek az ütegen belüli helyét mutatta, se a folyadékfék típusát jelölő feliratot. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685478 | 2021. május 12. 07:37 | ![]() | |||||||||
Szia Karbal! Szerintem a képeden egy fogatolt változat van, mivel nem látok a keréken a gépvontatásúakra jellemző gumiperemet, tehát a Déé által beszúrt szabályzati képeket nyugodtan használhatod referenciának, ha azt az adott példányt akarod megépíteni, amiről képet tettél be. Egyébként maga a kép itt van kicsit nagyobb felbontásban: | |||||||||||||
Déé | Adatlap | 685476 | 2021. május 12. 00:25 | ![]() | |||||||||
Szia! Szabályzatba ezek a képek vannak. | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685463 | 2021. május 11. 15:05 | ![]() | |||||||||
Igen, a 18/40 mozdonya volt is a keceli képek közt, meg van róla Botoddal vontatós koalíciós időszakbeli kép. De az elvileg jóval könnyebb volt, mint a 18. | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685461 | 2021. május 11. 13:27 | ![]() | |||||||||
A magyar 37M tarackok egy részét fogatolva vontatták csak egy részük volt gépesítve. Alaphangon a Hansa-Loydokkal (direkt erre vették őket), de amikor azok elkoptak Botondokkal vontatták őket. A fogatoltakat meg ugyanúgy hatosfogat húzta mint a németeket csak a mozdony volt némileg eltérő. Még a háború végén hadihasználatra kapott 18/40-eket is fogatolva vontatták. | |||||||||||||
Freddy | Adatlap | 685460 | 2021. május 11. 11:45 | ![]() | |||||||||
,,Gyanúm szerint a honvédségi darabok lóvontatásúak voltak és nem gépjárművel vontatták őket. Vagy volt ilyen is, olyan is?" Nem, SdKfz 11-gyel vontatták őket. Szerencsére az AFV Club azt is árul :) | |||||||||||||
KarBal | Adatlap | 685459 | 2021. május 11. 11:39 | ![]() | |||||||||
KarBal | Adatlap | 685458 | 2021. május 11. 11:39 | ![]() | |||||||||
Nagyon szeretem, hogy a makettinfon mennyi hasznos és érdekes információt tud meg az ember mindig :) A mellékelt képen látható magyar 37M-et akarom majd építeni. Megszereztem a fehér holló ritkaságú AFV Club-féle leFH18-at hozzá. Erre most a társalgás alapján rájövök, hogy a kereke nem olyan, mint a képen lévő eszköznél :) Töröm a fejemet, hogy őrült sok, vagy csak baromi sok munkával lehet átalakítani a kereket :) Én úgy látom, hogy a képen terpesztalpú változat van, a bal oldali katona mellett a két lábat összetartó akasztó van. Amúgy több képen úgy látom, hogy a magyar 37M-eket terepszínűre fújták. Ez vajon a sztenderd magyar tarka? Vajon ezzel átfestették a német feliratokat is? Gyanúm szerint a honvédségi darabok lóvontatásúak voltak és nem gépjárművel vontatták őket. Vagy volt ilyen is, olyan is? (Az AFV több helyütt más alkatrészt ad a kétféle vontatáshoz) | |||||||||||||
Elnar | Adatlap | 685451 | 2021. május 10. 18:34 | ![]() | |||||||||
Áááááá... Azt észrevettem, hoyg nem egyforma a küllők szükülése, és hogy más a peremezése a lyukaknak, de az most tűnt fel hogy az egyik 5 a másik 6 küllős! És nem is egyforma méretű... | |||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 685449 | 2021. május 10. 17:57 | ![]() | |||||||||
Alaphangon mi a leFh 18 löveget rendszeresítettük 37M néven még a háború előtt. Aztán 44-45-ben kaptunk leFh 18/40-eseket is, (vegyesen mindhárom fajtájú /préselt fém-, 8-, 12-küllős fa/ kerékkel). A háború után egyébként nemcsak a megmaradt 18/40-eseket, hanem a sima 18-asokat is használtuk tovább amíg a sereg fegyverzete tokkal-vonóval le nem lett cserélve szovjet cuccokra. Ha 1/72-bem 37M tarackot akarsz, arra ott az FtF leFh18 makettje, 18/40-hez meg pl. a Zvezda kitje. | |||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 685448 | 2021. május 10. 17:50 | ![]() | |||||||||
na pont ezt akartam kerdezni. Akkor a problema meg is oldodott, mert az egyenes "kulloju" kerek akkor egy PAK kerek. A sima es az M szukulo kullos kerekebol is ket fajta van, latszik is a kepeken amit talaltam. Plusz meg ket fele kullos is, ez vajon pre-war, vagy roman? www.scalemates.com/products/img/1/8/2/974182-20387-54-pristine.jpg Ez meg lehet sved haboru utani, allitolag 82-ig hasznaltak ww2live.com/sites/default/files/styles/large/public/images/20162703181133.jpg Kesoi (?) ritka kullos is van, gondolom ez is PAK40 alvazra megy www.scalemates.com/kits/quickwheel-qwl-001-lefh-18-40-final-wheels--226060 lattam valahol szovjet tarcsas kereket is lehetseges hogy valaki (finnek, romanok?) atbuheraltak F20 alvazra? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
OFF: pár éve voltam egy autós túrán, Svédország-Norvégia. (Főleg a viking cuccokra koncentráltunk, majd azokról is teszek fel fényképeket a blogra valamikor, de voltunk pl a bergeni partvédelmi erődben is.) Őszintén szólva, gyönyörű dolgok vannak, de a skandináv múzeumi kultúra magyar szemmel elég elbaszott. Sok kicsi múzeum van, és gyakran nagyon erősen rámennek a szórakoztatásra a tényközlés helyett. Ehhez jön, hogy a nyitvatartás kb 11-délután 3 között, és még ráadásul a turistaszezon ott július hónap és annyi, augusztus elején-közepén már minden elég félgőzzel üzemel, szokottnál is rövidebb nyitvatartással, ha egyáltalán nyitva van.