/ Fórumok /

Törtenelmi vitorlasok

17.sz-20.sz ig
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.
lucky 351702 2010. május 16. 19:31
Válasz erre
bigboy 351701 2010. május 16. 17:20
Válasz erre
Üdv ,koma nekem van egy hasonló készülékem .Csak azon ,változtathatók a méretek.Üdv bigboy
lucky 351700 2010. május 16. 13:34
Válasz erre
www.moduni.de/zubehoer/shopartic.php
ennek inkábba szerszámos totyikban kéne lennie de itt is jó..
simonkaroly9 351698 2010. május 15. 06:27
Válasz erre
Helló !
Ha én ilyen "szobadíszt" tudnék készíteni hát lemennék hídba, és még azt is hagynám ,hogy 1 hordót átgurítsanak rajtam.
dasboat 351696 2010. május 14. 17:15
Válasz erre
15.századbeli hajók(Pastor - The Ships of Christopher Columbus című könyvéből)
15.századbeli hajók(Pastor - The Ships of Christopher Columbus című könyvéből)

Üdv Pettyes!Nem haragszom,de félre értésről van szó.Az lehet,hogy a 16,17,18,19,20,21.-században "hegyes orrú" csónakokat készítettek nem ilyen "gömbölyded" formákat,de a Xavier Pastor Ships of Christopher Columbus c. könyvében ilyenek is szerepelnek,ha tévednék elnézést, majd a profik kijavítanak.Szóval már így marad és nem akarom eltávolítani a rakodónyílásról.Tudom nem nagy szám ,de most ennyi tellett tőlem életem első csónakjától.De nem haragszom tényleg és köszönöm az észrevételt.Írtad,hogy "Én is ilyen szintre eljutni"-hát véleményem szerint,nekem nagyon kezdő szint ez barátom "szoba dísz szint" ,de jó van ez itthonra egy sarokba eldugva nagyon sokat kell még fejlődnöm...ezek a negatív hullámok,ahogy csodabogár mondaná:-) Üdv!
Pettyes 351695 2010. május 14. 12:44
Válasz erre
Üdv. alakul szépen a hajó, nekem nagyon tetszik, majd valamikor szeretnék Én is ilyen szintre eljutni. Ha megengedsz egy észrevételt, bár nem vagyok szakértő csak egy laikus csodáló és érdeklődő, de nekem valahogy nem illik oda az a csónak, olyan dundinak hat, majdnem hogy olyan mint egy dióhéj. remélem nem sértettelek meg.
További jó munkát!

P
dasboat 351694 2010. május 13. 21:03
Válasz erre
a csónak a helyén
a csónak a helyén
alakulnak a kötél végek is
alakulnak a kötél végek is
és a főárbóc környékén is rendeződik a helyzet
és a főárbóc környékén is rendeződik a helyzet

Üdv Mindenkinek!Csak,hogy ne álljon a topik,dobok fel pár képet.Helyére került a csónak és már kezdem látni az alagút végét...A kötél végek lekötésére több fajta megoldást választottam,hogy ne legyen "túl szabályos a fedélzet"Üdv!
Johnie 351693 2010. május 11. 18:11
Válasz erre
Aranyos kis csónak! Május elseje óta nem dolgozom, így a brigget sem tudom folytatni. Majd ha újra a gyárban leszek, akkor várható folytatás. Pénteken beugrok ,de csak pár percre adóbevallást intézni. Adok egy csókot is a hajómnak hogy remélhetőleg június elsejéig kibírja valahogy nélkülem :-)
dasboat 351692 2010. május 11. 17:56
Válasz erre
a sablon lábazati szigetelőből van
a sablon lábazati szigetelőből van
formára vágás és csiszolás után
formára vágás és csiszolás után
a csónakra még kell egy réteg festék mert így eléggé színfoltos
a csónakra még kell egy réteg festék mert így eléggé színfoltos
a festett alap és a csónak(életlen kép)
a festett alap és a csónak(életlen kép)

Üdv Mindenkinek!
Csináltam egy csónakot a hajótest lábazati szigetelőből van kifaragva,palánkozása bükk furnér a tömítéshez fa kittet használtam a vízzel higítható fajtát,illetve lefestettem az alapot is.Jó építést mindenkinek.Johnie,hogy haladsz a briggel?

Szia Sanjurjo!Én is úgy gondolom ahogy te:tömítés,csiszolás utána festés vagy lakkozás
de nem okoskodom én még nagyon zöldfülű vagyok,szerintem szívesen segítenek a haladó vagy profi hajómakettezők a feljavításban.Üdv!
Sanjurjo 351691 2010. május 10. 10:21
Válasz erre
Sziasztok!

Egy Kedves ismerősöm érdeklődik, arról, hogy egy saját tervezésű fahajómakettet, hogyan lehetne felújítani. A gond az, hogy a palánkolása, megrepedt, én sosem értettem a fahajókhoz, de gondolom, fel kéne csiszolni, le kéne lakkozni, stb. beavatkozások lennének szükségesek. Az se lenne gond, ha valaki jutányos áron vállalná a felújítását.

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Itt tudjátok felvenni a kapcsolatot: attila@tanitas.eu

Ha nem tudnátok elérni, írhatok nekem is.

Köszi!

Sziasztok!
dasboat 351690 2010. május 8. 22:34
Válasz erre
kicsit tuningolt latinvitorla
kicsit tuningolt latinvitorla
latinvitorla felszerelve
latinvitorla felszerelve
nekem ez a beállítás tetszik a legjobban
nekem ez a beállítás tetszik a legjobban

Sziasztok!Újabb képek,"mindenki a fedélzetre mert vitorlát bontott a pinta":-)
Ma felszereltem a latin vitorlát és kicsit feljavítottam az amati rajzokhoz képest, (háttérben látható a rajz)a szellőz rácsokon lévő két blokkot lekellet szerelnem,mert kicsit lentebb került a vitorla rúdon és bele lógott volna a rácsba, így kicsit majd feljebb kerül a rúdon és jobb lesz a lekötés szempontjából is.Még sok meló van hátra, de egyre jobban kezd tetszeni a hajóm ez egy teljesen más érzés mint egy műanyag tank makettet összerakni...:-)üdv!

Johnie!Köszönöm,azért még van mit elsajátítani, egyezünk meg abban,hogy "Magyar szobadísz" a kínaitól tényleg messze áll mint Makótól Jeruzsálem.:-)Amúgy mi a helyzet a vitorla készítéssel a brigg épülget már hiányolom a topikból?:-)
dasboat 351688 2010. május 7. 21:53
Válasz erre
Hali!na mit találtam testvér hajómat:-)
www.navievelieri.it/pinta.html
dasboat 351685 2010. május 6. 22:06
Válasz erre
kötélfogó szegek nélkül az amati rajzon sincs rá utalás
kötélfogó szegek nélkül az amati rajzon sincs rá utalás

Üdv mindenkinek!Nagyon kihalt a topik...pedig még nincs uborka szezon.Nagy az én bajom sajnos kötélszegek nélkül, "kicsit" túlzsúfolt lesz az elő árboc környéke,de én vagyok a buta mert követtem az Amati rajzokat így jár az aki "doboz rajzok" után épít hajót és nem figyel oda, bár kicsit még reménykedek,hogy nincs pontos rajz kolombusz hajóiról és ennyi "slamposság" megengedhető,igazából azt sem tudom mikortól használták a kötélszegeket?De már nem is tudnám pótolni na ez tényleg "csak kínai szobadísz"lesz de majd a sokadik hajó után majd tanulok a hibáimból.Üdv!
dasboat 351684 2010. május 4. 23:29
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
és végül az árbockosárból nézve
és végül az árbockosárból nézve

Üdv mindenkinek!Kis haladás megint,azért már van egy kis kötél káosz,de majd idővel rendeződik amint szépen le lesznek kötve a kötelek "csigabigásan".Hátra van még a latin vitorla felszerelése,csónak készítés,lobogók készítése és futó kötélzet rendezése,meg sok sok türelem és kitartás...de ha már egy napot nem csinálgathatom hiányzik:-))Üdv!
Jozsi 351683 2010. május 4. 21:26
Válasz erre
Üdv. Mindenkinek!
Most látom és örülök neki! Ott leszek és ajánlom mindenkinek, hogy ne hagyja ki. A Házigazdánál rengeteg gépet, szerszámot, anyagot, ötletet, információt és gyakorlatilag minden kérdésre választ lehet kapni.
fizimokus 351682 2010. május 4. 16:25
Válasz erre
Kedves makettező társak! Az őszi találkozó sikerén felbuzdulva ismét megrendezzük, immáron másdik alkalommal a Történelmi Vitorláshajó Makettezők Országos Találkozóját, melynek "hivatalos" meghívóját a részletekkel a következő címen találhatjátok:

hajomakett.hu/images/stories/moha_33/talalka/meghivo2.pdf

Mindenk érdeklődőt szeretettel várunk! Maketteket, könyveket, szerszámokat lehet hozni bemutatni.

Üdv!
fizimokus 351681 2010. május 2. 21:20
Válasz erre
Teljesen mindegy, hogy jobbra vagy balra, a lényeg, hogy ne toronyba, hanem lapos csigába legyenek tekerve, tehát 1 réteg. A képen a bal oldali toronyba van tekerve, ami peszre, ha valaki/valami megrántja a kötelet, azonnal összegubancolódik. A másik, lapra tekert jobb ötlet.
Trucker39 351680 2010. május 2. 18:23
Válasz erre
Haladtam egy kicsit a Bellona építésével.

www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php
dasboat 351679 2010. május 1. 00:12
Válasz erre
Érdekes képek egy cseh versenyről,kiállításról:www.boatmodelling.com/component/option,com_gallery2/Itemid,87/lang,en/
dasboat 351678 2010. április 30. 23:36
Válasz erre
Üdv!Köszi johnie a tornyosuló nekem is jobban tetszik, azért várom mások hozzászólását is mert elakadtam emiatt...
Johnie 351677 2010. április 30. 23:23
Válasz erre
bri (846)
bri (846)
bri (847)
bri (847)
bri (848)
bri (848)

Köszi,...a számból vetted ki a szót...:-)Akkor lesznek taposókötelek is.
Ma sem sokat haladtam a hajóval, csak két vitorla tartó rudat csináltam, ha jól emlékszem ezeket gaff és bum rudaknak nevezik.
lucky 351676 2010. április 30. 20:05
Válasz erre
Tehetsz sőt kell is tenni.
De nem az árbocra, hanem a vitorlarúdra...
Johnie 351675 2010. április 30. 19:42
Válasz erre
tn_800x600_bel_235
tn_800x600_bel_235

Sziasztok! Nekem meg az lenne a kérdésem, hogy az árbocok alá tehetek-e olyan köteleket amikre rá szoktak lépni a matrózok vitorlabontáskor? Das, nekem a bal oldali kissé tornyosuló jobban tetszik, a jobb oldali olyan mesterkélt.
dasboat 351674 2010. április 29. 23:24
Válasz erre
fedélzet
fedélzet

Üdv Mindenkinek!
Egy kérdésem lenne,hogy melyik megoldás a helyes a bal vagy a jobb oldali kötél végek elhelyezése a fedélzeten?vagy mindkettőt használhatom vagy egyik sem jó megoldás?Köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
Peti
Kalóz 351670 2010. április 29. 18:03
Válasz erre
Essex 351669 2010. április 29. 17:07
Válasz erre
Akkor már csak egy városnevet kérünk... :-)))
Szamuráj 351668 2010. április 29. 16:51
Válasz erre
Holnap megkérdezem, melyik hajóé volt a kormánykerék. Múltkor hárman cipeltük be, de a súlyából adódóan inkább Titanic kaliberű hajóé lehetett. :)
Sz.
Kalóz 351667 2010. április 29. 16:35
Válasz erre
A kormánykerék nem valamelyik Balatoni gőzősé(Kelén Helka, Jókai stb.) volt? A Titanic-é valahol a tenger mélyén lapul, nemigen kerülhetett M.o-ra. :))
Szamuráj 351666 2010. április 29. 16:20
Válasz erre
Kép0673
Kép0673
Kép0674
Kép0674
Kép0675
Kép0675
Kép0676
Kép0676
Kép0677
Kép0677
Kép0678
Kép0678
Kép0679
Kép0679
Kép0680
Kép0680
Kép0681
Kép0681
Kép0682
Kép0682
Kép0684
Kép0684
Kép0685
Kép0685

Sziasztok!
A hamarosan megnyíló Helytörténeti Múzeumban segítettem pakolni és a hajózástörténeti részlegnél megengedték, hogy megragasszam a Helka gőzös letört árbocait. :) Ott van még a Kisfaludy gőzös makettje meg egy hatalmas kormány, valószínűleg a Titanicról. :D
Sz.
dasboat 351665 2010. április 27. 23:16
Válasz erre
ez az amati slampos fővitorla rajza én egy kicsit fel tuningoltam
ez az amati slampos fővitorla rajza én egy kicsit fel tuningoltam
ezt a megoldást a kolombusz hajóit elemezgető könyvből szedtem
ezt a megoldást a kolombusz hajóit elemezgető könyvből szedtem
a fő vitorla 2 hétig készült de megérte
a fő vitorla 2 hétig készült de megérte
a toldavitorla felfűzése közelebről
a toldavitorla felfűzése közelebről
no és szemből
no és szemből
hát tudom varrottan szebb lenne de most erre futja
hát tudom varrottan szebb lenne de most erre futja
na ez is hasonló amiről írtam csak vonalak és a visszahajtás ragasztva1:96
na ez is hasonló amiről írtam csak vonalak és a visszahajtás ragasztva1:96

Hali johnie!Hát jó jó de nem az igazi de most már így marad..Tettem fel jobb(élesebb)képeket mert, délután nem volt időm normálisan fényképezni.Az amati rajzai nagyon pocsékok,muszáj voltam feltuningolni egy kicsit a futókötélzetet.Ha varrás nélküli vitorla készítést kiakarod próbálni, akkor szerintem 1:100 valahányban elég ha csak ceruzával imitálod a csíkok helyeit(vonallal) mert ott már csak az látszik(barna ceruzával)és szerintem csak a visszahajtásokat csináld vászon csíkokból(fent a shipyard makett hasonló) ,de te tudod,ha tudsz vékonyakat vágni próbáld ki egy próbát mindenképp megér... szerintem.:-)Azért köszönöm a bátorítást!A brigről: fantasztikusan aprólékosan dolgozol, nagyok részletes lesz GRATULA!Üdv!
Johnie 351664 2010. április 27. 15:44
Válasz erre
bri (826)
bri (826)
bri (829)
bri (829)
bri (824)
bri (824)

Én sem kommentálom a képeket (harang, iránytű, térkép, petróleumlámpa)
Johnie 351663 2010. április 27. 15:27
Válasz erre
Te das! Nekem nagyon tetszik ez a vitorla! Bizonyisten mondom , lehet,hogy a San Franciscóét megpróbálom így megcsinálni.
dasboat 351662 2010. április 27. 13:25
Válasz erre
vaku nélkül 40wattos lámpánál
vaku nélkül 40wattos lámpánál
2ű
3
3

kommentár nélkül mert rohanok dolgozni...
Johnie 351661 2010. április 26. 15:31
Válasz erre
Tényleg nagyon jók lettek, legközelebb kipróbálom a süthető gyurmát én is. Nekem az volt a levegőn száradóval a bajom, hogy egykettőre megszáradt a felülete, és ezért szálasodott, szálkásodott, nem lehetett szépen vágni. Mindig nedvesíteni kellett alakítás alatt a felületét amit vizes ecseteléssel oldottam meg úgy ahogy...
bigboy 351660 2010. április 26. 09:08
Válasz erre
Üdv jók lettel,a figurák.gratulálok .bigboy
Trucker39 351659 2010. április 26. 09:05
Válasz erre
Bellona tattükör
Bellona tattükör

Üdv és köszi!

A tattükör figuráinak méretei (balról jobbra, magasságuk, milliméterben):
1. 20
2. 7
3. 9
4. 11
5. 14
6. 11
7. 8
9. 9
10.24
Johnie 351658 2010. április 25. 21:40
Válasz erre
Bocs, most látom hogy 48mm. a galionfigura.
Johnie 351657 2010. április 25. 21:31
Válasz erre
Ejha, nekem nagyon tetszenek a gyurma szobraid! Mekkora a méretűk átlagosan , ill. mekkora a galionfigura? Az oroszlánfejem levegőn száradó gyurmából van, de nehezen jött össze. A szobrászkodás nem nekem való...
Trucker39 351656 2010. április 25. 20:46
Válasz erre
Haladtam egy kicsit magam is a Bellona-val.

www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php
Johnie 351655 2010. április 25. 15:37
Válasz erre
bri (808)
bri (808)
bri (805)
bri (805)
bri (798)
bri (798)
bri (820)
bri (820)

Sziasztok!
Sok újdonsággal nem szolgálhatok. Mászókötelek készen vannak, van egy kötéldaru is és felragasztottam az oroszlánfejet,hogy ne árválkodjon szegényke a dobozában.
vargagerp 351653 2010. április 23. 10:54
Válasz erre
Köszi a gyors választ
lucky 351652 2010. április 23. 10:43
Válasz erre
Szia!
Igen.
A data.hu egy tárhely. Aki regisztrált az tölthet fel rá, letölteni bárki tud. Néha egy kicsit várni kell de megy ingyenesen is.
A letöltés menete:
fellépsz az oldalra
klikk az ingyenes letöltésre
ezután a feljövő lista alján a nem élek vele-re klikk
ekkor lehet visszaszámol
majd klikk a letöltés indítására.

A letöltő linkek ( ahonnét lehet tölteni) a made of paper topicban a 4985-ös Hsz-ben találhatók
vargagerp 351651 2010. április 23. 10:15
Válasz erre
mi az hogy megy a data-ra.
Az esetleg vmi olyan hely ahonnan bárki letöltheti?
Johnie 351650 2010. április 23. 07:24
Válasz erre
bri (767)
bri (767)
bri (768)
bri (768)
bri (758)
bri (758)

Ma éjjel a terebek macskafejeit csináltam meg. Lassan haladok vele, meg is "dáthásodtam" a nagy munkában :-)
Johnie 351649 2010. április 23. 04:23
Válasz erre
Azt hiszem érthető a dolog, végül is ez egy merevítésként funkcionáló lécdarab, ami távtartóként is szolgált.Köszönöm az infót, így már helyre tudom pofozni a csavarodást.
Jozsi 351648 2010. április 22. 21:37
Válasz erre
preusse 001
preusse 001
preusse 009
preusse 009

Lőttem kettőt a hazaiból.
Jozsi 351647 2010. április 22. 21:18
Válasz erre
img_3428
img_3428

Halihó!
A fenti képen (Cutty Sark) a székpecek nevű alkatrész látható. Ez régebbi hajókon faléc volt. Egy ilyennel kordában tudod tartani a tekeredéseket. Ha nem érthető az alkatrész írj, és keresek valami másik képet.
lucky 351646 2010. április 22. 21:00
Válasz erre
Nna, a papíros totyikban fent vannak a linkek.
lucky 351643 2010. április 22. 19:22
Válasz erre
A granado és a juno nincs meg, a többi megy a data-ra
dasboat 351642 2010. április 22. 19:20
Válasz erre
18 HMS Granado
14 HMS Juno
11 HMS Victory
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73.