/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Dexi 391521 2009. szeptember 2. 20:28
Válasz erre
http://www.rvresin.com/Plastic_kits.html
Rumcájsz_52 391520 2009. szeptember 1. 19:08
Válasz erre
Szia, mig23papa
Azt a technikát nemcsak a "nagyokosok" barmolták szét, hanem a helyi erős legények is besegítettek! Alig volt ép gép, sok volt a lemez-sérülés, és ez volt, ahol gyerekbalesetet is okozott(a gépeken meg csákány vagy balta nyomokat is láttam), volt ahol hiányoztak a kerekek,volt, ahol úgy benőtték a bokrok, hogy csak helyi segítséggel találtuk meg, a tapolcai 21-esből kilopták a bal főfutó munkahengerét (vajon tudták-e, hogy a futót semmi más nem rögzíti kinti helyzetben, az egész gép rájuk borulhatott volna kiszerelés közben). Balassagyarmaton pl. nemcsak a kabintető plexije volt kitörve, hanem a páncélüveget is mintha ledarálták volna, úgy borította a kabinpadlót (valljuk meg, ez azért nem kis teljesítmény!). Szóval kevés helyen becsülték meg ezeket a repülőket, az egyik ilyen pozitív hely Szigetvár volt (MiG-15), a másik Rózsaszentmárton (MiG-17PF) és Nyíregyháza, ahol meg is tartották a gépet (azóta úgy tudom, eltűnt valahova), valamint Dég, gyermekotthon, további sorsát nem ismerem.
üdv R.
Rizmajer_Jozsef 391519 2009. szeptember 1. 18:02
Válasz erre
fishpot!
Nagyon off, légyszíves küldj pár képet a határőrlaktanyáról.
Rizmajer József, rizibacsi@freemail.hu KÖSZ.
Többiektől BOCS, de nagyon messze van így 62 évesen.
mig23papa 391518 2009. szeptember 1. 17:27
Válasz erre
fishpot

A sokak által szidott átkosban,a rendszerváltás előtt számtalan haditechnikai park létezett, amit sikerült szétbarmolni a nagyokosoknak. Ki az a nagytudású festő, aki azt mondta, " majd meglátjuk " ? Beszélnék vele.
fishpot 391517 2009. szeptember 1. 10:13
Válasz erre
Nagyatádon müködik egy haditechnikai park.A rendbe hozatallal kapcsolatban nem éppen jó hir,hogy egy hozzá nem értöt kértek fel a lefestéséhez.Én tegnap megemlitettem nekik,hogy mi majd lefessuk mivel bekéne tertani a szabvány szineket---majd meglátjuk!
Tibor 391516 2009. szeptember 1. 09:56
Válasz erre
Szevasz!
Világosíts fel légyszíves mit keres az ott?
Üdv.
Monox 391515 2009. szeptember 1. 09:17
Válasz erre
Végre egy jó hír. Annyira remélem viszont, hogy nem fogják úgy "rendbe hozni" mint a mellette álló 6305-öst...
fishpot 391514 2009. szeptember 1. 09:03
Válasz erre
P7240005
P7240005
P7240006
P7240006
P7240007
P7240007
P7240008
P7240008
P7240009
P7240009

Megérkezett Nagyatádra 2009.08.31-én délelött a 11-es oldalszámu Mig-23MF.A képek a tároló helyre való beállitását mutatja.
Samee 391513 2009. augusztus 31. 23:12
Válasz erre
Sziasztok Guruk!

Tudna-e nekem vki segíteni abban, hogy milyen függesztményekkel (póttartályok esetleg rakéták) szállt fel utoljára a 14-es UB ha egyáltalán volt rajta vmi?

Előre is köszi:
Szemi
tyimosenko 391510 2009. augusztus 12. 16:48
Válasz erre
Volt meg egy gyenge fekete-feher foto egy korabeli Top Gun-ban az osszeszedett roncsokrol a hangarban.

Egyebkent hogy nemelyeknek mennyit er a fem. Valami gyokernek sikerult ellopnia nemreg a Katovics Balazs sirjarol a disz mig-23as femmakettet...
romeo 391509 2009. augusztus 10. 12:51
Válasz erre
MiG-23MF fegyv. - Pápa
MiG-23MF fegyv. - Pápa
MiG-23MF fegyv. - Pápa (1)
MiG-23MF fegyv. - Pápa (1)

MiG-23 fegyverzet, Pápa Harcászati Repülőezred.
mig23papa 391508 2009. augusztus 3. 14:38
Válasz erre
Monox

A fiúk nem ott vannak, hanem a temetőben. Az eset utáni napon kimentünk, a helyszínre, és mielőtt bármit is csinálhattunk volna, a gyengélkedőről az eü személyzet (gyengélkedő) tagjai összeszedtek minden emberi maradványt amit csak tudtak első nekifutásra, és a halottszállítók a speckocsijukkal el is szállították amit megtaláltak.

Nem voltak ők olyan mélyen mint ahogy azt gondolnád.

Fogalmam sincs , hogy ki és hogyan fotózhatott. Közülünk nem is mert nagyon senki sem, idegeneket meg nem engedtünk oda. Ha valakinek még is sikerült csinálni, kíváncsian várom a képeket.
SSgt_Chris 391507 2009. augusztus 3. 14:28
Válasz erre
Nem értem,hogy a környék miért érdekes? Be szeretnéd azonosítani a helyet? Mi sem egyszerűbb, mivel, ha valaki Győr felől Pápára tart, a 83-as főút mellett áll egy fehér obeliszk, a pilóták emlékére állítva.
Ha jól tudom az obeliszk háta mögötti szántón volt a becsapódás talán 6-800 méterre?
Monox 391506 2009. augusztus 3. 06:47
Válasz erre
Ezzel a fotóval azt gondolom senki emléke nincs sértve. Ott vannak a fiúk, ezt mindenki tudja aki egay kicsit ismeri az esetet, de mégsincsenek a képen, valahol egészen mélyen vannak. Ezért is keresem a továbbiakban is az olyan helyszíni fotókat ahol nemcsak a roncsok látszanak jól kivehetően, hanem a környék is valamelyest.
Miggyuri 391505 2009. augusztus 3. 06:36
Válasz erre
Nem lehetséges, hogy a vizsgáló bizottság (biztosan volt ilyen)által készített fotók egyike ez? Nem vagyok szakmabeli, de gondolom a vizsgálat során készült párszáz fotó. Nem azok közül szivárgott-e át egy az ősi magyar-lengyel határon?
Miggyuri
Rumcájsz_52 391504 2009. augusztus 2. 22:05
Válasz erre
mig23papa
A SP volt annyira diszkrét, hogy nem közölte a fotós nevét, nyilván ők is találkoztak már a kisördöggel valamilyen ügyben...
R.
mig23papa 391503 2009. augusztus 2. 22:01
Válasz erre
Rumcájsz_52

Tök felesleges máskor ennyit gondolkodni, nem csak neked járhat a lengyel Skrzydlata Polska újság.

Szóval ki a kép szerzője, ne kelljen már annyit nyomozni megint.
Rumcájsz_52 391502 2009. augusztus 2. 21:55
Válasz erre
Szia mig23papa
Többek között éppen a kiördög miatt IS elgondolkoztam a kép közzététele előtt...
R.
mig23papa 391501 2009. augusztus 2. 21:45
Válasz erre
Rumcájsz_52

Köszi a képet, és valóban emlékezzen mindenki jó szivvel a két pilótára...

Miért kellett sokáig gondolkoznod hogy nyilvánossá tegyed ezt a fotót, ha már az újságban megjelent?

Bár a kisördög azért ott motoszkál a gondolataimban, hogy vajon ki készítette a képet, nem emlékszem, hogy bárki is fényképezhetett, márcsak azért is tudnom kéne róla, mert éppen én voltam az őrparancsnok a területen.
Rumcájsz_52 391500 2009. augusztus 2. 20:24
Válasz erre
Monox
Sokáig gondolkoztam, hogy nyilvánossá tegyem-e ezt a fotót, de úgy döntöttem, hogy ha már újságban /még ha külföldön is/ megjelent, nem tartom meg magamnak.
Ezzel az egyetlen, az 1387. hsz.-ban látható, a katasztrófa helyszinén készült fotóval rendelkezem a "14"sz. MiG-23UB-ről.
Emlékezzen mindenki jó szivvel a két pilótára...
R.
Rumcájsz_52 391499 2009. augusztus 2. 19:59
Válasz erre
MiG-23UB no.14 roncsai
MiG-23UB no.14 roncsai

A lengyel Skrzydlata Polska újságból, az eredeti 9x5 cm-es fotó.
Monox 391498 2009. augusztus 2. 18:14
Válasz erre
mig23papa 391497 2009. augusztus 1. 19:58
Válasz erre
Monox

Most még titok, de hamarosan elárulom.
sanyi 391496 2009. augusztus 1. 17:58
Válasz erre
Hali!
A kabintetejét pedig könnyed mozdulattal juttasd a szelekítv gyűjtőbe... Pontosan nem emlékszem rá, mert én évekkel ezelőtt elpasszoltam, de az Academy-vel csak messziről volt szabad összehasonlítani. Emlékeim szerint a két készlet orra teljesen különbözött. A kabin falmagassága, a kabintető alakja és mérete stb.
Üdv
Sanyi
Monox 391495 2009. július 31. 22:10
Válasz erre
Gyarmat község mellett 1,3 km-re DNy-re, állítólag 800m-re az úttól.
De miért van ennek jelentősége?
mig23papa 391494 2009. július 31. 13:58
Válasz erre
Monox

Helyileg hol is történt az eset pontosan?
Monox 391493 2009. július 30. 12:59
Válasz erre
Valakinek a fiókjában a rejtett kincsei között esetleg van-e olyan fotó, ami a 14-es oldalszámú repülőgépet ábrázolja már holtában, de még a helyszínen?
Rizmajer_Jozsef 391492 2009. július 28. 20:11
Válasz erre
Okés a dolog! Ebben nagy humor van, a 72-es kis tesó csak másodszorra szúrt szemet. Gratula. Én tényleg feladtam a 23-ast, azért kivittem a Rebekába. A gép és a matricák nem kellettek aznap senkinek, a fotómaratást meg egyből elvitte egy fiatalember. Hát így jár az, ki nem köti az ebet!
Szia Rizmajer.
borisz 391491 2009. július 28. 20:10
Válasz erre
Tibor 391490 2009. július 28. 16:35
Válasz erre
Bocsi, de az Eduard melyik maratására gondoltál?
Üdv.
borisz 391489 2009. július 28. 16:05
Válasz erre
Nekem is megvan! Eduard rézzel, HAD matricával, pavla üléssel:)
Dexi 391488 2009. július 28. 15:44
Válasz erre
a
a

Én a Zvezda 23-asát igyekszem osszedobni. Azt is meg kellett hosszabbítani.
Tibor 391486 2009. július 28. 09:19
Válasz erre
Szia!
Nem olyan szörnyű az ügy. Olvasd el a "Makettek" rovatban a MiG-23MF-ről írt cikkecskémet, ott írtam a megoldásról.
Üdv.: Tibor
borisz 391485 2009. július 28. 09:13
Válasz erre
Jééézusom!
Komoly, az 1/72es makettbe +3 mili kell?O.o
Tibor 391484 2009. július 28. 05:26
Válasz erre
Szevasz!
A ZVEZDA MiG-23 törzsbe 3 mm-t kell betoldani.
Üdv.: Tibor
borisz 391483 2009. július 27. 23:15
Válasz erre
Tudom, onnan jutott eszembe a kistesó :)
Rizmajer_Jozsef 391482 2009. július 27. 22:11
Válasz erre
Borisz!
Az egész levelezés 1:48-as MiG-23 ról szól, azaz íródik. Hozd ki az ellenőrződet! (humor lenne, csak én nem ismerem ki magam ebben a szmájlis, D-és világban. Kivéve Dés Lászlót)
Szia Rizmajer
borisz 391480 2009. július 27. 22:03
Válasz erre
Tényleg, az 1/72es Zvezdához be kell toldani egy milit a törzsbe, jól emlékszem?
Rizmajer_Jozsef 391478 2009. július 27. 22:01
Válasz erre
Ákos!
Ezért nem szabad megöregedni, vagy túl későn születni!
Hidd el, aki megvette bizonyíthatná, (ebben az évben volt az üzlet), evvel a cikkszámmal teljes belsőt adtak, még az Italeri ülése is felrezezhető volt vele.
A két makettnél oda tenném a majdnemet, pl. orr, szóval az egyikből itt és ott kell kivágni,hogy ott és itt beragassz, a másiknál csak majd nem...
szia Rizmajer.
Ákos 391476 2009. július 27. 21:31
Válasz erre
Az eddig kiadott makettek közül az új dobozos Italeri megegyezik a régi ESCI makettel(illetve a Hobbycraft is ugyanez).
Az Eduard a következő készleteket árulja:
EX183 MiG-23 Flogger Maszkoló a kabintetőhöz
48546 MiG-23 Flogger exhaust kiömlő
48545 MiG-23 Flogger armament fegyverzet
48540 MiG-23 Flogger exterior kabin
49357 MiG-23 Flogger interior futóaknák, ajtók, külső apróságok
BIG4880 a fenti 5 készlet egyben, olcsóbbért.
www.eduard.cz/products/card.php

Kazan EK002: a legjobb készlet, megvan belőle egy. Tudtommal már nem gyártják. Hátránya ennek is van, nincs hajtómű kiömlő a dobozban, de Eduardból lehet pótolni
Rizmajer_Jozsef 391475 2009. július 27. 21:19
Válasz erre
Ja, majd el felejtem: matricám van hozzá: HAD 48051-es 02, 08 as ; és 48010 cikkszámúból pedig a 07-est Sámán és stencilek.
Most szia Rizmajer.
Rizmajer_Jozsef 391474 2009. július 27. 21:11
Válasz erre
Atinka!
Az EDUARD 49357-es színes fotómaratása az eladásának pillanatáig a tulajdonomban volt.
A Móriczon vettem, tehát az a Replica. Árleszállítva volt 3680Ft ért. Nézd meg az Eduárd honlapján, hogy gyártják e még! Igaz hogy az Italeri 2649 makettjéhez kínálták, de tudtommal a két készlet azonos, vagy nagyon hasonlóan átalakítandó. Az átalakításról nagyon precíz cikk Molnár László tollából, Modell és makett 1995/4-es számából. Ámbár Te szerencsés, látod azt, hogy milyennek kell lenni, a kész makettnek.
Sok szerencsét kíván Rizmajer József.
migi 391473 2009. július 27. 20:48
Válasz erre
Most hogy ez melyik cégéhez való az kérdés , de van vagy 5-6 féle maratás is a Pro Startnál .
http://www.neomega-resin.com/mig23.htm
mig23papa 391472 2009. július 27. 19:34
Válasz erre
Solo

jajj, nelégy már olyan szőrszálhasogató, nemoda került az idézőjel ahova kellett volna

Talán azért földhözragadt a megközelítésem mert repülőműszaki voltam jópár évig, és pilótákkal is találkoztam néha. Persze hogy hibázhat pilóta is, de minek, ha nem muszály. " Az, hogy feszegetik a határokat, adott esetben a túlélésüket is jelentheti. " (most talán jóhelyen van az idézőjel is), de az említett példákban éppen hogy a halálukat jelentette a határok feszegetése. Autónál, motornál ugyanez a helyzet. Nem feszegetné a határokat nem hallna meg előbb mint kéne, vagy legalábbis nem annyi amennyi.

" Nem védem a hibázó pilótákat. Ha hibáztak hibáztak, de inkább azt kellene megnézni hogyan kerülhető el a következő katasztrófa. "

Ebben is egyetértek veled. Sajnos nem tanulnak mások hibáiból, sem a pilcsik, sem a motorosok, sem az autósok, tisztelet a kivételnek.

Nos ezt jól megbeszéltük, igaz?

Te amúgy mi is vagy, pilóta, vagy repműszaki?
Figaro 391471 2009. július 27. 19:05
Válasz erre
doky3 391470 2009. július 26. 20:54
Válasz erre
Én nem tudok róla hogy valamely cég készített volna bármilyen kiegészítőt a 48-as
ESCI/OEZ maketthez. Én is saját kútfőből javítgatom mindkettőt (most éppen félrerakva pihen).
Ha valaki mégis tud valami hozzávaló "cuccot" arra én is kíváncsi vagyok.
Solo 391469 2009. július 26. 20:15
Válasz erre
Helló!

" Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik, és egyáltalán nem biztos hogy az utolsó dolog általában a pilóta hibája "

Ennek a mondatnak csak az első felét írtam én. Ha idézőjelbe rakod, akkor ne rakd hozzá a saját gondolataidat légyszi.

Egyébként nem vitaindítónak szántam. A te megközelítésed jellemzően "földhözragadt". Nem fogom tudni neked megmagyarázni, hogy miért olyanok a pilóták amilyenek. Az, hogy feszegetik a határokat, adott esetben a túlélésüket is jelentheti. Egy autó vagy motorversenyző is ezt csinálja. Ott is vannak szabályok, védőfelszerelés stb. Mégis időről időre meghal valaki.
Nem védem a hibázó pilótákat. Ha hibáztak hibáztak, de inkább azt kellene megnézni hogyan kerülhető el a következő katasztrófa.

"Nem egy olyan esetet ismerünk, ahol egyértelműen a pilóta hibája volt, jó volt az időjárás, nem volt műszaki meghibásodás, jó volt a feladatszabás, megfelelő volt a kiképzettség, nem volt irányítási hiba."

És? Egy pilóta nem hibázhat? Más kérdés, hogy ez a te véleményed. :)

Szerintem próbáld kicsit más szemszögből is megvizsgálni a dolgokat.
atinka 391468 2009. július 26. 11:50
Válasz erre
Eléggé jártas voltam Pápán, ráadásul tavaly mi készítettük elő az amerikaiak érkezését, és a szolgálatból kivont jelenleg rendkívül rossz állapotban lévő Mig-23 asokról sikerült jó pár fotót készítenem, beleértve a 21 eseket is. Sajnálatos hogy milyen körülmények között tárolják őket jelenleg, én most Mig-23 as 1:48 as makettet készítek, Pápai lesz a gép, de mivel a makett Esci, ezért nagyon sok feljavítást igényel. Ha esetleg tudtok kiegészítőket a maketthez, akkor vevő lennék rá. Bármilyen információ kell jelenleg a Pápai körülményekről, nagyon szívesen segítek. Maga a repülőtér külalakja is nagyon sokat változik az amerikaiak miatt. Épületek elbontása, beleértve hangárok, új épületek létrejötte, stb.
mig23papa 391467 2009. július 25. 11:08
Válasz erre
Solo

" Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik, és egyáltalán nem biztos hogy az utolsó dolog általában a pilóta hibája "

Kivéve amikor a pilóta feszegetni kezdi a saját határait, vagy olyan manőverbe kezd, amibe nem is kellene akkor és ott.

Nem egy olyan esetet ismerünk, ahol egyértelműen a pilóta hibája volt, jó volt az időjárás, nem volt műszaki meghibásodás, jó volt a feladatszabás, megfelelő volt a kiképzettség, nem volt irányítási hiba.

Ebben az esetben 1 dolognak kell összejönnie, hogy balul süljön el valami, pilótának kell bénáznia. Ráadásul még jó előre meg is tervezi, ha uti gép még meg is beszélik egymásközt, hogy balhéznak egy kicsit.

Van tökéletes megoldás az ilyen katasztrófák elkerülésére, nem lennének balesetek. Sajnos van.

" Az hogy a feletteseknek van e felelőssége nem egyszerű kérdés. Közvetve lehet. Az utóbbi pár év katasztrófáiban biztos van. "

Biztosan van, mégpedig abban, hogy nem verték az ifjoncok fejébe, azt , hogy levegőben nincs pardon.

" Szerintem inkább tanulni kellene a katasztrófákból és nem mindenáron a felelősöket keresni. Sajnos nálunk most az a jellemző, hogy mindenáron rá kell húzni valakire a vizes lepedőt. A halottakra a legkönnyebb... "

Igazad van ebben is, de a vizeslepedőt valóban rá kell húzni valakire, ha lehet akkor a valódi felelősre. Ha ez a felelős éppen az áldozat, akkor arra.

Vannak esetek ahova a fekete doboz sem kell, egyértelmű a pilóta hiba.

Abban az esetben meg nem kell nemzeti hőst, és honvédség halottját faragni a hibásból, bármennyire is fáj az ő elvesztése.
Solo 391466 2009. július 21. 20:35
Válasz erre
Helló!

Ha lenne tökéletes megoldás a katasztrófák elkerülésére, nem lennének balesetek. Sajnos nincs. A repülés veszélyes üzem. A vadászpilóta a pilóták népes csoportján belül is egy nagyon speciális "faj". Mivel a legtöbb vadászgép együléses, önálló döntéshozatalra képzik őket. Emellett van egyfajta gondolkodásuk, amit a többi pilóta vagy akárki más tévesen nagyképűségnek titulál. Nevezzük inkább egészségtelen önbizalomnak. Ha úgy repülnének harci körülmények között, hogy nem 100%-ban magabiztosak és nem tartanák magukat különlegesnek, akkor kevesebb esélyük lenne a túlélésre. Akik elérnek egy szintet (ez főleg a régi, repülésben gazdag rendszerben volt igaz), azok szinte törvényszerűen feszegetni fogják a saját határaikat. Az utasítások, repülési szabályok, objektív ellenőrző eszközök ezeket hivatott korlátok között tartani. Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik. Általában 4-5 dolognak kell összejönnie, hogy balul süljön el valami. Persze az utolsó dolog általában a pilóta hibája, de a felelősség vizsgálatának nem szabadna (más országokban nem is) megállnia a pilóta szintjén.
A leggyakoribb katasztrófát előidéző események:
-időjárás
-műszaki meghibásodás
-rossz feladatszabás
-nem megfelelő kiképzettség
-reptechnikai/üzemeltetési hiba (a pilóta vagy a műszaki személyzet hibája)
-irányítási hiba

Egy katasztrófánál 2-3 ezek közül és 1-2 egyéb zavaró tényező és kész is a katasztrófa.

Ha van "fekete doboz" akkor valamennyire ki lehet találni mi történt, de ha nincs, akkor szinte lehetetlen. A túlélők sem emlékeznek általában, hogy mi történt.

Az hogy a feletteseknek van e felelőssége nem egyszerű kérdés. Közvetve lehet. Az utóbbi pár év katasztrófáiban biztos van. Közvetlen felelősség max a közvetlen parancsnoki szintig elképzelhető (pl. ezredpk.).
Szerintem inkább tanulni kellene a katasztrófákból és nem mindenáron a felelősöket keresni. Sajnos nálunk most az a jellemző, hogy mindenáron rá kell húzni valakire a vizes lepedőt. A halottakra a legkönnyebb...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.