<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Dexi | Adatlap | 391521 | 2009. szeptember 2. 20:28 | ![]() | |
http://www.rvresin.com/Plastic_kits.html | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391520 | 2009. szeptember 1. 19:08 | ![]() | |
Szia, mig23papa Azt a technikát nemcsak a "nagyokosok" barmolták szét, hanem a helyi erős legények is besegítettek! Alig volt ép gép, sok volt a lemez-sérülés, és ez volt, ahol gyerekbalesetet is okozott(a gépeken meg csákány vagy balta nyomokat is láttam), volt ahol hiányoztak a kerekek,volt, ahol úgy benőtték a bokrok, hogy csak helyi segítséggel találtuk meg, a tapolcai 21-esből kilopták a bal főfutó munkahengerét (vajon tudták-e, hogy a futót semmi más nem rögzíti kinti helyzetben, az egész gép rájuk borulhatott volna kiszerelés közben). Balassagyarmaton pl. nemcsak a kabintető plexije volt kitörve, hanem a páncélüveget is mintha ledarálták volna, úgy borította a kabinpadlót (valljuk meg, ez azért nem kis teljesítmény!). Szóval kevés helyen becsülték meg ezeket a repülőket, az egyik ilyen pozitív hely Szigetvár volt (MiG-15), a másik Rózsaszentmárton (MiG-17PF) és Nyíregyháza, ahol meg is tartották a gépet (azóta úgy tudom, eltűnt valahova), valamint Dég, gyermekotthon, további sorsát nem ismerem. üdv R. | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 391519 | 2009. szeptember 1. 18:02 | ![]() | |
fishpot! Nagyon off, légyszíves küldj pár képet a határőrlaktanyáról. Rizmajer József, rizibacsi@freemail.hu KÖSZ. Többiektől BOCS, de nagyon messze van így 62 évesen. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391518 | 2009. szeptember 1. 17:27 | ![]() | |
fishpot A sokak által szidott átkosban,a rendszerváltás előtt számtalan haditechnikai park létezett, amit sikerült szétbarmolni a nagyokosoknak. Ki az a nagytudású festő, aki azt mondta, " majd meglátjuk " ? Beszélnék vele. | |||||
fishpot | Adatlap | 391517 | 2009. szeptember 1. 10:13 | ![]() | |
Nagyatádon müködik egy haditechnikai park.A rendbe hozatallal kapcsolatban nem éppen jó hir,hogy egy hozzá nem értöt kértek fel a lefestéséhez.Én tegnap megemlitettem nekik,hogy mi majd lefessuk mivel bekéne tertani a szabvány szineket---majd meglátjuk! | |||||
Tibor | Adatlap | 391516 | 2009. szeptember 1. 09:56 | ![]() | |
Szevasz! Világosíts fel légyszíves mit keres az ott? Üdv. | |||||
Monox | Adatlap | 391515 | 2009. szeptember 1. 09:17 | ![]() | |
Végre egy jó hír. Annyira remélem viszont, hogy nem fogják úgy "rendbe hozni" mint a mellette álló 6305-öst... | |||||
fishpot | Adatlap | 391514 | 2009. szeptember 1. 09:03 | ![]() | |
Samee | Adatlap | 391513 | 2009. augusztus 31. 23:12 | ![]() | |
Sziasztok Guruk! Tudna-e nekem vki segíteni abban, hogy milyen függesztményekkel (póttartályok esetleg rakéták) szállt fel utoljára a 14-es UB ha egyáltalán volt rajta vmi? Előre is köszi: Szemi | |||||
tyimosenko | Adatlap | 391510 | 2009. augusztus 12. 16:48 | ![]() | |
Volt meg egy gyenge fekete-feher foto egy korabeli Top Gun-ban az osszeszedett roncsokrol a hangarban. Egyebkent hogy nemelyeknek mennyit er a fem. Valami gyokernek sikerult ellopnia nemreg a Katovics Balazs sirjarol a disz mig-23as femmakettet... | |||||
romeo | Adatlap | 391509 | 2009. augusztus 10. 12:51 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 391508 | 2009. augusztus 3. 14:38 | ![]() | |
Monox A fiúk nem ott vannak, hanem a temetőben. Az eset utáni napon kimentünk, a helyszínre, és mielőtt bármit is csinálhattunk volna, a gyengélkedőről az eü személyzet (gyengélkedő) tagjai összeszedtek minden emberi maradványt amit csak tudtak első nekifutásra, és a halottszállítók a speckocsijukkal el is szállították amit megtaláltak. Nem voltak ők olyan mélyen mint ahogy azt gondolnád. Fogalmam sincs , hogy ki és hogyan fotózhatott. Közülünk nem is mert nagyon senki sem, idegeneket meg nem engedtünk oda. Ha valakinek még is sikerült csinálni, kíváncsian várom a képeket. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 391507 | 2009. augusztus 3. 14:28 | ![]() | |
Nem értem,hogy a környék miért érdekes? Be szeretnéd azonosítani a helyet? Mi sem egyszerűbb, mivel, ha valaki Győr felől Pápára tart, a 83-as főút mellett áll egy fehér obeliszk, a pilóták emlékére állítva. Ha jól tudom az obeliszk háta mögötti szántón volt a becsapódás talán 6-800 méterre? | |||||
Monox | Adatlap | 391506 | 2009. augusztus 3. 06:47 | ![]() | |
Ezzel a fotóval azt gondolom senki emléke nincs sértve. Ott vannak a fiúk, ezt mindenki tudja aki egay kicsit ismeri az esetet, de mégsincsenek a képen, valahol egészen mélyen vannak. Ezért is keresem a továbbiakban is az olyan helyszíni fotókat ahol nemcsak a roncsok látszanak jól kivehetően, hanem a környék is valamelyest. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 391505 | 2009. augusztus 3. 06:36 | ![]() | |
Nem lehetséges, hogy a vizsgáló bizottság (biztosan volt ilyen)által készített fotók egyike ez? Nem vagyok szakmabeli, de gondolom a vizsgálat során készült párszáz fotó. Nem azok közül szivárgott-e át egy az ősi magyar-lengyel határon? Miggyuri | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391504 | 2009. augusztus 2. 22:05 | ![]() | |
mig23papa A SP volt annyira diszkrét, hogy nem közölte a fotós nevét, nyilván ők is találkoztak már a kisördöggel valamilyen ügyben... R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391503 | 2009. augusztus 2. 22:01 | ![]() | |
Rumcájsz_52 Tök felesleges máskor ennyit gondolkodni, nem csak neked járhat a lengyel Skrzydlata Polska újság. Szóval ki a kép szerzője, ne kelljen már annyit nyomozni megint. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391502 | 2009. augusztus 2. 21:55 | ![]() | |
Szia mig23papa Többek között éppen a kiördög miatt IS elgondolkoztam a kép közzététele előtt... R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391501 | 2009. augusztus 2. 21:45 | ![]() | |
Rumcájsz_52 Köszi a képet, és valóban emlékezzen mindenki jó szivvel a két pilótára... Miért kellett sokáig gondolkoznod hogy nyilvánossá tegyed ezt a fotót, ha már az újságban megjelent? Bár a kisördög azért ott motoszkál a gondolataimban, hogy vajon ki készítette a képet, nem emlékszem, hogy bárki is fényképezhetett, márcsak azért is tudnom kéne róla, mert éppen én voltam az őrparancsnok a területen. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391500 | 2009. augusztus 2. 20:24 | ![]() | |
Monox Sokáig gondolkoztam, hogy nyilvánossá tegyem-e ezt a fotót, de úgy döntöttem, hogy ha már újságban /még ha külföldön is/ megjelent, nem tartom meg magamnak. Ezzel az egyetlen, az 1387. hsz.-ban látható, a katasztrófa helyszinén készült fotóval rendelkezem a "14"sz. MiG-23UB-ről. Emlékezzen mindenki jó szivvel a két pilótára... R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391499 | 2009. augusztus 2. 19:59 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 391498 | 2009. augusztus 2. 18:14 | ![]() | |
Szavadon foglak, ne aggódj. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391497 | 2009. augusztus 1. 19:58 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 391496 | 2009. augusztus 1. 17:58 | ![]() | |
Hali! A kabintetejét pedig könnyed mozdulattal juttasd a szelekítv gyűjtőbe... Pontosan nem emlékszem rá, mert én évekkel ezelőtt elpasszoltam, de az Academy-vel csak messziről volt szabad összehasonlítani. Emlékeim szerint a két készlet orra teljesen különbözött. A kabin falmagassága, a kabintető alakja és mérete stb. Üdv Sanyi | |||||
Monox | Adatlap | 391495 | 2009. július 31. 22:10 | ![]() | |
Gyarmat község mellett 1,3 km-re DNy-re, állítólag 800m-re az úttól. De miért van ennek jelentősége? | |||||
mig23papa | Adatlap | 391494 | 2009. július 31. 13:58 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 391493 | 2009. július 30. 12:59 | ![]() | |
Valakinek a fiókjában a rejtett kincsei között esetleg van-e olyan fotó, ami a 14-es oldalszámú repülőgépet ábrázolja már holtában, de még a helyszínen? | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 391492 | 2009. július 28. 20:11 | ![]() | |
Okés a dolog! Ebben nagy humor van, a 72-es kis tesó csak másodszorra szúrt szemet. Gratula. Én tényleg feladtam a 23-ast, azért kivittem a Rebekába. A gép és a matricák nem kellettek aznap senkinek, a fotómaratást meg egyből elvitte egy fiatalember. Hát így jár az, ki nem köti az ebet! Szia Rizmajer. | |||||
borisz | Adatlap | 391491 | 2009. július 28. 20:10 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 391490 | 2009. július 28. 16:35 | ![]() | |
Bocsi, de az Eduard melyik maratására gondoltál? Üdv. | |||||
borisz | Adatlap | 391489 | 2009. július 28. 16:05 | ![]() | |
Nekem is megvan! Eduard rézzel, HAD matricával, pavla üléssel:) | |||||
Dexi | Adatlap | 391488 | 2009. július 28. 15:44 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 391486 | 2009. július 28. 09:19 | ![]() | |
Szia! Nem olyan szörnyű az ügy. Olvasd el a "Makettek" rovatban a MiG-23MF-ről írt cikkecskémet, ott írtam a megoldásról. Üdv.: Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 391485 | 2009. július 28. 09:13 | ![]() | |
Jééézusom! Komoly, az 1/72es makettbe +3 mili kell?O.o | |||||
Tibor | Adatlap | 391484 | 2009. július 28. 05:26 | ![]() | |
Szevasz! A ZVEZDA MiG-23 törzsbe 3 mm-t kell betoldani. Üdv.: Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 391483 | 2009. július 27. 23:15 | ![]() | |
Tudom, onnan jutott eszembe a kistesó :) | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 391482 | 2009. július 27. 22:11 | ![]() | |
Borisz! Az egész levelezés 1:48-as MiG-23 ról szól, azaz íródik. Hozd ki az ellenőrződet! (humor lenne, csak én nem ismerem ki magam ebben a szmájlis, D-és világban. Kivéve Dés Lászlót) Szia Rizmajer | |||||
borisz | Adatlap | 391480 | 2009. július 27. 22:03 | ![]() | |
Tényleg, az 1/72es Zvezdához be kell toldani egy milit a törzsbe, jól emlékszem? | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 391478 | 2009. július 27. 22:01 | ![]() | |
Ákos! Ezért nem szabad megöregedni, vagy túl későn születni! Hidd el, aki megvette bizonyíthatná, (ebben az évben volt az üzlet), evvel a cikkszámmal teljes belsőt adtak, még az Italeri ülése is felrezezhető volt vele. A két makettnél oda tenném a majdnemet, pl. orr, szóval az egyikből itt és ott kell kivágni,hogy ott és itt beragassz, a másiknál csak majd nem... szia Rizmajer. | |||||
Ákos | Adatlap | 391476 | 2009. július 27. 21:31 | ![]() | |
Az eddig kiadott makettek közül az új dobozos Italeri megegyezik a régi ESCI makettel(illetve a Hobbycraft is ugyanez). Az Eduard a következő készleteket árulja: EX183 MiG-23 Flogger Maszkoló a kabintetőhöz 48546 MiG-23 Flogger exhaust kiömlő 48545 MiG-23 Flogger armament fegyverzet 48540 MiG-23 Flogger exterior kabin 49357 MiG-23 Flogger interior futóaknák, ajtók, külső apróságok BIG4880 a fenti 5 készlet egyben, olcsóbbért. www.eduard.cz/products/card.php Kazan EK002: a legjobb készlet, megvan belőle egy. Tudtommal már nem gyártják. Hátránya ennek is van, nincs hajtómű kiömlő a dobozban, de Eduardból lehet pótolni | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 391475 | 2009. július 27. 21:19 | ![]() | |
Ja, majd el felejtem: matricám van hozzá: HAD 48051-es 02, 08 as ; és 48010 cikkszámúból pedig a 07-est Sámán és stencilek. Most szia Rizmajer. | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 391474 | 2009. július 27. 21:11 | ![]() | |
Atinka! Az EDUARD 49357-es színes fotómaratása az eladásának pillanatáig a tulajdonomban volt. A Móriczon vettem, tehát az a Replica. Árleszállítva volt 3680Ft ért. Nézd meg az Eduárd honlapján, hogy gyártják e még! Igaz hogy az Italeri 2649 makettjéhez kínálták, de tudtommal a két készlet azonos, vagy nagyon hasonlóan átalakítandó. Az átalakításról nagyon precíz cikk Molnár László tollából, Modell és makett 1995/4-es számából. Ámbár Te szerencsés, látod azt, hogy milyennek kell lenni, a kész makettnek. Sok szerencsét kíván Rizmajer József. | |||||
migi | Adatlap | 391473 | 2009. július 27. 20:48 | ![]() | |
Most hogy ez melyik cégéhez való az kérdés , de van vagy 5-6 féle maratás is a Pro Startnál . http://www.neomega-resin.com/mig23.htm | |||||
mig23papa | Adatlap | 391472 | 2009. július 27. 19:34 | ![]() | |
Solo jajj, nelégy már olyan szőrszálhasogató, nemoda került az idézőjel ahova kellett volna Talán azért földhözragadt a megközelítésem mert repülőműszaki voltam jópár évig, és pilótákkal is találkoztam néha. Persze hogy hibázhat pilóta is, de minek, ha nem muszály. " Az, hogy feszegetik a határokat, adott esetben a túlélésüket is jelentheti. " (most talán jóhelyen van az idézőjel is), de az említett példákban éppen hogy a halálukat jelentette a határok feszegetése. Autónál, motornál ugyanez a helyzet. Nem feszegetné a határokat nem hallna meg előbb mint kéne, vagy legalábbis nem annyi amennyi. " Nem védem a hibázó pilótákat. Ha hibáztak hibáztak, de inkább azt kellene megnézni hogyan kerülhető el a következő katasztrófa. " Ebben is egyetértek veled. Sajnos nem tanulnak mások hibáiból, sem a pilcsik, sem a motorosok, sem az autósok, tisztelet a kivételnek. Nos ezt jól megbeszéltük, igaz? Te amúgy mi is vagy, pilóta, vagy repműszaki? | |||||
Figaro | Adatlap | 391471 | 2009. július 27. 19:05 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 391470 | 2009. július 26. 20:54 | ![]() | |
Én nem tudok róla hogy valamely cég készített volna bármilyen kiegészítőt a 48-as ESCI/OEZ maketthez. Én is saját kútfőből javítgatom mindkettőt (most éppen félrerakva pihen). Ha valaki mégis tud valami hozzávaló "cuccot" arra én is kíváncsi vagyok. | |||||
Solo | Adatlap | 391469 | 2009. július 26. 20:15 | ![]() | |
Helló! " Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik, és egyáltalán nem biztos hogy az utolsó dolog általában a pilóta hibája " Ennek a mondatnak csak az első felét írtam én. Ha idézőjelbe rakod, akkor ne rakd hozzá a saját gondolataidat légyszi. Egyébként nem vitaindítónak szántam. A te megközelítésed jellemzően "földhözragadt". Nem fogom tudni neked megmagyarázni, hogy miért olyanok a pilóták amilyenek. Az, hogy feszegetik a határokat, adott esetben a túlélésüket is jelentheti. Egy autó vagy motorversenyző is ezt csinálja. Ott is vannak szabályok, védőfelszerelés stb. Mégis időről időre meghal valaki. Nem védem a hibázó pilótákat. Ha hibáztak hibáztak, de inkább azt kellene megnézni hogyan kerülhető el a következő katasztrófa. "Nem egy olyan esetet ismerünk, ahol egyértelműen a pilóta hibája volt, jó volt az időjárás, nem volt műszaki meghibásodás, jó volt a feladatszabás, megfelelő volt a kiképzettség, nem volt irányítási hiba." És? Egy pilóta nem hibázhat? Más kérdés, hogy ez a te véleményed. :) Szerintem próbáld kicsit más szemszögből is megvizsgálni a dolgokat. | |||||
atinka | Adatlap | 391468 | 2009. július 26. 11:50 | ![]() | |
Eléggé jártas voltam Pápán, ráadásul tavaly mi készítettük elő az amerikaiak érkezését, és a szolgálatból kivont jelenleg rendkívül rossz állapotban lévő Mig-23 asokról sikerült jó pár fotót készítenem, beleértve a 21 eseket is. Sajnálatos hogy milyen körülmények között tárolják őket jelenleg, én most Mig-23 as 1:48 as makettet készítek, Pápai lesz a gép, de mivel a makett Esci, ezért nagyon sok feljavítást igényel. Ha esetleg tudtok kiegészítőket a maketthez, akkor vevő lennék rá. Bármilyen információ kell jelenleg a Pápai körülményekről, nagyon szívesen segítek. Maga a repülőtér külalakja is nagyon sokat változik az amerikaiak miatt. Épületek elbontása, beleértve hangárok, új épületek létrejötte, stb. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391467 | 2009. július 25. 11:08 | ![]() | |
Solo " Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik, és egyáltalán nem biztos hogy az utolsó dolog általában a pilóta hibája " Kivéve amikor a pilóta feszegetni kezdi a saját határait, vagy olyan manőverbe kezd, amibe nem is kellene akkor és ott. Nem egy olyan esetet ismerünk, ahol egyértelműen a pilóta hibája volt, jó volt az időjárás, nem volt műszaki meghibásodás, jó volt a feladatszabás, megfelelő volt a kiképzettség, nem volt irányítási hiba. Ebben az esetben 1 dolognak kell összejönnie, hogy balul süljön el valami, pilótának kell bénáznia. Ráadásul még jó előre meg is tervezi, ha uti gép még meg is beszélik egymásközt, hogy balhéznak egy kicsit. Van tökéletes megoldás az ilyen katasztrófák elkerülésére, nem lennének balesetek. Sajnos van. " Az hogy a feletteseknek van e felelőssége nem egyszerű kérdés. Közvetve lehet. Az utóbbi pár év katasztrófáiban biztos van. " Biztosan van, mégpedig abban, hogy nem verték az ifjoncok fejébe, azt , hogy levegőben nincs pardon. " Szerintem inkább tanulni kellene a katasztrófákból és nem mindenáron a felelősöket keresni. Sajnos nálunk most az a jellemző, hogy mindenáron rá kell húzni valakire a vizes lepedőt. A halottakra a legkönnyebb... " Igazad van ebben is, de a vizeslepedőt valóban rá kell húzni valakire, ha lehet akkor a valódi felelősre. Ha ez a felelős éppen az áldozat, akkor arra. Vannak esetek ahova a fekete doboz sem kell, egyértelmű a pilóta hiba. Abban az esetben meg nem kell nemzeti hőst, és honvédség halottját faragni a hibásból, bármennyire is fáj az ő elvesztése. | |||||
Solo | Adatlap | 391466 | 2009. július 21. 20:35 | ![]() | |
Helló! Ha lenne tökéletes megoldás a katasztrófák elkerülésére, nem lennének balesetek. Sajnos nincs. A repülés veszélyes üzem. A vadászpilóta a pilóták népes csoportján belül is egy nagyon speciális "faj". Mivel a legtöbb vadászgép együléses, önálló döntéshozatalra képzik őket. Emellett van egyfajta gondolkodásuk, amit a többi pilóta vagy akárki más tévesen nagyképűségnek titulál. Nevezzük inkább egészségtelen önbizalomnak. Ha úgy repülnének harci körülmények között, hogy nem 100%-ban magabiztosak és nem tartanák magukat különlegesnek, akkor kevesebb esélyük lenne a túlélésre. Akik elérnek egy szintet (ez főleg a régi, repülésben gazdag rendszerben volt igaz), azok szinte törvényszerűen feszegetni fogják a saját határaikat. Az utasítások, repülési szabályok, objektív ellenőrző eszközök ezeket hivatott korlátok között tartani. Sajnos egy katasztrófa soha csak a pilóta hibájából történik. Általában 4-5 dolognak kell összejönnie, hogy balul süljön el valami. Persze az utolsó dolog általában a pilóta hibája, de a felelősség vizsgálatának nem szabadna (más országokban nem is) megállnia a pilóta szintjén. A leggyakoribb katasztrófát előidéző események: -időjárás -műszaki meghibásodás -rossz feladatszabás -nem megfelelő kiképzettség -reptechnikai/üzemeltetési hiba (a pilóta vagy a műszaki személyzet hibája) -irányítási hiba Egy katasztrófánál 2-3 ezek közül és 1-2 egyéb zavaró tényező és kész is a katasztrófa. Ha van "fekete doboz" akkor valamennyire ki lehet találni mi történt, de ha nincs, akkor szinte lehetetlen. A túlélők sem emlékeznek általában, hogy mi történt. Az hogy a feletteseknek van e felelőssége nem egyszerű kérdés. Közvetve lehet. Az utóbbi pár év katasztrófáiban biztos van. Közvetlen felelősség max a közvetlen parancsnoki szintig elképzelhető (pl. ezredpk.). Szerintem inkább tanulni kellene a katasztrófákból és nem mindenáron a felelősöket keresni. Sajnos nálunk most az a jellemző, hogy mindenáron rá kell húzni valakire a vizes lepedőt. A halottakra a legkönnyebb... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |