/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
Kuolema 22741 2010. december 5. 18:19
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Aires által a Hasengwa 1:72-es Szu-27 B-hez gyártott pilótafülke feljavító mennyire kompatibilis az Italeri Szu-27 D-hez? (Ez a tengerészeti, kacsaszárnyas verzió, a csapatoknál Szu-33 néven fut.) Ha esetleg valakinek volt már dolga ezzel a kittel, kíváncsi lennék a buktatóira, amikre oda kell figyelni építés közben.
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.: Kuolema
sztriki 22740 2010. december 3. 12:31
Válasz erre
erről beszéltem, hogy azért kellett a 30 mm-es gépágyút, ezáltal a P változatot kitalálni, mert a 12,7-es nem volt elegendő könnyebb célpontok ellen.
Kamovos 22739 2010. december 3. 11:57
Válasz erre
Szia vlevi!

Elnézést a kötekedésért!

Én 1974-ben kezdtem a képrögzítést Ljubityel 2 9X9 tüköraknással, és pont azért váltottam át a Diázásra, mert lényegesen olcsóbban lehetett képet kihozni belőle, mint a normál színes negatívból.

Tehát itt csak hívás nyersanyag és költség volt, nem volt pozitívképek készítés költsége!

A különbség, hogy a diát falra kellet vetíteni!

Ezt két módon lehetett elkövetni!

Simán befűzted a mesefilmes vetítődbe, és akkor karcolódott!
Ez volt az olcsóbb megoldás.

Vagy!

Felkockáztad, és keretbe helyezted, no ez költségesebb volt.
Én ez utóbit alkalmaztam, mert így az üveg védte a diát!

Szmena nagyon hálás gépvolt kirándulásokra!
Közeli részlet fotókra, nem annyira volt jó, de lehetett erre is használni! (Szerintem)

Nekem Zenit E fényképezőm volt, van teleobjektívekkel kétszerezővel és közgyűrűkkel.
Nagyon jó gép!

De a digitális világ kiszorította!

Szuper 8-as filmeket is készítettem, no ezek voltak az igazán drága dolgok!

Nekem megvan a Pusztavacsi ék alakú tömegoszlatás is, locsoló autóval, és vérző orrú rendőrrel.
Ha egyszer, lesz időm bedigitalizálom azt is.

Tehát maga a diázás nem volt olyan költséges mint a fényképes.
De a kiegészítők megvásárlása nem volt olcsó, viszont hosszútávon behozta az árát! (Szerintem)

Üdv: kamovos
PETI 22738 2010. december 3. 10:29
Válasz erre
Manapság viszont már elérhető a nyersanyag és a tükrös váz is, csupán akarat kérdése. Ehhez képest kihalófélben van, pedig ahogy írtátok, nagyon komoly minőség érhető el vele. Üdv
Monox 22737 2010. december 3. 08:27
Válasz erre
Egy Szu-24-es elmúlása Iránban.

indavideo.hu/video/SU-24_lezuhanasa_Iranban
vlevi 22735 2010. november 29. 18:17
Válasz erre
Igen, nagyon drága volt a nyersanyag, emelett nincs értelme egy szmenába befűzni, tükrös gépe pedig keveseknek volt. Mert exponálni nagyon pontosan kellett. Ja, és előhívni sem hívták elő bárhol.
Pimpa 22734 2010. november 28. 17:07
Válasz erre
1667
1667

A diara fotozas soem volt az egyszeru amator fotos szokasa es ha jol emlekszem draga is volt a nyersanyag. Ezeken a kepeken latszik, hogy nagyon komoly minoseget lehetett veluk elerni. Magyar gepekrol nem sok ilyen szep foto van azokbol az idokbol, kar hogy nincs fent nagyobb felbontasban. Nincs idom vegignezni az egesz topikot, ha talaltok meg magyarorszagi fotokat rakjatok be. Ez 1994, Papa.
pilotka 22733 2010. november 28. 13:54
Válasz erre
pilotka 22732 2010. november 28. 13:49
Válasz erre
vaul.ru/samol/yk-28.htm

igazi szép képek az alig ismert tipusról, vannak benne madarasi fotók is
migi 22731 2010. november 27. 21:35
Válasz erre
Nagyon szép kép anyag

forum.scramble.nl/viewtopic.php
doky3 22730 2010. november 24. 21:03
Válasz erre
Pici pontosítás: a D/V- nek 12,7mm-es 4 csövű géppuskája van az orr alatt egy toronyban, a P-nek egy 30 mm-es kétcsövű gépágyúja a törzs jobb oldalán a kabinok alatt-mellett.
ambasa 22729 2010. november 23. 17:41
Válasz erre
Üdv!

könnyen lehet, pl a legtöbb hely (beleértve ex-szovjet forrásokat is) egybehangzóan 333 helikopter elvesztéséről írnak, ugyan akkor a lista nem tartalmaz ennyit. Úgyhogy lehet, hogy más területen sem teljes, de esetleges hibás adatot sem zárnák ki.

TG
sanyi 22727 2010. november 23. 15:18
Válasz erre
Szia!
Jók azok az oldalak, de nincs rajtuk a 84-ben Kabulnál lelőtt An-22, amin 240 atona halt meg... Ezt több helyen is lehet olvasni, nem hinném hogy a mudzsahedinek találták ki.
sztriki 22726 2010. november 23. 15:01
Válasz erre
Mi-24 hozzászólásként én annyit tudnék hozzáfűzni, hogy kimondottan az afganisztáni harcok miatt fejlesztették ki a P változatot, mivel rengeteg olyan célpont volt, ahová rakétát nem érte volna meg kilőni, a D/V gépágyúja pedig elégtelen volt.
Kamovos 22725 2010. november 23. 13:44
Válasz erre
Szia sulyid

No még egyszer ugorj neki, de most figyelmesebben olvassad mit írt!

Üdv: kamovos
sulyid 22724 2010. november 23. 13:22
Válasz erre
Remélem hogy nem fogok itt miattam vitatkozni :S
Amúgy én a D/V/P szériára gondoltam. Én nem hiszem hogy egy D-nek a páncélüvegét azt átvitte volna 1 szimpla kis vadászpuska.
Lacy 22723 2010. november 23. 06:55
Válasz erre
Sziasztok, hogy egy kis jelen is legyen, a jelenlegi NATO elképzelések szerint, a Mi-24-eseket az pár éven belül kivonják az afgán erők kötelékéből. Miután a pár ukrán, orosz és az nemrég leszállított cseh példányok kirepülik az idejüket. A tervek csak Mi-17-esekkel számolnak. Csak Mi-17 verziókat vásárolnak.

Hogy miért? Azt nem tudom, de az összes a témával foglalkozó igényesebb forrás ezt állítja. Olyan források, amik mellette felsorolják az összes jelenleg hadrendben álló afgán helikopter származását, gyári számát és jelenlegi állapotát.

Az persze, már egy más kérdés, hogy mit hoz a NATO terveknek a jövő Afganisztánban, de ez nem ennek a fórumnak a témája.
ambasa 22722 2010. november 22. 22:17
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Ja annyira szarok voltak, hogy a mudzsahed "ördögszekérnek" hívta. Valóban én is hallottam az esetről, amikor puskával egy szerencsés lövéssel lelőtték a pilótát a plexin keresztül, de ez nem volt általános, több pusztult el pl RPG találat következtében. Kifejezetten jól beváltak és alaprendeltetésükön felüli feladatokat is elláttak, miközben folyamatosan növelték a védettségüket és a tűzerejüket.

Mellesleg a Mi-24 páncélzata az őt ért lövedékek 2/3-át megfogta DSK lövedék egyszer sem ütötte át a páncélüveget (pedig elég gyakori volt az azt érő találat, de volt eset, amikor a pilóta alatti páncélt ugyan átüttötte de az ülésben megállt. PL 1985-ben a Mi-24 veszteségek okai között kiemelt helyen szerepel 45% DSK, és 25% ZPU.

Ajánlott olvasmány, a mendemondák helyett ahol a veszteségek és azok okai is megtalálhatóak:
www.airwar.ru/history/locwar/afgan/mi24/mi24.html www.skywar.ru/afghanistanen.html
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_aircraft_losses_in_Afghanistan

Mellesleg melyik az a Mi-24-es változat, amely nem volt vezethető az operátor fülkéből? U-t, D-t, V-t szereltem az A-is láttam közelről, de arra konkrétan nem emlékszem ezért idézem a az általános leírásának 2.9 Flight Contols fejezetének első mondatait: The helicopter is equipped with the dual controls. The control sticks and pedals are aviable at the pilot's and operator stations. The operator's station is equipped with a simplified control system comrising the cyclic control stick and collectiv-pitch control lever as well as the directional control pedals.

TG
Kamovos 22719 2010. november 22. 20:38
Válasz erre
Szia sulyid!

Hát akkor még nem volt über fasza!

Elbeszélések alapján én úgy tudom, hogy elég sebezhetőek voltak az akkori változatok!

Rendszerint távcsöves vadászpuskával lövöldözték ki a helikoptervezetőket, és az operátoroknak akkor még nem volt kormányuk, kiugrani meg nem lehetett a kis magaság miatt.
Tehát ezt úgy kell elképzelni, hogy a Mi-24-eseket, a hegyek között repülnek kis magasságban, hegyek belsejében lévő barlangokból előbújva oldalirányból nyugodtan tudtak lőni, majd visszabújtak a barlangba!

Ezen tapasztalatok alapján javították a hiányosságokat az Oroszok.
Ezután jöttek a távcsöves vadászpuska helyett a Strelák!

Nekem így mondták el az eseteket!

Üdv: kamovos
sulyid 22718 2010. november 22. 20:23
Válasz erre
Hy!

Arra az időszakra gondolok amikor még csak az orosz-afgán csapatok harcoltak.
Kamovos 22717 2010. november 22. 20:08
Válasz erre
Szia sulyid

Mikori időszakra gondolsz?
Amikor még csak az Oroszok gyepálták őket, vagy a mostani időszakra?

Üdv:kamovos
sulyid 22716 2010. november 22. 19:40
Válasz erre
A mi 24-es az mennyire teljesített jól Afganisztánban? Mi volt a véleménye róla a pilótáknak? Mennyire felelt meg arra a környékre?
mirazsmarci 22715 2010. november 16. 18:26
Válasz erre
Szia!

Beszéljük meg magánban:
mirazsmarci@freemail.hu
Levix 22714 2010. november 16. 09:25
Válasz erre
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/19194.html

Jó kis összefoglaló sok rajzzal a Su-34-ről.
sulyid 22713 2010. november 15. 13:08
Válasz erre
Szia marci!

Érdekel ne és megkérdezném hogy mennyibe lenne a megvétele.
Tibcsi 22712 2010. november 11. 07:03
Válasz erre
"PAG-14 soviet airfield concrete plates"

Szovjet repülőtéri betonlapok. Ha jól értem... :)
Miggyuri 22711 2010. november 11. 05:59
Válasz erre
Nem nagyon tudok angolul, de ez szovjet mintájú repülőtér elemek csomagja, ha igaz.
mirazsmarci 22710 2010. november 10. 20:43
Válasz erre
Szia sulyid!

nekem van egy Varsói Szerződés szerelők figurakészletem ( CMK), ha érdekel (3 db figura) a keleti blokk gépei mellé.
fishpot 22709 2010. november 10. 18:09
Válasz erre
210
210
211
211
la15b
la15b

Lavocskin La-15
Lalas 22708 2010. október 29. 15:38
Válasz erre
Hello!

Tudnátok erről vmi bővebb infót adni. Mi ez? És mire használták?
cgi.ebay.com/PAG-14-soviet-airfield-plates-1-72-Armory-ACA7213a-/370383094400
Lorco 22707 2010. október 24. 12:54
Válasz erre
Te egy igazi ÚR vagy, szerencsére a Makettinfón nem ritkaság az ilyesmi...
sulyid 22706 2010. október 24. 12:10
Válasz erre
vlevi 22705 2010. október 24. 12:09
Válasz erre
Miért várnál karácsonyig? Én tudom nélkülözni a Zvezda 24-esemet. :)
sulyid 22704 2010. október 23. 21:11
Válasz erre
Időközben dolgozgattam a mi 24-essel... kicsit csalódtam... A makett minőségére való tekintettel úgy döntöttem hogy majd karácsonyra kérek 1 (uj) zvezda mi-24-est és felhasználom hozzá a revell super decalj-át... a revell meg akassza fel magát...
Lacy 22703 2010. október 23. 15:35
Válasz erre
Értem, ritka típus. Nagyobb mennyiségű fotó VSZ korabeliek vannak, nagyrészt fekete-fehér. Z-5-ös kínai, albán, vietnami, kóreai szinte mind ugyanúgy néz ki egyen zöldben. Algériai csak múzeumi van, azok meg nem sokat érnek, hiszen egy múzeumi gépet bármire átkenhetnek. Ritkán van közük az üzemeltetett gépek festéséhez.

De hátha lesz valakinek.
sanyi 22702 2010. október 23. 15:13
Válasz erre
Szia Lacy!
Köszi az információt! Ezek a képek nekem is megvannak és ahogy gondoltad, a piros kokárdás felségjellel szeretném/szerettem volna elkészíteni. Akkor építek belőle valami mást. Az a baj hogy az érdekesebb afrikai Hound-okról semmit nem találni, pedig repültek több országban is - Angola, Algéria, Bissau-Guinea, Burkina Faso stb. Rajz alapján pedig nem festek, mert ugye van/volt magyar Szu-25 is...
sulyid 22701 2010. október 23. 15:11
Válasz erre
Körül belül milyen módosítások kellenek ahhoz hogy a nato-s figuk elmenjenek szovjetnek is?
Lacy 22700 2010. október 23. 14:57
Válasz erre
_af1
_af1
_af2
_af2
_af3
_af3
_af4
_af4
_af5
_af5
_af6
_af6
_af7
_af7
_afx
_afx

Szia, Sanyi! Ha jól értem afgán Mi-4-esek keresel?

A képeken a 247 és a 254-es röplapokat szór az 1968-as katonai parádén. Gondolom a hetvenes évek végén, nyolcvanas elején használt felségjelzéssel keresnéd. Ilyet elég nehéz találni, mert a Mi-4-est üzemeltető 373. ezred 1980-ban selejtezte a maradék négy Mi-4-es helikopterét.
sanyi 22699 2010. október 23. 14:15
Válasz erre
Szia Laac!
Köszi szépen! Valamiért azonban nem akarja elkezdeni, de sebaj, kísérletezek vele:)
sanyi 22698 2010. október 23. 14:14
Válasz erre
Szia Ambasa!
Köszi linkeket, az egyiken találtam egy afgán gépet és ezt keresem, erről lenne jó egy fotó... Sajnos nem találtam eddig, csak egy olyan afgánt, ami másik típusú felségjelet visel.
ambasa 22697 2010. október 23. 13:27
Válasz erre
Laac 22696 2010. október 23. 13:20
Válasz erre
Sempi 22695 2010. október 23. 13:05
Válasz erre
East Germany
East Germany

itt vannak humbrolban, de nem találtam meg a pontos megfelelőjüket átváltó-táblázatokban:S
ambasa 22694 2010. október 23. 13:05
Válasz erre
Talán ebben van, ami önmagában, vagy kis átalakítással használható lehet, a gond, hogy nálunk, nem igazán kapható, de nem lehetetlen beszerezni, én is itthon vettem.

www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx Illetve, talán ebből is lehet átalakítani:
www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx

A Mi-24 színeit Humbrol kódban ezen a rajzon megadják:
wp.scn.ru/en/ww3/v/41/1/2/5
Nem vagyok makettező, hogy ezek jók vagy rosszak annak eldöntését olyanra bíznám, aki jobban ért hozzá.

TG
sanyi 22693 2010. október 23. 12:43
Válasz erre
Sziasztok!
Egzotikus, kis országok Mi-4-eseiről keresek fotót. Nem rajzot, mert azt én is tudok csinálni... Főleg afrikai és ázsiai érdekelne.
Üdv
Sanyi
sulyid 22692 2010. október 23. 11:42
Válasz erre
DDR_11
DDR_11

A képen látható gép festésének a színei mely revell szineknek felelnek meg?
sulyid 22691 2010. október 23. 11:31
Válasz erre
Ti se halmoztok el válaszokkal pedig én már nagyon-nagyon várom őket:)
sulyid 22690 2010. október 23. 08:48
Válasz erre
Köszike:) Ha már itt vagyunk nem tudsz 1 olyan 1/72-es figura készletet melyet simán od lehet rakni 1 mi 24-es mellé mint szerelőket?
pilotka 22689 2010. október 23. 08:29
Válasz erre
dioevil 22688 2010. október 23. 05:52
Válasz erre
a következő címen egy csomó mi-24 festésminta van
racc.com.sapo.pt/MilIlYak/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.