<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Kuolema | Adatlap | 22741 | 2010. december 5. 18:19 | ![]() | |
sztriki | Adatlap | 22740 | 2010. december 3. 12:31 | ![]() | |
erről beszéltem, hogy azért kellett a 30 mm-es gépágyút, ezáltal a P változatot kitalálni, mert a 12,7-es nem volt elegendő könnyebb célpontok ellen. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22739 | 2010. december 3. 11:57 | ![]() | |
Szia vlevi! Elnézést a kötekedésért! Én 1974-ben kezdtem a képrögzítést Ljubityel 2 9X9 tüköraknással, és pont azért váltottam át a Diázásra, mert lényegesen olcsóbban lehetett képet kihozni belőle, mint a normál színes negatívból. Tehát itt csak hívás nyersanyag és költség volt, nem volt pozitívképek készítés költsége! A különbség, hogy a diát falra kellet vetíteni! Ezt két módon lehetett elkövetni! Simán befűzted a mesefilmes vetítődbe, és akkor karcolódott! Ez volt az olcsóbb megoldás. Vagy! Felkockáztad, és keretbe helyezted, no ez költségesebb volt. Én ez utóbit alkalmaztam, mert így az üveg védte a diát! Szmena nagyon hálás gépvolt kirándulásokra! Közeli részlet fotókra, nem annyira volt jó, de lehetett erre is használni! (Szerintem) Nekem Zenit E fényképezőm volt, van teleobjektívekkel kétszerezővel és közgyűrűkkel. Nagyon jó gép! De a digitális világ kiszorította! Szuper 8-as filmeket is készítettem, no ezek voltak az igazán drága dolgok! Nekem megvan a Pusztavacsi ék alakú tömegoszlatás is, locsoló autóval, és vérző orrú rendőrrel. Ha egyszer, lesz időm bedigitalizálom azt is. Tehát maga a diázás nem volt olyan költséges mint a fényképes. De a kiegészítők megvásárlása nem volt olcsó, viszont hosszútávon behozta az árát! (Szerintem) Üdv: kamovos | |||||
PETI | Adatlap | 22738 | 2010. december 3. 10:29 | ![]() | |
Manapság viszont már elérhető a nyersanyag és a tükrös váz is, csupán akarat kérdése. Ehhez képest kihalófélben van, pedig ahogy írtátok, nagyon komoly minőség érhető el vele. Üdv | |||||
Monox | Adatlap | 22737 | 2010. december 3. 08:27 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 22735 | 2010. november 29. 18:17 | ![]() | |
Igen, nagyon drága volt a nyersanyag, emelett nincs értelme egy szmenába befűzni, tükrös gépe pedig keveseknek volt. Mert exponálni nagyon pontosan kellett. Ja, és előhívni sem hívták elő bárhol. | |||||
Pimpa | Adatlap | 22734 | 2010. november 28. 17:07 | ![]() | |
A diara fotozas soem volt az egyszeru amator fotos szokasa es ha jol emlekszem draga is volt a nyersanyag. Ezeken a kepeken latszik, hogy nagyon komoly minoseget lehetett veluk elerni. Magyar gepekrol nem sok ilyen szep foto van azokbol az idokbol, kar hogy nincs fent nagyobb felbontasban. Nincs idom vegignezni az egesz topikot, ha talaltok meg magyarorszagi fotokat rakjatok be. Ez 1994, Papa. | |||||
pilotka | Adatlap | 22733 | 2010. november 28. 13:54 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 22732 | 2010. november 28. 13:49 | ![]() | |
migi | Adatlap | 22731 | 2010. november 27. 21:35 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 22730 | 2010. november 24. 21:03 | ![]() | |
Pici pontosítás: a D/V- nek 12,7mm-es 4 csövű géppuskája van az orr alatt egy toronyban, a P-nek egy 30 mm-es kétcsövű gépágyúja a törzs jobb oldalán a kabinok alatt-mellett. | |||||
ambasa | Adatlap | 22729 | 2010. november 23. 17:41 | ![]() | |
Üdv! könnyen lehet, pl a legtöbb hely (beleértve ex-szovjet forrásokat is) egybehangzóan 333 helikopter elvesztéséről írnak, ugyan akkor a lista nem tartalmaz ennyit. Úgyhogy lehet, hogy más területen sem teljes, de esetleges hibás adatot sem zárnák ki. TG | |||||
sanyi | Adatlap | 22727 | 2010. november 23. 15:18 | ![]() | |
Szia! Jók azok az oldalak, de nincs rajtuk a 84-ben Kabulnál lelőtt An-22, amin 240 atona halt meg... Ezt több helyen is lehet olvasni, nem hinném hogy a mudzsahedinek találták ki. | |||||
sztriki | Adatlap | 22726 | 2010. november 23. 15:01 | ![]() | |
Mi-24 hozzászólásként én annyit tudnék hozzáfűzni, hogy kimondottan az afganisztáni harcok miatt fejlesztették ki a P változatot, mivel rengeteg olyan célpont volt, ahová rakétát nem érte volna meg kilőni, a D/V gépágyúja pedig elégtelen volt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22725 | 2010. november 23. 13:44 | ![]() | |
Szia sulyid No még egyszer ugorj neki, de most figyelmesebben olvassad mit írt! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22724 | 2010. november 23. 13:22 | ![]() | |
Remélem hogy nem fogok itt miattam vitatkozni :S Amúgy én a D/V/P szériára gondoltam. Én nem hiszem hogy egy D-nek a páncélüvegét azt átvitte volna 1 szimpla kis vadászpuska. | |||||
Lacy | Adatlap | 22723 | 2010. november 23. 06:55 | ![]() | |
Sziasztok, hogy egy kis jelen is legyen, a jelenlegi NATO elképzelések szerint, a Mi-24-eseket az pár éven belül kivonják az afgán erők kötelékéből. Miután a pár ukrán, orosz és az nemrég leszállított cseh példányok kirepülik az idejüket. A tervek csak Mi-17-esekkel számolnak. Csak Mi-17 verziókat vásárolnak. Hogy miért? Azt nem tudom, de az összes a témával foglalkozó igényesebb forrás ezt állítja. Olyan források, amik mellette felsorolják az összes jelenleg hadrendben álló afgán helikopter származását, gyári számát és jelenlegi állapotát. Az persze, már egy más kérdés, hogy mit hoz a NATO terveknek a jövő Afganisztánban, de ez nem ennek a fórumnak a témája. | |||||
ambasa | Adatlap | 22722 | 2010. november 22. 22:17 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Ja annyira szarok voltak, hogy a mudzsahed "ördögszekérnek" hívta. Valóban én is hallottam az esetről, amikor puskával egy szerencsés lövéssel lelőtték a pilótát a plexin keresztül, de ez nem volt általános, több pusztult el pl RPG találat következtében. Kifejezetten jól beváltak és alaprendeltetésükön felüli feladatokat is elláttak, miközben folyamatosan növelték a védettségüket és a tűzerejüket. Mellesleg a Mi-24 páncélzata az őt ért lövedékek 2/3-át megfogta DSK lövedék egyszer sem ütötte át a páncélüveget (pedig elég gyakori volt az azt érő találat, de volt eset, amikor a pilóta alatti páncélt ugyan átüttötte de az ülésben megállt. PL 1985-ben a Mi-24 veszteségek okai között kiemelt helyen szerepel 45% DSK, és 25% ZPU. Ajánlott olvasmány, a mendemondák helyett ahol a veszteségek és azok okai is megtalálhatóak: www.airwar.ru/history/locwar/afgan/mi24/mi24.html www.skywar.ru/afghanistanen.html en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_aircraft_losses_in_Afghanistan Mellesleg melyik az a Mi-24-es változat, amely nem volt vezethető az operátor fülkéből? U-t, D-t, V-t szereltem az A-is láttam közelről, de arra konkrétan nem emlékszem ezért idézem a az általános leírásának 2.9 Flight Contols fejezetének első mondatait: The helicopter is equipped with the dual controls. The control sticks and pedals are aviable at the pilot's and operator stations. The operator's station is equipped with a simplified control system comrising the cyclic control stick and collectiv-pitch control lever as well as the directional control pedals. TG | |||||
Kamovos | Adatlap | 22719 | 2010. november 22. 20:38 | ![]() | |
Szia sulyid! Hát akkor még nem volt über fasza! Elbeszélések alapján én úgy tudom, hogy elég sebezhetőek voltak az akkori változatok! Rendszerint távcsöves vadászpuskával lövöldözték ki a helikoptervezetőket, és az operátoroknak akkor még nem volt kormányuk, kiugrani meg nem lehetett a kis magaság miatt. Tehát ezt úgy kell elképzelni, hogy a Mi-24-eseket, a hegyek között repülnek kis magasságban, hegyek belsejében lévő barlangokból előbújva oldalirányból nyugodtan tudtak lőni, majd visszabújtak a barlangba! Ezen tapasztalatok alapján javították a hiányosságokat az Oroszok. Ezután jöttek a távcsöves vadászpuska helyett a Strelák! Nekem így mondták el az eseteket! Üdv: kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22718 | 2010. november 22. 20:23 | ![]() | |
Hy! Arra az időszakra gondolok amikor még csak az orosz-afgán csapatok harcoltak. | |||||
Kamovos | Adatlap | 22717 | 2010. november 22. 20:08 | ![]() | |
Szia sulyid Mikori időszakra gondolsz? Amikor még csak az Oroszok gyepálták őket, vagy a mostani időszakra? Üdv:kamovos | |||||
sulyid | Adatlap | 22716 | 2010. november 22. 19:40 | ![]() | |
A mi 24-es az mennyire teljesített jól Afganisztánban? Mi volt a véleménye róla a pilótáknak? Mennyire felelt meg arra a környékre? | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 22715 | 2010. november 16. 18:26 | ![]() | |
Szia! Beszéljük meg magánban: mirazsmarci@freemail.hu | |||||
Levix | Adatlap | 22714 | 2010. november 16. 09:25 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 22713 | 2010. november 15. 13:08 | ![]() | |
Szia marci! Érdekel ne és megkérdezném hogy mennyibe lenne a megvétele. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 22712 | 2010. november 11. 07:03 | ![]() | |
"PAG-14 soviet airfield concrete plates" Szovjet repülőtéri betonlapok. Ha jól értem... :) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 22711 | 2010. november 11. 05:59 | ![]() | |
Nem nagyon tudok angolul, de ez szovjet mintájú repülőtér elemek csomagja, ha igaz. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 22710 | 2010. november 10. 20:43 | ![]() | |
Szia sulyid! nekem van egy Varsói Szerződés szerelők figurakészletem ( CMK), ha érdekel (3 db figura) a keleti blokk gépei mellé. | |||||
fishpot | Adatlap | 22709 | 2010. november 10. 18:09 | ![]() | |
Lalas | Adatlap | 22708 | 2010. október 29. 15:38 | ![]() | |
Hello! Tudnátok erről vmi bővebb infót adni. Mi ez? És mire használták? cgi.ebay.com/PAG-14-soviet-airfield-plates-1-72-Armory-ACA7213a-/370383094400 | |||||
Lorco | Adatlap | 22707 | 2010. október 24. 12:54 | ![]() | |
Te egy igazi ÚR vagy, szerencsére a Makettinfón nem ritkaság az ilyesmi... | |||||
sulyid | Adatlap | 22706 | 2010. október 24. 12:10 | ![]() | |
Azt amelyiket a minap adták ki? | |||||
vlevi | Adatlap | 22705 | 2010. október 24. 12:09 | ![]() | |
Miért várnál karácsonyig? Én tudom nélkülözni a Zvezda 24-esemet. :) | |||||
sulyid | Adatlap | 22704 | 2010. október 23. 21:11 | ![]() | |
Időközben dolgozgattam a mi 24-essel... kicsit csalódtam... A makett minőségére való tekintettel úgy döntöttem hogy majd karácsonyra kérek 1 (uj) zvezda mi-24-est és felhasználom hozzá a revell super decalj-át... a revell meg akassza fel magát... | |||||
Lacy | Adatlap | 22703 | 2010. október 23. 15:35 | ![]() | |
Értem, ritka típus. Nagyobb mennyiségű fotó VSZ korabeliek vannak, nagyrészt fekete-fehér. Z-5-ös kínai, albán, vietnami, kóreai szinte mind ugyanúgy néz ki egyen zöldben. Algériai csak múzeumi van, azok meg nem sokat érnek, hiszen egy múzeumi gépet bármire átkenhetnek. Ritkán van közük az üzemeltetett gépek festéséhez. De hátha lesz valakinek. | |||||
sanyi | Adatlap | 22702 | 2010. október 23. 15:13 | ![]() | |
Szia Lacy! Köszi az információt! Ezek a képek nekem is megvannak és ahogy gondoltad, a piros kokárdás felségjellel szeretném/szerettem volna elkészíteni. Akkor építek belőle valami mást. Az a baj hogy az érdekesebb afrikai Hound-okról semmit nem találni, pedig repültek több országban is - Angola, Algéria, Bissau-Guinea, Burkina Faso stb. Rajz alapján pedig nem festek, mert ugye van/volt magyar Szu-25 is... | |||||
sulyid | Adatlap | 22701 | 2010. október 23. 15:11 | ![]() | |
Körül belül milyen módosítások kellenek ahhoz hogy a nato-s figuk elmenjenek szovjetnek is? | |||||
Lacy | Adatlap | 22700 | 2010. október 23. 14:57 | ![]() | |
Szia, Sanyi! Ha jól értem afgán Mi-4-esek keresel? A képeken a 247 és a 254-es röplapokat szór az 1968-as katonai parádén. Gondolom a hetvenes évek végén, nyolcvanas elején használt felségjelzéssel keresnéd. Ilyet elég nehéz találni, mert a Mi-4-est üzemeltető 373. ezred 1980-ban selejtezte a maradék négy Mi-4-es helikopterét. | |||||
sanyi | Adatlap | 22699 | 2010. október 23. 14:15 | ![]() | |
Szia Laac! Köszi szépen! Valamiért azonban nem akarja elkezdeni, de sebaj, kísérletezek vele:) | |||||
sanyi | Adatlap | 22698 | 2010. október 23. 14:14 | ![]() | |
Szia Ambasa! Köszi linkeket, az egyiken találtam egy afgán gépet és ezt keresem, erről lenne jó egy fotó... Sajnos nem találtam eddig, csak egy olyan afgánt, ami másik típusú felségjelet visel. | |||||
ambasa | Adatlap | 22697 | 2010. október 23. 13:27 | ![]() | |
Gondolom, az airliners.ne-tet már nézted. www.airliners.net/search/indexsearch.main Ez nem teljesen az, de talán ezekben is érdemes keresgélned: www.bharat-rakshak.com/MONITOR/ISSUE6-3/sachin.html www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp www.aviastar.org/helicopters_eng/mi-4.php www.mi-helicopter.ru/rus/index.php TG | |||||
Laac | Adatlap | 22696 | 2010. október 23. 13:20 | ![]() | |
SZia ! military-machine.blogspot.com/2010/10/shotgun-one-armed-forces-of-indonesia.html Egzotikus ország Indonézia Mi-24 | |||||
Sempi | Adatlap | 22695 | 2010. október 23. 13:05 | ![]() | |
itt vannak humbrolban, de nem találtam meg a pontos megfelelőjüket átváltó-táblázatokban:S | |||||
ambasa | Adatlap | 22694 | 2010. október 23. 13:05 | ![]() | |
Talán ebben van, ami önmagában, vagy kis átalakítással használható lehet, a gond, hogy nálunk, nem igazán kapható, de nem lehetetlen beszerezni, én is itthon vettem. www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx Illetve, talán ebből is lehet átalakítani: www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx A Mi-24 színeit Humbrol kódban ezen a rajzon megadják: wp.scn.ru/en/ww3/v/41/1/2/5 Nem vagyok makettező, hogy ezek jók vagy rosszak annak eldöntését olyanra bíznám, aki jobban ért hozzá. TG | |||||
sanyi | Adatlap | 22693 | 2010. október 23. 12:43 | ![]() | |
Sziasztok! Egzotikus, kis országok Mi-4-eseiről keresek fotót. Nem rajzot, mert azt én is tudok csinálni... Főleg afrikai és ázsiai érdekelne. Üdv Sanyi | |||||
sulyid | Adatlap | 22692 | 2010. október 23. 11:42 | ![]() | |
sulyid | Adatlap | 22691 | 2010. október 23. 11:31 | ![]() | |
Ti se halmoztok el válaszokkal pedig én már nagyon-nagyon várom őket:) | |||||
sulyid | Adatlap | 22690 | 2010. október 23. 08:48 | ![]() | |
Köszike:) Ha már itt vagyunk nem tudsz 1 olyan 1/72-es figura készletet melyet simán od lehet rakni 1 mi 24-es mellé mint szerelőket? | |||||
pilotka | Adatlap | 22689 | 2010. október 23. 08:29 | ![]() | |
dioevil | Adatlap | 22688 | 2010. október 23. 05:52 | ![]() | |
a következő címen egy csomó mi-24 festésminta van racc.com.sapo.pt/MilIlYak/ |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az Aires által a Hasengwa 1:72-es Szu-27 B-hez gyártott pilótafülke feljavító mennyire kompatibilis az Italeri Szu-27 D-hez? (Ez a tengerészeti, kacsaszárnyas verzió, a csapatoknál Szu-33 néven fut.) Ha esetleg valakinek volt már dolga ezzel a kittel, kíváncsi lennék a buktatóira, amikre oda kell figyelni építés közben.
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv.: Kuolema