<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391465 | 2009. július 21. 20:18 | ![]() | |
migi | Adatlap | 391464 | 2009. július 21. 20:11 | ![]() | |
Tyimosenko | Adatlap | 391463 | 2009. július 21. 19:27 | ![]() | |
Üdv. mig23papa A Bakó-Reinhardt katasztrófát nem Bakó Ferenc ebben játszott szerepe miatt hoztam fel, hanem mintegy újabb példát, ami a felelősség szempontbjából hasonlatos lehet a Katovics-Mizsei balesethez, ahol felmerülhet a felettesek felelősse abban, hogy kialakulhatott a vészhelyzet, hogy arra a feladatra küldték őket. A Bakó-Reinhard katasztrófához is nagyon közvetetten talán pont az vezethetett, hogy nem volt senki, aki Bakó Ferenc repülési stílusának "eldurvulását" megakadályozhatta volna (olyan beosztásban volt, ha jól emlékszem, hogy nem volt senki, aki őt fenyítse)és ami stílus szerepet játszott a lezuhanásában , de ez mégiscsak a rendszerben feljebb állók felelősségét veti fel, akik felelősségének vizsgálata gondolom nem történt meg. - hasonlatosan a Katovics-Mizsei balesethez. Tehát a Bakó Ferenc feletteseinek felelősségének kérdésére utaltam, ami hasonló lehet a Katovics B. Mizsei M. felettesei felelősségének kérdéséhez. Felelősségük volt, de felelősségrevonás nem. És igen, nyugodjanak békében. Nem tartozik ide, de meg tudnád mondani mig23papa, hogy most hol vannak a Mig-23-asok (amik nem kerültek múzeumba)? | |||||
mig23papa | Adatlap | 391462 | 2009. július 21. 18:46 | ![]() | |
Monox Csak a jó pilóták repülhetnek, rosszak nem. A pilóták nem azért zuhannak le , mert rossz pilóták, hanem azért mert adott pillanatban, gondatlanságból, vagy szándékosan megszegik az általuk nagyon is jól ismert repülési szabályokat. Ezért lehet az, hogy sok éve repült tapasztalt pilóták is lezuhannak időnként. A legszemléletesebb példa amikor az Albával zuhantak le a rokonságnak tartott bemutató alkalmával. Ha sikerül a bukfenc akkor és ott, nem is derült volna ki hogy semmi keresnivalójuk nem is lett volna ott. A 05-ös esetében az az érdekes, hogy ha nem lett volna anyaghibás az alkatrész, akkor nem derült volna ki , hogy a Störk Józsinak sem arra kellett volna repkedni. A Soproni Károly is élhetne, ha kicsit jobban betartotta volna az általa nagyon jól imert szabályokat, ráadásul nem is kezdő volt a típuson. Sorolhatnám még, de nem teszem, Sopit magam is ismertem, szerettem, repültettem, tiszteltem, de a rendelkezésemre álló adatok miatt be kell látnom, hogy jó pilóta is elbénázhatja, valaki többször is, de van aki többször már nem. A Bakóéknál ki bénázott mit mikor hogyan, igazából nemtudni. Ha a Bakó adott szabálytalan manőverre parancsot akkor ő, ha a Robi ezt tudva végre is hajtotta akkor ő, ha a Bakó ezt felismerve nem korrigált (ha volt rá ideje) akkor megint csak ő. Na most legyünk okosak ebenn a kérdésben. Tudod akkor nekik csak másodpercek vannak a jó döntés meghozására, és annak alkalmazására. Akkor is csak annyi, ha a vészhelyzetet ők maguk idézték elő. A balhé után a szakértőknek (és nekünk) már rengeteg időnk van okosnak lenni. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391460 | 2009. július 21. 18:21 | ![]() | |
Tyimosenko Ez a repülés nem úgy kezdődött. hogy a Bakó kiválasztotta a legjobb fiatal pilótát, hogy megnézze "mit tud, mert ez egy ellenőrző repülés volt a tipusátképzés befejezése előtti egyedül repülés engedélyezése előtt. " Rendszeresen lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat és ilyenkor káromkodva emlegették a Bakó nevet. - erre emlékezett az ismerősöm. " Ismerősöd honnan tudta, hogy akkor a Bakó ült abban a gépben. Különben a Tömört (Varga Imre)sem kellett félteni, éppen ő mesél erről, miért ült a fogdában, mert megszegte a repülési szabályokat. Egyszer a 2. zóna felett húzott el úgy 50 méteren, leszállás után megkérdeztem mekkora sebességgel repült. 1100-al, mondta ő, szinte el sem hittem, nem tűnt annyinak. Szinte mindegyik pilcsi megpróbálta rendszeresen a lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat, érkeztek is a feljelentő civil telefonok. Akiről lehetett tudni hogy melyik volt, az már a leszálláskor meg is volt fenyítve. Magam is eljátszottam a gondolattal a 2. emelet erkélyén álldogállva, mi lenne ha belezúgna a konyhámba ez a marha. Mindezek mellett abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy sokan élhetnének, ha nem lenne az a fránya pilóta virtus, hogy majd megmutatom én nekik.. akár oktató, akár növendék, akár az első ülésben ült, akár a hátsóban. | |||||
Monox | Adatlap | 391459 | 2009. július 21. 17:51 | ![]() | |
Hogy Bakó Ferenc jó pilóta volt-e v. sem ezt nem tudom. (Kecskeméten is volt egy név, aminek hallatán már messziről köpött egyet mindenki, ráadásul azonos rangban, Miklós keresztnévvel és ő is úgy végezte, az oktatottjával együtt mint Bakó. Ez az infó magától az alakulattól származik, és talán pont ezért sosem jutott eszembe, hogy kétségbe vonjam de az sem, hogy megerősítsem.) Azt viszont, ha tetszik - ha nem, el kell fogadnunk, hogy egy megfelelően kézben (értsd: oktatói kézben) tartott repülés nem vezethet katasztrófához, semmilyen körülmények között sem. Ha mégis, az oktatói felelősség nyílvánvaló, legfeljebb a mértéke vitatható. Ebben az esetben a földiek füle hallatára beszélt az első üléssel és az utolsó parancs is pont ezen hangzott el délelőtt fél 10 körül. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 391458 | 2009. július 20. 19:37 | ![]() | |
mig23papa! Varga Imre cikke szerint az a repülés úgy indult,hogy a Bakó kiválasztotta a legjobb fiatal pilótát, hogy megnézze "mit tud". És noha hátul ült, ha jól emlékszem a cikk szerint ő döntötte, vagy adott utasítást a pilótának, hogy döntse túl a gépet alacsonyan, ami miatt a katasztrófa bekövetkezett. Sajnos már régen olvastam, pontosan nem emlékszem a részletekre. De azt hiszem ebben a cikkben is szó volt Bakó repülési stílusáról, amit ez az akkor még gyerek ismerősöm is megerősített. Rendszeresen lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat és ilyenkor káromkodva emlegették a Bakó nevet. - erre emlékezett az ismerősöm. Arra utaltam előzőleg, hogy ott merülhet fel az elöljárók felelőssége, hogy ha egyszer köztudott volt, hogy így repül a Bakó, vajon miért nem szorították rá az előírások betartására, ezzel elejét véve a későbbi katasztrófának. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391457 | 2009. július 20. 18:46 | ![]() | |
Tyimosenko Heló! Tudomásom szerint ez egy ellenőrző repülés volt, ahol nem a Bakó vezette a gépet. Nem tudom mi gond lehetett a Bakó repülési stílusával? Mire gondolsz konkrétan a Bakó úr repülési stílusának eldurvulásával kapcsolatba. Én magam sohasem hallottam arról hogy eldurvult volna egyáltalán. " Pár éve beszéltem valakivel, aki Pápa mellett lakik és még gyerek volt a 90es évek elején. Kérdeztem, hogy hallotta-e akkor azt a nevet, hogy Bakó? Erre ő: persze, mindig tudta mindenki, hogy éppen mikor repül a Bakó!... " Mit tudhatott egy 90-es évekbeli gyerek a Bakó repülési stílusáról? Honnan tudhatta volna bárki is , hogy mikor repül a Bakó, ha nem éppen ö kötözte be a gépbe? Én repültettem a Bakót, kezetfogtam minden nap vele, beszélettem vele. Lehet hogy nem szerették páran, én egy jóindulatú embernek ismertem meg. Abban az időben sok feszültség volt hajózók-műszakiak között, amit leginkább az elkényeztetett hajózófeleségek generáltak. Ekkor világosította fel Bakó az illetékeseket, hogy a műszakiak azok akik a hajózók segge alá teszik agépeket. Ő volt az elsők egyike, aki a műszaki védelmében kinyitotta a száját. Onnan kezdve csend volt ezeen a vonalon. Amúgy a katasztrófában mindíg benne van a parancsnokok felelőssége is, az hogy milyen vonatkozásban, egy más kérdés. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 391456 | 2009. július 20. 18:03 | ![]() | |
Üdv. mig23papa! Konkrétan a Bakó úr repülési stílusának eldurvulására gondolok. Szerintem sejthető volt, hogy annak előbb-utóbb katasztrófa lesz a vége valamilyen formában, és ez játszott szerepet abban, hogy az a kiképzőrepülés úgy ért véget(legalábbis a Tömör akkori cikkéből ez volt kiérezhető). De vagy nem akarták vagy nem tudták leállítani az ezredest. Mindenesetre felmerülhet ebben a katasztrófában (is) a parancsnokok feleőssége. Tudom, hogy nem szép dolog itt valaki halála után a sarat dobálni rá, de most a felelősség kérdése felé terelődött kicsit a fórum a repülőkatasztrófákkal kapcsolatban és ez egy jó példa szerintem. Pár éve beszéltem valakivel, aki Pápa mellett lakik és még gyerek volt a 90es évek elején. Kérdeztem, hogy hallotta-e akkor azt a nevet, hogy Bakó? Erre ő: persze, mindig tudta mindenki, hogy éppen mikor repül a Bakó!... | |||||
mig23papa | Adatlap | 391455 | 2009. július 20. 17:56 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 391454 | 2009. július 20. 17:46 | ![]() | |
Levix Monox sanyi Persze hogy ismerős. Én magam készítettem a felvételt Mezőkövesden és a nagyítást is Nagyon örülök hogy felkerült a netre, mivel ez a kép speciel hiányzott a gyűjteményemből. Bár nagyon örülnék ha végre engem is megkeresne ez a Szabó István a plasticwings.hu-ról. Akkor talán a nem össze-vissza gyűrt képet kéne feltennie a netre. Ennek ellenére sem akok semmiféle vízjeleket a képeimre, semmi értelme. Miből gondoltad hogy külföldi kézbe került a kép ? Különben lopkodja csak nyugodtan. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391453 | 2009. július 20. 17:38 | ![]() | |
Tyimosenko Minden katasztrófa egy bizonyos folyamat eredménye volt. Általában mindegyiket meg akarták akadályozni, már amennyiben tisztában voltak a katasztrófa helyzettel, az viszont könnyen lehet hogy már nem tudták megfelelő feltételek (pl: időhiány miatt) megakadályozni. Milyen magasabb felelősségre gondoltál, és mi lett eltusolva? Milyen lényeges következményre gondoltál? | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 391452 | 2009. július 20. 13:31 | ![]() | |
A Bakó-Reinhardt katasztrófa is egy bizonyos folyamat eredménye volt, amit vagy nem akartak vagy nem tudtak megakadályozni. Itt is felmerülhetett volna egy magasabb felelősség, de gondolom el lett tusolva a dolog, nem lett semmi lényeges következmény. Ezt a témát is asszem a Vagra Imre dolgozta fel a Top Gun-ban annak idején. | |||||
sanyi | Adatlap | 391451 | 2009. július 19. 18:03 | ![]() | |
De rühellem az ilyet... Legalább tisztában lenne hogy mit lop, de annyira sötét hogy még azt sem tudja... | |||||
Monox | Adatlap | 391450 | 2009. július 19. 17:55 | ![]() | |
Nem tudom, hogyan kerülhetett külföldi kézbe a kép. Mindenesetre nem sok fogalma volt az illetőnek az eredetéről, az bizonyos. | |||||
Levix | Adatlap | 391449 | 2009. július 19. 17:11 | ![]() | |
Ismerős? :( Na ezért csinálják sokan, hogy keresztbe teszik a vízjelet. www.flickr.com/photos/24159595@N08/3728203088/ plasticwings.hu/mig23/camo/sor_bw_mig-23_szabo_istvan.jpg | |||||
Monox | Adatlap | 391448 | 2009. július 14. 22:51 | ![]() | |
Az egy helyen vitát kiváltó egyik megszólálásomban nem tudtam idézni, hogy Varga Tömör hol írt róluk. Pótolnám: A Top Gun 1996 11. és 12. havi számában van a cikk. | |||||
Monox | Adatlap | 391447 | 2009. július 14. 20:14 | ![]() | |
Nem kockáztatja. A mai napig is elvannak mint a tehén a herén, és kevés kivétellel szerintem rég elfelejtették, hogy mit is tettek azon az estén. Amennyire tudom a 3 pilótát és a légi irányítót vonták felelősségre az ügyben (tény, hogy mindhárom hibázott) de a két elhunyton pilótán kívül ténylegesen senkit nem marasztaltak el. Érthető végülis, hiszen tudjuk, hogy a holtak nem beszélnek... | |||||
sanyi | Adatlap | 391446 | 2009. július 14. 19:24 | ![]() | |
Hali! Már az elején sántít az egész: éjszakai elfogásra küldeni egy radar nélküli gépet... Szép. Na ezért nem mennénk katonai pályára. Kockáztasson az az állat aki kitalálta! Üdv Sanyi | |||||
Monox | Adatlap | 391445 | 2009. július 13. 21:58 | ![]() | |
Biztosan jó okuk van rá. Esetleg egy ilyen beszélgetéskor a saját felelősségükig el lehetne jutni, márpedig szép hazánkban ez nem igazán az emberek erőssége... | |||||
mig23papa | Adatlap | 391444 | 2009. július 12. 14:00 | ![]() | |
Monox Vannak bizony , csak nem beszélnek a nyavajások. | |||||
Monox | Adatlap | 391441 | 2009. július 10. 22:03 | ![]() | |
Valakik biztosan tudják. Vannak akik többet tudnak. Többet mint mi. És talán egy napon mi is többet tudhatunk, mégha mindent sohasem fogunk megtudni. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391440 | 2009. július 10. 15:24 | ![]() | |
Monox Tudja valaki pontosan mi is történt 1995.09.13.-án este. Nem. Akkor miről tudnánk beszélni? | |||||
Monox | Adatlap | 391439 | 2009. július 10. 12:13 | ![]() | |
A Sámánok fekete éve c. cikk folytatásaként Varga Tömör két részes, több oldalas cikket írt a TOP GUN-ban azt hiszen 1996-ban v. 1997-ben. Ebben részletesen kifejti a kettőjük kapcsolatát 1987-től egészen 1995.09.13.-ig. Ítéletet természetesen senki felett nem mond, de a kívülállónak azonnal feltűnik a szakmai féltékenység, aminek az emberi oldala az ütközés utáni percekben vált kulcsfontosságúvá. Mostanában nem volt a kezemben a cikk, de nekem nagyon úgy tűnt, hogy ha ez a "barátság" nem nyúlik túl a szakmai vonalon, talán ma is élhetnének. Más kérdés hogyan... | |||||
mig23papa | Adatlap | 391438 | 2009. július 9. 18:27 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 391437 | 2009. július 9. 08:09 | ![]() | |
Egyébként tényleg két "haver" áll egymás mellett. És NEM a rossz nyelvek szerint ennek a "barátságnak" is valamilyen szinten köze volt ahhoz, ami 1995.09.13.-án este történt. | |||||
Rob79 | Adatlap | 391436 | 2009. július 8. 19:05 | ![]() | |
Igazad van ne gyártsunk... | |||||
mig23papa | Adatlap | 391435 | 2009. július 8. 19:00 | ![]() | |
Rob79 Ne gyártsunk elméleteket a fekete napszemüvegről, és az egymásmellett állásról. Ami történt nem azért történt. | |||||
Rob79 | Adatlap | 391434 | 2009. július 8. 18:48 | ![]() | |
Talán az valami véletlen lehet, hogy a két jóbarát pilóta, K.B. és M.M. akik 1995-ben a 14-essel együtt vesztették életüket, egymás mellett áll, és fekete napszemüvegben van... Érdekes nem! | |||||
Rob79 | Adatlap | 391433 | 2009. július 8. 18:43 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 391432 | 2009. július 8. 18:33 | ![]() | |
Sajnos ezt is láttam élőben... Nagyon rossz emlék... | |||||
romeo | Adatlap | 391431 | 2009. július 7. 23:03 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 391430 | 2009. július 7. 22:45 | ![]() | |
P-50-75 gyakorlóbomba | |||||
romeo | Adatlap | 391429 | 2009. július 7. 21:41 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 391428 | 2009. július 7. 21:35 | ![]() | |
Hali Rob79! Igen a képen Prétor József van. Ez biztos! | |||||
mig23papa | Adatlap | 391427 | 2009. július 7. 21:33 | ![]() | |
biztos volt az is, lehet még dobtak is, majd kifaggatom ezekről is a hajózó barátomat ha errejár | |||||
romeo | Adatlap | 391426 | 2009. július 7. 21:25 | ![]() | |
Üdv Mig23papa! Eddig úgy tudtam volt éles 50kg-os is, állítólag a Szu-22M-3 használt ilyet. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391425 | 2009. július 7. 21:22 | ![]() | |
migi ez 50 kg-os gyakorlóbomba, ugyanolyan ballisztikai jellemzőkkel mint az éles, gyakoroltak is vele, de ebben nincs robbanótöltet, helyette egy füstőlő van benne Ha jól tudom a nevét FAB 50, de nemvagyok fegyveres szaki | |||||
mig23papa | Adatlap | 391424 | 2009. július 7. 21:18 | ![]() | |
Rob79 Nem vitatom, már a neveket is felejtem, de teszek képet ami tuti ő, ők. | |||||
Daala | Adatlap | 391423 | 2009. július 7. 21:07 | ![]() | |
Miért ne lehetne? Teljesen szabványos a tartókkal a a törzs két oldalán, valamint a felülre függeszthető tartókkal is (a képen lévő APU-23M1E helyett). Már a 21-es ck-jával is lehetett bombázni, miért ne lehetett volna a 23-aséval? Még a négyzáras MBD-2-67U-t is lehet függeszteni, bár ezt eddig csak orosz gépeken láttam. | |||||
migi | Adatlap | 391422 | 2009. július 7. 20:20 | ![]() | |
Rob79 | Adatlap | 391420 | 2009. július 7. 19:36 | ![]() | |
Csak mert a Balázs szőkés hajú volt nem? Isten nyugosztalja! | |||||
Rob79 | Adatlap | 391419 | 2009. július 7. 19:34 | ![]() | |
mig23papa! Talán inkább a Prétor Józsi lesz az nem, ha jobban megnézed, de lehet neked van igazad! :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 391418 | 2009. július 7. 19:16 | ![]() | |
Monox Lehet benne valami, márcsak azért is mert a mechanikus a Róka Laci " Vuk " A hajózó a Katovics Balázs ha minden igaz. Az említett kép talán kicsit jobb kiadásban, és még pár a gyűjteményemből. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391417 | 2009. július 7. 19:04 | ![]() | |
Rob79 Így van. Talán azért nem emlékszem dolgokra, mert nekem természetes mindennapi dolog volt, vagy épp nem voltam ott akkor. A másik meg az hogy én inkább képekben gondolkoztam, igyekeztem mindent lefényképezni amit lehetett, néha azt is amit nem lehetett. De ez egy másik történet. Sokan vagytok itt akik adott dologról sokkal többet tud nálam, mert utána kutakodott a kérdésnek, ami persze nekem is jó. Tehát szakértőnek nemigazán mondanám magamat, csak szerencsésnek hogy benne lehettem a sűrűjében. | |||||
Monox | Adatlap | 391416 | 2009. július 7. 19:01 | ![]() | |
Migi! Az első fotódon bár a takarószitán a 03-as jelzés van, de a fotón a 12-es repülőgép látható. | |||||
Rob79 | Adatlap | 391415 | 2009. július 7. 18:36 | ![]() | |
Erre való a fórum nem mig23papa? Mindenki tanul mindenkitől valamit. Tőled is rengeteg olyan dolgot tudtunk itt meg amiről szerintem az itt lévők nagy része még csak nem is hallott. Mivel te ezekkel dolgoztál, te vagy a szakértő! Néha mindenki tévedhet vagy elfelejtehet dolgokat... | |||||
mig23papa | Adatlap | 391414 | 2009. július 7. 18:26 | ![]() | |
Rob79, Levix, Migi,Daala, Monox Köszia a kimerítő infót az hogy én nem emlékeztem erre a varira, nem azt jelenti hogy nem is volt. Már tiszta a kép, ez a tartó valószínű a lengyel lövészetek alkalmával kerültek fel a gépekre. Amúgy 1996-ban már nemigazán voltam gépközelben. Sok olyan dolgot tudok meg itt a makettinfón, ami addig homályos volt számomra. | |||||
Rob79 | Adatlap | 391413 | 2009. július 7. 18:10 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 391412 | 2009. július 7. 12:14 | ![]() | |
100% hogy magyar gép, és az is 100%, hogy a 03-as. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
500 l-es 21-es póttartály, de a valóságban a 23-on nem ez, hanem a 21bisz-en és MF-en is használatos 800-as póttank volt rendszeresítve a törzs alá, szerintem ez erre a gépre csak emlékmű-korában kerülhetett fel.
Üdv R.