/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Rumcájsz_52 391465 2009. július 21. 20:18
Válasz erre
Szia, migi
500 l-es 21-es póttartály, de a valóságban a 23-on nem ez, hanem a 21bisz-en és MF-en is használatos 800-as póttank volt rendszeresítve a törzs alá, szerintem ez erre a gépre csak emlékmű-korában kerülhetett fel.
Üdv R.
migi 391464 2009. július 21. 20:11
Válasz erre
mig-23_3
mig-23_3

Urak ez a gépen lévő póttartály nem a 21 esé véletlenül ?
Tyimosenko 391463 2009. július 21. 19:27
Válasz erre
Üdv. mig23papa

A Bakó-Reinhardt katasztrófát nem Bakó Ferenc ebben játszott szerepe miatt hoztam fel, hanem mintegy újabb példát, ami a felelősség szempontbjából hasonlatos lehet a Katovics-Mizsei balesethez, ahol felmerülhet a felettesek felelősse abban, hogy kialakulhatott a vészhelyzet, hogy arra a feladatra küldték őket. A Bakó-Reinhard katasztrófához is nagyon közvetetten talán pont az vezethetett, hogy nem volt senki, aki Bakó Ferenc repülési stílusának "eldurvulását" megakadályozhatta volna (olyan beosztásban volt, ha jól emlékszem, hogy nem volt senki, aki őt fenyítse)és ami stílus szerepet játszott a lezuhanásában , de ez mégiscsak a rendszerben feljebb állók felelősségét veti fel, akik felelősségének vizsgálata gondolom nem történt meg. - hasonlatosan a Katovics-Mizsei balesethez.
Tehát a Bakó Ferenc feletteseinek felelősségének kérdésére utaltam, ami hasonló lehet a Katovics B. Mizsei M. felettesei felelősségének kérdéséhez. Felelősségük volt, de felelősségrevonás nem.
És igen, nyugodjanak békében.

Nem tartozik ide, de meg tudnád mondani mig23papa, hogy most hol vannak a Mig-23-asok (amik nem kerültek múzeumba)?
mig23papa 391462 2009. július 21. 18:46
Válasz erre
Monox

Csak a jó pilóták repülhetnek, rosszak nem. A pilóták nem azért zuhannak le , mert rossz pilóták, hanem azért mert adott pillanatban, gondatlanságból, vagy szándékosan
megszegik az általuk nagyon is jól ismert repülési szabályokat. Ezért lehet az, hogy sok éve repült tapasztalt pilóták is lezuhannak időnként.

A legszemléletesebb példa amikor az Albával zuhantak le a rokonságnak tartott bemutató alkalmával. Ha sikerül a bukfenc akkor és ott, nem is derült volna ki hogy semmi keresnivalójuk nem is lett volna ott.

A 05-ös esetében az az érdekes, hogy ha nem lett volna anyaghibás az alkatrész, akkor nem derült volna ki , hogy a Störk Józsinak sem arra kellett volna repkedni.

A Soproni Károly is élhetne, ha kicsit jobban betartotta volna az általa nagyon jól imert szabályokat, ráadásul nem is kezdő volt a típuson.

Sorolhatnám még, de nem teszem, Sopit magam is ismertem, szerettem, repültettem, tiszteltem, de a rendelkezésemre álló adatok miatt be kell látnom, hogy jó pilóta is elbénázhatja, valaki többször is, de van aki többször már nem.

A Bakóéknál ki bénázott mit mikor hogyan, igazából nemtudni.

Ha a Bakó adott szabálytalan manőverre parancsot akkor ő, ha a Robi ezt tudva végre is hajtotta akkor ő, ha a Bakó ezt felismerve nem korrigált (ha volt rá ideje) akkor megint csak ő. Na most legyünk okosak ebenn a kérdésben.

Tudod akkor nekik csak másodpercek vannak a jó döntés meghozására, és annak alkalmazására.
Akkor is csak annyi, ha a vészhelyzetet ők maguk idézték elő.
A balhé után a szakértőknek (és nekünk) már rengeteg időnk van okosnak lenni.
mig23papa 391460 2009. július 21. 18:21
Válasz erre
Tyimosenko

Ez a repülés nem úgy kezdődött. hogy a Bakó kiválasztotta a legjobb fiatal pilótát, hogy megnézze "mit tud, mert ez egy ellenőrző repülés volt a tipusátképzés befejezése előtti egyedül repülés engedélyezése előtt.

" Rendszeresen lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat és ilyenkor káromkodva emlegették a Bakó nevet. - erre emlékezett az ismerősöm. "

Ismerősöd honnan tudta, hogy akkor a Bakó ült abban a gépben.

Különben a Tömört (Varga Imre)sem kellett félteni, éppen ő mesél erről, miért ült a fogdában, mert megszegte a repülési szabályokat.

Egyszer a 2. zóna felett húzott el úgy 50 méteren, leszállás után megkérdeztem mekkora sebességgel repült. 1100-al, mondta ő, szinte el sem hittem, nem tűnt annyinak.

Szinte mindegyik pilcsi megpróbálta rendszeresen a lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat, érkeztek is a feljelentő civil telefonok.

Akiről lehetett tudni hogy melyik volt, az már a leszálláskor meg is volt fenyítve.
Magam is eljátszottam a gondolattal a 2. emelet erkélyén álldogállva, mi lenne ha belezúgna a konyhámba ez a marha.

Mindezek mellett abban egyetértek az előttem szólókkal, hogy sokan élhetnének, ha nem lenne az a fránya pilóta virtus, hogy majd megmutatom én nekik.. akár oktató, akár növendék, akár az első ülésben ült, akár a hátsóban.
Monox 391459 2009. július 21. 17:51
Válasz erre
Hogy Bakó Ferenc jó pilóta volt-e v. sem ezt nem tudom. (Kecskeméten is volt egy név, aminek hallatán már messziről köpött egyet mindenki, ráadásul azonos rangban, Miklós keresztnévvel és ő is úgy végezte, az oktatottjával együtt mint Bakó. Ez az infó magától az alakulattól származik, és talán pont ezért sosem jutott eszembe, hogy kétségbe vonjam de az sem, hogy megerősítsem.)

Azt viszont, ha tetszik - ha nem, el kell fogadnunk, hogy egy megfelelően kézben (értsd: oktatói kézben) tartott repülés nem vezethet katasztrófához, semmilyen körülmények között sem. Ha mégis, az oktatói felelősség nyílvánvaló, legfeljebb a mértéke vitatható. Ebben az esetben a földiek füle hallatára beszélt az első üléssel és az utolsó parancs is pont ezen hangzott el délelőtt fél 10 körül.
Tyimosenko 391458 2009. július 20. 19:37
Válasz erre
mig23papa!

Varga Imre cikke szerint az a repülés úgy indult,hogy a Bakó kiválasztotta a legjobb fiatal pilótát, hogy megnézze "mit tud". És noha hátul ült, ha jól emlékszem a cikk szerint ő döntötte, vagy adott utasítást a pilótának, hogy döntse túl a gépet alacsonyan, ami miatt a katasztrófa bekövetkezett. Sajnos már régen olvastam, pontosan nem emlékszem a részletekre. De azt hiszem ebben a cikkben is szó volt Bakó repülési stílusáról, amit ez az akkor még gyerek ismerősöm is megerősített. Rendszeresen lakott terület fölött végzett alacsony "ablakrezegtető" áthúzásokat és ilyenkor káromkodva emlegették a Bakó nevet. - erre emlékezett az ismerősöm.

Arra utaltam előzőleg, hogy ott merülhet fel az elöljárók felelőssége, hogy ha egyszer köztudott volt, hogy így repül a Bakó, vajon miért nem szorították rá az előírások betartására, ezzel elejét véve a későbbi katasztrófának.
mig23papa 391457 2009. július 20. 18:46
Válasz erre
Tyimosenko

Heló!

Tudomásom szerint ez egy ellenőrző repülés volt, ahol nem a Bakó vezette a gépet.
Nem tudom mi gond lehetett a Bakó repülési stílusával? Mire gondolsz konkrétan a Bakó úr repülési stílusának eldurvulásával kapcsolatba. Én magam sohasem hallottam arról hogy eldurvult volna egyáltalán.

" Pár éve beszéltem valakivel, aki Pápa mellett lakik és még gyerek volt a 90es évek elején. Kérdeztem, hogy hallotta-e akkor azt a nevet, hogy Bakó? Erre ő: persze, mindig tudta mindenki, hogy éppen mikor repül a Bakó!... "

Mit tudhatott egy 90-es évekbeli gyerek a Bakó repülési stílusáról? Honnan tudhatta volna bárki is , hogy mikor repül a Bakó, ha nem éppen ö kötözte be a gépbe? Én repültettem a Bakót, kezetfogtam minden nap vele, beszélettem vele. Lehet hogy nem szerették páran, én egy jóindulatú embernek ismertem meg. Abban az időben sok feszültség volt hajózók-műszakiak között, amit leginkább az elkényeztetett hajózófeleségek generáltak. Ekkor világosította fel Bakó az illetékeseket, hogy a műszakiak azok akik a hajózók segge alá teszik agépeket. Ő volt az elsők egyike, aki a műszaki védelmében kinyitotta a száját. Onnan kezdve csend volt ezeen a vonalon.

Amúgy a katasztrófában mindíg benne van a parancsnokok felelőssége is, az hogy milyen vonatkozásban, egy más kérdés.
Tyimosenko 391456 2009. július 20. 18:03
Válasz erre
Üdv. mig23papa!

Konkrétan a Bakó úr repülési stílusának eldurvulására gondolok. Szerintem sejthető volt, hogy annak előbb-utóbb katasztrófa lesz a vége valamilyen formában, és ez játszott szerepet abban, hogy az a kiképzőrepülés úgy ért véget(legalábbis a Tömör akkori cikkéből ez volt kiérezhető). De vagy nem akarták vagy nem tudták leállítani az ezredest. Mindenesetre felmerülhet ebben a katasztrófában (is) a parancsnokok feleőssége.

Tudom, hogy nem szép dolog itt valaki halála után a sarat dobálni rá, de most a felelősség kérdése felé terelődött kicsit a fórum a repülőkatasztrófákkal kapcsolatban és ez egy jó példa szerintem.

Pár éve beszéltem valakivel, aki Pápa mellett lakik és még gyerek volt a 90es évek elején. Kérdeztem, hogy hallotta-e akkor azt a nevet, hogy Bakó? Erre ő: persze, mindig tudta mindenki, hogy éppen mikor repül a Bakó!...
mig23papa 391455 2009. július 20. 17:56
Válasz erre
sor_bw_mig-23_szabo_istvan másolata
sor_bw_mig-23_szabo_istvan másolata
docu0085 másolata
docu0085 másolata

Levix Monox sanyi

kicsit feljavítottam a képet, és tettem egy másikat is abból a sorozatból
mig23papa 391454 2009. július 20. 17:46
Válasz erre
Levix Monox sanyi

Persze hogy ismerős. Én magam készítettem a felvételt Mezőkövesden és a nagyítást is
Nagyon örülök hogy felkerült a netre, mivel ez a kép speciel hiányzott a gyűjteményemből. Bár nagyon örülnék ha végre engem is megkeresne ez a
Szabó István a plasticwings.hu-ról. Akkor talán a nem össze-vissza gyűrt képet kéne feltennie a netre.

Ennek ellenére sem akok semmiféle vízjeleket a képeimre, semmi értelme.

Miből gondoltad hogy külföldi kézbe került a kép ?

Különben lopkodja csak nyugodtan.
mig23papa 391453 2009. július 20. 17:38
Válasz erre
Tyimosenko

Minden katasztrófa egy bizonyos folyamat eredménye volt. Általában mindegyiket meg akarták akadályozni, már amennyiben tisztában voltak a katasztrófa helyzettel, az viszont könnyen lehet hogy már nem tudták megfelelő feltételek (pl: időhiány miatt) megakadályozni.
Milyen magasabb felelősségre gondoltál, és mi lett eltusolva? Milyen lényeges következményre gondoltál?
Tyimosenko 391452 2009. július 20. 13:31
Válasz erre
A Bakó-Reinhardt katasztrófa is egy bizonyos folyamat eredménye volt, amit vagy nem akartak vagy nem tudtak megakadályozni. Itt is felmerülhetett volna egy magasabb felelősség, de gondolom el lett tusolva a dolog, nem lett semmi lényeges következmény. Ezt a témát is asszem a Vagra Imre dolgozta fel a Top Gun-ban annak idején.
sanyi 391451 2009. július 19. 18:03
Válasz erre
De rühellem az ilyet... Legalább tisztában lenne hogy mit lop, de annyira sötét hogy még azt sem tudja...
Monox 391450 2009. július 19. 17:55
Válasz erre
Nem tudom, hogyan kerülhetett külföldi kézbe a kép. Mindenesetre nem sok fogalma volt az illetőnek az eredetéről, az bizonyos.
Levix 391449 2009. július 19. 17:11
Válasz erre
Ismerős? :( Na ezért csinálják sokan, hogy keresztbe teszik a vízjelet.

www.flickr.com/photos/24159595@N08/3728203088/
plasticwings.hu/mig23/camo/sor_bw_mig-23_szabo_istvan.jpg
Monox 391448 2009. július 14. 22:51
Válasz erre
Az egy helyen vitát kiváltó egyik megszólálásomban nem tudtam idézni, hogy Varga Tömör hol írt róluk. Pótolnám: A Top Gun 1996 11. és 12. havi számában van a cikk.
Monox 391447 2009. július 14. 20:14
Válasz erre
Nem kockáztatja. A mai napig is elvannak mint a tehén a herén, és kevés kivétellel szerintem rég elfelejtették, hogy mit is tettek azon az estén. Amennyire tudom a 3 pilótát és a légi irányítót vonták felelősségre az ügyben (tény, hogy mindhárom hibázott) de a két elhunyton pilótán kívül ténylegesen senkit nem marasztaltak el. Érthető végülis, hiszen tudjuk, hogy a holtak nem beszélnek...
sanyi 391446 2009. július 14. 19:24
Válasz erre
Hali!
Már az elején sántít az egész: éjszakai elfogásra küldeni egy radar nélküli gépet... Szép. Na ezért nem mennénk katonai pályára. Kockáztasson az az állat aki kitalálta!
Üdv
Sanyi
Monox 391445 2009. július 13. 21:58
Válasz erre
Biztosan jó okuk van rá. Esetleg egy ilyen beszélgetéskor a saját felelősségükig el lehetne jutni, márpedig szép hazánkban ez nem igazán az emberek erőssége...
mig23papa 391444 2009. július 12. 14:00
Válasz erre
Monox

Vannak bizony , csak nem beszélnek a nyavajások.
Monox 391441 2009. július 10. 22:03
Válasz erre
Valakik biztosan tudják. Vannak akik többet tudnak. Többet mint mi. És talán egy napon mi is többet tudhatunk, mégha mindent sohasem fogunk megtudni.
mig23papa 391440 2009. július 10. 15:24
Válasz erre
Monox

Tudja valaki pontosan mi is történt 1995.09.13.-án este. Nem. Akkor miről tudnánk beszélni?
Monox 391439 2009. július 10. 12:13
Válasz erre
A Sámánok fekete éve c. cikk folytatásaként Varga Tömör két részes, több oldalas cikket írt a TOP GUN-ban azt hiszen 1996-ban v. 1997-ben. Ebben részletesen kifejti a kettőjük kapcsolatát 1987-től egészen 1995.09.13.-ig. Ítéletet természetesen senki felett nem mond, de a kívülállónak azonnal feltűnik a szakmai féltékenység, aminek az emberi oldala az ütközés utáni percekben vált kulcsfontosságúvá. Mostanában nem volt a kezemben a cikk, de nekem nagyon úgy tűnt, hogy ha ez a "barátság" nem nyúlik túl a szakmai vonalon, talán ma is élhetnének. Más kérdés hogyan...
mig23papa 391438 2009. július 9. 18:27
Válasz erre
Monox

Lehetne esetleg részletesebben is kifejteni?
Monox 391437 2009. július 9. 08:09
Válasz erre
Egyébként tényleg két "haver" áll egymás mellett. És NEM a rossz nyelvek szerint ennek a "barátságnak" is valamilyen szinten köze volt ahhoz, ami 1995.09.13.-án este történt.
Rob79 391436 2009. július 8. 19:05
Válasz erre
Igazad van ne gyártsunk...
mig23papa 391435 2009. július 8. 19:00
Válasz erre
Rob79

Ne gyártsunk elméleteket a fekete napszemüvegről, és az egymásmellett állásról.
Ami történt nem azért történt.
Rob79 391434 2009. július 8. 18:48
Válasz erre
Talán az valami véletlen lehet, hogy a két jóbarát pilóta, K.B. és M.M. akik 1995-ben a 14-essel együtt vesztették életüket, egymás mellett áll, és fekete napszemüvegben van... Érdekes nem!
Rob79 391433 2009. július 8. 18:43
Válasz erre
photo3
photo3

Mig23papa! Nézd meg ki guggol középen... Ha minden igaz ez is ott készült ahol a vitatott foto...
Rob79 391432 2009. július 8. 18:33
Válasz erre
Sajnos ezt is láttam élőben... Nagyon rossz emlék...
romeo 391431 2009. július 7. 23:03
Válasz erre
0141217
0141217

Pápa 1990.
Daala 391430 2009. július 7. 22:45
Válasz erre
P-50-75 gyakorlóbomba
romeo 391429 2009. július 7. 21:41
Válasz erre
Yeagger 391428 2009. július 7. 21:35
Válasz erre
Hali Rob79!

Igen a képen Prétor József van. Ez biztos!
mig23papa 391427 2009. július 7. 21:33
Válasz erre
biztos volt az is, lehet még dobtak is, majd kifaggatom ezekről is a hajózó barátomat ha errejár
romeo 391426 2009. július 7. 21:25
Válasz erre
Üdv Mig23papa!

Eddig úgy tudtam volt éles 50kg-os is, állítólag a Szu-22M-3 használt ilyet.
mig23papa 391425 2009. július 7. 21:22
Válasz erre
migi

ez 50 kg-os gyakorlóbomba, ugyanolyan ballisztikai jellemzőkkel mint az éles, gyakoroltak is vele, de ebben nincs robbanótöltet, helyette egy füstőlő van benne Ha jól tudom a nevét FAB 50, de nemvagyok fegyveres szaki
mig23papa 391424 2009. július 7. 21:18
Válasz erre
Untitled-26
Untitled-26

Rob79

Nem vitatom, már a neveket is felejtem, de teszek képet ami tuti ő, ők.
Daala 391423 2009. július 7. 21:07
Válasz erre
Miért ne lehetne? Teljesen szabványos a tartókkal a a törzs két oldalán, valamint a felülre függeszthető tartókkal is (a képen lévő APU-23M1E helyett).
Már a 21-es ck-jával is lehetett bombázni, miért ne lehetett volna a 23-aséval?
Még a négyzáras MBD-2-67U-t is lehet függeszteni, bár ezt eddig csak orosz gépeken láttam.
migi 391422 2009. július 7. 20:20
Válasz erre
007
007

Ha már ilyen szépen összejöttünk , ezen a képen látható bombákat fel is lehet rakni a gépekre ? és használták is ? és rendelkezik a 23 as valamilyen célzóberendezéssel a bombavetéshez ?
Rob79 391420 2009. július 7. 19:36
Válasz erre
Csak mert a Balázs szőkés hajú volt nem? Isten nyugosztalja!
Rob79 391419 2009. július 7. 19:34
Válasz erre
mig23papa! Talán inkább a Prétor Józsi lesz az nem, ha jobban megnézed, de lehet neked van igazad! :-)
mig23papa 391418 2009. július 7. 19:16
Válasz erre
MIG_23MF_016_03_R13M
MIG_23MF_016_03_R13M
12VUKI
12VUKI
12VUKK
12VUKK
09
09
10
10

Monox

Lehet benne valami, márcsak azért is mert a mechanikus a Róka Laci " Vuk "
A hajózó a Katovics Balázs ha minden igaz.
Az említett kép talán kicsit jobb kiadásban, és még pár a gyűjteményemből.
mig23papa 391417 2009. július 7. 19:04
Válasz erre
Rob79

Így van. Talán azért nem emlékszem dolgokra, mert nekem természetes mindennapi dolog volt, vagy épp nem voltam ott akkor. A másik meg az hogy én inkább képekben gondolkoztam, igyekeztem mindent lefényképezni amit lehetett, néha azt is amit nem lehetett. De ez egy másik történet. Sokan vagytok itt akik adott dologról sokkal többet tud nálam, mert utána kutakodott a kérdésnek, ami persze nekem is jó.
Tehát szakértőnek nemigazán mondanám magamat, csak szerencsésnek hogy benne lehettem a sűrűjében.
Monox 391416 2009. július 7. 19:01
Válasz erre
Migi!

Az első fotódon bár a takarószitán a 03-as jelzés van, de a fotón a 12-es repülőgép látható.
Rob79 391415 2009. július 7. 18:36
Válasz erre
Erre való a fórum nem mig23papa? Mindenki tanul mindenkitől valamit. Tőled is rengeteg olyan dolgot tudtunk itt meg amiről szerintem az itt lévők nagy része még csak nem is hallott. Mivel te ezekkel dolgoztál, te vagy a szakértő! Néha mindenki tévedhet vagy elfelejtehet dolgokat...
mig23papa 391414 2009. július 7. 18:26
Válasz erre
Rob79, Levix, Migi,Daala, Monox

Köszia a kimerítő infót az hogy én nem emlékeztem erre a varira, nem azt jelenti hogy nem is volt. Már tiszta a kép, ez a tartó valószínű a lengyel lövészetek alkalmával kerültek fel a gépekre.
Amúgy 1996-ban már nemigazán voltam gépközelben.
Sok olyan dolgot tudok meg itt a makettinfón, ami addig homályos volt számomra.
Rob79 391413 2009. július 7. 18:10
Válasz erre
03
03

A döntő fotó... 1996-ból.
Levix 391412 2009. július 7. 12:14
Válasz erre
100% hogy magyar gép, és az is 100%, hogy a 03-as.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.