<<< Vissza | Tovább >>> |
HDG370 | Adatlap | 293805 | 2009. augusztus 6. 17:32 | ![]() | |
harold | Adatlap | 293804 | 2009. augusztus 5. 22:54 | ![]() | |
Gavallér | Adatlap | 293803 | 2009. augusztus 5. 21:21 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem lehet Spatz, mivel azokból is van sok változat, hasonlóan a kanyóhoz, amiből én még nem láttam két ugyanolyan gépet. Mindegyik különbözik egy kicsit a másiktól. Üdv.: Gábor | |||||
HDG370 | Adatlap | 293802 | 2009. július 10. 22:25 | ![]() | |
Nahát ezbiztos nem spatz bocs :) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293801 | 2009. július 10. 22:23 | ![]() | |
Lehet, csak számomra az a gyanús, hogy a dekli ennyire egybesimul a gép orrával... | |||||
HDG370 | Adatlap | 293800 | 2009. július 10. 22:17 | ![]() | |
Szerintem ez egy Spatz 55.. | |||||
Fodi | Adatlap | 293799 | 2009. július 5. 20:42 | ![]() | |
Hmm, erdekes. Ketulesesnek nezem, alakja alapjan nemetnek "tunik". :) Na meg a meropont felett mintha nemet nyelvu szoveg lenne. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293798 | 2009. július 5. 19:41 | ![]() | |
Stefan | Adatlap | 293797 | 2009. június 12. 14:16 | ![]() | |
Szerintem pont az a lényeg, hogy csak arra legyen elég a segédmotor, hogy saját erőből felszálljon (az első termikig), vagy, ha nagyon szorult a helyzet, akkor kicsit odébb tudjon menni. Aki normális vitorlázórepülő az úgy sem fog nyílegyenes útvonalakat lerepülni ilyennel (valószínűleg nem is lehet), arra ott vannak a motoros gépek. Ez még nem veszi el a szépségét a dolognak, pont a korlátozottsága miatt. Azért gondolom úgy, hogy "nyitott állapotú" motorral szinte mindegy, hogy milyen repülési tulajdonságai vannak (persze ne legyen veszélyesen szar), a lényeg, hogy önerőből emelkedjen. A lényeg, hogy becsukott állapotban ugyanolyan maradjon a karakterisztikája, mint egy normális vitorlázórepülőgépnél. Ha már ez teljesül, akkor ez a kis segítség egyáltalán nem rossz dolog véleményem szerint. A bizalmatlanság részemről abból áll, hogy ezt a feltételt elég nehéz teljesíteni, mert a fizikát nem lehet átbaxni. A többlet súly mindenképpen ott lesz, emiatt (ugyanolyan fejlődési szint mellett) soha nem lesz ugyanolyan repülési tulajdonsága egy segédmotorosnak, mint egy sima vitorlázógépnek. | |||||
Muzzy | Adatlap | 293796 | 2009. június 12. 14:07 | ![]() | |
Nem azt mondtam, hogy tökéletes megoldás, csak érdekes, szokatlan, de Tibcsivel értek egyet. Ha jól tudom a gép saját mmotorjával fel tud szállni, ezért írtam, hogy movit, ha csak útvonalon a levegőben tartásra lenne elegendő a teljesítmény, akkor segédmotoros. Hát egy légcsavar lapát, két ütem, mi jöhet még ez után? :) szegény vitorlás gépek :) Muzzy | |||||
Stefan | Adatlap | 293795 | 2009. június 12. 14:07 | ![]() | |
Ha visszacsukva nem zavar sok vizet aerodinamikailag sem, akkor annyit vezetéstechnikával lehet kompenzálni, amíg kint van a segédmotor szerintem. Igazából a súly ami a nagyobb gond, bár manapság ez is kezd kevésbé probléma lenni ezeknél. Nekem tetszenek ezek a megoldások, illetve, hogy ilyen irányban is elindultak fejlesztések. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 293794 | 2009. június 12. 12:59 | ![]() | |
Szerintem egyetlen előnyük, hogy kisebb helyet foglalnak el a vitorla törzsébe hajtva. :) Én valahogy bizalmatlan vagyok az ilyenekkel: statikusan lehet, hogy ki van egyensúlyozva, de aerodinamikailag szerintem nincs... | |||||
Gavallér | Adatlap | 293793 | 2009. június 12. 11:53 | ![]() | |
Szegény segédmotoros vitorlát le movitozni:D Amúgy ez érdekes dolog. Körrepülő modelleknél régóta használják és állítólag jobb a hatásfoka mint a több tollúaknak. Gondolom csak azért nem használták eddig, mert eygszerűbb a 2 tollú légcsavarokat kifaragni fából és kiegyensúlyozni, mint számolgatni az egy tollú ellensúlyát. Amúgy ennél már csak a HP gyár Sharkja durvább, aminek sugárhajtóműve van. www.wingsandwheels.com/images/304SJ_fly_Ewald.JPG Üdv.: Gábor | |||||
Muzzy | Adatlap | 293792 | 2009. június 12. 11:10 | ![]() | |
Sziasztok! Most találtam egy Movitot amelynek egy lapátos légcsavarja van. Mint kiderült korábban is voltak ilyen gépek. www.network54.com/Forum/149674/message/1244766483/Silent+2+Targa Muzzy | |||||
fodi | Adatlap | 293791 | 2009. május 24. 10:52 | ![]() | |
Új szemüveg kellene. :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 293790 | 2009. május 24. 10:16 | ![]() | |
Szabi! Bocsánat, rosszul emlékeztem! :(:(:( A jogszabály alapján csak alul kell a szárnyon elhelyezni. Megnéztem a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendeletet A 13. - 15. §.§ részletesen leírják hol, és milyen betűkkel kell felrakni a lajstromjelet. 3) Levegőnél nehezebb légijármű esetében: a) a felség- és lajstromjelet a szárnyszerkezet alsó felületének bal oldalán kell elhelyezni úgy, hogy a betűk, számok felső része a szárny belépőélének irányába essen. Amennyire csak lehetséges, a jeleket a be- és kilépőélektől egyenlő távolságra kell elhelyezni; b) a felség- és lajstromjelet a törzs mindkét oldalán (vagy azzal egyenértékű szerkezetén) a szárnyak és a vezérsíkok között, vagy a függőleges vezérsík felső felületein kell feltüntetni. Osztott vezérsíkú felületek esetén a jeleket a szélső vezérsíkok külső oldalán kell elhelyezni. (4) Amennyiben a levegőnél nehezebb légijárműnek nincsenek olyan felületei, melyek a (3) bekezdés a) és b) pontjaiban felsoroltaknak megfelelnének, a jeleket oly módon kell elhelyezni, hogy a légijármű normál repülési helyzetében azonosítható legyen. Muzzy | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293789 | 2009. május 24. 08:01 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 293788 | 2009. május 24. 07:06 | ![]() | |
Bocs, de ez nem az 5176-os? | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293787 | 2009. május 22. 18:43 | ![]() | |
Fodi,Muzzy! Köszönöm a segítséget! Azért kérdeztem mert lehet,hogy szabvány ,de láttam olyan képet amin felül nem volt lajstrom!De így már képben vagyok! Szabi77 | |||||
Muzzy | Adatlap | 293786 | 2009. május 22. 18:28 | ![]() | |
Szabi! A lajstromjel a vonatkozó nemzetközi előírások alapján alul és felül is szerepel. Tudom, hogy sok vitorlázónak ez nem tetszik, mondván a fehér felületen a fekete számok jobban felmelegednek, és ez főleg műanyag gépek esetében problémát okozhat, de ez van. Muzzy | |||||
fodi | Adatlap | 293785 | 2009. május 22. 16:06 | ![]() | |
Kezdőoldal -> Archív -> 2007 -> Üzemnap Harmaszorra csak osszejon. | |||||
fodi | Adatlap | 293784 | 2009. május 22. 16:06 | ![]() | |
Ehh, nem megy a kozvetlen linkeles. Kezdőoldal » Archív » 2007 » Üzemnap . Ott talalsz egy kepet rola, amin csorles kozben hatulrol van fotozva. | |||||
fodi | Adatlap | 293783 | 2009. május 22. 16:05 | ![]() | |
Szerintem van rajta. www.opitz.hu/index.php | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293782 | 2009. május 22. 14:00 | ![]() | |
Sziasztok! A Ha-5175-ös Blanikról keresek képeket,főleg az érdekelne a szárnyon felül volt-e lajstrom felfestve,vagy csak alul volt? Aki tud kérem segítsen! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293781 | 2009. május 16. 15:34 | ![]() | |
Sziasztok! Fodi! Írtam mélt még két hete a saját készítésű vitorlázóddal kapcsolatban,megkaptad? Adj egy elérhetőséget,hátha nemjó címre ment! petroviczszabolcs77@gmail.com Szabi77 | |||||
Fodi | Adatlap | 293780 | 2009. május 11. 19:23 | ![]() | |
Én a helyedben írnék egy emailt nekik, ha nem boldogulsz a lengyel menüvel. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293779 | 2009. május 11. 17:52 | ![]() | |
Oké, köszi szépen! | |||||
Szabi77 | Adatlap | 293778 | 2009. május 7. 20:36 | ![]() | |
Sziasztok! Nemtudjátok erről az oldalról hogyan lehetne rendelni? www.modelarstwo.waw.pl/ Elég jó áron vannak vitorlázórepülő makettek! Szabi77 | |||||
HDG370 | Adatlap | 293777 | 2009. május 7. 19:08 | ![]() | |
Arról sajnos nincs, de biztosithatlak rola, hogy ugyn olyan mint a tobbié szokásos LS-szürke.. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293776 | 2009. május 7. 19:01 | ![]() | |
Hálás köszönet a képekért! Nem szeretnék túl szemtelen lenni, de ha esetleg akadna még egy fotód az ülés háttámla-fejtámla részéről, annak külön örülnék... | |||||
Balázs | Adatlap | 293775 | 2009. május 7. 17:58 | ![]() | |
Szervusztok! Találtam egy oldalt, de nem tudom hogy lehet-e magyar címre rendelni. Ha valaki megfejtené nagyon hálás lennék érte. Köszönöm Balázs www.glidingbookshop.com/index.php | |||||
HDG370 | Adatlap | 293774 | 2009. május 7. 17:57 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 293773 | 2009. május 4. 22:20 | ![]() | |
Köszi szépen! | |||||
harold | Adatlap | 293772 | 2009. május 3. 21:30 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Azt nem tudom, és is csak innen szereztem az infót: www.nkh.hu/repules/images/stories/szolgaltatasok/lajstromlista.xls | |||||
harold | Adatlap | 293770 | 2009. május 3. 20:46 | ![]() | |
Szia Balázs! Ls-8 /HA-4505/: Tülkös János Kecskemét Remélem tudtam segíteni! | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293769 | 2009. május 3. 16:21 | ![]() | |
Magyar színekben repülő LS.8-asról keresnék kabinfotót. Szerintetek melyik reptéren érdemes kilincselnem ezügyben? | |||||
harold | Adatlap | 293768 | 2008. december 24. 21:40 | ![]() | |
SZPSZ=Száguldás Porsche szerelem! :-D Nagyon boldog karácsonyt kívánok mindenkinek! | |||||
dudus | Adatlap | 293767 | 2008. december 24. 21:08 | ![]() | |
mínden repülőgépnél az a cél,hogy a szárnyon minél tovább megmaradjon a lamináris áramlás.A hajtóműves repülőgépeknél ezt úgy érik el,hogy nagy állásszögeken/leszállásnál/a szárnyon lévő "nyílásokon"levegőt áramoltatnak,ami csökkenti a turbulencia kialakulását a szárnyon,ezáltal a maximális állásszög megnő csökken a minimális sebesség. A Mig-21-esek a legkorábbi tipusokat leszámítva rendelkeztek az ugy.nev.SZPSZrendszerrel.Alkalmazásuk révén csökkent a leszállósebesség ennélfogva a kifutás hossza. Üdv.dudus. | |||||
Gavallér | Adatlap | 293766 | 2008. december 18. 14:00 | ![]() | |
Láttam egy ilyet egyszer, de azon csak Rubik gépek voltak. Remélem azokat is megcsinálják makettben majd egyszer. Amúgy nem felejtettem el:D Üdv.: Gábor | |||||
Stefan | Adatlap | 293765 | 2008. december 18. 09:29 | ![]() | |
Meg a vitorlázógépeken az a cél, hogy minél tovább lamináris maradjon a szárnyon az áramlás. Nagysebességű és főleg hajtóműves repülőgépeken más elvek vannak. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293764 | 2008. december 18. 07:36 | ![]() | |
dudus | Adatlap | 293763 | 2008. szeptember 26. 19:30 | ![]() | |
Az utasszállítóknál harcígépeken a hajtómü gázokat a szárny köré terelik mehanikus úton,hogy javítsák a szárny aerodinamikai jóságát.Vitorlázó gépeknél,erre nincs mód , csak az ideális profil a szárny símaságával lehet nagyobb teljesítményt elérni | |||||
dudus | Adatlap | 293762 | 2008. szeptember 26. 19:02 | ![]() | |
A H-485-ös ezüstkoszorús jelvény jogos tulajdonosa vagyok eveszett aki tud róla valamít írjon. dudus0919@freemail.hu | |||||
TOmCSI | Adatlap | 293761 | 2008. szeptember 12. 19:27 | ![]() | |
1/4 es méretarányú R-26SU Góbé fényezése még beleférne? | |||||
Gavallér | Adatlap | 293760 | 2008. szeptember 10. 17:28 | ![]() | |
Kiváncsi vagyok mit kapna itt valaki egy ilyen bemutató után? Az biztos, hogy a szakszójával egyensúlyoznák ki a PLI szekrényeit:D | |||||
Stefan | Adatlap | 293759 | 2008. szeptember 10. 13:08 | ![]() | |
Hát a leszállásnál már nem fért bele még egy iskolakör... :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293758 | 2008. szeptember 10. 08:49 | ![]() | |
Azert a vegen kicsit feszultnek latszik... :) Nem kispalyas repules volt, de ilyeneket 2000 meter magasan kell inditani, nem 200 meteren. Szerintem elnezte a szamokat, van ilyen. :))) | |||||
Gavallér | Adatlap | 293757 | 2008. szeptember 9. 20:10 | ![]() | |
komppeter | Adatlap | 293755 | 2007. december 26. 12:40 | ![]() | |
Sziasztok! A papírmakettek rovatban találhattok pár általam készített érdekességet! Üdv | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293754 | 2007. október 28. 10:15 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Üdv: PM