<<< Vissza | Tovább >>> |
Sz.Szabi | Adatlap | 424843 | 2006. július 25. 23:04 | ![]() | |
Archy | Adatlap | 424842 | 2006. július 25. 13:02 | ![]() | |
Szia Szabi! Nagyon megköszönném! A korlátról találtam még anyagot, inkább a levezető lépcső, és esetleg a lenti részek érdekelnének. Minél többen meg szeretnék építeni a lenti részből. Mailt megkaptam! Válasz ment. Jó látványmakettezést! :-) Üdv: Áron | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 424841 | 2006. július 25. 02:13 | ![]() | |
csak ha jól emlékszem azokon nincs rácskorlát! | |||||
Sz.Szabi | Adatlap | 424840 | 2006. július 25. 00:38 | ![]() | |
Szia Archy! A Kapisztrán téren, a Hadtörténeti Intézet bejáratánál is van egy ugyanilyen kivitelű illemhely. A hétvégén az apci kollágákkal látványmakettezünk, és biztos lesz nálam fotómasina, készítek pár képet, hátha segít a kivitelezésben! ui.: fotók mélben mentek (May Karcsi munkái) Üdv.: Szabolcs | |||||
Archy | Adatlap | 424839 | 2006. július 22. 08:57 | ![]() | |
Menék én, de Balatonfenyvesről kicsit drága, meg az ember fél (ha nem az egész) napja rámegy. Ezért kérném, hogy aki megteheti, segítsen néhány fotóval. Mert legközelebb, valszeg a bolyaira fogok budapestre menni. Áron | |||||
Emerick | Adatlap | 424838 | 2006. július 21. 21:22 | ![]() | |
A Kálvinon nézd meg :) a Múzeum körúton, ott van a múzeum sarkánál egy újabb, de üres üvegpalota (irodaház) után; máig használatban van -igaz nem mindig van nyitva. Szerintem ugyan olyan! Emerick | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 424837 | 2006. július 21. 21:19 | ![]() | |
jól mondod...az Opera meg az Andrássy környékén | |||||
fulcrum69 | Adatlap | 424836 | 2006. július 21. 21:16 | ![]() | |
a kisföldalatti(egyesmetró) vonala környékéről emlékszem ilyenekre, meg igen, az oktogonnál, meg valahol a deáktér környékéről is | |||||
Archy | Adatlap | 424835 | 2006. július 21. 19:36 | ![]() | |
Ma voltam az oktogonnál, le van zárva a wc, tele van szeméttel :-( Szóval megköszönnék minden fotót, ami ilyen wc-t árázol, mer hát meg kéne építeni valami alapján. :-) Áron | |||||
Akos | Adatlap | 424834 | 2006. július 21. 19:26 | ![]() | |
Iszonyúan jó, szinte követeli, hogy csináld meg... várjuk. | |||||
Kalóz | Adatlap | 424833 | 2006. július 21. 19:23 | ![]() | |
Archy! A képről nekem inkább a Rákóczi út/ Körút sarok éjjalnappal közért ugrik be, de valszeg az újság jobban tudta. Viszont szerintem egyik helyen sincs már meg a WC, mint a tövbbi helyeken sem, bár a Nagykörúton volt pár, egy pl. az Oktogonnál. Üdv: Kalóz | |||||
Archy | Adatlap | 424831 | 2006. július 21. 18:19 | ![]() | |
Áron | |||||
Kalóz | Adatlap | 424820 | 2006. július 19. 16:10 | ![]() | |
Bocsi, az 1994. 3. számot kihagytam, pedig a 42-es jel abban szerepel. kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 424819 | 2006. július 19. 16:08 | ![]() | |
Ha már itt tartunk: Az ék alakú hadijel pontos méretei nem, csak az elhelyezése, és az arányai voltak meghatározva. A jel magassága az elhelyezés helyétől függött, szárnyon pl. belépőéltől kilépőélig. Ez volt 12 egység. A jel alapja 6 egység, ezen belül a zöld éké 2 egység, a fehér csík szélessége 1,5-1,5, a piros csíké 1/2 egység az alap hosszában mérve. Az 1991-től bevezetett felségjelzés alapja 400 mm, a magassága 800 mm. A fehér szegély 10 mm széles. Az egyes sávok egyforma szélesek. A felségjel mindenütt egyforma méretű. A 41-es hadijel kétféle méretben készült,120x120 cm és 80x80 cm méretben. A fehér kereszt szárainak szélessége 30, ill. 20 cm, a fekete alap szélétől 8, ill. 6 mm-re végződtek. Meg volt szabva, melyik gép, milyen részén, mekkora jelet kell alkalmazni és pontosan hova elhelyezni. A függőleges vezérsík és oldalkormány vízszintes vezérsíkok feletti részét, ill. a vízszinteseket és magassági kormányokat 3 részre osztva nemzetiszínűre kellett festeni, a vízszintesen a zöld volt kívül (előfordult fordítva is!). A túlzott feltűnés miatt a fehéret később áfestették vagy nem festették fel. A háború végén meg már abszolúte volt a kavar, akkor csak max. a lajstromszámot festették fel, ha felfestették egyáltalán. A 49-es és 51-es felségjelek 3 méretben készültek, 600, 800 és 1000 mm átmérővel, és az egyes elemek méretei is meg voltak határozva. Akit részletesebben érdekel a dolog, annak ajánlom a Modell és Makett 1993. 4., 1994. 1. 4. és 5. számait. A fentiektől függetlenül Stefan nagy munkát végzett és csak elismerés illeti érte. Üdv: Kalóz | |||||
Bendegúz | Adatlap | 424815 | 2006. július 19. 11:01 | ![]() | |
| |||||
Stefan | Adatlap | 424814 | 2006. július 19. 10:51 | ![]() | |
Ez jó kérdés. Én csak másoltam a falat :-D Egyébként szerintem igen is, meg nem is: Fulcrum69 szerint néhány gép át lett festve (vagy csak a Mi-4), az valószínű olyan maradt. A többi meg eleve át sem lett festve, tehát (kb.) 1991-ig maradt a csillag. De valószínű, hogy amikor 56-ot leverték, nem nagyon hagyták meg az átfestett jelzéseket, de ezt nem tudom. Ha valakinek több infója van a Mi-4 -es történetéről, biztos jobban tudja. | |||||
fulcrum69 | Adatlap | 424811 | 2006. július 18. 19:49 | ![]() | |
lécci!! lécci, hagy kössek bele én is!!! a forradalom után újra csillag volt a gépeken, vagy nem??? | |||||
Kalóz | Adatlap | 424810 | 2006. július 18. 19:04 | ![]() | |
Letöltöttem, klassz anyag. Egy észrevételem lenne, egy kis hiba minden hasonló ábránál előfordul: A csillag szárai a valóságban egy egyenesbe esnek, és nem tompaszöget zárnak be, mint a rajzokon. De attól függetlenül használható. Üdv: Kalóz | |||||
Stefan | Adatlap | 424808 | 2006. július 18. 16:38 | ![]() | |
| |||||
Stefan | Adatlap | 424807 | 2006. július 18. 16:30 | ![]() | |
Egyébként amikor utoljára Szolnokon voltam (ez sajna nem mostanában volt...), akkor a múzeum kerítésének külső feléről lerajzolgattam a Magyar Légierő történelmében használatos jelzéseket, amiből csináltam is egy kis tallózós flasht: istf.uw.hu/istf/huaf.html Nem biztos, hogy a leg-fullosabb, de azért remélem érdekes. | |||||
Stefan | Adatlap | 424806 | 2006. július 18. 16:24 | ![]() | |
fulcrum69 | Adatlap | 424805 | 2006. július 18. 16:12 | ![]() | |
figyu, emberek! a töricuccomból tok szedni helyeket, ahol folytak harcok, meg eseményeket is! Mi-4 -est(számra már nem elékszem) festettek át magyar zászlósra... amúgy egy ötlet diorámához: lyukas zászló! | |||||
hellodebil | Adatlap | 424804 | 2006. július 16. 09:03 | ![]() | |
Hi! Csatlakozom az hozzátok.. gyönyörű munka! Gratula! | |||||
atya2001 | Adatlap | 424802 | 2006. július 12. 18:29 | ![]() | |
Hali Batya Nagyon tetszik a diód, látszik a 1,5 év munka benne van rendesen. Gratu még1szer! csaio atya | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 424800 | 2006. július 12. 18:14 | ![]() | |
Batya! Időrendben nincs valami közelebbi a programokról? Üdv:Elektro | |||||
Batya | Adatlap | 424798 | 2006. július 12. 16:36 | ![]() | |
Kedves Stefan ! Nem olyan nehéz majd Hévízen meglátod:) Üdv Batya | |||||
Stefan | Adatlap | 424797 | 2006. július 12. 15:47 | ![]() | |
Én még mindíg hihetetlenkedve nézem. Egyszerűen tökéletes. Minden kis részlet megvan. Teljesen élethű. Zsenik vagytok Lacc -al (már várom tőle is az újabb képeket a pincéről). | |||||
Batya | Adatlap | 424796 | 2006. július 12. 15:28 | ![]() | |
A port igen nehéz rögzíteni de a következő eljárások vannak rá: 1. Tapétaragasztóval rögzítem itt nagyon oda kell figyelni hogy 100%takarjon mert elég morbid látvány száradás után ha nem fed. 2.Patt lakkal átfújod és abba szórod a port. 3.A ragasztóspray mely hasonló a hatás mint a lakknál de jóval erősebb a tapadás. 4.Kiprópáltam még vízesen felvinni 2ecsettel az egyik tiszta víz a másik pedig poros. Hát kb. ennyi De nekem nem sikerült rögzítenem 100%osan.( De Hévízen(WorkShop2006 Október 14-15) Mindenkinek válaszolok személyesen a kérdésére és a dio. élőben látható lesz. Üdv Batya U.i.Pár kép még 56-os dioról. És tessék minnél több magyart témájú diorámát építeni !! | |||||
Emerick | Adatlap | 424795 | 2006. július 12. 09:48 | ![]() | |
Nagyon szép! Vhol már láttam, talán itt ezen a honlapon, és már akkor is tetszett! GRATULA! Emerick | |||||
Bundesign | Adatlap | 424794 | 2006. július 11. 23:55 | ![]() | |
térdre esek elötted mester!!! :) ez hihetetlen széép! amúgy zt hogy porolod? minden rögzítve van az utolsó porig? | |||||
Zoli | Adatlap | 424793 | 2006. július 11. 20:00 | ![]() | |
Szia Batya! Nagyon szép lett a műved, szerencsére élőben is láthattam. z | |||||
Stefan | Adatlap | 424792 | 2006. július 11. 17:36 | ![]() | |
Ez valami gyönyörűre sikerült!!! | |||||
Batya | Adatlap | 424791 | 2006. július 11. 17:30 | ![]() | |
Én másfél évet szántam a Diorámámra mely az 1956-os forradalom emlékére készült és eközben igen sok képi és filmanyagot sikerült összegyüjtenem. Hát megosztom veletek az oldalak linkjeit: otvenhatoskepek.fw.hu/ www.akm.externet.hu/km/gyujt/foto56/index.htm www.rev.hu/ És pár kép a Diórámáról. Üdv Batya | |||||
páncélos | Adatlap | 424790 | 2006. július 11. 14:33 | ![]() | |
Archy! A Regimentet olvastam (sőt...) Ha valamit kivonnak a rendszerből attól még meg van. Lásd ma: BMP-1, BRM-1K, 2Sz1, 2Sz3, MT-LB, MT-LBu...stb Ha esetleg lenne valami, ezek sem rozsdásodnának Kalocsán vagy Tápiószecsőn. Tisztelettel: Rejtő István | |||||
Archy | Adatlap | 424789 | 2006. július 11. 13:53 | ![]() | |
Páncélos! Regiment magazin 2006. június Számvéber Norbert cikke, 33. oldal, 4. fejezet, utolsó bekezdés: "1956 első felében a nehézharckocsi-rohamlöveg ezredekbe szervezett ISzU-122S nehéz rohamlövegeket kivonták a rendszerből, de az ISz-2-es nehéz harckocsik egy ideig még szolgálatban maradtak." Ha nekem nem hiszel (most mondtam másodszor) keresd ezt meg, olvasd el. Ebből világosan látszik hogy október végén már nem lehettek a magyar néphadseregben rendszerben ISzU-122S nehéz rohamlövegek. Mert nem a forradalom hatására vonták ki őket, hanem előbb. De az oroszok 1956 és 1959 között modernizálták a még meglévő ISzU-122 rohamlövegeiket, így elvileg rendszerben voltak 1956 októberében. Csak az a kérdés, hogy a Magyarországon (Budapesten) bevetett egységek rendelkeztek-e ilyennel? Áron | |||||
páncélos | Adatlap | 424788 | 2006. július 11. 13:40 | ![]() | |
Uraim! Ami tuti: Hazánk 1956-ig rendelkezett: T-34/85, ISz-2,-harckocsik, ISzU-122S, SzU-76M rohamlöveg, GAZ,ZiL,Csepel -tgk. Szovjet csapatok: T-34/85, T-54, PT-76, ISz-3 -harckocsik, ISzU-152 rohamlöveg, BTR-40, BTR-152, ZiL-157 -járművek. Az 56-os eseményeket követően (Szovjet döntésre) kivonták az ISz-2 nehéz hk-kat és az ISzU-122-es rohamlövegeket. | |||||
Archy | Adatlap | 424787 | 2006. július 11. 10:19 | ![]() | |
No, itt van pár link, egy pár fotógyűlytemény a nem túl sok közül. Vannak érdekes dolgok :-) Ja és továbbra is várom az infokat az esetlegesen bevetett ISU-122-esekről. Magyarok már kivonták akkorra, de az oroszoknál még volt szolgálatban. otvenhatoskepek.fw.hu/ forum.index.hu/Article/showArticle www.akm.externet.hu/km/gyujt/foto56/index.htm www.registrationshu.org/szinhiv/okt23/ulloi_ut.jpg Áron | |||||
Emerick | Adatlap | 424786 | 2006. július 11. 10:09 | ![]() | |
Nos, akkor felavatom én ezt a topicot! A szovjet és magyar egységekről lehetne talán összegyűjteni, mit is használtak akkoriban! (No meg, hogy hely szerint hol voltak harcok vmilyen módon. A szovjetekről annyit tudok, hogy a fővárosnál bevetett egység egy gyorsreagálású, a Varsói Szerződéstől teljesen független (!) egység volt, fehérvári parancsnoksággal. Ennek megfelelően teljesen gépesített volt, a legmodernebb fegyverekkel és járművekkel. A harcok előrehaladtával viszont nem vagyok biztos abban, hogy régebbi, még valahol raktáron álló eszközöket nem vetettek be. Pontosabb típusmeghatározást nem vállalok, azt másra bíznám! :) A magyar haderőről nem tok nyilatkozni, az szintén legyen vki más feladata! Aki a politikai események összetettségére lenne kíváncsi, annak ajánlom Rainer M. János: Nagy Imre c. két kötetét. Olvasmányos tényfeltáró műről van szó. Egyenlőre ennyit! Emerick |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Igyekszem használható fotókat készíteni!
Kovács Imiről is próbálok fotót szerezni.
Üdv.: Szabolcs