/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
borisz 713067 2023. szeptember 7. 17:28
Válasz erre
Viszont legalább túlélte mindenki, azt írták.
Sennás 713064 2023. szeptember 7. 17:03
Válasz erre
Zoli 712593 2023. augusztus 27. 15:30
Válasz erre
Zoli 712573 2023. augusztus 27. 11:28
Válasz erre
vini 712282 2023. augusztus 16. 17:33
Válasz erre
Szia!
Köszönöm az infót!
Üdv:
Vini
piratvitorla 712248 2023. augusztus 16. 08:48
Válasz erre
Szia
A katapultálás rendszere a többüléses gépeken elég bonyolult.
Oktatógépeken - L-39 esetében konkrétan - mindig csak egy ülés megy, aki nem indítja a folyamatot annak nem megy el.
Vadászgépek oktató változatain pl. kétüléses MiG-ek - mindkettő megy a meghatározott sorrendben. Fejlett kétüléses HARCI gépek esetében lehet állítani mi hogy legyen. F-14 esetében például tucatnyi verzió van, olyan is hogy mindkét ülés automatikusan megy, olyan is hogy csak aki meghúzza... Ennek komoly oka van.
Zoli 712247 2023. augusztus 16. 08:25
Válasz erre
Zoli 712231 2023. augusztus 15. 18:23
Válasz erre
Passzolom, véletlen kattnál is mindkét szék repül? A tiszteletkör alapján inkább valami kormányvezérlő rendszer hibára gondolok, de akár hajtómű leállás is benne van, csak a népséget elkerülendő fordultak egyet.
z
vini 712230 2023. augusztus 15. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Mi történhetett?Hajtómű leállás lehetett?Bár a videót nézve inkább véletlen kattintás lehetett...
Zoli 712192 2023. augusztus 15. 08:26
Válasz erre
Sziasztok,

Egy újabb szomorú hír, de legalább a pilóták túlélték:
www.origo.hu/nagyvilag/20230814-lezuhant-reulo-legi-show.html
z
PETI 710696 2023. június 24. 06:41
Válasz erre
piratvitorla 710692 2023. június 23. 22:34
Válasz erre
Állítólag 6 oldalszámú vol
piratvitorla 710691 2023. június 23. 21:50
Válasz erre
Szia
Oldalszámot? Hivatalosan még neveket se :(
Eltelt két és fél nap és még egy sajtótájékoztatót se tartottak.
A balesetvizsgáló iskolán azt tanították minden nap legyen min 1 sajtótájékoztató. Ha nincs előrelépés akkor még fontosabb...
Muzzy 710688 2023. június 23. 19:47
Válasz erre
Ott egy USA gép verte le a siklót, utána túzdelték ki a gömböket
Muzzy 710687 2023. június 23. 19:46
Válasz erre
Joshe, amit írtál az a műszaki meghibásodás jellegére utal, az olyan katasztrófa nem jár feltétlenül halálos eseménnyel (sikeresen kényszerleszáll a gép)
Amit Pirátvitorla ír (és amit én is állítok) az a szakmai kivizsgálás szabályai alapján történő meghatározást tartalmazza, ezt pedig a Polgári Nemzetközi Repülési Szervezet (ICAO) 13 függeléke, amely kifejezetten a szakmai vizsgálatot szabályozza.
Sennás 710686 2023. június 23. 19:43
Válasz erre
Screenshot_2023-06-23-19-40-09-460.jpeg
Screenshot_2023-06-23-19-40-09-460.jpeg

Milyen érdekes Olaszban is van ilyen/hasonló kötélpálya ott bezzeg van feltéve vagy Emillio hógömb. Ennek biztos nem repül neki semmi.
Muzzy 710685 2023. június 23. 19:41
Válasz erre
A polgári repülésben (ICAO 13 Függelék) van repülőesemény, súlyos repülőesemény és baleset. Azt Pirátvitorla jól leírta, hogy mikortól számit eseménynek valami (rep szándékkal első személy a fedélzetre lép, és amig az utolsó el nem hagyja).
Mintegy 20 évvel ezelőtt volt törekvés arra, hogy az állami (katonai) repülésben az USA által használt kategorizálások legyenek. Ezt az USA-ban továbbképzésen részt vevő katona, aki ebből doktorált, erőltette nagyon. Ennek vannak érdekes aspektusai, mert a besorolásokat a keletkezett károk értéke alapján próbálták meghatározni.
De amikor a KBSZ-hez került az állami események kivizsgálása, akkor az állami repülés is végleg átvette a polgári kategorizálást. Azóta újból a HM hatásköre az állami események szakmai kivizsgálása.
Van, amikor egy eseményt át kell minősíteni, mert pl az a baleset amelyben valaki 30 napon belül meghal. Tehát lehet, hogy az elején még csak súlyos repesemény, de 30 nap múlva már baleset.
Sajnos itt egyből baleset minősítést kapott.
Más területeken szokás a 4 főnél több halálos esettel járó balesetet katasztrtófának nevezni.
PETI 710682 2023. június 23. 19:35
Válasz erre
Sziasztok!
Más forrást most nem néztem, meg lehet, hogy ezt is felületesen, de oldalszámot tudunk már?
Udv KP
joshe 710681 2023. június 23. 19:33
Válasz erre
Csak kiegészítésül jegyezném meg, hogy nem teljesen szleng, még ha ez nem is feltétlenül tartozik ide. Mérnöki megközelítésben, katasztrofális meghibásodásról beszélhetünk, amikor a hatás hirtelen és visszafordíthatatlan, onnantól elkerülhetetlen. A kereskedelmi légiközlekedésben pl a CS-25 is tartalmazza definíció szerint, hogy Catastrophic Failure Conditions: Failure Conditions, which would prevent the continued safe flight and landing of the aeroplane. Mérnökileg, ami így jár, az katasztrofális meghibásodást szenved. Szerintem az ICAO és az FAA is használja ezt a kifejezést.
piratvitorla 710671 2023. június 23. 14:19
Válasz erre
Hol és hol tanultad így?
Amúgy még több kategória van pl. indidens, súlyos incidens stb
jammie 710670 2023. június 23. 14:16
Válasz erre
Én még úgy tanultam hogy ha akár egyetlen halálos áldozat is van, akkor a besorolás "katasztrófa". Ha nincs áldozat akkor baleset, vagy repülő esemény. Akkor ez nem így van, vagy valaha volt így?
piratvitorla 710661 2023. június 23. 08:36
Válasz erre
Szia
Az a helyzet a katasztrófa kifejezés szakmai szleng. A cikkekben is azt használom.
De a rep. események kategorizálásánál nem az van.
búza 710660 2023. június 23. 08:28
Válasz erre
Kösz Zoli! Megint tanultam valamit.
Sennás 710640 2023. június 22. 11:46
Válasz erre
Screenshot_20230622_114219_Chrome~2
Screenshot_20230622_114219_Chrome~2

Hát igen ha ez pont az (alatta a roncs) piszok alacsonyan van. Vagy azt el is szakította valna?
piratvitorla 710637 2023. június 22. 11:08
Válasz erre
Keress rá az ottani térképre: ha igaz a helyszín MINDEN ott van plusz még "zöld" légterek is.
Egyébként VFR-ben mindig kell kifelé nézni: nemcsak vezeték, hanem másik légijármű, madárcsoport, drón stb lehet...
Sennás 710636 2023. június 22. 11:07
Válasz erre
Screenshot_20230622_110351_Chrome
Screenshot_20230622_110351_Chrome
Screenshot_20230622_110351_Chrome
Screenshot_20230622_110351_Chrome

Ide még hógömböt se lehet tenni mert akkor nem csúszik:( de semmi nem látszik belőle.
Peti a repülős fotós biztos tud mesélni.
Sennás 710633 2023. június 22. 11:02
Válasz erre
Na akkor utána tud(na) járni valaki, vagy van jogosultsága belenézni pl. a Sátoraljaújhelynél Zemplén kalanpark( meg sok másik) ott is van nem1 hasonló kötélpály drótkötél ki/át-húzva . Egy ilyen "cégnek" kötelessége a hatóságok felé jelezni ha 300méter++os "hegyek kőzé" kötélpályát feszít ki?
borisz 710632 2023. június 22. 10:50
Válasz erre
Nem rég írta Kelepisti, hogy az ukrajnai tapasztalatok alapján már csak fűnívóban repülnek a helikopterek, és a vezeték alatti repülés is benne van a feladatokban.
A horvátok meg nagyon magyarázzák, hogy volt térkép, de a pilótának is figyelnie kell.
Nekem ebből az jön le, hogy a magasfeszültségű, vagy bármilyen vezetéket feltüntették, az alatta futó drótkötélpályát meg nem, a mieink meg nem tudtak róla, és úgy látszik észre sem vették.
piratvitorla 710630 2023. június 22. 10:31
Válasz erre
Egyébként ilyen gömböket is csak oda tesznek, ahol várható alacsonyan repülő légijármű. Pl. autópályáknál mentőhelikopter.
piratvitorla 710629 2023. június 22. 10:29
Válasz erre
1. "Akkor mi a katasztrófa meghatározása? Az Aviation Herald szerint ez "C" minősítésű esemény." Az Aviation Herald nem jogszabály. Jogszabályban nem létezik "katasztrófa" kategória se magyar sem más jogszabályban
2. A C kategória valószínűleg az USAF-ban használt kategorizálás.
Sennás 710627 2023. június 22. 09:20
Válasz erre
Na az meg még "vastagabb erősebb" mint egy légvezeték. Arra már nem elég a drótvágó:(
Podva 710626 2023. június 22. 09:18
Válasz erre
Nekem úgy rémlik a tegnapi híradások valamelyikéből, hogy valami csúszó drótkötélpálya volt két hegycsúcs között... Nem távvezeték
sárkányos 710625 2023. június 22. 08:51
Válasz erre
A felvételek alapján semmi feltünő nem volt a kötélpálya mellettami fizikailag is jelölte volna azt. A horvátok állítják , hogy ők frissítették a térképeket és jelölték azt.
búza 710624 2023. június 22. 08:27
Válasz erre
Akkor mi a katasztrófa meghatározása? Az Aviation Herald szerint ez "C" minősítésű esemény.
Sennás 710623 2023. június 22. 08:12
Válasz erre
2foto
2foto

Ez olyan nappali küldetés volt? Nem napkelte/nyugta (nappal szemben) repültek? Nem volt vajon a vezetéken az a " színezett léggömb"? Sajnálatos dolog ez. R.I.P
sárkányos 710618 2023. június 21. 22:38
Válasz erre
A hírek szerint vissza felé tartottak a gyakorlatból a reptérre mikor kötélpályának ütköztek.
Mekett 710615 2023. június 21. 21:47
Válasz erre
Úgy hallottam, letértek a kijelölt gyakorlatozási légtérből és légvezetéknek ütköztek.
piratvitorla 710610 2023. június 21. 19:20
Válasz erre
De ez nem változtatja sajnos meg a dolgokat.
Kék eget nekik!
piratvitorla 710609 2023. június 21. 19:19
Válasz erre
Pedig neki van igaza:
"1. „baleset”: a légi jármű üzemeltetése során azon időszak
alatt bekövetkezett esemény, amely a személyzettel ellátott
légi járművek esetében valamely személy repülési szándékkal a légi jármű fedélzetére lépésétől addig tart, amíg
a légi jármű fedélzetét az utolsó ilyen személy el nem
hagyja, illetve a pilóta nélküli légi járművek esetében
azon időszak alatt bekövetkezett esemény, amely a légi
járműnek a repülési céllal történő helyzetváltoztatásra
való készen állásától addig tart, amíg a légi jármű a repülés
befejeztével nyugalmi állapotba nem kerül és a főhajtóművet le nem állítják, és ennek során
a) valamely személy halálos vagy súlyos sérülést szenved
el annak következtében, hogy
— a légi jármű fedélzetén tartózkodott, vagy..."
búza 710607 2023. június 21. 17:26
Válasz erre
Ez katasztrófa minősítésű esemény! Csak a pontosság kedvéért! :-(
MoMi 710606 2023. június 21. 14:39
Válasz erre
Sennás 709989 2023. június 4. 19:34
Válasz erre
Screenshot_2023-06-04-19-34-17-389.jpeg
Screenshot_2023-06-04-19-34-17-389.jpeg

Ez még egy filmben is jól mutatna.
Vélhetően a pilóták szerencsésen földetértek kimentették őket.

www.instagram.com/reel/CtBq3CVA1mQ/
Sennás 709297 2023. május 20. 21:00
Válasz erre
Sajnos egy lezuhant. Pilóta él az a lényeg!

youtu.be/0IfH-L9BTJI
Bezzeg ha lenne Kecsó repnap pont egy Spanyol F-18ast mondták hogy jön.
rod666 706290 2023. március 7. 21:18
Válasz erre
piratvitorla 704524 2023. január 26. 16:12
Válasz erre
Általában min 150-200 méter kell hozzá, plusz kb 100-120 km/óra előrehaladó sebesség. Ha kisebb a sebesség akkor nagyobb magasság. Persze ahhoz előbb rá kell jönni, hogy menthetetlen a szitu. Meg persze normális vészelhagyás kiképzés is kell.
És nem rossz dolog, ha a hajózó ugrott valamikor ejtőernyővel a kiképzés során... De ez egyre ritkább...
Sennás 704515 2023. január 26. 09:22
Válasz erre
Vannak csúnya felvételek sajnos a két pilóta beszorúlt a roncsba. Ez olyan hátratolós kabintető? Látni rajtuk az ernyőt. Kis magasságból esély(idő) nincs az ugrásra?
Sennás 704513 2023. január 26. 09:12
Válasz erre
Sennás 702935 2022. december 6. 18:26
Válasz erre
joshe 702845 2022. december 3. 18:58
Válasz erre
A Dallas Executive Airport (RBD) midair collision eseménnyel kapcsolatban az NTSB pár napja kiadott egy előzetes jelentést. A pdf-re mutató link is ott van a video alatt.

www.youtube.com/watch
halaci 702262 2022. november 14. 18:02
Válasz erre
Ha hülyeség, akkor is ez történt.
Arról, hogy ki volt a nagyobb hülye, az aki abban a helyzetben az utasítást adta, vagy a pilóta, aki felelőtlenül/körültekintés nélkül végrehajtotta, én nem fogok vitatkozni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.