<<< Vissza | Tovább >>> |
zsorzsy | Adatlap | 502224 | 2009. január 20. 21:14 | ![]() | |
RCM | Adatlap | 502221 | 2009. január 20. 13:57 | ![]() | |
Ez a cikk pedig a másik fele a sárdobálásnak. Egy barátom mondta a napokban pont ennek az ügynek a kapcsán: "ha egy dolgot a médiákon át akarsz megfigyelni vagy megtudni,az olyan mintha a másodperc mutató állásából akarnád megmondani a pontos időt"(JB) | |||||
kbx | Adatlap | 502218 | 2009. január 20. 13:00 | ![]() | |
persze, a legtöbb ilyen! | |||||
NGPETI | Adatlap | 502217 | 2009. január 20. 12:46 | ![]() | |
NGPETI | Adatlap | 502216 | 2009. január 20. 12:44 | ![]() | |
hát,ez sok más dakaros autóra is igaz (emlékszel,még Honda is ment)... :o) | |||||
momi | Adatlap | 502215 | 2009. január 20. 12:44 | ![]() | |
kbx | Adatlap | 502214 | 2009. január 20. 12:42 | ![]() | |
Annyi a lényeg, hogy Szalayi autójának annyi köze van az Opelhez meg Chevyhez, hogy olyan motor volt/van benne, az egész autó egy csőváz, rajta egy üvegszálas kaszni, olyan kasznit raknak rá, amilyen szponzoruk éppen van! | |||||
RCM | Adatlap | 502212 | 2009. január 20. 12:39 | ![]() | |
Néhány pontosítás: A chevy kint épült amerikában és volt néhány sikertelen próbálkozás a Palik elött is. A közös Chevy-zés után Palik ment egy Toyota Landcruiserrel is.Első magyar "végigérő "volt! A Frontera és az Antara szinte ugyanaz a Blazer csak éppen az aktuális reklámozandó terepjáróra hasonlít.A Szalay-nak először a palikkal volt benevzett szervízkamionja (MB)is.(a Paliké volt az is) A hovédségi(Dreamteam) Nissan megy idén a magyar tereprali bajnokságban és majd az 5 "győztes" a 2010-es dakaron. | |||||
NGPETI | Adatlap | 502210 | 2009. január 20. 12:26 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 502209 | 2009. január 20. 12:00 | ![]() | |
Tééényleeeg :))) Azok voltak a "sörminátor" jellegű, Hollywood-i plakátok, ugye ! | |||||
NGPETI | Adatlap | 502208 | 2009. január 20. 11:54 | ![]() | |
igen,valami "ilyesmi" :o) ,aztán emlékszünk még az óriásplakátra is,amikor a "navigátor-szponzorhozó" volt elől a képen... :o) | |||||
SIG | Adatlap | 502207 | 2009. január 20. 11:35 | ![]() | |
Akkor nem okoskodás végett, de ide karcolom, hogy én mit tudok :) Anno valóban a Szalay volt a "Magyar-Dakaros" és akkor - tudomásom szerint - az USA-ból hozott be fillérekért Chevrolet Blazer-t (mivel eleve versenyautónak hozta, nem kellett rá sem vám, se semmi, így volt occcó...) és azzal indult rendszeresen. Tudomásom szerint ezt a Szalay totál saját zsebből nyomta, alíg volt valami szponzor. Aztán összehaverkodtak a Palikkal és a Palik hozott egy valag szponzort. Nyílván ehhez Ő adta az arcát, úgyhogy az Ő vállát nyomta a teher. Elindultak és pár nap múlva fennakadtak valami homokbuckán, a Szalay kiszállt és közölte, hogy ennyi és tök jó, mert tovább autózott, mint eddig bármikor. A Palik ezt nem nyelte be, mert Ő minden áron végig akarta nyomni az egészet. Részben mert nem olyan típusú ember, aki ismerné a "nem" szócskát, részben pedig a szponzorok miatt. Ha jól tudom, már ott kint nem beszéltek többet és külön jöttek haza. Azt azért meg kell érteni, hogy a Chevy Blazer, nem igazán alkalmas erre. Aztán a következő évben a Palik elindult egy Bowler Wilcat-tel, amivel iszonyút zuhant, úgyhogy Ő is visszavett egy kicsit az arcából és egy picit megtanulta, hogy azért itt van egy pár dolog, amit tisztelni kell... Ha jól tudom a Szalay a következő évtől állt össze az Opellel, mert ezt a komoly szponzor dolgog nála talán ekkor kezdődött. Azért azt látni kell, hogy ez az az időszak volt, amikor még az nagy dolog volt, hogy magyar egység el tudott egyáltalán indulni a Dakar-on. A következő "fegyvertény" volt csak az, hogy végig is tudjon menni. De ezt aki ott valaha elindult, hamar megtanulta... Elnézést a "főszereplőktől", ha valamit rosszul tudtam, de tereprally-s körökben ez a "változat" ismert. Üdv... | |||||
NGPETI | Adatlap | 502203 | 2009. január 20. 11:00 | ![]() | |
részletek nélkül,talán a legfontosabb,hogy Szalay volt sokáig a Dakaros-Magyar-Versenyző! aztán jött mindenki Palikja,aki kitalálta,versenyző lesz,és néhány tehetségtelen botladozás után elkezdett jó autóval,komolyan versenyezni,idővel pedig sokaknál (nemcsak Szalaynál) gyorsabb lett... :o) ez szerintem elég | |||||
Roland_89 | Adatlap | 502202 | 2009. január 20. 09:55 | ![]() | |
De lehet hogy nem olyan fontosak mint az autók, de ha egyszer ők is versenyben vannak, akkor szerintem igenis róluk is eshetne több szó. Sajnos ezt nem mi befolyásoljuk... Elekrto, turtam az internetet, de semmit nem találtam Szalay-Palik múltról. Elmondanád? Nagyon megköszönném! Roland | |||||
NGPETI | Adatlap | 502201 | 2009. január 20. 09:33 | ![]() | |
a rally VB-n és a F1-ben sem mutogatják a szervizkamionokat... sajnos nekik inkább munka a Dakar,mint igazi versenyzés,ezért "nem fontos" közvetítés szempontjából a tv-knek sem,kinek-hol jár a szervizkamionja (hálátlan egy szerep,az biztos) | |||||
RCM | Adatlap | 502200 | 2009. január 20. 07:57 | ![]() | |
Sziasztok! Annak ,hogy keveset mutatják a kamionokat két oka van: -csak 2 gyár van benne és nincs húzó reklám rajtuk aki fizetne. -álltlában a kamionok szervizként mennek és a motor vagy autó már volt a képen ha érdekes. pár éve még aránylag mutogatták őket-DeRooy-ok Gauloises sponzorral,Kamazok gyári háttérrel,Loprais gyári háttér,Stacey gyári háttér és Exact sponzor. Ez mára megszünt.A MAN-nak nagyobb reklám a Stacey Dakar-Series szereplése mint maga a Dakar.Idén ha a RedBull nem ad lóvét a Kamazok sem biztos,hogy indultak volna. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 502199 | 2009. január 19. 22:24 | ![]() | |
ne feljtsétek el, hogy bármennyire is az rtl forgatja az anyagot akkor is kell közvetítési díjat fizetniük, hogy leközölhessék..és ez nem csekély összeg | |||||
zsorzsy | Adatlap | 502198 | 2009. január 19. 22:04 | ![]() | |
Pártolom Rolandot! Ezt 3-éve nem bírom felfogni,hogy az RTL miért csak ilyen kevés időt szentel az álltaluk is szponzorált csapatra,és a többi magyar indulóra?Ez a topik is élő példa arra,hogy sokakat érdekel a Dakar!Arrol nem is beszélve,(ezt ne vegyétek személyeskedésnek)a kamionok le vannak sajnálva!Éppenhogy csak beszélnek roluk! Mindig csak az autok,meg a motorok! Üdv Attila! | |||||
Roland_89 | Adatlap | 502197 | 2009. január 19. 14:54 | ![]() | |
én azért néztem az Eurosportot is, és ott végülis jó volt az 1 órás összefoglaló, utána pedig kicsit később kezdődött az RTL-en, de 95%ban ugyanazt a képsorokat adták le mint a eurosporton, csak sokkal lerövidítve. Annyival volt több hogy az RTLnek a Palik nyilatkozott, de az euron pedig mindig másokkal csináltak riportot. szerintem lehetne sokkal többet közvetíteni a Dakarról. Lenne rá érdeklődő biztos vagyok benne! | |||||
gpatrik | Adatlap | 502196 | 2009. január 19. 12:44 | ![]() | |
Ha reklámereje nem is, talán értelme több lett volna. Mondjuk akkor csúszik az egész műsorkínálat, később kezdődik a Fókusz, Barátok Közt és még sorolhatnám hogy ez miért nem kivitelezhető. Nekem nem az éjfélkor kezdődő összefoglalóval van gondom, hanem a hosszával és a minőségével. M1en meg tudták csinálni hogy amikor Olimpia, FociVB volt, orrba szájba azt közvetítették, itt meg lenne 2 hétig dakar, és betesznek egy 20-25 perces összefoglalót. Jövőre remélem nem fognak ennyit variálni a rendezők. Kamionokon nem hiába van annyi lámpa. :) GPatrik | |||||
kbx | Adatlap | 502195 | 2009. január 19. 12:16 | ![]() | |
Hát, szerintem elég gyenge volt az idei szervezés! Ez a döntés pedig nagyon furcsa, először azokkal b'sztak ki akik teljesítették a szakaszt, aztán meggondolták magukat és azoknak k'rták el a versenyét, akiknek nem hagyták hogy befejezzék! Valahogy nem igazán sikerült megtalálni az aranyközép utat! Ha ezentúl is ilyen zseniális versenybíróság lesz, akkor lassan a Bamako rally komolyabb verseny lesz:) | |||||
Kferro | Adatlap | 502194 | 2009. január 19. 11:51 | ![]() | |
Ez nekem is böki a csőrömet. Nem lehetett volna pl. az 18:30-as Híradó után betenni egy 10 perces blokkot, ahol a Dakarral foglalkoznak? Szerintem volna reklámereje a dolognak. | |||||
gpatrik | Adatlap | 502193 | 2009. január 19. 11:36 | ![]() | |
Egy szónak is száz a vége, Palikék azért megmutatták hogy ott lehet lenni a 10.hely közelében, remélem jövőre sikerül inekik megtartani ezt a helyet. Valóban, kicsit félreértelmeztem a dolgokat a 138.hsz-omban. Az idei Dakar azért elég nevezetes volt. Új hely, kezdő rendezők...Kérdem én, miért kellett minden nap rövidíteni? Pár éve afrikában nem voltak ilyen problémák hogy kinnt maradnak éjszakára, de itt...Másrészt, a kedves jómagyar RTL pár éve csinált külön kamionos rovatot, ami kb veszett hosszú, 2 perces volt, viszont ma éjszaka rekord! 10 másodpercben elmondták hogy ki lett az első kettő. Már nem is azért, ha van pénz elküldeni egy riportert, kamerást, vágót a világ másik végére, és "futtatunk" egy csapatot, akkor olyan nagy dolog lenne 2 hétig csinálni egy 50-60 perces műsort? GPatrik | |||||
Kferro | Adatlap | 502192 | 2009. január 19. 10:54 | ![]() | |
Egyértelmű, hogy felháborodása miatt nem akar nyilatkozni. Várjuk meg meg míg lenyugszik. De hogy Szalayt nem zárta a szívébe, az biztos. | |||||
NGPETI | Adatlap | 502191 | 2009. január 19. 09:48 | ![]() | |
a "nem tudta teljesíteni",vagy a "nem is hagyták,hogy végig szenvedje",szerintem nem ugyanaz... ha hagyják az embereket menni lehet,hogy pár órát késnek,de 12-t talán nem ez azért is fura dolog,mert az utolsó napról van szó,és ettől változott több nap versenyzésének eredménye talán törölhették volna a teljes napi "programot",ha tényleg megoldhatatlan volt... azért megnézném az eredménylistát akkor is,ha ez nem így történik egyébként van olyan,hogy maximális időlimit egy napi szakaszra? | |||||
NHZsolt | Adatlap | 502190 | 2009. január 19. 09:45 | ![]() | |
a kamionjuk sofőrje fel volt háborodva a döntés után, szerintem Palik is ugyanezt teszi, és egyenlőre nem tudott volna szalonképesen nyilatkozni... | |||||
Roland_89 | Adatlap | 502189 | 2009. január 19. 09:42 | ![]() | |
különben másnak is feltűnt vagy csak nekem, hogy ez az ominózus nap óta Palik Laci nem nyilatkozik. Mindig a navigátora adta a riportokat. Ez most csak spontán véletlen lehet, vagy Palik nem szeretne kommentárt hozzáfűzni a dolgokhoz? | |||||
NHZsolt | Adatlap | 502188 | 2009. január 19. 09:30 | ![]() | |
ez persze két link... | |||||
NHZsolt | Adatlap | 502187 | 2009. január 19. 09:29 | ![]() | |
www.vezess.hu/dakar/botrany_palik_maga_miatt_kapott/17122/
www.dakar.hu/site.php Messziről jött ember azt mond, amit akar... Ez mindenkire igaz, hiszen a többség csak a médiából értesül erről is, arról is. Hogy mi az igazság? Majd talán kiderül. | |||||
Roland_89 | Adatlap | 502186 | 2009. január 18. 21:30 | ![]() | |
Őszinte leszek, ez az első dakar amit komolyan néztem, meg miegymás, nem tudom a múltjukat. Sőt nem is tudtam hogy közös múltjuk volt, de most utánanézek! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 502185 | 2009. január 18. 21:20 | ![]() | |
Roland, tudsz valamennyit Palik-Szalay előéletéről? Nézz utána és mindent megértessz | |||||
Roland_89 | Adatlap | 502184 | 2009. január 18. 21:00 | ![]() | |
De számomra hihetetlen, ha megnézed más országbeliek segítették egymást, meg az azonos márkával közlekedők is egymást kisegítették ha kellett. Itt meg mi megy? csak a mocskolódás... | |||||
harold | Adatlap | 502183 | 2009. január 18. 20:46 | ![]() | |
Miért pont ők ne tartanának be egymásnak, jó pár éve nálunk ez a divat hogy a magyar a magyart szivatja. Egyébként tényleg a szervezők kurták el... | |||||
Roland_89 | Adatlap | 502182 | 2009. január 18. 20:30 | ![]() | |
Rossz döntést hoztak. Lehet hogy Palikék vagy bárki befejezte volna 1-2 órán belül. Idő előtt kihívták őket. És ezért nagyon komoly büntetést szabtak ki, holott egyátalán nem tartom jogosnak. Nem rossz ötlet hogy aki beért, nekik kellett volna adni mondjuk egy óra minuszt, vagy szeritem az ideális ebben az esetben egy ellenőrző ponti eredmény. Mert itt a szervezők baszt.k el nem pedig a versenyzők. Az meg hogy pont Szalai kezdeményezett... vicc komolyan. Aki értelmes ember a világban, és kicsit odafigyel, az mind most a magyarokat röhögi hogy az egyik hogy betart a másiknak. Mert ez a cselekedet betartás volt Palikékkal főleg, de a többiekkel is. Nagyot csalódtam a Szalaiban... Roland | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 502181 | 2009. január 18. 20:20 | ![]() | |
hát el...de a legszebb az egészben, hogy helyt adtak neki, és az óvási díjat is visszaadták de kijelentették nem áll módukban megváltoztatni a büntetést | |||||
NGPETI | Adatlap | 502180 | 2009. január 18. 20:15 | ![]() | |
a hírek szerint elutasították az óvást... | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 502179 | 2009. január 18. 08:42 | ![]() | |
na igen...azért tagadhatatlanul ott van a szokásos egymásba rúgás mióta különváltak... :S:S | |||||
RCM | Adatlap | 502178 | 2009. január 18. 08:26 | ![]() | |
Sziasztok! Elektrónak van valahol igaza.A rendezők nem engedték,hogy befejezzék a szakaszt!Innentől bárki mondhatja,hogy neki elég lett volna még 6 óra a befejezéshez. A korrekt az lett volna szerintem, ha érinti mindenki a CP2-t ahonnan leterelték őket és azt veszik végeredménynek.Ha még onnan adnak 1 óra büntetést, mert nem nyüstölted a technikát még azt is elfogadom.De ez túlzás. A másik minket érintő fele a dolognak,hogy megint a magyar mentalitás domborodik.Nem nézzük meg,hogy a saját érdekünk(ráadásul itt egy 23-dik helyről beszélünk nem a dobogóról!) tönkreteszi 5 másik MAGYAR versenyző eredményét.Ami ráadásul minden idők legjobb magyar Dakar eredménye lehetett volna! Most azért ,hogy a Szalay -Bunkoczi páros ne 25-ik legyen hanem 23-ik,ezért simán beáldozták honfitársaikat. Köszönjük! | |||||
adamracs | Adatlap | 502177 | 2009. január 18. 00:32 | ![]() | |
Sziasztok! Az én véleményem, hogy a szervezők rossz döntést hoztak. Egy nevetséges időpontban ha jól tudom délután 4 órakor vezetették ki a bennragadt embereket a szakaszról. Innentől kezdve szerintem nincs miről beszélni, mert Szalayéknak pontosan ugyanannyira igaza van mint Palikéknak. Ha én teljesítek egy szakaszt, akkor jogosan várom el a másiktól is, pláne a Dakaron. Viszont Palikék szempontjából sem mindegy, hogy 4 óra hátránnyal, de beküzdik magukat, vagy 12 órát dobnak a nyakukba. A vezetőség rossz döntést hozott. Vagy legalábbis korán avatkozott a versenybe. | |||||
vlevi | Adatlap | 502176 | 2009. január 17. 23:47 | ![]() | |
Ha van a járművekben GPS (márpedig tudtommal van, csak a versenyzők nem használhatják), akkor én azt mondtam volna, hogy nézünk egy egyértelmű pontot, és utólag azt kijelöljük a gyorsasági céljának, és ki, mikor haladt el arrafelé, azt az időt írom be. Vagy pedig CP2, CP1 érkezési idő szerint. | |||||
Tami | Adatlap | 502175 | 2009. január 17. 20:40 | ![]() | |
Ennyi erővel inkább "megjutalmazhatták" volna azokat akik befejezték a szakaszt, mint megbüntetni azokat akiknek "nem engedték" meg, hogy befejezzék. Tami | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 502174 | 2009. január 17. 18:59 | ![]() | |
Kedves PAtrik! ez az egész ügy egy kicsit komolyabb és kuszább az általad leírtaknál... nem kivezették a még bentlévőket, hanem elvették tőlük a befejezés lehetőségét...ez azért más egy kicsit...ezek tetejébe még jól meg is büntetik őket mert nem fejezték be a szakaszt annak ellenére, hogy menni akartak tovább de éppen a büntetést kiszabók nem engedték | |||||
gpatrik | Adatlap | 502173 | 2009. január 17. 15:41 | ![]() | |
Végülis érthető, mert ugye aki teljesítette a kijelölt szakaszt, az mért járjon rosszabbul, mint akit kivezettek, és kapott egy órás büntit. Mondjuk sztem nem csak Palikékat büntették, mert az picit cinkes, hogy ha magyar reklamál akkor szivassuk a magyarokat... Bp.-Bamako az valóban nem dakar, kevésbé kötik ebet a karóhoz járművek terén, ami persze nem csak vicces a nézőknek, hanem kihívás a résztvevőknek. Nem mindegy hogy valaki egy terepjáróval vág neki, vagy egy Kacsával. GPatrik | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 502172 | 2009. január 17. 14:57 | ![]() | |
NGPETI | Adatlap | 502171 | 2009. január 17. 13:02 | ![]() | |
majdnem dakar... :o) ma megnéztük NhZsolttal a Bamako Rajtját! hát,van mit feldolgozni az élményeken és a látottakon... néhány járművel a városból sem mernék elindulni (pl. TICO,ráadásul Lengyelországból már jött),nemhogy Bamakoba menjek :o) de volt Citroen AX és Kacsa,Bogár (valami brutál TDI motorral),H1,Polonez mentő,Lada,Csepel teherautó,BKV Ikarusz és "sárga" csuklós busz,mentő,"hentesautó" (csak húsreklámmal az oldalán),és persze jónéhány komoly terepjáró is ráadásul ennyi "nemnormális" figurát egy helyen ;o) inkább egy jó bulinak tűnik,mint komoly versenynek,de jópofa és érdekes! néhány "szponzor-felirat" is elgondolkodtató volt (pl. EBOLA MEDIA),meg az a sok pihent ötlet,amivel "díszitették" a járműveket (pl. lufioroszlán,műanyag homokozó-készlet,"Günther" a Trabi tetején trombitál /mögöttük pedig a "szerviz-Trabiban" Hans/,"lovagkiséret" és még sorolhatnám) érdekesség (főleg anyagi megfontolásból) a csehektől a 7 db! egyforma Hummer,és persze Iveco teherautóval szervizelnek egyébként elég nemzetközi mezőny jött össze,mert magyarokon kívül voltak,csehek,szlovákok,románok,lengyelek,norvégok,svédek,angolok,stb.,néhány megfejthetetlen rendszámú jármű :o) és persze motorosok is (kiemelném Semmi-Kis Tündét,Miss World Hungary 2005) nekem a legelgondolkodtatóbb ez a DS Citroen volt,Norvégiából Budapesten át Bamakoba... :o) bátor ötlet NhZsolt készített egy halom képet,talán betesz párat később... UGYE! Na AZÉRT! :o) | |||||
NGPETI | Adatlap | 502170 | 2009. január 17. 12:23 | ![]() | |
azért autóversenyző,hogy siessen :o) azt is mondták,hogy 3! kellett volna,de nem az volt az itinerben nem tudom,pontosan hogy van ez náluk,de érdekes,mivel a Mitsu meg majdnem rájuk esett... gondolom a későbbieknek már vadul integettek,így nekik már nem volt annyira gázos a történet,csak az első pár "gyorshajtónak" | |||||
adamracs | Adatlap | 502169 | 2009. január 17. 09:08 | ![]() | |
Szia! Ennyire reménytelen a dolog. Az autókat még csak-csak elnézem, de hogy az MAN se legyen valami elérhető alapban... Azért köszönöm, és ha valaki mégis tudna akkor szóljon. | |||||
Gabi | Adatlap | 502168 | 2009. január 17. 08:56 | ![]() | |
Szia! Sehonnan, ilyeneket nem gyártanak. Kamionban még a normál országúti változatát sem, hogy átépítsd, de kb ugyanez van az autónál is. Gabi | |||||
adamracs | Adatlap | 502167 | 2009. január 17. 08:33 | ![]() | |
Sziasztok! Dakar lázban égek! Nem tudjátok hogy honnan tudnék beszerezni Opel Antara, vagy Nissan Navara makettet? De érdekelne a Szalayék (MAN 18.285), vagy Palikék (LE 18.240) kamionjának jó alapot adó makett is. Ja és 1:24-es alap kellene, amit én rakhatok össze saját kezemmel... | |||||
hofi | Adatlap | 502166 | 2009. január 16. 22:37 | ![]() | |
Tegnap 1. Kamaz, 2. Kamaz. Mér' nem lepődünk meg ezen? :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
De szervíz ide-vagy oda,az igazságtalanul kirótt bünti álltal,a szerszámos táska hozzta a legszebb eredményt! Sajnos,hogy csak ők!Engem büszkeséggel töltött el,(pedig nem rajongok Palikért) mikor ott virított a magyar zászló a 10. helyen!
Bünti vagy nem bünti szép eredmény volt,és bár igy történt gratula nekik!
ZS!