/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
páncélos 709604 2023. május 26. 18:58
Válasz erre
Itt jó pár UAZ-t újítanak fel:
www.drive2.ru/l/486480295172767992/
Ha nem is ebben a cikkben, de az oldalon felújítóknál felteheted a kérdésed.
zolika10 709478 2023. május 24. 09:52
Válasz erre
Sziasztok!

Az UAZ 452-ről lenne egy kérdésem. Tudom nem nagy orosz teherautó, de nem találtam ilyen fórum csoportot. Meg tudnátok mondani, hogy volt-e alapozó a zöld szín alatt és ha igen milyen színű? Koptatni szeretném és akkor már legyen élethű.

Köszönöm.

Üdv: Zoli
Sennás 709188 2023. május 16. 13:53
Válasz erre
Screenshot_2023-05-11-14-51-44-578.jpeg
Screenshot_2023-05-11-14-51-44-578.jpeg

Talán nemsokára lesz ilyen "nagykonténer" is valahol (5m³-es már van a Balatonnál) és lehet ilyen összeállítást kivitelezni. Legalább látszik az alváz:)
páncélos 708964 2023. május 9. 19:27
Válasz erre
stroy-technics.ru/article/lebedka-avtomobilya-kraz-255b
A szöveg elsőfelében a lebedka autómoblja Kraz-255 szöveget kiemelve keresgélhetsz még a neten hasonlókat. A lebedki a csörlő oroszul (a többi talán érthető):).
Joci.kun 708957 2023. május 9. 15:58
Válasz erre
Sziasztok !
Kérdés. A Kraz 255b csörlő vonószemének mi a "hivatalos" rögzítési helye használaton kívül ? Adná magát a vontatószem, de az foglalt a tréler miatt.
Sennás 708869 2023. május 6. 09:45
Válasz erre
Nagyon szép! Régi élmények elevenednek fel ettől a verdától:) Nem is/így emlékeztem hogy volt a fülkében "alvós rész".
Sennás 708868 2023. május 6. 09:41
Válasz erre
Screenshot_2023-04-24-17-09-12-328.jpeg
Screenshot_2023-04-24-17-09-12-328.jpeg

Ezek mit csinálnak?
páncélos 708681 2023. május 1. 18:54
Válasz erre
MAZ-504A panelszállító 1/43:
karopka.ru/community/user/17841/
páncélos 708449 2023. április 25. 18:08
Válasz erre
Gabusch!
Tetszett az okfejtés és igaz is, saját tapasztalatom is volt. De festék ügyben, ha nem is pontosan, de megközelítőleg ugyan azon színt használták sok mindenre. A ZIL-130 világoskék fülkéje és sötét kék platója ugyan olyan színű volt, mint az első Ev metrószerelvények alsó és felső színe. Ugyan így a katonai járművek is megközelítőleg ua. keki színben pompáztak, a Kamaztól az Ural ig.
Az MTZ traktorok hazai gyártásban ua. a világos kék színt kapták. A testvéri országok pirosban, a 3. világ országaiba szánt traktorok zöldben pompáztak.

téglatesó!
Igen talán igazad lesz, a két szín megközelítőleg jónak tűnik, persze látni kell élőben.
téglatesó 708441 2023. április 25. 15:53
Válasz erre
Helló Páncélos!
Nem lehet, hogy a RAL6003-at keresed?

Tudom, hogy a Revell pfúúúj meg izé meg minden, az enameljeik meg pláne cikik, de pl. a Revell 361 festékkel egész jól lehet visszaadni az orosz járgányok olajzöld színét -szerintem.
Gabusch 708424 2023. április 25. 11:49
Válasz erre
Biztos vagy te abban, hogy a szovjet járművek esetében mindig ugyanaz a színárnyalat került rájuk a gyárban? Értem alatta, hogy képesek voltak ugyanolyan színű festéket huzamos időn keresztül gyártani, vagy esetleg előfordulhatott, hogy "jó lesz az úgy is" alapon, ha a zöld valamilyen közelítő árnyalata sikerült, az megfelelt.

Volt nekem dolgom a szovjet ipar remekeivel, mit mondjak, nem csodálom, hogy bedőlt az egész. Volt a kezemben egy olyan villanyfúró, amit 4,50-ért vettek a Gum áruházban, tehát vadonatúj volt. 0,2-es fúróval lehetett volna kb. 16-os lyukat fúrni, ha a szár kibírta volna, annyira görbe volt a tengelye. Mégis átment a MEO-n. :)

Egy CM-4-es export változatú számítógép kártyáján meg nem volt forrasztás, csak a lakk tartotta a helyükön az alkatrészeket. Milyen lehetett a belföldi változata? Egyébként azért volt nálunk, mert a szovjet partner vissza akarta vásárolni a jobb minőségű exportot és máshogy nem jutott volna hozzá.
A katonai változaton gondolom, nem spórolták el a forrasztó ónt. Mert ugye, a rossz nyelvek szerint volt nekik belföldi-, export- és hadi minőségük.
páncélos 708422 2023. április 25. 11:38
Válasz erre
Joci.kun 708410 2023. április 25. 07:37
Válasz erre
Ja megelőztél...
Ismét ajánlanám a német oldalakat.
Joci.kun 708409 2023. április 25. 07:35
Válasz erre
Konkrét típusról van szó ? Akkor legalább ki lehet zárni (vagy megerősíteni) selyemfényű olajzöldet, vagy a humbrol 30 -at és annak fehérrel vegyített ezer árnyalatát. Bár ez még mindíg nem RAL.
páncélos 708408 2023. április 25. 07:27
Válasz erre
Ezt én is tudom (tapasztalatból). Nem a különböző gyártósorok színeit, vagy az évek alatt rákent átfestések érdekelnének, hanem az az eredeti szín, amit a gyárba fújtak rá szinte az összes szovjet gépjárműre. Az a keki ami az Uraltól az UAZ-ig szinte au. volt. Az a kék ami a Zil fülkétől a MAZ-on keresztül a metróig ua. volt. De mi azoknak a színeknek a megfelelője?
Gabusch 708403 2023. április 24. 23:31
Válasz erre
Igaz, hogy nem tehergépkocsi, hanem harckocsi, de egykori harckocsizó ismerősöm szerint náluk nagyjából ahány harckocsi volt, annyiféle színárnyalatban leledztek. Bővebbet nem mondott, de gondolom, valami zöldes lehetett.
páncélos 708399 2023. április 24. 21:52
Válasz erre
Igen, köszönöm. Azért reménykedtem, hogy valaki már megtalálta a megfelelőt RAL kódolásban.
Joci.kun 708341 2023. április 24. 09:14
Válasz erre
Szia !
Az oroszok nem festettek RAL alapján. :)
Ugye van vagy 3 jellemző szín. Ha mindenképpen kód kell, én (kelet)német makettes fórumokon keresgélnék.
páncélos 708338 2023. április 24. 07:23
Válasz erre
Lehet,hogy évekkel ezelőtt téma volt itt, de nem emlékszem.
A volt szovjet tehergépkocsik gyári festésének RAL kódja valahol megtalálható?
Joci.kun 708266 2023. április 22. 10:32
Válasz erre
Sziasztok!
Jól emlékszem, hogy 1/35-ben csinált valaki KrAZ fotómaratás emblémát, a HobbyBoss hiányának pótlására ?
Kéne-kategória...
Sennás 707782 2023. április 11. 19:37
Válasz erre
Már csak EGY35ös gyártó kéne hozzá:)
Mekett 707779 2023. április 11. 18:58
Válasz erre
Kirovec 701M
Kirovec 701M

De, igazad van, ez lesz az, a Kirovec 701 6x6 verziója. De annyi kiegészítéssel, hogy a neten szinte sehol sem találni döntött szélvédővel és a Steigerhez hasonló motorházzal. Itt van egy 701M-ként azonosított, az megfelel ennek:
www.agrarkereso.hu/ad/
Sennás 707777 2023. április 11. 18:51
Válasz erre
youtu.be/4tUBXuz9xxs
Nem ez az? A 701es Kirovetz?
Mekett 707776 2023. április 11. 18:49
Válasz erre
De, pont hogy a motorháztető is stimmel, a fülke formája is, de az ablakok nem egészen. Ezért mondtam, hogy valószínűbb, hogy valami eredeti Steiger gyártmányról van, mert ott volt százféle verzió.
Sennás 707775 2023. április 11. 18:46
Válasz erre
Ok de szinte csak a fülke stimmel nem? Motorháztető, hűtő, légszűrő, lépcső ezek meg nem hasonlítanak.
Mekett 707771 2023. április 11. 18:18
Válasz erre
Steiger Cougar II
Steiger Cougar II

A fülke és a motorburkolat formája alapján biztosnak tűnik, hogy ez egy Steiger. Vagy a Rába 250-ese, vagy az eredeti Cougar. Az ablakok miatt a Rábát kevésbé hiszem.
Sennás 707770 2023. április 11. 18:06
Válasz erre
sovetskii-konkurs-tankovozov-01-09
sovetskii-konkurs-tankovozov-01-09
sovetskii-konkurs-tankovozov-01-10(1)
sovetskii-konkurs-tankovozov-01-10(1)

Rita képek. De kemény!
Sennás 707519 2023. április 4. 21:56
Válasz erre
Screenshot_2023-04-04-21-40-33-801.jpeg
Screenshot_2023-04-04-21-40-33-801.jpeg

Ez a 6×6-os változat vajon gyári vagy "egyedi átépítés"?
Jimbow 706958 2023. március 22. 21:18
Válasz erre
Andreas 706954 2023. március 22. 20:46
Válasz erre
MAZ-537+CSMZAP-9990
MAZ-537+CSMZAP-9990
Hussar Product 35158
Hussar Product 35158
Hussar Product 35158
Hussar Product 35158
PE35278_02
PE35278_02
PE35278_01
PE35278_01
PE35277_04
PE35277_04
PE35277_05
PE35277_05
PE35277_07
PE35277_07
PE35277_08
PE35277_08
PE35277_09
PE35277_09

Sziasztok!

Az a helyzet, hogy megrendeltem a MAZ-537 Late verziót, CSMZAP-9990 trélerel. Szerintem rá fogom tenni a BMP-1-et és kész!
A műgyanta kerekeket pedig majd Móvár után veszem meg, ha nem megyek akkor megrendelem.
Szerintem a Voyager PE-35278-as fotómaratását is megveszem hozzá, mert sok hasznos dolgot adnak benne. A műgyanta kerék készlet a Hussar Product 35158-as terméke lesz, szerintem ez a legjobb!
Mivel a haveromnak megvan a mid verzió, abból lemásolom majd az üza.tartály burkolatát.
Így tudok majd Magyar Honvédségnélnél használt Mazt építeni!

Köszönöm mindenkinek a segítséget a MAZ témában, amint elkezdem majd teszek fel képeket.

Kovács András
Jimbow 706942 2023. március 22. 18:36
Válasz erre
Szia, sajnos a műgyanta kerekekkel nem vagyok tisztában, nekem elég a gyári.

Üdv.
páncélos 706841 2023. március 20. 14:44
Válasz erre
Oké!
Örülök. Szerintem is elbírja a BMP-t. :))) Egyébként Tapolcának volt anno MAZ-537 vontatója és miután Dunántúli Kiképző Dandár lett elvileg miért ne szállíthattak volna BMP-t is.
Sennás 706840 2023. március 20. 14:42
Válasz erre
38598_zrzut-ekranu-2021-04-16-o-11-03-35
38598_zrzut-ekranu-2021-04-16-o-11-03-35
38598_zrzut-ekranu-2021-04-16-o-11-03-18
38598_zrzut-ekranu-2021-04-16-o-11-03-18
81zk79ZZ5EL._AC_SL1500_
81zk79ZZ5EL._AC_SL1500_

Franc megeszi egyre jobban megtetszik ez a vén csotrogány:)
Ennyi nekem elég lenne nem is kell tréler hozzá. Ez egyenes oldallal csörlővel annyi hogy az üza tankon nincs borítás itt se. Annyi hogy ehhez keresni kell "forgózsámolyt" ugye az neve? Meg azt a két csúszkát mögé. Illetve elől le kell vágni az alvázból.
Hírdettek ilyet némrég a csereberében nem?
Andreas 706839 2023. március 20. 14:40
Válasz erre
Köszönöm Páncélos a fáradozásodat, de én már eldöntöttem, hogy a 3 tengelyest fogom megvenni! A hétvégén beszéltem Páncél Matyival és Ő azt mondta, hogy nyugodtan rátehetem a BMP-1-esemet, mert elbirja! :)
Szóval az lesz, átalakítva a traktort magyarra!

Köszönöm!

Kovács András
páncélos 706835 2023. március 20. 13:48
Válasz erre
Andreas!

Sajnos tévedtem. Eddigi kutatásom arra vezetett, hogy csak CSMZAP-9990-est találtam magyar használatban. A képek amire emlékeztem azokon is csak ezt a pótot találtam. Ha valamire még rábukkanok jelentkezem.
Freddy 706834 2023. március 20. 13:28
Válasz erre
Én megcsináltam a magyart anno (fenn van az adatlapomon), akkor még csak a Mid volt kiadva, a hátsó sárvédőszakaszt kellett megcsinálni sztirolból, meg azt a létrát.
Andreas 706820 2023. március 20. 06:02
Válasz erre
Hussar Product 35132
Hussar Product 35132

Helló! Igen, igazad van, benne van a csörlő háza! Szóval ha megszereztem az üza.tartály burkolatot,akkor teljes lehet a készlet!
Te melyik gyártó műgyanta kerék készletét ajánlanád?
Ahogy nézegettem, van sok, de van ami pontatlan (Miniarm-kicsi, Aromry-csak jobbos), vagy nekem nagyon szögletesnek tűnik (Voyager),stb...

Én a Hussar Product-ot néztem ki magamnak, de nem vagyok biztos a dologban!

Kovács András
Jimbow 706818 2023. március 20. 00:37
Válasz erre
Szia!

Amikor ezt írtam, még csak az a 3 készlet volt kiadva.

Jò látni, hogy kijött a 9990-es tréler is, ebben a vontatò egy az egyben a "last".

Szòval az a legjobb, csak a burkolatot kell beszerezni, de a csörlő, visszapillantòk, stb. benne kéne, hogy legyenek abban is.
www.mhrf.hu/index.php/nggallery/maz-537g/maz-537g-es-csmzap-9990-treler-budapest-2005

Üdv
Sennás 706797 2023. március 19. 19:34
Válasz erre
Screenshot_2023-03-19-19-32-12-242.jpeg
Screenshot_2023-03-19-19-32-12-242.jpeg

Ilyen "4ajtós" meg végképp nem volt nekünk?
PETI 706788 2023. március 19. 17:39
Válasz erre
Ezzel is meg kell szenvedni, úgy látom. :)
Sennás 706768 2023. március 19. 10:37
Válasz erre
w01263_zps598a2103
w01263_zps598a2103
Screenshot_20230319_103341_Chrome
Screenshot_20230319_103341_Chrome

Igen
Sennás 706767 2023. március 19. 10:36
Válasz erre
Igen.
Sennás 706764 2023. március 19. 10:32
Válasz erre
ffe49f1e58b1ca99ba505e90c4643359_zps28076df5
ffe49f1e58b1ca99ba505e90c4643359_zps28076df5

Ja:(
Sennás 706763 2023. március 19. 10:11
Válasz erre
026_zpsde870c67
026_zpsde870c67
IMG_8565
IMG_8565

Hapsi épít egy ilyet. Ezt a két merevítést meg kihagyta volna a Trumpi?
Sennás 706760 2023. március 19. 08:45
Válasz erre
Na akkor csak egy kölcsönkért alkatrészt kell leönteni vagy Jimbow által javasolt Trumpi öntőkeret rendelés és tuti minden:)
Andreas 706754 2023. március 19. 05:33
Válasz erre
4.Késői verziós Trumpeter
4.Késői verziós Trumpeter
6.MAZ-537G CSMZAP9990
6.MAZ-537G CSMZAP9990

Helló!
Szóval értem amit leirtál, csak szerintem nem teljesen így van!
Én kinéztem magamnak a Trumpeter 1065-ös számú készletét, ami egy late verziós MAZ-537 és egy CSMZAP-9990-es tréler. Ez jó is magyarnak, csak a bosszantó hiba az üza.tartály burkolatának hiánya! A taposó lemez ezen már egyenes, fellepő is van és persze az elején a szellőzők sincsenek! Tehát szerintem a jó megoldás magyar MAZ-537 CSMZAP-9990 tréler makett keszitésének, hogy megveszi az ember a late verziót (1065) és valahonnan szerez egy üza.tartály burkolatot! A csörlő kérdést azt még nem tudom, mert szerintem ott is van még hiányosság, de azt még meg kell néznem!
Jimbow 706727 2023. március 18. 11:18
Válasz erre
Capture
Capture

Kép lemaradt :D
Jimbow 706726 2023. március 18. 11:13
Válasz erre
Igazából annyi a dolgod, hogy ezzel az útmutatóval rakod össze:

https://1999.co.jp/eng/image/10069267

Nézd meg jól magad is, hátha tévedtem, 10 éve írtam még ezt egy cikkhez, de én továbbra is így tervezem megépíteni, majd ha időm lesz rá:

MAZ-537G ”Intermediate Type”: korábbi változat, fő ismérve a kabin elején látható két darab téglalap alakú szellőzőnyílás, ”V”-alakú fellépők a jármű középső részén, a motor borításán lévő szellőzők száma és kialakítása pedig eltér az újabb változatokétól.

MAZ-537G ”Late Production Type”: az első szellőzők el lettek tüntetve, a motor borításán átalakított szellőzők találhatók, ”V”-alakú fellépők a jármű középső részén.

MAZ-537 ”Last Production”: lényegében az előző változat, a ”V”-alakú fellépők helyett egy-egy létra és vízszintes fellépő található, új mintázatú gumikkal és néhány újabb apró alkatrésszel (visszapillantó tükör, stb.), de lekerült róla a csörlő blokkja és az üzemanyag tartályok borítása.

A fentiek közül az első két doboz a trélert is tartalmazza. Felmerül a kérdés, melyik készletet szükséges beszerezni egy magyar jármű bemutatásához? Sajnos 100%-ban egyik sem felel meg a kívánalmaknak, a hazánkban található monstrumok az utolsó két típus kombinációjából hozhatók össze: vagy veszünk egy ”Late” verziót, és házilag elkészítjük a vízszintes taposólemezeket a létrával, vagy pedig összerakjuk a ”Last”-ot, és beszerezzük a ”Late” motorjának a burkolatát valahonnan (erről később). A ”Last” mindenképp olcsóbb, mivel nem tartalmazza a trélert, amiből alapvető hibája miatt amúgy is elég nehéz hazai változatot építeni, ugyan is a magyar trélerek háromtengelyesek, a Trumpeter azonban a kéttengelyeset adta ki. Az utolsó két készlet öntőkeretei teljesen megegyeznek (de az ”Intermediate”-hez képest sincs sok különbség) a fő különbséget a motor burkolata jelenti (ezek különálló fődarabok), a felniken is javítottak, valamint a ”Last”-ban található egy kisebb extra keret, az újabb alkatrészeknek.
Ahhoz, hogy magyar makettet építhessünk, egy kivételével minden alkatrész adott a dobozban (mivel egyeznek a keretek), mindössze annyi a dolgunk, hogy megkeressük az interneten a ”Late” változat összeszerelési útmutatóját, és a szerint haladunk (összeszereljük a csörlő házát, valamint az új, extra kereten található alkatrészek helyett a régieket használjuk). Így már csak egy a bökkenő: be kell szerezni vagy el kell készíteni a ”Late” készlet motorjának burkolatát.

Viszont azóta jött ki egy újabb készlet, azt hiszam a "Last" traktor trélerrel, de ezeket már nem követtem annyira.

A csatolt alkatrészt kell megszerezni. Ha tudsz gyantát másolni magadnak, kölcsönadom esetleg.
Jimbow 706725 2023. március 18. 11:05
Válasz erre
Itthon nem tudom, van-e ilyen alagút + sziklafal...szerintem nincs.
Sennás 706722 2023. március 18. 10:28
Válasz erre
1360062366_truck-auto.info_maz-537_10
1360062366_truck-auto.info_maz-537_10

A többi jármű meg a kis görbe hátú csávók akkor ez sem Magyar(?) Pedig vagy 6 Magyar fotó között volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.