/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
migi 391411 2009. július 7. 10:34
Válasz erre
013
013
02 gép
02 gép

Sziasztok
Az első kép pont a 03 gépről készült , a másik pedig a 02 gépről , ott mindegyik tartón az R-13 as van , ha jól látom .
Daala 391410 2009. július 6. 23:47
Válasz erre
pontosabban szárnytő alatt...:-))
Daala 391409 2009. július 6. 23:45
Válasz erre
Biztos, hogy hordta az R-13-as nitrogénes indítóberendezését, ha jól emlékszem láttam lövészetes gépeket függesztett R-13-asokkal a szárny alatt, gondolom a 03-as is volt kinn...Váczi Laját kéne megkérdezni erről...mégiscsak ő volt a mechanikusa!
Monox 391408 2009. július 6. 23:39
Válasz erre
03
03

MiGpapa!

A gép 03-as számát tovább bizonyítja a menetirány szerinti bal oldali szívócsatorna áramlásterelőjének festése. Ez eltér a 04-estől, igaz a fekete panel az orrkúpnál ugyanolyan...

És hogy ezt a felfüggesztést mennyire hordta a gép erről a fotó a tanú.
A fotók alapján a 01,03,04,06,07,08,10,12,14,15,16,20 gépek mindegyike legalább 1 alaklommal hordta az infravörös rakéta felfüggesztő csonkjait.
(A 16-osról kizárólag olyan képeim vannak ahol ez a felfüggesztés van a szárny alatt.)
mig23papa 391407 2009. július 6. 17:09
Válasz erre
Levix, vlevi, monox

Nekem csak a szárnyalatti tartó nem stimmel, nem emékszem, hogy valaha is lecseréltük volna az APU-23-at erre a fajtára. Lehet nem is magyar gép van a képen?
Levix 391406 2009. július 5. 23:20
Válasz erre
Hát az x-es végűek már csak ilyenek kedves Watson.

Sherlock
vlevi 391404 2009. július 5. 21:30
Válasz erre
Minek nektek oldalszám egyáltalán?
:) :) :)
Levix 391403 2009. július 5. 21:07
Válasz erre
Ja az is lehet első ránézésre ami azonosítja. Mondhattam volna azt is, hogy az áramlásterelő lemez alja csak itt kék, meg asszem a nyolcasnak szintén ezen az oldalán, de annak meg a dielektrikus paneljei fehérek, csak ez így túl egyszerű lett volna :).
Monox 391402 2009. július 5. 20:01
Válasz erre
Levix, ezt nagyon szépen levezetted... de nekem az a perdöntő, hogy egyedül a 03-asnak nem ér össze az orrkúp alatti/mögötti fekete színe a felső színnel. Ja...és van még egy pár képe ennek a sorozatnak is.
Levix 391400 2009. július 5. 10:58
Válasz erre
A 01, 02, 11 nem lehet a színek miatt. A 06, 07, 08, 10, 12-esnak fehér az orra. Nem UB. A 05 nem lehet, marad a 04 meg a 03. A 04 ugye korán eltávozott. Marad a 03-as.
Levix 391399 2009. július 5. 10:56
Válasz erre
A 01, 02, 11 nem lehet a színek miatt. A 06, 07, 08, 10, 12-esnak fehér az orra. Nem UB. A 05 nem lehet, marad a 04 meg a 03. A 04 ugye korán eltávozott. Marad a 03-as.
mig23papa 391398 2009. július 5. 09:10
Válasz erre
Monox

Honnan látni, hogy a 03-as ?
Monox 391397 2009. július 5. 08:48
Válasz erre
Valami hasonló volt... de az egy szemben álló gépet ábrázolt totálban, a környezetével együtt. Egyébként ez egy nagyon jól sikerült fotó a 03-asról.
migi 391396 2009. július 4. 22:29
Válasz erre
04
04

Múltkor nem ezt a képet kereste valaki ?
Rumcájsz_52 391395 2009. június 23. 22:46
Válasz erre
Muzzy
Ez ugyanígy működött a MiG-21-nél is, rakéta-indításkor az indítógomb megnyomásakor pár másodpercre oxigén-betáplálást kapott a hajtómű a légi-inditó o.-rendszerből.
Üdv R.
mig23papa 391394 2009. június 23. 20:55
Válasz erre
Muzzy

Nincs mit, a kisdobos ahol tud, segít :-))
Muzzy 391393 2009. június 23. 20:25
Válasz erre
Migpapa!
OK köszi a választ!
Muzzy
mig23papa 391392 2009. június 23. 17:35
Válasz erre
Muzzy

Nem kérdezel hülyeséget, már csak azért sem, mert amíg nem teszed fel a kérdést, nemtudni hülyeséget kérdezel-e?
A hajtómű oxigén rendszeréből kapott oxigént a hajtómű, rakéta indítás alkalmával.
Fegyveresek ellenőrizték is, rakéta indítás imitálásával, és frankón lehetett hallani az oxigén sziszegését.
Muzzy 391391 2009. június 22. 21:04
Válasz erre
Migpapa!
Bocsi, belémbújt a kisördög :)
Az véletlenül oxigén helyett nem levegő rendszer volt? :)
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek...
Muzzy
mig23papa 391390 2009. június 22. 19:54
Válasz erre
Muzzy

Ehhez a témához csak annyit tudok hozzászólni, hogy a Mig 23 asoknál rakétaintításnál plusz oxigén betáplálás volt a hajtóműbe, a hajtómű oxigénrendszerből, abból ami a légiindításnál is rásegített.
Daala 391389 2009. június 22. 12:21
Válasz erre
Az R-27-nél MiG-29-esen tényleg van indítás után egy parancs, amely jobb, ill. bal irányba kitéríti a rakétát. R-73-nál nem tudok ilyenről. A Szu-27-nél a törzs alatti indítók az AKU típusúak, amelyeknél valóban piropatronok lönek ki egy dugattyút vagy munkahengert és a rakéta hajtómű a leválás után indul csak be.
Hasonló indítóberendezések voltak rendszeresítve nálunk a Szu-22-eseken, asszem az AKU-68-asok, a nagyobb méretű levegő-föld rakétákhoz (H-25, H-29)
Hasonlóan indítják a Sparrow és AMRAAM rakétákat a szívócsatornák oldaláról az F-15-nél és F-18-nál is.
Muzzy 391388 2009. június 22. 11:45
Válasz erre
Daala!
Ha meg van az orosz köny, akor abból segítek lefordítani!
Szerintem mivel a törzs alatt van, közvetlenül a hajtómű levegőbeömlők alatt, ezért logikusnak tűnik, hogy azért irányul lefelé, hogy a rakéta indításakor a kiáramló gázok ne kerüljenek be a szívócsőbe, és ne okozzon káros jelenségeket, mint pl. pompázs, vagy hmű leállás!
Muzzy
juge75 391387 2009. június 22. 05:05
Válasz erre
A másik ok, kedves Daala, hogy távolodjon a rakéta a gép törzsétől.
Van ahol piropatronokat használnak erre, máshol dugattyút, van ahol késleltetve indul a hajtómű, és van egyes légiharc rakétáknál, pl Szu-27 alá függesztett rakéta programjában a kormányok kitérítése jobb, vagy bal irányba függesztési helytől függően.
De te tanultad, nem én.
Daala 391386 2009. június 21. 20:13
Válasz erre
Sajnos orosz tudásom erősen hiányos, úgyhogy ebben a kérdésben nem tudok segíteni. Bár lehet, hogy erről a könyvben sem írnak...
Talán hogy a rakétahajtómű forró gázai ne veszélyeztessék a törzs alsó részét ill. ne kerüljenek be a hajtómű szívócsatornájába...
Aki tudja a pontos okot kérem(jük) írja le!
migi 391385 2009. június 21. 19:14
Válasz erre
Köszi Daala
És van valami jelentősége is a lógásnak ? mert gondolom egyenesre is tudták volna gyártani .
Daala 391384 2009. június 21. 18:58
Válasz erre
Pontosabban P-72-1D típusú indítóberendezés Az R-73 levegő-levegő rakétához ahogy az orosz könyv írja.
Daala 391382 2009. június 21. 18:57
Válasz erre
Úgyhogy nem levegő-föld rakéta van rajta.
Daala 391381 2009. június 21. 18:53
Válasz erre
beolvasás0003
beolvasás0003
beolvasás0001
beolvasás0001
beolvasás0002
beolvasás0002

Ez R-73-as, az ML és MLD változatokon már rendszeresítették. Ilyen szögben van felépítve az indítóberendezése a hozzá való tartóra.
Itt van egy rajz a 4+ füzetből (bekarikáztam az Apu-73-ast és a tartót), egy színes rajz egy orosz típuskönyvből és egy fotó is ugyanebből
Rag 391380 2009. június 21. 18:39
Válasz erre
Lehet összefüggésben van azzal hogy levegő-föld rakéta van rászerelve? :)
migi 391379 2009. június 21. 12:15
Válasz erre
ts_mig-23mld_894iap_9-00_2
ts_mig-23mld_894iap_9-00_2

Megmondaná valaki hogy a törzs alatt lévő rakéták miért állnak ilyen szögben a törzshöz viszonyitva , vagyis miért lógnak ?
sys 391378 2009. május 10. 20:16
Válasz erre
Jó a festés, csak sajna nem 23+ Special dupla légzsákkal:D
Tibcsi 391377 2009. május 10. 20:00
Válasz erre
Lacy 391376 2009. május 10. 19:17
Válasz erre
bgirl
bgirl

Sziasztok!

Egy bolgár Mig-23-as. Nézzétek a festését, a kopásokat!
juge75 391375 2009. május 1. 22:32
Válasz erre
Tibcsi 391374 2009. május 1. 20:19
Válasz erre
Ja, a Prowlereken volt Faraday kalitka céljából aranyfüst a kabindekliken.
levix 391373 2009. május 1. 19:49
Válasz erre
The canopies of production F-16A/B aircraft were clear, though with the introduction of the gold-tinted canopies with the F-16C/D (designed to reduce the aircraft’s radar cross-section), the tinted canopies quickly found their way into the F-16A/B fleet. You’ll see many photos of F-16A/Bs with tinted canopies and clear rear canopies as the fixed rear sections were not changed out as quickly. Ironically, these aircraft (along with most of total F-16 fleet) are being switched back to clear canopies to make the aircraft night vision goggle (NVG) compatible.

The F-16C/D also introduced the gold-tinted canopies. These were designed to reduce the radar cross-section of the F-16, especially head-on. The concept was with a smaller signature, an enemy radar wouldn’t detect the F-16 until it was much closer, and in a head-on intercept, this was critical. In the early days of the F-16C/D, these canopies were in high demand to retrofit the F-16A/B fleet, but today, many of the F-16C/Ds are trading their gold-tinted canopies for clear to operate better with NVGs.
Burner 391372 2009. május 1. 15:40
Válasz erre
Tibor ! Mindenképpen megpróbálom, még 1x köszi

Burner
juge75 391371 2009. május 1. 15:17
Válasz erre
+a
juge75 391370 2009. május 1. 15:16
Válasz erre
Ja, a Farady-kalitkában.
Tibcsi 391369 2009. május 1. 15:06
Válasz erre
juge75 391368 2009. május 1. 14:40
Válasz erre
Faraday forog a sírjában!
Tibcsi 391367 2009. május 1. 14:24
Válasz erre
Amúgy az F-16oson sincs semmi köze ennek a radarsugarakhoz. :-)

Akkor mihez van köze? :) Én is úgy tudtam, hogy a kabinban lévő motyók radarvisszhangját csökkenti az aranybevonat.
Tibor 391366 2009. május 1. 14:03
Válasz erre
Szia!
Megpróbálhatod a H-127-et, de nagyon sok fehérrel. Annak idején sok színnel próbálkoztam, de már nem emlékszem, hogy a 127 köztük volt-e?
Üdv.: Tibor
jani 391365 2009. május 1. 13:25
Válasz erre
"Nos az akkor Szovjet technika (de a mai sem) nem áll olyan szinten, hogy ezt alkalmazni tudja " Ez egy picit erős, és mosolyt csalt az arcomra. Az oroszok sokkal előbb alkalmazták az eljárást az űrkutatásban. Amúgy az F-16oson sincs semmi köze ennek a radarsugarakhoz. :-)
Burner 391364 2009. május 1. 11:33
Válasz erre
no problem :)
Tibcsi 391363 2009. május 1. 11:31
Válasz erre
Bocs, ezt félrenéztem: a 64-es a helyes szín. :)
Burner 391362 2009. május 1. 11:26
Válasz erre
Közben nézem hogy a 63 as egy homokszín :D www.fredaldous.co.uk/shop_images/product_fullsize/372380047.jpg
Burner 391361 2009. május 1. 11:25
Válasz erre
Köszi Tibcsi ! Akkor viszont ha jól sejtem világosítani kellene a 127 est, kipróbálom délután, ha nem jön össze akkor jövő héten veszek H-63-at.

Burner
Tibcsi 391360 2009. május 1. 11:18
Válasz erre
A Humbrol 127 nem azonos az FS36373-al. A Humbrol 63 már sokkal inkább. :) Ebben tévedett a festék átváltód.

Viszont a felsoroltak közül Humbrol 127 hasonlít legjobban a szükséges színre. De a 63-as jobb lenne. :)
Burner 391359 2009. május 1. 11:12
Válasz erre
Köszi a Tippeket Tibor !

Jelenleg sajnos egyikből se lenne itthon, Humbrol 126-127-12. ezekre esetleg javaslat ? melyiket mivel kéne keverni hozzá pl ? A www.plasticwings.hu/mig23/mig23.htm fs-36373-at írták amit viszont egyik festékváltó H-127 ként azonosított :)Néha már nem tudom mit higyjek. Bocsi a fárasztásért.

Üdv Burner
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.