<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
migi | Adatlap | 391411 | 2009. július 7. 10:34 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 391410 | 2009. július 6. 23:47 | ![]() | |
pontosabban szárnytő alatt...:-)) | |||||
Daala | Adatlap | 391409 | 2009. július 6. 23:45 | ![]() | |
Biztos, hogy hordta az R-13-as nitrogénes indítóberendezését, ha jól emlékszem láttam lövészetes gépeket függesztett R-13-asokkal a szárny alatt, gondolom a 03-as is volt kinn...Váczi Laját kéne megkérdezni erről...mégiscsak ő volt a mechanikusa! | |||||
Monox | Adatlap | 391408 | 2009. július 6. 23:39 | ![]() | |
MiGpapa! A gép 03-as számát tovább bizonyítja a menetirány szerinti bal oldali szívócsatorna áramlásterelőjének festése. Ez eltér a 04-estől, igaz a fekete panel az orrkúpnál ugyanolyan... És hogy ezt a felfüggesztést mennyire hordta a gép erről a fotó a tanú. A fotók alapján a 01,03,04,06,07,08,10,12,14,15,16,20 gépek mindegyike legalább 1 alaklommal hordta az infravörös rakéta felfüggesztő csonkjait. (A 16-osról kizárólag olyan képeim vannak ahol ez a felfüggesztés van a szárny alatt.) | |||||
mig23papa | Adatlap | 391407 | 2009. július 6. 17:09 | ![]() | |
Levix, vlevi, monox Nekem csak a szárnyalatti tartó nem stimmel, nem emékszem, hogy valaha is lecseréltük volna az APU-23-at erre a fajtára. Lehet nem is magyar gép van a képen? | |||||
Levix | Adatlap | 391406 | 2009. július 5. 23:20 | ![]() | |
Hát az x-es végűek már csak ilyenek kedves Watson. Sherlock | |||||
vlevi | Adatlap | 391404 | 2009. július 5. 21:30 | ![]() | |
Minek nektek oldalszám egyáltalán? :) :) :) | |||||
Levix | Adatlap | 391403 | 2009. július 5. 21:07 | ![]() | |
Ja az is lehet első ránézésre ami azonosítja. Mondhattam volna azt is, hogy az áramlásterelő lemez alja csak itt kék, meg asszem a nyolcasnak szintén ezen az oldalán, de annak meg a dielektrikus paneljei fehérek, csak ez így túl egyszerű lett volna :). | |||||
Monox | Adatlap | 391402 | 2009. július 5. 20:01 | ![]() | |
Levix, ezt nagyon szépen levezetted... de nekem az a perdöntő, hogy egyedül a 03-asnak nem ér össze az orrkúp alatti/mögötti fekete színe a felső színnel. Ja...és van még egy pár képe ennek a sorozatnak is. | |||||
Levix | Adatlap | 391400 | 2009. július 5. 10:58 | ![]() | |
A 01, 02, 11 nem lehet a színek miatt. A 06, 07, 08, 10, 12-esnak fehér az orra. Nem UB. A 05 nem lehet, marad a 04 meg a 03. A 04 ugye korán eltávozott. Marad a 03-as. | |||||
Levix | Adatlap | 391399 | 2009. július 5. 10:56 | ![]() | |
A 01, 02, 11 nem lehet a színek miatt. A 06, 07, 08, 10, 12-esnak fehér az orra. Nem UB. A 05 nem lehet, marad a 04 meg a 03. A 04 ugye korán eltávozott. Marad a 03-as. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391398 | 2009. július 5. 09:10 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 391397 | 2009. július 5. 08:48 | ![]() | |
Valami hasonló volt... de az egy szemben álló gépet ábrázolt totálban, a környezetével együtt. Egyébként ez egy nagyon jól sikerült fotó a 03-asról. | |||||
migi | Adatlap | 391396 | 2009. július 4. 22:29 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 391395 | 2009. június 23. 22:46 | ![]() | |
Muzzy Ez ugyanígy működött a MiG-21-nél is, rakéta-indításkor az indítógomb megnyomásakor pár másodpercre oxigén-betáplálást kapott a hajtómű a légi-inditó o.-rendszerből. Üdv R. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391394 | 2009. június 23. 20:55 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 391393 | 2009. június 23. 20:25 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 391392 | 2009. június 23. 17:35 | ![]() | |
Muzzy Nem kérdezel hülyeséget, már csak azért sem, mert amíg nem teszed fel a kérdést, nemtudni hülyeséget kérdezel-e? A hajtómű oxigén rendszeréből kapott oxigént a hajtómű, rakéta indítás alkalmával. Fegyveresek ellenőrizték is, rakéta indítás imitálásával, és frankón lehetett hallani az oxigén sziszegését. | |||||
Muzzy | Adatlap | 391391 | 2009. június 22. 21:04 | ![]() | |
Migpapa! Bocsi, belémbújt a kisördög :) Az véletlenül oxigén helyett nem levegő rendszer volt? :) Bocsi, ha hülyeséget kérdezek... Muzzy | |||||
mig23papa | Adatlap | 391390 | 2009. június 22. 19:54 | ![]() | |
Muzzy Ehhez a témához csak annyit tudok hozzászólni, hogy a Mig 23 asoknál rakétaintításnál plusz oxigén betáplálás volt a hajtóműbe, a hajtómű oxigénrendszerből, abból ami a légiindításnál is rásegített. | |||||
Daala | Adatlap | 391389 | 2009. június 22. 12:21 | ![]() | |
Az R-27-nél MiG-29-esen tényleg van indítás után egy parancs, amely jobb, ill. bal irányba kitéríti a rakétát. R-73-nál nem tudok ilyenről. A Szu-27-nél a törzs alatti indítók az AKU típusúak, amelyeknél valóban piropatronok lönek ki egy dugattyút vagy munkahengert és a rakéta hajtómű a leválás után indul csak be. Hasonló indítóberendezések voltak rendszeresítve nálunk a Szu-22-eseken, asszem az AKU-68-asok, a nagyobb méretű levegő-föld rakétákhoz (H-25, H-29) Hasonlóan indítják a Sparrow és AMRAAM rakétákat a szívócsatornák oldaláról az F-15-nél és F-18-nál is. | |||||
Muzzy | Adatlap | 391388 | 2009. június 22. 11:45 | ![]() | |
Daala! Ha meg van az orosz köny, akor abból segítek lefordítani! Szerintem mivel a törzs alatt van, közvetlenül a hajtómű levegőbeömlők alatt, ezért logikusnak tűnik, hogy azért irányul lefelé, hogy a rakéta indításakor a kiáramló gázok ne kerüljenek be a szívócsőbe, és ne okozzon káros jelenségeket, mint pl. pompázs, vagy hmű leállás! Muzzy | |||||
juge75 | Adatlap | 391387 | 2009. június 22. 05:05 | ![]() | |
A másik ok, kedves Daala, hogy távolodjon a rakéta a gép törzsétől. Van ahol piropatronokat használnak erre, máshol dugattyút, van ahol késleltetve indul a hajtómű, és van egyes légiharc rakétáknál, pl Szu-27 alá függesztett rakéta programjában a kormányok kitérítése jobb, vagy bal irányba függesztési helytől függően. De te tanultad, nem én. | |||||
Daala | Adatlap | 391386 | 2009. június 21. 20:13 | ![]() | |
Sajnos orosz tudásom erősen hiányos, úgyhogy ebben a kérdésben nem tudok segíteni. Bár lehet, hogy erről a könyvben sem írnak... Talán hogy a rakétahajtómű forró gázai ne veszélyeztessék a törzs alsó részét ill. ne kerüljenek be a hajtómű szívócsatornájába... Aki tudja a pontos okot kérem(jük) írja le! | |||||
migi | Adatlap | 391385 | 2009. június 21. 19:14 | ![]() | |
Köszi Daala És van valami jelentősége is a lógásnak ? mert gondolom egyenesre is tudták volna gyártani . | |||||
Daala | Adatlap | 391384 | 2009. június 21. 18:58 | ![]() | |
Pontosabban P-72-1D típusú indítóberendezés Az R-73 levegő-levegő rakétához ahogy az orosz könyv írja. | |||||
Daala | Adatlap | 391382 | 2009. június 21. 18:57 | ![]() | |
Úgyhogy nem levegő-föld rakéta van rajta. | |||||
Daala | Adatlap | 391381 | 2009. június 21. 18:53 | ![]() | |
Ez R-73-as, az ML és MLD változatokon már rendszeresítették. Ilyen szögben van felépítve az indítóberendezése a hozzá való tartóra. Itt van egy rajz a 4+ füzetből (bekarikáztam az Apu-73-ast és a tartót), egy színes rajz egy orosz típuskönyvből és egy fotó is ugyanebből | |||||
Rag | Adatlap | 391380 | 2009. június 21. 18:39 | ![]() | |
Lehet összefüggésben van azzal hogy levegő-föld rakéta van rászerelve? :) | |||||
migi | Adatlap | 391379 | 2009. június 21. 12:15 | ![]() | |
sys | Adatlap | 391378 | 2009. május 10. 20:16 | ![]() | |
Jó a festés, csak sajna nem 23+ Special dupla légzsákkal:D | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391377 | 2009. május 10. 20:00 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 391376 | 2009. május 10. 19:17 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 391375 | 2009. május 1. 22:32 | ![]() | |
Magyarul: árnyékolás. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391374 | 2009. május 1. 20:19 | ![]() | |
Ja, a Prowlereken volt Faraday kalitka céljából aranyfüst a kabindekliken. | |||||
levix | Adatlap | 391373 | 2009. május 1. 19:49 | ![]() | |
The canopies of production F-16A/B aircraft were clear, though with the introduction of the gold-tinted canopies with the F-16C/D (designed to reduce the aircraft’s radar cross-section), the tinted canopies quickly found their way into the F-16A/B fleet. You’ll see many photos of F-16A/Bs with tinted canopies and clear rear canopies as the fixed rear sections were not changed out as quickly. Ironically, these aircraft (along with most of total F-16 fleet) are being switched back to clear canopies to make the aircraft night vision goggle (NVG) compatible. The F-16C/D also introduced the gold-tinted canopies. These were designed to reduce the radar cross-section of the F-16, especially head-on. The concept was with a smaller signature, an enemy radar wouldn’t detect the F-16 until it was much closer, and in a head-on intercept, this was critical. In the early days of the F-16C/D, these canopies were in high demand to retrofit the F-16A/B fleet, but today, many of the F-16C/Ds are trading their gold-tinted canopies for clear to operate better with NVGs. | |||||
Burner | Adatlap | 391372 | 2009. május 1. 15:40 | ![]() | |
Tibor ! Mindenképpen megpróbálom, még 1x köszi Burner | |||||
juge75 | Adatlap | 391371 | 2009. május 1. 15:17 | ![]() | |
+a | |||||
juge75 | Adatlap | 391370 | 2009. május 1. 15:16 | ![]() | |
Ja, a Farady-kalitkában. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391369 | 2009. május 1. 15:06 | ![]() | |
Inkább a kalitkában. | |||||
juge75 | Adatlap | 391368 | 2009. május 1. 14:40 | ![]() | |
Faraday forog a sírjában! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391367 | 2009. május 1. 14:24 | ![]() | |
Amúgy az F-16oson sincs semmi köze ennek a radarsugarakhoz. :-) Akkor mihez van köze? :) Én is úgy tudtam, hogy a kabinban lévő motyók radarvisszhangját csökkenti az aranybevonat. | |||||
Tibor | Adatlap | 391366 | 2009. május 1. 14:03 | ![]() | |
Szia! Megpróbálhatod a H-127-et, de nagyon sok fehérrel. Annak idején sok színnel próbálkoztam, de már nem emlékszem, hogy a 127 köztük volt-e? Üdv.: Tibor | |||||
jani | Adatlap | 391365 | 2009. május 1. 13:25 | ![]() | |
"Nos az akkor Szovjet technika (de a mai sem) nem áll olyan szinten, hogy ezt alkalmazni tudja " Ez egy picit erős, és mosolyt csalt az arcomra. Az oroszok sokkal előbb alkalmazták az eljárást az űrkutatásban. Amúgy az F-16oson sincs semmi köze ennek a radarsugarakhoz. :-) | |||||
Burner | Adatlap | 391364 | 2009. május 1. 11:33 | ![]() | |
no problem :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391363 | 2009. május 1. 11:31 | ![]() | |
Bocs, ezt félrenéztem: a 64-es a helyes szín. :) | |||||
Burner | Adatlap | 391362 | 2009. május 1. 11:26 | ![]() | |
Közben nézem hogy a 63 as egy homokszín :D www.fredaldous.co.uk/shop_images/product_fullsize/372380047.jpg | |||||
Burner | Adatlap | 391361 | 2009. május 1. 11:25 | ![]() | |
Köszi Tibcsi ! Akkor viszont ha jól sejtem világosítani kellene a 127 est, kipróbálom délután, ha nem jön össze akkor jövő héten veszek H-63-at. Burner | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391360 | 2009. május 1. 11:18 | ![]() | |
A Humbrol 127 nem azonos az FS36373-al. A Humbrol 63 már sokkal inkább. :) Ebben tévedett a festék átváltód. Viszont a felsoroltak közül Humbrol 127 hasonlít legjobban a szükséges színre. De a 63-as jobb lenne. :) | |||||
Burner | Adatlap | 391359 | 2009. május 1. 11:12 | ![]() | |
Köszi a Tippeket Tibor ! Jelenleg sajnos egyikből se lenne itthon, Humbrol 126-127-12. ezekre esetleg javaslat ? melyiket mivel kéne keverni hozzá pl ? A www.plasticwings.hu/mig23/mig23.htm fs-36373-at írták amit viszont egyik festékváltó H-127 ként azonosított :)Néha már nem tudom mit higyjek. Bocsi a fárasztásért. Üdv Burner |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Sziasztok
Az első kép pont a 03 gépről készült , a másik pedig a 02 gépről , ott mindegyik tartón az R-13 as van , ha jól látom .