<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Freddy | Adatlap | 681102 | 2021. január 12. 10:30 | ||
,,Én csak egy k*a macska vagyok, nem valami k*tt tudós", hogy egy klasszikust idézzek, de nem lehet, hogy ez a két mozdony ugyanaz? Akár átalakítva egyiket a másikba? Mennyi lehet a különbség, egy viszonylag könnyű ágyúról van szó. A lőszertartó szekrény belseje lehet más, de a 37mm-eshez úgyis volt külön láda, szóval csak ki kellett belezni a régi fajtát és oda bepakolni a ládákat. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681096 | 2021. január 12. 08:12 | ||
Mondjuk tény és való, hogy kísértetiesen hasonló a Pak meg a 75mm-s hegyi mozdonya: | |||||
téglatesó | Adatlap | 681094 | 2021. január 12. 08:01 | ||
Sziasztok! Biza, a Pak fogatolt változatából kétféle is volt: egy (csak általam) fakerekesnek hívott, és egy (szintén csak általam) gumikerekesnek nevezett. Az első két kép a "fakerekes" a második kettő a "gumikerekes" mozdonnyal: Gépvontatás esetén természetesen itt sem iktattak be mozdonyt. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681093 | 2021. január 12. 07:53 | ||
Szia Planes! Parancsolj: kalasnyikov.hu/dokumentumok/tuzerismeretek_38m_15cm_tarack_185mm_agyu.pdf (a cím ne tévesszen meg, ez a 31m tüzérismerete). | |||||
Elnar | Adatlap | 681091 | 2021. január 12. 06:34 | ||
Kávé előtt nem lenne szabad ide írnom... Tényleg Pak. Viszont azt, hogy a te fotódon ennek a későbbi változata van, továbbra is fenntartom. A vonóhorog is más magasságon van (ezen a fotón ívesen emelkedik) | |||||
Elnar | Adatlap | 681090 | 2021. január 12. 06:18 | ||
Nekem a kerék egyezése miatt inkább a Skoda hegyi ágyú a tippem. a tiéd ugyanennek a késői változatának látszódik. Több csavaros kerékagy, megerősített oldalkorlát, kiszélesített lábtartó. Tévedés joga fenntartva | |||||
Freddy | Adatlap | 681087 | 2021. január 11. 23:37 | ||
Na, hármaska. makettekeswg.blogspot.com/2021/01/61-keceli-lovegmozdony-3.html Erről van a legkevesebb kép, és láthatóan kisebb a többinél. Az lehet, hogy ez a 37mm Pakhoz tartozik? De akkor volt gumikerékkel is. (Meg legtöbbször Krupp Protze vontatja csak úgy natúr). | |||||
Déé | Adatlap | 681081 | 2021. január 11. 20:13 | ||
Ez elég jó! Tüzérismeretek: 15 cm 31 M. gépvontatású közepes tarack és 10.5 cm 31 M. gépvontatású közepes ágyú. Budapest : [HM], 1939 | |||||
Planes | Adatlap | 681072 | 2021. január 11. 17:07 | ||
Nagyon jó anyag,a 31M 15 centisről valami hasonló,vagy el kell menni Belgrádba?))) Köszi! P | |||||
Freddy | Adatlap | 681020 | 2021. január 10. 14:47 | ||
Köszi, frissítettem is a cikket ezzel. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681018 | 2021. január 10. 13:29 | ||
Megint szuper képek, köszi! Ennek az azonosításában tudok is segíteni: ha minden igaz, ez a 14M Feldprotze: www.heeresgeschichten.at/artillerie/haubitze_10cm_m14/unterricht/tafeln.pdf | |||||
Freddy | Adatlap | 681016 | 2021. január 10. 12:50 | ||
Freddy | Adatlap | 681011 | 2021. január 10. 11:40 | ||
A Botond sokmindent elbírt, háború után (40-es évek végén) is az vontatta nem csak a Göringeket, de a 37mm-es meg 85mm-es légvédelmi ágyúkat is. | |||||
Emerick | Adatlap | 681001 | 2021. január 10. 10:32 | ||
Csak kiegészítésként említem meg: a Göring tarackokat valóban Hansa-Lloyd-okkal vontatták, viszont az nem is volt olyan ritka, hogy később Botondokkal végezték ugyanezt. Mégpedig azért, mert a féllánctalpasoknak kinyomták a szemeit, annyit használták. A doni hadműveletekben bevetett gépkocsizó tarackosoknál már Botondok vontatták (még Botond I), majd szépen át is álltak általánosan erre mindenhol Botond II-kkel, ha már erősebbek voltak. (a Donnál tartalékban voltak HL-k ütegenként, a maradék HL-kat pedig a 2. pc ho keretein belül vonták össze.) I. | |||||
Freddy | Adatlap | 680979 | 2021. január 9. 18:08 | ||
Köszi, örülök, hogy tetszenek, felrakosgatom majd szépen lassan őket, van sokminden, főleg magyar múzeumok, de egyszer egy görög páncélos cirkálót is körbefényképeztem pl. Ami a wargamet illeti, minden méretarányban nagyon sok gyártó és nagyon sok szabályrendszer van, és ezek között viszonylag szabad az átjárás, a legtöbb wargamer egyszerűen egy adott méretarányban egy adott sereget gyűjt, aztán majd kialakul, mihez használja. A FoW azért lett viszonylag ismert, mert egy nagy cég áll mögötte, és gyárt hozzá mindent, de senkit nem visz el a rendőr, ha máshonnan szerez be hozzá modelleket, vagy pl, mint itthon páran, egyszerűen tényleg 1/72-es modellekkel játssza. ,,Sima" modellezőnek azért érdemes néha ránéznie, mert a legtöbb wargame sokkal kevésbé tankcentrikus (sokszor 1/72-ben is komplett dandárokat raknak fel a népek az asztalra, az igazi szervezeti szabályzat szerint összállítva- még ha egy figura néha többet is jelképez), így olyan dolgokat is megmodellez, ami ,,normál" modellezésben elhanyagoltnak számít. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680974 | 2021. január 9. 17:14 | ||
Igazad van! A FoW tényleg 15mm nem 20mm. Látszik, hogy nem wargamelek, csak egy mezei makettelő vagyok... Közben rájöttem, hogy nem is a FoW-hoz gyártják, hanem ez a Quick Reaction Force nevű cég: quickreactionforce.co.uk/product/haw02-bofors-m31m38-15cm-gunhowitzer/ De ez is 1/100 vagyis 15mm-es. Erre nem jól emlékeztem, csak arra, hogy valami nagyon alap wargame-cucc, nem igazi makett. A képeid szuperek Freddy, csak így tovább, nyomjad őket nyomjad... :))) | |||||
Freddy | Adatlap | 680971 | 2021. január 9. 16:57 | ||
,,A 31M-et 1/72-ben asszem a Flames of War-hoz gyártják, de az inkább wargame-kellék, mint igazi makett " Itt azért óvatosan. A Flames of War méretaránya wargame-nyelven ,,15mm", ami az 1/100-nak felel meg. Az eggyel nagyobb méretarány a ,,20mm", ez ma már leginkább 1/72, de a gyakorlatban H0 és 1/76 is lehet. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680970 | 2021. január 9. 16:46 | ||
Mármint a 10cm 14M-et gyártják bocsi. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680969 | 2021. január 9. 16:39 | ||
Hát jah... Az első és a harmadik képeden 15cm 31M tarack van, a középsőn meg a gépvontatásra feljavított 10cm 14a/M könnyűtarack (közben elém került egy kép, amin sima 10cm 14M tarackokat is Pavesik után kötöttek mozdony nélkül!, pedig azok elvileg csak lóvontatásra voltak alkalmasak). A 31M-et 1/72-ben asszem a Flames of War-hoz gyártják, de az inkább wargame-kellék, mint igazi makett (1/35-ben nem tudok róla, hogy bárki is megcsinálta volna). A 14a/M elvileg nem lehetelen küldetés, mivel azt 1/72-ben a HaT, 1/35-ben meg az IBG gyártja, csak a módosított részegységeket (kerekek, stb.) kell hozzá megszkreccselni valakinek... | |||||
Freddy | Adatlap | 680967 | 2021. január 9. 15:11 | ||
Felteszek majd mindent szépen sorban a tervek szerint, nagyon sok mindent fényképeztem az idők során Kecelen is, meg pl a gyakorlatilag a teljes zsámbéki légvédelmi múzeumot is körbefotóztam. Itt az első lövegmozdony. makettekeswg.blogspot.com/2021/01/59-keceli-lovegmozdony-1.html | |||||
Planes | Adatlap | 680966 | 2021. január 9. 14:51 | ||
Köszönöm! A fotókon szereplő,legalábbis úgy nézem 15 centis + 105 -ös löveget,szintén nem gyártja senki 35-ben,gondolom. P | |||||
téglatesó | Adatlap | 680962 | 2021. január 9. 13:30 | ||
Igen, csak ezek egyik se gőring, de közben ezt is megválaszoltam, lásd lentebb. :))) | |||||
téglatesó | Adatlap | 680961 | 2021. január 9. 13:29 | ||
Nem akar sikerülni az a link, ezer bocsi: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18/feldhaubitzprotze_18.html | |||||
téglatesó | Adatlap | 680960 | 2021. január 9. 13:28 | ||
Na mégeccer a 18M protze linkje: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18/feldhaubitzprotze_18.html | |||||
téglatesó | Adatlap | 680959 | 2021. január 9. 13:26 | ||
Azért nem olyan nagy a tragédia. Ez volt az eredeti mozdony, a feldhaubitzprotze 18, amit a leFH18 gőringhez alkottak: [http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18/feldhaubitzprotze_18.html/URL] A Revell készletből ezt is össze lehet hozni, csak akkor vagy az egyik löveg kerekét be kell áldozni a mozdonyhoz, vagy le kell valahogy másolni. A Revell nem tévedett olyan nagyot, hiszen az általuk adott 18/40 mozdony is tökéletes, mivel az a FHProtze18 "fejlesztése", és ugyanúgy a leFH18 lövegekhez használták őket. Nekünk magyaroknak nagy a szerencsénk, mivel mind a 18-ast, mind a 18/40-et használtuk: a 680937-es hsz.-omban a 18-as, a 680938-as hsz.-omban meg a 18/40-es protze van, de ugyanúgy az van az általad beszúrt "felvidékünk és honvédségünk+" fájlnevű képeden is. De mindez tökéletesen lényegtelen Planes bajtársunknak, mivel a Pavesi+gőring kombójához nem fog kelleni semmilyen mozdony... (csak zárójelben teszem hozzá, hogy Pavesivel többféle löveget is vontattak: 8cm 29M légvédelmit, 10cm 14/aM könnyűtarackot, 10.5cm 31M ágyút, és 15cm 31M közepes tarackot is -gőringet pont nem-, és ezeknél valóban volt közbeiktatva mozdony, de az tökéletesen másmilyen volt, mint a gőringek fogatolt vontatásához használt 18 és 18/40 protzék). | |||||
Planes | Adatlap | 680958 | 2021. január 9. 13:11 | ||
Pavési után volt lövegmozdony .Elég ismert képek. | |||||
Elnar | Adatlap | 680957 | 2021. január 9. 12:59 | ||
Na erről nem is tudtam. Az több mint bosszantó, hogy már a németek sem képesek rendesen összehozni a löveget a mozdonnyal... | |||||
téglatesó | Adatlap | 680956 | 2021. január 9. 11:56 | ||
Pavesivel? Na ez érdekes lesz. A Göringeket (legalábbis nálunk) nem igazán vontatták velük, inkább a (külön erre a célra beszerzett) Hansa-Loyd (lánykori nevén: SdKfz. 11) félláncosok, esetleg Boti után kötötték őket. Plusz nem árt tudni, hogy gépi vontatásnál nem iktattak be mozdonyt (legalábbis én ilyet még nem láttam). | |||||
téglatesó | Adatlap | 680955 | 2021. január 9. 11:52 | ||
Tudom, Elnar, én is arra gondoltam, mivel nincs is más... Amúgy a készlet már vagy 1000 éve megvan, összerakva figyel a polcomon, pont innen tudom, hogy ami benne van az 18/40 mozdony (a lövegek persze leFH18). Ez a mozdony van a Revell dobozban: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18-40/feldhaubitzprotze_18-40.html Itt egy sporttárs küzdött meg vele egy dió kedvéért (ő is 18/40-ként azonosítja): armorama.kitmaker.net/modules.php | |||||
Planes | Adatlap | 680953 | 2021. január 9. 11:12 | ||
Elnar | Adatlap | 680943 | 2021. január 9. 09:22 | ||
www.plasticsoldierreview.com/review.aspx Korai LeFh 18, 2db is ( vontatott,+ tűzkész)teljes személyzettel | |||||
Elnar | Adatlap | 680942 | 2021. január 9. 09:18 | ||
www.scalemates.com/products/img/8/6/7/131867-11185-pristine.jpg Én erre gondoltam. Vinilből van szóval nem az igazi, de mozdonyok is vannak hozzá, teljes fogattal, meg egy halom figurával felszereléssel. A képet meg köszi, ezt nem ismertem, de mint fotó is nagyon jó | |||||
téglatesó | Adatlap | 680938 | 2021. január 9. 08:24 | ||
Szia Elnar! A Revell készletében a 18/40 van, de sebaj, azt is használtuk: | |||||
téglatesó | Adatlap | 680937 | 2021. január 9. 08:21 | ||
Szia Planes! Itt van 1-2 kép a magyar használatú Göring-mozdonyokról, hátha segít: | |||||
téglatesó | Adatlap | 680936 | 2021. január 9. 08:15 | ||
Szia Freddy! Tudtam én mindjárt, hogy Te vagy az én emberem! :)) Nagyon is érdekes lenne, ha meg tudnád osztani a keceli képeidet. Csak lövegmozdonyokat mértél-fényképeztél, vagy lövegeket is? Konkrétan a 7.5cm 15M hegyitarack, a 8cm 5/8M ágyú, a 10.5cm 40M tarack (már ami maradt belőle: a talp meg a mozdony) és a 7.5cm belga ágyú (Canon de 75 mle TR, vagy 235b a német zsákmányrendszerben) érdekelne az ottani választékból. De ha "csak" a mozdonyok vannak meg, az is jöhet. :))) Köszi! Ja, és Sokolnak és Elnarnak is köszi a teherautós segítséget! | |||||
Freddy | Adatlap | 680929 | 2021. január 8. 21:44 | ||
A Hanomag Gigant vontatót kicsoda-micsoda használhatta nálunk? (Milyen hajtókája legyen a sofőrnek? Kék? Piros? esetleg valami más?) A jól ismert fortepan kép van meg róla csak. A keceli lövegmozdonyokat én lemértem-körbefényképeztem, ha valakit érdekel, majd felrakom valahova, de azok között nincs a Göringé. | |||||
Elnar | Adatlap | 680926 | 2021. január 8. 19:56 | ||
Göring tck lövegmozdonya fogatoltan a Revell 72es készletében van pl.é 35-ben lövésem sincs. Ez német de egyezik a magyarral is. Amúgy meg minden löveg mozdonya eltérő volt (és rosszul dokumentált) | |||||
Sokol | Adatlap | 680921 | 2021. január 8. 17:10 | ||
Kedves Planes! A kicsi méretű az a német leichte Feldhaubitzprotze 18/24 és 18/40 szerkocsija, így német rajzot a fő dimenziókhoz könnyebb találni. A németek ezt rendszeresítették a görényhez, annak a másolata a magyar, amin nincs "lábtartó" | |||||
Planes | Adatlap | 680910 | 2021. január 8. 12:35 | ||
Kedves tüzérséghez értők! Az MKH II.VH s lövegmozdony-ról vagy szerkocsi-ról( ami a vontató és a löveg között van a szerelvényben). Keresnék rajzot,vagy leírást méretezést,elsősorban a 105-ös "Gőring"hez tartozóhoz. Ez valahogy kimaradt a makettgyártók palettájáról. Üdv.P | |||||
Sokol | Adatlap | 680888 | 2021. január 7. 21:15 | ||
Ez egy Mercedes. Mávag 1000, vagy 5000. | |||||
Elnar | Adatlap | 680887 | 2021. január 7. 20:21 | ||
Elnar | Adatlap | 680860 | 2021. január 6. 21:18 | ||
Lo2500-nak nézem, bár a Mávagokban nem vagyok annyira otthon. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680851 | 2021. január 6. 19:34 | ||
Üdv Urak! A mellékelt fotó elvileg az '50-es évek elején készült, tehát már nem m.kir.honvéd, de jobbkormányos -tehát lehetett valamikor. Kérdés: milyen típusú teherautó látható a mellékelt képen? Valami MÁVAG, de pontosabban mi lehet. (A képet a facén találtam de ott se tudták). Köszönöm! | |||||
KarBal | Adatlap | 680824 | 2021. január 6. 11:37 | ||
Köszönöm szépen a részletes és kimerítő választ. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 680804 | 2021. január 5. 21:36 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen! üdv, M | |||||
Sokol | Adatlap | 680784 | 2021. január 5. 17:32 | ||
Az. Kölni Ford v8 - a Firm Papler nyitott kabinos 3 tonnás gépe. Az ajtó méretéből, és magasságából lehet tudni, hogy nem 1941-es, vagy einheits, vagy holland. Az NSKK kocsijai kerültek a Feldherrnhalléhoz,valami poznan környéki depóból. | |||||
Emerick | Adatlap | 680764 | 2021. január 5. 10:23 | ||
Üdv! Ha fogadnom kellene, akkor a tippem Ford V8-51, katonai nyitott fülkével. Elég régi bútordarab volt 1944 év végére egy ilyen. I. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 680756 | 2021. január 5. 08:57 | ||
Elnar | Adatlap | 680749 | 2021. január 4. 23:17 | ||
Huh, köszi a kimerítő leírást! Ez már majdnem annyira cifra mintha az olaszok csinálták volna, így nem lepődök már meg az eltérő kialakításokon sem. Szóval az embléma nélküli lehetett a gyakoribb és csak én futottam bele több emblémásba, mint anélkülibe | |||||
Emerick | Adatlap | 680744 | 2021. január 4. 22:37 | ||
Nincs MAN. Az egész haderőben kb 10 MAN volt, azok is nagyobb, 5 tonnás kocsik,részben zsákmányok,részben Rába licenszgyártás. Az összes Klöckner-Humboldt-Deutz volt, ilyen megnevezéssel, egyenesen Ulm-ból. (1300 db) Nagyon soknak megvan a szállítási papírja, motorszáma, Ulm-ból jöttek, Klöcknerként. 9 ebből hosszított 4200as alvázzal, 235 Allrad, jellemzően tábori szürkén, hol hátsó sárhányóval, hol anélkül, Notek lámpával vagy épp anélkül, a próbasorozat emblémával (20 gyárilag gumival) , többségében pedig valószínűleg embléma nélkül. (amit megspóroltak alkatrészben, annyival olcsóbb volt a végösszeg) A terepjáró sem volt feláras, mint ahogy a hosszítottak sem. (a honvédségi tűzrendész alakulatok KHD 4,5 tonnás tömlő kocsikat kaptak, jó sokat, Metz felépítménnyel, azok ezen felül érkeztek 1944-ben) A német belső ipari lobbi győzött a hátrányba kerülő Forddal, Mercedes-Benzzel szemben (előbbi ezért nem jött tömegesen 1942-től,utóbbi pedig csak mutatóban érkezett Opelek helyett), az Opelt pedig visszatartották saját felhasználásra. A Klöcknert 1944-től a Skoda váltotta. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |