/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Tibor 391358 2009. május 1. 05:02
Válasz erre
Bocsi, de megint én.
Próbálkozhatsz a H-64-el is világosítva és kicsit kékítve.
Üdv.: Tibor
Tibor 391357 2009. május 1. 04:54
Válasz erre
Szevasz!
Én igaz magyar gépet építettem meg (lásd makettek rovatban MiG-23MF), de elég sokáig kínlódtam a vil. szürke szín kikeverésével. Javaslom próbáld meg a Humbrol satin 196-ot egy kis fehérrel és egy csepp kékkel keverve.
Üdv.: Borsody Tibor
Burner 391356 2009. május 1. 00:17
Válasz erre
Üdv !

Az academy 1:72 es mig23-mal hozott össze a sors, viszont a festéssel gondban vagyok , Orosz matricával szeretném, szürkében. Kód nincs megadva sajna ,szükségem lenne a különböző kódokra, ha lehetséges Humbrolban. A 183 as szürke valahogy nekem nem stimmel, ki tudtok segíteni ?

Burner
juge75 391355 2009. április 30. 21:38
Válasz erre
Sajnos, ez igaz.
Egyszer láttam a tan hangárban itt Szolnokon, fogták a mig-15 kabint, rátettek egy plexilapot és addíg melegítették lángal amíg rásimult az ívekre.
Ez után méretrevágták és betetették a helyére a régi helyett.
Ez a gép került az újságos stand tetejére.
mig23papa 391354 2009. április 30. 19:36
Válasz erre
juge75

persze hogy arról van szó, csak egy kicsit elkalandoztunk másfele, a lényeg az hogy a mi migjeink kabinteteje egyszerűen tönkrement a napon
juge75 391353 2009. április 30. 19:29
Válasz erre
Az szemüveglencse, de kabintetőről van szó, nem?
Ezüst halogén van a fekete-fehér negatívokon is , a hordozórétegbe ágyazva.
mig23papa 391352 2009. április 30. 18:45
Válasz erre
juge75

Fotokromatikus - fényre sötétedő szemüveglencse

Fotokromatikus, azaz fényre sötétedő szemüveglencse az 1960-as években kezdte meg térnyerését az Egyesült Államokban. Kezdetben csak üveglencséket tudtak készíteni, de a '90-es évektől megjelentek a műanyag és a polikarbonát változatok is. Technológiailag komoly különbség van a két típus között.

Az a fényre sötétedő szemüveglencse mely üvegből készül, a sötétedést az üveg anyagában elhelyezett ezüst-halogenid anyagok adják, melyek alacsony foton sugárzás hatására (napfény) alkotó elemeikre bomlanak és a halogenid elválik hordozó anyagától, gáz fejlődik. Ilyenkor következik be a sötétedés. Amikor pedig a fényhatás elmúlik az ezüst-halogenid ismét "összeáll" és a lencse kivilágosodik.

Az a fényre sötétedő szemüveglencse pedig ami műanyagból készül, annak felszínére tesznek egy fotokromatikus réteget, mely anyaga miatt három fő dologban tér el a korábban említett üvegtől:
Alapszíne gyakorlatilag nincs, tehát UV sugárzás hiányában a lencse teljesen átlátszó,
Reakció ideje - tehát a sötétedés ideje - kb. fele annyi
Az üveg lencse - mivel anyagában színezett- nem egyenletesen színeződik. Ahol vastagabb a lencse, több az ezüsthalogenid. Ezzel szemben a műanyag lencse esetén a sötétedés teljesen egyenletes, mivel a felvitt réteg vastagsága független a lencse vastagságától.

A fotokromatikus - fényre sötétedő szemüveglencse további érdekes jellemzője, hogy szoktatni kell a fényhez. Minnél többet kell "dolgozniuk" - be és kivilágosodniuk- annál gyorsabban képesek ezt megtenni. Érdemes tehát a vásárlás után napoztatni őket, majd ismét tokba rakni és megint napoztatni.
juge75 391351 2009. április 30. 13:38
Válasz erre
A szerves üvegben, Plexi-ben megindul egy folyamat, kémiailag fény hatására öregszik, opálosodik illetve sárgul, mechanikai sérüléseknél pedig karcosodik, ez igaz valamennyi kabintetőre, anyag minőségtől függően ez változhat.
juge75 391350 2009. április 30. 13:29
Válasz erre
Elektromos, fény hatására, vagy manuálisan is állítható denzitású réteg van benne, valóban nemesfém tartalmú anyag, illetve szövet.
Létezik gélbe ágyazott optomechnanikai kristályos anyag is, de ez konkrétan nem az.
Ugyanezen technológiát használják a lopakodókon,és meglepő de árnyékolásnak a nyerőgépek üvegein (ne lehessen megzavarni, befolyásolni az áramkörét és a processzort) persze olcsóbb anyagból, valamint antisztatikai fóliaként számítástechnikai alkatrészek csomagolásában.
Daala 391349 2009. április 30. 13:03
Válasz erre
helyesbítek: közvetlen napfény hatására...
Daala 391348 2009. április 30. 13:02
Válasz erre
Az én szemüvegem is besötétedik fény hatására
mig23papa 391347 2009. április 30. 12:52
Válasz erre
juge75

hát ha így vesszük akkor mindegyiken ilyen plexi van,sajnos,

a ki be kapcsolható üveg az más, ne keverjük össze, én magam hegesztőpajzsban láttam ilyen fényre sötétedő üveget, de az üveg nem plexi, az üvegben vagy a két üveglap között lévő spec anyag kristályszertkezete változik meg fény hatására, aqmi által változik a fényáteresztő képessége

egy kis leírást is mellékelek
napszemuvegek.com/home/60.html
www.geographic.hu/index.php

www.zalkaoptika.hu/fenyre-sotetedo-szemuveglencsek-transitions-vi/
mig23papa 391346 2009. április 30. 12:41
Válasz erre
BBalázs

engem is bosszanz hogy hagyták igy tönkremenni a kabintetőt
juge75 391345 2009. április 30. 11:08
Válasz erre
Nem csak egyes gépeken, mindegyiken van fényre sötétedő plexi, NASA- fejlesztés.
Ki-be kapcsolható, szemüveg is van már ilyen, eredetileg az űrhajósok szemét védő rendszerként alkalmazták.
A fényvédelmen kívül nagyszerűen árnyékol, így a rádió és radar hullámok se látnak be.
BBalázs 391344 2009. április 30. 10:54
Válasz erre
Mig23papa!
Már tudom, hogy az nem az volt, csak annyira sárgás volt a kabin - lásd az általam felrakott képeken - h nem lehetett átlátni rajta, és vhol olvastam h egyes gépeken (F16) volt egy bizonyos aranyfüstös technológia. Csak tippeltem, de hibásan.
BBalázs 391343 2009. április 30. 10:51
Válasz erre
Monox!
No problémo, tehát az oroszok egy Mig tipuson sem alkalmazták ezt a technológiát.
Más...
Nagyon jó kis kiállítás ez szolnokon, bár sajnáltuk a gépeket, hogy télen-nyáron ott vannak kitéve a természet erőinek (az is tény, hogy igy viszont természetes fénynél szemlélhetjük meg a gépeket). Csőrikénél és pl. a terepszínű Mig-23-asnál volt a legszembeötlőbb, hogy milyen hamar megmattul és megkopik a festésük. Évente 1-2 gép átfestésére jut pénz csak. A honvédség nem szedhet pénzt, pedig egy becsületkassza féleségbe mi dobtunk volna...
mig23papa 391342 2009. április 30. 10:45
Válasz erre
BBalázs

miből gondolod hogy a Szolnokon látható migen volt aranyozás a kabintetőn?
mig23papa 391341 2009. április 30. 10:43
Válasz erre
Figaro

hol lehet ilyen képeket találni?
mig23papa 391340 2009. április 30. 10:41
Válasz erre
romeo

nem kell elnézést kérned, csak azért kérdezem, mert igyekszem összegyűjtögetni a régi képeimet, ki ez a haverod, lehet, hogy ismerem én is
Monox 391339 2009. április 29. 20:39
Válasz erre
BBalázs!

Bocsika, mem akartalak megbántani. Ha tudom, hogy nem vagy szakmabeli, elő sem veszem a kérdés hátterét. Egy baráti ötösre a vendégem vagy, ha legközelebb találkozunk :)

Doky!

Neked is igazad van, a vitrinben lévő kabintetőre annyira finoman volt felfüstölve, hogy nem is tűnt fel első ránézésre.

Üdv: Monox
doky3 391338 2009. április 29. 14:53
Válasz erre
Szia!

Én úgy tudom az F-117A kabintetején is volt aranygőzölés.

Doky
BBalázs 391337 2009. április 29. 08:20
Válasz erre
Monox!
Örülök, hogy mosolyt csaltam az arcodra - bár azt nem értem, honnét kéne nekem v. bárkinek ezeket pontosan tudnom - épp ezért tettem fel kérdést. Mindenesetre köszönöm a választ, ezekszerint az egyszerűbb lehetőség ami okozta ezt a sárgulást. Egyébként én (csata)hajós közegből jöttem, az ilyen irányú érdeklődésem csekély, erre voltam csak kiváncsi.
Üdv.!
Monox 391336 2009. április 28. 22:37
Válasz erre
BBalázs!

Megvallom őszintén egy kicsit mosolyogtam azon amit írtál. Az aranyfüstöt a kabintetőkön eddig kizárólag az amerikaiak használták az F-16-oson, radarsugár eltérítés céljából. Nos az akkor Szovjet technika (de a mai sem) nem áll olyan szinten, hogy ezt alkalmazni tudja éppen ezért, amit te aranyszínű bevonatnak néztél az nem más, mint a plexi természetes sárgulása a nap UV sugaraitól amit a több mint egy évtizedes napon álldogálás során alakult ki. Az UB-n azért nincs, mert lényegesen védettebb közegben állt (takarva volt a plexi mindig) de pár év múlva nagyon valószínű, hogy ő is "aranyfüstös" lesz.
BBalázs 391335 2009. április 28. 21:44
Válasz erre
Mig - sima kabin
Mig - sima kabin
Mig - sima kabin szemből
Mig - sima kabin szemből
Mig - arany
Mig - arany
Mig - arany szemből
Mig - arany szemből

Sziasztok!
Szombaton leugrottam haverommal a szolnoki repmúzeumba, készitettünk rengeteg felvételt. De egy kérdés merült fel. Régen vhol olvastam, hogy egyes Migeknél a kabintetőn alkalmaztak egy bizonyos aranyszinű bevonatot, amely a radarjelek megtévesztésére szolgált. Nos a kérdés, ez mely típusnál v. típusoknál alkalmazták. Mert a szolnokon látott együléses Mig-23-ason volt, viszont a két üléses oktató változaton pl. nem - bár ez logikusnak tűnik az eltérő alkalmazás miatt.
romeo 391334 2009. április 28. 20:32
Válasz erre
Üdv!

Repülős haveromtól kaptam, ha mig23Papa a szerző elnézést kérek!
Figaro 391333 2009. április 28. 20:32
Válasz erre
268.4.1_mig-23-07
268.4.1_mig-23-07
MiG-23 4
MiG-23 4
MiG-23 Hu 12
MiG-23 Hu 12

Üdv.
Én ezeket a képeket találtam, nekem inkább szürkének tűnik, mint ezüstnek.
Figaro
mig23papa 391332 2009. április 28. 20:18
Válasz erre
tn_800x600_150426_70593_10topb
tn_800x600_150426_70593_10topb
23_MF_01
23_MF_01

romeo

csak azért kérdezem, mert nekem megvan sokkal jobb minőségben, lehet hogy én csináltam a felvételt?
mig23papa 391331 2009. április 28. 20:14
Válasz erre
romeo

hol szerezted ezt a jó kis képet?
mig23papa 391330 2009. április 28. 20:12
Válasz erre
300x522
300x522

Ádám

Ez a szín ezüst, vagy szürke?
Az eredeti valami ilyesmi volt.
Ádám 391329 2009. április 4. 19:57
Válasz erre
Sajnos ilyen festéket kaptam és már szerettem volna variálni, így is sokat késtem vele. A gép aluminium színűre van festve, legalábbis a tubuson aluminium színt említenek! A következő már szebb lesz! :D
Ádám 391328 2009. április 4. 19:57
Válasz erre
Sajnos ilyen festéket kaptam és már szerettem volna variálni, így is sokat késtem vele. A gép aluminium színűre van festve, legalábbis a tubuson aluminium színt említenek! A következő már szebb lesz! :D
Monox 391327 2009. április 3. 20:23
Válasz erre
Ádám!

Miért kályhaezüstre festetted a gépet szürke helyett?
Ádám 391326 2009. április 3. 19:40
Válasz erre
Mig-23 09
Mig-23 09
Mig-23 02
Mig-23 02
Mig-23 09
Mig-23 09

Sziasztok!
Még biztos emlékeztek rám! Igaz, 2 hónap késéssel (gondok voltak a festékek beszerzésében), de elkészült végre a makett! Sajnos még csak telefonos képeim vannak, majd lesznek rendes fényképezővel készítettek is! De rakok fel párat! Utólag is köszönöm minden kedves segítőkész fórumozó segítségét!
Üdvözlettel,
Ádám
decente 391325 2009. április 2. 22:07
Válasz erre
Üdvözletem!

Eladó C13 Hasegawa Mig-23 bontatlan fóliában 1:72 1500

Móváron személyes átvétel lehetséges, ill a szombati rebekára el tudom küldeni.

feher.rendes.zsolt@gmail.com
romeo 391324 2009. április 2. 13:10
Válasz erre
1
1

Üdv!
juge75 391323 2009. március 31. 20:48
Válasz erre
A MIG-21 PF KP MF-ből van, saját kabinnal.
A 23-as MF Academy.
juge75 391322 2009. március 31. 20:47
Válasz erre
kép3 v
kép3 v

Valamikor, 1992-körül alkottam ezeket.
f2d 391321 2009. március 5. 10:37
Válasz erre
1-32 MiG-23M
1-32 MiG-23M

Nem is tudtam, hogy van 1:32-es MiG-23 makett, igaz vákumformázott, de van.
Valaki esetleg találkozott már vele személyesen is?
Lacy 391320 2009. február 27. 08:37
Válasz erre
2008
2008

Szia Monox!

A Rote Plätze Russian Military Airfields Germany könyv szerint a kép 1980-ban készült, az NDK-beli Finsterwalde repterén.

A Mig-27-es lassan 15 éve nincs hadrendben az Oroszoknál. A térségben csak a Kazah légierő használja. Lásd a tavaly készült képet.
Monox 391319 2009. február 27. 07:54
Válasz erre
Érdekes a 1201-es hsz.-ben lévő fotó. Régi hangár, de a mai kort idéző lámpatestek... Lehetséges, hogy az Oroszoknál még mindig repül a MiG-27-es? És az is nagyon érdekes, hogy két gép is egyéni jelzésekkel van ellátva méghozzá igen szokatlan helyen.
Miggyuri 391318 2009. február 27. 05:25
Válasz erre
A kép aláírása:
"A radart? Azt hazavittem."
Miggyuri 391317 2009. február 27. 05:23
Válasz erre
borisz 391316 2009. február 26. 22:18
Válasz erre
Lacy 391315 2009. február 26. 21:00
Válasz erre
is2
is2

Aztán spontán fotón is. Vigyázva a tányérsapkára pihenés közben, a repülés szüneteiben. :)
Lacy 391314 2009. február 26. 20:26
Válasz erre
f2d 391313 2009. február 26. 09:06
Válasz erre
MiG-27_001
MiG-27_001

A képen lehet látni pár figurát akik tányérsapkában dolgoznak. Az oroszoknál tényleg így telnek a hétköznapok vagy csak a kép kedvéért lettek így feldíszítve?
Ádám 391312 2009. február 8. 21:54
Válasz erre
VO101_Papi!
Nincs új infód az overállról? :)
Köszi,
Ádám
rizmajer 391311 2009. február 6. 21:31
Válasz erre
Nem lényeg, de 1/48-ban a kanadai Hobbycraft is csinálta, és talán még jobb is volt.
Sziasztok, Rizmajer.
f2d 391310 2009. február 6. 21:21
Válasz erre
A KP soha nem gyártott Flogger-t (1/72-ben Airfix/Heller, Academy/Hasegawa és Zvezda/Italeri volt/van, 1/48-ban pedig az ESCI járt körbe a brandek között). A weblapjukon már elég régóta elejtették az infót, hogy lesz új szerszámos MiG-23BN makett.
vlevi 391309 2009. február 6. 21:16
Válasz erre
Vajon új darab?
Mert ha hagyományos Kopro (ex KP) minőség, akkor inkább szaladok messzire :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.