<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Tibor | Adatlap | 391358 | 2009. május 1. 05:02 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 391357 | 2009. május 1. 04:54 | ![]() | |
Szevasz! Én igaz magyar gépet építettem meg (lásd makettek rovatban MiG-23MF), de elég sokáig kínlódtam a vil. szürke szín kikeverésével. Javaslom próbáld meg a Humbrol satin 196-ot egy kis fehérrel és egy csepp kékkel keverve. Üdv.: Borsody Tibor | |||||
Burner | Adatlap | 391356 | 2009. május 1. 00:17 | ![]() | |
Üdv ! Az academy 1:72 es mig23-mal hozott össze a sors, viszont a festéssel gondban vagyok , Orosz matricával szeretném, szürkében. Kód nincs megadva sajna ,szükségem lenne a különböző kódokra, ha lehetséges Humbrolban. A 183 as szürke valahogy nekem nem stimmel, ki tudtok segíteni ? Burner | |||||
juge75 | Adatlap | 391355 | 2009. április 30. 21:38 | ![]() | |
Sajnos, ez igaz. Egyszer láttam a tan hangárban itt Szolnokon, fogták a mig-15 kabint, rátettek egy plexilapot és addíg melegítették lángal amíg rásimult az ívekre. Ez után méretrevágták és betetették a helyére a régi helyett. Ez a gép került az újságos stand tetejére. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391354 | 2009. április 30. 19:36 | ![]() | |
juge75 persze hogy arról van szó, csak egy kicsit elkalandoztunk másfele, a lényeg az hogy a mi migjeink kabinteteje egyszerűen tönkrement a napon | |||||
juge75 | Adatlap | 391353 | 2009. április 30. 19:29 | ![]() | |
Az szemüveglencse, de kabintetőről van szó, nem? Ezüst halogén van a fekete-fehér negatívokon is , a hordozórétegbe ágyazva. | |||||
mig23papa | Adatlap | 391352 | 2009. április 30. 18:45 | ![]() | |
juge75 Fotokromatikus - fényre sötétedő szemüveglencse Fotokromatikus, azaz fényre sötétedő szemüveglencse az 1960-as években kezdte meg térnyerését az Egyesült Államokban. Kezdetben csak üveglencséket tudtak készíteni, de a '90-es évektől megjelentek a műanyag és a polikarbonát változatok is. Technológiailag komoly különbség van a két típus között. Az a fényre sötétedő szemüveglencse mely üvegből készül, a sötétedést az üveg anyagában elhelyezett ezüst-halogenid anyagok adják, melyek alacsony foton sugárzás hatására (napfény) alkotó elemeikre bomlanak és a halogenid elválik hordozó anyagától, gáz fejlődik. Ilyenkor következik be a sötétedés. Amikor pedig a fényhatás elmúlik az ezüst-halogenid ismét "összeáll" és a lencse kivilágosodik. Az a fényre sötétedő szemüveglencse pedig ami műanyagból készül, annak felszínére tesznek egy fotokromatikus réteget, mely anyaga miatt három fő dologban tér el a korábban említett üvegtől: Alapszíne gyakorlatilag nincs, tehát UV sugárzás hiányában a lencse teljesen átlátszó, Reakció ideje - tehát a sötétedés ideje - kb. fele annyi Az üveg lencse - mivel anyagában színezett- nem egyenletesen színeződik. Ahol vastagabb a lencse, több az ezüsthalogenid. Ezzel szemben a műanyag lencse esetén a sötétedés teljesen egyenletes, mivel a felvitt réteg vastagsága független a lencse vastagságától. A fotokromatikus - fényre sötétedő szemüveglencse további érdekes jellemzője, hogy szoktatni kell a fényhez. Minnél többet kell "dolgozniuk" - be és kivilágosodniuk- annál gyorsabban képesek ezt megtenni. Érdemes tehát a vásárlás után napoztatni őket, majd ismét tokba rakni és megint napoztatni. | |||||
juge75 | Adatlap | 391351 | 2009. április 30. 13:38 | ![]() | |
A szerves üvegben, Plexi-ben megindul egy folyamat, kémiailag fény hatására öregszik, opálosodik illetve sárgul, mechanikai sérüléseknél pedig karcosodik, ez igaz valamennyi kabintetőre, anyag minőségtől függően ez változhat. | |||||
juge75 | Adatlap | 391350 | 2009. április 30. 13:29 | ![]() | |
Elektromos, fény hatására, vagy manuálisan is állítható denzitású réteg van benne, valóban nemesfém tartalmú anyag, illetve szövet. Létezik gélbe ágyazott optomechnanikai kristályos anyag is, de ez konkrétan nem az. Ugyanezen technológiát használják a lopakodókon,és meglepő de árnyékolásnak a nyerőgépek üvegein (ne lehessen megzavarni, befolyásolni az áramkörét és a processzort) persze olcsóbb anyagból, valamint antisztatikai fóliaként számítástechnikai alkatrészek csomagolásában. | |||||
Daala | Adatlap | 391349 | 2009. április 30. 13:03 | ![]() | |
helyesbítek: közvetlen napfény hatására... | |||||
Daala | Adatlap | 391348 | 2009. április 30. 13:02 | ![]() | |
Az én szemüvegem is besötétedik fény hatására | |||||
mig23papa | Adatlap | 391347 | 2009. április 30. 12:52 | ![]() | |
juge75 hát ha így vesszük akkor mindegyiken ilyen plexi van,sajnos, a ki be kapcsolható üveg az más, ne keverjük össze, én magam hegesztőpajzsban láttam ilyen fényre sötétedő üveget, de az üveg nem plexi, az üvegben vagy a két üveglap között lévő spec anyag kristályszertkezete változik meg fény hatására, aqmi által változik a fényáteresztő képessége egy kis leírást is mellékelek napszemuvegek.com/home/60.html www.geographic.hu/index.php www.zalkaoptika.hu/fenyre-sotetedo-szemuveglencsek-transitions-vi/ | |||||
mig23papa | Adatlap | 391346 | 2009. április 30. 12:41 | ![]() | |
BBalázs engem is bosszanz hogy hagyták igy tönkremenni a kabintetőt | |||||
juge75 | Adatlap | 391345 | 2009. április 30. 11:08 | ![]() | |
Nem csak egyes gépeken, mindegyiken van fényre sötétedő plexi, NASA- fejlesztés. Ki-be kapcsolható, szemüveg is van már ilyen, eredetileg az űrhajósok szemét védő rendszerként alkalmazták. A fényvédelmen kívül nagyszerűen árnyékol, így a rádió és radar hullámok se látnak be. | |||||
BBalázs | Adatlap | 391344 | 2009. április 30. 10:54 | ![]() | |
Mig23papa! Már tudom, hogy az nem az volt, csak annyira sárgás volt a kabin - lásd az általam felrakott képeken - h nem lehetett átlátni rajta, és vhol olvastam h egyes gépeken (F16) volt egy bizonyos aranyfüstös technológia. Csak tippeltem, de hibásan. | |||||
BBalázs | Adatlap | 391343 | 2009. április 30. 10:51 | ![]() | |
Monox! No problémo, tehát az oroszok egy Mig tipuson sem alkalmazták ezt a technológiát. Más... Nagyon jó kis kiállítás ez szolnokon, bár sajnáltuk a gépeket, hogy télen-nyáron ott vannak kitéve a természet erőinek (az is tény, hogy igy viszont természetes fénynél szemlélhetjük meg a gépeket). Csőrikénél és pl. a terepszínű Mig-23-asnál volt a legszembeötlőbb, hogy milyen hamar megmattul és megkopik a festésük. Évente 1-2 gép átfestésére jut pénz csak. A honvédség nem szedhet pénzt, pedig egy becsületkassza féleségbe mi dobtunk volna... | |||||
mig23papa | Adatlap | 391342 | 2009. április 30. 10:45 | ![]() | |
BBalázs miből gondolod hogy a Szolnokon látható migen volt aranyozás a kabintetőn? | |||||
mig23papa | Adatlap | 391341 | 2009. április 30. 10:43 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 391340 | 2009. április 30. 10:41 | ![]() | |
romeo nem kell elnézést kérned, csak azért kérdezem, mert igyekszem összegyűjtögetni a régi képeimet, ki ez a haverod, lehet, hogy ismerem én is | |||||
Monox | Adatlap | 391339 | 2009. április 29. 20:39 | ![]() | |
BBalázs! Bocsika, mem akartalak megbántani. Ha tudom, hogy nem vagy szakmabeli, elő sem veszem a kérdés hátterét. Egy baráti ötösre a vendégem vagy, ha legközelebb találkozunk :) Doky! Neked is igazad van, a vitrinben lévő kabintetőre annyira finoman volt felfüstölve, hogy nem is tűnt fel első ránézésre. Üdv: Monox | |||||
doky3 | Adatlap | 391338 | 2009. április 29. 14:53 | ![]() | |
Szia! Én úgy tudom az F-117A kabintetején is volt aranygőzölés. Doky | |||||
BBalázs | Adatlap | 391337 | 2009. április 29. 08:20 | ![]() | |
Monox! Örülök, hogy mosolyt csaltam az arcodra - bár azt nem értem, honnét kéne nekem v. bárkinek ezeket pontosan tudnom - épp ezért tettem fel kérdést. Mindenesetre köszönöm a választ, ezekszerint az egyszerűbb lehetőség ami okozta ezt a sárgulást. Egyébként én (csata)hajós közegből jöttem, az ilyen irányú érdeklődésem csekély, erre voltam csak kiváncsi. Üdv.! | |||||
Monox | Adatlap | 391336 | 2009. április 28. 22:37 | ![]() | |
BBalázs! Megvallom őszintén egy kicsit mosolyogtam azon amit írtál. Az aranyfüstöt a kabintetőkön eddig kizárólag az amerikaiak használták az F-16-oson, radarsugár eltérítés céljából. Nos az akkor Szovjet technika (de a mai sem) nem áll olyan szinten, hogy ezt alkalmazni tudja éppen ezért, amit te aranyszínű bevonatnak néztél az nem más, mint a plexi természetes sárgulása a nap UV sugaraitól amit a több mint egy évtizedes napon álldogálás során alakult ki. Az UB-n azért nincs, mert lényegesen védettebb közegben állt (takarva volt a plexi mindig) de pár év múlva nagyon valószínű, hogy ő is "aranyfüstös" lesz. | |||||
BBalázs | Adatlap | 391335 | 2009. április 28. 21:44 | ![]() | |
Sziasztok! Szombaton leugrottam haverommal a szolnoki repmúzeumba, készitettünk rengeteg felvételt. De egy kérdés merült fel. Régen vhol olvastam, hogy egyes Migeknél a kabintetőn alkalmaztak egy bizonyos aranyszinű bevonatot, amely a radarjelek megtévesztésére szolgált. Nos a kérdés, ez mely típusnál v. típusoknál alkalmazták. Mert a szolnokon látott együléses Mig-23-ason volt, viszont a két üléses oktató változaton pl. nem - bár ez logikusnak tűnik az eltérő alkalmazás miatt. | |||||
romeo | Adatlap | 391334 | 2009. április 28. 20:32 | ![]() | |
Üdv! Repülős haveromtól kaptam, ha mig23Papa a szerző elnézést kérek! | |||||
Figaro | Adatlap | 391333 | 2009. április 28. 20:32 | ![]() | |
Üdv. Én ezeket a képeket találtam, nekem inkább szürkének tűnik, mint ezüstnek. Figaro | |||||
mig23papa | Adatlap | 391332 | 2009. április 28. 20:18 | ![]() | |
romeo csak azért kérdezem, mert nekem megvan sokkal jobb minőségben, lehet hogy én csináltam a felvételt? | |||||
mig23papa | Adatlap | 391331 | 2009. április 28. 20:14 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 391330 | 2009. április 28. 20:12 | ![]() | |
Ádám Ez a szín ezüst, vagy szürke? Az eredeti valami ilyesmi volt. | |||||
Ádám | Adatlap | 391329 | 2009. április 4. 19:57 | ![]() | |
Sajnos ilyen festéket kaptam és már szerettem volna variálni, így is sokat késtem vele. A gép aluminium színűre van festve, legalábbis a tubuson aluminium színt említenek! A következő már szebb lesz! :D | |||||
Ádám | Adatlap | 391328 | 2009. április 4. 19:57 | ![]() | |
Sajnos ilyen festéket kaptam és már szerettem volna variálni, így is sokat késtem vele. A gép aluminium színűre van festve, legalábbis a tubuson aluminium színt említenek! A következő már szebb lesz! :D | |||||
Monox | Adatlap | 391327 | 2009. április 3. 20:23 | ![]() | |
Ádám! Miért kályhaezüstre festetted a gépet szürke helyett? | |||||
Ádám | Adatlap | 391326 | 2009. április 3. 19:40 | ![]() | |
Sziasztok! Még biztos emlékeztek rám! Igaz, 2 hónap késéssel (gondok voltak a festékek beszerzésében), de elkészült végre a makett! Sajnos még csak telefonos képeim vannak, majd lesznek rendes fényképezővel készítettek is! De rakok fel párat! Utólag is köszönöm minden kedves segítőkész fórumozó segítségét! Üdvözlettel, Ádám | |||||
decente | Adatlap | 391325 | 2009. április 2. 22:07 | ![]() | |
Üdvözletem! Eladó C13 Hasegawa Mig-23 bontatlan fóliában 1:72 1500 Móváron személyes átvétel lehetséges, ill a szombati rebekára el tudom küldeni. feher.rendes.zsolt@gmail.com | |||||
romeo | Adatlap | 391324 | 2009. április 2. 13:10 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 391323 | 2009. március 31. 20:48 | ![]() | |
A MIG-21 PF KP MF-ből van, saját kabinnal. A 23-as MF Academy. | |||||
juge75 | Adatlap | 391322 | 2009. március 31. 20:47 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 391321 | 2009. március 5. 10:37 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 391320 | 2009. február 27. 08:37 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 391319 | 2009. február 27. 07:54 | ![]() | |
Érdekes a 1201-es hsz.-ben lévő fotó. Régi hangár, de a mai kort idéző lámpatestek... Lehetséges, hogy az Oroszoknál még mindig repül a MiG-27-es? És az is nagyon érdekes, hogy két gép is egyéni jelzésekkel van ellátva méghozzá igen szokatlan helyen. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 391318 | 2009. február 27. 05:25 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 391317 | 2009. február 27. 05:23 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 391316 | 2009. február 26. 22:18 | ![]() | |
Mig-21, ugye? | |||||
Lacy | Adatlap | 391315 | 2009. február 26. 21:00 | ![]() | |
Aztán spontán fotón is. Vigyázva a tányérsapkára pihenés közben, a repülés szüneteiben. :) | |||||
Lacy | Adatlap | 391314 | 2009. február 26. 20:26 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 391313 | 2009. február 26. 09:06 | ![]() | |
Ádám | Adatlap | 391312 | 2009. február 8. 21:54 | ![]() | |
VO101_Papi! Nincs új infód az overállról? :) Köszi, Ádám | |||||
rizmajer | Adatlap | 391311 | 2009. február 6. 21:31 | ![]() | |
Nem lényeg, de 1/48-ban a kanadai Hobbycraft is csinálta, és talán még jobb is volt. Sziasztok, Rizmajer. | |||||
f2d | Adatlap | 391310 | 2009. február 6. 21:21 | ![]() | |
A KP soha nem gyártott Flogger-t (1/72-ben Airfix/Heller, Academy/Hasegawa és Zvezda/Italeri volt/van, 1/48-ban pedig az ESCI járt körbe a brandek között). A weblapjukon már elég régóta elejtették az infót, hogy lesz új szerszámos MiG-23BN makett. | |||||
vlevi | Adatlap | 391309 | 2009. február 6. 21:16 | ![]() | |
Vajon új darab? Mert ha hagyományos Kopro (ex KP) minőség, akkor inkább szaladok messzire :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Próbálkozhatsz a H-64-el is világosítva és kicsit kékítve.
Üdv.: Tibor