<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
f2d | Adatlap | 391308 | 2009. február 6. 21:04 | ![]() | |
Robcsi | Adatlap | 391307 | 2009. január 30. 17:43 | ![]() | |
Pontosan így van! | |||||
Tibor | Adatlap | 391306 | 2009. január 30. 15:37 | ![]() | |
O.k. Akkor földi lokációs szempontból két berendezés volt a fedélzeten: Az NRZ és az aktív válaszadó. Feladatuk gyakorlatilag hasonló volt az IFF-hez. Mindezek elsősorban a saját-idegen felismerést biztosították, illetve az aktív válaszadó a jobb rádiólokációs láthatóságot. Természetesen nem csak a földi felderítő és magasságmérő rádiólokátorok voltak ezekkel felszerelve, hanem például a légvédelmi rakéta komplexumok és természetesen a katonai repülő eszközök is. Tibor | |||||
Levix | Adatlap | 391305 | 2009. január 30. 15:29 | ![]() | |
Bocs de az IFF pont az amit leírtál. Identification Friend or Foe. en.wikipedia.org/wiki/Identification_friend_or_foe | |||||
Robcsi | Adatlap | 391304 | 2009. január 30. 08:29 | ![]() | |
SZOD-57M Egyéni felismerő jeladó. Kibővítette a földi lokátorok hatótávolságát. Ha a föld rákérdezett, akkor a pilóta rányomott az egyéni felismerés gombra, akkor látták az indikátorokon. De igazából leszálláskor volt jelentősége. A VSZ-ben volt még egy kérdező-válaszadó berendezés a repülőgépekben. SZRZO-2 volt a neve. Feladata az volt, hogy amikor a hajózó a lokátoron meglátott egy céljelet, akkor rányomott a kérdezés gombra. Ha a célgép ugyanarra a kódra volt állítva, amilyenen az elfogó, akkor saját jelet adott. A Mig-23-nál és a Mig-29-nél ez automatikusan letiltotta a rakétaindítás lehetőségét. Ha viszont nem ugyanaz a kód volt beállítva, akkor mehetett a rakéta. AZ IFF-nek ugyanez a lényege, csak mi nem kaptuk meg a kérdező üzemmódját. Röviden ennyi. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 391303 | 2009. január 30. 07:02 | ![]() | |
De valami biztosan volt bennük, ami ugyanerre való. :) | |||||
Robcsi | Adatlap | 391302 | 2009. január 30. 06:54 | ![]() | |
Tibornak írnám, hogy 1990.01.26-án még nem volt a gépekben IFF! | |||||
Ákos | Adatlap | 391301 | 2009. január 28. 22:17 | ![]() | |
Azért nem minden fenékig tejfel, még nem láttam olyan Trumpeter makettet, amin ne lett volna legalább egy ordító alakhiba... | |||||
PETI | Adatlap | 391300 | 2009. január 28. 21:26 | ![]() | |
Azért az 1/48-as Szu-24M és a 32-es Szu-25UB se lesz egyszerű! Remélem felírja az orvos a gyógyulás reményében... | |||||
Elmo | Adatlap | 391299 | 2009. január 28. 17:27 | ![]() | |
Egy ket ev, es itt az 1:32-es 23-as(ML)a "Trombitastol" ! Aztan meg par ev, es biztosan kihozzak kissebb m.aranyban is. Eztan, par evvel kesobb az MF is biztos megjelenik majd. A szoc.otthonban lesz mit csinalnunk! www.cybermodeler.com/editorial/ed090127.shtml | |||||
Samee | Adatlap | 391294 | 2009. január 27. 11:36 | ![]() | |
Köszönöm a kimerítő választ; illetve a radar és az IFF rendszer működési elvének felelvenítését. :) Gondolom akkor itt is vmilyen IFF szerű berendezésre gondolt a szerző. Festéssel kapcsolatban vki? Holla: Samee | |||||
Tibor | Adatlap | 391293 | 2009. január 27. 10:56 | ![]() | |
Nos itt sem árt tisztázni lokációs szempontból egy-két dolgot. Nem elvitatva Kositzky tábornok hozzáértését, de... A primer rádiólokáció lényege, hogy a földi radarok (persze ilyen primer lokátor a repülő eszközök egy részének a fedélzetén is van, de ezzel most nem foglalkoznék, mert az ominózus ügy esetében nincs jelentősége) rádió impulzusokat sugároznak ki és azok egy része visszaverődik a repülő eszköz felületéről, amit a földi radar vesz, detektál és megjelenit egy alkalmatos eszközön, magyarán az indikátor csövön általában egy fényes kis jel formájában. A jel nagysága függ az adó teljesítményétől, a cél (repülő eszköz) hatásos visszaverő felületétől, a cél távolságától és még néhány tényezőtől. Ugyanakkor, mivel a letapogató sugárnyaláb nagyjából úgy viselkedik mint a fény, azaz kb. egyenes irányban terjed, így könnyen belátható, hogy többek között a föld görbülete miatt a kis és földközeli magasságokon repülő célok felderítésének és követésének komoly korlátai vannak. Tehát ha a repülőgép 50-100-200m magasságon repül, manőverezik, akkor rendkívül korlátozott a felderítési és követési lehetősége. A szekunder lokáció ezzel szemben azt jelenti, hogy a földi radar kibocsát egy kérdező jelet, amire a fedélzeten lévő megfelelő berendezés válaszolni fog, ha be van kapcsolva a megfelelő üzemmódban. Tehát ennek az a célja, hogy a repülőgépet akkor is láthatóvá tegye, amikor a primer lokáció már nem látná, illetve biztosítsa a saját gépek felismerését. Az IFF annyiban tud többet a korábbi NRZ-nél, hogy képes megfelelő üzemmódban bizonyos paramétereket is megadni a földi vevő felé. Összefoglalva: A katonai primer lokátor akkor látja a cél gépet, ha az megfelelő magasságon, távolságon tartózkodik és elegendő visszaverő felülettel rendelkezik. Ez nem ki-be kapcsolható. A szekunder lokátor akkor látja a célt, ha annak a fedélzetén a válaszadó be van kapcsolva és működik. Kositzkynek ott van igaza, ha Bakóék kis magasságon manővereztek és az IFF-et kikapcsolták, akkor lehet, hogy a katonai lokátorok sem látták őket. Tibor | |||||
Samee | Adatlap | 391292 | 2009. január 27. 10:28 | ![]() | |
Szia. Köszi az infót én is vmi IFF féle megoldásra gondoltam. Azzal eddig is tisztában voltam, h a 23UB nem rendelkezik radarral; zavarókonténerrel illetve lopakodó képességekkel. Kositzky is vmi válaszadó berendezést említ, viszont a könyv szerint a katonai rendszereken se látszott ilyenkor a gép. A festéssel kapcsolatban; Horác honlapján találtam a 16-osról képet; de a festésén nem tudok kiigazodni. Tudna vki adni/küldeni/linkelni/ide feltölteni hozzá minát? Előre is köszi. Holla: Samee | |||||
Tibor | Adatlap | 391291 | 2009. január 27. 10:05 | ![]() | |
Szia! Samee nem arról beszél, hogy fedélzeti radar, hanem arról, hogy valami szerkentyű be-, vagy kikapcsolása a gép fedélzetén a masinát láthatatlanná tenné a földi radarok részére. Nos ez megint egy nagy adag butaság. A primer lokáció szempontjából nem volt ilyen szerkentyű, hacsak a zavaró konténereket nem keverjük ide. Tudtommal a 23-sok zavaró konténerrel nem rendelkeztek. A primer lokáció szempontjából láthatatlan jellegű képességgel csak a Stealt (lopakodó) technológiával épült gépek rendelkeznek. Amiről esetleg szó lehet az a szekunder lokáció. Konkrétan az IFF berendezések. Ezeket valóban ki és be lehet kapcsolni a fedélzeten. Ennek a kikapcsolása azt jelenti, hogy a gépet a szekunder radarok (Pl. a polgári légi forgalom ellenőrzése nem fogja látni, csak primer lokáció üzemmódban. Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 391290 | 2009. január 27. 09:51 | ![]() | |
Nincs fed. radar a MiG-23UB-ban... | |||||
Samee | Adatlap | 391289 | 2009. január 26. 23:10 | ![]() | |
"vmelyik berendezése ha úgy volt kapcsolva; akkor a gép nem látszódott vagy nehezebben volt detektálható" Itt persze a radaros illetve egyéb feldertésre gondoltam. Sam | |||||
Samee | Adatlap | 391288 | 2009. január 26. 23:04 | ![]() | |
Üdv! A Bakó-Reinhardt baleset engem is érdekelne. A Kositzky könyvben maga a történés időpontokkal dokumentálva le van írva, de sok pletyka kering a dologgal kapcsolatban, illetve magának a gépnek is volt vmi specialítása ha jól rémlik (vmelyik berendezése ha úgy volt kapcsolva; akkor a gép nem látszódott vagy nehezebben volt detektálható). Nem tudom ebből mennyi igaz; de ha vki kicsit részletesebben tudna nyilatkozni a témában annak nagyon örülnék. Holla: Samee | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 391287 | 2009. január 26. 22:08 | ![]() | |
Igazad van, ezért is szoktam hasonló esetekben óvatosan fogalmazni. | |||||
Nyugger | Adatlap | 391286 | 2009. január 26. 21:29 | ![]() | |
Sziasztok, Sajnos már a tényen, a 23-s elvesztésén nem tudunk változtatni. Mindig voltak olyan öregek és fiatalok, -szemtanúk- akik láttak mindent és biztos, sőt megdönthetetlen volt amit mondtak. Mi az RBK-ban mindig megpróbáltunk arra törekedni és ezt a nagy öregeinktől tanultuk, hogy amit ma leírsz azt később forrásként kezelik majd, ha igaz volt ha nem. Erre tessék vigyázni! | |||||
búza | Adatlap | 391285 | 2009. január 26. 21:18 | ![]() | |
Sziasztok! Szóval a 05-össel kapcsolatban akkor kiderült a "való világ"! Tehát amit Vik írt az azért nem igaz, mert amit Zsolt írt az az. Üdv: Búza | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 391284 | 2009. január 26. 19:46 | ![]() | |
Elnézést, hogy belekotyogok, de pár éve volt szerencsém Störk Józseffel beszélgetni. A balesetéről lényegében annyit mondott: úgy történt, ahogy "Tömör" megírta a Top Gun-ban. Rossz nyelvek szerint persze az ominózus repülése előtt telefonon szólt a szüleinek, meg maszek repülőnapot tartott Csömör felett stb., de a magam részéről nem adok hitelt az ilyen szóbeszédeknek. Apropó, ha már szóbeszéd: azt tudja valaki pontosan, hogy Bakó Ferencék gépe hol zuhant le? A hivatalos verzió szerint Beled mellett, de létezik egy másik változat is... | |||||
Vik30 | Adatlap | 391283 | 2009. január 26. 18:36 | ![]() | |
Mennyien javitgatnak!én csak hallottam a storit mert 1 ismerösöm 1 öreg látta amikor az örs fölött repült és elég beteg hangot adott ki utánna a többit halotta ö is!Nem készpénznek irtam:)U i mivel csömört ismerte azért ott katapultált nehogy lakott területre essen a gép! | |||||
zsolt75 | Adatlap | 391282 | 2009. január 26. 17:48 | ![]() | |
Nyugger ! Ezért írtam le " részletesen " a forrást megjelölve. Miután elolvastam amit írtam utána láttam, hogy kihagytam azt, hogy rosszul írta a történetet./ Mármint Vik /. Már nem akartam újra írni. De ha elolvasod amit én írtam abban is benne van, hogy miért is zuhant le. Üdv : Simi .:) | |||||
Nyugger | Adatlap | 391281 | 2009. január 26. 17:41 | ![]() | |
Zsolt75! 'Volt 1 baleset csömörön is 23assal.Csömöri volt a pilóta az örsnél kezdett behalni a hajtómű és csömörön a rétre dobta le' Valóságban nem a hmű. halt be, és nem dobta le mármint a gépet. Ja, és Csömörön a szülei laktak. | |||||
zsolt75 | Adatlap | 391280 | 2009. január 26. 16:56 | ![]() | |
Szia Búza ! Amit Vik30 írt a balesettel kapcsolatban szerintem igaz. A történet az 1985-ös díszszemlére való gyakorlás közben történt. A páciens a 05-ős oldalszámú Mig-23-as pilótája Störk József szds. Tartalékként repült, és a " jobb oldali stabilizátor gyártási hiányosságok miatt leszakadt ". A pilóta katapultált, a gép Csömör északi szélén becsapódott. Mivel a szülők csömöriek, ezen a szálon indult a vizsgálat de később más derült ki. A forrás a Top Gun 1994/4 száma, " Díszszemle Vigyázz! " c. cikke. Baráti üdvüzlet Simi | |||||
mig23papa | Adatlap | 391279 | 2009. január 26. 12:22 | ![]() | |
Tibor Szerintem sem érdemes vitát nyitni, makettnél nem is lehet észrevenni pár centit, amúgy néhány lokátor adaton kívül semmi sem volt titkos, a magyarok titkosítottak mindent, jó szokás szerint, mikor hazajöttek a tanfolyamról. Amúgy most hallottam, hogy a már rég kivont gépekhez anno használt leírások még mindíg titkosak, mert szerintem azok titokgazdája nem is hallott arról, hogy a gépeket rég kivonták, eladták, szétszedték beolvasztották, abból traktort gyártottak, az meg már nem hadititok ugyebár. :-))) | |||||
Tibor | Adatlap | 391278 | 2009. január 26. 11:46 | ![]() | |
Azt hiszem igazad van. Én is mindig zavarba jövök a modern gépeknél, mert ugye pitottal, vagy anélkül, meg a statikus kisütők, meg a besugárzás jelző antennák stb. stb. Ezért is írtam azt, hogy nem érdemes vitát nyitni és elfogadom a +4 adatait, de főleg a rajzát alapnak. Tibor | |||||
Muzzy | Adatlap | 391277 | 2009. január 26. 11:41 | ![]() | |
Bocsi, hogy belevau, de valószínüleg az az eltérés oka, hogy mást vettek hossznak! Elvileg a gabarit méreteknél mindent be kell számolni, tehát a pitot csövet és a helyzetjelző lámpát is, valószínüleg ezért van sok eltérés, mert sokan nem adják meg, mit értenek hossz alatt (esetleg csak a sárkány hosszát pitot nélkül stb). Ilyennel találkoztam a LAGG 3-as cikkem írásakor is, a 23-as gépágyúval szerelt gépnek egyes leírásokban is ugyan az volt a hossza mint a 12.7-es UBSZ-el szereltnek. holott volt néhány centi közöttük. Muzzy | |||||
Tibor | Adatlap | 391276 | 2009. január 25. 16:56 | ![]() | |
Szia! Nem érdemes vitát nyitni. Megnéztem a Repülési Lexikont a Mig-23 címszónál. Ott is más adatok vannak. Egyébként a fő méretek igazán sohasem voltak titkosak, legfeljebb az adat elé tettek egy ~ jelet. Azt sem gondolom, hogy az iskolán megadott méret adatokat valaki idehaza valamikor is leellenőrizte volna. A +4 füzet meg bőven a rendszerváltás-nyitás után (1994) jelent meg, ismerve a benne lévő dolgokat nem hiszem, hogy azok a megjelenéskor bármilyen rezsim szabály alá estek volna, vagy azzal akarták volna az ellenséget megtéveszteni. Üdv.: Tibor | |||||
mig23papa | Adatlap | 391275 | 2009. január 25. 08:25 | ![]() | |
Tibor Az enyém meg egy eredetileg a Szovjetúnióban Mig 23 típus átképzésen kézzel íródott jegyzetfüzetből van, amit Zs Kovács Józsi bácsitól kaptam kölcsön. Nem is tudtam sohasem, hogy honnan vették a gépekröl szóló adatokat ezek a kiadók, hiszen azok olyan "titkosak" voltak :-)) | |||||
Tibor | Adatlap | 391274 | 2009. január 25. 06:49 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 391273 | 2009. január 24. 20:41 | ![]() | |
Tibor mi ez a két adat a hosszáról hossz: 17100mm, 15650mm A képen látható adatok talán közelebb vannak a valósághoz. | |||||
PETI | Adatlap | 391272 | 2009. január 24. 15:51 | ![]() | |
Hívlak... | |||||
Tibor | Adatlap | 391271 | 2009. január 24. 15:49 | ![]() | |
No figyu! Fesztáv: (min, max): 7779mm, 13965mm hossz: 17100mm, 15650mm magasság: 4820mm Egyébként itt seggelek a gép előtt és várom a hívásod. Photoshop beélesítve. Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 391270 | 2009. január 24. 15:44 | ![]() | |
Valaki meg tudná adni hirtelen a MiG-23MF főbb méreteit? Hossz, fesztáv (min. és max. szárnynyilazáson) és magasság. Köszi | |||||
hoekloos | Adatlap | 391269 | 2009. január 24. 15:29 | ![]() | |
Akkor még látszott, hogy mitől működik, meg hogyan... | |||||
PETI | Adatlap | 391268 | 2009. január 24. 15:25 | ![]() | |
Aha, sejtettem, hogy a Zenit lesz a válasz! Nekem is van egy Zenit ET-m, azon tanultam a fotózást! Meg egy alap objektív (asszem 50-es), aszt csókolom... De a képek, amiket készített, nagyon jók voltak, igaz, akkoriban még csak természetfotózás volt a téma. Ja és nem halt meg minden nap háromszor a hidegben, mert még a fénymérője is mechanikus volt. Nem merült ki az elem, mert nem volt benne! Üdv | |||||
hoekloos | Adatlap | 391267 | 2009. január 24. 12:53 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 391266 | 2009. január 24. 12:41 | ![]() | |
hoekloos! Nem emlékszel, hogy milyen gépekkel dolgoztak az elvtársak akkoriban? Az biztos, hogy teljesen mechanikus, és masszív gépek lehettek... | |||||
Ádám | Adatlap | 391265 | 2009. január 24. 12:18 | ![]() | |
A súlyom még rendben van, a 15.-ik évemet taposom és sajnos már ilyen égimeszelő vagyok! :D De most már nem nyúlok olyan rohamosan mint egy éve. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 391264 | 2009. január 24. 11:43 | ![]() | |
Na igen, nem tudom mennyi idős vagy, és fogsz e még nőni (bár állítólag 25-26 éves koráig nő az ember fia) de ha emlékezetem nem csal az alsó 165cm, a felső határ 185 cm, de most már a súlyt is nagyon komolyan veszik, a 29-nél még mindegy volt, de a Gripennél korlátozva van a súly az ülés miatt, olyan 83-85 kg-ra. | |||||
Ádám | Adatlap | 391263 | 2009. január 24. 10:19 | ![]() | |
Papi, Köszi szépen! Hát igen, sajnos az a vágyam hogy pilóta legyek, több helyen is sántít. HA így haladok a kabinba se férek majd be! | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 391262 | 2009. január 23. 23:25 | ![]() | |
Ádám, megkérdeztem, megnézik, de ebben a méretben nem sűrűn van:) Papi | |||||
Rag | Adatlap | 391261 | 2009. január 23. 22:27 | ![]() | |
Akkor úgyérzem megbukott az elméletem.( :D ) | |||||
hoekloos | Adatlap | 391260 | 2009. január 23. 22:25 | ![]() | |
'87-ben oroszok között éltem, gyakorlatilag csak fekete-fehér filmet használtak...( és általában otthon, sk. a fürdőszobában hívták elő a képeket) | |||||
romeo | Adatlap | 391259 | 2009. január 23. 22:17 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 391258 | 2009. január 23. 22:16 | ![]() | |
búza | Adatlap | 391257 | 2009. január 23. 20:24 | ![]() | |
Szia Vik! Amit leírtál annak az első három szava korrekt! Üdv: Búza | |||||
Vik30 | Adatlap | 391256 | 2009. január 23. 20:06 | ![]() | |
Volt 1 baleset csömörön is 23assal.Csömöri volt a pilóta az örsnél kezdett behalni a hajtómű és csömörön a rétre dobta le. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 391255 | 2009. január 23. 19:25 | ![]() | |
A másik ilyen a 89. július 4-én Lengyelországtól Belgiumig pilóta nélkül elrepült szovjet 23-as. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Kopro stand a Nuremberg Toy Fair-en. Hát elég sokat kellett aludni mire megjelent.:-)