/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
zoli1989 22492 2010. augusztus 2. 11:30
Válasz erre
Hát valami lezuhanás.

A lezuhant gép oldalszáma 33 lehet ? Ha igen, akkor ebből a matricából elkészíthető.
www.aircraftresourcecenter.com/Rev3/2701-2800/rev2732-Authentic7220-Sushon/00.shtm
Monox 22491 2010. augusztus 2. 09:39
Válasz erre
Bár sejtem, de annyira jó lenne tudni, hogy mi is történik ebben a filmecskében...
Rosszat sejtek :(

www.youtube.com/watch
Lacy 22490 2010. augusztus 1. 09:51
Válasz erre
_el 27_72972_427f1b239b5a652
_el 27_72972_427f1b239b5a652

Sziasztok,

J-10-esek előnytelen szemszögből:
zoli1989 22489 2010. július 11. 13:45
Válasz erre
Még egy kis Fencer
www.youtube.com/watch
PETI 22488 2010. július 11. 06:44
Válasz erre
Á, mindegyiken ott voltam személyesen... :)
zoli1989 22487 2010. július 11. 00:33
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ez nemtudom volt-e már az infón. Ha volt akkor sorry.
Egy kis MiG-25 belülről. Az a templom 1:53-nál marha magasra nőtt, vagy a 25-ös jött olyan alacsonyra? :-)))

Egy kis Tu-22

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
Ez 6 részes, ez az első része:
www.youtube.com/watch

Remélem van köztük újdonság :)
sztriki 22486 2010. július 6. 12:26
Válasz erre
huh, köszönöm, ez nagy segítség!
rod666 22485 2010. július 6. 11:37
Válasz erre
Az egyes indítócsövek belső átmérője.
sztriki 22484 2010. július 5. 23:56
Válasz erre
köszi! a 80 mm vajon mit jelent? kalibert, vagy a belső vetőcső átmérőjét?
Sennás 22483 2010. július 5. 20:39
Válasz erre
4__Publication_-_Mi-24
4__Publication_-_Mi-24
4__Publication_-_Mi-24.p
4__Publication_-_Mi-24.p

Szia sztriki!Nem a legjobb képek de most gyorsan ezeket találtam.De még keresek.

Üdv Sennás!
sztriki 22482 2010. július 5. 14:47
Válasz erre
mi24pn01by4
mi24pn01by4

üdv! tudna valaki pontos méreteket adni a B8V20 rakétablokkról, amit a Mi-24V/P változatokra szerelnek? úgy néz ki, hogy meg kell építenem, a blokk hossza, meg átmérője érdekelne, ha a vetőcsövek átmérője is megvan, az pedig tömörgyönyör lenne. köszi!
p-51 22481 2010. június 30. 09:58
Válasz erre
Ne sajnáld, szerintem ez nem hajhúzás. A képek meg jók.
Egyébként sem hiszem, hogy valakit is közülünk elkedvtelenítene a repülőnaptól.
De erről is lehet beszélgetni, meg kell is.
Üdv:
p-51
p-51 22480 2010. június 30. 09:53
Válasz erre
Ez volt a betonsúrolás.
p-51 22479 2010. június 30. 09:52
Válasz erre
Monox 22478 2010. június 30. 09:30
Válasz erre
P-51!

Mi volt ez a Szlovák betonsúrolás?
Monox 22477 2010. június 30. 09:30
Válasz erre
P-51!

Mi volt ez a Szlovák betonsúrolás?
SIG 22476 2010. június 30. 01:19
Válasz erre
Tudomásom szerint Lvov-ban is volt egy kis program megnyírbálás és ez igaz Fairfordban a két Mig-29-re vagy anno a Su-30MK beton karcolására is. Minden esetben az uccsó pillanatban szóltak, hogy kapjanak ki "X" percet, a begyakorolt programból. Erről beszéltek már többen is, hogy nyugaton ha lemaradás volt, azt általában a keleti pilóták repülésében hozták vissza.
Monox 22475 2010. június 30. 00:11
Válasz erre
Érdekes a Lvovi eset. Mégis kizárolag a pilótákat itélték el, pontosan 3 hónappal ezelőtt. Az egyik 7 a másik 14 évet kapott, pedig...
Jó.
Végülis ők zuhantak az emberek közé..

Kicsit sajnálom már, hogy feltettem a két képet, nem akartam, hogy hajhúzás legyen belőle. Tegyem hát hozzá, hogy mindkét gépet kijavították és a mai napig repülnek.
zoli1989 22474 2010. június 29. 23:44
Válasz erre
_IGP4510
_IGP4510

Részemről ennyi a téma.
zoli1989 22473 2010. június 29. 23:35
Válasz erre
Én ukránokra változatlanul fenntartom hogy nekik nem mindenáron ez a mentalitásuk.
A lvovi eset megtörtént. Tény, nemszabad elfelejteni. Ott azt a manővert valóban elrontották a pilóták. Túl alacsonyan kezdték a manőversort. Mint példáimban említettem, járt már így más is, nemcsak keletiek...

Viszont hozzájárult az is az esethez, hogy a nézőket túl közel engedték a bemutató tengelyéhez. (mit nekünk óvintézkedések...) Valamint olyan információkat is olvastam, hogy a Szu-27 pilótája a hazai bázisán gyakorolta be a bemutatót (nyilván),de szerették volna elérni hogy legalább egyszer a lvovi repülőtéren is repülhessenek egy gyakorlást. Erre az ukrán légierő engedélyt nem adott. A kitérő manővernél a becsapódás előtt a pilóta reflexből indult el arra amerre... ...sajnos a nézők felé. Ha netán egyszer repülhetett volna a reptéren, nem így következett volna be ez a katasztrófa.

Nekem 2 évvel ezután a szörnyű baleset után a pozsonyi SIAD-on sokminden eszembejutott, csak az nem. Elvoltam foglalva azzal, hogy láthatok hamarosan egy Szu-27-est repülni. (Olyan mintha most lett volna ahogy lábujjhegyen állva megpillantottam a két függőleges vezérsíkot, pedig már 6 éve :D )
T.Csaba 22472 2010. június 29. 23:13
Válasz erre
Sziasztok!
Nem akarok beledumálni,csak a véleményemet írnám le a "keleti" repeseményekről.
Szerintem az okok nagyrészt a mentalitásban keresendők.A műszaki problémáknál (persze itt biztos belejátszik a pénz hiány is) és a pilóta hibáknál is.
Ahogy zoli1989 írta a beloruszokról: "mi majd megmutatjuk".Ahogy sok helyen lehet olvasni ugyanez igaz az oroszokra,ukránokra is. "Kemény férfiak vagyunk,nem árt a Vodka,csak erőt ad ; a G-ruha felesleges,puhány cucc ; ez a manőver a föld felett még belefér-ettől leszek kemény stb."
Én úgy gondolom,hogy sajnos még sok időnek kell eltelnie addig,míg keletről kikopik ez a túl laza hozzáállás,ahol magasról pottyantanak sokszor a legminimálisabb repbiztonságra is.

Bocs,ha valakit megsértettem!

Csaba
SIG 22471 2010. június 29. 21:57
Válasz erre
A pozsonyi "amatőr hibára" pedig ne tegyétek le a nagyesküt, mert arról hallani érdekes információkat is, úgyhogy ott akármi lehetett... Túl sok volt a "véletlen"...
lucky 22470 2010. június 29. 21:51
Válasz erre
én ott leszek ne reménykedj..:)
p-51 22469 2010. június 29. 21:42
Válasz erre
Szóval lehet, hogy nem pont rögtön erre kéne gondolni, de ha azt a két szót meghallom, hogy su-27 meg repülőnap, akkor erre gondolok.
p-51 22468 2010. június 29. 21:41
Válasz erre
Na ha már így belemerültünk, azért nézzük meg közelebbről azt az ukrán videót.

www.youtube.com/watch

Ha sokakat elriasztok, több helyem lesz Kecskeméten.

p-51
Makettezõ 22467 2010. június 29. 19:03
Válasz erre
Szia!

Igen, gondoltam,hogy így érted.. Baleset sajnos minden ország légierejénél előfordulhat..

Üdv:Viktor
zoli1989 22466 2010. június 29. 18:54
Válasz erre
A legutóbbi (2009) Szu-27 kötelék balesete ütközés miatt volt, 1999 Párizs pilótahiba, 1990 Salgareda pilótahiba, 1993 Fairford ütközés. Erre értettem hogy hagyjuk. Ezen tényleg nincs mit tárgyalgatni szerintem.
Ezzel nem az adott pilóták képességeit néztem le. Tudom jól, hogy képzett pilótákról van szó (legalábbis akik ezen bemutató repülésekhez jutnak), viszont arra azért kíváncsi lennék hogy egy átlag (hangsúlyozom átlag) orosz pilóta képzettsége jelenleg, 2010-ben mennyire magas.
zoli1989 22465 2010. június 29. 18:45
Válasz erre
Úgy értem hogy hagyjuk, mert ott tényleg túl sok volt, és nagyrésze pilótahiba.
Makettezõ 22464 2010. június 29. 18:43
Válasz erre
Szia Zoli 1989!

Az oroszt azt miért hagyjuk? Talán nem a világ élvonalába tartozó pilótákról van szó?A Világ egyik legjobban képzett pilótáiról beszélsz!Ezt azért gondold át mégegyszer kérlek..

Üdv:Viktor
zoli1989 22463 2010. június 29. 18:23
Válasz erre
Szia!

Szerintem nem pont rögtön erre kéne gondolni.
Az ukránok (ők jönnek ugye) speciel rengeteg szép bemutatót tartottak. Egyet nekem is sikerült már látni :)
Egy volt ezalól kivétel... Ez azért valljuk be bármelyik bemutató csapatnál benne lehet a pakliban (lásd pl. Thunderbids szóló F-16-osa vagy angol Hawk, csak hogy a közelmúltból említsek).

Belorusz az őssz-vissz egyszer repült, tudjuk mi lett a vége, azt is nagyjából hogy miért... (Majd mi aztán megmutatjuk!... )
Oroszt azt meg hagyjuk :) (mondjuk a vietnami eset az speciel rossz időjárási körülmények miatt volt, hegynek repültek ha jól tudom)

A betonsúrolás az meg egy elég amatőr hiba :) Bár már Malév gépnek is sikerült.
p-51 22462 2010. június 29. 16:54
Válasz erre
Mostanában egyre többet gondolkodom, mi lenne jobb, ha nem jönnének Szuhojok Kecskemétre, vagy ha jönnének.
Belorusz, ukrán és orosz Szuhojok eddig Vietnamban, Lengyelországban, Ukrajnában, Oroszországban zuhantak le repülőnapokon, közönség előtt. Szlovákiában súrolták a betont. Nem tudom megéri-e dolbiszörraundbanháromdében a helyszínen megnézni.
Pedig nagyon szépek.
p-51 22461 2010. június 29. 16:47
Válasz erre
Jé, én is így szoktam parkolni!
De azt hittem pilóták közé nem engednek ilyeneket, mint én.
sulyid 22460 2010. június 29. 14:56
Válasz erre
Na ezt hogy sikerült?Tényleg vajon összejött nekik a kis szuhoj?:)
Monox 22459 2010. június 29. 11:19
Válasz erre
32208487
32208487
32208605
32208605

Szuhoj randi... Biztosan nem így terveték...
sulyid 22458 2010. június 25. 14:30
Válasz erre
Nem tud valaki szines fülke festési útmutatót mi 24-eshez?
sztriki 22457 2010. június 23. 21:51
Válasz erre
nem, szovjet. a képeken is szovjet van.
búza 22456 2010. június 23. 21:37
Válasz erre
sztriki 22455 2010. június 23. 19:39
Válasz erre
köszi a válaszokat...nagyjavítás utáni gépről nincs esetleg valakinek képe?
búza 22453 2010. június 22. 19:28
Válasz erre
Szia sztriki!
Mindhárom kép más-más fényviszonyok között lett fotózva, ezért nehéz megmondani a tutit! Az viszont biztos, hogy nem azzal a mintával és színnekkel lett lefestve, mint a mieink.
Üdv: Búza
Monox 22452 2010. június 22. 18:36
Válasz erre
Mindenesetre az egykori magyar gépek színére a második hasonlít leginkább, a másik kettő leginkább sivatagban használatosra v. az oroszok által legújabban sok esetben nagyjavításkor festett színekre emlékeztet. Az is érdekes, hogy aránylag új a festés, de az oldalszám már átmázolt...
Monox 22451 2010. június 22. 18:33
Válasz erre
Azonkívül az idő vasfoga is igencsak változtat rajta...
Freddy 22450 2010. június 22. 18:13
Válasz erre
Standard orosz szín nagyon becsapós ám, háttértől, világítástól függően sokfélének látszhat.
sztriki 22449 2010. június 22. 17:42
Válasz erre
még egyet találtam, igazából emiatt kezdtem tűnődni, hogy mi is van:

cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/6/4/0235468.jpg
sztriki 22448 2010. június 22. 17:40
Válasz erre
1496630
1496630
1646873
1646873
mi24_24
mi24_24

szerintetek ezek a képen látható standard szovjet camo-val vannak festve, és a fotók színe csal, vagy tényleg sokkal világosabb/sárgábbak?
Lacy 22447 2010. június 22. 14:24
Válasz erre
ch01
ch01
ch02
ch02
ch03
ch03

Nemrég a bemutató kötelékük is átvette az egyszemélyes J-10-eiket, a tavaly megkapott kétülésesek mellé.
Lacy 22446 2010. június 22. 13:08
Válasz erre
Fifa
Fifa

Sziasztok, J-10A:

Már hat aktív ezred repüli!
Levix 22445 2010. június 5. 22:22
Válasz erre
A Mi-17-esek még nem mentek ki, magyarok vannak kinn, de sem 24-es üzemeltetőkről sem pilótákról nem halottam még. De persze, lehet, hogy tanácsadóként vannak kint.
Freddy 22444 2010. június 5. 22:08
Válasz erre
Azt írja, hogy a század Mi-35-össel és Mi-17-essel repül.
Mi-17-esek kiküldéséről mintha hallottam volna, valószínűleg erre vonatkozhat.
Levix 22443 2010. június 5. 11:49
Válasz erre
www.ntm-a.com/news/categories/aircorps/682-american-mi-35-pilot-flies-in-combat

Ami pilóta Afganisztánban Mi-35-sel repül. Arra lennék kíváncsi a mit jelent a magyar együttműködés? Van kint 24/35-ös üzemeltető személyzet is?
sztriki 22442 2010. június 3. 16:13
Válasz erre
mi24
mi24

kis segítséget szeretnék kérni...nemrég vettem egy régi airfix (átdobozolt heller) mi-24D gépet, csinosítgatom, javítom, amennyire tőlem telik. a hajtóműkiömlőnek vágott nyílás szerintetek is rossz formájú?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.