/ Fórumok /

Segítség!!!

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637.
tspawn 214771 2009. július 5. 18:42
Válasz erre
Helló mindeni!A Revell 1/72-es Junkers Ju-88 makettel lenne egy kis problémám. Az orrnál a két "üvegbúra" közti áthidaló részből vagy egy fél cm-es darab hiányzik.Az lenne a kérdésem hogy milyen anyaggal vagy módszerrel tudnám a legjobban kipótolni az űrt?
Tyimosenko 214770 2009. július 5. 17:04
Válasz erre
Sziasztok!

Akril fényes lakkra próbáltam revell higítóval kevert enamel festékkel befolyatni, azonban még véletlenl se a mélyedésekbe folyt a festék, hanem a felületen terült szét és rendkívül ronda higítócsíkok és foltok maradtak utána.
Lenne valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne ezt kivédeni, mi lehetett a hiba a módszerben? Simán nem alkalmas ilyesmire az enamel festék?
Köszönöm a választ előre is.
üdv
bendike10 214769 2009. július 5. 16:47
Válasz erre
Nem tudom miért de ha a szórópisztoly tartójába felhigitom a festéket akkor a felületen buborékos lesz lehet hogy sok volt a higitó ?
vrauko 214766 2009. július 5. 14:53
Válasz erre
Ha nem 1-2 szál növényt akarsz csinálni, akkor az is +oldás, ha veszel aquáriumba való műnövényt. Remek dzsungelt és buja aljnövényzetet lehet belőle csinálni, és mivel mű anyag, nem is rothad szét idővel. Persze mérsékelt övi fát csinálni, pláne csak 1-2 darabot, már nem alkalmas. Aquáriumi műnövényt viszont akár még a különböző nagyáruházak kisállat-osztályán is kapni.
lucky 214765 2009. július 5. 13:20
Válasz erre
Ja és szálanként kell szárítani nem csokorban!
lucky 214764 2009. július 5. 13:20
Válasz erre
Nm!
Nálam most is szárad pár(?) db galajvirág...:)
Bubu 214763 2009. július 5. 12:47
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a kiegészítést!Így helyes!
Üdv:Bubu
lucky 214762 2009. július 5. 12:39
Válasz erre
Szia!
Bubu glicerines megoldása nem rossz.A glicerint hígítani kell, ha jól emlékszem 2:1 arányban vízzel.24 órát szívja majd szárítás.
A szárítás pedig lógatva az aljával felfelé. Ezután már lehet lakkozni, festeni.
A glicerin csak kevésbé törékennyé teszi az anyagot, el is maradhat.
Miggyuri 214761 2009. július 5. 07:48
Válasz erre
Azaz több fajta.
Miggyuri 214760 2009. július 5. 07:47
Válasz erre
Többfata makettkészlet is van amiből megépíthető a Titanic. Ha beírod a gigliban megkaposd a megoldást.
Miggyuri
Mark 214759 2009. július 5. 02:01
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni: modern amerikai harckocsizókat szeretnék festeni de sehol nem tudok jó ábrát, grafikát találni. Ha valaki tudna feltenni/küldeni párat nagyon megköszönném Neki.
Köszönettel: Márk
m1abrams@indamail.hu
Bubu 214758 2009. július 5. 00:39
Válasz erre
Szia!
Elvileg glicerinben kéne áztatni utána pedig lelakkozni!
Tommy 214757 2009. július 5. 00:38
Válasz erre
Hali!

Frissen szedett növénynél szerintetek hogyan lehet elérni, hogy a lehető legkisebb mértékben száradjon össze? Olyan állapotban lenne tökéletes, amilyenben találtam, de ha összeszárad már nem az igazi.
Köszi
Üdv
Tommy
sanyi 214756 2009. július 4. 19:45
Válasz erre
Szia G-cart!
Ok, előre is köszi!
Üdv
sanyi
G-cart 214755 2009. július 4. 17:09
Válasz erre
Sanyi: Van pár hómarós képem, csak a munkahelyi gépemen. Azt pár napig hál isten nem látom, de ha ráér, akkor jövő hét szerdán el tudom küldeni. Addig biztosan el fogom felejteni, de ha küldesz egy mailt a szeker.geza@nkh.gov.hu címre, akkor meglesznek a képek.
Üdv: G'
lucky 214754 2009. július 4. 16:54
Válasz erre
Urak!
Tud-e vki olyan video konvertálót ami a fid kiterjesztést kezelni tudja?
^Sunrise^ 214753 2009. július 4. 16:20
Válasz erre
Köszi szépen srácok a tippeket, ma is tanultam vmi újat. :)
Salieri 214752 2009. július 4. 13:44
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek tuti tippje,praktikája Sd.Kfz.251 oldalainak felragasztására mert ha maszkolóval rögzítem száradásig akkor amikor szedem le a maszkolót jön vele együtt...:S
Előre is köszi
Salieri!
sanyi 214751 2009. július 4. 13:31
Válasz erre
Sziasztok!
Rögtön itt a tél, ezért fel kell készülnöm! Hómaró Zil-157-ről keresek képeket. Főleg a maró felfüggesztése és a felépítmény hátulja érdekelne!
Jó hétvégét Mindenkinek!
sanyi
Ákos 214750 2009. július 4. 12:55
Válasz erre
Le szoktam festeni először a gumi részt. Vékony sztirolból körkivágóval (körző, de mindkét szárában tű van) szoktam kivágni a belső résznek megfelelő kört, majd ezzel maszkolva fújom ki a közepét.

Tehát hasonló Varjú bácsi módszeréhez, csak saját sablonnal.
Varjúbácsi 214749 2009. július 4. 12:21
Válasz erre
Bocs! szóritom=szorítom
Varjúbácsi 214748 2009. július 4. 12:20
Válasz erre
Én az ÁPISZokban kapható körsablont használom. Előszor a gumit festem le, aztán rászórítom a körsablont a kerékre, és kifújom a közepét.
sdsdaf 214747 2009. július 4. 11:44
Válasz erre
Erre nekem van egy tök jó technikám, bár csak 1/35 ben alkalmazható és ott is korlátolt. Az 1 ft- 2 ft-os aprók erre tökéletesen megfeleltek, én férreraktam néhányat :D A görgökre rárakod, vagy ha kell akkor blutac-kel rögzíted és körbefújod. Bár tapasztalatom az hogy a sár miatt nem igen látszik, de az is fontos hogy milyen típusú tankra gondolsz
sWOOx 214746 2009. július 4. 11:39
Válasz erre
Hali, tudnátok segíteni a maketezésben, megaarom építeni a Titanicot, csak az a baj, hogy egyáltalán nemtom, hogy kéne elkezdeni , egyáltalán milyen anyagbol amit otthon is könnyen lehet kezelni anyagot? KÖszi szépen!
vlevi 214745 2009. július 4. 10:02
Válasz erre
Én mostanában a Gunze féle putty-t használom, mert előtte Tamiya szürke volt, és olyan nagyon nem tetszett. Olyan darabos izének tűnt nekem. A Gunze viszont fehér, és eléggé folyékony, elsőre igencsak gusztustalan nyúlós takony állagúnak tűnik, de legalább jól be lehet tömködni mindenhova, száradás után kb. olyan mint a keményebb Hasegawa műanyag, csiszolható, faragható. Ezek szerint a Tamiya fehérje is hasonló lehet.
Zoli 214744 2009. július 4. 10:00
Válasz erre
Szia!
Szerintem a fekete után fesd a görgők peremét vékony ecsettel, óvatosan, szárazecset technikával stb, majd a perem és a gumi találkozását izléstől függően folyasd be híg feketével, porszínnel vagy ami szimpatikus! Ez tényleg csak egy ötlet, de majd a profik kiegészítik, kijavítják.
z
^Sunrise^ 214743 2009. július 4. 09:54
Válasz erre
Ötleteket kérnék. Ti hogyan, mivel szoktátok festeni a görgőket, hogy a gumi rész feketéje és a görgők testszíne szabályos körben találkozzon? Igazából a peremekkel vagyok meglőve, nem akadt egyelőre semmi épkézláb ötletem rá. A másik, hogy melyikkel kezdjem, a feketével és azt maszkoljam le amíg a görgőket festem, vagy fordítva?

Minden ötletet szívesen fogadok.
Varjúbácsi 214742 2009. július 4. 09:37
Válasz erre
Doky!
A Tamiya Putty ezüstszürke színű, kicsit szemcsés tömítő, száradás után jól csiszolható, de (nekem) utánkarcolásnál hajlamos kipattogzani, a White Putty fehér, sokkal finomabb szemcsézetű, és hígabb anyag, gyorsabban is szárad egy kicsit, bár a rétegvastagságra is jobban kell figyelni. A Polyester Putty úgy tudok a Tamiya RC-s cuccaihoz van, mivel az általunk épített makettek polysztirol alapanyagúak, még nem próbáltam.
doky3 214741 2009. július 3. 22:42
Válasz erre
Sziasztok!

Na még egyszer megkérdezem hátha valaki tudja mi a különbség ezek között?

Tamiya Putty
Tamiya White Putty
Tamiya Polyester Putty
Z63 214740 2009. július 3. 21:34
Válasz erre
Szia Jozsi!
Megtaláltam a sztirolt, 0,2mm-es átlátszó, 0,25mm-es, 0,5mm-es, fehér, 1mm-es fekete,fehér. Van 0,1mm-es sárga és vörösrézlemez, 0,15mm-es alulemez, 0,3mm-es ólomlemez is. Ha valami használható, keress nyugodtan!
Üdv,Zoli
halaci 214739 2009. július 3. 21:14
Válasz erre
Gyanítom, hogy most irgalmatlan flame fog kezdődni, de ez a "Wittman legyőzhetetlen volt, harckocsival nem lőhették ki" legendárium már eléggé meghaladott dolog. Nem egy Achilles volt, hogy isteni csoda kellett volna a halálához, hanem egy nagyon tehetséges harckocsiparancsnok. Az idézett cikk keleti frontra vonatkozó részéhez nem akarok hozzászólni, nem az én területem, remélem, pontosabb, mint a normandiai leírás.
Már Villiers (máshol Villers) Bocage-nál is irgalmatlan mázlija volt, két tankot lőttek alóla (két Tigrist). A cikk által említett "kisebb veszteségek" összesen 6 Tigrist és további Pz IV-eseket jelentettek, plusz a gyalogsági áldozatokat. Az angolok még két napig tartották az állásokat és csak a dandárparancsnok utasítására vonultak vissza - Hinde-t ezért le is váltották, hiszen még egy teljes páncélosezrede érintetlenül állt. (Az említett foglyok a megsemmisített A század és felderítők maradványa voltak.)
Az augusztus 8-i támadásnál valóban négy ezred is magának követelte később a dicsőséget, közülük végül is a harcérintkezési naplók alapján az I. Northamptonshire Yeomanry-nek ítélték a sikert, mert a többiek túl messzinek ítélték egy vélhetően sikeres találathoz. Mivel az akkori állománytáblákban - ahogy Levix is írta - minden negyedik Sherman Firefly volt, az az állítás, hogy ilyen tankjuk nem is lett volna szimpla marhaság. (Ez a Totalize hadművelet kezdőnapja volt, teljesen feltöltött ezredekkel.) A RAF bevetési naplóiban nem szerepel Typhoon támadás aznap a körzetben, Wittmann parancsnoka pedig kifejezetten "hiányolta" a vadászbombázókat, nem értette, miért nem vették be őket. (A légi támogatást közepes bombázók adták.) A páncéltestről egyetlen amatőr fénykép készült 1945-ben, ezen a tank hátulról látható, az oldala nem látszik. Látszik viszont a teljesen épen maradt "Rommel láda" a lerepült torony hátulján, ami - ha hátulról/felülről érte volna robbanólövedék a tankot - az első lett volna, ami darabokra szakad, még mielőtt a belső lőszer felrobbant volna. (A Typhoonok rakétái kontakt gyújtósak voltak, nem robbanhatott a motortérBEN, csak a tetején.) Ezzel szemben az oldalpáncélt áttörő páncéltörő lőszer okozhatta akár a motor, akár közvetlenül a lőszerek felrobbanását, ami aztán lerepítette a tornyot.
Mivel Wittman a német propaganda hőskultuszának egyik kiemelt szereplője volt, a Tigrist szintén legyőzhetetlennek igyekeztek beállítani (a háború után is) a "gaz vadászbombázó" legendája. Az angol nyelvű wikipédia cikk Wittmannról egyébként elég jól összefoglalja azokat a forrásokat, amikben utána lehet nézni az állításoknak és cáfolatoknak, akit érdekel, megtalálhatja benne a linkeket.
vrauko 214738 2009. július 3. 19:58
Válasz erre
Hagyjuk - ne csináljatok velem semmit, az lesz a legjobb. Nem t'om hogy kéne leírni, hogy +értsd: elhiszem, hogy a Firefly-on azér' alkalmazták ezt a fajta festést, mer' el akarták rejteni. A példákat nem ennek cáfolatára hoztam, hanem 1részt mer' nem tetszett ez a szöveg a tények nélküli képzelgéseimről, másrészt mer' szerintem illusztrálják azt, hogy más célra is festettek jeleket a csövekre, és ha téged annyira bánt a fejbeverős 5let, akkor képzeld el pl. azt, hogy ha vész esetjén gyorsan el kell hagyni a járművet, akkor jól jön, ha valaki hamar +leli a csövet és belekapaszkodik. A királytigrisen levő vonal erre pl. kiváló. A példák és lehetőségek sora végtelen. Nem a Fireflyra mondtam, hogy kevés volt belőle, hanem hogy NEM MINDEN Fireflyon alkalmazták ezt a hullámvonalat (biztos, hogy elolvastad amit írtam?) Ha pedig annyira 6ásos lett volna, mint írod, akkor pánixerű gyorsasággal ráfestik mindenikre, de pl. a brüsszeli múzeumban kiállított példányon sincs, és az eredeti fotókon szereplő példányok mindenikén sincsen, és még 1x elmondom, bár kevés a remény, hogvy átjut, hogy az általam ösmert makettek leírása sem tartalmazza. Eddig 3 (azaz három) Firefly makett volt a kezemben, lehet, hogy épp pontosan véletlenül az a 3, amin nincs hullámvonal, és az összes többin van. A Firefly 1ébként brit volt, és ha valakik +őrizték az álkcázás nyújtotta előnyt, akkor azok inkább a britek voltak, nem annyira az amik (és még te unod...). Úgyhogy ezér' mondom, hogy hagyjuk. Jó makettezést.
Beri 214737 2009. július 3. 19:20
Válasz erre
Itt egy link Wittmanról olvassátok át vannak képek rólla és a tankról is.
üdv
memoir44.hu/cikkek/michael_wittman
Beri 214736 2009. július 3. 19:17
Válasz erre
Sziasztok!
Tyimosenko Wittmant nem Firefly lőtte ki (bár több hadosztály is magának akarta a dicsőséget)hanem állítólag egy repülő rakétája végzett vele.Ezt bizonyítja hogy nincs semien találati nyom a páncéltesten.

Nekem is lenne egy kérdésem:
A németek egy időben használtak egyszínű sima sárga álcázást,azt szeretném megtudni hogy milyen festék felel meg ennek színkódban és gyártóban adjátok meg létszi!

Köszi!
Levix 214735 2009. július 3. 19:13
Válasz erre
vraukó, azt mondod, nem zárod ki, hogy lehetett más oka mint amit te gondoltál. Ezt mondod, de nem hiszed el.
Mi itt tényeket, fotókat festési utasításokat, kapható makettek rajzait toljuk be, ami szerint 100%, hogy a festés milyen célból volt a Shermanon, te meg még mindig hajtogatod a fejbeverős ötletedet. Sorolod az ellenérveidet.

1. Ja nem szeretni beverni. Éééés? Ez gyengíti azt a tényt, hogy a Fireflyokra felfestették az ágyú álcázó festést?
2. Baromira nem volt ritka, de te sem olvasod el a válasz kommenteket. 27% volt a Shermanok között a nagycsövű, ehhez képest nagyon sok fotó van róla. Ha nem unnám már beraknék egy tucat képet.
3. Ez a válaszod azt mutatja, hogy még azt sem vagy hajlandó megérteni mi volt az oka hogy alkalmazták ezt a festést. MERT A NAGYCSÖVŰ VESZÉLYT JELENTETT A PÁRDUCRA ÉS A TIGRISRE IS és emiatt ezeket akarták a németek először kilőni. Nem kis előny volt az amiknál, hogy a németek nem tudták melyik a mezei Sherman és melyik a halálos veszély. Ezt az előnyt az amik minden áron meg akarták őrizni. A leírás szerint nagyon hatásos volt a megtévesztés.

Összeveszni nem fogunk, de kevés embert láttam aki a tényeket ennyire figyelmen kívül hagyná.
Levix 214734 2009. július 3. 19:13
Válasz erre
vraukó, azt mondod, nem zárod ki, hogy lehetett más oka mint amit te gondoltál. Ezt mondod, de nem hiszed el.
Mi itt tényeket, fotókat festési utasításokat, kapható makettek rajzait toljuk be, ami szerint 100%, hogy a festés milyen célból volt a Shermanon, te meg még mindig hajtogatod a fejbeverős ötletedet. Sorolod az ellenérveidet.

1. Ja nem szeretni beverni. Éééés? Ez gyengíti azt a tényt, hogy a Fireflyokra felfestették az ágyú álcázó festést?
2. Baromira nem volt ritka, de te sem olvasod el a válasz kommenteket. 27% volt a Shermanok között a nagycsövű, ehhez képest nagyon sok fotó van róla. Ha nem unnám már beraknék egy tucat képet.
3. Ez a válaszod azt mutatja, hogy még azt sem vagy hajlandó megérteni mi volt az oka hogy alkalmazták ezt a festést. MERT A NAGYCSÖVŰ VESZÉLYT JELENTETT A PÁRDUCRA ÉS A TIGRISRE IS és emiatt ezeket akarták a németek először kilőni. Nem kis előny volt az amiknál, hogy a németek nem tudták melyik a mezei Sherman és melyik a halálos veszély. Ezt az előnyt az amik minden áron meg akarták őrizni. A leírás szerint nagyon hatásos volt a megtévesztés.

Összeveszni nem fogunk, de kevés embert láttam aki a tényeket ennyire figyelmen kívül hagyná.
csabbee 214733 2009. július 3. 19:03
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek 1/48-as(vagy más léptékű) többnézeti rajzo(ka)t EA-6B Prowlerről.Tudna valaki ebben segíteni,esetleg tippet hogy a neten honnan tudnék ilyesmit letölteni?Ha van egyáltalán...
Esetleg valakinek van-é nyomtatott példánya íly jellegü repülőeszközről?
Köszi.
Levix 214732 2009. július 3. 18:55
Válasz erre
"hogy a vezető nem szereti beütni a búráját az ágyúcsőbe, és ezér' némely pánczéloson alkalmaztak fehér csíkot,"

Öööö. Hát nem tudom, nem tudom. Mit csináljunk veled Vrauko :). Ha a cső valamelyik kibúvónyílás felett van, olyan magasságban, hogy a kipattanó legénység beverje a fejét (bár ezeken a nyílásokon úgy kellett kijönni mint a giliszta mert nem volt valami nagy), mond már el, hogy a túróban tudja kinyitni a kibúvónyílás fedelét? Ha meg kinyitja és nincs akadály és kidugja a fejét. Ennek két oka lehet, ki akar nézni, ha a fedél nyitható volt a feje nincs veszélyben, ha nem kinézni akar hanem kimászni a csövet nem vészhelyzetben nem szokás szögben tartani, akkor meg szépen előre néz a cső mindegy milyen színe van nem fogja akadályozni még egy extrémen vízfejű katonát sem a kiszállásban. Ha vészhelyzet van akkor meg menni kell és kész, a fején úgy is van egy bőrsisak, mert bent könnyebben verte be mint kint.
HUJBI 214731 2009. július 3. 18:54
Válasz erre
Te még guglival keresel képeket? :)
papgyuri 214730 2009. július 3. 18:21
Válasz erre
cyber hobby
cyber hobby
cyber hobby2
cyber hobby2
Dragon firefly
Dragon firefly
Dragon firefly2
Dragon firefly2
Revell firefly
Revell firefly
Tamiya Firefly
Tamiya Firefly

Vrauko!

Barátunk a gugli...DDD
Ezeket találtam tíz perc alatt.
Üdv.:
papgyuri
vrauko 214729 2009. július 3. 16:57
Válasz erre
Nem. Nem azér,' hogy k5ekedjek, de odaírtam, hogy lehet más oka is, nem csak az amit én mondok; el kék olvasni. Aszontam, nékem nem tűnik logikusnak ez a fajta álcázás. Mivel már jól beleástuk magunkat a témába felüt5tem 1 könyvet, az a címe neki, hogy "U. S. Army in World War II, Pictorial Record." 447 oldalas képeskönyv, és a 169.oldalon 1 M4A3-as lát6ó, 105 mm-es álgyúval, a cső oldalján vékony fehér csík, aztán körbefutó fehér csíkok mint ahogy a friccek jelezték a a győzelmek számát, aztán a fehér csík folytatódik előre, a cső végéig. A 268. oldalon 1 királytigris van, a cső alján végigfutó vékony fehér csík világosan kivehető. A 329. oldalon 1 M24 Chaffee, a kopottas téli álcázófestés alatt is kivehetők csíkok, de sajna az egész cső nem látszik, mer' valami védőtok van ráhúzva. Az általam ösmert Firefly makettek közül 1iknek a festési utasítása sem nem tartalmazza a hullámvonalat, pedig ha oly gyakori lett volna, akkor jelzik a makettgyártók is, hisz nem olyan ördöngősen nehéz lenne felfesteni. Mindez nékem elég arra nézvést, hogy 1) nem az én "hitem" vagy
"tények nélküli elméletem", hogy a vezető nem szereti beütni a búráját az ágyúcsőbe, és ezér' némely pánczéloson alkalmaztak fehér csíkot, 2) az előírás dacára a Firefly-okon is ritkán alkalmazott dolog volt ez a hullámos festés, 3) más harczkocsikon is alkalmaztak mindenféle csőfestéseket, nem csak a Shermanokon. (Az Achilles vagy melyik pánczélvadász pl. a Firefly 76,2 mm-es álgyújátt hordozta, de arra úgy látszik nem vonatkozott az előírás). Ettől persze az még ugyanúgy igaz, amit Halaci mondott, hogy a Firefly esetében épp ezt a módját választották azt álcázásnak. És továbbra is fenntartom azt is, hogy ezen nem fogunk összeveszni. Jó makettezést.
halaci 214728 2009. július 3. 14:07
Válasz erre
A Firefly témához egyébként még csak annyit, hogy mivel az angol löveg már Észak-Afrikában bizonyította hatékonyságát (az első kísérleti darabokat a 25 fontos tábori löveg kerek forgótalpára szerelték), a 75 mm-es ágyú viszont a hasznavehetetlenségét (páncéltörő vonalon), az angolok felajánlották az amerikaiaknak, hogy átadják a licenszet, hasonlóan a Mustangok Merlin motorjához. Az amerikai ezt elutasították, mondván, hogy két különböző löveg lőszerellátása túl nagy logisztikai feladat lenne. Aztán az olaszországi kudarcok hatására pánikszerűen elkezdték felszerelni a saját 76 milliméteres ágyújukat... Összeesküvés-elméleteket kedvelők szerint a gyártók egyszerűen csak nem akarták a zsozsó egy részét az angoloknak átadni. Ezzel csak a saját embereik szívtak, mert a 76-os löveg jobb páncéltörő volt ugyan a 75-ösnél, de még mindig a közelébe nem jött a 17 fontosnak, a hozzá rendszeresített HE lőszer viszont kisebb hatású volt, mint a korábbi.
HUJBI 214726 2009. július 3. 13:08
Válasz erre
sdsdaf az összes topicot felébreszti. lehet, hogy tudja a választ, csak még vár. :)
Levix 214725 2009. július 3. 12:50
Válasz erre
img11.imageshack.us/img11/5268/alcsoszajfek.jpg Ál csőszájfék

img339.imageshack.us/img339/3293/vegigfeher.jpg
Végig fehér cső, ami a cső sötét alsó felét volt hivatott közelíteni a napfényes részéhez. Lásd még világosabbra festett árnyékos repülőgép részek.

Több forrást megnéztem és egyértelműen a hosszú csövűre vadászó németek miatt kellett bevezetni a cső álcázást. Olyan volt Fireflyban ülni mint tábornoknak lenni az arcvonalban. Mindenki őket akarta elkapni. Egyébként max 27% körül volt a Fireflyok aránya. Ez azt jelenti, hogy a fényképeken is maximum ilyen arányban találhatók. A 44-45-ös fotókon viszont szinte mindegyik Firefly csöve festve van, amin látszik, hogy nem dísszemlén fotózták őket hanem a harctéren.
Tyimosenko 214724 2009. július 3. 12:46
Válasz erre
Köszi Levix, akkor ez azt hiszem igazolja az egyetlen kézenfekvő magyarázatot.
Levix 214723 2009. július 3. 12:14
Válasz erre
img31.imageshack.us/img31/4756/fej.jpg
Ember fejek vs. Sherman lövegcső.
Levix 214722 2009. július 3. 10:55
Válasz erre
Nincs baj a logikázással, ha nem ismerjük a tényeket. Azonban halaci leírta többször a valódi okot, miért festették le a csövet. Te meg a tények nélküli elméletedet kezdet el hajtogatni. Azaz nem hitted el, hogy halacinak igaza lehet, pedig ő tudta a valódi okot te pedig nem.

Ezzel az a baj, hogy a tisztelt makettező társak látják mind kettőt és tényleg hit kérdése lesz, hogy melyik az igazi változat. Így keletkeznek a városi legendák, meg az áltudományos magyarázatok. Valakiben megragad az amit te kitaláltál és ha kellően sokszor elsüti barátoknak, fórumokban, akkor rögzül mint igazság, közben meg nem az.
halaci 214721 2009. július 3. 10:55
Válasz erre
Köszi Levix, én most lusta voltam feltúrni a teljes Firefly gyűjteményemet, hogy melyikben van az álcázásról szó (bőség zavara)! A kamu csőszájféket gondolom azért hagyták el, mert a csőszájfék is a 17 fontos löveg jellemzője volt sokáig (Normandiában még egyértelműen), tehát a csőhossztól függetlenül egyértelművé tette a típust - álcázási öngól.

A toronyig festett álcáról ha megtalálod, kérlek küld el a linket, mert ritkaság lehet, én még nem találkoztam ilyennel.
vrauko 214720 2009. július 3. 10:36
Válasz erre
Má' bocs hogy logikáztam... de nem ösmertem a lenti szabványt, és mivel alig nehány Firefly-on látszik, hát nem gondoltam volna. Ráadásul az eleinte +követelt, később elvetett kamu csőszájféket sem nem látni sehol, csak a hullámvonalat, azt is néhol. Ráadásul elég vad dolgokat agyaltak ki, pl. kamu löveg elől, az igazi hátul, lombokkal takarva... A tényeket meg nem ferdítjük, hanem beszélgetünk, s aki reálel a válaszra, az közli. Mi pedig +köszönjük.
lucky 214719 2009. július 3. 10:28
Válasz erre
nem belevau de:
Levix hsz alapján a legelső kép melletti szöveg:
Method of painting in conjunction with false muzzle brake"
Csekély angol tudásom irtokában ez vmi álcázás lehetett..
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633., 634., 635., 636., 637.