<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Emerick | Adatlap | 681433 | 2021. január 21. 18:26 | ![]() | |
rod666 | Adatlap | 681419 | 2021. január 21. 11:09 | ![]() | |
KarBal | Adatlap | 681313 | 2021. január 17. 09:28 | ![]() | |
Köszi Elnar! Erre a képre még április 28-án (672008) írta romsitsa, hogy G változat van rajta. Én bevallom, vagy a járművezető kémlelőnyílása, vagy a lövegpajzs (késői G-nél) alapján tudom megmondani elölről, hogy A vagy G van a képen. Ennél pedig magamtól nem tudnék dönteni. | |||||
Elnar | Adatlap | 681305 | 2021. január 16. 21:43 | ![]() | |
Én nem vagyok otthon a Panther alváltozatokban, de ezt A-nak írták. | |||||
KarBal | Adatlap | 681302 | 2021. január 16. 20:59 | ![]() | |
Kedves urak! Volt a magyar honvédség állományában Panther Ausf. A is, vagy csak D és G? Elsősorban fényképes bizonyítékra gondoltam :) Köszönöm előre is. | |||||
Elnar | Adatlap | 681291 | 2021. január 16. 14:11 | ![]() | |
Szerintem nem "még" hanem "már" | |||||
Freddy | Adatlap | 681290 | 2021. január 16. 14:07 | ![]() | |
Én önkéntelenül is valami régebbi típust kerestem, őszintén szólva eszembe se jutott, hogy 1942-ben a Göring második továbbfejlesztésénél még fakerekes lovaskocsiban gondolkoznak. | |||||
Sokol | Adatlap | 681286 | 2021. január 16. 13:27 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 681283 | 2021. január 16. 11:44 | ![]() | |
A vicc az hogy még látható az oldal alján a hozzászólásod, amiben a magyarok vontatják a késői Göringet, mikor beszéltünk a Revell fogatolt tüzéreiről. És egyikünk sem vette észre, hogy ez az :D | |||||
Freddy | Adatlap | 681280 | 2021. január 16. 10:39 | ![]() | |
Remek, köszi! Frissítettem is a bejegyzést. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681273 | 2021. január 16. 08:59 | ![]() | |
Szia Freddy! Megvan az 1. számú keceli mozdonyod: Feldhaubitzprotze 18/40 | |||||
Sokol | Adatlap | 681181 | 2021. január 13. 21:07 | ![]() | |
A vágólap01 egy osztrák muni láda, nem protze. itt elég sok megtalálható: www.heeresgeschichten.at/ (A pferdenbahnen könyvben még mozgó telefonközpont és kommunikációs pózna rajzok is vannak/ huszárosoknak szerelékes blatt is valahol!) www.svejkmuseum.cz/doc/handbuch/8_waffen.pdf tiszti kézikönyvekben is csak a 99M van. marad a 23-27-es rheinmetal mg protze / diósgyőri, vagy valami cseh/lengyel taczanka magyar kopija. A sárvédő meg a dob eleve szlávos? | |||||
téglatesó | Adatlap | 681177 | 2021. január 13. 20:34 | ![]() | |
Huhh... Azt a belgát benéztem de rendesen pedig van róla pár fényképem... bocsi. | |||||
Sokol | Adatlap | 681173 | 2021. január 13. 19:30 | ![]() | |
? Hát.., Diósgyőrben gyártottak géppuska szerkocsit, meg protzot is 1923-as meg 1927-es germán minta szerint is? Azok valahova lettek amikor már nem volt menő a Schwarzlosét 5 bakával ráncigálni. A belga eset teljesen általános. A Bofors termékekhez is a saját lőszer-félkocsikat használták. A pl. légvédelmi dolgokat eleve szetben gyártották nálunk? A boforsok csuklója van olyan magasan, hogy gányolás nélkül kapcsolható legyen a pavesire. | |||||
Elnar | Adatlap | 681167 | 2021. január 13. 18:02 | ![]() | |
A belga 47-esnek más mozdonya volt. A különféle kerék változatokat nem venném altípusnak, mivel a kerekek cserélhetőek voltak. Ezért lehet látni faküllős, lemeztárcsás, és fémküllős kerékkel is mind ágyúkat, mind mozdonyokat. Így a mozdony is hozzá lett alakítva az ágyú terepjáró képességéhez (csak így láttam róla képet). Nyilván, a gépvontatású lemeztárcsásból nem raktak a mozdonyra, mert azt akkor nem alkalmazták, ugye. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681159 | 2021. január 13. 14:30 | ![]() | |
Még egy szóra visszatérve Freddy 3.sz. lövegmozdonyához: Elnar, ha jobban belegondolunk, az amit írni akartál "lehet hogy volt egy általános mozdony a kicsi ágyúkhoz", lehet, nem is akkora marhaság, hiszen ugyanazt a mozdonyt használták a fogatolt 7.5cm 15/31M fogatolt ágyúhoz, a 3.7cm 36M TAK-okhoz, meg a belga 4.7cm 36M páncéltörőkhöz is. Hogy némi eltérések vannak köztük (más kerékagy, oldalkorlát-merevítés, stb.) betudható a gyakorlati tapasztalatok diktálta változtatásoknak, vagy egyszerűen annak, hogy a gyártó manufaktúra variált valamilyen okból a típussal. Annyira bevált típus volt ez, hogy a késői (gumitömlős kerekű) TAK-okhoz még külön gyártottak gumitömlős kerekű változatot is belőle. (Azt a korábbi elméletemet viszont, hogy ezek a mozdonyok a TAK-okkal érkeztek volna, és onnan vették volna át a 7.5cm-khez, felül kell vizsgálnom, mivel a német TAK-ok mozdonya egészen másmilyen volt -tehát itt egy magyar fejlesztésről van szó.) Új mozdonytípusra már csak a 7.5cm 15/35M lovassági ágyúhoz (huszárágyú) volt szükség, ahhoz új típusú mozdonyt fejlesztettek/gyártottak. | |||||
Freddy | Adatlap | 681142 | 2021. január 13. 02:08 | ![]() | |
Akkor ez is megvan, köszi. Most már csak az 1.)-est kellene kitalálni. Az is valami nagyobb darabé lehet. | |||||
Elnar | Adatlap | 681141 | 2021. január 12. 23:32 | ![]() | |
Ez bizony a 10,5-es 40M-é. Puskás temetésén is pont ez vontatja az ágyútalpat, és az egy archív fotómon, amin látszik, az is ilyen | |||||
Freddy | Adatlap | 681140 | 2021. január 12. 22:29 | ![]() | |
Még egy dolgot vegyünk figyelembe: 1945. május 8-án azért nem állt meg a világ. Amit a háborús roncsokból össze tudott kaparni, azt a koalíciós időszak hadserege is használta. Pak-40-et, Göringet pl biztosan, de kb mindent, amire rá tudta tenni a kezét. És az akkori alkatrészhiányban bármi megeshetett. Én simán el tudom képzelni, hogy valaki befogott egy régi lövegmozdonyt akár csak valamit szállítani, aztán került rá redneck repair- és nyilván ez a példány maradt meg máig, nem az, amit a Don-kanyarban eltapostak a T-34-esek. Na mindegy, itt van a lövegmozdonyos sorozat utolsó darabja. Ez már valami korszerűbb cucc a laticelles kerékkel. A 40M 105mm lövegé lehet, ugye? A koporsószállító lövegtalp kerékátmérője és nyomtávja pont ekkora. makettekeswg.blogspot.com/2021/01/62-keceli-lovegmozdony-4.html | |||||
Elnar | Adatlap | 681127 | 2021. január 12. 17:51 | ![]() | |
Na itt viszont a színes képen pontosan olyan van, mint Kecelen. Az oldalkorlát merevítői a legfeltűnőbbek, de az összes többi eltérés is egyezik Reggel már majdnem beírtam olyat, hogy "lehet hogy volt egy általános mozdony a kicsi ágyúkhoz" de akkora marhaságnak tűnt, hogy kitöröltem. Könnyen lehet, hogy az okfejtésed a helyes az újrahasznosított mozdonyokról, mert az a kép, amit a 681090-as hsz-ben van az egy háború előtti képgyűjtemény volt a Vaterán. | |||||
Planes | Adatlap | 681121 | 2021. január 12. 16:21 | ![]() | |
Szia Téglatesó! Nagyon szuper anyag ,hálás köszönet! Eredetileg csak a Pavesi érdekelt,össze is gyűjtöttem minden létező anyagot,hogy kifaragom.Aztán a Plusmodel megelőzött, így került képbe a löveg mozdonyostól.Már csak ezeket kell kifaragni:-))) Üdv.! P | |||||
téglatesó | Adatlap | 681117 | 2021. január 12. 14:50 | ![]() | |
Freddy! Ez már nekem is eszembe jutott, eléggé hasonlít a két mozdony, ahogy korábban is írtam. Logikus is lenne, hogy amikor az eredetileg málházott szállításra tervezett 15M hegyilöveget fogatolt táborira modernizálták, egy már meglévő és "bejáratott" mozdonyt használjanak fel erre a célra, és a 3.7cm-s TAK-okkal érkező mozdony erre pont jó is volt. Elnar! Ez a "késői" mozdony, a sokcsavaros kerékaggyal nem lehet hogy már a huszárágyú mozdonya volt? Ezen a képen pont olyan van: | |||||
Freddy | Adatlap | 681102 | 2021. január 12. 10:30 | ![]() | |
,,Én csak egy k*a macska vagyok, nem valami k*tt tudós", hogy egy klasszikust idézzek, de nem lehet, hogy ez a két mozdony ugyanaz? Akár átalakítva egyiket a másikba? Mennyi lehet a különbség, egy viszonylag könnyű ágyúról van szó. A lőszertartó szekrény belseje lehet más, de a 37mm-eshez úgyis volt külön láda, szóval csak ki kellett belezni a régi fajtát és oda bepakolni a ládákat. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681096 | 2021. január 12. 08:12 | ![]() | |
Mondjuk tény és való, hogy kísértetiesen hasonló a Pak meg a 75mm-s hegyi mozdonya: | |||||
téglatesó | Adatlap | 681094 | 2021. január 12. 08:01 | ![]() | |
Sziasztok! Biza, a Pak fogatolt változatából kétféle is volt: egy (csak általam) fakerekesnek hívott, és egy (szintén csak általam) gumikerekesnek nevezett. Az első két kép a "fakerekes" a második kettő a "gumikerekes" mozdonnyal: Gépvontatás esetén természetesen itt sem iktattak be mozdonyt. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681093 | 2021. január 12. 07:53 | ![]() | |
Szia Planes! Parancsolj: kalasnyikov.hu/dokumentumok/tuzerismeretek_38m_15cm_tarack_185mm_agyu.pdf (a cím ne tévesszen meg, ez a 31m tüzérismerete). | |||||
Elnar | Adatlap | 681091 | 2021. január 12. 06:34 | ![]() | |
Kávé előtt nem lenne szabad ide írnom... Tényleg Pak. Viszont azt, hogy a te fotódon ennek a későbbi változata van, továbbra is fenntartom. A vonóhorog is más magasságon van (ezen a fotón ívesen emelkedik) | |||||
Elnar | Adatlap | 681090 | 2021. január 12. 06:18 | ![]() | |
Nekem a kerék egyezése miatt inkább a Skoda hegyi ágyú a tippem. a tiéd ugyanennek a késői változatának látszódik. Több csavaros kerékagy, megerősített oldalkorlát, kiszélesített lábtartó. Tévedés joga fenntartva | |||||
Freddy | Adatlap | 681087 | 2021. január 11. 23:37 | ![]() | |
Na, hármaska. makettekeswg.blogspot.com/2021/01/61-keceli-lovegmozdony-3.html Erről van a legkevesebb kép, és láthatóan kisebb a többinél. Az lehet, hogy ez a 37mm Pakhoz tartozik? De akkor volt gumikerékkel is. (Meg legtöbbször Krupp Protze vontatja csak úgy natúr). | |||||
Déé | Adatlap | 681081 | 2021. január 11. 20:13 | ![]() | |
Ez elég jó! Tüzérismeretek: 15 cm 31 M. gépvontatású közepes tarack és 10.5 cm 31 M. gépvontatású közepes ágyú. Budapest : [HM], 1939 | |||||
Planes | Adatlap | 681072 | 2021. január 11. 17:07 | ![]() | |
Nagyon jó anyag,a 31M 15 centisről valami hasonló,vagy el kell menni Belgrádba?))) Köszi! P | |||||
Freddy | Adatlap | 681020 | 2021. január 10. 14:47 | ![]() | |
Köszi, frissítettem is a cikket ezzel. | |||||
téglatesó | Adatlap | 681018 | 2021. január 10. 13:29 | ![]() | |
Megint szuper képek, köszi! Ennek az azonosításában tudok is segíteni: ha minden igaz, ez a 14M Feldprotze: www.heeresgeschichten.at/artillerie/haubitze_10cm_m14/unterricht/tafeln.pdf | |||||
Freddy | Adatlap | 681016 | 2021. január 10. 12:50 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 681011 | 2021. január 10. 11:40 | ![]() | |
A Botond sokmindent elbírt, háború után (40-es évek végén) is az vontatta nem csak a Göringeket, de a 37mm-es meg 85mm-es légvédelmi ágyúkat is. | |||||
Emerick | Adatlap | 681001 | 2021. január 10. 10:32 | ![]() | |
Csak kiegészítésként említem meg: a Göring tarackokat valóban Hansa-Lloyd-okkal vontatták, viszont az nem is volt olyan ritka, hogy később Botondokkal végezték ugyanezt. Mégpedig azért, mert a féllánctalpasoknak kinyomták a szemeit, annyit használták. A doni hadműveletekben bevetett gépkocsizó tarackosoknál már Botondok vontatták (még Botond I), majd szépen át is álltak általánosan erre mindenhol Botond II-kkel, ha már erősebbek voltak. (a Donnál tartalékban voltak HL-k ütegenként, a maradék HL-kat pedig a 2. pc ho keretein belül vonták össze.) I. | |||||
Freddy | Adatlap | 680979 | 2021. január 9. 18:08 | ![]() | |
Köszi, örülök, hogy tetszenek, felrakosgatom majd szépen lassan őket, van sokminden, főleg magyar múzeumok, de egyszer egy görög páncélos cirkálót is körbefényképeztem pl. Ami a wargamet illeti, minden méretarányban nagyon sok gyártó és nagyon sok szabályrendszer van, és ezek között viszonylag szabad az átjárás, a legtöbb wargamer egyszerűen egy adott méretarányban egy adott sereget gyűjt, aztán majd kialakul, mihez használja. A FoW azért lett viszonylag ismert, mert egy nagy cég áll mögötte, és gyárt hozzá mindent, de senkit nem visz el a rendőr, ha máshonnan szerez be hozzá modelleket, vagy pl, mint itthon páran, egyszerűen tényleg 1/72-es modellekkel játssza. ,,Sima" modellezőnek azért érdemes néha ránéznie, mert a legtöbb wargame sokkal kevésbé tankcentrikus (sokszor 1/72-ben is komplett dandárokat raknak fel a népek az asztalra, az igazi szervezeti szabályzat szerint összállítva- még ha egy figura néha többet is jelképez), így olyan dolgokat is megmodellez, ami ,,normál" modellezésben elhanyagoltnak számít. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680974 | 2021. január 9. 17:14 | ![]() | |
Igazad van! A FoW tényleg 15mm nem 20mm. Látszik, hogy nem wargamelek, csak egy mezei makettelő vagyok... Közben rájöttem, hogy nem is a FoW-hoz gyártják, hanem ez a Quick Reaction Force nevű cég: quickreactionforce.co.uk/product/haw02-bofors-m31m38-15cm-gunhowitzer/ De ez is 1/100 vagyis 15mm-es. Erre nem jól emlékeztem, csak arra, hogy valami nagyon alap wargame-cucc, nem igazi makett. A képeid szuperek Freddy, csak így tovább, nyomjad őket nyomjad... :))) | |||||
Freddy | Adatlap | 680971 | 2021. január 9. 16:57 | ![]() | |
,,A 31M-et 1/72-ben asszem a Flames of War-hoz gyártják, de az inkább wargame-kellék, mint igazi makett " Itt azért óvatosan. A Flames of War méretaránya wargame-nyelven ,,15mm", ami az 1/100-nak felel meg. Az eggyel nagyobb méretarány a ,,20mm", ez ma már leginkább 1/72, de a gyakorlatban H0 és 1/76 is lehet. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680970 | 2021. január 9. 16:46 | ![]() | |
Mármint a 10cm 14M-et gyártják bocsi. | |||||
téglatesó | Adatlap | 680969 | 2021. január 9. 16:39 | ![]() | |
Hát jah... Az első és a harmadik képeden 15cm 31M tarack van, a középsőn meg a gépvontatásra feljavított 10cm 14a/M könnyűtarack (közben elém került egy kép, amin sima 10cm 14M tarackokat is Pavesik után kötöttek mozdony nélkül!, pedig azok elvileg csak lóvontatásra voltak alkalmasak). A 31M-et 1/72-ben asszem a Flames of War-hoz gyártják, de az inkább wargame-kellék, mint igazi makett (1/35-ben nem tudok róla, hogy bárki is megcsinálta volna). A 14a/M elvileg nem lehetelen küldetés, mivel azt 1/72-ben a HaT, 1/35-ben meg az IBG gyártja, csak a módosított részegységeket (kerekek, stb.) kell hozzá megszkreccselni valakinek... | |||||
Freddy | Adatlap | 680967 | 2021. január 9. 15:11 | ![]() | |
Felteszek majd mindent szépen sorban a tervek szerint, nagyon sok mindent fényképeztem az idők során Kecelen is, meg pl a gyakorlatilag a teljes zsámbéki légvédelmi múzeumot is körbefotóztam. Itt az első lövegmozdony. makettekeswg.blogspot.com/2021/01/59-keceli-lovegmozdony-1.html | |||||
Planes | Adatlap | 680966 | 2021. január 9. 14:51 | ![]() | |
Köszönöm! A fotókon szereplő,legalábbis úgy nézem 15 centis + 105 -ös löveget,szintén nem gyártja senki 35-ben,gondolom. P | |||||
téglatesó | Adatlap | 680962 | 2021. január 9. 13:30 | ![]() | |
Igen, csak ezek egyik se gőring, de közben ezt is megválaszoltam, lásd lentebb. :))) | |||||
téglatesó | Adatlap | 680961 | 2021. január 9. 13:29 | ![]() | |
Nem akar sikerülni az a link, ezer bocsi: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18/feldhaubitzprotze_18.html | |||||
téglatesó | Adatlap | 680960 | 2021. január 9. 13:28 | ![]() | |
Na mégeccer a 18M protze linkje: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18/feldhaubitzprotze_18.html | |||||
téglatesó | Adatlap | 680959 | 2021. január 9. 13:26 | ![]() | |
Azért nem olyan nagy a tragédia. Ez volt az eredeti mozdony, a feldhaubitzprotze 18, amit a leFH18 gőringhez alkottak: [http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Trailers/Artilleriefahrzeuge/Feldhaubitzprotze_18/feldhaubitzprotze_18.html/URL] A Revell készletből ezt is össze lehet hozni, csak akkor vagy az egyik löveg kerekét be kell áldozni a mozdonyhoz, vagy le kell valahogy másolni. A Revell nem tévedett olyan nagyot, hiszen az általuk adott 18/40 mozdony is tökéletes, mivel az a FHProtze18 "fejlesztése", és ugyanúgy a leFH18 lövegekhez használták őket. Nekünk magyaroknak nagy a szerencsénk, mivel mind a 18-ast, mind a 18/40-et használtuk: a 680937-es hsz.-omban a 18-as, a 680938-as hsz.-omban meg a 18/40-es protze van, de ugyanúgy az van az általad beszúrt "felvidékünk és honvédségünk+" fájlnevű képeden is. De mindez tökéletesen lényegtelen Planes bajtársunknak, mivel a Pavesi+gőring kombójához nem fog kelleni semmilyen mozdony... (csak zárójelben teszem hozzá, hogy Pavesivel többféle löveget is vontattak: 8cm 29M légvédelmit, 10cm 14/aM könnyűtarackot, 10.5cm 31M ágyút, és 15cm 31M közepes tarackot is -gőringet pont nem-, és ezeknél valóban volt közbeiktatva mozdony, de az tökéletesen másmilyen volt, mint a gőringek fogatolt vontatásához használt 18 és 18/40 protzék). | |||||
Planes | Adatlap | 680958 | 2021. január 9. 13:11 | ![]() | |
Pavési után volt lövegmozdony .Elég ismert képek. | |||||
Elnar | Adatlap | 680957 | 2021. január 9. 12:59 | ![]() | |
Na erről nem is tudtam. Az több mint bosszantó, hogy már a németek sem képesek rendesen összehozni a löveget a mozdonnyal... | |||||
téglatesó | Adatlap | 680956 | 2021. január 9. 11:56 | ![]() | |
Pavesivel? Na ez érdekes lesz. A Göringeket (legalábbis nálunk) nem igazán vontatták velük, inkább a (külön erre a célra beszerzett) Hansa-Loyd (lánykori nevén: SdKfz. 11) félláncosok, esetleg Boti után kötötték őket. Plusz nem árt tudni, hogy gépi vontatásnál nem iktattak be mozdonyt (legalábbis én ilyet még nem láttam). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Változtatás nélkül igen.