/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
Kaloz 155313 2006. november 20. 19:43
Válasz erre
Püsi!
Csiszolópapír, szike? A Tamiya ugye akril? Mert akkor mással nemigen megy.
Kalóz
xcraft 155312 2006. november 20. 19:39
Válasz erre
Szia!
A festékeim ugyan nem nitro alapúak, de rendszeresen tisztítom nitrohígítóval, észterhígítóval, ezek a legagresszívebb hígítók versenyén dobogósak. A gumi tömítést idővel biztosan megeszik, és a gyártó is külön felhívta a figyelmem, hogy bármivel, csak nitroval ne pucoljam, különben az o-ring kaput.
Mikor kitisztítom nitroval, utána két tartály desztvízzel átfújatom. Ha nagyritkán szétszedem, akkor a gumi tömítéseket vékonyan bekenem szilikonolajjal (szilikonspray).
Eddíg nem kaput, ha meg mégis az lesz, a tömítés olcsón pótolható. A nitro viszont garantáltan tisztán tartja, ez akrilfestékeknél szerintem mással nem is lehetséges.
X.
Püsi 155311 2006. november 20. 19:31
Válasz erre
Srácok,
A Tamiya festéket én már próbáltam fékfolyadékkel és különböző lefolyótisztítokkal leszedni, eredménytelenül. Van valakinek más ötleteű?
gyurmakoma 155310 2006. november 20. 12:25
Válasz erre
hali!
egy fontos kérdés.
triplexel valaki fúj nitro alapú festékekkel?
érdemes próbálkozni vele,vagy megöli a pisztolyt?
Akos 155309 2006. november 19. 15:48
Válasz erre
Fodi!
Tapasztalatom szerint egyáltalán nem sárgulnak, de csak a saját akril hígítójával hajlamos elkeveredni, egyébként eltömi a pisztolyt.
Zebi!
Igen azzal, mindet, nem csak a lakkokat.
MrChef 155308 2006. november 18. 16:35
Válasz erre
Stug,

kicsit korábban az egyik kolléga beadta azt a linket, amin ennek az anyagnak a használatáról írnak. Idehaza például a Lidl-ben kapható, W5 néven. A Johnson's találta fel eredetileg ezt a formulát, aztán a többi gyártó átvette.
Kvázi akril lakk. Például üvegfelületek restaurálására lehet használni, vagy pigmenttel keverve sárként...stb.
Fodi 155307 2006. november 18. 16:28
Válasz erre
A Testors/ModelMaster kerek üveges akril lakkjai milyenek? Hajlamosak a sárgulásra? 4636 és 4638 számú.
Kalóz 155306 2006. november 18. 15:37
Válasz erre
stug!
Magyarul nem Future néven forgalmazzák, viszont a Johnsonnak van itthoni padlóápolója (kerestem a nevét, de nem találtam meg az Indexen. A többi info is onnan származik). Elvileg azt kell keresni.
Kalóz
stug 155305 2006. november 18. 14:54
Válasz erre
Kereskedelmi forgalomban van ez az anyag? én Miskolcon lakom, háztartási boltban érdemes keresnem?
Kalóz 155304 2006. november 18. 12:56
Válasz erre
Future Floorvax, tulajdonképpen padlóápoló. A S.C. Johnson gyártja, magyarországi képviselőjük:
S.C. Johnson Kft.
Hungary-1124 Budapest
Apor Vilmos tér 6.

Egyébként úgy lehet használni, mint a lakkot, ecsettel vagy bemártással. Az átlátszó felületeket sem bántja.
stug 155303 2006. november 18. 12:27
Válasz erre
a mostani és régebbi Pro Modellben említik az írók a "Future" lakkot. mi az? és hogyan kell használni, illetve honnan lehet beszerezni? a segítséget előre is köszönöm.
Zebi 155302 2006. november 16. 23:04
Válasz erre
Ákos, a MM akril lakkokat a műanyagflakonos 50496-os Acryl Thinner-el higítod?
Akos 155301 2006. november 16. 22:12
Válasz erre
Nagyon. És hajlamos arra, hogy ne száradjon meg.
Vegyél inkább ModelMaster akril matt és fényes fehéret. Nekem ez jött be, viszont pisztoly kell hozzá.
stug 155300 2006. november 16. 21:28
Válasz erre
revell gyártmányú fényes lakk mennyire hajlamos a sárgulásra? utasszállító repülőgépet készítek, és fényes fehérre kellene festenem. tamiya fehérrel csinálném, és fényesre lakkoznám utánna. ha valakinek van jobb, használhatóbb ötlete, kérem írjon. köszönöm.
Kalóz 155299 2006. november 16. 20:09
Válasz erre
Ne nekem köszönjétek, orosz oldalon találtam és fordítottam le. Pontosabban az elsőt nem is én találtam, hanem megkértek rá, hogy fordítsam le, aztán még kicsit kutakodtam.
Kalóz
gyurmakoma 155298 2006. november 16. 20:06
Válasz erre
MrChef 155297 2006. november 16. 20:05
Válasz erre
Köszi az emailt, jó alapos leírás!
Kalóz 155296 2006. november 16. 20:02
Válasz erre
gyurmakoma!
Nézz be a postaládádba!

MrChef!
Te is!

Kalóz
Akos 155295 2006. november 16. 19:15
Válasz erre
Gyurmakoma!
Fényes feketét fújjál alá.
MrChef 155294 2006. november 16. 17:33
Válasz erre
gyurmakoma,

az autós topikban nemrég küszködtek páran az Alcladdal, kérdezd meg őket, amúgy engem is érdekel a dolog!
gyurmakoma 155293 2006. november 16. 17:08
Válasz erre
hali!
alclad II festéknél tud valaki segiteni?
fújtam alá matt feketét,próbáltam igy,aztán sima tamiya flat alura is próbáltam.de még két-három réteg után sem fed egyáltalán.
Lacc 155292 2006. november 13. 19:48
Válasz erre
Köszi szépen! Ezek mindegyike fennáll(hat). A festéket nem hígítottam (még), és a felület se túl sima, mert 1x már le kellett mosnom... De akkor legalább most tudom mivel állok szembe!
xcraft 155291 2006. november 13. 19:45
Válasz erre
Szia Lacc!
Sok irodalom ezt úgy hívja, hogy fényfoltos a festés. Leginkább a nem megfelelően hígított, (nem hígított) festék használata okozhatja, esetleg a nem megfelelő felületelőkészítés festés előtt. Ez általában a durvább anyaggal megcsiszolt tömítési/illesztési helyek, és az érintetlen műanyag felületek határán tűnik elő. Ha egyenletes simaságú a felület az egész maketten, akkor ilyen gond nincs.
MrChef 155290 2006. november 13. 15:35
Válasz erre
Ez nálam is sokszor előfordult. A festékkel semmi gond nincs, csak a Tamiya ecsetelésre nem nagyon használható. A csíkozódás, fényes-matt eltérés az ecsetvonások miatt alakul ki, meg amiatt, hogy egyik helyen sűrűbb, máshol hígabb, vastagabb vagy vékonyabb rétegű a festék.
Lacc 155289 2006. november 13. 15:17
Válasz erre
Ha már itt kérdezgettem az alkohol-dolgot, elmondom a problémát is amivel kapcsolatban felmerült. Tamiya akril x-18-at festettem ecsettel. Szzép, egyenletes lett, semmi gond, viszont néhány helyen olyan, mintha nem száradt volna meg. Fényesebb, mint a többi helyen. A festék teljesen gyári, semmit nem tettem eddig hozzá. Mi lehet a gond?
MrChef 155288 2006. november 13. 14:14
Válasz erre
Ugyanakkor meg ha csak víz van a mixtúrában (és esetleg egy kicsi alkohol), akkor lehet nagyobb is a levegő nyomása, és lehet távolabbról is fújni, hogy jó nagy legyen a porlasztás. Ez egy ilyen mivel-hogyan játék.
gyurmakoma 155287 2006. november 13. 13:58
Válasz erre
köszi.
mindig tanul az ember valami újjat.
a vizes higitáskor sajna néha előjön a szétcsapódás szindróma.
egy egy helyen sötétebb folt jelenik meg és olyan,mintha a viz különválna a festéktől.
ez teljes szárazás után szintén látszik.
tray 155286 2006. november 13. 13:54
Válasz erre
gyurmakoma!
Pont ez az a jelenség, amiről beszéltem. A felületen poros, bársonyos réteg képződik, ami akár egy száraz ecsettel is eltávolítható. A jelenség oka az, hogy a festék már a levegőben megszárad, ezért a felületen már nem cseppfolyós, nem tud szétterülni, megkötni.
Ez azért lehet, mert:
- az alkohol sokkal gyorsabban szárad, a higítóban növelni kell a víz arányát
- a pisztolynyomást le kell venni, ne porlasszon annyira
- közelebb kell tartani a pisztolyt :)
MrChef 155284 2006. november 13. 13:37
Válasz erre
Párszáz forint egy kanna, olcsóbb, mint az ásványvíz.
Lacc 155283 2006. november 13. 13:30
Válasz erre
És kb. mennyiért vesztegetik? (Nincs autóm, így nem vagyok tisztában az ilyen dolgok áraival.)
MrChef 155282 2006. november 13. 13:27
Válasz erre
A desztillált víz az ionmentesített víz, amit autókba vagy vasalóba kell tölteni. Szinte bárhol tudsz venni, Praktikertől az Intersparon át a benzikutakig. :-)
A sima csapvíz ideig-óráig jó (ideiglenesen, ha épp nincs kéznél más), de az nagyon 'kemény', vízköves, és ugye az árt a szórópisztolynak és a festéknek is.
Lacc 155281 2006. november 13. 13:22
Válasz erre
Szóval akkor desztillált víz + csöpp alkohol a tuti:) Víznél feltétlen muszáj a desztillált? Mert alkoholt végre sikerült nagynehezen szereznem, de desztillált vizem az nincs csak csap, vagy ásványvíz.
MrChef 155280 2006. november 13. 13:11
Válasz erre
Nekem is van Revell akrilom, szerintem abban nincs is alkohol, legalábbis a szagán nem lehet érezni. Így ha abba tettél alkoholt, nem lett benne olyan sok, mint a Tamiyában, amiben eleve van.
gyurmakoma 155279 2006. november 13. 12:58
Válasz erre
hát a nagyon kevés nálam most nagyon sok volt,mert csak alkohollal higitottam.gyanus is volt,hogy semmi gondom nem volt vele.csak utólag derült ki a szinen sajna.
egyébként nyitva szoktam hagyni az alkoholos üveget sokáig,hogy gyengüljön az ereje.
érdekes,hogy a revell akrilt is ugyanigy fújtam,csak alkohollal és az gyönyörű lett.szépen egyenletesen szétterült a mattfekete mindenhol.ezekszerint csak a tamiya ilyen kényes??
MrChef 155278 2006. november 13. 12:51
Válasz erre
Szeva,

a fakóság az alkohol miatt van. Én a festékhez desztillált vizet és NAGYON KEVÉS alkoholt teszek, hogy hamar száradjon meg a felületen, de ne már a levegőben, mielőtt oda érne.
gyurmakoma 155277 2006. november 13. 12:38
Válasz erre
hali!
én a tamiyákhoz 70 % os alkoholt használok.kint fújok,nem fűtött helyen,ezért ne mszárad olyan gyorsan.a pisztolyba még sosem száradt be.
viszont,amit most fújtam mercimet /autósban kép/ elősször tapasztaltam hogy helyenként
olyan lett a festék teteje,minta fakó és pors lenne.de csak bizonyos oldalfénynél látszódik.nem mindig.legfőképp a tetőn lett ilyen.
evileg akkor én is túlhigitottam volna?
jah,és feleannyira sem fényes és csillogó a festék kifújva :(
MrChef 155276 2006. november 13. 12:33
Válasz erre
Lacc,

én nem ajánlom, hogy alkoholt tegyél az akrilba. Egyrészt baromi hamar beszáradnak (vagy fújásnál száradnak a vártnál korábban) tőle a festékek, illetve az alkohol nagyon fakítja a színt, csúnya lesz. Helyette desztillált víz a megoldás.
tray 155275 2006. november 13. 12:24
Válasz erre
A legtöbb esetben nem. Én csak egy problémáról tudok, néhány Tamiya festéknél a színárnyalatot szokja befolyásolni a higító alkoholtartalma.
A másik dolog:a több alkoholt tartalmazó festék hamarabb szárad, amit főleg fújásnál kell figyelembe venni. Nagy nyomásnál gondot is okozhat, ha a festék még azelőtt megszarad, hogy elérné a makettet.
Lacc 155274 2006. november 13. 10:49
Válasz erre
Akril festéket alkohollal ha hígítok, számít, hogy hány százalékos?
MrChef 155273 2006. november 12. 20:21
Válasz erre
Zag,

esetleg széthúzott vattát is tehetsz szűrőnek, persze valami jó légáteresztő anyagba csomagold be. A kamra belsejét meg befújhatod azzal a ragadós lakkal, amit valamelyik kolléga ajánlott. Vízzel lemosható, és magára ragasztja a porszemeket.
Zag 155272 2006. november 12. 20:16
Válasz erre
Tray!

Mindenképpen akarok rakni porszűrőt, csak még nem volt időm venni, lévén egész hétvégén melóztam. :( Arra gondoltam, hogy vékonyabb, porszívóba való szűrőt vennék, és kétoldalú ragasztóval ragasztanám a belső oldalra, ez tűnik a legegyszerűbb megoldásnak.

Lucky-tól most kaptam meg a műgyanta kilincseket a 190E mergámhoz, így azt 1-2 napon belül be tudom fejezni, és a következő makett (S600) összerakásánál lesz a festőkabin főpróbája. :) Addigra talán megérkezik az új szórópisztolyom is, amit már vagy másfél hónapja rendeltem...
tray 155271 2006. november 12. 19:59
Válasz erre
Zag!
Fasza lett.
Egy észrevétel: ha nem raksz a ventikhez valami porszűrő anyagokat, igencsak meg fog gyűlni a bajod a szöszökkel. A nagyobb légáramlás miatt sokkal több nem kívánt piszokkal fog találkozni a makett, és ha már találkoztak, rajta is fog maradni. Szóval mindenképpen rakjál a venti alá valamit (pl. porszívókhoz is kapható a célnak megfelelő szövet). Mindkét venti alá, ui. ezzel csökken a légáramlás sebessége, és ha csak a befúvóhoz raksz, akkor a kezednél fogja beszívni a poros levegőt a másik venti, viszont ha mindkettőhöz raksz, akkor egyformán csökken a teljesítményük, megszűnik a probléma.
Minas 155270 2006. november 12. 17:34
Válasz erre
Zag 155269 2006. november 12. 17:15
Válasz erre
MrChef!

Megmondom a frankót, tegnapelőtt készült el, még nem próbáltam ki. Valószínűleg elkerülhetetlen, hogy egy kis festék kikerüljön, mivel nem hermetikusan lezárt rendszerről beszélünk, de majd beszámolok gyakorlati tapasztalatokról is. :)

A világítást én a lehető legegyszerűbben oldottam meg: adott volt két spot, és a hozzá tartozó 12V táp, aminek van 220-as csatija. Erre a tápra kellett csak rákötni diódák segítségével a két ventit, mert azok elenyésző áramot vesznek fel, ezért meg se kottyan a spotok tápjának. A dióda csak az egyenirányítás miatt kellett, mert a ventik DC-ről működnek, a táp meg AC.
MrChef 155268 2006. november 12. 16:44
Válasz erre
kabin_lezarva.JPG méret: 168 KB
Zag,

gratulálok a festőkabinodhoz, szép, dizájnos lett!
Egy kérdés: látom, hogy a plexi előlap a kabin tetején nyílik. Nem száll össze-vissza a festék, mikor fújsz a kabinban (a ventillátorok ellenére), lévén, hogy fel kell nyitni a plexit?

A saját kabinomon még nem tudtam megoldani a világítást, mert a spotlámpa mellé valami minimum 50W-os ellenállást kéne rákötni a tápra. Az elektronikához meg semmit sem értek, csak úgy tákoltam össze a cuccot, ahogy itt a szakik elmondták.

(képet csatolok az enyémről)
Zag 155267 2006. november 12. 16:19
Válasz erre
Ha nem csalnak emlékeim, akkor a Pro-Start Modellnél, a Huba utcai boltban, nagyon jól felszerelt kis bolt.
CsTom 155266 2006. november 12. 15:35
Válasz erre
MrChef!

A gáz, hogy ecsettel fogom festeni, csak a nagyobb felülethez vettem Tamiya akril sprayt illetve lakkot. A többi ecsetelés lesz...akrilal. Meglátom mi lesz az eredmény, de teszek egy próbát majd a régi befejezetlen makettemen.

Üdv.
CsTom
Minas 155265 2006. november 12. 15:19
Válasz erre
Az egyik képen látok Humbrol Maskolt. Hol vetted?
Üdv, Minas
Zag 155264 2006. november 12. 13:22
Válasz erre
Képek a festőkabinomról:

A zag.freeweb.hu/ oldalon az Alkotó műhely menüpont alatt.

Zag
ChevyG 155263 2006. november 12. 12:32
Válasz erre
Kalóz, Zoli: köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.