/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
békési 364939 2012. augusztus 3. 14:41
Válasz erre
CR-42 festés
CR-42 festés
CR-42 matrica
CR-42 matrica

Szia!
Megpróbálom:
Planes 364938 2012. augusztus 3. 09:58
Válasz erre
Szia Kamovos! Bizonyára elkerülte a figyelmedet a \"Magyar\" kifejezés.De azért kösz! Üdv.! Planes
Zoli 364937 2012. augusztus 3. 09:57
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen, hogy írtál! Esetleg ide képet tudnál feltenni róla?
z
békési 364936 2012. augusztus 3. 09:47
Válasz erre
Szia Zoli!
Van egy régebbi , de kifogástalan HAD matricám. Seres Albert hadnagy gépe. Felül olasz sötétzöld, alul olasz világos szürke, V2-02 lajstromjel, nagy Kőr Ász századjelvény.
üdv békési
Zoli 364935 2012. augusztus 3. 09:46
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen! Esetleg ennél egy kicsit pontosabban?
z
Kamovos 364934 2012. augusztus 3. 09:15
Válasz erre
Szia Zoli!

Itt válogathatsz! :)

www.google.hu/search

Üdv: kamovos
Zoli 364933 2012. augusztus 3. 09:12
Válasz erre
Sziasztok,
Engem pedig a CR-42 festése érdekelne. Valami egyszerűbb mintát keresek, akár egyszínű sötétzöldet is, a \"pöttyöst\" kihagynám. Illetve ehhez keresek magyar matricát is, nemcsak felségjelet. Aki tud segíteni, legyen szíves itt válaszoljon, a freemail fiókom behalt...
Előre is köszönöm a segítséget!
z
Kamovos 364932 2012. augusztus 3. 09:04
Válasz erre
Szia Planes!

Itt nézelődjél, hátha sikerül.

www.google.hu/search

Ha megakarod építeni akkor biztos sok képet találsz a típusról.

Üdv: kamovos
Planes 364931 2012. augusztus 3. 08:32
Válasz erre
Sziasztok!Magyar IMAM Romeo 37 BIS -ről keresek fotót,két fotó ismert(általam).Az egyik A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete c. könyvben szerepel.A másik egy oldal nézetből készült közeli kép,ezt keresem. Köszönöm a segítséget! Üdv.! Eses Sándor
juge75 364930 2012. július 28. 13:32
Válasz erre
Si vis pacem, para bellum.

Ha békét akarsz, készülj a háborúra.
Kamovos 364929 2012. július 28. 12:53
Válasz erre
Szia lhsn!

Ezt az idézetet szerettem volna még betenni csak nem találtam, fejből pediig már nem megy pontosan.

\"A hadtudomány arra tanít bennünket, nem abban bízunk, hogy az ellenség nem fog jönni, hanem abban, hogy mi késszen állunk annak fogadására, sem annak az eshetőségnek, hogy nem fog támadni, hanem annak a ténye, hogy pozíciónkat bevehetetlenné tettük. Ezért a bölcs vezér terveiben az előnyök és hátrányok megfontolásai egyaránt benne lesznek.\" /Szun Cu A háború művészete/

Üdv: kamovos
Elnar 364928 2012. július 28. 06:57
Válasz erre
Őszintén szólva nem értek az orosz technikához. Így viszont tényleg G.
Köszönöm a helyesbítést. Akkor az Aranysasban pontatlan a cikk - megint...
Podva 364927 2012. július 28. 06:18
Válasz erre
Szia Lacipapa
Nem értem a kérdést. Zsákmányolták, aztán a frontról az RKI-hez került végül a Futár század használta...
Üdv VIktor
lacipapa 364925 2012. július 26. 21:04
Válasz erre
Szia Balázs!
Nagyon köszönöm a segítséged és másoknak is akik küldtek képeket.Lassan össze áll a dolog (honnan a gugámból szeditek ezeket,amikor én,már a szememet ki gugliztam és nem találtam?).Kérlek benneteket,hogy folytassáto,nagy segítség amit kapok tőletek.Mire megjön a gép (1:48)talán meg lesz minden anyag.
Podva- ez a gép, a futár,zsákmány lenne?
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 364924 2012. július 26. 19:24
Válasz erre
_Photo0123 G.001
_Photo0123 G.001
_Photo0126 G.001
_Photo0126 G.001
_Photo0156 G.001
_Photo0156 G.001

Sőt, a fotók szerint is... :-)

(A képek a Winkler-archívumból származnak.)
Podva 364923 2012. július 26. 17:40
Válasz erre
Hi
Balázsnak igaza van a ventúri csövekkel és a \"G\"-vel. Azonban ennek a gépnek a festésében a lajstromjelnél érdekesebb az, hogy a látszat ellenére nem magyartarka, hanem eredeti orosz zöld-fekete(AMT-4 -6) festést visel, és a visszaemlékezések szerint egy az orr rész bal oldalán egy \"futár\" század jelvény és egy Sanyi felirat díszelget...
Üdv Viktor
Horvath_Balazs 364922 2012. július 26. 17:33
Válasz erre
UT-2M_1
UT-2M_1
UT-2M_2
UT-2M_2

Ez pedig az UT-2M változat kabinja.
Horvath_Balazs 364921 2012. július 26. 17:12
Válasz erre
UT-2 Typy broni i uzbrojenia-12
UT-2 Typy broni i uzbrojenia-12

Szervusz! Így hirtelenjében ezt találtam.
Kamovos 364920 2012. július 26. 16:32
Válasz erre
Szia Taylor2!

Börgöndön már a 80\'-as évek végefelé így volt.
A dunakeszi átelepülés, és felkészülés a Vizi és Légi parádéra a Dun felett, 15-16 óra.
A pályára irányító tábork voltak ahol volt még repidő, 30-35 óra.
Illetve ha valakinek sikerült megcsípni egy Nagyoroszi lövészetet,(9-10 óra) vagy egy nagyobb gyakorlatot akkor ott talán volt 25-30 órája.
Voltak még az ejtőernyős ugratások, itthon 5-10 Szolnok, Kecskemét, 25-28 óra.

De ezek egy évben csak egyszer egyszer jöttek össze, egy helikopter vezetőnek, és nem mindenkinek.

Alapból volt a heti két repülési nap, ott jó ha repült század repülésen, 4-5, parancsnokin, 3-4 órát.
Ha nem maradt el időjárási okokból.
De ide sem jutottbe mindig mindenki!

Üdv: kamovos
lacipapa 364919 2012. július 26. 16:14
Válasz erre
Szervusz ambasa!
Köszönöm a képeket,a szerkezeti rajz is nagyon ok.,most már valami kabin rajz vagy kép kellene.Tudom,nem voltak agyon műszerezve,de mivel eléggé nyitott,szeretném a kabin belsőt is megcsinálni.
Üdv,Laci
ambasa 364918 2012. július 26. 13:08
Válasz erre
Horvath_Balazs 364917 2012. július 26. 05:15
Válasz erre
Sziasztok!

Elnézést, hogy belekotyogok... Csak a tisztábban látás végett: az UT-2-esen a Venturi-csövek a pilótaülések jobb oldalán voltak, így az ominózus képnek az a helyes állása, amelyiken a gép orra jobbra mutat (egyébként a légcsavar forgásirányából is ez adódik). Így viszont -főleg ha a kép nagyobb felbontású változatát nézzük- a lajstromjel első karaktere \"G\"-nek tűnik, és nem \"O\"-nak.

Üdv:
Balázs - www.avia-info.hu
Taylor2 364916 2012. július 26. 03:00
Válasz erre
Én megmondom őszintén, azon csodálkoztam nagyot, hogy már 1991-ben is nagyon keveset repülhettek a pilóták pénzhiány miatt. Minimális óraszámmal.

Érdekes...

Mikortól kezdődhetett el ez a \'mélyrepülés\' ?

7:40 körül kezdődik a riport.

www.youtube.com/watch
Kamovos 364914 2012. július 25. 21:07
Válasz erre
Szia Keri!

Nincs itthon sem ilyen!
Nyilvánossak a technikai eszközök darabszámai!
Mint ahogy az is, hogy miből hány darabot terveztek nagyjavítani.
Az már más kérdés, hogy nem akarnak áldozni rájuk.

Gondolj csak a honvédelmi miniszter álltal adott tályékoztatókra ahól Ő maga moindja ki a számokat.

A többi csak misztifikáció!

Üdv: kamovos
Benedek 364912 2012. július 25. 21:04
Válasz erre
Amon 364911 2012. július 25. 21:02
Válasz erre
Meg az esztergomi szerszámgépgyár...
Benedek 364910 2012. július 25. 21:01
Válasz erre
Jelenleg itt nincsenek számok. Az 1,az egy. Még ha 11-lenne,az is kevés lenne.
Benedek 364909 2012. július 25. 20:58
Válasz erre
Igaza van Kamovos barátunknak.

Mióta Afganisztán,és egyéb rettenetesen fontos missziók vannak,azóta nincs légierőnk.
Embereink kellenek golyófogónak,nem a szaktudásunk,amivel harci repülőket,helikoptereket üzemeltetnénk,és javítanánk.
Volt nekünk egy PG-nk,aminek szakembereit szélnek eresztették,és voltak ipari javítóbázisaink,ahol a haditechnikánkat nagyjavították. HTÜ, vagy épp a Gödöllői Gépgyár is.Ezeket is megette a rendszer,a szakemberekkel együtt.
Keri 364908 2012. július 25. 20:55
Válasz erre
Szia!

\"Gyanítom tudod, hogy a haditechnikai eszközök száma minősített információ, így az nem írható le, ettől függetlenül a sajtó tájékoztatni szeretne, emiatt lehetnek a fogalmazásban olyan részek amibe szakmai szemmel bele lehet kötni.\"

Totál laikusként kérdezném,hogy ez más országokban is így van?Mármint,hogy a számuk minősített információ.

Keri
Kamovos 364907 2012. július 25. 20:49
Válasz erre
Szia lhsn!

Nos, azt hogy helyileg, és kivel folytat egy ország háborút, azt soha nem az adott terület, vagy a konfliktus nagysága, ideje, távolsága határozta meg!

Lásd Falkland szigetek!
Oda mentek, szájon csapkodták őket, és hazamentek!
Háború volt?
Az!

Kint vannak a katonáink Afganisztánban?
Igen!
Háborút vívnak?
Igen!
Haltak meg akció közben ebben a háborúban Magyar katonák?
Igen!
Háborús hősként temették el őket?
Igen
Állítottak a kint harcoló, és elhunyt katonák emlékére Pákozdon emlékművet?
Igen!

Hát mi kell még ahhoz, hogy el hidd nekem, hogy ma Magyar Ország igen is hadban áll?

A valóstények elhallgatása, és azok figyelembe vétele nélküli tájékoztatás bizony az emberek megtévesztése, becsapása!

Miért nem lehet elmondani azt az embereknek, amit én írtam neked ide?

Mit nem lehet abban megérteni, hogy azok a helikopterek, amik most nem tudnak repülni, mert nem voltak nagy javítva, háború estén felszállhatnak, és harcolhatnak.
Ezeknek a helikoptereknek a rakétái adják el most.
Ennyi.

Nem lehet üzemképességről, db számról írni?
Na ne már!
A Magyar Honvédség technikájának a létszáma mindenki, és ebben a szomszédos országok is bele tartoznak, nyilvános!
A sajtóból olvashattuk a Csőri II kivonását, a P változat egyik példányának leállítását!
Lehetne még sorolni, azokat a híradásokat, amik a Magyar honvédség technikai eszközeiről szólnak.
Nézzél fel a JETflyra vagy a Art of War- ra ezekkel kapcsolatban sok információt találsz.

Ezt a demagógiát csinálták velünk, a felszabadulás óta!
Mért nem lehet elhinni, hogy a Magyar emberek értelmesek, és megértik amit olvasnak?
Lehet, hogy nem mindenki de a többség biztosan!
Nem kellene az olvasókat gyerekként kezelni!
Had döntse el az olvasó egy információról, hogy érdekli-e vagy sem.
Nem kell helyettük dönteni.

A sajtó feladata, főleg ha az szak folyóirat, a hiteles tájékoztatás!
A népmesék, az eltorzított valóság, a sikerhajhászás maradjon meg a bulvár sajtónak.

Üdv: kamovos
myROB 364906 2012. július 25. 20:23
Válasz erre
Sziasztok

Erről a minősített információról jut eszembe, hogy nálunk csak azért kap valami ilyen minősítést, nehogy megtudják az emberek, hogy semmink sincs :D De azért milyen jól hangzik :D

Ilyen volt amikor a BTR toronyfegyvereket oktatták leírattak mindent aztán elvették és azt mondták , hogy tanuljam meg a Google segítségével... de hát ami TOP SECRET minősítésű.
lhsn 364905 2012. július 25. 19:23
Válasz erre
Szia kamovos!

Nem hiszem hogy az afganisztáni háború elégséges indok volna ahhoz hogy háborús helyzetet vagy akármit nyilváníthatnának ki Magyarországon, ami indokolttá tenné a még repülni tudó, de nagyjavításra szoruló gépek használatát...

A sajtó tájékoztat, a cikkben is le van írva hogy mi van, a források meg vannak jelölve, azok alapján egy eszmefuttatás készült, tényekkel, véleményekkel.

Gyanítom tudod, hogy a haditechnikai eszközök száma minősített információ, így az nem írható le, ettől függetlenül a sajtó tájékoztatni szeretne, emiatt lehetnek a fogalmazásban olyan részek amibe szakmai szemmel bele lehet kötni.

Az hogy nincs rá érdeklődés a civil oldalról annyit jelent, hogy nem mindenki elvetemült helikoptermániás de az információk pedig érdeklik. Ebből kifolyólag arra kíváncsi hogy van-e helikopter vagy nincs, nem arra hogy van de jelenleg ezért meg ezért nem működhet, de egyébként repülhetne ha, mert ilyen meg olyan kategóriák vannak.

Szóval lényegre törően mindenki számára érthetően kell fogalmazni. A megfogalmazásbeli eltérésekkel is a lényeg felfogható jelen írásban. Becsapásról szó nincs, hiába tud a helikopter repülni ha nem repülhet, azaz nincs ami el tudná lőni... Egy szakkönyv ezt oldalakon keresztül magyarázná de azt egy átlag ember nem biztos hogy el is olvasná...

A sajtó nem tudja mikor mik kerülnek nagyjavításra, azt tudja mindenki hogy semmi nem kerül nagyjavításra, és forrásokból megállapítható hogy valószínűleg semmi sem repül. Innentől megint csak nincs kérdés. Van lejárt rakéta, meg valószínűleg nem repülő helikopter. Mivel tudod akkor ellőni a rakétát hivatalosan?

Másik hozzászólásodra reagálva:

Eladnak Sz-5 rakétákat is, ezek főként a Mi-24 D helikopterek NIR rakétája volt, de tudomásom szerint a V és P altípus is el tudná lőni... Ezen kívül szó van még 9M114 Sturm irányított rakéták eladásáról is, ez csak a V és P altípus rakétája. Tavaly jelezték hogy a Csőrike II. sem repül már elvileg ő volt az utolsó V, továbbá vagy már nem repül, vagy nem sokáig repül már a 2 db P így ezen rakétákat se tudja már használni semmi.

Az ex NDK-s Mi-24 P sárkányszerkezetének élettartama a 30 milis gépágyú miatt tudomásom szerint 9ezer lövésre van limitálva.
Kókuszgolyó 364904 2012. július 25. 14:53
Válasz erre
Szerbusz Kamovos,
olvastam a hozzászólásodat és eszembe jutott valami 1995-ben járőrfeladaton voltam és óriási hó esett ,aznap estére a Börgöndi reptér volt kijelölve szálláshelynek ,az ott állomásozó alakulat pöpec módon tisztán tartotta az utat Fehérvár és Börgönd között (igaz akkor ott a Duna Légvédelmi Rakétaezred technikai osztálya volt elhelyezve)Börgöndön.
Üdv K.
lacipapa 364903 2012. július 25. 13:19
Válasz erre
Elnar köszönöm,valószínű,hogy a magyar csillagost valósítom meg.
Muzzy- megtennéd,hogy a három nézeti rajzokat elküldenéd?Nem boldogulok vele,nagyon megköszönném!A többi o.k. megfejtettem :-),köszi!
Most már csak kabinról volna jó,valami rajz.
Üdv,Laci
Elnar 364902 2012. július 25. 13:10
Válasz erre
Jak UT-2 - O.0+01 +
Jak UT-2 - O.0+01 +

És tükrözött.
A lajstrom O.0+01 (O, mint orosz, ahogy a Do 17-en a J, mint jugoszláv). Ebből a 01 tisztán látszik, ha visszafordítjuk a képet. Bár az avia-info.hu szerint G.0+01 a lajstrom. Valamelyik nem túl régi Aranysasban viszont pont a zsákmány gépekről volt szó, ott is O-nak írták.

Az airfield.narod.ru grafikája is erről a képről van. Ők sem vették észre a tükrözést.
Kamovos 364901 2012. július 25. 13:03
Válasz erre
Szia Sanyi!

Sajnos, én lassan már őskövületnek számítok, és nem a kéményben leledző korom miatt olyan a véleményem amilyen.

Ami viszont érdekes, hogy a múlhéten Velencén együtt horgásztam egy bácsival.
Ezt a Bácsit 15-éves korában elvitték a Waffen SS-be katonának, és ott a Németekkel harcolt.

Nos ennek a bácsinak is ugyan az a véleménye mint nekem.
Ebbe a véleménybe nyugodta belelehet venni az etnikai problémákat, azok megoldását, és a hadsereggel kapcsolatos kérdéseket is!

Ezért arra a következtetésre jutottam, hogy nem feltétlen az én hozzá állásommal, nézetemmel van itt a probléma.

Nem 15!
Van az 22-is!

De a problémák onnénd indulnak, 90-ben kezdődött a hatalomátadással egyidejüleg és folyamatossan folytatták pártállástól függetlenül.
Ez vonatkozik a mezőgazdaságra, és az iparra is nem csak a hadseregre!

A székkel és az egyébb dolgokkal amit írtál egytértek veled.

Bár a gripent nem tartom még mindig jó döntésnek!
A helikopterekre pedig valóban szükség lenne!
Béke időben létezik katasztrófa elhárítás is!

De ezzel kapcsolatban sajnos eddig csak személyes negatív tapasztalataim vannak!

Három naig nem vittek be minkett a laktanyába, mert akkora hó esett az országban, hogy mozdulni sem tudott senki.
Képtelenek voltak Székesfehérvár és Börgöndi reptér közöti utat letakaraítani, hogy bemennyünk a gépeinkhez.
A városon belűl bárhová ellehetett autózni mert az utakat letisztították.

Itt jegyezném meg, hogy ugyanekkor, Budapestről beállított egy Ikarust busz, és elvitte a KAÉV sorálományát magával, hogy a havat lapátoljanak a fővárosban.

Valamint egy 1300-as Dácsia vitki egy rakétás sorkatonát aki szabadságáról tért vissza alakulatához.

16 db Ka-26 helikoptert tudtunk volna útba indítani a kenyérgyárhoz, a tejüzemhez, és a vágóhidra, hogy a környező falvakat ellásák élelmiszerrel.
Illetve a Kamovokon kívül volt még 32db MI-2 helikopter, amik szintén tudtak volna szállítani!

Sajnálatos módon a CSRP, akik akkor még ott állomásoztak velünk, nem engedélyeztek egyettlen felszállást sem!

Pedig sem a szélerőség, sem pedig a jegesedés nem akadályoztatta volna a munkánkat.

Üdv: kamovos
sanyi 364900 2012. július 25. 12:29
Válasz erre
Szia Kamovos!
Inkább nem írok semmit, mert látom hogy Te hajthatatlan vagy és 15 évvel ezelőtt elkövetett f.szságok miatt dühöngsz.
Mégis egy kicsit.
Hidd el, ha nem büntetnék, ingyen és vígan kirúgnám a széket azok lába alól akik miatt ide került az ország és hagynám hogy a gravitáció elvégezze a dolgát! De tudunk rajta változtatni? Sajnos nem, itt a csodás EU, még az sem lehet hogy jön valaki és átveszi a hatalmat, ezeket meg belelövi egy szemétégetőbe - ne mérgezzük velük a halakat -, mert saját termék csak \"klassz\" tévéműsor van, gazdaságilag 5perc alatt megölnének minket, amikor még a tejet és vizet is külföldről kapjuk.
Kell hadsereg, de mondjuk tisztában kellene lenni az ország igényeivel és lehetőségeivel. Valaki egyszer itt azt írta hogy 100 F-16 lenne a reális légierő... Ki ellen? Mivel repülne? Ki repülné és javítaná? Ja és miből? Nem kellett volna azt csinálni a MiG-21-23-29 Szu-22 gépekkel amit. Érdekes módon a szomszédnál a régi MF Fishbedek máig repülnek... A Gripen jó választás, mert a szomszédok gépeit lazán verné az AIM-120-al és aránylag olcsó - F-18, Rafale gépekkel szemben. Most mit fogok kapni... De. A legkomolyabb gép a környéken a JAS-39 után a Fulcrum - imádom, mert gyönyörű vas - ami eddig csak két sportszerűtlenül lelőtt Cessnát könyvelhet el, ahol fajsúlyosabb ellenféllel akadt össze, vesztes volt. Az már más hogy Griffek sem sokat repülnek és a felszereltségük is tragikus... Abból szerintem egy ekkora területre elég a 14 gép, a helikopterekből kellene jó pár - illetve az An-26 váltótesóját is keresni kellene már.
Sejtettem hogy nem vagy magyartanár, én sem, de azért odafigyelek, még ha gyorsan írok is:) Töltsél le frissítést a böngésződhöz és az kijelzi ha butaságot pötyögsz!:)
silent8 364899 2012. július 25. 12:09
Válasz erre
Szia!
Biztos, hogy küldenek ki hozzáértő embereket. Hiába küldenének ki Magyar repülőgép mérnököket és pilótákat mondjuk egy Merlin vagy NH-90-es helik vizsgálatára, ha soha a büdös életben nem lenne rá elég pénz. Ezért azon gépek közül kell válogatni, amit még elbír a költségvetés. És ez a tényező elég erősen leszűkíti a beszerezhető géptipusok körét. És egyébként is ezért lehet, hogy megköveztek, de nem feltétlenül kell ragaszkodni az orosz technikához. Nem azért mert rossz lenne/sőt/. Ha már gépbeszerzésről van szó, és ha már kemény pénzeket kell fizetni, akkor legyen már az a heli esetleg új, vagy újszerű és modern. 
Muzzy 364898 2012. július 25. 11:43
Válasz erre
Lacipapa!
Rákattintva nekem bejön az oldal, igaz oroszul :)A bal oldali menűben vannak a technikai adatok rajzok és festések, abban szerepel a magyar zsákmánygép is.
A rajzok letöltését lehet, hogy a rendszered nem engedi :(
Még egy oldal, itt a motorhoz van több adat. scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_38416.html
Egyébként ha cirill betűvel beírod az UT-2, sok érdekes oldal is előjön, volt olyan ahol kezelési utasítást lehetett letölteni.
Muzzy
Kamovos 364897 2012. július 25. 11:40
Válasz erre
Szia Taylor2!

Hát ez a 80\'-as évjárat azért elég álltalános megállapítás!
Ugyanis!

Mi-24D 0-ás szériák 1978-ban
Mi-24-D 100-as szériák 1980-ban
Mi-24-D 500-as szériák 1985-ben
Mi-24-V 700-as szériák 1985-ben
kezdték meg az üzemeltetésüket hazánkban.
A Németeket 335, 336, 2004-től számolják.

Tehát a fenti adatokból kiderűl, hogy az 500-as és a 700 széria egyivású, és 5 évvel azután tól kezték pályafutásukat mint azt modták.
Tehát nem feltétlen 1980-as évjáratúakról beszélünk.

Valamit tudni érdemes, hogy az 500-as szériákra lehet feltenni azokat a rakétákat amiket most jeleztek eladásra, mivel nincs mire feltenni.

Azt is érdemes figyelembe venni, hogy nem állapot szerinti üzemeltetésben voltak, hanem naptári, és repült idő számítással!

Ez azért fontos, mert számtalan esetben, a naptári üzemidő járt le, és nem repülte ki az üzemidejét mikor nagy javításra küldték!

Ebből ered az is, hogy a mi reptechnikáink úgy lettek leálítva, kivonva, hogy számos repült órát bent hagytak a gépbe.

Továbbá a Német gépeknél, tudok még egy olyan ról is, hogy az oldalgépágyú lövéseinek számai is befolyásolja a sárkány életartalmát.

Az UH-1 nem a mi döntésünk (választásunk) volt hanem az amcsiké!

Mellesleg egyre inkább világosabb számomra, hogy a rájuk kifizetett összegekből finanszírozták volna az Afgán Mi-17 árát!

A híradások szerint ha jól emlékszem 460 millió dolcsit fizettünk volna mindenért összesen.
Az amcsik pedig valami 170 milla dolcsiért vettek 10 db Mi-17 helikoptert alkatrészeket, és egyéb földi tartozékokat az Afgánoknak.

Üdv: kamovos
kopcos 364896 2012. július 25. 11:05
Válasz erre
Csak a szokásos ...Az amcsik mindent el akarnak adni amit lehet amiből pénzt lehet varázsolni...ők nem darabolnak fel semmit vagy dobják ki.Tárolják. Eladják.
Az csak egy nagy lehúzás lenne.40-50 éves gépek.A Chillei 73-as polgárháborúban még
2 VH amerikai fegyverekkel és felszereléssel is harcoltak...úgyhogy ennyi.Próbáljak rád erőltetni.
Kamovos 364895 2012. július 25. 11:04
Válasz erre
Szia Taylor2!

Igazság van abban amit írtál!

Üdv: kamovos
Kamovos 364894 2012. július 25. 11:02
Válasz erre
Szia Taylor2!

Hát pedig így kéne történnie!

Akkor lehetne elmondani, hogy szakértői döntés alapján lettek megvásárolva.

Üdv: kamovos
Taylor2 364893 2012. július 25. 10:53
Válasz erre
Én csak azt nem értem hogy az interjún azt mondták, hogy a gépek 80-as években készültek (Mi-24-esek).
Én csak azt nem értem, hogy akkor mit akarunk a régi szintén akkortájt készült UH-1-től?
kopcos 364892 2012. július 25. 10:49
Válasz erre
Hát én is kíváncsi leszek...De egy jól össze állított fegyverzeti és felszerelési csomagon múlik az egész.Hogy mit szeretnénk és az mibe kerül majd. De elvileg fizetési moratóimról is szó volt olaszok részéről.Tehát évekig nem kéne még fizetnünk érte semmit ha elhoznánk.Azért ez így már jól hangzik nem?Addig meg gyűlne a rávaló.De amúgy arra van pénz amire akarnák még a központi büdzséből is.Mert muszáj hagy legyenek helikopterek kerül amibe kerül is.
Taylor2 364891 2012. július 25. 10:46
Válasz erre
Vagy esetleg a saját pilótáink véleményét is kikérhetnék. Mert szerintem ők azok akik aztán értenek hozzá.

Ha én irányítanám a beszerzési programot , tuti hogy kiküldenék pilótákat kipróbálni különböző géptípusokhoz amiket ők ajánlanak és beleférnek a költségvetésbe.
A végén meg összegezném az információkat, tapasztalatokat.
Hiszen úgy is ők fogják repülni.
De tudom hogy nem ilyen egyszerű a dolog. :(
Kamovos 364890 2012. július 25. 10:42
Válasz erre
Szia kopcos

Na tessék!
Most meg nem láttam a hszt!

Minden esetre a puding próbája az evés!

Ezzel, újra kezdődik előröl az egész!
Mit adnak hozzá az árban?
Mennyibe kerül a helikoptervezetők kiképzése?

Akár csak az Uh-1-nél!

De hát a típusváltás már csak ezzel jár?
Kérdés miért kell típust váltani?

Üdv: kamovos
Kamovos 364889 2012. július 25. 10:34
Válasz erre
Szia Neo954!

Köszönöm a helyesbítést!
Ez van, ha az ember gyorsan akar válaszolni és, nem tudja javíta ni saját írását, elküldés után. :(

Ha nem lehet felfegyverezni,akkor kb anyyit ér mint az R-22, 44-es projekt volt!
Repül, de minek?

De...
Miért nem kérdeznek végre olyant aki ért hozzá?
Hátha nem csak okossat, de jót is mondana.
Vagy legalább azoknak az amcsi katonák véleményét halgatnák meg akik repülik a Mi-24, M17 változatokat. :)

Üdv: kamovos
Neo954 364888 2012. július 25. 10:34
Válasz erre
Szia!

Köszönöm az infót!

Kérdés ezekből mire lesz pénz.

Üdv.:Neo
kopcos 364887 2012. július 25. 10:31
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.