/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
andorka 364967 2012. augusztus 23. 14:32
Válasz erre
És milyen jó hír, hogy varangyos festésű lesz a masina!
badboy 364966 2012. augusztus 23. 10:31
Válasz erre
Gratulálok, Jani szép munkát végeztek. Remélem a következő klubba lehozod megmutatni :)))
sárkányos 364965 2012. augusztus 22. 16:33
Válasz erre
Örülök neki , hogy tetszik. Személy szerint én is munkálkodom a vason. Jelenleg a 32-es UB blokkokat csinálom egyenlőre a szoknya részüket mert gyalázat ahogy kinéznek. Meg van már a festés is , hogy milyen lesz. Lassan de biztosan haladunk vele. Az LHSN.hu oldalon nyomon követhető lesz az építés folyamata ugyanis ők a \"krónikásaink\". Üdv sárkányos
kopcos 364964 2012. augusztus 22. 15:29
Válasz erre
Jó kis makettezés...:-)))...www.youtube.com/watch
lhsn 364963 2012. augusztus 21. 22:00
Válasz erre
kopcos 364962 2012. augusztus 18. 19:29
Válasz erre
Horvath_Balazs 364961 2012. augusztus 18. 09:35
Válasz erre
_ATL_10-12_90_Page_40
_ATL_10-12_90_Page_40

Sziasztok! A témához kötődően ezt a cikket találtam, az Aero Technika Lotnicza c. folyóiratban. Lengyelül tudók előnyben (én meg hátrányban)! :-)
polomalev 364960 2012. augusztus 17. 20:02
Válasz erre
Jó képek, úgy látszik a két P még repül.
Murmuc 364957 2012. augusztus 17. 13:18
Válasz erre
Üdv Zsóti!
Köszi a kiigazítást, de a hangsúly inkább az AK-n lett volna. :)
kopcos 364956 2012. augusztus 17. 10:19
Válasz erre
Hááát igen de modernizálva elmegy az még nagyon is.
De egy gránát vetős M4-nek Red poin-tal jobban örülnék...
J_K 364955 2012. augusztus 17. 10:09
Válasz erre
Szia!

Nem, a Squadron Bf 109 G Walk Around-jának sz@r grafikájáról vette.
Az a rendelkezésre álló fotókon is látszik, hogy a gép festett, bár kétségtelen, hogy a törzs szokatlanul nagy felülete 76-os. A szárny 75/83-as (nem 74/75-ös!) kamuflázsa jól látszik. Az orr festéséről-foltozásáról van fotó. Az alsó szárnyról is, melynek egy része tényleg festetlen -mint a Diana G-10/U4-ek némely sorozatánál.
Szóval a natúrfém magyar Messer kamu, és ezt az építő is ellenőrizette volna, ha nem fogad el kritika nélkül egy gyenge rajzot.
Zépisti 364954 2012. augusztus 17. 09:31
Válasz erre
Szolnok 198_átméretezve
Szolnok 198_átméretezve
Szolnok 313_átméretezve
Szolnok 313_átméretezve
Szolnok 295_átméretezve
Szolnok 295_átméretezve
Szolnok 301_átméretezve
Szolnok 301_átméretezve
Szolnok 504_átméretezve
Szolnok 504_átméretezve
Szolnok 521_átméretezve
Szolnok 521_átméretezve
Szolnok 516_átméretezve
Szolnok 516_átméretezve
Szolnok 139_átméretezve
Szolnok 139_átméretezve

Sziasztok!

Tegnap remek gyakorlás volt Szolnokon.Néhány fotó,ízelítőül:)

Üdv:
Zépisti
Zsóti 364953 2012. augusztus 16. 22:38
Válasz erre
Murmuc 364952 2012. augusztus 16. 19:45
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Jó kis videó, de még mindig AK-47?
Podva 364951 2012. augusztus 16. 19:43
Válasz erre
Szia Hogy honnan vehette az alu színű messer ötletét? Egyszerű: fotókról a fekete 15-ről jópár,kép maradt fenn nem tudni, hogy túlexponáltak csak, vagy valóban egyszínű világos(alu) színű volt az eredeti. A sárga orrgyürű látszik, de a felsó 75/74 szín nemigen.
Üdv Viktor
kopcos 364950 2012. augusztus 16. 13:31
Válasz erre
A nemzet szárnyai...www.youtube.com/watch
piratvitorla 364949 2012. augusztus 15. 20:17
Válasz erre
Sziasztok

Egy kis programajánló:

http://lhsn.hu/szolnokrol-jelentjuk/

Ha minden igaz délután ötkor kezdődik a program...
üdv
Zoli
vackor 364948 2012. augusztus 15. 11:04
Válasz erre
Sziasztok !

A Bonhardt-Sárhidai-*Winker könyv (A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete) 422-ik oldalán említi az RWD-8 vontató- és kiképző repülőgépet, U-281 és U-282 jelzésekkel, két fényképpel. Sajnos ez a könyv a gépek történetét nem említi, csak a technikai adatokat sorolja fel.
Fulesbagoly 364947 2012. augusztus 15. 09:00
Válasz erre
Sziasztok!

Meglepett a feltett LWS 14 Czapla gép makettje, amelyet a régi Plastyk gyár adott ki, most pedig magyar festéssel és matricával van ellátva. Én nem tudtam róla, és nem is találtam sehol olyan magyar forrást arra vonatkozólag, hogy volt ilyen gépe a magyaroknak. Nyomoztam a lengyel honlapokon és ott érdekes bejegyzéseket találtam:

53 Eskadra Obserwacyjna - £±cznie 7 maszyn \"Czapla\" (6 zniszczonych, 1 ewakuowany). Eskadra wykona³a 42 zadania bojowe.
LWS \"Czapla\" - 5.IX samolot spalony podczas ewakuacji na lotnisku Zawady k/ Modlina
LWS \"Czapla\" - 7.IX zestrzelony ogniem OPL nieprzyjaciela
LWS \"Czapla\" - 7.IX zestrzelony polskim ogniem OPL.
LWS \"Czapla\" - 8.IX zestrzelony przez samolot Donier w okolicy Wêgrowa. Za³oga zginê³a.
LWS \"Czapla\" - 11.IX ?
LWS \"Czapla\" - 17.IX z braku paliwa i pory nocnej, za³oga w locie opu¶ci³a samolot na spadochronach. Lotnicy uciekli z niewoli niemieckiej i dostali siê na Wêgry.
LWS \"Czapla\" - 20.IX samolot ewakuowany do Rumunii.

A tények. A fent említett alakulatnak 53. Megfigyelő századnak 7db LWS Czapla- gépe és 2db RWD-as futár gépe volt 1939 szeptemberében, amely ez év tavaszától volt hivatva felváltani az elavult Lublin R XII-as gépeket. Ezek szerint alig használt, új gépei voltak a századnak.
A századot 1939. augusztus 31-től áthelyezték a vilniusi Biala Waka repülőteréről a varsói Mokotów repülőterére. Majd a Modlin hadseregcsoporthoz osztották be területileg szeptember 1-től Zawada repülőtértől. Szeptember 11-től újabb áttelepülési parancs érkezett Brzescia repülőterére. Több veszteségük volt légvédelem által és légi harcok miatt. Szeptember 13-án és 15-én újabb áttelepülés következett £uckába. Szeptember 17-én újabb áttelepülési parancs érkezett a dubnoi repülőtérre, ahol a Stanislaw Sawczyñski szd-os és Vincent Fajks őrm. pilóta üzemanyaghiány miatt este kiugrott a gépükből, ahol később orosz fogságba estek. Az oroszoktól sikerült elszökniük és Magyarországra menekültek át.

Összegzésképpen a század szeptember 1-től szeptember 20-ig 42 éles harci bevetés repült, az áttelepülési repüléseken kívül. Az éles bevetések során súlyos személyi veszteséget szenvedtek: 4 személyzet hősi halált halt. Név szerint: megfigyelő Kazimierz Nowak, John Gryc őrm pilóta, Stanislaw Hudowicz megfigyelő és Oskar Sobol pilóta.
Gépveszteség összesen 6 db RWD 14-es Czapla, kettő RWD 8-as összekötő futárgép. Egy RWD-14-es pedig átrepült Magyarországra. De erről több forrást, adatot lehetetlen volt kideríteni, hogy ki volt, az a pilóta, ki leszállt Magyarországon, hol és pontosan mikor.

Egyébként a makett festése is érdekes és meglepő. A szürke festés is hiányzik belőle, pedig, ha a képen a barna, keki, zöld rajta van, akkor a szürke miért hiányzik? Hisz 39-ben a magyar rejtő színekben a szürke színt is kötelező volt felfesteni.

Forrás: http://pl.wikipedia.org/wiki/53_Eskadra_Obserwacyjna
http://www.weu1918-1939.pl/lotnictwo/obserwacyjne_szkolne/czapla/dowodztwo_lotnictwa_obser_szkolne_czapla.htm
http://www.mysliwcy.pl/forum/watki.php?id=490&ustaw=sz&ok=1&poszukiwanie=Gno&sg=1&s=375

Aki bővebb infóval, más forrással rendelkezik, kérem ossza meg velünk, mert talán egy újabb fehér folt tűnik el a magyar repülés történetéből. Üdv.
Fülesbagoly
(volt Uhu)
Horvath_Balazs 364946 2012. augusztus 15. 07:30
Válasz erre
Sziasztok! Lengyel barátaink megint meglepnek minket:

www.martola.com.pl/en306/produkty43589/rwd_14_czapla_hungary

Még meglepőbb lenne, ha előkerülne fotó magyar Czapla-ról...
Kferro 364945 2012. augusztus 15. 01:29
Válasz erre
Lehet, hogy szívetmelengető érzés, de hogy köze nincs a valósághoz a Messzer színének az is biztos. Vajon honnan vette Zamarbide, hogy a magar Messzer alumínium színű volt?
Ati75 364944 2012. augusztus 14. 23:33
Válasz erre
Ez ugye csak vicc? Mint maga a minisztérium...meg a főnöke. :)
kopcos 364943 2012. augusztus 14. 18:24
Válasz erre
Drónokkal erősít a kormány...hvg.hu/itthon/20120809_robotrepulo_kormany_hende
Kuolema 364942 2012. augusztus 11. 00:10
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt az oldalt nemrég találtam, szívmelengető érzés volt végignézni a képeket.www.network54.com/Forum/620142/message/1265715186/Bf-109+G10+%26quot%3BHungarian+Warrior%26quot%3B+%281-32%29
Üdv.: Kuolema
Marcell0708 364941 2012. augusztus 4. 21:56
Válasz erre
Zoli 364940 2012. augusztus 4. 10:13
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen! Megjavult a freemail fiókom, már írok is.
z
békési 364939 2012. augusztus 3. 14:41
Válasz erre
CR-42 festés
CR-42 festés
CR-42 matrica
CR-42 matrica

Szia!
Megpróbálom:
Planes 364938 2012. augusztus 3. 09:58
Válasz erre
Szia Kamovos! Bizonyára elkerülte a figyelmedet a \"Magyar\" kifejezés.De azért kösz! Üdv.! Planes
Zoli 364937 2012. augusztus 3. 09:57
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen, hogy írtál! Esetleg ide képet tudnál feltenni róla?
z
békési 364936 2012. augusztus 3. 09:47
Válasz erre
Szia Zoli!
Van egy régebbi , de kifogástalan HAD matricám. Seres Albert hadnagy gépe. Felül olasz sötétzöld, alul olasz világos szürke, V2-02 lajstromjel, nagy Kőr Ász századjelvény.
üdv békési
Zoli 364935 2012. augusztus 3. 09:46
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen! Esetleg ennél egy kicsit pontosabban?
z
Kamovos 364934 2012. augusztus 3. 09:15
Válasz erre
Szia Zoli!

Itt válogathatsz! :)

www.google.hu/search

Üdv: kamovos
Zoli 364933 2012. augusztus 3. 09:12
Válasz erre
Sziasztok,
Engem pedig a CR-42 festése érdekelne. Valami egyszerűbb mintát keresek, akár egyszínű sötétzöldet is, a \"pöttyöst\" kihagynám. Illetve ehhez keresek magyar matricát is, nemcsak felségjelet. Aki tud segíteni, legyen szíves itt válaszoljon, a freemail fiókom behalt...
Előre is köszönöm a segítséget!
z
Kamovos 364932 2012. augusztus 3. 09:04
Válasz erre
Szia Planes!

Itt nézelődjél, hátha sikerül.

www.google.hu/search

Ha megakarod építeni akkor biztos sok képet találsz a típusról.

Üdv: kamovos
Planes 364931 2012. augusztus 3. 08:32
Válasz erre
Sziasztok!Magyar IMAM Romeo 37 BIS -ről keresek fotót,két fotó ismert(általam).Az egyik A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete c. könyvben szerepel.A másik egy oldal nézetből készült közeli kép,ezt keresem. Köszönöm a segítséget! Üdv.! Eses Sándor
juge75 364930 2012. július 28. 13:32
Válasz erre
Si vis pacem, para bellum.

Ha békét akarsz, készülj a háborúra.
Kamovos 364929 2012. július 28. 12:53
Válasz erre
Szia lhsn!

Ezt az idézetet szerettem volna még betenni csak nem találtam, fejből pediig már nem megy pontosan.

\"A hadtudomány arra tanít bennünket, nem abban bízunk, hogy az ellenség nem fog jönni, hanem abban, hogy mi késszen állunk annak fogadására, sem annak az eshetőségnek, hogy nem fog támadni, hanem annak a ténye, hogy pozíciónkat bevehetetlenné tettük. Ezért a bölcs vezér terveiben az előnyök és hátrányok megfontolásai egyaránt benne lesznek.\" /Szun Cu A háború művészete/

Üdv: kamovos
Elnar 364928 2012. július 28. 06:57
Válasz erre
Őszintén szólva nem értek az orosz technikához. Így viszont tényleg G.
Köszönöm a helyesbítést. Akkor az Aranysasban pontatlan a cikk - megint...
Podva 364927 2012. július 28. 06:18
Válasz erre
Szia Lacipapa
Nem értem a kérdést. Zsákmányolták, aztán a frontról az RKI-hez került végül a Futár század használta...
Üdv VIktor
lacipapa 364925 2012. július 26. 21:04
Válasz erre
Szia Balázs!
Nagyon köszönöm a segítséged és másoknak is akik küldtek képeket.Lassan össze áll a dolog (honnan a gugámból szeditek ezeket,amikor én,már a szememet ki gugliztam és nem találtam?).Kérlek benneteket,hogy folytassáto,nagy segítség amit kapok tőletek.Mire megjön a gép (1:48)talán meg lesz minden anyag.
Podva- ez a gép, a futár,zsákmány lenne?
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 364924 2012. július 26. 19:24
Válasz erre
_Photo0123 G.001
_Photo0123 G.001
_Photo0126 G.001
_Photo0126 G.001
_Photo0156 G.001
_Photo0156 G.001

Sőt, a fotók szerint is... :-)

(A képek a Winkler-archívumból származnak.)
Podva 364923 2012. július 26. 17:40
Válasz erre
Hi
Balázsnak igaza van a ventúri csövekkel és a \"G\"-vel. Azonban ennek a gépnek a festésében a lajstromjelnél érdekesebb az, hogy a látszat ellenére nem magyartarka, hanem eredeti orosz zöld-fekete(AMT-4 -6) festést visel, és a visszaemlékezések szerint egy az orr rész bal oldalán egy \"futár\" század jelvény és egy Sanyi felirat díszelget...
Üdv Viktor
Horvath_Balazs 364922 2012. július 26. 17:33
Válasz erre
UT-2M_1
UT-2M_1
UT-2M_2
UT-2M_2

Ez pedig az UT-2M változat kabinja.
Horvath_Balazs 364921 2012. július 26. 17:12
Válasz erre
UT-2 Typy broni i uzbrojenia-12
UT-2 Typy broni i uzbrojenia-12

Szervusz! Így hirtelenjében ezt találtam.
Kamovos 364920 2012. július 26. 16:32
Válasz erre
Szia Taylor2!

Börgöndön már a 80\'-as évek végefelé így volt.
A dunakeszi átelepülés, és felkészülés a Vizi és Légi parádéra a Dun felett, 15-16 óra.
A pályára irányító tábork voltak ahol volt még repidő, 30-35 óra.
Illetve ha valakinek sikerült megcsípni egy Nagyoroszi lövészetet,(9-10 óra) vagy egy nagyobb gyakorlatot akkor ott talán volt 25-30 órája.
Voltak még az ejtőernyős ugratások, itthon 5-10 Szolnok, Kecskemét, 25-28 óra.

De ezek egy évben csak egyszer egyszer jöttek össze, egy helikopter vezetőnek, és nem mindenkinek.

Alapból volt a heti két repülési nap, ott jó ha repült század repülésen, 4-5, parancsnokin, 3-4 órát.
Ha nem maradt el időjárási okokból.
De ide sem jutottbe mindig mindenki!

Üdv: kamovos
lacipapa 364919 2012. július 26. 16:14
Válasz erre
Szervusz ambasa!
Köszönöm a képeket,a szerkezeti rajz is nagyon ok.,most már valami kabin rajz vagy kép kellene.Tudom,nem voltak agyon műszerezve,de mivel eléggé nyitott,szeretném a kabin belsőt is megcsinálni.
Üdv,Laci
ambasa 364918 2012. július 26. 13:08
Válasz erre
Horvath_Balazs 364917 2012. július 26. 05:15
Válasz erre
Sziasztok!

Elnézést, hogy belekotyogok... Csak a tisztábban látás végett: az UT-2-esen a Venturi-csövek a pilótaülések jobb oldalán voltak, így az ominózus képnek az a helyes állása, amelyiken a gép orra jobbra mutat (egyébként a légcsavar forgásirányából is ez adódik). Így viszont -főleg ha a kép nagyobb felbontású változatát nézzük- a lajstromjel első karaktere \"G\"-nek tűnik, és nem \"O\"-nak.

Üdv:
Balázs - www.avia-info.hu
Taylor2 364916 2012. július 26. 03:00
Válasz erre
Én megmondom őszintén, azon csodálkoztam nagyot, hogy már 1991-ben is nagyon keveset repülhettek a pilóták pénzhiány miatt. Minimális óraszámmal.

Érdekes...

Mikortól kezdődhetett el ez a \'mélyrepülés\' ?

7:40 körül kezdődik a riport.

www.youtube.com/watch
Kamovos 364914 2012. július 25. 21:07
Válasz erre
Szia Keri!

Nincs itthon sem ilyen!
Nyilvánossak a technikai eszközök darabszámai!
Mint ahogy az is, hogy miből hány darabot terveztek nagyjavítani.
Az már más kérdés, hogy nem akarnak áldozni rájuk.

Gondolj csak a honvédelmi miniszter álltal adott tályékoztatókra ahól Ő maga moindja ki a számokat.

A többi csak misztifikáció!

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.