<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sanyi | Adatlap | 577404 | 2015. január 29. 21:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 577396 | 2015. január 29. 20:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci, nem sértésként mondom, de az éken már akkor látszott, hogy szar az alakja, amikor Móváron beléptem az egyetem ajtóján és elnéztem az Eduard terem felé... A számokat (ezek után) nem vizsgáltam, és a jó nénikéjüket a cseheknek, hogy pont a mi felségjelünket nem tudták megcsinálni. Üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 577379 | 2015. január 29. 17:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Elkészítettem az 1874 oldalszámú MiG-21 Bis gépet , volt maradékba Eduárd as 84131 MiG-21 Bis makett matricája , szerettem volna fölhasználni hozzá ,és jött a meglepetés, a Magyar ék felségjelzés rövidre sikerültek a számok meg túl nagyra , a HAD matricát vettem etalonnak , Ennél a Edu matricánál még az Academy Magyar matricája is sokkal jobb . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mirazsmarci | Adatlap | 576397 | 2015. január 17. 09:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Köszi az értékelést, legalább ezzel a makettel sem kell sokat foglalkozni... Kíváncsi vagyok, hogy az Eduháp mikor, és melyik változatokat fogja végre kiadni megfelelő méretarányban. Már évek óta szó van róla. Érdekes látni a különbséget, hogy ugyanarról a típusról készült makettek törzs átmérője között mekkora különbség van.Az egyik túl dagi, a másik túlzottan elkeskenyedik hátrafelé. A szélvédőről nem is beszélve, az egyik majdnem kétszer akkora mint a másik. Tudnám,hogy ilyenkor a mérnökök mit csinálnak? Ezért nem kell éveket egyetemre járni, saccperkábé hasraütésre én is tudok egy ehhez hasonló alkatrészt produkálni :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AndrásH | Adatlap | 576377 | 2015. január 16. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nos, akkor megvárjuk az Eduardot :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 576363 | 2015. január 16. 17:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Most van egy kis időm, hogy feltegyem az ígért hevenyészett összehasonlítást a Zvezda és az új RV MiG-21bis között (szürke-Zvezda, barnás-RV). A szélesebb kabintetők az RV termékei. Megjegyzés nélkül teszem, mert senkivel sem akarok újabb parttalan vitát nyitni, és egyébként is utálok gépelni. :) Ne reklamáljatok, hogy a rajzos és monitoros-rajzos képek nem egészen 1/72 méretűek (talán 1/73-1/74 lehet), tudom, de nem volt más 3 nézeti rajzom kinyomtatva, a monitoron meg nem tudok százalékosan méretet változtatni a meglévő programjaimmal, csak nagyobb lépcsőkben. A lényeg és az arányok, ívek azért így is láthatóak. A törzsre, gerincre, kabintetőre, orra koncentráltam leginkább, mint láthatjátok, mert ez a lényeges szerintem, de azért néhány egyéb alaktrész is összehasonlítható, mint pl. a radarkúp, orr kerék, vagy függ. vezérsík teteje, szárnyak részletei. Mobillal készültek sajnos... :( A Zvezda törzse is látható az egyik képen, ahol egy rajzra van rávetítve zölddel. Az utolsó két kép a Zvezda szélvédőjét és gerincét mutatja a rajzra rátéve ! Kálmán | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 576269 | 2015. január 15. 09:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszcsi, összehas. a 2 sztirolcsodat. Habar van 1 Airfixem is...hoppácska, most jutott a fejembe. Akkor 3 sztirolcsoda 1mas melle fexik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 576260 | 2015. január 14. 23:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem valószínű, hogy méretben passzolna, az Aca 21-ese kissé túlméretes (valamikor nagyon régen megépítettem, de azóta győzött a Revell), emlékeim szerint olyan 1/67 körüli léptékű. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 576259 | 2015. január 14. 21:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem bírok a mazohizmusommal... épített-e már vki közületek Academy ős Mig-21F-13 -ra "Quick Boost 72012 Revell Mig-21F-13" Mach-kúp-beömlőt. Érdemes vele bajlódni?, vitrin makett lenne - lesz volt hajózónak. Az Aca kit eredeti "orrtüskéje" felháborító. köszi, pintair | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 576167 | 2015. január 13. 13:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A lényeg, hogy ennek a gyökérzetnek semmi köze a repüléshez, csak jó haver van a HM-nél, nem okozott különösebb gondot az sem, hogy a nemrég még repképes 6220-as Minyót is megmutyizza magának. Egyébként mesélték haverok a reptérről, hogy reggelente ott szokott átöltözni a ződ-játszósába a nagy hangár előtt és ruha nélkül rohangál egy negyed órát... Egyszer egy helikopteres magáncég főnökével leállt beszélni így, ruha nélkül, a muki meg elküldte a jóédes anyjába, hogy öltözzön már fel, ha beszélgetni akar... Szerintem egy ilyentől nem várható el semmi, semmilyen területen. Üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
futár | Adatlap | 576105 | 2015. január 12. 19:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Annyit még hozzátennék a dologhoz, hogy a sutyerák AMG-10-el (hidraulikafolyadék) fújkálta a 21-eseket, korrózióvédelem gyanánt... Ettől meg az eredeti festés mállott róluk, mint a kromofágtól. Ha már ilyen ökör színre vannak festve, legalább a festék talán megóvja az állapotukat addig, míg egy esetleges gondosabb gazdához kerülnek. Azért a placcért meg fizet a paraszt, legalább kis bevétele van a reptérnek belőle. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kuolema | Adatlap | 576085 | 2015. január 12. 17:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Valóban, eddig abban a hitben éltem, hogy ez mosható festék. Mindegyik szürke gép a hangárban áll, eső nem nagyon éri őket (bár a tető közel sem tökéletes...). Az egyetlen kint álló festett cucc a Mi-2-es, de az meg az alu kerítés mögött áll, nem nagyon látom milyen állapotban van. Nem is vagyok kint olyan nagyon sokat, két hetente két nap a külső gyakorlat. Lehet, hogy nem voltam elég egyértelmű, ezért mosódtak össze a dolgok. Pont azt mondom, hogy az ilyen pénzeszsákok, akik adott esetben felvásárolják a régi technikát állambácsitól kilóra (aki szintén nem vigyáz rájuk), pont lesz@rják milyen állapotban vannak, és hogy mit csinálnak velük. Jók lesznek filmkelléknek, ebből is jön némi pénz. Akik pedig lelkiismeretesen gondját viselnék, neadjisten még akár üzemeltetnék is csupán a technika és a repülés szeretetéért, na pont ők azok, akik egy egyszerű Cessna-t sem képesek normálisan fenntartani, nemhogy egy hobbi 21-est. Ez a probléma. Nem ellened beszélek, hidd el, én is szívesebben látnám ezeket a legendákat a levegőben, mint a földön szétrohadni, de a félretett pénzemből örülök, ha makettet tudok venni, és ezzel szerintem sokan vagyunk így. Ezért jár nagyon nagy tisztelet Fedőnek, Révy Laci bácsinak és a Goldtimer alapítványnak, akik gyakorlatilag a kivétel a fent említett példa alól. A Li-2-es és a többi öreg madár megmentése nem kis teljesítmény, főleg ebben az országban. Üdv.: Kuolema | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 576082 | 2015. január 12. 15:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha már szóba kerültek ezek a magán-MiG-ek, valaki nem tudja véletlenül, hogy a varsányi gyűjteményben lévő, MiG-21-esek mellett álló kisgépekkel mi történt? A HA-MCM lajstromjelű Kamov jobb motorburkolata sérült, egyéb érthetetlen eredetű sérülései is vannak, a Gawron rettenetesen viharvert és sérült a sárkány, a Wilga pedig kb. úgy néz ki, mintha egy billencses Kamaz nekiment volna a svancnak. De mik lehetnek valójában ezek a titokzatos sérülések? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 576080 | 2015. január 12. 15:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Akkor viszont bizonyára nem tudod, hogy ez nem mosható festék. Azt is tudjuk, hogy miért nem: a forgatáshoz nem merte moshatóval megcsinálni, mert egy esős nap lemosta volna őket és nem lett volna kész a forgatásra a flotta. De ezt gondolom az is igazolja, hogy volt egy pár esős nap azóta, hogy ilyenek és ha Te a reptéren dolgozol, minden nap ott mész el mellettük, láthatod, hogy szó sincs ilyenről. Áznak, aztán továbbra is szürkék. Az Eduardos csapat azért más téma, ők értenek ahhoz, amit csinálnak. Azt most nem értem, hogy miért írtad le ezt a sok pénzhiánnyal összefüggő dolgot. Pláne, hogy ennek a baromnak az agya helyett is a pénze van, szal még csak nem is tudok párhuzamot húzni. Mindenesetre egy dolgot szeretnék tisztázni: sokan vagyunk, akik szeretünk régi, mára már kiselejtezett gépeket nézni, ezt-azt csinálni velük és hát ugye makettezni. A legkomolyabb restaurálások (amikre nálunk soha nem lesz fedezet) sem adnak vissza olyan dolgokat, amik üzemeltetés közben keletkeznek. Ha egy gépet megőriznek eredeti állapotában, sokkal többet ad a későbbi érdeklődőnek. Na, nem magyarázom... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kuolema | Adatlap | 576063 | 2015. január 12. 09:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kuolema | Adatlap | 576061 | 2015. január 12. 09:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De, átgondoltam. Ha láttad már közelről ezeket a gépeket, akkor tudhatod, hogy a festésük a legkisebb probléma. Abban reménykedni, hogy ezek közül valamelyik csodával határos módon az UTI sorsára jut (nem a földhöz verésre gondolok), szinte teljesen fölösleges. Repülni egyik sem fog. Nem ismerem ezt az embert, mert még arra sem méltat, hogy visszaköszönjön, de az süt róla, hogy nem része a repülős társadalomnak. Ergó leszarja. Mind a műszaki, mind az eszmei értékét. A magánszektorban semmi pénz nincs a repülésben. Akik aktívan repülnek -tisztelet a kivételnek- is olyanok, mint akinek a fogát húzzák, mikor arról van szó, hogy valamit venni kéne a géphez. Autóbenzin az Ancsában, nem lehet izzót cserélni a Cessna-ban, hogy működjön a leszállófény, és még sorolhatnám. De még állami szinten is hasonló a helyzet, ahol azért lenne pénz. Nézd meg mivé lettek a 29-eseink... Szép idők voltak, amikor még volt repülés Magyarországon (pár éves seggdugaszként még én is láttam a 21-eseket gyakorlatozni a Bakonyban, és megmaradt az emlék), de el kell fogadni, hogy ennek az időszaknak vége van. Sajnos. Kiegészítésképp annyit, hogy két éve az Eduard is összegányolta a Kossuth MF-jét, de a fényképezés után le is mosták, és azóta ismét a régi festéssel biggyeszkedik a hangár előtt. Szerintem ez is mosható festék, már csak azért is, mert radarok, KRAZ-ok, rengeteg cucc ilyen sötétszürkére volt pingálva, és ha jól láttam azokat azóta visszaállították eredeti állapotukba. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 576047 | 2015. január 11. 21:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De most komolyan, ezt te sem gondoltad át, mielőtt leírtad... Nem? Nem kell kétségbe esni tényleg, le kell írni ezeket a példányokat végleg. Vagy valóban elhiszed, hogy valamikor helyreállíthatók lesznek a gépek festései? Ezeknek így végük van sajnos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 576046 | 2015. január 11. 21:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na, egy-két pontosítást: a hülye filmforgatás már megvolt nyáron, hosszú hetekig álltak a gépek a körépület előtt, az út mellett. Kész katasztrófa volt. Ami a gépek állapotát illeti: ez a trágya festés aztán egy dologra kiválóan jó, arra, hogy gagyi legyen a vas, amikor átkenik ilyenre. Azok a gépek atom jól néztek ki, a hülye állat a hangárban tárolta őket és valamit a gépek felületével is csinált, mert újabbnak néztek ki, mint pár éve Nagygyimóton. A helikopterek közül a Mi-2-est sikerült feláldozni a köcsög filmezésért, a Mi-8 és a Mi-24 jelen pillanatig érintetlen ilyen tekintetben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 576045 | 2015. január 11. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, hát az az orrkúp sem volt semmi. MiG-21 Thunderchief... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kuolema | Adatlap | 576041 | 2015. január 11. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem kell kétségbe esni, úgy tudom ez csak ideiglenes festés rajta. De azok se sokkal szívderítőbbek, amik eredeti színben pompáznak, elég ramaty állapotban vannak sajnos. Egyébként a legviccesebb az volt, hogy kartonból még orrkúpot is csináltak rájuk, hogy eltakarják a beömlőt és még "nyugatibbá" tegyék a 21-eseket. Röhejesen néztek ki... Külön öröm, hogy miután elmentek a filmesek, velünk, mint gyakorló szerelőkkel lapátoltatták el azt a rengeteg sz@rt, amit otthagytak. Egy élmény volt :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci2 | Adatlap | 576016 | 2015. január 11. 18:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A gépeket filmforgatáshoz festik le megrendelt idióta színekre ,ami addig jó amíg a gép felületét védi ,csak robbantásos jelenetekhez ne adja a gépeket .Mi-8-as meg talán 24-es is már áldozatul eset ilyen jellegű filmes megrendelésnek . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 575970 | 2015. január 11. 09:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Aki még nem látta, egy újabb fantasztikus festésű 21-es készült, hála annak a ***-nak Budaörsön. Gondolom sokáig nézegette a szlovák MF festését, meg biztos fehér, meg fekete fösték vót a sufniban, így ilyen lett. Szegény gép, szebb sorsa is lehetett volna. :( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 575509 | 2015. január 6. 17:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy van-e valakinek infója arról, hogy a 60-as években a Mig-21 f-13-masokhoz Zil-164-es üzemanyag töltő autót használtak-e a magyar néphadseregben. Mert a videók és képek alapján indító autó gyanánt Zil-164-es Apa-3M típust használtak. Ebből merek közvetkeztetni arra, hogy az üzemanyagos autó is ez a típus volt. Köszi az infókat előre is! Üdv: Yeagger | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 575208 | 2015. január 3. 12:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 575152 | 2015. január 2. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 571886 | 2014. november 13. 21:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez az MF verzió amit egy "kicsit" itt-ott elmértek, ezért vagyok kíváncsi, hogy a bis hogyan sikerült. Tavaly év végére harangozták be és már egy évet késik, hátha javítottak az MF-nél elkövetett hibákon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vini | Adatlap | 571884 | 2014. november 13. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ezt találtam hátha érdekes: http://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234943953-mig-21-mf-172-rv-aircraft/ Üdv:Vini | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 571875 | 2014. november 13. 19:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tehát 3-4 hét múlva. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 571874 | 2014. november 13. 19:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az RV Mig-21 bisről látott már valaki képeket? Itt okt 14-én írták, hogy 3-4 múlva kapható az indiai és az európai is. Magyar matricával is! https://www.facebook.com/pages/RVAircraft/412179818902422 A mezítlábas 11 euro körül, az extrás 22,5 euro körül. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
cenci2 | Adatlap | 571773 | 2014. november 11. 22:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi a 375-ös az tényleg bis volt ,de a 527-est egy kicsit benézték . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 571748 | 2014. november 11. 16:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És még a pilóta is, ülésestül...! :-D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 571747 | 2014. november 11. 15:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia kulomea! Nagyon tetszik a vitorlázó miged! Mi alaján készítetted? denk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 571616 | 2014. november 9. 13:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ahogy gondolod, valóban vannak bakik, de vannak ismeretlen fotók is az elfelejtett légierőkről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kuolema | Adatlap | 571613 | 2014. november 9. 13:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tegnap este unalmamban pár óra alatt hegesztettem egy kis 21-est. Repülni is tud, nem is akárhogy. A szobai kísérletek alapján kb 10-es lehet a siklószáma. Mondjuk az orra nem nagyon szereti a kilebegtetés nélküli leszállásokat, az látszik is rajta :) Üdv.: Kuolema | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 571586 | 2014. november 9. 07:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az, hogy a MF-et és a bis-t összekeveri (375-ös kép, szerintem...), hát istenem.. van ilyen... de hogy az UM-et bis-nek írni? (527-es kép) Tovább nem is néztem... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 571494 | 2014. november 7. 20:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 571183 | 2014. november 3. 22:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MiG-21-ről tipusváltozattól függetlenül a törzs alatti és a szárny alatti póttankok is leoldhatók repülés közben. R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 571175 | 2014. november 3. 21:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt meg tudnátok mondani hogy verziótól függetlenül a törzs alá szerelhető pót tüzelőanyag tartály(ok) repülés közben ledobhatóak vagy csak a szárny alattiak dobhatók el? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 571039 | 2014. november 2. 12:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az eduard honlapjáról tudsz rendelni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kls | Adatlap | 571038 | 2014. november 2. 12:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló!Engem máris érdekelne! Hol is lehet majd kapni? Vagy azt az overtrees változatot? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dkp | Adatlap | 570906 | 2014. október 31. 12:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, akkor azt kell vennem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 570905 | 2014. október 31. 12:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasz. ZIL-131 Üdv sárkányos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dkp | Adatlap | 570903 | 2014. október 31. 12:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Szerintetek milyen autóval vontatják Cápetit? Ural? www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/BartaEndre/BE_Capeti.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AndrásH | Adatlap | 570556 | 2014. október 26. 10:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ki lesz adva a PF, decemberben jön a Profipack doboz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 570553 | 2014. október 26. 10:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasz Árpi! Az ACADEMY az egy torzszülött.Az EDUARD fényévekkel jobb,én a Csitei Bélától vettem a Bolyai-n overtrees változatban,de úgy tudom külön csomagolásban nem lesz,mindenképp javaslom,amíg van! Üdv.! Eses Sándor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 570486 | 2014. október 25. 12:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
JoNepek!, Van-e mar valakinek Eduard uj 1\48 PF-je? Ugy hogy melle van téve az Academy-jé?-összehasonlításul. Illetve kimittud, erdemes-e ra aldozni, akar overtrees-ben is? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Murmuc | Adatlap | 569387 | 2014. október 12. 20:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Rumcájsz52! Ez kimerítő válasz volt! :) Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 569345 | 2014. október 12. 10:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali A 8204-en az ezüstszínű bal csűrőn valószínűleg sérülés miatt már cserélhették a borítást, eredetileg az is sárgára eloxált lehetett mint a a jobb csűrőn, több olyan natúr-fém gépről készült fotót láttam már, amelyiken a csűrők színe is ugyanaz, mint a szárnytartályoké. És a miért? Ezek aránylag nagy felületű lemezek a gépen, nagy aerodinamikai/légerő terheléssel és mechanikai terheléssel is, pl. a tartálytereknek tartani kell a kerozin súlyát is, ami mondjuk egy 170 l-es tartályrekesznél csak kb. 140 kg, de 10 g-nél már ugye 1400!kg, és egy vadászgép 10 g-nél még nem törhet, tehát a borításnak ennél is többet kell bírni. Lehet választani: vagy telirakják jó sűrűn bordákkal és hosszmerevítőkkel a szárny belső szerkezetét - viszont ezzel erősen csökkentik a tartályterek térfogatát - vagy más módon erősítik a borítást. A más mód a vegyi maratással készült borítólemez, amit egy hálószerű minta szerint maszkolással levédenek, a szabadon maradt részt pedig vegyszerrel kezelve/"megúsztatva" kimaratnak. Így a maszkolt részeken vastagabb marad a lemez, erősebb és merevebb marad, jóval kevesebb borda és merevítés kell bele azonos szilárdság eléréséhez. Végül, hogy esetleg valami visszamaradt vegyszermaradék nehogy tovább "dolgozzon" és később átmarja, kilyukassza lemezt a kész repülőgépen, eloxálják a teljes felületet (elektrolízises oxidációs felületvédelmi eljárás), ez adja a sárgás metállszínt a felületnek. Hogy ez ne üssön el túlságosan a gép alu felületétől, ezeket lefestették ezüstre, ami viszont kissé más árnyalatú, sötétebb szürkés ezüstszínű mint a hengerelt durállemez natúr fémfelülete. Ezután fújták át színtelen víztiszta lakkal a teljes gép-felületet, ez volt az eredeti gyári festés. Viszont volt egy furcsa tulajdonsága a festett ezüst felületnek, amíg elég friss volt a lakkozása: ha úgy esett rá a napfény, hogy a fotós felé tükrözte vissza, akkor az ezüst-festett felület látszott jóval világosabbnak (tükör-effektus, lásd Búza fotóját). Persze ezek az eltérő felületek aztán nem egyformán koptak és koszolódtak, idővel a festett felület egyre sötétebb lett, a lakk kopott, így jöttek a helyi ráfestések csapatnál, ekkor már nem volt egyforma minden gép ezüstmintázata (láttam olyan fotót, ahol pl. a kabintető előtti rádiótér teteje is sötétebb ezüst volt). Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 569308 | 2014. október 11. 17:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 569307 | 2014. október 11. 17:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Őszintén? Fogalmam sincs! Talán, hogy ne virítson a sárga lemez fent a magas kék égben! :-) Ha megfigyeled a 8204-es MF-en az egyik csűrő ezüst, a másik sárga. Mondjuk az SzPSz-es fékszárnyak és a szárnyban levő üzemanyag tartályok mindig is ilyenek voltak, utóbbiak a kezdetektől. Sok, különböző anyagfajtát használtak a külső borításnál is, a lakkozott gépeken ez nagyon jól látszik. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bocsáss meg nekik, nem találtak róla információt, hiszen a magyar Fishbedekről alig van valami... Ezt az RV "hiperbrutlácsúcsszuper" makettjénél is észrevehetjük, ők sem boldogultak. Az is lehet, hogy a cseh monitorok mind torzítanak, ezért lettek olyanok.