/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
Apaka 154759 2006. szeptember 18. 16:13
Válasz erre
Ha maradnak, akkor újra kell kezdeni. :)
Zag 154758 2006. szeptember 18. 16:12
Válasz erre
Összegezném a szélvédő javítási procedúrát, csak hogy jól eljutott-e kicsi agyamig a sok ötlet és tanács, amit kaptam. :)

1. 1000-es vízpapírral átdörzsölöm.
2. 1200-as vízpapírral átdörzsölöm.
3. 2000-es vízpapírral átdörzsölöm.
4. Nedves vattára nyomott polírpasztával (Gunze, fine compound) addig polírozom, amíg fényes nem lesz, majd vízzel letisztítom.

Ennek hatására a karcolások teljesen el fognak tűnni, vagy azért halványan még láthatóak maradnak?

Zag
Apaka 154757 2006. szeptember 18. 16:11
Válasz erre
Zag!
Ha bemártod az üveget Future vagy hasonló lötyibe, akkor nem lesz tejüveg.
Apaka
Zag 154756 2006. szeptember 18. 16:00
Válasz erre
Akos!

1. Esetleg még a temperát olvastam, mint panelozási módszer, erről mi a véleményed?

2. Ha jól értem, lakkal vagy clearfix-szel gyenge lesz a ragasztás, pillanatragasztóval meg sanszos, hogy összedzsuvázom a szélvédőt, akkor milyen alternatív megoldás maradt szegény kétbalkezes, tanácstalan makettező számára? :)

Zag
Akos 154755 2006. szeptember 18. 15:21
Válasz erre
Zag!
1:Az ajtók panelezését én mindenképp olyan anyaggal csinálnám, ami nem marja meg a fényezést. Erre jó a fekete műszaki tustinta, igény szerint vízzel hígítva. Száradás zuán a felesleget vizes pzsvel le lehet törölni, és nyoma sem marad.

2: Ha tartós és erős ragasztást akarsz, akkor nem próbálkozol lakkal vagy clearfixel ragasztani. Én pillanatragasztóval ragasztok minden üveget, de ezt nem ajánlom, mert nem megfelelő használat mellett tejüveg lesz belőle...
Akos 154754 2006. szeptember 18. 15:13
Válasz erre
Strom!
Nekem is agyrém volt a ModellMaster akril lakk, amín nem a saját hígítójával kezdtem el hígítani. Onnantól a legtökéletesebb festék.
Muzzy 154753 2006. szeptember 18. 14:16
Válasz erre
Zag!
Lépcsőzetesen haladj, akkor hamar végzel. Üvegél a sorend 800/ 1000-1200 / 1500 /2000-2500 majd jöhet a jól bevált Tamiya Compound. Egyesek szeretik a fogkrémet (én nem mert azt nehezebb visszamosni a felületről), ebben az esetben elég a gagyi is! Tökéletesre lehet polirozni, és viszonylag gyorsan. Ha nagyok az ugrások közben, akkor tovább tart. A filckorongot (fúrógépben) nem igazán javaslom, mert az ember hajlamos nagyobb fordulatszámon használni, ekkor viszont megolvadhat az alapanyag. 800-asnál kisebbet nem tanácsolok, mert az már nagyon érdes.
Muzzy
Zag 154752 2006. szeptember 18. 12:25
Válasz erre
Még egy pár kérdés:

1. Panelozás. A technikát olvastam a tippek-trükkök link alatt, kérdésem, hogy sötét metálkék autót milyen színnel panelozzak? Fényes lakk, utána fekete vagy metálkék+fekete keverékkel folyassam be? Érdemes az ajtók éleit (amit nem szeretnék, hogy a sötétebb panelvonalszín megfogjon) folyékony maszkolóval kimaszkolni, vagy ha rámegy, akkor csak töröljem le egy fültisztító pálcikával?

2. Átlátszó felületek ragasztása. Két tippet is olvastam ezügyben, az egyik, hogy fényes lakkal is lehet ragasztani, a másik, hogy ClearFix-szel, értelemszerűen egyik sem marja meg a festéket. (Főleg hogy lakkozott a felület :) ) Melyik módszer a hatásosabb? Matt lakkot is fel lehet használni ragasztási célokra? Pl. autókarosszériába a szélvédő beragasztását melyik módszerrel csináljam, hogy szép is legyen és tartson is?

Köszi

Zag
Zag 154751 2006. szeptember 18. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!

Festékszóróhoz lehet valahol külön kapni azt a kupakot, amit a levegőpalackra kell rátekerni? (Ehhez a kupakhoz kötöm a csövet, amin a levegő áramlik a pisztolyba)

Köszi

Zag
strom 154750 2006. szeptember 18. 10:06
Válasz erre
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Nem vagyok teljesen kezdő makettező, de most megállt az a kis tudományom is. Egy fekete Berkut-ot csinálok, gondoltam ez tök egyszerű gép, hamar végzek vele, ehhez képest ugyan szépen lefújtam - már sokadszor matt feketével (MM - olaj, matt), eddig rendben is van, majd félfényes akryl (MM szintén) lakkal, de szinte semmi fénye nem lesz a felületnek, sőt vagy foltos lesz és szemcsés. Annyira, hogy polírozni sem lehet, mert a vászon beleakad, a papírzsepit lereszeli, stb. Kész agyrém. A fekete tuti jól van kikeverve, tök sima felületet kapok, semmi csiszolópapír effektus, a lakkot már több féle hígításban kipróbáltam, 4:1, 4:2, 4:3, 4:4 és semmi, mindig ugyan olyan. Nem tudom mi a gond, talán, hogy akrylt használok, vagy rögtön félfényes feketére kéne fújnom és azon jobban tapadna a lakk, vagy arra is gondoltam, hogy az a baj, hogy desztvízzel hígítom és nem alkohollal. Nem tudom eddig más színeknél bevált. Valaki segítsen léci, hogy ez miért van, mert lassan begolyózom. Előre is kösz.
lucky 154749 2006. szeptember 17. 18:31
Válasz erre
Zag!
1500-ös is jó, de akkor tovább kell fogkémmel polírozni.
Én egy vászondarabra szoktam a fogkrémet tenni és azzal polírozok.
Mivel neked van a legfinomabb polírpasztából nyugodtan használd a durvább szemcséjű fogkrémet.
Egyébként a polírozás időigényes dolog.Nekem egy Unimog (Revell) szélvédőt kellett polírozni mivel a gyári beerősítés nem tetszett. Kb 5 óra volt a polírozás mire jó lett.
xcraft 154748 2006. szeptember 17. 18:25
Válasz erre
szelep helye.jpg méret: 41.9 KB
Szia Zag!

A 1000-es papíral dörzsölt felület még nem polírozható rendesen. Kell a 2000-es, és közötte is kell egy lépcső, én 1200-ast használok. Azt nagyon jól teszed, hogy nem a kedvenc maketteden kísérletezel. A fénymásolópapírt még nem próbáltam, de ha
Akos írja, akkor tuti, hogy jó. A WC-papírral, papírzsepivel is lehet polírozni.
X.
Akos 154747 2006. szeptember 17. 17:47
Válasz erre
Sima A4-es fénymásolópapírral nagyon jól lehet polírozni, én azzal szoktam, nomeg fogkrémmel.
Zag 154746 2006. szeptember 17. 15:32
Válasz erre
Szia xcraft!

Kipróbáltam a szélvédőjavítást, még csak teszt jelleggel :), de nem igazán jött össze a dolog. Még 2000-es vízpapírom nincs, de magát a technikát szerettem volna kipróbálni, mielőtt élesben kijavítom a szélvédőt, úgyhogy fogtam egy régi, felesleges szélvédőt, csináltam rá pár karcot, majd 1000-es papírral megdolgoztam, majd átkentem polírpasztával, de nem igazán lett szép, tükörfényes meg aztán pláne nem. :) Gondolom, a hiányzó láncszem itt a 2000-es vízpapírral való kezelés lesz, jól gondolom?

Zag
Zag 154745 2006. szeptember 17. 12:25
Válasz erre
Zag_Paintbrush.jpg méret: 230.1 KB
Szia xcraft!

Meg tudnád mondani, hol találom ezt a szelepet? Csatolom a szétszedett festékszóróm képét. :) Bocs a hülye kérdésért, még újonc vagyok a festékszórók terén.

Köszi

Zag
xcraft 154744 2006. szeptember 17. 10:05
Válasz erre
Szia Zag!
Rengeteg festékbolt van mindenhol, ahol autófestékeket árulnak, számítógépes színkeverést csinálnak. Ezekben szinte biztos, hogy vannak vízpapírok is.
A nagy bevásárlóközpontokat nem érdemes átkutatni, általában minden van, csak az nincs ami kellene.

A festékszóródon valószínűleg szorul az elzárószelep. Ez egy kis esztergált réz alkatrész szokott lenni, ami bőr, vagy gumi tömítőgyűrűben mozog. A tömítést kend meg szilikonspray-vel. (Nem a flakonból kell belefújni, hanem kiengedsz egy kicsit ecsetre, és ezzel bekened.)
X.
Bendeguz 154743 2006. szeptember 17. 01:23
Válasz erre
Zag!
Sima egyszerű festékboltban, esetleg háztartási boltban próbáld meg. Én ott szoktam venni
Bende
Zag 154742 2006. szeptember 16. 23:50
Válasz erre
Szia xcraft!

Köszi a tanácsot a szélvédő javítással kapcsolatban, ezügyben kérdeznék még. :) Polírpasztát sikerült szereznem (Gunze, fine compound, a legfinomabb szemcsés, szinte teljesen folyékony), viszont hol tudnék finom (2000-es) vízpapírt venni? Modellboltokban, művészboltban nem volt, nagyobb barkácsáruházakban (OBI, PRAKTIKER) lenne érdemes körülnézni?

Köszi

Zag
Zag 154741 2006. szeptember 16. 23:40
Válasz erre
Sziasztok!

Még mindig a festékszórómmal szívok. A jelenség: rákötöm a levegőpalackra, fújok vele kicsit, elengedem a festékszóró (egyfunkciós, alap cucc) gombját, és továbbra is jön a levegő, de ha a gombot elcsavarom akár 2 mm-et jobbra vagy balra, megszűnik a levegőáramlás, ha megint tovább csavarom, ismét jön a levegő. Atomjaira szétszedtem már a festékpisztolyt, minden részét kitisztítottam, de a jelenség nem változott. Gagyi a cucc és nézzek valami jobb után, vagy én bénázom?

Köszi

Zag
gyurmakoma 154740 2006. szeptember 15. 17:27
Válasz erre
és gyakorlatilag pezseg a festék a papiron./ nem úgy mint a sör :) /
gyurmakoma 154739 2006. szeptember 15. 17:24
Válasz erre
hali!
tamiya akrilnál,ha kikenem,egy páp másodperc mulva a felületen széthúzódik a festék,apró foltokba.
ha megpróbálom keverni másikkal,akkor meg különválik tőle.
ez mitől lehet?
ChevyG 154738 2006. szeptember 15. 14:58
Válasz erre
xcraft 154737 2006. szeptember 15. 14:44
Válasz erre
Szia Zag!

Amit nem szabad megvenni, az az egyébként kitűnő termékeket gyártó Gunze-től származik,
kékes színű, és valami MR Masking Sol, vagy hasonló névre halgat. A felülethez jobban tapad, mint a festék,azt előszeretettel letépi, szinte leszedhetetlen, könnyen szakad, nagyon büdös, én már ki is dobtam, szinte a teljes üveggel.
A Revell fehéres színű maszkolója jobb egy fokkal, szakítószilárdságát nem tartom megfelelőnek, tehát a felkent réteg lehúzáskor hajlamos a szakadásra. Mivel átlátszóra szárad, nagyon nehéz észrevenni, hol van felkenve és hol maradt ki.
A Humbrol lila maszkolója ezidáig szerintem a legjobb, könnyen lehúzható, jól látszik, viszonylag gyorsan szárad. Ezt használom. Hátránya, hogy egyes festékeken nyomot hagy: A lifecolor akrilok elsötétednek alatta, a Humbrol fehér rózsaszín lesz.
Ha lakkozott felületen használod ezek elkerülhetőek.
A Microscale( superscale) sötétkék vízbázisú! maszkolója lasssan szárad, a levétele is macerásabb a Humbrol Maskolnál. Nem használhatatlan, de nem lopta magát a szívembe.
Amit még lehet használni, azok a vízbázisú faipari ragasztók, ezeket nem használtam, nem tudom milyenek.
X
Zag 154736 2006. szeptember 15. 14:03
Válasz erre
Sziasztok!

Maszkolófolyadékkal kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? Néha szerintem sokkal egyszerűbb lenne, mint a maszkoló matrica, úgyhogy gondolkodom, hogy beruházzak, csak még sosem használtam. Ha valakinek van ezügyben tapasztalata, mire kell odafigyelni, stb., ne tartsa magában. :)

Köszi

Zag
Stefan 154735 2006. szeptember 15. 10:31
Válasz erre
Bendeguz 154734 2006. szeptember 15. 10:21
Válasz erre
Stefan!
Ha alcladra gondolsz, akkor azzal sajna várni kell valami nagyobb börzéig, ahova lengyel barátaink is hoznak portékát.
Stefan 154733 2006. szeptember 15. 10:10
Válasz erre
Srácok!
Hol lehetne krómfestéket venni autómaketthez? Lehetőleg Budapesten.
Már kérdeztem néhány helyen, de egyelőre olyan helyeken, ahol nincsen. Esetleg valakinek elfekvőbe?
Zag 154732 2006. szeptember 15. 08:26
Válasz erre
Bendeguz: Köszönöm, de sok mindent kell még tanulnom, ezért nyitott vagyok bármilyen jó ötletre, technikára, tanácsra. :)

xcraft: Köszi a tippet, veszek polírpasztát, és kipróbálom.
Bendeguz 154731 2006. szeptember 15. 01:00
Válasz erre
Na mennymááá, azt még én osztom itt neked az észt, hogy hogyan fess.. apááám, te fényévekkelelőttem jársz fetésügyben, grat, nagyon szépek a gépek
Bende
xcraft 154730 2006. szeptember 15. 00:15
Válasz erre
Szia Zag!

A szélvédőt a karcolások mélységétől függően, először 1000-es utána 1200-as, végül 2000-es vízpapírral megcsiszolod. Az egész felületet! Ekkor még opálos, de a 2000-es vízpapír már annyira finom, hogy ezután már nyugodtan polírozható az "üveg" Polírozni lehet fogkrémmel, enyhén vizes vattára nyomsz egy adagot, és addíg dörzsölöd, amíg tükörfényes nem lesz. A nagyobb szemcséket tartalmazó krémeket kerüld, a kékesen átlátszó, zselészerű BLEND A MED nekem bevált. A Tamiyának is vannak polírpasztái, három féle, a legfinomabb a Finish elnevezésű, 2000-es vízpapír után ezt használhatod, nagyon jó. A végén tiszta vízzel lemosod a felületet.
X
Zag 154729 2006. szeptember 14. 23:28
Válasz erre
Köszönöm a jó véleményeket, jól estek. :) Azért a barbár módszereimmel is igyekeztem a maximumot kihozni, ami nem minden esetben sikerült, de így fejlődik az ember, mint ahogy most is megtudtam itt egy rakás hasznos dolgot, amit igyekszem a jövőben kamatoztatni.

Most a 190E Mercedesen dolgozom, ha minden jól megy, a hétvégén befejezem, nem lesz csúnya, de nem a legsikerültebb makettem, sajnos ebben némi szerepe van annak is, hogy 20 éves a makett (1986-ban dobozolták), és eléggé leamortizált állapotban jutottam hozzá: a dobozban szét volt törve a keret több helyen, több alkatrész szanaszét hevert letörve és eltörve, és a legcsúnyább és legbosszantóbb, hogy az első szélvédő alapból tiszta karc. Erre esetleg van valami ötletetek, hogyan tudnám feljavítani? Már arra is gondoltam, hogy átfújom Smoke-kal, de nem tudom, hogy ez elfedné-e a hibákat, vagy még jobban kiemelné.
Kalóz 154728 2006. szeptember 14. 19:56
Válasz erre
kisrozi!
Nézz be ide. www.alfamakett.shp.hu/ Humbrol fesatékek hatalmas választéka 200 Ft/db áron! De egyéb dolgok is érdekesek lehetnek. Az üzlet megbízható, a tulajt személyesen ismerem, ajánlom másnak is!
kisrozi 154727 2006. szeptember 14. 19:52
Válasz erre
Zag tetszenek a makettek,szépek.
Ki tudja hol tudok Humbrol festéket venni Pesten, olyan helyen lehetőleg ahol nem 4-5 éve áll.Légyszi.

Köszi
lucky 154726 2006. szeptember 14. 18:24
Válasz erre
Annyit tennék hozzá a fogpiszkálós és kereten festős témához,h alkatrésze válogatja.
Van amit így is meg lehet csinálni szépen és van amit nem.Esetleg lehet használni az ún negatív csipeszt.Ez egy olyan csipesz ami nyomásra nyit.
A Snowberry építésénél én úgy fogtam meg a kis alkatrészeket,h a ragaszási felületükre egy felmelegített gombostű fejét nyomtam bele.Nem nagyon csak éppen ráragadjon.Esetleg szintén gombostűt pill ragaccsal ugyanide.mivel a pill ragacs a fényes ( sima) felületű fémre rosszul tapad könnyű eltávolítani gombostűt.A ragacs nyomát mindenképp el kell távolítani,ezért csak óvatosan a ragaccsal!
lucky 154725 2006. szeptember 14. 18:16
Válasz erre
Csabee!
A Faust krómja nekem nagyon matt alu színű lett(inkább olyan mintha horganyozva lenne a felület).
A legszebb króm( amit eddig láttam) a Prisma Chrome Effek(c?)t spray-a volt.
Stefan 154724 2006. szeptember 14. 16:32
Válasz erre
Nekem ezek a "barbár és amatőr" makettek is tetszenek.
Ezek után kíváncsian várom a nem barbár és nem amatőr modellek képeit.
Zag 154723 2006. szeptember 14. 16:16
Válasz erre
Ismételten köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, és igyekszem elindulni az igényes makettezés rögös útján, fogpiszkálóstul, félig lefestőstül és természetesen alapozóstul. :) Az eddigi, "barbár és amatőr" :) makettjeim a zag.fw.huoldalon megtekinthetők. Remélem, a következők sokkal, de sokkal szebbek lesznek az új technikákkal. :)

Zag
tray 154722 2006. szeptember 14. 14:32
Válasz erre
Zag!

Az utolsó bekezdésedre reagálva: igen, ez nagyon barbár :) Nem látom értelmét ennek az öntőkeretes festésnek, ha kivágás és ragasztás után még egyszer neki kell látni a festésnek.

warbirds is rávilágított a fogpiszkáló+pillragacs lényegére, ott kell rögzíteni, ahol nem látszik! A másik megszívlelendő megjegyzése, hogy csak te fogod tudni, hogy mi a jó neked. Próbálgasd, ha nem megy, akkor változtass a technikán.

A "félig lefestős" kérdésedre: nincs színárnyalatban különbség, festékrétegben meg végképp nincs, bár az igaz, hogy alapozót használok (de azt is így festem :) )
warbirds 154721 2006. szeptember 14. 13:05
Válasz erre
Zag! Az alkatrészeknek többnyire van egy olyan oldaluk, amely nem, vagy csak nagyon kissé látszik összeépítve. oda lehet ragasztani a fogpiszkálót nagyon kevés pillanatragasztóval. Ha egy másik alkatrésszel kell összeszerelni, akkor meg az amúgy is ragasztandó felületre lehet tenni a fogpiszkálót, legfeljebb lecsiszolod kicsit. Vagy az alkatrészen lévő lyukakba nyomod bele a tartót, etc. Próbálgasd, hogy milyen módszerrel tudod a leghatékonyabban megtartani festés közben az alkatrészt. Irtó kellemetlen, ha a pisztolyból kiáramló levegő lefújja...:)))
A kisebb alkatrészeket sztem is érdemesebb ecsettel festeni. A rögzítést így is meg lehet oldani. Javaslom próbálkozz és hamar rájössz, hogy mi a jó neked. :) Üdv! warbirds
Zag 154720 2006. szeptember 14. 12:52
Válasz erre
Köszi az ötleteket, ebből már el tudok indulni. :)

A pillanatragasztós módszer nem problémás kicsit? Ugyanis ha odaragasztom egy fogpiszkálóhoz az alkatrészt, majd lefújom, utána a ragasztó nyomát is el kell tüntetni pluszban. Igaz, megvan az az előnye, hogy egyben le lehet fújni az alkatrészt, nem pedig két fázisban.

A félig lefestős dolog, amit javasoltál, jónak tűnik, ott nem lesz színbeli vagy festékréteg különbség az először lefújt fél rész, majd a mondjuk 10 perccel később lefújt másik fél között? És a félig lefújt alkatrészeket hogy tárolod, csak lerakod az újságpapírra? Amúgy mi az a méret, ami alatt nem érdemes fújni (teljesen alap festékpisztollyal, ami nem alkalmas finom, preciziós munkákra)? Mert arra gondoltam, mivel én csak autókat makettezem, és alapvetően csak a kasznit, a belső teret, az alvázat és a motorblokkot fújom, hogy az összes többi kisebb alkatrészt nem biztos, hogy érdemes fújni (pl. rugók, tengelyek). Vagy ez nem igényes makettezőhöz illő megközelítés? :)

Eddig az volt az én bejáratott technikám (ami tudom, elég barbár és amatőr technika, de az enyém :) ), hogy a kereten lefestettem a kisebb alkatrészeket (így nem fogdostam össze őket, és egyben le tudtam festeni az összes oldalát egy alkatrésznek), majd amikor ragasztásra került a sor, levágtam a keretről, szikével eltávolítottam róla a felesleges műanyagot, a helyére ragasztottam, majd utána lefestettem azt a részt, ahol eredetileg a keretre volt rögzítve. Ez nagyon barbár dolog tőlem, és soha többet ne csináljam, ha valamirevaló makettező szeretnék lenni? :)

Zag
tray 154719 2006. szeptember 13. 18:18
Válasz erre
P3300244.jpg méret: 142.5 KB
Zag!

Úgy csináld, hogy amit egy színűre kell festeni, azt rakd össze még festés előtt. Persze az is számít, hogy a festés után hogyan tudod összerakni, ettől is függ, hogy mit ragasztasz előtte és utána.
A mellékelt képen a féllánctalpas vontatóm van, festés előtt ennyire raktam össze.
Az még nekem is nagy dilemmákat szokott okozni, hogy hogyan válasszam szét az alkatrészeket, ehhez kell egy kis gyakorlat, és jól meg kell ismerni a makettet is, másodszor már könnyebb lesz :)
Az alkatrészek festés utáni megismerése nem szabad, hogy gondot okozzon :) A képen is látható, hogy a (lánctalpas) kerekek megismerésére én egy trükköt alkalmaztam. Hat féle kerék volt, ezeket kivágáskor szétraktam három dobozba (kupakba), a dobozra ráírtam a számukat (pl. B15, B16), így festés után is rá tudtam ismerni (egy dobozon belül a két típus megkülönböztetése már ránézésre ment).
Én egyébként ritkán használom a Bendeguz által is javasolt fogpiszkáló+pillragacs módszert. Megfogom az alkatrészt az egyik végén, a másik felén lefestem, aztán amikor az utolsó is már félig le van festve, fogom az elsőt a lefestett felén, ami addigra már nagyjából megszáradt, és lefújom a másik felét is.

A pisztollyal kapcs: lehet, hogy van benne egy kis piszok a szelepnél (a megoldás a tisztítás), de lehet, hogy csak simán "be kell járatni" :) Ha van hozzá bátorságod, szedd szét, nézd meg.
Csabee 154718 2006. szeptember 13. 16:11
Válasz erre
Sziasztok!

Aziránt érdeklődnék, hogy használta-e már valaki a Praktikerben kapható Faust márkájú szóródobozos (150 ml-es) króm, vagy aluminium, stb. színű festékeket a makettezésben és mi a tapasztalata!

Üdv: Csabee
Bendeguz 154717 2006. szeptember 13. 13:28
Válasz erre
Zag!
kissebb alkatrészeket én úgy szoktam fújni, hogy pillanatragaccsal óvatosan fogpiszkához ragasztom és kész(ha gond van azzal, hogy melyik alkatrész melyik lehet, akkor segítségedre lehet az összeállítási útmutató, mert nagyrészt szokott lenni bennük egy öntőkeretrajz számokkal, ha meg nincs akkor digitképpel fotózd le őket úgy, hogy látszódjanak majd a számok, de egy idő után ez nem szükséges, mert már csípőből fogod tudni, hogy melyik micsoda és hova kell)
nagyobb részeknél én is így szoktam fújni, majd a hurkapálcát/fogpiszkát beletűzöm egy 50 mm-es vastagságú polifoamba(munkahelyemről szoktam hulladék formályában kimenekíteni), de ha nincs polifoam, akkor jó a hungarocell is.
sok sikert:
Bende
Zag 154716 2006. szeptember 13. 10:07
Válasz erre
Tray!

Ismét köszi az ötleteket, akkor hadd legyek mohó, és néhány újabb debil kérdéssel örvendeztetnélek. :)

1. Azt olvastam, hogy célszerű festés előtt szeparálni az alkatrészeket, hogy melyik milyen színű lesz, így gyorsabbá válik a fújás. Viszont ha levagdosom a keretről mondjuk az összes feketére festendő alkatrészt, utána honnan tudom, melyik hova fog kerülni (pl. melyik volt a C24), mert sok hasonló alkatrész van. Ezért szoktam a kisebb alkatrészeket a kereten festeni, mert ott még tudom, mit hova kell majd ragasztani. Ha van erre valami ötlet, gyakorlat, amit használsz, oszd meg velem, légy szíves.

2. Hogyan célszerű fújni a nagy részeket, pl. a kasznit? Én úgy szoktam, hogy egy hurkapálcát ragasztok a motorháztető alsó részéhez, és ezt fogva fújom körbe a kasznit, probléma csak akkor van, amikor megpróbálom berakni egy dobozba, hogy lezárhassam, hogy ne szálljon rá a por, miközben szárad. Erre mi a legjobb gyakorlat?

3. Hasonló a kérdés, csak a kis részek esetében, hogy hogyan célszerű őket fújni. Hogyan rögzítsem őket, hogy mindenhol le tudjam őket fújni, és utána hogy tároljam, hogy ne érintkezzen egyik felülete se semmivel?

4. A festékszórómmal kisebb probléma akadt (tök alap, valami noname cucc, 4.000 Ft volt, de eddig jól szuperált), ugyanis amint elengedem a gombját, tovább sziszeg, festéket már nem köpköd, de finoman jön belőle a levegő, de ha párszor erősen megnyomom a gombját, akkor abbahagyja. A szeleppel lehet valami, nem zár vissza rendesen? Mi a teendő ilyen esetben?

Bocs a hülye kérdésekért, csak mostanában ismerkedem a fújás technikájával, ezért vannak ilyen nagyon amatőr kérdéseim. :)

Köszi

Zag
tray 154715 2006. szeptember 12. 19:42
Válasz erre
Zag!
Bendeguznak igaza van, mármint "akkor nem a műanyag szinét, hanem az alapozóét fogod látni."
Öntőkereten festeni... hát ... én nem szoktam :)
Ha olyan az alkatrész, hogy a keretről levágva a vágás helye nem lesz szem előtt, akkor lehetne a kereten is festeni, de ez szerintem ritka. Jobb az, ha levágod, aztán amit lehet összeraksz, majd feltűzöd egy pálcikára, vagy valamire. Például a motorblokkot biztos jobb külön festeni, utólag belerakni a már lefestett kaszniba.
Az alapozással azt nyered, hogy:
- Még a festés előtt kiderülhet, hogy ha valahol nem megfelelő a felület, ha csiszolni vagy tömíteni kell, akkor ezt alapozás után még megtheted, aztán újraalapozhatod.
- A felület egyenletesen érdes lesz, főleg ha különböző anyagokat (maratást, gyantát) raksz egymás mellé, nem lesz feltűnő különbség a "simaságban".
- A leglényegesebb, hogy jobban tapad rá a festék! Ez főleg akkor jön jól, ha több alkatrészt is külön festesz, a ragasztáskor össze-vissza fogdosod, illeszted, esetleg még csiszolsz a ragasztási felületeken, stb. nem jön le róla a festék. Az első maketteimnél én sem használtam alapozót, és emiatt elég nagyokat szívtam. A legelső makettemnél meg főleg, amikor a második réteg festésekor az ecsetvonásokkal sikerült lekaparnom az első réteg festéket...

A válasz tehát mindenképpen az, hogy ha van alapozód, használd! Ha a fentebb leírt problémákkal találkozol, vegyél alapozót :)
Tibcsi 154714 2006. szeptember 12. 12:56
Válasz erre
Én épp a Revell 99 alá szoktam középszürkével (szintén Revell akárhány :)) alapozni, főleg, ha túl világos a műanyag színe. Ha nem használ, nem is árt. :))
Bendeguz 154713 2006. szeptember 12. 12:39
Válasz erre
Figy, ha nem ad egy rétegben megfelelő fedést, akkor alapozóval sem(legalábbis szerintem), csak akkor nem a műanyag szinét, hanem az alapozóét fogod látni. Aluminiumban tudom neked ajánlani a revvel 99-ét, nekem elég szokott lenni egy réteg és gyönyörűen fed
Zag 154712 2006. szeptember 12. 12:26
Válasz erre
És a többi alkatrészt érdemes esetleg alapozni? Azért kérdem, mert sok szín (pl. aluminium, ezüst, metálszürke) elsőre nem ad megfelelő fedést. Az jutott eszembe, hogy ha az alapozás megoldja ezt a gondot, akkor célszerű lenne még a kereten lefújni egyszer alapozóval minden alkatrészt, és utána elkezdeni külön ecsetelni/fújni az egyes darabokat. Vagy ez hülyeség?

Zag
Bendeguz 154711 2006. szeptember 12. 12:08
Válasz erre
Hi
szerintem elég, ha egy 2000-es vizes csiszolópapírral, nedvesen épphogy átsimogatod
Zag 154710 2006. szeptember 12. 10:40
Válasz erre
Tray!

Köszi a válaszokat. :) Az alapozó nem oldaná meg az 1. pontban leírt problémám, nem tapadna meg rajta jobban a szín a mélyedésekben is? Azért kérdem, mert igazad van, Tamiya festékeknél valóban nagy különbség van egy ecsettel festett, és egy fújt rész között ugyanannál a színnél, pont tegnap futottam bele ebbe a jelenségbe ismét, amikor egy Mercedes alvázát először lefújtam, majd elkezdtem hozzáépíteni az alkatrészeket, és némi ügyetlenkedés miatt szükséges volt kis területen újból átfesteni, gondoltam, nem fújom (ilyen kis terület miatt), hanem ecsetelem, na, olyan is lett. :) Úgyhogy nincs mese, át kell fújni még egyszer szépen, lemaszkolva a többi cuccot. De aki ügyetlen, az így jár... :)

Egyáltalán, érdemes alapozni karosszéria fújás előtt, vagy rögtön mehet rá a kívánt szín?

Zag
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.