/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
makettes 391139 2008. december 14. 12:12
Válasz erre
Oké!
Monox 391138 2008. december 14. 11:02
Válasz erre
Makettes, neked még lógok egy válasszal a múzeum fórumára felrakott kérdésedre. Kis türelem és meglesz!
makettes 391137 2008. december 14. 10:56
Válasz erre
Pápán már volt 17-,18-,19-s Mig-21 UM ,gondolom ezért lett 20-s!
makettes
Monox 391136 2008. december 14. 10:29
Válasz erre
Egyébként én már sejtek valamit... Ui. KEcel nagyon pusztul, így a gépen is nagyon halványan elősejlik a lefestés alatt TÖBB réteg oldalszám is. A gépen a legvalószínűbb a 72-es szám, de pompázsgátlók takaróján mindkét oldalról már a 71-es számról kopott le a festék. A párom szerint ez bizonyos, de az lehet akár 02-es is és 42-es is.

A 20-as szám mibenlétén én is sokat gondolkodtam a nap folyamán. Aztán arra gondoltam, hogy ilyen oldalszámú gépek voltak már a MiG-21-esek között és talán innen a következő szám ami a 20-as.
Tibor 391135 2008. december 14. 08:15
Válasz erre
Köszi! Akkor nem vesztettem semmit.

Fiúk! A 20-as miért pont ezt a számot kapta? Tud erről valaki valamit?

Üdv.: Tibor
Tibcsi 391134 2008. december 14. 08:07
Válasz erre
Érdekes, hogy nem is emlékszem az AIRFIX makettjére. Eddig csak a Hasegawa, a Heller és az Academy makettjei voltak a kezemben, aztán jött a Zvezda (Bilek).


Nem sokat vesztettél vele: az Airfix 23-asa gyakorlatilag ugyanaz, mint a Heller. :)
Levix 391133 2008. december 13. 22:15
Válasz erre
Le volt festve barnával az orosz szám. Ha le lehetne dörgölni az átfestést, valszeg kibukanna. Bár lehet az idő elintézi majd :).
Nyugger 391132 2008. december 13. 21:59
Válasz erre
MiG-23UB
MiG-23UB
MiG-23UB 0
MiG-23UB 0

Monox!
Van egy pár képem a netről mely Pápán a megérkezése után készült, nincs semmi felfestve a gépre !
Monox 391131 2008. december 13. 21:16
Válasz erre
Fiúk, sejti valaki, hogy a Kecelen egyre hitványabb állapotban parkoló 20-as oldalaszámú UB-nknak mi volt a Szovjet lajstromszáma? Esetlen valakinél fotó is előkerült róla?
Tibor 391130 2008. december 13. 16:28
Válasz erre
opetrovics 391129 2008. december 13. 16:25
Válasz erre
Köszi, kipróbálom!

Üdv:

opetrovics
Tibor 391128 2008. december 13. 16:14
Válasz erre
Köszi a fotót, felfrissült az emlékezetem. (Hiába no curv@ra öregszem.)
A szegecselés, panelezés kiemelésére a módszerem:
- megvárom még a festés tökéletesen megszárad. Ez azt jelenti, hogy minimum egy-két hetet várok.
- valamilyen sötét szürke festéket, de soha nem feketét adok egy üvegcsében a hígítóhoz (én szintetikus hígítót használok) úgy, hogy a hígító koszosnak tűnjön, de a hígító domináljon.
- ezzel a koszos hígítóval átmosom a makettet. Ahol túlzottnak érzem a koszt, ott visszamosom. Ez a szürkés árnyalat a pici furatokban (szegecs imitáció), panel vonalakban, egy-egy kiemelkedő alkatrész körül megmarad.
- A nagyobb, sima felületeket is visszamosom.
Persze célszerű egy elrontott maketten kipróbálni.
Egyébként ma már van panelező ceruza is. Én a veszprémi találkozón vettem egyet. Éles maketten még nem próbáltam, de azért az Ancsa külső felületén csináltam egy-két próbát. Úgy tűnik beválik.
Tibor
opetrovics 391127 2008. december 13. 15:58
Válasz erre
AIRFIX
AIRFIX

Örülök, hogy tetszik.
A ponyva, egyszerű festőszalag, amit a szobafestők is használnak.Jó mert nem kell ragasztani, ötapadós, beszívja a festéket, de nem engedi át,lehet gyűrni...Köszönöm, a tippet a jelzseket illetően, megfogadom.Egy dolgot elárulhatnál, mert magamtól nem tudok rájönni.Hogyan lehet szegecselést, panelvonalakat festeni,kiemelni az alapfestésből?
Tibor 391126 2008. december 13. 15:41
Válasz erre
Hát mit mondjak. Le a kalappal!
Biz isten azt gondoltam, hogy a Balaton Modell gyantájával gyúrtad össze. Érdekes, hogy nem is emlékszem az AIRFIX makettjére. Eddig csak a Hasegawa, a Heller és az Academy makettjei voltak a kezemben, aztán jött a Zvezda (Bilek).
A kabintetők összebütykölése meg egyszerűen meglepő számomra.
A ponyvát miből, hogyan csináltad?
Az oldalszámok és a felségjelek kiszerkesztésére próbáld meg a MIG-23MF cikkemben leírt módszert. Persze ha van nyomtatód, meg Photoshop programod. Hidd el olcsóbb, mint az egyébként sem létező magyar UB jelzések beszerzése.
Tibor
opetrovics 391125 2008. december 13. 15:29
Válasz erre
Nos, az igazság az, hogy semmi féle feljavítót nem használtam, a kabintetők pedig ponyvázva"lennének". Az alapot a vaterán 1000ft-ért beszerzett AIRFIX 1:72-es adta.Korábról maradt egy pót tartály egy MIG-21-esről(1:32-es),ebből magasítottam meg a gerinc tartályt, onnan, ahol a rendelkezésre álló fotók alapján láttam, hogy a hátsó kabin véget ér. A megfelelő lejtést, motip autójavító paszta felvitelével oldottam meg, amit száradás után csiszolgattam addig, míg megfelelő lett.A kabinok, mivel ez a prototipus nem készültek el, ezért a "ponyva".Egyébként, a ponyva alatt, elől az eredeti kabintető, hátul pedig egy 1:48-as Mig-21-es átfaragott kabintető van, a két kabin közötti szintén "üveg" részt is a Mig-21-es kabinteteje adta. Sajnos, oldalszámom, felségjelem, jelenleg nincs, de tervezve van, csak eléggé nehézkesen szállítanak.Próbálok közelebbi képeket is csinálni.
Tibor 391124 2008. december 13. 15:14
Válasz erre
No szia mégegyszer.
Jónak néz ki. Milyen alapmakett? A feljavító a Balaton Modellé? Oldalszám, felségjelek lesznek rajta? A kabintetőket miért takartad ki?
Egyébként, most így a karácsonyi felkészülés idején kicsit félretettem az Ancsát és csak úgy szórakozásként nézegettem és méregettem a Zvezda (Bilek) Mig-23 összehozhatóságát a Balaton Modell gyantájával. Nem lesz könnyű eset, de kivitelezhető.
Ha esetleg lenne néhány közelebbi, a részleteket is mutató fotód a makettedről, szívesen eszmét cserélek róla.
Tibor
opetrovics 391123 2008. december 13. 12:16
Válasz erre
Majd elfelejtettem, nagyon köszönöm, a segítséget.

üdv:

opetrovics
opetrovics 391122 2008. december 13. 12:15
Válasz erre
14 UB
14 UB

Szia Tibor!

Hát az én tudásomból ennyire telik. Nagyon amatőr a Te gyönyörűségeidhezképest, de nem adom fel. Ha nagyon röhelyesnek tartod, kérlek mond meg.
Tibor 391121 2008. december 13. 08:46
Válasz erre
Szia! Üdvözöllek újra köztünk!
Megnéztem az adatlapodat, de ott semilyen fotót nem találtam.
Ide a topikba roppant egyszerű képet felrakni:
Rákattintasz a "Galéria létrehozása/szerkesztése" menüre itt lent a hozzászólás szerkesztő ablak alatt.
A "Tallózás" ablakra kattintva ki tudod a saját gépedről azt a fotót választani, amit itt a topikon meg akarsz jeleníteni.
A "Fájl címe" rovatba beírod a képnek általad adandó címét.
"Kép feltöltése" ablakra kattintva megjelenik a kép a szerkesztő lapon. Itt vigyázni kell, mert a nagy bit méretű képet nem lesz hajlandó bevenni. Mbit nagysággal ne próbálkozz, azt előbb le kell butítani párszáz Kbit-re.
Ha a kép megjelent, rákattintva még ellenőrizheted a minőséget
A kép felett lévő nagy kék négyszögre ("Galéria mentése és hozzászólás elküldése") kattintva a kép meg fog jelenni itt a topikon. Fontos: A hozzászólás ablakban valamilyen szövegnek lennie kell, mert különben nem küldi a képet önmagában.

No várom a fényképet és folytatjuk.
Tibor
opetrovics 391120 2008. december 13. 08:30
Válasz erre
...szívesen leírom, hogy mit és hogyan csináltam.

üdv:

opetrovics
opetrovics 391119 2008. december 13. 08:29
Válasz erre
Szia Tibor!

Az adatlapomra tettem egy képet, mert ide direktben nem tudom, hogyan kell. Nos a képen látható gép, egyszer majd a 15-ös lesz, ha teljesen elkészül. Én az AIRFIX 1:72-es makettjét vettem alapul,ezt alakítottám át, különböző technikákkal. Nem mondanám, hogy könnyű, sokszor, már a kidobás fenyegette. Ha érdekel
mig23papa 391118 2008. december 8. 17:19
Válasz erre
tudtommal széle hosza magassága ugyanaz, a forma valóban eltérő már az orr miatt, de a hátsó kabin miatt nemigazán van eltérés mert az egyszerűen az egyes üzemanyag tartály rovására lett betéve a gépbe, de biztosan találsz itt valakinél pontos profi hiteles rajzokat
Tibor 391117 2008. december 8. 17:12
Válasz erre
Kösz!
Biztos? Figyu! Az UB az orr traktust a hátsó kabin végéig, illetve a megemelt gerincet leszámítva mennyiben különbözik az MF-től? Panelezés, futók stb. Sajnos csak egy nem túl megbízhatónak tűnő rajzom van. Igaz részletfotóm van egy mázsa.
Kösz.: Tibor
mig23papa 391116 2008. december 8. 17:06
Válasz erre
Tibor

Az MF méretei megvannak? mert az UB is ugyan akkora.
mig23papa 391115 2008. december 8. 17:05
Válasz erre
mig23papa 391114 2008. december 8. 17:04
Válasz erre
Tibor 391113 2008. december 8. 08:11
Válasz erre
Jó reggelt fiúk!
A segítségeteket kérem a MIG-23UB építéséhez. Akinek megvannak az UB pontos méretei (hossz pitotcsővel, pitotcső nélkül, fesztáv nyitott és zárt állapotnál, magasság stb.) legyen szíves adja itt meg számomra.
Előre is kösz.: Tibor
Tibor 391112 2008. december 7. 07:20
Válasz erre
Jó reggelt!
Valóban laktak ott és Jóska Börgöndön volt szinoptikus, de aztán felkerült tudtommal Pestre. Az IWIW-en már kerestem, de nem találtam nyomát. Még nem adtam fel, de csak néhány napja kaptam meghívót az IWIW-re.
Tibor
mig23papa 391111 2008. december 6. 19:04
Válasz erre
Tibor

Borsos József általam ismert címe
8000 Székesfehérvár Lövölde út 4.
kitudja ott lakik-e most ?
Tibor 391110 2008. december 3. 10:39
Válasz erre
Szia!
A keresett név: Borsos József. Évek óta nem találkoztam vele.
A címét sem ismerem, talán Pesten él. Annak idején a barátitársaságához tartozott Punka Gyuri is. A '70-es évek közepén együtt jártunk az akkori REBEKA-ba.
Üdv.: Tibor
mig23papa 391109 2008. december 2. 20:21
Válasz erre
mig23papa 391108 2008. december 2. 20:20
Válasz erre
Tibor

De miért nem lehetett előtte?

talán csak azért, mert 79-ben kerültek Pápára, előtte senki nem tudta lefényképezni, de megnézni sem :-)
Rob79 391107 2008. december 2. 16:19
Válasz erre
03
03

Szia Mrbaracus! Egyetértek veled: Gyönyörűek voltak...
Mrbaracus 391106 2008. december 2. 16:05
Válasz erre
Huh ez GYÖNYÖRŰ! Hát igen a 90-es években én is sokszor láttam ilyet vagy hasonlót. Azok a boldog szép napok...
Monox 391105 2008. november 28. 12:31
Válasz erre
A k. életbe! Csorog a nyálam! Rob mákod van...
Yeagger 391104 2008. november 28. 12:26
Válasz erre
Rob79 391103 2008. november 28. 12:23
Válasz erre
Mig 23
Mig 23

Sziasztok! Mi a véleményetek a képről? Még a 90'-es években csináltam.
Levix 391102 2008. november 26. 10:32
Válasz erre
Az account ebben az esetben nem számla hanem felhasználói fiók. A sok automata spam és egyéb eszköz miatt ember fogja jóváhagyni, ha eljut odáig. Valszeg nem főállásban gondozza a szájtot hanem szabadidejében, légy türelemmel.
Monox 391101 2008. november 26. 07:09
Válasz erre
Akkor jó. Ebben a pillanatban is a login után csak egy üzenet jön:
"Your account is still awaiting admin approval." Webfordítva:
"A számlád még mindig várakozik admin jóváhagyás."
Csak azt tudnám, hogy miért és mire kell várni lassan 4. napja... Mivel lesz jobb ennyi idő után? Vagy símán csak az rendszergizdának utángyújtása van?
Levix 391100 2008. november 25. 20:16
Válasz erre
:) Gondolom a fordító program az admint nem rendszergazdának fordította, hanem szülőnek? Vicces.
Levix 391099 2008. november 25. 20:15
Válasz erre
Kellett kapnod egy automatikusan generált levelet. Majd később ha az admin eldöntötte a regisztrációd sorsát, akkor kapsz egy másikat.
Levix 391098 2008. november 25. 20:13
Válasz erre
Oooops. Megvan a hiba. Kissé bénán van megoldva a weboldal, mert a linkhez amit beraktam közvetlenül kötve van a capcha (az az izé amit be kell gépelni), ezen akad ki. Próbáld meg a főoldalról.

De ha ezt megkaptad, akkor neked rendben van a regisztrációd.

Thank you for registering. The admin must approve your registration before you may begin to use your account, you will receive an email shortly advising you of the admin's decision.

Köszi a reget. A főnöknek meg kell néznie a regedet mielőtt garázdálkodni hagy a fórumon a belépőkódoddal. Kapsz majd egy levelet hamarosan, amiből megtudod a főnök mit döntött rólad.

Nagggyon szabad fordítás :))).
Levix 391097 2008. november 25. 20:01
Válasz erre
Monox!

Adj egy mail címet és regisztrálok neked.
Monox 391096 2008. november 25. 15:13
Válasz erre
Eddig eljutottam, de mit akar ez, milyen szülői, felügyelői hozzájárulást kell nekik küldeni vissza levélben? Fordítóprogramot használok, ezt az üzenetet kaptam regisztrációkor. Teljesen tanácstalan vagyok.
Levix 391095 2008. november 25. 14:38
Válasz erre
Monox 391094 2008. november 25. 08:50
Válasz erre
Levix!

Ide hogyan lehet regisztrálni?
Levix 391093 2008. november 22. 15:19
Válasz erre
maketarskikutak.com/index.php

Ex iraki 23-as részletfotók.
Tibor 391092 2008. november 21. 06:17
Válasz erre
Jó reggelt Mig23papa!
Lehetséges. Gondolkodtam rajta: A haverom (évtizedek óta nem tudok róla semmit), akitől kaptam, abban az időben a Karikás kat.kol. berkeiben, Pesten valamelyik egyetemen volt szinoptikusi tanfolymon és ebben az időben voltak Pápán a bemutatón. Ez lehetett '79.
De miért nem lehetett előtte?
Üdv.: Tibor
Levix 391091 2008. november 20. 21:33
Válasz erre
Már elküldtem a telefonszámát három nappal ezelőtt!
mig23papa 391090 2008. november 20. 21:04
Válasz erre
Tibor

Mármint 79 után, mert előtte nem kaphattad , ugye?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.