/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Törzsbusz 508640 2012. december 10. 22:43
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Nos...van 1 jegyzékem, milyen típusok szolgáltak akkoriban. Nem csak csapatoknál,hanem az induló új gyárakban is ment a "toldozás-foltozás" nyilván - a teljesség igényére törekedve ugyan - nem biztos,hogy mindenre kiterjedően lehet össze szedni az adatokat, de most is - szerintem - kis további kutatással - van annyi infó,hogy külön könyv legyen belőle sőt, egy kollégánk ebben már sok mindent felkutatott.
A képek? Hát hogyne, ahogy csak lehet, az ember vizuális, pláne a férfiak! :-D
Kamovos 508639 2012. december 10. 21:19
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A Magyar honvédség, háború utáni amerikai technikája nagyon jó témakör.
Engem biztosan érdekelne. :)
Már csak azért is, mert nekem eddig két idős ember is mesélt, a GMC átalakításokról, amiket alakulatoknál hajtottak végre.

Még nem találkoztam olyan emberrel, aki eltudta volna sorolni, hogy milyen típusokat, és kb hány darabot használtunk az amerikai technikából.

Illetve, az amerikai technikának mik voltak azok orosz változatai abból mennyit használtunk.

A B-300, B-130, és a 800-as is nagyon érdekel jó témakör, csak legyen hozzájuk sok sok kép is. :)

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508638 2012. december 10. 20:33
Válasz erre
Szia Kamovos!

A Csepel B-300 egy könyvben lesz a B-130 és Gödöllő -800-al. A téma kimeríthetetlen és sokrétű. Lehet olyan külön könyv is ami a Honvédség háború utáni amerikai járműveit foglalja magába például.
Kamovos 508637 2012. december 10. 20:28
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Olyan kiadás van ami a GMC-re épített Steyr fülkéket, és a Csepel B300-at foglalja magába?

Üdv: kmovos
Törzsbusz 508636 2012. december 10. 19:57
Válasz erre
Üdv!

A "Magyar Járművek -Típustörténetek" sorozat abban a formában nem folytatódik tovább sajnos. Az "Autómúzeum Könyvek" indul most - alapján az első könyv a D-344 több információval több és más fotókkal kiegészítve, teljen új beltartalommal és szebb megjelenési formával a nyomdai és tördelési hibák minimalizálásával indul útjára, és nem zárja ki a szovjet vagy más egyéb országok által gyártott egy-egy jármű bemutatását sem. Gondolok itt akár a Gaz-69, vagy Uralok, BRDM-ek bemutatására is. A következő könyv -és nem számozott sorozatban a D-566 lesz kb. jövő év január -február környékén. Üdv.
TPilu 508635 2012. december 10. 18:29
Válasz erre
Én úgy kérdezném, mivel egészült ki a régi könyvhöz képest? Illetve hogy áll a D-566 és a D-944 könyv?
Freddy 508634 2012. december 10. 18:19
Válasz erre
Ez mennyiben egyezik meg a régebbi csepeles könyvvel?
lacipapa 508633 2012. december 10. 14:40
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Ez nagyon dícséretes és vennék is belőle,de azonkívül hogy jó olvasmány,nem tudom felhasználni a CSD-344-es építéséhez ,1/35-ben. :-( Szóval,mikor foghatjuk már kézbe a makettet?Én,személy szerint,már nagyon várom!
Üdv,Laci
Törzsbusz 508632 2012. december 10. 10:11
Válasz erre
ALAP kész autómúzeumkönyvek Csé 344
ALAP kész autómúzeumkönyvek Csé 344
ALAP kész autómúzeumkönyvek Csé 344 1
ALAP kész autómúzeumkönyvek Csé 344 1

Új könyv a témában -rendelhető:automuseum@mailbox.hu
Freddy 508631 2012. december 7. 16:58
Válasz erre
KapusiZoli 508630 2012. november 19. 09:58
Válasz erre
Törzsbusz 508629 2012. november 18. 21:21
Válasz erre
az új könv 2 kicsi
az új könv 2 kicsi

Üdv! Van ez is:
Törzsbusz 508628 2012. november 11. 18:27
Válasz erre
napi hirdetés kicsi
napi hirdetés kicsi

Üdv!

Csepel Autó falinaptár 2013-ban! Rendelhető: automuseum@mailbox.hu
lacipapa 508627 2012. november 11. 13:52
Válasz erre
Szervusztok!
Igaz,hogy nem orosz,de teher autós a kérdésem.
A Bedford és  a Federal teher autók nem azonos típusok?Bár a nevük szerint nem úgy tűnik,de hátha valamelyikőtök jobban tudja, a formájuk nagyon hasonlónak tűnik.
Üdv,Laci
Kamovos 508626 2012. november 9. 07:33
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Huh.

Már azt hittem, hogy valami idegen befolyás alá kerültél. :D
Most így már meg nyugodtam! :)

És hol tartanak a Csepel makettek?

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508625 2012. november 8. 18:41
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Bocsi, a képet "találtam" nem az Én produktumom, csak azért tettem fel,hogy lássuk milyen a Trumpi Uaza.
Én - mint továbbra is - csak magyar változatban - KIZÁRÓLAG! :-)
juge75 508624 2012. november 8. 16:39
Válasz erre
Az még csak, de rendszám nélkül...
:-)
Kamovos 508623 2012. november 8. 16:33
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Ez miért lett Szovjet?

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508622 2012. november 8. 16:30
Válasz erre
602375_112788968879705_192354901_n
602375_112788968879705_192354901_n

Üdv!

Na, így néz ki a Trumpeter 35-ös Uaza.
Csapó 508621 2012. november 5. 14:39
Válasz erre
Szerbusztok

Kaptam egy összerakott 1/35 ICM URAL 4320-ast, a gumi kerekei kikezdték a műanyag felniket, szabályosan elkezdték megolvasztani őket.Szeretném megmenteni a maketet, ha van valamelyikőtöknek műgyanta kereke, vagy felnie hozzá (6 db) szívessen megvásárolnám őket.

Köszönettel Csapó F.
Kamovos 508620 2012. november 5. 09:33
Válasz erre
Szia juge75!

Köszi a segítséget!

Hát ez kiváló, akkor meg is építem!

Már van egy ponyvás UAZ-469, és egy UAZ-469 Fagottal, a Balaton Modelltől.
Egyszerű, és gyorsan építhetők voltak.
Az UAZ-469-re a Fagottot egy ACE makettből pótoltam.

Üdv: Kamovos
juge75 508619 2012. november 5. 04:47
Válasz erre
Igen, mindkettőn Valdimirov KPVT 14,5 mm-es nehéz géppuska van.
Kamovos 508618 2012. november 4. 23:02
Válasz erre
UAZ 469 with KPV 14.5 MG
UAZ 469 with KPV 14.5 MG
UAZ-496
UAZ-496

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a két UAZ-469-en lévő fegyver azonos?

Segítséget előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Kamovos 508617 2012. november 4. 19:08
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Ha minden igaz!
Akkor amit építesz annak a pontos megnevezése: UAZ-452 EK-1 telefonos hírközpont kocsi.

24db Telefon vonal
1db Géptávíró vonal
1db RH Vevő
1db URH Adó-vevő

Központ Készlet: (felszerelései)

2db K-12 telefon központ. (12-12 telefonvonal)
10db TBK-67 (Tábori távbeszélő készülék)
1db HAT-2 típusú akku töltő (TBK-67 akku töltésére)
1db R-107 URH adó-vevő.
1db R-326 RH vevő
1db Dalibor géptávíró. (ezek folyamatosan cserélődtek, SZT, majd F2000 Géptávíróra)

Ezeken kívül a kocsi belsejében van még egyéb extra is.
Mint pl: ÉVB relé, forrasztó páka trafó, ventilátor stb.

Az áramforrásai:

4db 12V 45Aó Akkumulátor, és a hozzájuk tartozó töltő.
1db AB-1 220V 2kw-os aggregátor (Kutya)

Van egy kevéske képem, magyar járműről, de nem tudom honnan.

Üdv: kamovos
Sennás 508616 2012. november 4. 17:26
Válasz erre
attachment.phpd
attachment.phpd
attachment.phpb
attachment.phpb
attachment.phpgf
attachment.phpgf
attachment.phpgn
attachment.phpgn
attachment.phpjh
attachment.phpjh
attachment.phpgft
attachment.phpgft
attachment.phpzu
attachment.phpzu
attachment.phph
attachment.phph

Helló.Ha jól fordítom ez egy GAZ-69E? és benne-rajta egy R-125 rádióállomás?
Remélem megtetszik valakinek és megépíti majd.Szépen felújították!
Törzsbusz 508615 2012. november 4. 17:23
Válasz erre
U1
U1
U2
U2
U3
U3
U5
U5
U7
U7
U8
U8
U9
U9
U4
U4
U6
U6
ek 1
ek 1

Üdv az elnémult fórumon!

Kis gépet építek és szándékosan nem a "mi készül éppen " fórumra szánom. No nem a Tőlem megszokott gép épül,de témába vágó. Mikor rám jön a kínlódás a mesterdarabok építése mellett kis "kikapcsolódás" gyanánt dobozból építgetek "Nekem valót" Nos így történik ez most is mivel előkaptam egy BILEK 35-ös Uaz-452-t. Természetesen magyar lesz, eszem ágában sincs oroszt irakit,ndk-t csehszlovákot ,vagy bármi más gépet építeni belőle mert - mint látom - legalább is a szolnoki versenyen - hát magyar téma csak nyomokban mint földimogyoró a pudingban. Ép ezért témaválasztásom eredményét megmutatom a szolnoki versenyen jövőre. tehát egy Uaz-452 késői változata van a BILEK dobozban ami - kicsit egyszerű és silány is -de jó téma. Úgy döntöttem csinálok belőle egy EK típusú telefonközpontot amely rendszerben volt az MN-ben. Csak kívülről jelenítem meg, a belső térhez kevés az anyag. Korai változat lesz belőle ami abból derül ki leginkább,hogy régi lámpái van hátul csak úgy mint ua. az a lámpa elöl indexként. A hátsó ablakok mögötti ablakhelylemez mélyítve elfordul a hátfalra, továbbá a hátsó rendszámtartó még süllyesztetett kivitelű. Kívülről talán ennyi, a több kis módosítás már az EK központhoz tartozó. Talán az egyik kis látványos része a hátfalra épített, R-326 rádió antennatőkéje. Majd még mutatok róla képeket, addig is üdv!
Freddy 508614 2012. november 2. 19:48
Válasz erre
Sennás 508613 2012. november 1. 18:43
Válasz erre
DSC_0179_cr
DSC_0179_cr
DSC_0175_cr
DSC_0175_cr
DSC_0214_cr
DSC_0214_cr

Van aki már be is fejezte a Krazt
laja 508612 2012. november 1. 10:52
Válasz erre
Köszi az infókat. Szerinted mennyit ér ez a maratás? Ugyértem forintben mekkora az értéke ha esetleg eladnám.
juge75 508611 2012. október 30. 12:03
Válasz erre
Ami a makettről teljesen hiányzik, és rajta van a rezen, és látható is tedd fel.
juge75 508610 2012. október 30. 12:02
Válasz erre
Aránylag sok mindent ad a gyártó (Eduard), de ami a lényeg: mit akarsz megmutatni majd a maketteden?
Mi lesz látható?

Például: hűtőborda látható, de a hűtő lapátkerék nem.
Műszerfal: csak akkor látszik igazán, ha az üveget is cseréled, ablakot kinyitod, le ereszted.
Érdemes cserélni: sárvédők, plató dolgok.
Freddy 508609 2012. október 30. 11:38
Válasz erre
Érdekes ez a kép! Mit lehet tudni róla? Próbapéldány? Vagy rendszeresítettek is pár darabot?
laja 508607 2012. október 28. 11:57
Válasz erre
Sziasztok
Van egy revell Ural 4320 1:35 készletem Eduard rézmaratással. Szerintetek érdemes a rezet hajtogatni pillanatragasztózni stb? Annyival szebb lesz tőle makett mint amennyivel több munkát jelent? Van esetleg képe valakinek rézzel és annélkül készült Uralról?
Farkas469 508606 2012. október 27. 19:43
Válasz erre
Köszönjük!
Ez csak 1-2 kép a kincseid közül:)

Üdv.
Törzsbusz 508605 2012. október 27. 19:25
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002

...hogy mi mindent ki nem próbált a Magyar néphadsereg...
Sennás 508604 2012. október 27. 18:45
Válasz erre
Ezt megint csak hallottam... Kiírták az amcsik a tendert új tanker gép beszerzésre és lám az AIRBUS nyert.(elsőre)majd újra tendereztek és lám most már a Boeing nyert.
Sennás 508603 2012. október 27. 18:35
Válasz erre
Lehet azt tudni AN-124 és AN-225 mennyi készült? 225ből persze hogy csak az az egy repül de mintha láttam volna olyan fotót ahol még 1-2 épülgetett.(de lehet hogy nem)Szóval miért nem építik-fejezik be őket.(vagy csak a 124 seket).Nem mindenkinek telik Cargo Jumbora Cargos Airbusra JÓ AZ OROSZ TECHNIKA.Fel lehet ezeket szerelni olyan műszerrel ami "NATO kompatibilis"--az AN-225 bizti így van.Az USA miért nem vesz bérbe egy rahedli AN-124est?
silent8 508601 2012. október 27. 18:12
Válasz erre
Szia Muzzy! 
Egy nagyon egyszerű oka van, hogy az Amerikaiak/Nato orosz gépekkel oldják meg a felszerelés reptetését. Ez pedig, az Amerikai teherflotta igénybevétele. A NATO pedig nem rendelkezik saját, ilyen méretű teherszállítókkal/. Amerikának olcsóbb és egyszerűbb külső forrásokat igénybe venni, mint a saját gépeikbe /amiből aztán nincs túl sok, értem itt a C-5 Galaxykat/ rakják a repült órákat. Egyébként meg ha jól tudom ugyanez a mutatvány megoldható a Galaxyval is. 
Sennás 508600 2012. október 27. 18:11
Válasz erre
Köszi a válaszokat Muzzy!Elgondolkodtató.
Muzzy 508598 2012. október 27. 17:47
Válasz erre
Szia Sennás!
Megnézném, hogy melyik nyugati csodába tudnál 3 MI-8-ast berakodni kevesebb megbontással!
A PG-ben nagyjavítással foglalkoztunk, ere így nem volt normaidő. Levegő rendszere meg van a minyónak, a főreduktorra szerelt saját Ak 50-es kompresszorral fel is tölthető a redszer, nem kell hozzá külön pumpa! :)
Elnézést kérek az OFF topikért, de a Ruszláncsik minden külső hókusz pókusz nélkül tevékenykedik, nem kell hozzá kitelepített bonyolult rakodó rendszer meg hasonlók.
Meg érdekes, miért is a NATO stratégiai szállításokhoz a Ruszláncsikot veszik gyakran igénybe!
Az általad említett ami csodák már újabb generációhoz tartoznak, másra tervezték őket, más elvek szerint. Az amik a haditengerészet miatt megszoktág az összecsukható dolgokat, az oroszok meg a koax rotort kedvelik jobban ilyen helyen.
Az afgánokat melyik helikopterre képezik is ki? De ez már tényleg OFF Topic
Muzzy
Sennás 508597 2012. október 27. 11:43
Válasz erre
Szia Muzzy!
Köszi a választ.Így már érthető.De sajnálatos is ahogy írod mert hiába van egy jó technikád ha a be-ki pakolásnál elszöszmötölsz és utána minden finombeállítást újra kezdeni.Nem vagyok nagy helikopter szakértő de olyat hallottam az amerikai cuccokat(blackhawk STB) kitolják a tehergépből széthajtják a rotorlapátokat rögzítik és szinte már lehet is használni.Ha ezek mellet még mindent le is kell szerelni mindent+ a kereket leengedni(gyerekek hol hagytuk a pumpát?).Háát!
Nálatok volt "norma" idő az összeszerelésre?Éles helyzetben mennyi időt vett igénybe?
Muzzy 508596 2012. október 27. 11:29
Válasz erre
Szia Sennás!
Gondolom azért, mert nem férne be a repülőgép rakterébe. Pontosabban a betolás során amikor a rámpáról a törzsbe érne, a belső magasság már nem elegendő, mert a rámpa és a raktér szögben állnak egymáshoz. Annó amikor a PG-ből szállítottak MI-8-as helikoptereket Ruszláncsikkal, ugyan ez volt a helyzet, a törzsben bőségesen elfért a helikopter, de a betolásnál fennakadt ezért trükközni kellett (leszerelni a forgószárny agyat, faroklégcsavart és levegőt kiengedni a kerekekeből.
Muzzy
Sennás 508595 2012. október 27. 11:21
Válasz erre
Névtelen11
Névtelen11
Névtelen3
Névtelen3
Névtelen1
Névtelen1

Sziasztok.Gondolom a Kamaz alvázra szerelt PANTSIR-S1 légvédelmi rendszert már nem kell bemutatni de az érdekelne szállítás közben a "felépítményt" miért(kell) levenni?
Freddy 508594 2012. október 26. 10:21
Válasz erre
Tényleg, Magyarországon melyik Ya-12-es volt (natúr, tehát nem Cs-800), korai vagy késői?
Varjúbácsi 508593 2012. október 26. 08:26
Válasz erre
Törzsbusz!
Szeptember 24-én azt írtad, hogy készül a D-800 átalakító a Ya-12-höz. Érdeklődnék, hogy kb. mikorra várható az elkészülte. Megérkezett a MiniArt cucc,a korai verzió, gyönyörű, és szeretnék 800-ast csinálni belőle.
Farkas469 508592 2012. október 24. 21:25
Válasz erre
Helló!

Köszönöm már kaptam fotókat.

Várom, hogy Törzsbusz fel rakja a Trabis fotót:(((

Üdv.
Freddy 508591 2012. október 24. 14:23
Válasz erre
jokogeri 508590 2012. október 22. 21:28
Válasz erre
Szia mindenkinek!

A munkásőrségnek voltak ilyen Trabijai.
Farkas469 508589 2012. október 21. 19:39
Válasz erre
532921_98764_ZIL157_Kecel
532921_98764_ZIL157_Kecel

Sziasztok!

Keresek fotókat erről a Zil-157-esről. Valaki körbe fotózta már?
Köszönöm.

farkas469@gmail.com
Vik30 508588 2012. október 21. 07:55
Válasz erre
224254_470061226345548_90544282_n
224254_470061226345548_90544282_n
305041_470061153012222_2122919345_n
305041_470061153012222_2122919345_n
319359_469746783043659_1577997103_n
319359_469746783043659_1577997103_n
388003_469746843043653_38461915_n
388003_469746843043653_38461915_n
404029_469747216376949_972480343_n
404029_469747216376949_972480343_n
423560_469751229709881_75213956_n
423560_469751229709881_75213956_n
428804_469746713043666_1797349505_n
428804_469746713043666_1797349505_n
549705_470061416345529_1852871943_n
549705_470061416345529_1852871943_n
532971_470061843012153_1509233446_n
532971_470061843012153_1509233446_n

Pár a munkám:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.