<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Emerick | Adatlap | 679827 | 2020. december 6. 18:31 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 679825 | 2020. december 6. 18:07 | ![]() | |||||||
Ezek is a Gépkocsiszertár sorozat képei. Fortepan 72493 és 72448. A pótkocsi rendszámot honnan vetted? H- sorozat csak harckocsiknak járt. A számozási rendszerüket talán Emerick ismeri Az a pótkocsi nekem különben nagyon úgy néz ki hogy egy teherautó platója van rávarázsolva egy üres alvázra. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679820 | 2020. december 6. 16:47 | ![]() | |||||||
Csak kérdeznék még tisztelettel. A fényképek.hu van egy 100 db-os képsorozat a Mátyásföldi telephelyről onnan van ez a képkivágás. Ez is Gaz-AA lenne és érdekes itt a plató oldalfala más. Az pótkocsi mondjuk így "276 H címer" rendszám lehet? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679818 | 2020. december 6. 14:55 | ![]() | |||||||
Ezen a Skodán pl teljesen normál polgári rendszám van (az új infók alapján akkor ez is az 1. tábori pc.ho kocsija) Amúgy az egyik kedvenc képem. Szépen mutatja, hogy a Honvédség kb mindent használt ami épp volt. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679814 | 2020. december 6. 14:16 | ![]() | |||||||
Rosszul fogalmaztam szerintem. Az egyértelmű, hogy polgári, viszont a tábla kialakítása nekem teljesen új. Talpas, vastagított betűk, körben keretezett tábla, és még azt sem zárom ki, hogy az alsó sor vörössel van. Tehát a harckocsirombuszban lévő céltábla az 1. tábori páncélos hadosztály jele? Jó ezt tudni. | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 679813 | 2020. december 6. 14:12 | ![]() | |||||||
Így van, sima polgári rendszám. Elég kopott és koszos, lehet hogy OF, vagy CF. De legalább 1. tábori páncélos hadosztályos. (körbenézek, hátha rájövök az autó adataira) | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 679811 | 2020. december 6. 12:02 | ![]() | |||||||
CF... a felső sor talán. A keret és a betűtípus nekem egy cégtáblát juttat eszembe- akkor még volt ilyen szakma, hogy címfestő, egy nagyobb műhelynek nem okozhatott gondot a rendszám pótlása, a betűtípus meg éppen, ahogy a festő kezéből kijött. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679804 | 2020. december 6. 09:05 | ![]() | |||||||
Táblát hamisítani nem tudom, van-e értelme. Összehasonlítva egy másik megmaradt táblával, nekem teljesen hihető. (Már ha az eredeti, ugye) Ha frontpótlás nem volt, akkor a nem szabványos táblák minden bizonnyal felismerhetetlenségig kopottak és felülfestettek. Ha már rendszámok: ezt szó szerint most találtam. Miféle rendszám lehet ezen az Olympián? Sosem láttam ilyet. Biztos hogy a kocsi magyar, mert a jelzést láttam már más járművön is. | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 679796 | 2020. december 5. 22:29 | ![]() | |||||||
Z63 | Adatlap | 679794 | 2020. december 5. 22:14 | ![]() | |||||||
Sziasztok! Nem tudom, átmegy-e a kép, mert vagy ötször nem engedte feltölteni. A bolhapiacon találtam a képet egy kis Ansaldoról. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679790 | 2020. december 5. 20:06 | ![]() | |||||||
Sennás | Adatlap | 679788 | 2020. december 5. 19:47 | ![]() | |||||||
Emerick | Adatlap | 679786 | 2020. december 5. 19:32 | ![]() | |||||||
A 2L sorozat elvileg a légierőé volt, de soha nem láttam se fényképen, se papíron kiutalva járműveken. A legendás tábla vagy hamis, vagy pedig 1945-ös kiosztású. Egyébként ha feltették valamire, nem biztos, hogy a légierőnél szolgált, a végén ment az oda-vissza csoportosítás rendesen. (minden táblasorozatot a Fémlemezipar Rt. gyártott) Amúgy elvileg azonosnak kellene lennie a betűknek. Frontpótlás nem volt, csak ideiglenes sorozatok,amiket itthon átszereltek. (pl 6A,7A) Gaz AA-ból volt nálunk elég sok (minimum 100), számtalan kivitele lehetett,attól függőben mikor és hol készült és végül nálunk hogyan tették hadihasználhatóvá vagy csak épp működőképessé. A haditudósítóknál használt egy-két Metallo stúdiófelépítményes kocsi a hab a tortán. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679782 | 2020. december 5. 17:32 | ![]() | |||||||
Helló! Lacipapa kolléga hívta fel a figyelmemet a Gaz-AAnál a platót át kell szabni majd. A leghátsó kereszt irányú fa merevítő a plató alatt hiányzik(előrébb lett tolva?) És ott az a "fellépő" is be kell rakni. Illetve a plató oldalfalát egy sor "léckával" meg kell emelni 4helyett 5 lécka. És még a záró szerkezetet is át kell alakítani. Pfff fárasztó meló | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679736 | 2020. december 4. 08:01 | ![]() | |||||||
Amitől másnak tűnhet pl a 4-es, az a kopás. A vízszintes szára jobbra is kinyúlik, de az a rész kicsi és hamar lekopott (mivel domborított, a sarkait 3 oldalról éri az erózió) Itt egy közeli a tábláról, látszik, hogy a szélei hogy kopnak. Egyéb apróságok: Az íves számok (3,5,6,8) szimmetrikusak függőlegesen, az alsó hasuk nagyobb - így homályosan jobban megkülönböztethetők. Viszont a 9-es a 6-os fordítottja, így ott a felső hurok a nagyobb. (emiatt, ha nem látnál tisztán egy olyan 8-ast aminek a felső része nagyobb, az 9-es) A fentiek nagyon szépen látszanak a Bakamúzeum tábláján (BTW Emerick, 2L sorozatot kik kaptak? Az is a légierő volt mint az L?) | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679735 | 2020. december 3. 22:30 | ![]() | |||||||
Rendszámoknál egy fajta volt. Ezek kidomborodnak a táblából (a pajzs is), és sablonnal préselték őket - kivéve azt, amelyik harctéri pótlás. | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 679733 | 2020. december 3. 21:10 | ![]() | |||||||
De szerintem nem is mindenhol ugyanazt a betűtípust használták. Vagy de? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679728 | 2020. december 3. 19:23 | ![]() | |||||||
A DIN 1451 Engschrift áll hozzá legközelebb, de szerintem olyan 4-est azóta nem használnak sehol... http://legionfonts.com/fonts/din-1451-engschrift-lt-alternate Ha a 4-es keresztszárát át tudod festeni, meg a 7-es felső horgát lefesteni, ha kell, akkor elég meggyőző. Régebben ki volt szerkesztve kockáspapíron a teljes számsor neke, pontosan, de az valahol eltűnt a 20 év alatt... | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 679726 | 2020. december 3. 19:10 | ![]() | |||||||
Én nem találtam pont olyat. Kerestem valami kevésbé csicsásat, vastagra állítottam, megcsináltam a rendszámot vele, aztán kicsit még igazítottam rajta Paintben. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679725 | 2020. december 3. 18:33 | ![]() | |||||||
Freddy | Adatlap | 679719 | 2020. december 3. 17:25 | ![]() | |||||||
Sima papírra nyomtatok ilyesmit, általában egy csomó mindent egyszerre, hogy ne pocsékoljuk a papírt :) Koszolás módszerétől függ, egy kis akrilfestéktől semmi baja nem lesz. A három liter szottyos vízbe alámerítkezés iskoláját követők pedig egyszerűen rakják fel utólag- nálam a rendszám kb az utolsó lépés az építésben, ha kell, inkább utólag teszek rá egy kis pigmentet/barna festékes tupfolást/egy cumshotnyi AK-féle sarat. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679711 | 2020. december 3. 13:28 | ![]() | |||||||
Valóban, úgy egyszerűbb :) De nem ázik el/át/le a papír a festéstől/koszolástól? Mondjuk talán a fényezett az nem. | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 679709 | 2020. december 3. 12:59 | ![]() | |||||||
Árulnak még nemszínes nyomtatót? | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679708 | 2020. december 3. 12:51 | ![]() | |||||||
Ok de a pajzsot színesben közzé hogy? | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 679705 | 2020. december 3. 12:09 | ![]() | |||||||
A járműre festett rendszámoknál oké a matrica, de ide szerintem overkill, mivel úgyis egy lemezről van szó, nem egyszerűbb simán megszerkeszteni és kinyomtatni egyszerű fehér papírra? | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679698 | 2020. december 3. 09:17 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 679697 | 2020. december 3. 09:12 | ![]() | |||||||
Az első 25,5x9 centi, a hátsó 23,5x29 centi. https://www.roncskutatas.com/node/11148 https://www.roncskutatas.com/node/3497 | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679695 | 2020. december 3. 08:47 | ![]() | |||||||
Bizony bizony:) Az első és hátsó rendszámtábla mérete mennyi? Ha már gyártani kell tudjam mekkora az alap:) | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679694 | 2020. december 3. 08:26 | ![]() | |||||||
A HAD matricában teljes számsorok vannak, hatszor, és A, B, C, D, E, Pc betűk kétszer. Mivel pajzsból nem adnak külön (miért?) így a megadott üres táblákat csak polgári rendszámhoz lehet használni. Ha más szeretnél, akkor felül kell festeni az eredeti matrica előtagját és rálegózni a rendszámot. Vagy keresel valami szárazmatrica sort, aminek jó a betűtípusa - a pajzsot meg felvarázsolod egérszempillából készült ecsettel :) (És amúgy ez miért nincs 1:72-ben is? Irgumburgum.) | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679693 | 2020. december 3. 07:55 | ![]() | |||||||
Megtalálható az Uhri és a WM gyártású dolgokon. Parancsnoki V8-ak - Kruppok, Kábeldobos G917T, Ford V8/51, magyar felépítményes Hansa-Lloyd, Csaba pc.gk. álcaponyva - bár ott nem mind ilyen, H-801 Zrínyi löveghuzat. A Rába másmilyet használt a Botondokon, de légierős AFi-ken is ilyet látok (honvédségi AFi-ről csak ponyva nélküli képem van). | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679692 | 2020. december 3. 07:39 | ![]() | |||||||
Hát színekhez nem nagyon értek, de talán szürkére van átfestve. De tőlem akár még sötétkék is lehet :D Viszont van kétszínnyomásos ponyvamintám! Kicsit torz arányú, de még nem vészes. SZürkészöld alapon piszkossárga (homok) és gesztenyebarna (csokibarna) foltos. Hosszirányban végtelenített (a nyilak jelzik), keresztirányban nem felületfolytonos, az az anyag széle. A benyilazások homokszínű foltok. Látszik, hogy a festési utasítás volt az alapja, de nem pont olyan. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679690 | 2020. december 3. 06:38 | ![]() | |||||||
Köszönöm. Jó szemed van:) Én azon is azt látom a "saját" platójához képest is meg az elötte álló járműhöz képest is a GAZ fűlke sötét színű. Milyen lehet? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679688 | 2020. december 2. 23:15 | ![]() | |||||||
GAZ AA. Fortepan 72862. Kontraszt javítás után látszik a 7A-466/468/486/488. Nem éles a kép eléggé. Közben már majdnem kész a teljes ponyvaminta rekonstruálása - legalábbis ennek, mert mint észrevettem, volt vagy háromfajta | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679687 | 2020. december 2. 21:53 | ![]() | |||||||
A "7A-468" rendszámot hol(min) láttad? | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679686 | 2020. december 2. 21:50 | ![]() | |||||||
Na és még valami. Azon a képkivágáson ha zöld az STZ-5 akkor a Gaz milyen ku..@ sötét zöld vagy esetleg fekete , talán PanzerGrey? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679685 | 2020. december 2. 21:31 | ![]() | |||||||
igen, de benéztem, csak a 3 függőleges az anyag széle, a többi csak megtévesztett | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679680 | 2020. december 2. 20:06 | ![]() | |||||||
HADnak van príma matricája (nyers is) de egyik se 5A-val kezdődik. Ez fontos lenne amúgy? | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679678 | 2020. december 2. 19:56 | ![]() | |||||||
A legfontosabb akkor rendszám hogy? Van neten rajzprogram amibe beírható saját rendszám? | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679677 | 2020. december 2. 19:54 | ![]() | |||||||
Jaa a varrást rajzoltad be:) Köszönöm , akkor eszerint cselekszem. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 679676 | 2020. december 2. 19:48 | ![]() | |||||||
Ez az a minta. De szemmel láthatóan maradék darabokból van | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679673 | 2020. december 2. 18:50 | ![]() | |||||||
Sennás | Adatlap | 679672 | 2020. december 2. 18:27 | ![]() | |||||||
Köszi neked is Déé! | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679671 | 2020. december 2. 18:04 | ![]() | |||||||
A harmadik képről az a ponyva miről van? Arról lenne egy háromnézeti rajz a minta miatt. Köszönöm | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679670 | 2020. december 2. 18:02 | ![]() | |||||||
Nagyon köszönöm. És mondjuk azt a rendszámot hogy lehetne legyártani? Mert tuti ilyet nem ad matricában senki. | |||||||||||
Déé | Adatlap | 679668 | 2020. december 2. 17:01 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 679667 | 2020. december 2. 16:57 | ![]() | |||||||
Pedig nem bonyolult az. A 72258, 72267, 72483, 72862 kell neked. Bármelyik képre rámész hogy mutassa, és a böngésző címsorában a ?id= utáni számot átírod. Így egyből oda ugrik. 5A-788-cal óvatosan, mert az Emerick cikke szerint a gk. szertár saját járműve volt. Szerintem a 7A-468(?) is. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679666 | 2020. december 2. 16:41 | ![]() | |||||||
Sennás | Adatlap | 679658 | 2020. december 2. 13:11 | ![]() | |||||||
Sziasztok. Van nekem(megmaradt) egy Gaz-AA járművem. Lehetséges inkább építenék egy Magyar rendszámos "zsákmányolt" járművet. Én most találtam ezt a képet (van még ilyen Gaz-AA)itt van egy. Itt a hátsó részen a platóra felmászást segíti az a lemez(?) Ill. a tereptarka ponyva más járműről lehet áttéve hogy érdekes szögben áll az eleje(?) Köszi a segítséget. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 679591 | 2020. november 30. 16:47 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 679581 | 2020. november 30. 14:10 | ![]() | |||||||
141 lesz. Lehúzott középtónussal és csökkentett kontraszttal tisztán látszik. (Köszi a 144-et, ez sem volt még meg) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
A rendszám tuti feketével volt festve mindenhol...
A szemfülesek igen, kiszúrhattak két trükköt: a pótkocsik rendszáma T betűjellel ment, az iménti képen a T-276 szabványos háromtonnás pótkocsi látható, Uhri gyártmány és szabványosított, német minta alapján gyártott (Fordról másolt) platót kapott, ugyanazt, mint sok teherautó (Fordok, Blitzek).
Ui.: nem használták minden, amit lehetett, a nagyon régi vagy legatyásodott anyagot soha nem vették igénybe. Inkább forgalomból kivonat autókat szedtek össze, amelyek általában nem voltak rosszak, csak forgalomkorlátozád miatt nem közlekedhettek.