/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Fodi 555955 2014. március 13. 21:15
Válasz erre
Aranyos kis makett - en most kaptam kezhez az AZ model verziot es a BOA Malev matricat. Forgattam a makettet, nezegettem a kepeket es felmerult egy kerdes. A regi Malev gepeken (pl. HA-MOC) volt egy antennanak tuno dolog a torzs tetejen, de a kesobbi fotokon mar nincs ott a gepeken. Ezen a maketten is lathato a torzs tetejen. Tudod, hogy mi volt az es mikor kerult le a Malev gepekrol?
alexkidd 555937 2014. március 13. 18:55
Válasz erre
AMU72276
AMU72276

Sziasztok!

Végre megérkeztek a Tu-134-es makettek 1/72 méretarányban.
Szolnokra mindenképp visszük őket. Remélhetőleg addigra Feri is elkészül a Malév matricákkal!
www.makettshop.hu/termeklap/makett/a-model/a-model-172-tupolev-tu-134-decals-aeroflot_149535

Üdv.:
Sanyi,
makettshop.hu
Fóka 555699 2014. március 9. 17:56
Válasz erre
Sziasztok!

Aktualizáltam az adatlapom fényképeit.
Most a ma reggeli - és terveim szerint végleges - állapotot mutatják.

Fóka
Kislőcsös 555423 2014. március 5. 18:56
Válasz erre
Sziasztok:)
Nincs véletlenül valakinek elfekvőben Revell Boeing 737-800-as bal oldali vízszintes vezérsíkja.

Köszi előre is:
Kislőcsös
Fóka 555359 2014. március 4. 21:29
Válasz erre
A_makettezes_emlekmuve_1
A_makettezes_emlekmuve_1
A_makettezes_emlekmuve_2
A_makettezes_emlekmuve_2
A_makettezes_emlekmuve_3
A_makettezes_emlekmuve_3

Az előbbiekhez kapcsolódva kissé félve mutatom meg a legutolsó makettet, amit előállítottam, mert nem tekinthető valódi, míves alkotásnak. Ez egy NDK 1:100-as Il-18-as, de festés nélkül, a műanyag eredeti szépségében. Elneveztem a "makettezés emlékművének". Gyerekkoromban ugyanis az átlagemberek (azaz a nem makettezők) körében is népszerűek voltak ezek az NDK készletek, és sok lakásban díszelgett egy vagy több, különféle minőségben, de mindig örömmel megépített repülőgép a televíziókészülék vagy a szekrény tetején. Megfelelő festékek híján ezek az alkotások többnyire csupaszon maradtak, és gyakran a matricákkal sem küzdöttek meg építőik. Én kisgyerekként ráadásul néha saját kezűleg vakartam le a korábban gondosan felrakott matricákat a repülőgépeimről, mert önmagukban is annyira tetszett egyik-másiknak a formája, hogy természetadta eredeti szépségükben akartam látni őket. Ennek a boldog korszaknak igyekeztem emléket állítani ezzel a példánnyal. Mivel az első és mindig is kedvenc makettem a Plasticart Il-18-asa, természetes, hogy ezt a készletet építettem meg (ami mellesleg a tizenharmadik Il-18-asom, ebből van a legtöbb).
Fóka 555354 2014. március 4. 21:03
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm :-)

A visszavonulás témájával igazán nem akartam felborzolni a kedélyeket, mert tudom, hogy ennek a késztetésnek az eljövetele nem törvényszerű. Én mindenesetre nem elvi okokból döntöttem így, hanem mert egyre jobban megszenvedtem az utolsó maketteket. Az An-12-es festésekor az utolsó szín, a fehér fújása előtti napon pl. már délben agresszív voltam a családommal, éjjel nem tudtam aludni, hajnalban estem neki, de a maszkolás előtt két keserves órán át tollászkodtam, míg végre belekezdtem. Régen nem produkáltam ilyen neurotikus tüneteket, mi több, kifejezetten kerestem a minél komplikáltabb feladatokat - most meg... Örülök, hogy túl vagyok rajta. Szóval most inkább azzal élvezkedem, hogy nézegetem a makettjeimet és el-elmélázok egyiken-másikon, felelevenítve az építés örömeit és esetleges bonyodalmait. Most már bevallhatom, hogy két repülőgép is van a polcomon, amik készítésével először kínos kudarcot vallottam (mert buggyant volt a festék vagy elszúrtam a polírozást) és a kukában kötöttek ki darabokban, aztán másnap reggel lehiggadva előpiszkáltam őket és újrakezdtem - és persze sokkal nehezebb volt a történtek után szépen megcsinálni őket. Ezek voltak a szélsőséges esetek, de szinte mindegyiknél volt valami izgalmas momentum: makacskodó felülethiba az ablakon, illeszkedni képtelen alkatrész, foltosodó festék, ilyesmi. Nos, ezen élmények felelevenítése majdnem akkora öröm, mint amikor megtörténtek, és még takarítani sem kell utánuk :-)

Fóka
5Norbi5 555282 2014. március 4. 13:06
Válasz erre
zoli1989 555252 2014. március 4. 00:18
Válasz erre
kelair74 555249 2014. március 3. 23:03
Válasz erre
Ó akkor erről lekéstem,de teljesen megértem.Ezek szerint nekem még van 10 évem a visszavonuló korszakig.Addig még építhetek pár makettet,bár lehet,hogy akkora gyűjteményem nem lesz mint Neked.Aztán majd jöhet a hátradőlés és a gyönyörködés. :)
5Norbi5 555248 2014. március 3. 22:59
Válasz erre
Üdvözlök Mindenkit!

Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudnék beszerezni egy Egyptair Boeing 777-300-as matricát 1:144-es méretarányban?

Előre is köszönöm a válaszokat.
Norbi
vackor 555224 2014. március 3. 20:09
Válasz erre
Szia Fóka !

Szokás szerint remekművet alkottál! Viszont szerintem a védikus filozófia alkotói nem hódoltak a makettezés gyönyörű szenvedélyének... A kor sem lehet komoly akadály, annál is inkább, mert nem a mennyiségre, hanem a minőségre helyezed mindíg a hangsúlyt.
Fóka 555170 2014. március 3. 09:29
Válasz erre
Szia!

Sajnos a hír már csak múlt időben igaz: pár éve csináltam egy nagy profiltisztítást, és csak az 1979. előtti repülőgépeket hagytam meg, a többinek elajándékozás vagy eladás lett a sorsa (szerintem 1980-ban megőrült a világ), így a Malév 737-eseim (egy 200-as meg egy 400-as) is kikerültek a flottámból.

Abbahagyás... Nem akarok ismét leégni hetyke bejelentéssel majd újrakezdéssel, de a mai 166 darabos gyűjteményem (160 repülőgép, 3 teherautó, 2 hajó, 1 figura) valószínűleg mégiscsak a teljes életművemmé válik. A védikus társadalmi filozófia (amit jelenleg 1 főiskolán intenzíven tanulok) szerint ugyanis az ember aktív termelő időszaka 25-50 éves koráig tart, 50-75 közt pedig már a visszavonuló korszak következik. Émmeg 3 hét múlva betöltöm az 50-et, és valóban, másra sem vágyom, mint visszavonulni, és csak bámulni a makettjeimet - meg másokét :-) Na, majd meglátjuk...

Fóka
kelair74 555154 2014. március 2. 22:46
Válasz erre
Nagyon szépek azok a 737-esek és az An-12-es is.
Hát igen...ez a makettezés olyan hobbi,amit nem lehet csak úgy abbahagyni.:)
Fóka,egy kérésem lenne feléd,mégpedig ha jól tudom van a gyűjteményedben egy Malév 737-es.Ha nem túl nagy kérés tennél fel róla közelebbi képeket?
Egyszer már segítségemre volt az általad készített Lufthansa Jumbo,most pedig a Malév gépekre vagyok rákattanva és ilyenkor jól jön minden vizuális segítség.
Köszönöm előre is!

Laci
Fóka 555128 2014. március 2. 17:47
Válasz erre
An-12_1
An-12_1
An-12_2
An-12_2
An-12_3
An-12_3
An-12_4
An-12_4
An-12_5
An-12_5

Sziasztok!

A sok szép modern repülőgép mellett hadd mutassak egy békebeli, klasszikus konstrukciót, a Balkan An-12-esét. Ma készült el, még ragad a festék.
A makett a Trumpeter pompás 1:100-as készletéből készült saját gyártású matricával.

Ez a példány, az LZ-BAB Ferihegyen is látható volt párszor, én magam is szemtanúja voltam a hetvenes években többször, amint végigdübörgött a terasz előtt, majd pedig tömött, fodrozódó füstcsíkot húzva maga után felszállt. 1979-ben egy bulgáriai nyaralás során volt még egy csodálatos élményem: a Galata fok tetején, ahonnan az egész tengeröböl belátható volt, a távolban pedig a várnai repülőtér betoncsíkja is látszott, volt egy étterem. Mai világunkhoz szokott ésszel nehezen felfoghatóan ez az étterem déltől kettőig ebédszünetet tartott, így csak sütkéreztünk a szüleimmel a kilátóteraszon - és egyszercsak megpillantottam ezt a gyönyörű An-12-est felszállni, majd pedig méltóságteljesen áthúzni az öböl felett és eltűnni a tenger végtelennek tűnő látóhatárának irányában. Még sokáig hallottam a dübörgését. Idilli emlék volt, örülök, hogy végre rászántam magam a makett elkészítésére.

A típust ismerők talán hiányolják a hátsó törzsfél igen jellegzetes koszolódását. A hajtóművek elrendezésének köszönhetően az An-12-es valóban a legnehezebben tisztogatható repülőgépek egyike volt, egyetlen út is elég volt ahhoz, hogy a szárny kilépőélének vonalától hátra reménytelenül összekormozódjon., és ez később csak fokozódott. Én azonban most sem szántam el magam a koszolásra, mert egyrészt sosem csináltam és nincs meg hozzá a technikám, másrészt minden repülőgép legalább egyszer teljesem tiszta volt az életében, amikor kigurult a festőhangárból. Nos, én ezt az állapotot mintáztam meg...

Fóka
Tjoe 555056 2014. március 1. 22:59
Válasz erre
tra1
tra1
tra2
tra2
turk1
turk1
turk2
turk2

Ha már a B737 a téma, két nemrég elkészült NG. B738 és B739
Tjoe 555055 2014. március 1. 22:55
Válasz erre
Plusz a függőleges és a vízszintes vezérsíkok is eltérőek a classic-ok (3-4-500) és az NG-k (6-7-8-900)között. A futóművekről és a hajtóművekről nem is beszélve.
Pilatus 554981 2014. február 28. 20:10
Válasz erre
Tanár ÚR !

Ez egy minden igényt kielégítő hozzászólás volt ! :-)

Szele I.
rolikacsa 554980 2014. február 28. 20:06
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az útbaigazítást!

Roli
Rumcájsz_52 554802 2014. február 26. 16:50
Válasz erre
Hali
A 737 családon belül egyik típus-család a 3-4-500-as, a másik a 6-7-800-as. Mindkét családon belül külsőre elsősorban az eltérő utaslétszám miatti eltérő törzshosszak a jellemzők, más tekintetben azonosak a gépek. A 6-7-800-as család azonban már új, nagyobb fesztávú és más alakú szárnyakat is kapott, kissé eltér a törzs-szárny átmenet alakja és mérete is, úgyhogy a 800-ból aránylag egyszerűen építhető 6-700-as,de 3-4-500-ast csak a nagyon elszántak vállaljanak.
Üdv R.
Varjúbácsi 554760 2014. február 26. 07:41
Válasz erre
A 737-300 nem építhető meg belőle, mert több helyen alakítottak az eredeti gépen. (pl.a függőleges vezérsík, winglets, stb.)
Tibcsi 554755 2014. február 26. 04:47
Válasz erre
Szia,

A legszembetűnőbb különbség a törzs hossza. Biztosan több eltérés is van, de ez a legszembetűnőbb: a három közül a 800-as törzse a leghosszabb, a másik kettő némi fűrészeléssel kialakítható belőle. :)

Üdv: Tibcsi
rolikacsa 554729 2014. február 25. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek hogy a revell féle Boeing 737-800 replőgép mennyibe tér el kinézetre pl egy 737-600-tól vagy a 737-300 tól?

Köszi!

Roli
Regal 554610 2014. február 24. 07:37
Válasz erre
Szia Norbi, a "segítség!" mappába töltöttem fel képeket a 777-ről.
Üdv,
Regal
5Norbi5 554594 2014. február 23. 20:59
Válasz erre
Richyke90 554552 2014. február 23. 13:26
Válasz erre
Kedves Norbi!
A Revell A319 kittjében mind a 2 féle benne van.
A CFM56-5B és az IAE V2500 is.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv
Ricsi
5Norbi5 554549 2014. február 23. 12:46
Válasz erre
Üdvözlök Mindenki!

Segítséget kérnék, hogy Wizz Air Airbus A320-as géphez 1:144-es méretarányban, honnan tudok V2500-as hajtóműveket szerezni?
Plusz: Boeing 777-300-as gép 1:144-es méretarányban elfogadható árban hol kapható?

Köszönöm!
Tibcsi 554543 2014. február 23. 12:14
Válasz erre
Toth_Gabor 554456 2014. február 22. 12:50
Válasz erre
Nagyon szépek, de a Connie mindent visz!
zsocate 554353 2014. február 21. 00:52
Válasz erre
Jól néz ki a Tu-144-es, de a panelvonalak kiemelése túlzó lett. Nézz meg egy képet, ami olyan távolról készült az igaziról, mint amit te csináltál a makettről. Nem fogod ennyire látni őket.
Chrisi 554345 2014. február 20. 21:23
Válasz erre
Connie-1
Connie-1
Connie-2
Connie-2
Connie-3
Connie-3
Connie-4
Connie-4
Connie-5
Connie-5
B727-1
B727-1
B727-3
B727-3
B727-4
B727-4
B727-2
B727-2
B727-5
B727-5
Tu-144-1
Tu-144-1
Tu-144-2
Tu-144-2
Tu-144-3
Tu-144-3
Tu-144-4
Tu-144-4
Tu-144-5
Tu-144-5
Tu-144-6
Tu-144-6

Sziasztok,

Nálam ezek a makettek készültek el az utóbbi időkben:

PanAm L-1049 Constellation (Revell)
PanAm Boeing 727-200 Clipper Whistler (Airfix)
Tu-144 prototípus CCCP-68001 (Entex)

Jó makettezést mindenkinek!

Üdv,
Chrisi
Chrisi 553398 2014. február 8. 21:20
Válasz erre
Sziasztok,

Ide szívesen beszabadulnék:

airchive.com/html/museums/boeing-archives-bellevue-washington-usa

Szép estét!
att2 553079 2014. február 4. 21:06
Válasz erre
Szép estét mindenkinek!

Keresek 1:144es Airbus A380-hoz Emirátus matricát, egybe kellene a matricalap, nem csak a gép egyik felére!

att2 kukac freemail.hu
alexkidd 553045 2014. február 4. 16:50
Válasz erre
boa14401
boa14401
BOA14404
BOA14404
BOA14439
BOA14439
boa14442
boa14442
boa14443
boa14443
BOA14448_3
BOA14448_3
BOA14462
BOA14462
BOA14473_2
BOA14473_2
BOA14478a
BOA14478a
BOA14478a
BOA14478a

Sziasztok!

Boa matricák érkeztek hozzánk. Hamarosan felkerülnek a webshopunk oldalára is.
A matricák egységesen 2100 Ft-ba kerülnek.
Bővebb információ az info@makettshop.hu e-mail címen, vagy itt a makettinfo-n.

Üdvözlettel,
Alex,
Lapi 552910 2014. február 2. 20:02
Válasz erre
Szia Petya !

Én vagyok Pál Gábor !

:D
picinypg@gmail.com
vagy : 0630-7472945
Petya 552904 2014. február 2. 19:29
Válasz erre
Üdv!

Nem tudja esetleg valaki Pál Gábor elérhetőségét?
iho.hu/hir/malev-flotta-a-pinceben-120401
newman 552830 2014. február 2. 11:18
Válasz erre
Sziasztok!
Eladó egy Eastern Express Tu-134B Aeroflot matricával, 4500Ft-ért. A dobozból A-3-as verziót is lehet építeni.
Üdv.:
Péter
peterpontnewmankukacfreemaiponthu
lacee 552665 2014. január 31. 15:29
Válasz erre
F100 törzs
F100 törzs
F70 törzs
F70 törzs

Sziasztok,

Az F100-F70 átalakítást valahogy így lehet szépen megcsinálni.
Kicsit csiszolni-tömíteni kell a törzs alsó ívét, de így vágva a hajtómű jó helyen lesz.
Jó munkát,
Üdv,
Lacee
airchive 552405 2014. január 29. 08:26
Válasz erre
Szia Gábor!
Most bezzeg már bezzeg kukucskálnál ott, nemde? Egyébként logikailag stimmel
a jobb oldali buborék, mert ha emlékszel, a fedélzeten a jobb oldali falon voltak
az ellenőrző/mérő pultok, előttük ültek merőlegesen a menetirányra a kliensek.
ahol a jobb oldalon nem volt pult (a törzs végén és elején) ott volt néhány normál utasülés, a gép bal oldala meg kvázi a közlekedőfolyosó volt.
Üdv. Péter
Toth_Gabor 552402 2014. január 29. 04:13
Válasz erre
Kedves Péter!

Én csak a jobb oldalon emlékszem buborékra. Tudom gyerek fejjel nem mertem bedugni a fejem oda repülés közben. (voltam vagy 6 éves:) )

T.G.
airchive 552300 2014. január 28. 08:56
Válasz erre
LRI Jak-40 kalibráló 2. vált.1981.03
LRI Jak-40 kalibráló 2. vált.1981.03

Jak-40 nyalókák (válaszok, szépen sorban)
Petinek, Richykének: Igen, már most is van néhány a spájzban. Viszem magammal a
szombati rebekára, vagy aki nem jár erre, postán is szívesen feladom. Remélhetőleg
a m. kir. Posta nem a legkényesebb részre csapja rá a bélyegzőt. Az ár darabonként
1800,-. Írjatok az airchive@freemail.hu címemre, hogy a négy közül melyikre van szükségetek. Szombatig egyébként még nyomatni is tudok az igény szerint. És a szokásos szöveg: lakkozandó és trimmelendő!
Gábornak:
1. Üdvözletemet add át Papádnak!
2. Jól emlékszem én is arra a fali képre. De azon már az YLR második festésmintája
volt, az 1981-es nagyjavítás utáni. Az eredeti - én paprikapirosnak hívom - és egyszerűbb festéssel érkezett a gép BUD-ra, ha jól emlékszem 1975-ben, vagy 76-ban Ez a mostani nyalókám. Az 1981-es változat inkább meggypiros volt, az orron valóban ott volt a fehér bemérő kereszt, a törzs elején egy végig átmenő piros törzscsík fehér kontúrral,és ugyanez a törzs végén, át a hajtóműveken, eléggé megcifrázva a
fehér kontúrcsíkokkal. Igazad van, a teodolitos beméréshez kellettek ezek a stráfok,
leginkább az NDB (körkörös adók) beméréséhez, ahol fontos volt az, hogy
adók sugárzási terjedelme, vagy hogy is hívják a szakértők, tényleg kör legyen. Ha jól dereng, ha az akármilyen magasságban repülő gépet belőtték teodolittal, a két csík közötti távolság éppen 0,1 foknak felelt meg. De ebben abszolút bizonytalan vagyok, légy szíves Papádat vallasd ki a részletekről. Mint ahogy arra is kérdezz rá kérlek, hogy az 1981-es nagyjavítás során a Jaki mind a két oldalon lévő első ablaka
buborékablak lett-e, vagy csak a jobb oldali? Az utóbbiról van diám, az bal oldalra meg már nem emlékszem. Teccik tudni: Aggkori szklerózis... Itt egy kép róla.
3. Igen, az AZ hozta ki a Jakit két-horm évvel ezelőtt. Nem valami túl
komplikált jószág, egyetlen kereten elfér az összes létező alkatrész,
amelyek rengeteg száma talán a harmincat sem éri el. Kicsi bunkók lettek a
futószárak, de hát az egész oly parányi. Viszont nagyon gusztusos a
panelezés és ahogy néztem nem nagyon kell tömíteni meg smirglizni.

Üdv Mindenkinek: Zsille Péter
Tibcsi 552217 2014. január 27. 11:05
Válasz erre
737
737

Szép ez a festés... :)
PETI 552019 2014. január 25. 19:43
Válasz erre
Szia!

Ezek nagyon rendben vannak. Eladásra is lesz belőlük?

Köszi!

Üdv

KP
apcyrobi 552016 2014. január 25. 19:38
Válasz erre
Richyke90 551975 2014. január 25. 12:20
Válasz erre
Kedves Péter!
Eszméletlen jók lettek!
Eladásra is szánsz ezekből a matricákból?
Remélhetőleg a jövőhéten már kézhez kapom az AZmodel Yak-40 kittjét!
És a Linair igencsak felkeltette az érdeklődésemet.
Toth_Gabor 551957 2014. január 25. 09:25
Válasz erre
Kedves Péter!

Elérhető ez a matrica valamilyen formában? Nagyon kellene, van is valami 144-es Jak tán a piacon. Fateromnak összedobhatnám... Gavia L-410UVP-e is akadna, de abba se fogtam bele még a jelzések matt.

U.I.: Anno Komlós Andrásék (légiellenőrző csoport) volt egy nagy fotó felkasírozva a még piros Jak-ról. Volt az orrkúpon egy vékony fehér kereszt, gondolom tán a "teodolitos" (jól írom?) követéshez.

Üdv,
T.G.
airchive 551950 2014. január 25. 06:30
Válasz erre
Bocsánat, lemaradt:
Üdv. Zsille Péter
airchive 551949 2014. január 25. 06:28
Válasz erre
LRI Jak-40 kalibráló 1. vált.1979
LRI Jak-40 kalibráló 1. vált.1979
küld Jak-40 LRI kalibráló 1.vált.1.144
küld Jak-40 LRI kalibráló 1.vált.1.144
LRI-Aviaexpress HA-LRA
LRI-Aviaexpress HA-LRA
küld Jak-40 Aviaexpress LRI 1
küld Jak-40 Aviaexpress LRI 1
Malév Jak-40 HA-LJB BUD 91.5
Malév Jak-40 HA-LJB BUD 91.5
küld Jak-40 Malév teherajtó 1.144
küld Jak-40 Malév teherajtó 1.144
LinAir MA parnter LRI Jak-40
LinAir MA parnter LRI Jak-40
küld Jak-40 Linair Malévpartner LRI 1.144
küld Jak-40 Linair Malévpartner LRI 1.144

Sziasztok!
1. Látom, foglalkoztatok a 737-800-asok metélésével. Hasznos és jó ötlet,
amit a linkben közölt brit kolléga részletes fotókkal is illusztrált, de ha
valaki nagyon precíz akar lenni, az ügyeljen a függőleges vezérsík magasságára
a különböző altípusoknál.
2. Egy-két újabb matrica szösszenetem, ezúttal 1/144-ben a Jak-40-hez. Ahogy
átnéztem régi fotóimat, magam is meghökkentem, hogy legalább egy tucat változatban
repültek magyar lajstromozású Jak-40-esek. Olyan kis és magyar légitársaságoknál is, amelyeknek már a nevét is elfelejtették.
Chrisi 551942 2014. január 24. 22:11
Válasz erre
Helló ApcyRoby,

Köszönöm a képeket és a segítséget.

Én is elég régóta tervezgetem a vágást, de még egyszer sem mertem a tettek mezejére lépni. A gondot nálam is a hátsó rész okozza, de már nem akarom halogatni, most hétvégén belevágok. Ha elkészülök, teszek fel pár képet.

Üdv,
Chrisi
apcyrobi 551938 2014. január 24. 21:39
Válasz erre
ts
ts
1982700
1982700
2003132
2003132
2011608
2011608
2066284
2066284

Szia Chrisi!
Ezen a néhány képen megfigyelhető, hogy a szárny utáni vágás nem is olyan egyszerű! A szárnybekötés íves vonala mentén kellene elvágni. A levágott farokból kellene még annyit levágni, hogy a hajtómű előrébb kerüljön, mint a képeken. A szárny előtti vágást én a meglévő ablakok alapján vágom majd el. (régóta tervezem a típus átépítést, de eddig még nem tudtam időt szakítani rá) A szárny fölött a 2 ajtóból az egyiket tömíteni kell, az ablakot nem.
Nem egyszerű, de nem megoldhatatlan feladat. Sok sikert az építéshez! Ha valamiben még tudok segíteni,keress meg!
Üdv.: Apcyrobi
Richyke90 551937 2014. január 24. 21:09
Válasz erre
Szia Lapi!
Ezt találtam a neten:
www.britmodeller.com/forums/index.php
Remélem, tudtam segíteni!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.