/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
migi 22237 2009. december 31. 13:13
Válasz erre
Ettől féltem , akkor egyenlőre nem lesz rajta , mert nekem még egyik sincs , se tartó se bomba .
Köszi a választ ,
Buék
üdv: migi
Muzzy 22236 2009. december 31. 11:10
Válasz erre
Migi!
Alend-lease.airforce.ru/english/documents/index.htm szerint robbanóanyagot, illetve azokhoz alapanyagot, detonátort, és lőszert kaptak, - bombát, torpedót nem. Ezért is volt, hogy a bombatartókat át kellett alakítani a szovjet bombákhoz.
Muzzy
migi 22235 2009. december 30. 21:25
Válasz erre
Újabb kérdés : szeretnék a Szovjet P-40 esemre bombát tenni , feltehetem rá az Amcsi bombát ? esetleg kaptak azt is a Lend Lease keretében , mert a gépekhez úgy tudom lőszert kaptak . Vagy keressek valahonnan Su bombát ?
apcyzoli 22234 2009. december 30. 20:28
Válasz erre
Néztem a Tiéd, nagyon szépen megépítetted...
apcyzoli 22233 2009. december 30. 20:25
Válasz erre
Én azt vettem észre, ahogy szárazpróbáztam az elemeket, hogy elég sokat kell majd tömíteni. Nem valami fényesek az illesztések...
zoli1989 22232 2009. december 30. 20:23
Válasz erre
Építettem, csak az a gond hogy már nemnagyon emlékszem rá. De túl sok gond nem volt vele.
apcyzoli 22231 2009. december 30. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!

Épített már valaki közületek Italeri 1:72-es Su 32-34-t?
Én a napokban kezdtem el, érdekelne kinek milyen tapasztalatai vannak az építéssel kapcsolatban...

Üdv!
Lacy 22230 2009. december 30. 20:06
Válasz erre
Sziasztok,

a szovjet ezredek (ha azonos típussal repültek) akkor azonos oldalszám színt alkalmaztak mindegyik századukban!

Esetleg, ha más egységtől kaptak technikát, akkor rövid ideig, csak ideiglenesen tértek el ettől. De 1965 és 1989 között egy egészséges fejlődési folyamat zajlott le, ami alatt a gépek ritkán cserélődtek, így egyen színt használtak.

Célja mindössze annyi volt, hogy az ezredek gépeit el lehessen különíteni, más ezredeke gépeitől, így hadosztályokon belül általában eltérő színt használtak.

Ez a szín ezredeken belül is változott néha, pl. ha új típust kaptak, vagy amikor terepszínt kapott a technika. De különösebb jelentést nem kell tulajdonítani a színeknek!

(Egyébként jellemzően az aktív vadász, vadászbombázó ezredeknél három repülő század volt, felderítő egységeknél néha kettő.)
PETI 22229 2009. december 30. 18:13
Válasz erre
Szia Wrecker!

Érdekes cikk, jóóó lesz! A kép további kérdéseket vetett fel... Köszi
Szõkekapitány 22228 2009. december 30. 18:12
Válasz erre
Erről sajnos nincs konkrét infóm, de én úgy vettem észre, hogy ezredenként azonos színű oldalszámokat használtak (ami a valóságban ritkán volt így, hiszen a gépek gyakran jöttek-mentek).
zoli1989 22227 2009. december 30. 18:06
Válasz erre
Nemértetted a kérdésem.

Azt leírtad hogy a színek jelentették 1. 2. 3. századokat, DE azt hogy melyik szín hanyadik századot jelenti azt nem.

Vagy ilyen jelentése szintén nem volt ?
Szõkekapitány 22226 2009. december 30. 18:02
Válasz erre
Igen, de ezt már a 1233-ban leírtam.
zoli1989 22225 2009. december 30. 17:57
Válasz erre
Köszi!
És a színek jelentették a századokat (pl. piros 1. kék 2. ...stb) vagy az változó volt ?
Szõkekapitány 22224 2009. december 30. 17:54
Válasz erre
Utánanéztem:
01-19-ig 1. század
21-39-ig 2. sz.
41-59-ig 3. sz.
61-99-ig kétüléses gyakorló/oktató gépek.
zoli1989 22223 2009. december 30. 11:05
Válasz erre
Okés, írtam is hogy csak "általánosságban" figyeltem ezt meg, mert valóban elég sok kivétel van.

Köszi a segítséget!
Szõkekapitány 22222 2009. december 30. 11:02
Válasz erre
Szerintem feladatot nem jelöl az oldalszám színe:
Itt egy kék oldalszámú szu-27-es
hu.wikipedia.org/w/index.php
Gavallér 22221 2009. december 30. 10:54
Válasz erre
Szia!

Szerintem nem feltétlenül igaz, mert nézegettem Su-25-ről képeket (lassan aktuális projekt :D) és több színű oldalszám is látható ott. Legtöbbször kék vagy piros, mindkettő fefér kerettel, de van fehér is piros kerettel. Egy dolog közös bennük, hogy a számok egységesen szögletesek.

Persze ez csak az én észrevételem.

Üdv.: Gábor
zoli1989 22220 2009. december 30. 10:38
Válasz erre
Értem, köszi!

Lenne még egy kérdésem, lehet értelmetlen lesz, akkor sorry!
Olyat nem jelentettek a színek, hogy a piros harci, kék oktató, fehér pedig földi célpontokat támadó gépek?
(csak mert nagy általánosságban így figyeltem meg a gépeken a színeket.)
Szõkekapitány 22219 2009. december 30. 10:25
Válasz erre
A kétüléses gépeknél a gyakorló változatra gondoltam.
Szõkekapitány 22218 2009. december 30. 10:23
Válasz erre
Szia!

Egy ezreden belül általában 3-4 század volt. Az oldalszám színe a századot azonosította. Az általad felsorolt színeken kívül volt még a fehérkeretes "üres" oldalszám. 1. és 2. század volt általában a harci egység, míg a harmadikban az újoncok repültek, (ide tartoztak a kétüléses gépek is).
A szám alapján következtetni lehetett a századra is, pl. 10-30-ig számozott gépek az 1. században repültek, a kétüléses gépek 80-99-ig (sajnos pontosan nem emlékszek a határokra). Viszont sok esetben nem tartották be ezt a rendet és voltak keveredések.
notarius 22216 2009. december 30. 09:29
Válasz erre
Szerintem a szabvány amerikai színeket kell használnod.
zoli1989 22215 2009. december 29. 23:05
Válasz erre
Sziasztok!

Az érdekelne már régóta, hogy a szovjet légierő repülőgépein alkalmazott oldalszámok színei (piros, kék, fehér és sárga) mit jelentenek ?
Wrecker 22214 2009. december 29. 22:27
Válasz erre
PETI 22213 2009. december 29. 20:05
Válasz erre
migi 22212 2009. december 29. 19:50
Válasz erre
Csak .f.f képem van a forgótárról .
PETI 22211 2009. december 29. 18:55
Válasz erre
Sziasztok!

Egy használható, színes fotót keresek TU-160-as üres bombakamráiról. Esetleg valakinek nincsen ilyen képe? Amit találtam, az egyik sem tökéletes...
Muzzy 22209 2009. december 29. 16:30
Válasz erre
Migi!
Szerintem ez sima US Olive drab 41 és Neutral grey 43!
Gunzeből most nem emlékszem a színekre, bár tudom, Te úgy is inkább kevered, ezért itt megnézheted ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_us.htmIPM
Muzzy
migi 22208 2009. december 28. 17:23
Válasz erre
Igen ez alapján lehetetlenség , akkor elirták .
köszi szépen a segitséged .

Neked is Kamovos köszi , szuper az a oldal .
Tibcsi 22207 2009. december 28. 16:58
Válasz erre
Az FS32151 az "Orange" csoportba tartozó szín lenne, ha létezne. Az első szám a fényességet mondja meg (1= fényes, 2=szatin, 3= matt), a második szám a színcsoportot. (0) Brown; (1) Red; (2) Orange; (3) Yellow; (4) Green; (5) Blue; (6) Grey; (7) Other; (8) Fluorescent
migi 22206 2009. december 28. 16:55
Válasz erre
Köszi szépen ,azt irták R 11 ? ez se tudom mi és FS 32151 , zöldnek biztos hogy zöld , lehet hogy a végén jó lesz az AMT 4 zöld
Tibcsi 22205 2009. december 28. 16:46
Válasz erre
Szia,

FS32151 nincs, de az FS34151 így néz ki: www.colorserver.net/showcolor.asp

Ezt ha jól tudom, cinkkromát zöldnek hívják, az amcsi gépek belső színe volt. Viszont ha az oroszok festették, orosz színekkel, akkor inkább a Humbrol 80 (Grass green) színét javaslom.
Kamovos 22204 2009. december 28. 16:42
Válasz erre
migi 22203 2009. december 28. 16:35
Válasz erre
Szia
Közben találtam egy szinkódot ,de a szint nem FS 32151 ,be tudná valaki azonositani .
Kamovos 22202 2009. december 28. 16:29
Válasz erre
Szia Migi!

A Középsöt XF-26-nak nézem!

Üdv: kamovos
migi 22201 2009. december 28. 16:23
Válasz erre
P40n01
P40n01
P40n01
P40n01
P-40 N
P-40 N

Sziasztok
Egy kis szokásos segitségre tanácsra lenne szükségem , a képeken látható gépet szeretném megépiteni , de nem tudom milyen szinű lehetet valamikor , ahány kép annyi árnyalat .
Tibcsi 22200 2009. december 28. 05:45
Válasz erre
Kösz Muzzy!

Végülis a két műszerfal tényleg majdnem egyforma, csak a jobb alsó "szakáll" különbözik.

Egy Eduard dual combo La-7-esem van (1/72-es), amiből két gépet lehet építeni és összesen négy(!) maratott műszerfalam van. Mindegyikhez kettő-kettő. Az összeállításin csak annyit írnak, hogy az egyik az "Early", a másik a "Late". De hogy melyik melyik, azt nem árulja el.

A két, vagy háromágyús dolog csak tipp volt, mert ez a másik, amit lehet választani a makett építése során. :)

Végülis marad két maratott és az Eduard által gyárilag festett műszerfalam, amit ezennel felajánlok bárkinek, aki La-7-est épít 72-ben és kellene neki műszerfal. :)

BÚÉK mindenkinek!

Tibcsi
SIG 22199 2009. december 28. 01:37
Válasz erre
Csak nekem újdonság, hogy Kvocsur sisakján a volt pápai Griff század matricája van !
Muzzy 22198 2009. december 27. 22:01
Válasz erre
Tibcsi!
A LA 5 etalon 44 -es (a La-7-es prototípusát) 3 ágyúsra tervezték.
Sok különbség nincs, a kabinban, a www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Draw/12.jpg.Lényeg, hogy a műszerfalnál a későbbi gépeken jelent meg az A jelű műhorizont. A Kbelyben lévő gépről kabinfotók www.wunderwaffe.narod.ru/Magazine/AirWar/70/Pictures/Color3.jpg
Ez alapján szerintem nem lehet egyértelműen a 3 vagy 2 ágyúshoz kötni a műszerfal kérdését.
Az antenna rádiócsatlakozósában és a motorzsalukban van még némi eltérés. Szerintem teljesen mindegy, hogy melyik műszerfalat rakod bele.
Muzzy
torpokoska 22197 2009. december 27. 18:42
Válasz erre
Csak komoly vevőknek :))) www.prideaircraft.com/flanker.htm
Elnézést a komolytalan reklámért.
Tibcsi 22196 2009. december 26. 06:20
Válasz erre
Sziasztok,

A La-7 esetében melyik a "korai" és melyik a "késői" verzió? Ugyanis kétféle műszerfalam van és nem tudom, melyiket építsem be. Én arra gondoltam, hogy a kétágyús a korai, a háromágyús a késői változat... de lehet, hogy tévedek.

Kösz: Tibcsi
migi 22195 2009. december 23. 16:38
Válasz erre
Kép 392
Kép 392
Kép 393
Kép 393
Kép 394
Kép 394
Kép 395
Kép 395
Kép 396
Kép 396
Kép 397
Kép 397

Sziasztok
Elkészült az az ICM Yak-7 V gépem , dobozból épitett kategória .
joozsyka 22194 2009. december 23. 12:45
Válasz erre
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003
Kép 004
Kép 004
Kép 006
Kép 006
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
1
1

Üdvözlet az Uraknak!

Befejeztem... Ha így folytatom, teljesen begolyózok ettől a sok ratyi makettől. (Novo Tupoljev SB-2)
Szeretnék mégegyszer köszönetet mondani a sok segítségért: a képekért Hunyo-nak Muzzynak, Vadásznak, és Wreckernek; az ICM maradékokért pedig Igornak.

Kívánok mindenkinek békés és kellemes karácsonyi ünnepeket!
Sikerekben és makettekben gazdag boldog új évet!
lucky 22193 2009. december 23. 09:52
Válasz erre
Szia Papa!
Vmi ilyesmire gondoltam én is.
Hajtőművezés esetén evidens, de más esetben nem.
Itt konkrétan egy An-12- re szólt a kérdés.Gondolom az eljárások hasonlóak mint a nálunk is rendszerben van/volt (?) An-26 -nál..

Nem vkok repülőgépes csak messziről ugatom ezt a szakmát, azért kérdezek néha marhaságnak látszó dolgokat.
Saját szakmámban kapok én is számomra természetes dolgokról marhaságnak tűnő kérdéseket ( sajna többnyire egyes főnökeimtől...).
Miggyuri 22192 2009. december 23. 06:11
Válasz erre
Egy pillanatra feltűnik a filmen egy Dragonfly is. Ezeket is használták az észak- vietnámiak Kambodzsában, de jutott a Nagy Tes(z)tvérnek is.
Miggyuri
Lacy 22191 2009. december 22. 21:43
Válasz erre
Sziasztok,

egy igazi különlegesség:
www.youtube.com/watch
Zsákmányolt dél-vietnámi F-5-ös, orosz színekben tesztelés alatt!
mig23papa 22190 2009. december 22. 20:24
Válasz erre
lucky

Nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is.
mig23papa 22189 2009. december 22. 20:23
Válasz erre
juge75

Minek- minek, nem csak hmű indításhoz kell illetve érdemes levenni az orr illetve farokdugót, hanem pl. kúp illetve gsf működés ellenőrzéskor is.
Monox 22188 2009. december 22. 19:51
Válasz erre
Köszönöm.

Érdekes mindenesetre. Azt hittem, hogy a képen látott gépek egy része repül Angolában, de aztán rájöttem, hogy honnan hiányzik egy P betű... :))
Egyébként szerintem csak azért kerültek oda, mert Horvátország nem tudta hadrendebe állítani őket, mint azokat az ex-ukrán, még korábban pedig ex-szovjet MiG-21biszeket, amivel a mai napig is vidáman repülnek.

Egy kis nyelvi kiegészítést is tennék (és ez nem kukacoskodás!) de azt gondolom, hogy minden volt Szovjet tagköztársaság nagyon kevés gép kivételével a mai napig is exszovjet gépekkel repül.
Lacy 22187 2009. december 22. 17:00
Válasz erre
Sziasztok,

az Oroszok a kilencvenes évek első felében kivonták a Mig-23-as típust az aktív alakulatok állományából. A kilencvenes évek második felében már csak Honi Légvédelem egy kiképző és két gyakorló ezredénél repült a Mig-23P változat. Aztán 1998-ban megszűnt a Honi Légvédelem mint önálló haderőnem, így ezt a maradék három ezredet is felszámolták. Továbbiakban, csak tárolják a gépeket. Nagyobb mennyiségben két javítóüzem mellett.

Az ex szovjet gépeket legtovább Ukrajna tartotta hadrendben, 2000-ig repülték a Mig-23MLD-t. Csak érdekesség képen ezek egy része most Angolában repül!
juge75 22186 2009. december 22. 16:54
Válasz erre
Illetve van egy speciális dolog, például a Mig-21 lokátor, ennél mivel a beömlő közepén található, a védősapkát le kell venni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.