/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Makettezõ 496984 2009. január 21. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a Mig 29 A harci együlésesre vagy egyáltalán a 29- esekhez kompatibilis-e a Mig 27 D UB blokkja? Sajnos nekem csak ilyen van és ezzel + két R 60- assal szeretném felfegyverezni.Előre is köszi.

Üdv..
Z.Pisti 496983 2009. január 21. 09:51
Válasz erre
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy
Mig-29 Academy

Sziasztok!
Gondoltam felteszek pár képet a gépemről,talán érdekel benneteket.Ez is az Academy 48-as együléses készlete "magyarul".Kapott egy komplett feljavítót az FM Details-től és H.A.D matricákat, a tízes gép jelzéseivel.Szép makett de a feljavító nagyon kell hozzá.Egyik kedvenc építésem volt,kb. hat éve követtem el.

Üdv:
Zöldág István
Puma Kecskeméti Makettklub
KapusiZoli 496982 2009. január 19. 09:56
Válasz erre
Köszönöm!
Tibor 496981 2009. január 19. 08:06
Válasz erre
Szevasz!
A régi, eredeti festésűeken egyiken sem volt a svancra felfestve, csak a harcikon. Az új festésűeknél ellenben úgy tűnik, hogy feketével fel van festve.
Tibor
PETI 496980 2009. január 19. 06:56
Válasz erre
Szia! Szerintem fel van mindre. De nézz utána azért fotók alapján. :) Üdv
Tibcsi 496979 2009. január 19. 00:29
Válasz erre
KapusiZoli 496978 2009. január 18. 23:17
Válasz erre
Hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy az UB-k függőleges vezérsíkjára fel van festve fehérrel az oldalszám mint az együléseseknél?
Köszönettel:
Zoli
Figaro 496977 2009. január 17. 07:38
Válasz erre
Szia István!
Köszönöm a részletes választ.
Üdv: Figaro
István 496976 2009. január 16. 23:03
Válasz erre
Szia Figaro!
A válasz a kérdésedre nem egyszerű.Az a gép ami a képen látható az nem B hanem C változatú amit nem ismerek de lehetséges hogy itt elhagyták a rugókat bár nem gondolnám.A mi B változatunkon ez a szituáció üzemszerűen nem fordulhat elő,nem üzemszerűen pedig akkor ha az összes rugó törött vagy kivan építve és a hidr.rögzítés oldva van.A hidr. rögzítés oldására van lehetőség földön szerelés és ell.céljából.
A másik kérdésedre a válasz hogy meg lehet csinálni,hogy a kopotyúk nyitva maradjanak(két féle képpen) de nem egyszerű és az egyiket nem is használják.Egyik mód ami használatos leállítás előtt egy "kapcsolót" ha lekapcsolnak akkor a kopoltyúk nem rögzítődnek de a mellsőpanel sem nyit ki ( a sziv.csat zárva marad)A másik mód amit nem használnak de elméletben lehetséges az a következő:egyik hmű leáll(forgórész kifut).Az álló hmű HVK ját stopból kitenni és ezután a másik hmű vet leállítani. Kifutás után a HVK vissza mehet stopba.Mivel ekkor már nincs nyomás a hidr. rendszerben a kopotyúk hidr.an nem lesznek rögzítve mert a rögzítéshez mindkét HVK nak stopba kell lenni.Ekkor csak a rugók tartják.(ez egy kicsit a rendszer becsapása)Hmű leállításkor amikor még a forgórész forog a HVK t TILOS a stopból kivenni mert ebben az esetben üza kerülhet az égőtérbe ami kigyuladáshoz vezethet azonnal vagy a következő indításkor.
Üdv
Figaro 496975 2009. január 14. 21:34
Válasz erre
MiG-29 ramp
MiG-29 ramp

István!
A leírásod alapján a mellékelt képen látható állapot, üzemszerűen nem állhat elő, ha jól értettem.
Hajtómű leállításkor, ha a HVK nem marad stopban, előfordulhat, hogy a kopoltyú - rögzítés nélkül - nyitva marad?
István 496974 2009. január 14. 21:33
Válasz erre
Szia buza!
Forszázskor minden ugyan így működik ahogy az előzőben leírtam.Forszázskor alapvetően a hmű alap paraméterei nem változnak jelentősen kivéve a tolóerőt,mivel forszázskor csak + üzát juttatunk a turbina utáni térbe ami meg gyuladva plusz tolóerőt ad.Forszázs kapcsoláskor a GSF et az üzemmódnak megfelelő átmérőre (nagyra) állítja a szabályzó automatika.
zoli1989 496973 2009. január 14. 21:27
Válasz erre
DSCF7825
DSCF7825
DSCF7827
DSCF7827

Én is voltam 2007-ben Brnoban :)
romeo 496972 2009. január 14. 20:22
Válasz erre
CIAF Air Fest, Brno, 2007
CIAF Air Fest, Brno, 2007

Brünn 2007
buza 496971 2009. január 14. 18:12
Válasz erre
Szia István!
Végre valaki összefoglalta a működést! Az a kérdésem, hogy ha forszázzsal száll fel a gép, akkor u.i. műxik-e, vagy akkor auto nyitja a szívócsatorna bemeneti redőnyeit?
Üdv: Búza
István 496970 2009. január 13. 22:10
Válasz erre
Szia mig23papa.
Röviden a rendszer működéséről.Alap helyzet a földön a szívcsat nyitva, felső bemenetek(kopoltyú) zárva(hidr mh álltal de nem hidr zár).Ind kor a HVK alapon ind gomb megnyom.Az ind. folyamat elindul.A felső bemenetek EH csapja (lásd GA csap)nyit és ha a hidr rendszerben a nyomás megnő a mh megszünteti a bemenetek rögzítését de ekkor még a rugók tartják tehát úgy tűnik hogy zárva vannak de nem.N2=35% a szív csat mellső panelje zár a szívás nyitja a kopoltyúkat(a mellső panel fea:identárgy elleni védelem).Felszálláskor V=200km/h mellső panel kinyit a csatorna teljesen nyitva a kopoltyúk helyzetét ettől kezdve a rugóerő és (a csatornában lévő nyomás és a kopoltyúk felletti nyomás viszony)eredője határozza meg.Hasonló mint a MIG 21 felszálló redőny csak itt van egy rugó ami zárás irányba dolgozik.Ha a szív.csat.zárva maradna akkor M 0,85 ig lehet így repülni.Futó behúz aut szab índul az ék szabályozza a beáromlási keresztmetszetet.Leszállás előtt futó ki szív.csat.nyit. ék alaphelyzet.V=200km/h mellső panel zár kopoltyúk a szívóhatás miatt nyitnak.Leállításkor egyik hmű leállít és az a szív.csat nyit.Másik hmű leállításakor ha a HVK stopba kerül a hmű leáll szív.csat.nyit fellső bemenetek a mh el rögzítődnek.Normál földi hmű próba során nincs lehetőség a szív csat kinyitására az ék sem vezérelhető hidraulikusan blokkolva van.A 723 as cikkben lévő kép az jól mutatja a működést.
mig23papa 496969 2009. január 13. 19:02
Válasz erre
Az alsó panel és a felső kopoltyú - szerény ismereteim szerint - kiegészítik egymást, az alsó alaphelyzetben zárva van, mégpedig azért hogy indításkor guruláskor hajtóműpróba, és a felszállás kezdeti szakaszában ne szívja be a szemetet, ne kerüljön idegen tárgy a szívócsatornába és a hajtóműbe, és gondolom hogy ne szívja be a mechanikust ha elbambulna :-))

Ahogy én tudom a nyitása blokkolva van a repülő 200 km/óra sebességéig , mert ekkora sebességnél már elemelkedik az orra a gépnek, és ekkor már ki is kell nyílnia, mert a felső kopoltyúkon beáramló levegő már nem elegendő a hajtómű megfelelő működéséhez. További sebesség növekedéskor már akkora lesz a levegő nyomása a szívócsatornában, hogy a felső kopoltyúkat bezárja.

Úgy gondolom, hogy földi hajtómű ellenőrzés során a sebesség imitálásával ki lehet nyitni az alsó panelt, mint ahogy pl. a Mig 21 nél is ki lehet nyomni az orrkúpot, ahol a blokkolás az orrfutóra volt kötve, és ahogy a Mig 23 - nál is lehet mozgatni a szívócsatorna panelokat.

Azt nem tudom hogy a felső kopoltyúkat mi és hogyan zárja be, és tartja zárva a hajtómű leállítása után ha egyáltalán bezárja valami, hogy a csapadék és egyéb idegen holmi ne hulljon be a szívócsatornába.

Természetesen nem biztos , hogy így működik, de mintha erről hallottam volna mikor arra jártam.

Nyomozzak tovább, vagy elég ennyi a témáról?
mig-29 496968 2009. január 13. 16:24
Válasz erre
A kopoltyút hidraulikazár zárja mely a hvk helyzetétől függ ill. a hidraulikanyomás meglététől. Ha a hvk kiveszed stop helyzetből és van nyomás akkor kiold a zár.
István 496967 2009. január 11. 20:34
Válasz erre
"Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van"
A felső bemenetek függetlenek a mellső panel helyzetétől.
Tibor 496966 2009. január 11. 20:03
Válasz erre
Ne haragudj, de ez így, ebben a formában érthetetlen. Mi a fél igazság?
Tibor
István 496965 2009. január 11. 19:54
Válasz erre
Bocs de amit ide irtál az csak félig igaz.
Levix 496964 2009. január 11. 16:14
Válasz erre
Ok. Értem. Nincs több kérdés :). Nem tudom az angol szakirodalom honnan vette, hogy a kopoltyúk kompozit anyagból vannak. Ezek szerint egy közönséges alulemez.
mig-29 496963 2009. január 11. 13:25
Válasz erre
Az első kérdésedre igen a válasz de szervizeléskor sincsenek nyitva csak kézzel be lehet nyomni.
A másodikra, a panel amelyik bezár földi hajtóműindításkor 35%-nál (bár most a pontos paraméterre nem emlékszem majd holnap megkérdezek egy sárkányost). Repülés közben nincs reteszelve a kopoltyú ez jól megfigyelhető késrepüléskor mikor csak úgy lifeg.
A panel viszont mozog repülés közben mert mert az ékrendszerrel egyszerre működik.A panel viszont csak 200km/h után kezd dolgozni tehát pl földi hajtoműpróbánál nem láthatod bemenni.
Levix 496962 2009. január 11. 11:36
Válasz erre
Tehát a kopoltyúkat álló (mármint álló hajtóművű) gépnél, nem szervizelést feltételezve nem láthatjuk nyitott állapotban?

A szívócsatorna bent van mit jelent? Zárva a szívócsatorna, vagy nyitva? Ha repül a gép akkor reteszelve lenne a kopoltyú? De akkor mi nyitja ilyenkor?
migi 496961 2009. január 11. 09:37
Válasz erre
MiG_29_25_LHKE_erk_004
MiG_29_25_LHKE_erk_004
MiG_29_25_LHKE_erk_006
MiG_29_25_LHKE_erk_006
MiG_29_24_LHKE_erk_003
MiG_29_24_LHKE_erk_003

A többit már feltették .
mig-29 496960 2009. január 11. 09:05
Válasz erre
Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van ez pedig csak hidraulikusan lehetséges külső hidraulikakocsiról ill. hajtóműleállításkor, ebben az esetben tényleg be lehet nyomni teljesen a kopoltyúkat.
mig-29 496959 2009. január 10. 22:49
Válasz erre
A kopoltyús vita elindításáért elnézést mindenkitől!

Kaszab Tibor fhdgy.
Mig-29 Fegyver csop. pk.
:)
doky3 496958 2009. január 10. 22:42
Válasz erre
Erről egy korai Top Gun-ban volt egy kapcsolódó cikk, ha jól emlékszem Kiskunlac-házán állomásozó orosz Mig-29-eseknél fordult elő, hogy szerelés(?) után a hajtómű-veket beindítva a kopoltyúkon felejtett villáskulcsot beszippantott a gép. Persze hmű. selejtezés lett a vége. Nem tudom igaz-e a sztori, de az oroszokról olvasott sztorik ismeretében nem tartom lehetetlennek.

doky
Rumcájsz_52 496957 2009. január 10. 22:25
Válasz erre
István
Köszi a javítást, ezek szerint én sem tudtam egész pontosan.
Üdv R_52
VO101_Papi 496956 2009. január 10. 21:24
Válasz erre
Migi!
mindegyikről ha van:)
Búza!
Köszi, ezekre gondoltam, már csak évek kérdése, és elkészül az UB.
István 496955 2009. január 10. 21:14
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52
Ne haragudj,hogy beleszólok de egy pár apróságot módosítanák a hozzászólásodba.Először is az a mhenger hidraulikus és a fea a felső bemenetek rögzítése ha a HVK stopba van.De van rugója is minden egyes panelnak tehát rep közben a panel helyzetét a rugóerő és a (szívócsatornában és a panelok feletti nyomás viszonya)határozza meg ahogy írtad is.A mellső panel ami a szívócsatornát zárja földön nyitva van(Zárása n2=35%).Kézi működtetése nem lehetséges.(csak hidraulikusan)

Levix
A kopoltyúk teljesen fémépítésűek nem kopozit.Ezért voltak problémák az elején a szegecsekkel ha emlékeztek rá.
buza 496954 2009. január 10. 21:00
Válasz erre
MIG_2~36
MIG_2~36
MIG_2~38
MIG_2~38
MIG_2~42
MIG_2~42

Igen, néhány matrica kellet.
borisz 496953 2009. január 10. 20:56
Válasz erre
Szóval gyorsan kellett valami a csillag helyett, ami nem végleges?
Ééértem.
zsury 496952 2009. január 10. 20:51
Válasz erre
Mert eredeti orosz felségjellel érkeztek a gépek, ha jól tudom, és a fotózás kedvéért rakták fel ezt az ideiglenes "matricás" felségjelet.
PETI 496951 2009. január 10. 20:48
Válasz erre
Mert ideiglenesen ezzel takarták le a vörös csillagokat a vezérsíkon.
borisz 496950 2009. január 10. 20:45
Válasz erre
buza 496949 2009. január 10. 20:29
Válasz erre
MIG_2~40
MIG_2~40

Ilyenre gondolsz?
migi 496948 2009. január 10. 20:19
Válasz erre
És melyik oldalszámúról kellene ?
buza 496947 2009. január 10. 19:03
Válasz erre
Bocs, a csatorna zárólemezére gondoltam, hogy forszázsnál kinyílik és ha kell a hm. még a felső zsalukon keresztül is tud levegőt szívni úgy, mint a 21-esnél.
buza 496946 2009. január 10. 18:58
Válasz erre
Szia R_52!
Forszázs kapcsolásnál nem nyílik ki azonnal? Bár elvileg a hm. által beszívott levegő mennyisége nem több mint max. gázon, de mintha ilyenről hallottam volna.
Üdv: Búza
VO101_Papi 496945 2009. január 10. 17:54
Válasz erre
Na akkor ezt kiveséztük:)

Más, nincsenek valakinek véletlenül fotói a 93-ban hazaérkező UB-ről, egyet már találtam itt, meg néhányat az Top Gunban. Lematricázos felségjeles UB-ét szeretnék építeni, matricám van hozzá, csak kép kellene.

Papi
Rumcájsz_52 496944 2009. január 10. 17:45
Válasz erre
Üdv minden kopoltyú iránt érdeklődőnek.
A kopoltyú működését az 555. sz. hsz.-ben már leirtam. A rajzokon látható, kopoltyúkhoz kapcsolt munkahenger nem hidraulikus működtetésű, hanem csak a zárást biztositó rugó háza, tehát a nyitást létrehozhatja mechanikus erő is /ha rálépsz, beleesel a nyilásba/, és létrehozhatja a szivócsatorna és a környezet közti nyomáskülönbség is, a rugónak ui. mindegy, mitől hat rá valamilyen erő, ha az erősebb nála, akkor enged az erőszaknak. A szivócsatorna zárólemez automatikus müködtetését hidraulikus munkahenger végzi, a nyitás-zárási határérték 200 km/ó, az orrfutóhoz nincs köze, de azért működik egyszerre, mert normál terhelésű felszállásnál ez az orrfutó elemelési sebessége. A zárólemez normál üzemi állapota földön a zárt helyzet, de van kézi nyitási lehetősége is, mivel vannak olyan müszaki munkák, amikhez valahogy be kell jutni a szívócsatornába.
Tibor 496943 2009. január 10. 15:22
Válasz erre
Szia!
Persze, ha egyszer elkészül nem csak a vitrinnek szánnám, hanem versenyen is megmérettetném. No és ugye a szigorú, szakértő(?) zsüri.
Tibor
Apaka 496942 2009. január 10. 14:40
Válasz erre
Hát fiúk nemtom. Tibor nem repülni akar vele, hanem a vitrinbe kitenni. Arra viszont nagyon jó lesz így is, mert szépen megcsinálta. Őszintén szólva én azokon a maketteken is ki fogom nyitni amin gyárilag zárva van, mert sokkal jobban néz ki ...
Figaro 496941 2009. január 10. 12:44
Válasz erre
A középső képen, 10-es oldalszám, ha jól látom nyitva van a kopoltyú.
Puffyn 496940 2009. január 10. 12:35
Válasz erre
Tibor

röviden és tömören. Nem! A kopoltyúkat ha nincsenek zárva akkor is egy rugó tartja csukott helyzetben. A redönyök pedig nyitott helyzetben szoktak lenni.

Figaro

Azért vannak nyitva még a redönyök mert valószínüleg az a hajtómű még nem jár. Csak akkor csukódnak le a elér egy bizonyos fordulatszámot a hajtómű.

Puffyn
levix 496939 2009. január 10. 11:43
Válasz erre
A FOD (idegen test okozta sérülés) lemez elől bezár automatikusan ha elindul a hajtómű, megjön nyomás, bezár. A gurulás közben és a felszállásnál zárva van. Ilyenkor a kopoltyúkon kapja a hajtómű a levegőt. A korai modelleknél sok gond volt az alacsonyra tett beömlő sok szemetet szívott be, ezt fokozta a legkorábbi modelleken az előrébb levő orrfutó. Ezt később hátrébb helyezték és sárvédőt raktak az orrkerekekre. Az orrfutó vezérli azt a kapcsolót ami kb. 200 km/h-nál nyitja a nyílást, ekkor már az orra fent van a gépnek kisebb az esély a szemét beszívásra és a hajtómű levegő igénye is megnő. Innentől kezdve a hajtómű levegőigényének megfelelően nyit-zár (persze már nem teljesen). Zárt beszívóval is lehet repülni de max. 0,8 Mach-al. A redőnyök rugóterhelésűek. Ezek kompozit anyagból készültek, ezért sem célszerű rájuk lépni, meg azért sem mert nem tartanak meg, max, csak egy macskát. Ha a gépet leparkolják ráteszik a fémburkolatot a sérülések elkerülése miatt. Szerintem álló gépnél ezek zárva vannak, hacsak valamilyen oknál fogva nem akasztájk ki őket, de ez már szerviz állapot nem üzemeltetési.
Figaro 496938 2009. január 10. 10:38
Válasz erre
mig29-2 b
mig29-2 b
MiG-29
MiG-29
mig29-020
mig29-020

Sziasztok!
Néhány kép redőny-kopoltyú ügyben.
f2d 496937 2009. január 10. 10:33
Válasz erre
Kopoltyúk ide vagy oda nagyon preckó a 29-esed.
Tibor 496936 2009. január 10. 10:30
Válasz erre
Köszi a hozzászólásod. Lehet olyan eset, hogy az előkészítés során a pilóta kabin üres, a redőnyök zárva vannak és a kopoltyúk nyitva?
Tibor
Puffyn 496935 2009. január 10. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!

Konkrét szakmai magyarázattal nem tudok szolgálni de napi kapcsolatban vagyok a Mig-gel! Teljesen más szakirányon dolgozom és csak arra tudok hagyatkozni amit láttam és tapasztaltam a gépen. Az a fotó ami a 707-es hozzászólásban van tényleg egy indítást ábrázol és ilyenkor a hajtómű a kopolytyúkon keresztül szívja a lvegőt, nehogy valamit beszívjon a beömlőnyílásokon keresztül.A redönyök ilyenkor zárva vannak és ha jól tudom akkor a 200 vagy 250 km/h sebességnél nyílnak ki. A kopoltyúk ekkor nem záródnak mert bizonyos helyzetekben onnan is szív a hajtómű. Ha jól emlékszem egyszer valaki korrekt magyarázattal szolgált ezzel kapcsolatban egy kb. tavaly őszi hozzászólásban.

A kopoltyúk álló helyzetben zárva vannak mert ha valaki belelépne a gépen mászkálva akkor valószínűleg lábtörés vagy legalább zúzódás lenne a vége.

Amit írtam ne vagyétek szentírásnak mert mint mondtam igaz hogy a gépen dolgozom de más szakirányon.

üdv. Puffyn
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.