<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Makettezõ | Adatlap | 496984 | 2009. január 21. 20:54 | ![]() | |
Z.Pisti | Adatlap | 496983 | 2009. január 21. 09:51 | ![]() | |
Sziasztok! Gondoltam felteszek pár képet a gépemről,talán érdekel benneteket.Ez is az Academy 48-as együléses készlete "magyarul".Kapott egy komplett feljavítót az FM Details-től és H.A.D matricákat, a tízes gép jelzéseivel.Szép makett de a feljavító nagyon kell hozzá.Egyik kedvenc építésem volt,kb. hat éve követtem el. Üdv: Zöldág István Puma Kecskeméti Makettklub | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 496982 | 2009. január 19. 09:56 | ![]() | |
Köszönöm! | |||||
Tibor | Adatlap | 496981 | 2009. január 19. 08:06 | ![]() | |
Szevasz! A régi, eredeti festésűeken egyiken sem volt a svancra felfestve, csak a harcikon. Az új festésűeknél ellenben úgy tűnik, hogy feketével fel van festve. Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 496980 | 2009. január 19. 06:56 | ![]() | |
Szia! Szerintem fel van mindre. De nézz utána azért fotók alapján. :) Üdv | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496979 | 2009. január 19. 00:29 | ![]() | |
Tudtommal nincs. | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 496978 | 2009. január 18. 23:17 | ![]() | |
Hello! Azt szeretném kérdezni, hogy az UB-k függőleges vezérsíkjára fel van festve fehérrel az oldalszám mint az együléseseknél? Köszönettel: Zoli | |||||
Figaro | Adatlap | 496977 | 2009. január 17. 07:38 | ![]() | |
Szia István! Köszönöm a részletes választ. Üdv: Figaro | |||||
István | Adatlap | 496976 | 2009. január 16. 23:03 | ![]() | |
Szia Figaro! A válasz a kérdésedre nem egyszerű.Az a gép ami a képen látható az nem B hanem C változatú amit nem ismerek de lehetséges hogy itt elhagyták a rugókat bár nem gondolnám.A mi B változatunkon ez a szituáció üzemszerűen nem fordulhat elő,nem üzemszerűen pedig akkor ha az összes rugó törött vagy kivan építve és a hidr.rögzítés oldva van.A hidr. rögzítés oldására van lehetőség földön szerelés és ell.céljából. A másik kérdésedre a válasz hogy meg lehet csinálni,hogy a kopotyúk nyitva maradjanak(két féle képpen) de nem egyszerű és az egyiket nem is használják.Egyik mód ami használatos leállítás előtt egy "kapcsolót" ha lekapcsolnak akkor a kopoltyúk nem rögzítődnek de a mellsőpanel sem nyit ki ( a sziv.csat zárva marad)A másik mód amit nem használnak de elméletben lehetséges az a következő:egyik hmű leáll(forgórész kifut).Az álló hmű HVK ját stopból kitenni és ezután a másik hmű vet leállítani. Kifutás után a HVK vissza mehet stopba.Mivel ekkor már nincs nyomás a hidr. rendszerben a kopotyúk hidr.an nem lesznek rögzítve mert a rögzítéshez mindkét HVK nak stopba kell lenni.Ekkor csak a rugók tartják.(ez egy kicsit a rendszer becsapása)Hmű leállításkor amikor még a forgórész forog a HVK t TILOS a stopból kivenni mert ebben az esetben üza kerülhet az égőtérbe ami kigyuladáshoz vezethet azonnal vagy a következő indításkor. Üdv | |||||
Figaro | Adatlap | 496975 | 2009. január 14. 21:34 | ![]() | |
István! A leírásod alapján a mellékelt képen látható állapot, üzemszerűen nem állhat elő, ha jól értettem. Hajtómű leállításkor, ha a HVK nem marad stopban, előfordulhat, hogy a kopoltyú - rögzítés nélkül - nyitva marad? | |||||
István | Adatlap | 496974 | 2009. január 14. 21:33 | ![]() | |
Szia buza! Forszázskor minden ugyan így működik ahogy az előzőben leírtam.Forszázskor alapvetően a hmű alap paraméterei nem változnak jelentősen kivéve a tolóerőt,mivel forszázskor csak + üzát juttatunk a turbina utáni térbe ami meg gyuladva plusz tolóerőt ad.Forszázs kapcsoláskor a GSF et az üzemmódnak megfelelő átmérőre (nagyra) állítja a szabályzó automatika. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 496973 | 2009. január 14. 21:27 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 496972 | 2009. január 14. 20:22 | ![]() | |
buza | Adatlap | 496971 | 2009. január 14. 18:12 | ![]() | |
Szia István! Végre valaki összefoglalta a működést! Az a kérdésem, hogy ha forszázzsal száll fel a gép, akkor u.i. műxik-e, vagy akkor auto nyitja a szívócsatorna bemeneti redőnyeit? Üdv: Búza | |||||
István | Adatlap | 496970 | 2009. január 13. 22:10 | ![]() | |
Szia mig23papa. Röviden a rendszer működéséről.Alap helyzet a földön a szívcsat nyitva, felső bemenetek(kopoltyú) zárva(hidr mh álltal de nem hidr zár).Ind kor a HVK alapon ind gomb megnyom.Az ind. folyamat elindul.A felső bemenetek EH csapja (lásd GA csap)nyit és ha a hidr rendszerben a nyomás megnő a mh megszünteti a bemenetek rögzítését de ekkor még a rugók tartják tehát úgy tűnik hogy zárva vannak de nem.N2=35% a szív csat mellső panelje zár a szívás nyitja a kopoltyúkat(a mellső panel fea:identárgy elleni védelem).Felszálláskor V=200km/h mellső panel kinyit a csatorna teljesen nyitva a kopoltyúk helyzetét ettől kezdve a rugóerő és (a csatornában lévő nyomás és a kopoltyúk felletti nyomás viszony)eredője határozza meg.Hasonló mint a MIG 21 felszálló redőny csak itt van egy rugó ami zárás irányba dolgozik.Ha a szív.csat.zárva maradna akkor M 0,85 ig lehet így repülni.Futó behúz aut szab índul az ék szabályozza a beáromlási keresztmetszetet.Leszállás előtt futó ki szív.csat.nyit. ék alaphelyzet.V=200km/h mellső panel zár kopoltyúk a szívóhatás miatt nyitnak.Leállításkor egyik hmű leállít és az a szív.csat nyit.Másik hmű leállításakor ha a HVK stopba kerül a hmű leáll szív.csat.nyit fellső bemenetek a mh el rögzítődnek.Normál földi hmű próba során nincs lehetőség a szív csat kinyitására az ék sem vezérelhető hidraulikusan blokkolva van.A 723 as cikkben lévő kép az jól mutatja a működést. | |||||
mig23papa | Adatlap | 496969 | 2009. január 13. 19:02 | ![]() | |
Az alsó panel és a felső kopoltyú - szerény ismereteim szerint - kiegészítik egymást, az alsó alaphelyzetben zárva van, mégpedig azért hogy indításkor guruláskor hajtóműpróba, és a felszállás kezdeti szakaszában ne szívja be a szemetet, ne kerüljön idegen tárgy a szívócsatornába és a hajtóműbe, és gondolom hogy ne szívja be a mechanikust ha elbambulna :-)) Ahogy én tudom a nyitása blokkolva van a repülő 200 km/óra sebességéig , mert ekkora sebességnél már elemelkedik az orra a gépnek, és ekkor már ki is kell nyílnia, mert a felső kopoltyúkon beáramló levegő már nem elegendő a hajtómű megfelelő működéséhez. További sebesség növekedéskor már akkora lesz a levegő nyomása a szívócsatornában, hogy a felső kopoltyúkat bezárja. Úgy gondolom, hogy földi hajtómű ellenőrzés során a sebesség imitálásával ki lehet nyitni az alsó panelt, mint ahogy pl. a Mig 21 nél is ki lehet nyomni az orrkúpot, ahol a blokkolás az orrfutóra volt kötve, és ahogy a Mig 23 - nál is lehet mozgatni a szívócsatorna panelokat. Azt nem tudom hogy a felső kopoltyúkat mi és hogyan zárja be, és tartja zárva a hajtómű leállítása után ha egyáltalán bezárja valami, hogy a csapadék és egyéb idegen holmi ne hulljon be a szívócsatornába. Természetesen nem biztos , hogy így működik, de mintha erről hallottam volna mikor arra jártam. Nyomozzak tovább, vagy elég ennyi a témáról? | |||||
mig-29 | Adatlap | 496968 | 2009. január 13. 16:24 | ![]() | |
A kopoltyút hidraulikazár zárja mely a hvk helyzetétől függ ill. a hidraulikanyomás meglététől. Ha a hvk kiveszed stop helyzetből és van nyomás akkor kiold a zár. | |||||
István | Adatlap | 496967 | 2009. január 11. 20:34 | ![]() | |
"Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van" A felső bemenetek függetlenek a mellső panel helyzetétől. | |||||
Tibor | Adatlap | 496966 | 2009. január 11. 20:03 | ![]() | |
Ne haragudj, de ez így, ebben a formában érthetetlen. Mi a fél igazság? Tibor | |||||
István | Adatlap | 496965 | 2009. január 11. 19:54 | ![]() | |
Bocs de amit ide irtál az csak félig igaz. | |||||
Levix | Adatlap | 496964 | 2009. január 11. 16:14 | ![]() | |
Ok. Értem. Nincs több kérdés :). Nem tudom az angol szakirodalom honnan vette, hogy a kopoltyúk kompozit anyagból vannak. Ezek szerint egy közönséges alulemez. | |||||
mig-29 | Adatlap | 496963 | 2009. január 11. 13:25 | ![]() | |
Az első kérdésedre igen a válasz de szervizeléskor sincsenek nyitva csak kézzel be lehet nyomni. A másodikra, a panel amelyik bezár földi hajtóműindításkor 35%-nál (bár most a pontos paraméterre nem emlékszem majd holnap megkérdezek egy sárkányost). Repülés közben nincs reteszelve a kopoltyú ez jól megfigyelhető késrepüléskor mikor csak úgy lifeg. A panel viszont mozog repülés közben mert mert az ékrendszerrel egyszerre működik.A panel viszont csak 200km/h után kezd dolgozni tehát pl földi hajtoműpróbánál nem láthatod bemenni. | |||||
Levix | Adatlap | 496962 | 2009. január 11. 11:36 | ![]() | |
Tehát a kopoltyúkat álló (mármint álló hajtóművű) gépnél, nem szervizelést feltételezve nem láthatjuk nyitott állapotban? A szívócsatorna bent van mit jelent? Zárva a szívócsatorna, vagy nyitva? Ha repül a gép akkor reteszelve lenne a kopoltyú? De akkor mi nyitja ilyenkor? | |||||
migi | Adatlap | 496961 | 2009. január 11. 09:37 | ![]() | |
A többit már feltették . | |||||
mig-29 | Adatlap | 496960 | 2009. január 11. 09:05 | ![]() | |
Ja és ha a szívócsatorna panel bent van nem lehet benyomni a kopoltyúkat mert reteszelve vannak csak akkor ha a panel kint van ez pedig csak hidraulikusan lehetséges külső hidraulikakocsiról ill. hajtóműleállításkor, ebben az esetben tényleg be lehet nyomni teljesen a kopoltyúkat. | |||||
mig-29 | Adatlap | 496959 | 2009. január 10. 22:49 | ![]() | |
A kopoltyús vita elindításáért elnézést mindenkitől! Kaszab Tibor fhdgy. Mig-29 Fegyver csop. pk. :) | |||||
doky3 | Adatlap | 496958 | 2009. január 10. 22:42 | ![]() | |
Erről egy korai Top Gun-ban volt egy kapcsolódó cikk, ha jól emlékszem Kiskunlac-házán állomásozó orosz Mig-29-eseknél fordult elő, hogy szerelés(?) után a hajtómű-veket beindítva a kopoltyúkon felejtett villáskulcsot beszippantott a gép. Persze hmű. selejtezés lett a vége. Nem tudom igaz-e a sztori, de az oroszokról olvasott sztorik ismeretében nem tartom lehetetlennek. doky | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 496957 | 2009. január 10. 22:25 | ![]() | |
István Köszi a javítást, ezek szerint én sem tudtam egész pontosan. Üdv R_52 | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496956 | 2009. január 10. 21:24 | ![]() | |
Migi! mindegyikről ha van:) Búza! Köszi, ezekre gondoltam, már csak évek kérdése, és elkészül az UB. | |||||
István | Adatlap | 496955 | 2009. január 10. 21:14 | ![]() | |
Szia Rumcájsz_52 Ne haragudj,hogy beleszólok de egy pár apróságot módosítanák a hozzászólásodba.Először is az a mhenger hidraulikus és a fea a felső bemenetek rögzítése ha a HVK stopba van.De van rugója is minden egyes panelnak tehát rep közben a panel helyzetét a rugóerő és a (szívócsatornában és a panelok feletti nyomás viszonya)határozza meg ahogy írtad is.A mellső panel ami a szívócsatornát zárja földön nyitva van(Zárása n2=35%).Kézi működtetése nem lehetséges.(csak hidraulikusan) Levix A kopoltyúk teljesen fémépítésűek nem kopozit.Ezért voltak problémák az elején a szegecsekkel ha emlékeztek rá. | |||||
buza | Adatlap | 496954 | 2009. január 10. 21:00 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 496953 | 2009. január 10. 20:56 | ![]() | |
Szóval gyorsan kellett valami a csillag helyett, ami nem végleges? Ééértem. | |||||
zsury | Adatlap | 496952 | 2009. január 10. 20:51 | ![]() | |
Mert eredeti orosz felségjellel érkeztek a gépek, ha jól tudom, és a fotózás kedvéért rakták fel ezt az ideiglenes "matricás" felségjelet. | |||||
PETI | Adatlap | 496951 | 2009. január 10. 20:48 | ![]() | |
Mert ideiglenesen ezzel takarták le a vörös csillagokat a vezérsíkon. | |||||
borisz | Adatlap | 496950 | 2009. január 10. 20:45 | ![]() | |
Miért volt ilyen a felségjel? | |||||
buza | Adatlap | 496949 | 2009. január 10. 20:29 | ![]() | |
migi | Adatlap | 496948 | 2009. január 10. 20:19 | ![]() | |
És melyik oldalszámúról kellene ? | |||||
buza | Adatlap | 496947 | 2009. január 10. 19:03 | ![]() | |
Bocs, a csatorna zárólemezére gondoltam, hogy forszázsnál kinyílik és ha kell a hm. még a felső zsalukon keresztül is tud levegőt szívni úgy, mint a 21-esnél. | |||||
buza | Adatlap | 496946 | 2009. január 10. 18:58 | ![]() | |
Szia R_52! Forszázs kapcsolásnál nem nyílik ki azonnal? Bár elvileg a hm. által beszívott levegő mennyisége nem több mint max. gázon, de mintha ilyenről hallottam volna. Üdv: Búza | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 496945 | 2009. január 10. 17:54 | ![]() | |
Na akkor ezt kiveséztük:) Más, nincsenek valakinek véletlenül fotói a 93-ban hazaérkező UB-ről, egyet már találtam itt, meg néhányat az Top Gunban. Lematricázos felségjeles UB-ét szeretnék építeni, matricám van hozzá, csak kép kellene. Papi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 496944 | 2009. január 10. 17:45 | ![]() | |
Üdv minden kopoltyú iránt érdeklődőnek. A kopoltyú működését az 555. sz. hsz.-ben már leirtam. A rajzokon látható, kopoltyúkhoz kapcsolt munkahenger nem hidraulikus működtetésű, hanem csak a zárást biztositó rugó háza, tehát a nyitást létrehozhatja mechanikus erő is /ha rálépsz, beleesel a nyilásba/, és létrehozhatja a szivócsatorna és a környezet közti nyomáskülönbség is, a rugónak ui. mindegy, mitől hat rá valamilyen erő, ha az erősebb nála, akkor enged az erőszaknak. A szivócsatorna zárólemez automatikus müködtetését hidraulikus munkahenger végzi, a nyitás-zárási határérték 200 km/ó, az orrfutóhoz nincs köze, de azért működik egyszerre, mert normál terhelésű felszállásnál ez az orrfutó elemelési sebessége. A zárólemez normál üzemi állapota földön a zárt helyzet, de van kézi nyitási lehetősége is, mivel vannak olyan müszaki munkák, amikhez valahogy be kell jutni a szívócsatornába. | |||||
Tibor | Adatlap | 496943 | 2009. január 10. 15:22 | ![]() | |
Szia! Persze, ha egyszer elkészül nem csak a vitrinnek szánnám, hanem versenyen is megmérettetném. No és ugye a szigorú, szakértő(?) zsüri. Tibor | |||||
Apaka | Adatlap | 496942 | 2009. január 10. 14:40 | ![]() | |
Hát fiúk nemtom. Tibor nem repülni akar vele, hanem a vitrinbe kitenni. Arra viszont nagyon jó lesz így is, mert szépen megcsinálta. Őszintén szólva én azokon a maketteken is ki fogom nyitni amin gyárilag zárva van, mert sokkal jobban néz ki ... | |||||
Figaro | Adatlap | 496941 | 2009. január 10. 12:44 | ![]() | |
A középső képen, 10-es oldalszám, ha jól látom nyitva van a kopoltyú. | |||||
Puffyn | Adatlap | 496940 | 2009. január 10. 12:35 | ![]() | |
Tibor röviden és tömören. Nem! A kopoltyúkat ha nincsenek zárva akkor is egy rugó tartja csukott helyzetben. A redönyök pedig nyitott helyzetben szoktak lenni. Figaro Azért vannak nyitva még a redönyök mert valószínüleg az a hajtómű még nem jár. Csak akkor csukódnak le a elér egy bizonyos fordulatszámot a hajtómű. Puffyn | |||||
levix | Adatlap | 496939 | 2009. január 10. 11:43 | ![]() | |
A FOD (idegen test okozta sérülés) lemez elől bezár automatikusan ha elindul a hajtómű, megjön nyomás, bezár. A gurulás közben és a felszállásnál zárva van. Ilyenkor a kopoltyúkon kapja a hajtómű a levegőt. A korai modelleknél sok gond volt az alacsonyra tett beömlő sok szemetet szívott be, ezt fokozta a legkorábbi modelleken az előrébb levő orrfutó. Ezt később hátrébb helyezték és sárvédőt raktak az orrkerekekre. Az orrfutó vezérli azt a kapcsolót ami kb. 200 km/h-nál nyitja a nyílást, ekkor már az orra fent van a gépnek kisebb az esély a szemét beszívásra és a hajtómű levegő igénye is megnő. Innentől kezdve a hajtómű levegőigényének megfelelően nyit-zár (persze már nem teljesen). Zárt beszívóval is lehet repülni de max. 0,8 Mach-al. A redőnyök rugóterhelésűek. Ezek kompozit anyagból készültek, ezért sem célszerű rájuk lépni, meg azért sem mert nem tartanak meg, max, csak egy macskát. Ha a gépet leparkolják ráteszik a fémburkolatot a sérülések elkerülése miatt. Szerintem álló gépnél ezek zárva vannak, hacsak valamilyen oknál fogva nem akasztájk ki őket, de ez már szerviz állapot nem üzemeltetési. | |||||
Figaro | Adatlap | 496938 | 2009. január 10. 10:38 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 496937 | 2009. január 10. 10:33 | ![]() | |
Kopoltyúk ide vagy oda nagyon preckó a 29-esed. | |||||
Tibor | Adatlap | 496936 | 2009. január 10. 10:30 | ![]() | |
Köszi a hozzászólásod. Lehet olyan eset, hogy az előkészítés során a pilóta kabin üres, a redőnyök zárva vannak és a kopoltyúk nyitva? Tibor | |||||
Puffyn | Adatlap | 496935 | 2009. január 10. 09:23 | ![]() | |
Sziasztok! Konkrét szakmai magyarázattal nem tudok szolgálni de napi kapcsolatban vagyok a Mig-gel! Teljesen más szakirányon dolgozom és csak arra tudok hagyatkozni amit láttam és tapasztaltam a gépen. Az a fotó ami a 707-es hozzászólásban van tényleg egy indítást ábrázol és ilyenkor a hajtómű a kopolytyúkon keresztül szívja a lvegőt, nehogy valamit beszívjon a beömlőnyílásokon keresztül.A redönyök ilyenkor zárva vannak és ha jól tudom akkor a 200 vagy 250 km/h sebességnél nyílnak ki. A kopoltyúk ekkor nem záródnak mert bizonyos helyzetekben onnan is szív a hajtómű. Ha jól emlékszem egyszer valaki korrekt magyarázattal szolgált ezzel kapcsolatban egy kb. tavaly őszi hozzászólásban. A kopoltyúk álló helyzetben zárva vannak mert ha valaki belelépne a gépen mászkálva akkor valószínűleg lábtörés vagy legalább zúzódás lenne a vége. Amit írtam ne vagyétek szentírásnak mert mint mondtam igaz hogy a gépen dolgozom de más szakirányon. üdv. Puffyn |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Azt szeretném kérdezni, hogy a Mig 29 A harci együlésesre vagy egyáltalán a 29- esekhez kompatibilis-e a Mig 27 D UB blokkja? Sajnos nekem csak ilyen van és ezzel + két R 60- assal szeretném felfegyverezni.Előre is köszi.
Üdv..