<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Gabusch | Adatlap | 357441 | 2009. február 3. 23:47 | ||
zsola | Adatlap | 357440 | 2009. február 3. 23:05 | ||
"(bárcsak kiadnák a fontosabb japán társaikat és a IX-es típust)" milyen igaz! IX C41...például. | |||||
Gabusch | Adatlap | 357439 | 2009. február 3. 20:21 | ||
Pedig sok szempontból nagyon emlékeztetnek egymásra. Beleértve pl. a tökegyforma belső merevítéseket. Sajnos a Wolfpack kitet már összeépítettem, így nem tudom összehasonlítani a kicsivel, hogy mennyiben más az alkatrészbontása. | |||||
ChevyG | Adatlap | 357438 | 2009. február 3. 16:20 | ||
félre értés ne essék, szerintem szuperek a 144-es készletei a revellnek! (bárcsak kiadnák a fontosabb japán társaikat és a IX-es típust) | |||||
sanyi | Adatlap | 357437 | 2009. február 3. 16:15 | ||
Hát idén se sok 144-es úszógépezetmakettet fogok venni:( Sanyi | |||||
ChevyG | Adatlap | 357436 | 2009. február 3. 16:13 | ||
szerintem a Revell 72-es és 144-es tengoknak közük nincs egymáshoz! (ez nem tamija) | |||||
Gonzo | Adatlap | 357435 | 2009. február 3. 15:08 | ||
Sziasztok Kollégák! Érdeklődnék hogy van e valakinek tapasztalata a BRONCO 1/350-es modern tengeralatjárókkal kapcsolatban SEAWOLF, KILO, SUNG (e két utóbbi ha jól értem teljesen új szerszám) Köszi: Gonzo | |||||
Gabusch | Adatlap | 357434 | 2009. január 23. 20:54 | ||
Igen. Szerintem az 1:144 ugyanaz, csak a felére kicsinyítve. Ez meg gondolom még kisebbre nyomva. | |||||
ChevyG | Adatlap | 357433 | 2009. január 23. 19:55 | ||
A U-Boot Typ VIIC-re gondolsz? | |||||
Gabusch | Adatlap | 357432 | 2009. január 23. 19:11 | ||
Félelmetes, hogy a Revell hány bőrt képes lehúzni az 1/72-es rajzairól! :) Még javasolnám, hogy a kicsinyítés helyett, ha megnövelnék 1:35-re, az volna a buli! 100-150 eurót lazán el lehetne kérni érte. És lehet, hogy meg is venném, bár fogalmam sincs, hova tudnám tenni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 357431 | 2009. január 23. 18:00 | ||
2009-es év újdonságai hajós témában: www.cybermodeler.com/special/2009_naval_manuf.shtml lesz sok tengeralattjárós finomság is! | |||||
Gabusch | Adatlap | 357430 | 2009. január 20. 00:21 | ||
Köszi szépen! Ez sem rossz. Ez olyan, mint a mi a Williamson könyvben volt. Legalább le lehet önteni egyben. :) Nézd meg a 1807-es hozzászólásomat, ott van róla egy elég rossz fénykép. Annak alapján nem hajlott rá a tartó, csak egy sima kerete volt. Hasonlónak tűnik ehhez a megoldáshoz: www.history.navy.mil/photos/images/h00001/h00085.jpg Ez sem SMA, de szerintem látszik rajta a rudazat működése: www.firstworldwar.com/photos/graphics/cpe_german_mine_01.jpg Ez sem SMA (meg nem is német), de hasonlónak tűnik: www.dutchsubmarines.com/pictures/images/o19/loading_mines_o19_a.jpg Ez egy SMA robbanófej: www.navweaps.com/Weapons/WAMGER_SMA_cutaway.jpg Ezen felül van valahol egy egyedi VIID makett látszólag rézből, ahhoz is tartozik. Csak most nem találom. :( | |||||
rittal | Adatlap | 357429 | 2009. január 19. 22:16 | ||
rittal | Adatlap | 357428 | 2009. január 19. 22:15 | ||
Az SMA-ról csak egy sematikus rajzom van, nem tudom egyáltalán reális-e? De ha találsz egy használható rajzod engem is érdekelne! | |||||
Gabusch | Adatlap | 357427 | 2009. január 19. 21:09 | ||
Szép darab, örülnék egy leeső biztonsági másolatnak. Mert egyébként rettenetes ára van. :) | |||||
Ákos | Adatlap | 357426 | 2009. január 19. 20:29 | ||
Egy nagyon ideillő téma kezdete: www.aircraftresourcecenter.com/Gal9/8301-8400/gal8314-U-564-Dargies/00.shtm | |||||
Gabusch | Adatlap | 357425 | 2009. január 19. 02:52 | ||
Ha netán valakinek megvan a Harhaus XB tervrajza, legyen már olyan jó és a jobb alsó sarokból szkennelje már ki nekem azt a dög SMA aknát! A Neten találtam egy kicsinyített rajzot, de az még A4-ben is torzít, holott nincs több 7 mm-nél. Annyi látszik, hogy volt neki egy kerete (az általam szkennelt képen is látszik), arra lennék kíváncsi, hogy hány keresztrúdja volt, illetve arra, hogy volt-e esetleg olyan verziója, ahol a tartólécek ráhajlottak az akna gömbölyű részére (l. Gordon Williamson U-Boats vs. Destroyer Escorts 39. oldal). De bármelyik egyéb Typ X-zel foglalkozó tervrajzon szerepelhet elvileg. Köszönöm. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 357424 | 2009. január 12. 09:25 | ||
Heart68! Köszönöm, szuper. | |||||
heart68 | Adatlap | 357423 | 2009. január 11. 20:48 | ||
A XVII-B tipust RC-be KBT már megcsinálta leirása hamarosan olvasható lesz ... Tisztelettel minden merülő hajosnak. Király József U-1405. Kaposvár. | |||||
heart68 | Adatlap | 357422 | 2009. január 11. 20:46 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 357421 | 2009. január 9. 11:28 | ||
Kerese= keresek, és H.H.S.Meteorite=H.M.S.Meteorite Bocs | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 357420 | 2009. január 9. 11:27 | ||
Sziasztok! Kéne némi segítség, több szem többet lát alapon. Kerese képeket a Type XVIIB (H.H.S.Meteorite) típusról, de összesen 1 azaz egy képet találtam róla, ahol a rakparton áll feldúcolva. Ha valakinek van még képe róla, vagy tud forráshelyet, kérem segítsen ki. | |||||
zsola | Adatlap | 357419 | 2009. január 8. 21:31 | ||
Hamarosan azt hiszem elkezdem zaklatni Szikla-főnix-éket hogy mi újság ezzel kapcsolatban:) ahogy néztem még "available soon" kategória ez,de majd meglátjuk. üdv. | |||||
Keri | Adatlap | 357418 | 2009. január 8. 20:44 | ||
exec | Adatlap | 357417 | 2009. január 8. 20:32 | ||
Ahojj Keri, Móváron Type II-t vettünk együtt? Mert az azóta kísért ;-) exec | |||||
Keri | Adatlap | 357416 | 2009. január 8. 20:30 | ||
Hali! Lényeget leírtad,ha nem akarsz gyantát,rezet hozzá a dobozban,nem zavarnak a pontatlanságok,akkor meg kell venni,mert jóval olcsóbb mint a SN.A dobozgrafika valami szörnyű,de hát a belbecs fontosabb.:-) Egyébként az Airfix-főnök igérete szerint párat kapunk a MOK-Kupára is,úgyhogy már emiatt is érdemes eljönni Berénybe!Szép nyeremények lesznek tengeralattjárós kategóriában (is)! Keri | |||||
zsola | Adatlap | 357415 | 2009. január 8. 20:12 | ||
hali! ahogy nézelődtem megakadt a szemem azon hogy az Airfix is kiadja Type XXIII-at,72-esben. a látszólag meglepően otromba doboz,elvileg az Alanger átvett termékét rejti majd,legalábbis ezt olvastam. az Alanger-nek utána néztem,és nem egy Special navy,de a mérethibák ellenére szerintem szépen mutatna...és amennyiben ehhez társul egy aranyos Airfix-es árcédula,akkor megéri beszerezni. vélemény? | |||||
Gabusch | Adatlap | 357414 | 2009. január 6. 23:09 | ||
Gabusch | Adatlap | 357413 | 2009. január 2. 18:21 | ||
Gabusch | Adatlap | 357412 | 2008. december 31. 00:17 | ||
Szia! Közben találtam egy árnyrajzot, méret lekicsinylése visszavonva. :) Az, hoyg eredeti azt jelenti, hogy elég jelentős részükön van valamilyen pecsét. Általában gótbetűsek, jelentős részükön svasztikával. :) Találtam képet XB elejéről, azon látszólag mások a fedelek, de azok is ívesek. | |||||
Keri | Adatlap | 357411 | 2008. december 30. 23:35 | ||
Hali! Ugyanúgy aknák mentek abba is mint a függőleges csövekbe középen.Az,hogy látszólag eredeti rajzok,az mit jelent?:-) Nem tudni,mikor estek le azok a lemezek,aktív szolgálat,deadlight miatti elsüllyesztés,esetleg utána,ki tudja? Sajna,csak találgatás mindannyiunk részéről... Keri | |||||
Gabusch | Adatlap | 357410 | 2008. december 30. 23:15 | ||
Szia Keri! Sajnos nekem csak egy XB tervrajzom van Richard Lakowski Deutsche U-Boote Geheim 1935-1945 c. munkájában. Eszerint az orrban (Ahol a hetesnek a torpedóterme van) volt 6 db aknacső (Bugminenr[aum] felirat), a 12-12 darab nyílás pedig egyértelműen "Tauchz" (gondolom Tauchzelle) néven fut. A farban két torpedóvetőcső. Kinézetre nem olyan marha nagy, ha a toronyhoz, meg az ágyúhoz viszonyítom, sajnos méret nincs rajta. Található továbbá 8 db. "Minenz" feliratú rész, 1-4 a nyomásálló testen kívül, 5-8 pedig azon belül. A könyvben látszólag eredeti rajzok és fotók vannak. Az általam linkelt búvár-képen az U-218 van, állítólag Operation Deadlight, tehát háború utáni elsüllyesztés. Ettől persze leeshetett előbb is. De! Figyelmesen megnézve az azt hiszem általad is adott képet (azt tettem be én is) látszik, hogy a hármas fedél felhajlott lemeze alatt van egy gömbvas váz. A kettes fedél vagy hiányzik, vagy egyszerűen nyitva van. A zsanérok illeszkedési pontja a torony felé eső oldalon minden esetre látszik, míg a másik oldalon nem! Ha feltételezzük, hogy azért nem, mert nyomtalanul kiszakadt, akkor a tőle 20-30 cm-re lévő 3. cső fedelének torony felőli része is sokkal jobban sérült volna, márpedig egész jól egyben van, szemben a másik oldalával. Ebből én arra következtetek, hogy 1. a vékony lemez + gömbvas váz elég könnyű volt ahhoz, hogy két ember felemelje, 2. mivel az akna alul távozott és nem kellett a víz alatt nyitogatni, ebben az esetben nyugodtan nyílhatott egy oldalra - és a látszat szerint ez így is volt. Az rendben van, hogy likas a tubus alja, de ha nem akarták, hogy ahogy bepakolják, már essen is ki alul, csak kellett valamilyen eszköz, ami megfogta őket. Továbbá, amennyire tudom, az aknák összeérintése meglehetősen egészségtelen, tehát valamilyen távtartónak is kellett lennie, minthogy itt tubusonként 3 akna volt egymás fölött. Nem értek az aknarakáshoz, de gondolom, nem mind a hármat egyszerre hajították ki, mert akkor a 15 darab akna elég kevés, tehát szerintem kellett valamilyen szerkezet, amivel egyesével tudták kiengedni őket. Ez lehetett akár egy hosszú "csavar", ami valami karommal a helyén tartotta a cuccot és valami kerék megtekerése által egyre lejjebb eresztette a csőben az aknákat, majd végül letekeredett és szabadon engedte azt, ő meg eltűnt a mélyben. Jó lenne, ha valaki le tudná fordítani azt a német szöveget, mert lehet, hogy okosabbak lennénk tőle. | |||||
Keri | Adatlap | 357409 | 2008. december 30. 22:26 | ||
Meg volt pluszban mindkét oldalon 12-12.Nézz meg pár tervrajzot.Hatalmas hajók voltak. | |||||
Gabusch | Adatlap | 357408 | 2008. december 30. 22:20 | ||
A tizesnek hat csöve volt elöl középen. De lehet, hogy tényleg az. Akkor ezek beömlőnyílások (volt a hetesen is ugye) és megint nem látszik, hogy néztek ki a nyitott fedelek. :( | |||||
Keri | Adatlap | 357407 | 2008. december 30. 22:19 | ||
Hejhó! Nem biztos,hogy lerohadtak,inkább a hullámverés,a használat,esetleg az elsüllyedéskor vagy éppen közeli mélységi bomba robbanása elvitte.Azon a pár képen,amin látszanak a perforált lemezek,mindegyiken hiányosak,elhajlottak. Persze,ott van a gyűrű,de az csak az aknák helyben tartását,illetve telepítését szolgálta,attól még 'likas' volt a tubus alja. Egy volt német tengeralattjárós mondta,hogy egyenként engedték ki őket.Vele a bécsi Messén beszélgettem.Vagy elhisszük vagy nem.Bár mindenképpen így az ésszerűbb.Hogyan-miként,ehhez el kellene menni Németországba vagy megszerezni valamilyen manualt,kiképzési könyvet. Jaja,Gabusch képén egy XB van. Keri | |||||
Gabusch | Adatlap | 357406 | 2008. december 30. 20:30 | ||
Szia Keri! Arról van valami elképzelés, hogy a rákban oldották ki az aknákat? Valaminek a helyén kellett tartani őket, meg azt sem hiszem, hogy röhögőgörcsöt kaptak volna, ha egymás tetején ugrálnak ott hárman. :) | |||||
Gabusch | Adatlap | 357405 | 2008. december 30. 20:27 | ||
Találtam ezt. www.periscopepublishing.com/images/Deadlight%20gallery%20pages/U218c.htm Igen sajnálatos módon úgy fest, hogy ha ez valóban az a része, amit állít a képaláírás, akkor az ajtók takarólemezei lerohadtak. :( | |||||
salou | Adatlap | 357404 | 2008. december 30. 19:41 | ||
A második képeden, szerintem egy X-es típus oldalsó tárolócsövei láthatóak. De lehet hogy tévedek. Na ez sem lenne utolsó 72-esben. | |||||
Gabusch | Adatlap | 357403 | 2008. december 30. 18:44 | ||
Én eléggé maratás-ellenes vagyok, mert az esetek elég jelentős hányadában nem igazán lendítenek akkorát a dolgokon,amennyit van pofájuk kérni értük. Kedvencem a "cseréljük a korlátot, mert az eredeti vastag" c. lemez, ami valamiért megáll "az így viszont lapos és nem kerek a metszete" folytatás előtt. :) Az általad kritizált kitekből én a magam részéről a VIID-t tartom mókusvakításnak, mert az a doboz nem sokkal (kb. semmivel) nem jobb, mint amit a Revell adott hozzá. A végén megkísérlek bedobni két képet. Az egyiken egy VIID van, szerintem azon teljesen jól látszik, hogy az aknák csövekben voltak (ez hiányzik a maratásból), illetve úgy tűnik, hogy a fedelek íveltek voltak és nem laposak. A VIIC kit ellenben nem rossz azzal az torpedóbetöltővel. Bár az esztergált cuccokkal kapcsolatban a véleményünk megegyezik, a periszkópbak kiegészítője nagyon szép. Nem annyira kicsi ez a tengó, hogy ne látszódjon olyan nagyon. Cserébe a periszkópon lévő spirális nemtommik vagy a képen vannak rosszul elhelyezve, vagy túlméretesek (inkább ez), mert látszólag nem lehet tőlük betolni a periszkópot, ami baromság (és megint ott tartunk, hogy de hasznosak is a maratások). A másik képen egy SMA akna látszik betöltés közben. Azt nem tudom, mibe rakják, de annak meg teljesen mások a fedelei. Van valami szöveg is mellékelve, sajnos nem tudok németül. Ha valaki le tudná fordítani és bedobná ide, meglehet, nem lenne teljesen érdektelen. Az Anatomy of the Shipben én csak a B4/1-es rajzon látom a 7-es számmal jelzett "alsó erősítőgyűrűt", aminél még megjegyzi, hogy a csövekben szabadon áramlott a víz. Az én példányomban rosszul számozott B4/2 rajzon 12-es számmal mutatja az aknakioldót. Mást én nem találtam erről sajnos. | |||||
Topi | Adatlap | 357402 | 2008. december 30. 17:40 | ||
Szia István! A Vadász szeretne beszélni veled makettkiállítással kapcsolatban! Üdv és BÚÉK! Tóni | |||||
pipi | Adatlap | 357401 | 2008. december 30. 16:31 | ||
Sziasztok! Eladom a tengóimat, ha érdekel valakit: cserebere 20116hsz Üdv Kellemes évvégét! | |||||
salou | Adatlap | 357400 | 2008. december 30. 16:26 | ||
Fiúk! Amit írok csak magánvélemény, és senkit sem akarok befolyásolni az ilyesfajta készletek beszerzését illetően, de ahogy azt az enyémnél már említettem volt, szerintem ennek a készletnek a java része is csak mókusvakítás. Persze nagyon megkapó látvány a csillogó rezekkel telepakolt nyers makett. Ha esetleg valaminek értelme van, akkor az a torpedócsuszka, ill, annak szekrénye, de ezt is semmi pillanat alatt el tudjátok készíteni saját magatok is. Az meg példul hogy 144-es méretarányban fémből van-e a periszkóp vagy nem, hát...azárt valahol érzitek hogy egy kicsit "morbid" a dolog nem? Szóval én elszámolnék 10-ig mielőtt megrendelném. Szia Keri! Az U-boat anatomy című könyv szerint ami tele van műszaki rajzokkal, egy ún. önbeálló reinforcing ring volt a csövek alján, amik valami tengely körül forogtak. Azt is jó lenne tudni hogy egy csőből egyszerre zuttyantak ki az aknák, avagy egyenként? | |||||
Keri | Adatlap | 357399 | 2008. december 30. 11:58 | ||
Hali! Eddig két forrás erősítette meg,hogy semmi nem volt a tubusok alján.Képem sajnos nincs.Hogy ez mennyire befolyásolta a sebességet,zajt,nem tudom.Mivel csak pár D készült,ezért valszeg nem tettek szert elegendő tapasztalatra,hogyan lenne a jobb:takarva vagy meghagyva az alsó nyílást. Aknafedeleket elég jól kitárgyaltuk salou D-jének építése kapcsán,olvass vissza! A Revell tervezőiben ne bízz,amire nem találnak választ vagy nincs fotójuk,ott rögtönöznek.Illetve még ezek birtokában is hibáznak. Keri | |||||
Gabusch | Adatlap | 357398 | 2008. december 29. 23:35 | ||
Azt tudja esetleg valaki, hogy nézett ki a VIID alján az aknatárolók ajtaja? Ugyanúgy, mint fent? Van Schatton aknám, ahhoz a felsőkhöz hasonló tetőt adott maratásból. De keveset. Adott továbbá egy fénymásolt képet, ahol az SMA aknát teszik be valami nyílásba, annak a teteje pont olyan, mint a kiten az eredeti, tehát nem lyukasztott, hanem "vágott". De nem vagyok róla 100%-ig meggyőződve, hogy az egy tengeralattjáró. Viszont a Revell tervezői valószínűleg azt ismerték. | |||||
Gabusch | Adatlap | 357397 | 2008. december 29. 22:28 | ||
A VII/C cucc 8500 Ft szállítással. Mivel ott kb. féláron van maga a hajó, vastagon megéri. Kár, hogy olyanom már van. | |||||
Gabusch | Adatlap | 357396 | 2008. december 29. 21:39 | ||
Hm, lehet, hogy ha megjavul a dög hobbyeasy, már hozza is a Jézuska? | |||||
Gabusch | Adatlap | 357395 | 2008. december 29. 21:36 | ||
Luckynál most kell fontban fizetni! :D Kb. 1:1 az Euróhoz. :) | |||||
Grande | Adatlap | 357394 | 2008. december 29. 20:39 | ||
Árak a Griffon szetre. Kb 7-8000 ezer forint+ postaköltség www.hobbyeasy.com/en_US/prod/39328.html www.luckymodel.com/scale.aspx | |||||
Gabusch | Adatlap | 357393 | 2008. december 29. 20:21 | ||
A kisebbik VII szet 22 dollár. A nagyobbiknak még nincs ára, de ezek alapján minimum egy ötvenesre tudok gondolni. | |||||
Keri | Adatlap | 357392 | 2008. december 29. 19:37 | ||
Szia Varjú bácsi! A Vom Original... füzetet el tudom küldeni,ha jó. Griffon aranyárban van,ez a multimédiás valszeg még drágább lesz. Keri |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
A Nichimonak van két 1/200-as Typ IX-es kitje, 20-25 dolláros áron. Igaz, hogy ezek elvileg akár motorizálhatók, ezért többen játéknak nézik, meg az is igaz, hogy elég régi darabok már, de mindettől függetlenül elég dekoratív kis darabok építhetők belőle.
Az is tény azonban, hogy nem hasonlítottam össze a Vom Original Zum Modell könyvemmel, tehát lehet, hogy vannak hibái. Minden esetre ennyi pénzért nem rossz vétel szerintem (bár most nagyon ócska a forint).
Itt van a IXB-ről egy rewiew,
www.modelingmadness.com/scotts/misc/ships/type9bpreview.htm
a IXC/40-ről pedig megpróbálok belinkelni két képet a sajátomról (Nem röhög! Dobozból, az összes kiegészítés, hogy némelyik figura új beállítást kapott húzott szálból.)