<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
juge75 | Adatlap | 22185 | 2009. december 22. 16:52 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 22184 | 2009. december 22. 16:45 | ![]() | |
Helikopterről tudok nyilatkozni. Ha nem rep. előtti előkészítés van, akkor nem, ha csak hét eleji előzetes előkészítés, vagy hibajavítás utáni ellenőrzés, akkor sem. Kivétel minden hajtómű indítással járó ellenőrzés. Ez utóbbi pl. periódikus ellenőrzésekkor a szűrőcserék után. De szerintem a vadászoknál is így van. | |||||
lucky | Adatlap | 22183 | 2009. december 22. 14:13 | ![]() | |
Sziasztok! Még egy kérdés repülőgép előkészítés ügyben. Földi rendszerpróba előtt a hajtóművek levegő beszívó és kifújó nyílásainak fedelét el szokták-e távolítani? Nem a hajtómű próba előtt, hanem a többi rendszer próbája előtt. | |||||
momi | Adatlap | 22182 | 2009. december 22. 13:44 | ![]() | |
Szia Monox! ÁÁÁ! Értem már! Megnéztem jobban a belinkelt képet!Háttér! Meglepő! Utánanézek! momi | |||||
borisz | Adatlap | 22181 | 2009. december 22. 13:36 | ![]() | |
Esetleg elírta? | |||||
momi | Adatlap | 22180 | 2009. december 22. 12:34 | ![]() | |
Szia monox! Nagyon szép MiG-29 képet linkeltél be! Köszi! A Mig-23-ast honnan vedted,hogy szolgálatban van? momi | |||||
Monox | Adatlap | 22179 | 2009. december 22. 11:19 | ![]() | |
Szerintetek létezhet az, hogy az oroszoknál 2008-ban még csapatszolgálatban állt a Mig-23-as? airforce.ru/photogallery/pichugin/mig-29/index.htm | |||||
lucky | Adatlap | 22178 | 2009. december 19. 20:09 | ![]() | |
Tehát előkészítéskor az első v utsó ( v mindkettő? ) , indításkor a második v harmadik v mindkettő van összekötve? Rakodáskor elképzelhető a balról harmadik csatlakozása? Azt írtad, h pl csörlő v daru működik róla. | |||||
A-3 | Adatlap | 22177 | 2009. december 19. 19:13 | ![]() | |
Indításkor vagy a másodikon vagy a harmadikon biztosítják az energiát. Ez a fedélzeti személyzet óhaja szerint felcserélhető vagy pedig kérhetik, hogy az APA 1-es és 2-es kollektorkörét /mindkét gémen levő egyenáramú csatlakozót/ egyszerre csatlakoztassák, de az nem jelenti azt, hogy mindkettőből egyszerre kap tápfeszt. A többi csati a fedélzeti, 28V-tól eltérő energiaigényű, berendezések földi tesztelését illetve műszaki kiszolgálását szolgálja. | |||||
lucky | Adatlap | 22176 | 2009. december 19. 18:33 | ![]() | |
Szia A-3! Akkor indításkor a balról második harmadik van összekötve az APA-val? Esetleg a többi is? | |||||
lucky | Adatlap | 22175 | 2009. december 19. 18:23 | ![]() | |
Köszönöm mindenikek a gyors választ! jól fog jönni a tervezett dióhoz...:) | |||||
Lacy | Adatlap | 22174 | 2009. december 19. 17:31 | ![]() | |
Szia Monox, hát hogyne lenne ott repülőtér! :) Az Arktiszon túli független légvédelmi hadseregnek több bázisa volt a térségben. Az itteni (NovajaZemnlaja sziget) Rogacsevó repterén 1993-ig aktív elfogó vadász ezred települt, ami 1987-ben cserélte le a Jak-28P elfogókat Szu-27-esekre. Szóval itt nagyon északon is volt élet, és nem is kicsi. Igaz a személyzetet gyakran cserélték. De volt jóval északabbra is repterük, a US bombázók korai elfogására, de azokon nem települt békeidőben aktív vadászalakulat. | |||||
A-3 | Adatlap | 22173 | 2009. december 19. 17:20 | ![]() | |
A két szélső kör alakú fedél alatt a 115V 400Hz-s földi csatlakozók találhatók, baloldalról a második-harmadik csatlakozó az indító rendszer egyenáramú földi aljzatai és a maradék ötödik egy hazánkban nem ismert rendszer ami 70V-os feszűltséggel táplálja meg a fedélzeti eszközök működtetését. Ezen az eszközök közzé tartozik a fedélzeti daru, a tehervonszoló csörlők rendszere valamint az esetlagesen beépített "keleti" gyártású klímaberendezés is. Az APA kocsik többsége is rendelkezett ezzel a képességgel hazánkban is annak ellenére, hogy a légierőnkben nem szolgált ilyen energiaszükségletű gép. | |||||
Daala | Adatlap | 22172 | 2009. december 19. 14:38 | ![]() | |
Szerintem az a dugója, csak belecsúszott. | |||||
lucky | Adatlap | 22171 | 2009. december 19. 12:32 | ![]() | |
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_20.jpg Tudja-e vki melyik fedél mit takar? ez a kérdés is AN-12 ügyben fut mint az előbbi. | |||||
lucky | Adatlap | 22170 | 2009. december 19. 12:28 | ![]() | |
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_05.jpg Mi lenne az a vmi az APU fúvócsövében? ( ha az az APU..) | |||||
Monox | Adatlap | 22169 | 2009. december 19. 09:21 | ![]() | |
Vajon mit keres ez a Jak-25/28 a világ eme mindentől távoli részében ahol még repülőtér sincs a környéken se? www.panoramio.com/photo/15867781 | |||||
turpiurfi79 | Adatlap | 22168 | 2009. december 7. 20:47 | ![]() | |
Laci. Nem bánom,te többet kihoztál belőle,mint én csináltam volna. Amúgy is évek óta ide-oda pakoltam csak... Örülök,hogy nálad elkészült. Gyuszi. | |||||
migi | Adatlap | 22167 | 2009. december 7. 20:20 | ![]() | |
migi | Adatlap | 22166 | 2009. december 7. 19:45 | ![]() | |
Sziasztok Akkor szép sorban : Varjúbácsi : köszönöm sikerült letölteni . Turpiurfi : Rá se ismersz mi ,kár volt eladnod , de már bánthatod . Muzzy : Azért nincs rajta mert a kitben se volt hozzá , de pótolom . a lakkozás már megtörtént de nem az egész felületen hanem csak az oldalán a szárny bekötésnél hogy ne csillogjon be .Rakok majd új képeket fel róla .A vadász féle elmélet több pontján már túl vagyok , és sok igazság rejtőzik a szavak mögött. üdv: migi | |||||
pilotka | Adatlap | 22165 | 2009. december 7. 14:30 | ![]() | |
Varjúbácsi | Adatlap | 22164 | 2009. december 7. 08:14 | ![]() | |
Migi! Összeállítási rajz az Eduard oldalon van mindkét verzióról, remélem átmegy a link. www.eduard.cz/products/card.php | |||||
Muzzy | Adatlap | 22163 | 2009. december 6. 23:40 | ![]() | |
Migi! A jobb oldalról a kabin előtt és a motorburkolat között hiányzik a Venturi cső! az a kis érdekes ívű pici csövecske, amelyik először szűkül, majd bővül. Muzzy | |||||
turpiurfi79 | Adatlap | 22162 | 2009. december 6. 20:21 | ![]() | |
Szia Laci! Csak most látom,kész a Rata:-) Nagyon jó lett,gratulálok! Gyuszi | |||||
Muzzy | Adatlap | 22161 | 2009. december 6. 20:11 | ![]() | |
Migi! Vadász féle fejlődési fokozatok: :) Elnézést, ha kopi rájtot sértettem volna! :) "Ahogy "bölcsűl" az ember, annál inkább elhagyja ezeket az "én akkor is" alürőket. Igazából ez egy fejlődési folyamat. Első lépés: technokol+tempera Második lépés: normálissan összerakot repülő (ez nagyon rövid időszak) Harmadik lépés: megmutatom a világnak! Ezt néhányunk soha nem nővi ki, esetleg gyerekvállalásal gyógyítható. Negyedik lépés: Úristen mennyi makett összegyült, épitsünk meg néhányat simán dobozból. Ez a legszebb időszak. Ötödik lépés: Húú b.meg nem látok rendesen, vegyünk egy-két 1/24-est. Hatodik lépés: Nézzétek milyen aranyossan játszik vele a kis unokám. Hetedik lépés: Mi a francot kezdjünk ezzel a sok vacakkal amit a papi hagyott itt? Vidd le a kukába." Muzzy | |||||
Muzzy | Adatlap | 22160 | 2009. december 6. 20:03 | ![]() | |
Szia Migi! Én a fényességét nem bántanám, mert annak ellenére, hogy matt festékek voltak, frissen félfényesek voltak. A másik meg hogy sok esetben polírozták a gépeket a sebesség növelése miatt, tehát azt én nem bántanám. A Vadász a makettorgon fejtette ki a különböző fázisokat, de most nem találom. Muzzy | |||||
migi | Adatlap | 22159 | 2009. december 6. 19:35 | ![]() | |
Szia Teljesen dobozból készült , egyedül a futóbehúzó kötél lett pótolva , és más készletből van a matrica ,a szinek valóságban kissé mások az oldala se ilyen fehéres , olyan mintha becsillogna a lakk , lehet hogy kicsit mattabbra veszem a festést .Az oldalkormánynál igazad van , a többi javitást egyenlőre hagyom majd egy eduardon .A Vadász féle állapotot nem ismerem , fejtsd ki bővebben légyszi . Ha arra gondolsz hogy több gép van elkezdve akkor igaz az állapot, nálam is van folyamatban jelenleg 3-4 db . üdv: migi | |||||
Muzzy | Adatlap | 22158 | 2009. december 6. 19:13 | ![]() | |
Migi! Kezdesz sorozatban gyártani! Vagy elérted a Vadász féle állapot 5. fázisát? :) Dobozból építetted? Ha igen, akkor annak elég jónak tűnik, bár a haskék egy kicsit képernyőn keresztül túl szürkéskék nekem. Szóval, ha fel akarnád javítani akkor az alábbi területekre figyelj oda: Ha jól látom, ez egy késői I-16-os, mert már ott van a jobboldali ajtó is. Viszont nem látom, a sítalpak orrának befogadására szolgáló bemélyedést. Szintén nem látom a pilótakabintető alatt a fogódzkodókat és a műszerfal megvilágításra szolgáló két üvegezett kör alakú nyílást. A futóaknában a futó helyzetének ellenőrzésére szolgáló nyílások sincsenek kivágva. Esetleg az oldalkormánynál a matricát bevághatnád, mert ugye az oldalkormány mozgása miatt nem egybefüggő felület van. De mindettől függetlenül nekem tetszik! Csak így tovább! Muzzy | |||||
migi | Adatlap | 22157 | 2009. december 6. 16:15 | ![]() | |
fishpot | Adatlap | 22156 | 2009. december 3. 18:15 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 22154 | 2009. december 3. 14:32 | ![]() | |
Köszönöm mindenkinek! Daala! Csak azt tudtam, h reptéren, gépek mellett ténykedsz.Azt, h pontosan mit nem tudtam. Még egyszer kösz mindenkinek! | |||||
Daala | Adatlap | 22153 | 2009. december 2. 22:44 | ![]() | |
Amúgy gépvontatásra is használunk APA-kocsit, ha nincs sima vontató, vagy besz@rt a kistraktorunk. | |||||
Daala | Adatlap | 22152 | 2009. december 2. 22:43 | ![]() | |
Gondolom transzformátor is van benne, mivel a minyónál 115V-ot és 208 voltot (Mi-17) is szoktunk használni. | |||||
Daala | Adatlap | 22151 | 2009. december 2. 22:42 | ![]() | |
Ha valamit kihagytam, kérdezzetek egy villanyos kollégát! | |||||
Daala | Adatlap | 22150 | 2009. december 2. 22:40 | ![]() | |
Hát úgy nagy vonalakban asszem 2db PR-600-as generátor (28,2V), 1 pár 12-ASzA-145 akksi, 1db GT40 vagy GT60 háromfázisú generátor (208V/400Hz). Az előző adatokért nem vállalok felelősséget, fegyveres vagyok és nem EMO-s! A fülkében egy kapcsolótábla a különböző feszkókhoz, két kihajtható gém az oldalán a vezetékekhez szabványos csatlakozókkal. | |||||
Muzzy | Adatlap | 22149 | 2009. december 2. 17:54 | ![]() | |
Aerodromnij Puszkovoj Agregat | |||||
lucky | Adatlap | 22148 | 2009. december 2. 09:42 | ![]() | |
Szia Daala! Köszi! Egyébként mi is van egy APA egységen? ( ha már a szakmában vagy) | |||||
Daala | Adatlap | 22147 | 2009. november 30. 21:32 | ![]() | |
Gondolom ugyanaz az APA-5-ös, mint nálunk...C-141-esre is láttam már magyar APÁ-t csatlakoztatva. A cseheknél is volt An-12-es, lehet, hogy náluk Tátrák voltak? | |||||
lucky | Adatlap | 22146 | 2009. november 30. 19:12 | ![]() | |
Urak! Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről. An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban? | |||||
Levix | Adatlap | 22145 | 2009. november 30. 15:34 | ![]() | |
www.mr1-kossuth.hu/m3u/00455b65_3631781.m3u Riport a Karcsival a könyvéről a Disputában. Kb. a 21. perc után. | |||||
PETI | Adatlap | 22144 | 2009. november 28. 21:44 | ![]() | |
Hali pilotka! Ez de jó, amit linkeltél! Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz! www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html | |||||
pilotka | Adatlap | 22143 | 2009. november 28. 21:11 | ![]() | |
vandork | Adatlap | 22142 | 2009. november 13. 09:34 | ![]() | |
Ha már vörös szárnyak: Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege! Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok. Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál. www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv V. Karesz | |||||
Lacy | Adatlap | 22141 | 2009. november 12. 16:51 | ![]() | |
Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni. Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed. | |||||
Monox | Adatlap | 22140 | 2009. november 12. 13:51 | ![]() | |
Megnéztem őket köszi! Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban. Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is.. | |||||
Lacy | Adatlap | 22139 | 2009. november 11. 23:26 | ![]() | |
És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült. | |||||
Lacy | Adatlap | 22138 | 2009. november 11. 22:15 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 22137 | 2009. november 11. 22:12 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 22136 | 2009. november 11. 21:50 | ![]() | |
Ez a KnAAPO gyári reptere: Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája. A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép. | |||||
Lacy | Adatlap | 22135 | 2009. november 11. 18:51 | ![]() | |
Szia Monox! Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van. Vagy: www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/ Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található. Vagy: www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/ Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.) A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Hajtómű indítás nem történik.
Áram ellátásához szintén nem kell.
Kérdésedben a válasz is ott van.