/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
juge75 22185 2009. december 22. 16:52
Válasz erre
Minek?
Hajtómű indítás nem történik.
Áram ellátásához szintén nem kell.
Kérdésedben a válasz is ott van.
Daala 22184 2009. december 22. 16:45
Válasz erre
Helikopterről tudok nyilatkozni.
Ha nem rep. előtti előkészítés van, akkor nem, ha csak hét eleji előzetes előkészítés, vagy hibajavítás utáni ellenőrzés, akkor sem. Kivétel minden hajtómű indítással járó ellenőrzés. Ez utóbbi pl. periódikus ellenőrzésekkor a szűrőcserék után.
De szerintem a vadászoknál is így van.
lucky 22183 2009. december 22. 14:13
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy kérdés repülőgép előkészítés ügyben.
Földi rendszerpróba előtt a hajtóművek levegő beszívó és kifújó nyílásainak fedelét el szokták-e távolítani?
Nem a hajtómű próba előtt, hanem a többi rendszer próbája előtt.
momi 22182 2009. december 22. 13:44
Válasz erre
Szia Monox!

ÁÁÁ! Értem már! Megnéztem jobban a belinkelt képet!Háttér!
Meglepő! Utánanézek!

momi
borisz 22181 2009. december 22. 13:36
Válasz erre
momi 22180 2009. december 22. 12:34
Válasz erre
Szia monox!

Nagyon szép MiG-29 képet linkeltél be! Köszi!
A Mig-23-ast honnan vedted,hogy szolgálatban van?

momi
Monox 22179 2009. december 22. 11:19
Válasz erre
Szerintetek létezhet az, hogy az oroszoknál 2008-ban még csapatszolgálatban állt a Mig-23-as?

airforce.ru/photogallery/pichugin/mig-29/index.htm
lucky 22178 2009. december 19. 20:09
Válasz erre
Tehát előkészítéskor az első v utsó ( v mindkettő? ) , indításkor a második v harmadik v mindkettő van összekötve?
Rakodáskor elképzelhető a balról harmadik csatlakozása?
Azt írtad, h pl csörlő v daru működik róla.
A-3 22177 2009. december 19. 19:13
Válasz erre
Indításkor vagy a másodikon vagy a harmadikon biztosítják az energiát. Ez a fedélzeti személyzet óhaja szerint felcserélhető vagy pedig kérhetik, hogy az APA 1-es és 2-es kollektorkörét /mindkét gémen levő egyenáramú csatlakozót/ egyszerre csatlakoztassák, de az nem jelenti azt, hogy mindkettőből egyszerre kap tápfeszt. A többi csati a fedélzeti, 28V-tól eltérő energiaigényű, berendezések földi tesztelését illetve műszaki kiszolgálását szolgálja.
lucky 22176 2009. december 19. 18:33
Válasz erre
Szia A-3!
Akkor indításkor a balról második harmadik van összekötve az APA-val?
Esetleg a többi is?
lucky 22175 2009. december 19. 18:23
Válasz erre
Köszönöm mindenikek a gyors választ!
jól fog jönni a tervezett dióhoz...:)
Lacy 22174 2009. december 19. 17:31
Válasz erre
roga
roga
roga2
roga2

Szia Monox,

hát hogyne lenne ott repülőtér! :) Az Arktiszon túli független légvédelmi hadseregnek több bázisa volt a térségben. Az itteni (NovajaZemnlaja sziget) Rogacsevó repterén 1993-ig aktív elfogó vadász ezred települt, ami 1987-ben cserélte le a Jak-28P elfogókat Szu-27-esekre.

Szóval itt nagyon északon is volt élet, és nem is kicsi. Igaz a személyzetet gyakran cserélték.

De volt jóval északabbra is repterük, a US bombázók korai elfogására, de azokon nem települt békeidőben aktív vadászalakulat.
A-3 22173 2009. december 19. 17:20
Válasz erre
A két szélső kör alakú fedél alatt a 115V 400Hz-s földi csatlakozók találhatók, baloldalról a második-harmadik csatlakozó az indító rendszer egyenáramú földi aljzatai és a maradék ötödik egy hazánkban nem ismert rendszer ami 70V-os feszűltséggel táplálja meg a fedélzeti eszközök működtetését. Ezen az eszközök közzé tartozik a fedélzeti daru, a tehervonszoló csörlők rendszere valamint az esetlagesen beépített "keleti" gyártású klímaberendezés is. Az APA kocsik többsége is rendelkezett ezzel a képességgel hazánkban is annak ellenére, hogy a légierőnkben nem szolgált ilyen energiaszükségletű gép.
Daala 22172 2009. december 19. 14:38
Válasz erre
Szerintem az a dugója, csak belecsúszott.
lucky 22171 2009. december 19. 12:32
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_20.jpg
Tudja-e vki melyik fedél mit takar?
ez a kérdés is AN-12 ügyben fut mint az előbbi.
lucky 22170 2009. december 19. 12:28
Válasz erre
scalemodels.ru/modules/photo/galerie/w_an12_p_05.jpg
Mi lenne az a vmi az APU fúvócsövében? ( ha az az APU..)
Monox 22169 2009. december 19. 09:21
Válasz erre
Vajon mit keres ez a Jak-25/28 a világ eme mindentől távoli részében ahol még repülőtér sincs a környéken se?

www.panoramio.com/photo/15867781
turpiurfi79 22168 2009. december 7. 20:47
Válasz erre
Laci.
Nem bánom,te többet kihoztál belőle,mint én csináltam volna.
Amúgy is évek óta ide-oda pakoltam csak...
Örülök,hogy nálad elkészült.
Gyuszi.
migi 22167 2009. december 7. 20:20
Válasz erre
Kép 387
Kép 387
Kép 388
Kép 388
Kép 390
Kép 390
Kép 391
Kép 391

Ez már a javitott verzió .
migi 22166 2009. december 7. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Akkor szép sorban :
Varjúbácsi : köszönöm sikerült letölteni .

Turpiurfi : Rá se ismersz mi ,kár volt eladnod , de már bánthatod .

Muzzy : Azért nincs rajta mert a kitben se volt hozzá , de pótolom . a lakkozás már megtörtént de nem az egész felületen hanem csak az oldalán a szárny bekötésnél hogy ne csillogjon be .Rakok majd új képeket fel róla .A vadász féle elmélet több pontján már túl vagyok , és sok igazság rejtőzik a szavak mögött.
üdv: migi
pilotka 22165 2009. december 7. 14:30
Válasz erre
Varjúbácsi 22164 2009. december 7. 08:14
Válasz erre
Migi!
Összeállítási rajz az Eduard oldalon van mindkét verzióról, remélem átmegy a link.
www.eduard.cz/products/card.php
Muzzy 22163 2009. december 6. 23:40
Válasz erre
Migi!
A jobb oldalról a kabin előtt és a motorburkolat között hiányzik a Venturi cső! az a kis érdekes ívű pici csövecske, amelyik először szűkül, majd bővül.
Muzzy
turpiurfi79 22162 2009. december 6. 20:21
Válasz erre
Szia Laci!
Csak most látom,kész a Rata:-)
Nagyon jó lett,gratulálok!
Gyuszi
Muzzy 22161 2009. december 6. 20:11
Válasz erre
Migi!
Vadász féle fejlődési fokozatok: :) Elnézést, ha kopi rájtot sértettem volna! :)

"Ahogy "bölcsűl" az ember, annál inkább elhagyja ezeket az "én akkor is" alürőket.
Igazából ez egy fejlődési folyamat.
Első lépés: technokol+tempera
Második lépés: normálissan összerakot repülő (ez nagyon rövid időszak)
Harmadik lépés: megmutatom a világnak! Ezt néhányunk soha nem nővi ki, esetleg gyerekvállalásal gyógyítható.
Negyedik lépés: Úristen mennyi makett összegyült, épitsünk meg néhányat simán dobozból. Ez a legszebb időszak.
Ötödik lépés: Húú b.meg nem látok rendesen, vegyünk egy-két 1/24-est.
Hatodik lépés: Nézzétek milyen aranyossan játszik vele a kis unokám.
Hetedik lépés: Mi a francot kezdjünk ezzel a sok vacakkal amit a papi hagyott itt? Vidd le a kukába."

Muzzy
Muzzy 22160 2009. december 6. 20:03
Válasz erre
Szia Migi!
Én a fényességét nem bántanám, mert annak ellenére, hogy matt festékek voltak, frissen félfényesek voltak.
A másik meg hogy sok esetben polírozták a gépeket a sebesség növelése miatt, tehát azt én nem bántanám.
A Vadász a makettorgon fejtette ki a különböző fázisokat, de most nem találom.
Muzzy
migi 22159 2009. december 6. 19:35
Válasz erre
Szia
Teljesen dobozból készült , egyedül a futóbehúzó kötél lett pótolva , és más készletből van a matrica ,a szinek valóságban kissé mások az oldala se ilyen fehéres , olyan mintha becsillogna a lakk , lehet hogy kicsit mattabbra veszem a festést .Az oldalkormánynál igazad van , a többi javitást egyenlőre hagyom majd egy eduardon .A Vadász féle állapotot nem ismerem , fejtsd ki bővebben légyszi . Ha arra gondolsz hogy több gép van elkezdve akkor igaz az állapot, nálam is van folyamatban jelenleg 3-4 db .
üdv: migi
Muzzy 22158 2009. december 6. 19:13
Válasz erre
Migi!
Kezdesz sorozatban gyártani! Vagy elérted a Vadász féle állapot 5. fázisát? :)
Dobozból építetted? Ha igen, akkor annak elég jónak tűnik, bár a haskék egy kicsit képernyőn keresztül túl szürkéskék nekem.
Szóval, ha fel akarnád javítani akkor az alábbi területekre figyelj oda:
Ha jól látom, ez egy késői I-16-os, mert már ott van a jobboldali ajtó is. Viszont nem látom, a sítalpak orrának befogadására szolgáló bemélyedést.
Szintén nem látom a pilótakabintető alatt a fogódzkodókat és a műszerfal megvilágításra szolgáló két üvegezett kör alakú nyílást.
A futóaknában a futó helyzetének ellenőrzésére szolgáló nyílások sincsenek kivágva.
Esetleg az oldalkormánynál a matricát bevághatnád, mert ugye az oldalkormány mozgása miatt nem egybefüggő felület van.

De mindettől függetlenül nekem tetszik! Csak így tovább!

Muzzy
migi 22157 2009. december 6. 16:15
Válasz erre
Kép 381
Kép 381
Kép 383
Kép 383
Kép 384
Kép 384
Kép 385
Kép 385

A héten megint elkészült egy kit ,a Hobby Craft 1/48 as Polikarpov I-16 gépe .
fishpot 22156 2009. december 3. 18:15
Válasz erre
cf24ecd0eba3
cf24ecd0eba3

Ez is hó?
lucky 22154 2009. december 3. 14:32
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!
Daala!
Csak azt tudtam, h reptéren, gépek mellett ténykedsz.Azt, h pontosan mit nem tudtam.
Még egyszer kösz mindenkinek!
Daala 22153 2009. december 2. 22:44
Válasz erre
Amúgy gépvontatásra is használunk APA-kocsit, ha nincs sima vontató, vagy besz@rt a kistraktorunk.
Daala 22152 2009. december 2. 22:43
Válasz erre
Gondolom transzformátor is van benne, mivel a minyónál 115V-ot és 208 voltot (Mi-17) is szoktunk használni.
Daala 22151 2009. december 2. 22:42
Válasz erre
Ha valamit kihagytam, kérdezzetek egy villanyos kollégát!
Daala 22150 2009. december 2. 22:40
Válasz erre
Hát úgy nagy vonalakban asszem 2db PR-600-as generátor (28,2V), 1 pár 12-ASzA-145 akksi, 1db GT40 vagy GT60 háromfázisú generátor (208V/400Hz). Az előző adatokért nem vállalok felelősséget, fegyveres vagyok és nem EMO-s! A fülkében egy kapcsolótábla a különböző feszkókhoz, két kihajtható gém az oldalán a vezetékekhez szabványos csatlakozókkal.
Muzzy 22149 2009. december 2. 17:54
Válasz erre
lucky 22148 2009. december 2. 09:42
Válasz erre
Szia Daala!
Köszi!
Egyébként mi is van egy APA egységen? ( ha már a szakmában vagy)
Daala 22147 2009. november 30. 21:32
Válasz erre
Gondolom ugyanaz az APA-5-ös, mint nálunk...C-141-esre is láttam már magyar APÁ-t csatlakoztatva.
A cseheknél is volt An-12-es, lehet, hogy náluk Tátrák voltak?
lucky 22146 2009. november 30. 19:12
Válasz erre
Urak!
Elsősorban repülős emberkéket kérdeznék, onnan is a kiszolgáló részről.
An-12-höz milyen APA egység volt/van használatban?
Levix 22145 2009. november 30. 15:34
Válasz erre
www.mr1-kossuth.hu/m3u/00455b65_3631781.m3u
Riport a Karcsival a könyvéről a Disputában. Kb. a 21. perc után.
PETI 22144 2009. november 28. 21:44
Válasz erre
Hali pilotka! Ez de jó, amit linkeltél!

Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz!

www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html
pilotka 22143 2009. november 28. 21:11
Válasz erre
4044415.livejournal.com/54478.html

1 kis helikopter nosztagia
vandork 22142 2009. november 13. 09:34
Válasz erre
Ha már vörös szárnyak:
Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege!
Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok.
Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál.
www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv
V. Karesz
Lacy 22141 2009. november 12. 16:51
Válasz erre
roncs
roncs

Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni.

Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed.
Monox 22140 2009. november 12. 13:51
Válasz erre
Megnéztem őket köszi!

Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban.
Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is..
Lacy 22139 2009. november 11. 23:26
Válasz erre
m1
m1
m2
m2
m3
m3
m4
m4
m5
m5
m6
m6
m7
m7
m8
m8

És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült.
Lacy 22138 2009. november 11. 22:15
Válasz erre
iapo
iapo

IAPO Irkutszk, a kiállított gépeken kívül mindössze hat Szu-30-as látható.
Lacy 22137 2009. november 11. 22:12
Válasz erre
Napo
Napo

NAPO Novoszibirszk:

teljesen kihalt.
Lacy 22136 2009. november 11. 21:50
Válasz erre
kom1
kom1
kom2
kom2

Ez a KnAAPO gyári reptere:

Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája.

A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép.
Lacy 22135 2009. november 11. 18:51
Válasz erre
Szia Monox!

Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van.
Vagy:
www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/
Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található.
Vagy:
www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/

Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.)

A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.