/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
Elnar 670206 2020. március 15. 09:03
Válasz erre
43M Zrínyi II - kísérleti
43M Zrínyi II - kísérleti

stimmel. Én a dokumentum miatt eleve nem feltételeztem, hogy kamu. Láttunk már érdekességeket előkerülni
romsitsa 670097 2020. március 11. 20:21
Válasz erre
A Fiat embléma egy terepezett kocsin kicsit fura lenne. Lehet, hogy nem egyezik a korábbi, RUISKnál használt jelzéssel, csak ugyan ott van. Főleg, hogy az oldalára is felfestették.

Üdv

Á
romsitsa 670096 2020. március 11. 19:51
Válasz erre
A Fiat embléma egy terepezett kocsin kicsit fura lenne. Lehet, hogy nem egyezik a korábbi, RUISKnál használt jelzéssel, csak ugyan ott van. Főleg, hogy az oldalára is felfestették.

Üdv

Á
romsitsa 670095 2020. március 11. 19:49
Válasz erre
Szervusz, előtúrom a hétvégén, itt elérsz: romsitsa kukac yahoo pont com.

Üdv

Á
msanyi 670070 2020. március 10. 21:56
Válasz erre
Szia romsitsa!
A Fiatoknál a 669124 és a 669026 hozzászólásoknál is látszik az embléma. Nem tudom én sem kivenni, de mi van ha FIAT feliratú tábla? Tudom, hogy logikátlan, főleg az oldalukon.
romsitsa 670064 2020. március 10. 19:20
Válasz erre
A Vickers jelzése 2F? A Fiat is egyre érdekesebb, ikergéppuskája van, az orrán ott a kör alakú valami, amire azt hittem a RUISK jelzése, de az oldalán is van valami pajzs.

Üdv

Á
KarBal 670053 2020. március 10. 13:16
Válasz erre
Szia romsitsa!

Bocsánat, hogy eltűntem, kicsit sok dolgom volt mostanság. Érdekelne a gyanta alkatrész a Fiat 3000-hez. Írsz nekem emailt, hogy megbeszéljük, hogy tudom megvenni?

Balázs
téglatesó 670043 2020. március 10. 09:05
Válasz erre
9_0 másolata
9_0 másolata
213113
213113
0de
0de
0dee
0dee
0deee
0deee

Leltem 1-2 érdekes fotót 1939-ből a kassai (Horthy Miklós születésnapja alkalmából rendezett) díszszemléről. Nem tudom mennyire ismert képek, engem megleptek, gondoltam megosztom. (Egyébként innen lettek hiénázva: mnl.gov.hu/mnl/bazml/virtualis_kiallitas/a_gorgey_gyalogezred_hetkoznapjai_1938_1940).
Korábban volt szó a magyar FIAT TIPO 3000-ről, itt volt az is:
msanyi 669926 2020. március 7. 14:34
Válasz erre
1580151_34861_Screenshot_20200305195357_Chrome
1580151_34861_Screenshot_20200305195357_Chrome
MTI-FOTO-Rm15aHVHU1RZQTVSTkRJeVowRm82UT09
MTI-FOTO-Rm15aHVHU1RZQTVSTkRJeVowRm82UT09

Azért egy kicsit hasonlít.
msanyi 669924 2020. március 7. 14:06
Válasz erre
Szia Déé!
Köszönöm a válaszodat! Ha egy kicsit vicces akarnék lenni: Nem tévedtem, mert mindegyikről hiányzik Beregfy Károly.
De azért elégé hasonlít rá.
msanyi 669923 2020. március 7. 14:03
Válasz erre
Szia romsitsa!
Köszönöm szépen a válaszodat. Ezek alapján, ha jól értem: Továbbra sem került elő új információ, csak a kép lett „átminősítve” valódinak. A Haditechnikában és a könyvben megjelent információk állnak rendelkezésre jelenleg is. Amit leírtál logikusnak hangzik. Azért mert sok mindent nem láttam még, ettől függetlenül hiszem, hogy létezik! Ha valami előkerülne, arról értesítsetek, mert már nagyon érdekel a téma. Külföldi (főleg Orosz) levéltárakban lévő, dokumentumok vizsgálatára szinte semmi esély, pedig sok érdekes dolog derülne ki.
Déé 669895 2020. március 6. 23:03
Válasz erre
Akit Beregfy Károlynak írsz az Várhelyi Ottó hadnagy tüzér szertiszt, HTI-nél volt állományba.
romsitsa 669891 2020. március 6. 22:18
Válasz erre
Pl. ha jól emlékszem a veszprémi levéltárban van a balatoni hajógyár archívuma, benne a PAM, PM tervrajzaival.

Üdv

Á
romsitsa 669890 2020. március 6. 22:16
Válasz erre
Toldi: eredtileg egy amerikai veterán fotóalbumát töltötte fel, úgy emlékszem a lánya, a facebookra.
Zrínyi: eredetileg a Vaterán hirdették, a képen szereplő tiszt valamilyen személyes okmányának a társaságában.
A Toldi 100%, hogy eredeti.
A Zrínyiről, akkor, amikor kikerült a Vaterára, még nem sokan tudták, hogy a prototípus. Ha hamisítvány, akkor rászerkesztették a sorozatvetőt és tudták, hogy mi a proto és a széria kocsi hátulja között a különbség. Kétlem. A fotón nem Beregfy szerepel. És per pillanat, tudtommal, ez az egyetlen kép a proto hátuljáról.

A vonatkozó iratok vagy Budapest ostromában pusztultak el, vagy a Dunába vesztek vagy a cseheknél, esetleg az oroszoknál vannak. Persze itthon is vannak olyan iratok, amikről a leghalványabb elképzelése sincs szinte senkinek.

Üdv

Á
msanyi 669888 2020. március 6. 21:21
Válasz erre
JAJ SZEGÉNY FEJEMNEK! A témában a következőre emlékszem: Amikor megjelent Bíró Ádám • Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélos harcjárművei című könyv indult egy nagy adok-kapok valamelyik fórumon. Már nem emlékszem melyiken. Többek között azt rótták fel a szerzőpárosnak, hogy következtetéseket tényként publikálnak. Ezek között szerepelt ez a Zrínyis kép és a Toldi is. Nem követtem az eseményeket, de úgy emlékszem, hogy a képet is többen „átdolgozták”. Volt ahol nem volt rajta a rakétavető, de volt olyan is amelyiken Beregfy Károly hiányzott. A végén a nagy többség kamunak tartotta a képeket, mert megbízhatóan nem tudták a képek eredetiségét igazolni. Én itt ragadtam le. Aztán teltek az évek, és most újra felbukkant a kép. Ezek alapján írtam a hozzászólásomat. Elnézést kérek a tájékozatlanságom miatt! Valaki összefoglalná az újabb kutatási eredményeket a témában. Azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Nem a 44M. Buzogányvető történetére vagyok kíváncsi, hanem a Zrínyire szerelésre.
Zali 669876 2020. március 6. 19:27
Válasz erre
Üdv.

A keresőbe be írni: Magyar buzogányvető kísérletek
Déé 669865 2020. március 6. 15:38
Válasz erre
Szia msanyi!
Még dokumentumok is előkerültek a kísérletekről, igen csak gondolkoztak a témán.
romsitsa 669861 2020. március 6. 13:58
Válasz erre
Pompás, hétvégén előkeresem az Arcanumon (reklám: megint nyílt napjuk lesz 7.-én).

Köszi

Á
Planes 669857 2020. március 6. 13:07
Válasz erre
REPÜLÉS 1975 áprilisi számában Sárhidai Gyula Samu Béla főtervező visszaemlékezései alapján írt az Me210 magyarországi gyártása című cikkében.A cikksorozat a decemberi szám -ig folytatódott,Punka György és Kováts László is részt vett ezekben.
romsitsa 669852 2020. március 6. 12:23
Válasz erre
Jogos, de nem kapcsoltam sosem össze (pedig látványosan ugyan az a megoldás), mert a légierő kimaradt nálam. Ezek a "dokumentumok" hol elérhetőek?

Köszi

Á
Planes 669851 2020. március 6. 12:18
Válasz erre
Me210 003
Me210 003

Üdv.!
Az Me210 magyar fejlesztésében is ez a 15cm es Köd-vető (Nebelwerfer 41)szerepelt 3-as csőkötegben,az jól dokumentált.
P
romsitsa 669846 2020. március 6. 11:30
Válasz erre
Ne haragudj, de ez blőd. Leveleztem a Toldi kép készítőjénk örökösével, kizárt, hogy mókolták. És a “sirályról” már sok-sok évvel a kép felbukkanása előtt keringtek történetek itthon.
Annak, hogy gondolati szinten sem foglalkoztak ilyen megoldással, ellentmond, hogy Toldi, Krupp, Botond és Zrínyire is szereltek rakétákat.

Üdv

Á
Sennás 669845 2020. március 6. 11:23
Válasz erre
Akkor WhatIff-be lehet nyomatni:)
denkmeyer 669838 2020. március 6. 08:49
Válasz erre
msanyi!

Honnan van az infó, hogy a két vetőcsöves kép manipulált?

denkmeyer
msanyi 669837 2020. március 6. 08:34
Válasz erre
Szia Sennás!
Ez egy kamu kép, néhány éve már felbukkant. A rakéta vetőcsöveket utólag „varázsolták” a képre. Ha jól tudom, akkor még gondolati szintes sem foglalkoztak ilyen megoldással. Van a Toldiról is egy kép, ott buzogányvetők vannak rárakva. Az sem létezett, ott is utólag lett megbabrálva a kép.
Sennás 669829 2020. március 5. 21:28
Válasz erre
Köszönet! Valami nagyon kisérleti volt vagy már "túl későn"? Sokat nem látni ilyet.
Déé 669828 2020. március 5. 21:23
Válasz erre
12195001_900382670043668_8392634193405918181_o
12195001_900382670043668_8392634193405918181_o

15cm 43M sorozatvető csövei!
Sennás 669823 2020. március 5. 20:01
Válasz erre
Screenshot_20200305-195357_Chrome
Screenshot_20200305-195357_Chrome

Ezek mik? Valami rakétavetők?
romsitsa 669463 2020. február 26. 01:13
Válasz erre
talan_2
talan_2

Szerintem ez a 223-as, csak még nem nálunk (egyezik a kereszt,a szám és a cső kopása). Ha valóban az, akkor ez a legjobb kép róla. Az ausf. A-ról a google kidobja az egyetlen ismert fotót, az alapján sárga, sötétszürke csővel, de nem segít, hogy telibe süti a nap.

Üdv
Á
kls 669346 2020. február 21. 17:21
Válasz erre
Hallo Kolégák!
Tudna valaki információt adni a magyar használatban volt Pantherek festéséről, jelzéseiről?
Előre is köszönöm!
kls
romsitsa 669156 2020. február 16. 13:04
Válasz erre
Valószínűleg az történt, hogy géppuskás és löveges mod 30-at vettünk, amiket (legalább hármat) valamikor kiegészítették az 1935-ös megerősített futóművel.
Gyantából van mod 30 szánom és egy teli mgehajtókerekem, ha nem akarod azokat is kifaragni.

Üdv

Á
romsitsa 669151 2020. február 16. 12:09
Válasz erre
Fiat 1_zpsgxdnjwih
Fiat 1_zpsgxdnjwih
Fiat 3000_zpsk0bljxge
Fiat 3000_zpsk0bljxge
FIAT
FIAT

Az elég érdekes, hogy 1931-ben jöttek a Fiatok, viszont három kocsi 1935-ös modell.
A rajz a löveges mod 35, ebből volt egy (utolsó fotó).
A háromnézeti fotó a mod 30 mod 21 toronnyal, ilyen áll a hajmáskéri fotó bal oldalán.
A hajmáskéri jobb oldali kocsi löveges mod 30 (tornya a rajz szerint).
A jászberényi H-8 és H-9 1935-ös mod 21 toronnyal.
Ha valóban fegyverzet nélkül érkeztek, akkor a löveges kocsikba mi barkácsoltunk lövegcsövet (kicsit kétlem).

Üdv

Á
romsitsa 669132 2020. február 16. 00:12
Válasz erre
Túl sok minden nem derült ki, amikor kerestem. A mod 30 futóműve végig volt lemezelve, a meghajtó kereket fedő lemez valószínűleg levehető volt, mert valahol fent van, valahol nincs.
A mod 21 serie II-től kezdődően a meghajtókerék nem áttört küllős, hanem teli lemez bordákkal.
A mod 30 alapvetően löveges kocsi volt, ezek új tornyot kaptak, kivéve néhány géppuskás kocsi, ami a mod 21 serie II tornyát örökölte.
A mod 30 erősebb motort kapott, e miatt más a motortér teteje és megváltoztatták a csúszófarok szerkezetét is. És a szerszámok helye is változott, de már régen volt, nem emlékszem...
A 35-ös kivitelnél megerősítették a görgőzsámolyokat, ez a négy perforált lemez a szánon, ilyenek a jászberényi kocsik, a hajmáskériek szerintem korábbiak. A futóműve a 35-ösnek is fedett, valószínűleg olyan képet találtál, amin éppen leszerelték a lemezt.
Kb. ennyi.

Üdv

Á
KarBal 669131 2020. február 15. 23:33
Válasz erre
romsitsa - akkora tudást mutatsz a témában! Segítenél nekem anyagokkal privátban? Az emailem - nomennescio82 k u k a c gmail p o n t com

Például az alapján, amit a neten látok, a mod21-hez képest a 30-nál a fő külső különbség a görgőknél a ferde fedőlap. De a legutolsó 35-ös változatnál visszatértek volna a 21-es-felé lapos fedőhöz?

Balázs
romsitsa 669130 2020. február 15. 22:39
Válasz erre
A Tauro mod 21 serie I vagy serie II lehet, a magyar kocsik mod 30-ak. A mod 30 géppuskás kocsik mod 30 testek voltak mod 21 toronnyal. Mondjuk a Tauro annyira silány makett, hogy a hibák javítása mellett az átépítés már nem jár túl sok plusz munkával.

Mind az öt a Ruisknál kezdte a pályafutását, kezdetben kékek voltak a jászberényiek is.

Üdv

Á
KarBal 669124 2020. február 15. 19:37
Válasz erre
1932-ben
1932-ben

Van egy Tauro Fiat 3000-em, ebből szeretnék valami olyat alkotni (fénykép alapján), ami olyan állapotban mutatja be, ami jellemző volt rá Magyarországon. Ez szerint leginkább a RUISK-os kék lenne. A Tauro futóműve viszont nem olyan, mint a csoportképen.

Csak arról a jászberényi párosról létezik kép ilyen futóművel? Kár, hogy ezen terepszínnel vannak. Valakinek megvan jó minőségben ez a kép esetleg?

Az 1932-es RUISK-os képen, ha jól látom, szintén olyan futómű van, mint a csoportképen.

Balázs
romsitsa 669100 2020. február 14. 22:03
Válasz erre
1936-ig szvsz. nincs zöld és vagy terepszín harckocsi, mert nem lehetett harckocsizó fegyverneme a Honvédségnek.

A Fiat kapcsán a RUISK csoportképen a bal oldali kocsi géppuskás, a jobb oldali löveges, a futóművük korai. A jászberényi kocsik késői futóművesek, valószínűleg mindkettő géppuskás, és van még egy kiállított, ami szintén késő futóműves és löveges, így elméletileg mind az öt megvan csak más-más időpillanatban.

üdv

Á
KarBal 669088 2020. február 14. 17:57
Válasz erre
Kedves Freddy, msanyi és romsitsa, köszönöm a válaszokat.

A ProModell adott számát beszerzem akkor. Legalább az építéshez jól jön majd.

Sajnos A magyar páncélosalakulatok története nincs meg nekem, de A Magyar Király Honvédség külföldi gyártású páncélos járművei könyvben szerintem azt az említett képet találtam meg. Sajnos szörnyű a minősége, szóval, ha megvan valakinek jó minőségben, azt megköszönném. Főleg, mert semmit sem látok az én képemen a torony részleteiből.

Próbáltam utánajárni, hogy mikor szentelték fel a Szent Kristóf szobrot, de sajnos nagyon ellentmondásos. Talán 1939 lenne? Azzal érthető lenne a terepszín.

Vajon a hajmáskéri LK-II a képen szintén kék lenne? Ha valóban 1930-as a kép, akkor nem lehet honvédségi még...

Ha a FIAT 3000-esek 1931-ben érkeztek, akkor szintén a kék RUISK lenne a legautentikusabb festés? (tehát olyan színű volt a leghosszabb ideig)

Balázs
romsitsa 669076 2020. február 14. 14:26
Válasz erre
Fiat 3000: ha megnézed a képeket, géppuskás és löveges kocsink is volt, a legendával ellentétben. A Jászberényben fényképezett kocsi homlokpáncélja (torony) szerintem átépítés a Schwarzlose gépuskához, mert az olasz csavarkiosztása nagyon más.
Az egyszín sötét kocsik még a Ruisk állományában vannak, sötétkékre festve, mert "rendőrök" voltak. A terepszínű már Honvédségi állományban, magyar terepmintával, talán 1936-os a kép (amin nem tudom hol van az egységes gépjármű embléma).

LK-II: a Ruisk állományában szintén sötétkékek voltak, előtte meg darabokban dugdosták őket, majdnem mindegy, hogy milyen színük volt (hogy 1928 és 1930 között mi történt velük, számomra nem ismert).

Üdv

Á
msanyi 669056 2020. február 13. 14:05
Válasz erre
A MAGYAR PÁNCÉLOSALAKULATOK TÖRTÉNETE című könyv 50-ik oldalán van egy kép, amelyen a H-9 és H-8 rendszámú FIAT 3000B vannak. Ezek terepszínűek. A kép felírása alapján Jászberény 1942 a hely és az évszám. A fegyvereket a négyszögletes lappal együtt szerelték ki belőlük.
Freddy 669035 2020. február 12. 11:03
Válasz erre
ProModellben volt egyszer egy LKII-es, az egyszínű zöld volt. Én is olyanra festeném.
KarBal 669028 2020. február 12. 08:52
Válasz erre
És még egy kérdés. Az LK-II-eseken látszik egyértelműen, de vajon a Fiat 3000-eseknél hogy oldották meg a fegyverek kiszerelését? A nyílást szabadon hagyták, vagy befedték egy fémlappal?
KarBal 669026 2020. február 12. 08:50
Válasz erre
hajmáskéri LK-II
hajmáskéri LK-II
a hercegprímás és a Fiat 3000
a hercegprímás és a Fiat 3000
LK-II-esek és Fiat 3000-esek
LK-II-esek és Fiat 3000-esek

Sziasztok!

Segítséget kérnék a rejtett időszakban, a RUISK-ba beosztott magyar LK-II-esek és Fiat 3000-esek festésével kapcsolatban. Vannak ugyan fényképek, de a '20-as és '30-as évek képei olyan minőségűek, hogy túl sok nem látszik rajtuk.

Az LK-II-esek szerintem valami egyszínű festéssel bírtak. Már csak azért is, mert megvettük alkatrészként, aztán összeszerelve, valószínűleg csak lefestették egy színnel. De mivel? Zöld lehet, vagy simán csak szürke? A Hajmáskéren készült kép szerint világos. A Fiat 3000-ekkel közös képen inkább sötét. Sőt még akár terepszínt is belelátok. Vagy csak árnyék esik a motorháztetőre?

A Fiat 3000-esek ugyanazon a képen szintén sötétek. Talán egyszínűek? A hercegprímással készült képen az elvonuló Fiat egyértelműen terepszínű. De vajon mikori a kép? Fegyvere nincs, tehát ez is még a rejtett időszakban készült. És milyen terepszín lehet? Az olasz eredeti, vagy már a magyar tarka előzménye?

Vannak ezeken a képeken kívül más képek esetleg?

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.
Balázs
Freddy 667579 2020. január 7. 10:28
Válasz erre
Köszi, arról többször volt szó, hogy az átvett német technikát szürkében használták, akár javítás után is, de ez már régebben volt, ilyenkor szokott az lenni, hogy megépíti az ember, és 5 perccel utána betolja valaki, hogy ja nem is.
Mindegy, szóval akkor aki zöldet akar, építsen háború utáni csehszlovákot :)
Emerick 667531 2020. január 6. 20:00
Válasz erre
Üdv!

Szerintem egyszer itt említettem, hogy szürke.
Sőt, most fejből nem emlékszem, de szerintem a seregszemle két utolsó számában megjelent tanulmányomban is szó eshetett róla. ;)

I.
Freddy 667481 2020. január 6. 01:35
Válasz erre
1540170_57449_72259
1540170_57449_72259

Sziasztok!

Kérdés: zöld vagy szürke?
TAMÁS78 666693 2019. december 13. 21:33
Válasz erre
Tudtommal a dreadnoughtjainkat is az olasz csatahajókhoz méreteztük a tervezés során, szövetségi rendszer ide vagy oda, ez a mém nagyon élesen élt a Monarchiában, és lám, később be is igazolódott. Az osztrák és a német politikai és katonai vezetésnek is mindvégig erős kételyei voltak az olaszokkal kapcsolatban.
Freddy 666683 2019. december 13. 18:13
Válasz erre
Nem konkrétan az Olaszország néven ismert politikai entitás ellen készülődtek. Az egységes Olaszország 1911-ben alig múlt harmincéves, előtte a Római Birodalom idején volt utoljára egységes. Az északi része pedig hagyományosan a Habsburgok fennhatósága alatt állt, a XIX. század második felében vesztették el sok harc után: Solferino, Lissa, Radetzky, bresciai hiéna, stb.
Ha újra szétesett volna, a Habsburgok újra versenybe szálltak volna az elvesztett Észak-Itáliáért, így gondolkoztak. Ahogy mi 1941-ben: Jugoszláviával örök barátsági szerződés, de a szétesése után azonnal támadás a Délvidék visszaszerzésért. A katonák egyenruhája is azért volt világosszürke: az észak-itáliai táj és a dalmát tengerpart sziklái olyanok.
Gabusch 666676 2019. december 13. 12:10
Válasz erre
Igen, Olaszországban szinte biztosan nem szükséges a talp használata. Viszont használták, többek között Kal Koritnicánál Szlovéniában biztosan, valamint a Hét Község Fennsíkon lévő Fort Verenába is sikeresen belőttek vele, ha jól emlékszem 44 halottat eredményezve, mert felrobbant a lőszerük. a Nagyháború blogon közölt visszaemlékezések kapcsán a Doberdó vonzáskörzetében is - itt olvasható egy érdekesség, hoyg nem tudták, hogy a házfal túloldalán egy ilyen áll és amikor lőtt, ész nélkül kirohantak, mert azt hitték, hogy találat érte őket.

Én építettem magamnak egyet, műgyantából kiöntve egy eredeti rézmakett maradványait (voltaképpen a cső és annak a tartója a kerek talpig bezárólag, a többi szkreccs) úgy festve, mintha egy eredeti, a sok játéktól leharcolt példány lenne. Elsősorban azért, mert bajban vagyok a színekkel. Lehetett zöld, de a HGM-ben van egy inkább barnás, talán 26 cm-es löveg, a diósgyőri ágyú leginkább zöldesszürke volt a régi kiállításon, van kimondottan sárga hegyiágyú, a marha nagy ágyújuk megint zöld, az M11 makettje kimondottan zöld, aztán legyen az ember okos. :)

Abban sem vagyok biztos, hogy a Hármas szövetség kapcsán az olaszok lettek volna a fő ellenség a háború előtt, hiszen csak 1915-ben, némi területi viták kapcsán üzentek hadat, de a téma szempontjából ez irreleváns.
Freddy 666672 2019. december 13. 09:01
Válasz erre
Ezeket a nagy lövegeket mindig beásták,a 42cm-essel napokig kellett dolgozni. A Monarchia viszont fő harctérnek Olaszországot tekintette a háború előtt, ott, a hegyekben sziklás a talaj, én ott tudom elképzelni, hogy nem kell a talppal kínlódni.

A védőlemezt én több képen is láttam, a makettre azért nem raktam rá, mert szerintem nem szép, és a 2. vh-s képeken (azon a kevésen) tényleg nincs rajta.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.