<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vackor | Adatlap | 718849 | 2024. január 16. 18:46 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 718848 | 2024. január 16. 18:41 | ![]() | |
Ahogy Muzzy írta, a kis Tuskó sokkal masszívabb. Szovjetesen kecses. Tudod, "a súly a megbízhatóság jele". :D | |||||
zoli1989 | Adatlap | 718843 | 2024. január 16. 18:26 | ![]() | |
Nem olyan biztos az ha X kibírja, akkor Y-nak is ki kell bírni a füves leszállást. Nem erre tervezték... A roncs összeseprés meg azért ettől kicsit bonyolultabb. És ha meghal rajta valaki ? | |||||
Muzzy | Adatlap | 718839 | 2024. január 16. 16:04 | ![]() | |
Biztos vagy abban, hogy szétszerelhető? Ezeknek a szárnyat már nem 3 csapszeg tartja. 97-ben Toulusban láttam, két napig csak a törzs és szárny beállítását végezték, utána automata fúrta az illesztő furatokat. Arra már nem emlékszem, hogy eleve leszerelhetővé tették (oldható kötéssel rögzítették-e? Igaz, kisebb gépeken, de eleve egybe gyártják a szárnyat és a törzset súlycsökkentés miatt. Mondjuk ez a javíthatóság rovására megy, de valamit valamiért. A Tu-134-es alapja szovjet bombázó volt, ezért eleve a futó bírta a füves leszállást, Az Airbusnál ez nem volt követelmény (kivéve a katonai célra tervezett szállítókat mint az A400M) | |||||
Sennás | Adatlap | 718838 | 2024. január 16. 15:24 | ![]() | |
Hàá de akkor fel sem merült(volna) a felszállás(i) kisérlet-e--gondolom én. Máklyuk volt hogy (ksz)leszállás közben a futók nem törtek ki. Van NDK(?) videó Tu-134es füves legelőre leszállt akkor egy Airbus is kibírja;) | |||||
Mekett | Adatlap | 718835 | 2024. január 16. 14:18 | ![]() | |
Jó kérdés. Szerintem egy A320 törzset, szárnyakat külön, tréleren elszállítani nem olyan nagy kihívás. Nem lehet, hogy sérült a szerkezet a kényszerleszállásnál? | |||||
Sennás | Adatlap | 718833 | 2024. január 16. 14:06 | ![]() | |
De hová? Ki a főútra? Ki tudja milyen messze van egy normális reptér. Meg akkor az összes fát ki kell vágni kétoldalt:) Nagyjából szét lehetne kapni és úgy szállítható lenne de én is egy felszállását megpróbálnék vele. Ha nem sikerül majd összeseprik a roncsokat:( | |||||
Elnar | Adatlap | 718829 | 2024. január 16. 12:21 | ![]() | |
Nem lenne egyszerűbb elvontatni ? | |||||
Sennás | Adatlap | 718827 | 2024. január 16. 12:06 | ![]() | |
Mekett | Adatlap | 718582 | 2024. január 11. 23:03 | ![]() | |
budha | Adatlap | 718461 | 2024. január 10. 12:42 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 718452 | 2024. január 10. 06:23 | ![]() | |
Kibic | Adatlap | 718427 | 2024. január 9. 21:41 | ![]() | |
Szia, nézd meg a "Magyar légierő" c. fórumban az alábbi bejegyzéseket: 359974 359979 359981 | |||||
cenci | Adatlap | 718426 | 2024. január 9. 21:27 | ![]() | |
Szia! Csak ezt az egy képet találtam az Avia-infón erről a gépről. 1952-57-ig szolgált nálunk. | |||||
budha | Adatlap | 718424 | 2024. január 9. 20:44 | ![]() | |
slowmotion | Adatlap | 718090 | 2024. január 5. 11:38 | ![]() | |
Na akkor az, köszönöm. Az megvolt, hogy valamelyik '48-as vértanúról nevezték el. | |||||
borisz | Adatlap | 718086 | 2024. január 5. 11:32 | ![]() | |
Most éppen MH Lahner György 2. Ellátóezred | |||||
slowmotion | Adatlap | 718085 | 2024. január 5. 11:28 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 717977 | 2024. január 4. 10:13 | ![]() | |
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/415978289_748485070645304_4308001785720177830_n.jpg Cseh és magyar Gripen, meg ha jól látom, akkor egy görög F-16. Szerintem piszok jó, háttérképnek való fénykép! | |||||
borisz | Adatlap | 717740 | 2023. december 31. 12:53 | ![]() | |
Csesznye egy jószág! | |||||
Mekett | Adatlap | 717731 | 2023. december 31. 12:04 | ![]() | |
Egy átalakított, érzékelőkkel telerakott Britten-Norman Trislander, amivel érceket kutattak a 80-as években, Észak-Amerikában. en.wikipedia.org/wiki/Britten-Norman_Trislander | |||||
Mekett | Adatlap | 717508 | 2023. december 27. 19:03 | ![]() | |
Mostanában sok szó esett az MKHL topikban a Klagenfurti repülőtérről. Ez a kép is ott készült, csak 1964-ben. A képen látható Bristol Freighter az "A sárga Rolls-Royce" című film címszereplőjét repítette oda. A film főleg Jugoszláviában játszódik, de Nagy-Britanniában és Olaszországban vették fel, így valószínűleg a forgatásra érkezett, nem turnézni. en.wikipedia.org/wiki/The_Yellow_Rolls-Royce | |||||
Mekett | Adatlap | 717440 | 2023. december 25. 12:48 | ![]() | |
Kiállított V-2 Devonportban, 1945-ben. Bár a képaláírás nem írja, szerintem egy odaszállított tesztrakétáról lehet szó, legalábbis nagyon egyben van. Vagy a bevetettek is kaptak fekete-fehér festést? Látható, hogy a rakétahajtómű áramlásterelő lapjait (pontosabban az egész hajtóművet) kiszerelték. ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2023/12/24/napi_erdekes_166 | |||||
rod666 | Adatlap | 717426 | 2023. december 24. 22:24 | ![]() | |
Köszönöm az infókat! | |||||
Mekett | Adatlap | 717424 | 2023. december 24. 22:02 | ![]() | |
Nagyon jól mondtad, a kapszulás hasonlat találó. Ezek voltak talán az első, sorozatban gyártott, túlnyomásos kabinú gépek. A kapszula hátfala is az erők eloszzltása érdekében ilyen gömbölyű. Ez ugyanígy néz ki a későbbi Boeingeken is, a Speyerben kiállított 747-esen ez remekül látható. A két nyílás közül a felső egy csőszerű közlekedőfolyosóra nyílt, amin keresztül a hátsó szekcióba lehetett jutni. Az alsó nyílás a bombarekeszbe vitt, amire optimális esetben az élesítésnél volt szükség, vagy a tesztrepülőgépek megközelítésénél. | |||||
rod666 | Adatlap | 717422 | 2023. december 24. 21:25 | ![]() | |
Ez egy zseniális kép, köszi, úgy néz ki, mint valami kapszula. A két nyílás valami közlekedőfolyosóhoz csatlakozik? | |||||
Mekett | Adatlap | 717399 | 2023. december 24. 18:00 | ![]() | |
Johnie | Adatlap | 717284 | 2023. december 21. 17:28 | ![]() | |
Andor1313 | Adatlap | 716523 | 2023. december 7. 10:20 | ![]() | |
Andor1313 | Adatlap | 716521 | 2023. december 7. 10:18 | ![]() | |
Mégis csak jól emlékeztem, hogy gyerekkoromban nyaraltam a cseh tengernél. :) | |||||
Mekett | Adatlap | 716452 | 2023. december 5. 21:01 | ![]() | |
Norm | Adatlap | 716373 | 2023. december 4. 00:06 | ![]() | |
Nem szokás nyűgözni, maximum a kisebb gépeket. Ahogy Muzzy írta, a tartályokbanvalószínűleg nem volt sok üzemanyag, mivel repülés előtt ismert a pontos szükséges mennyiség, ezért a legtöbb esetben repülés előtt szokás feltölteni a kellő mennyiségre. Itt minden kiló számít ugye :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 716344 | 2023. december 3. 21:00 | ![]() | |
lehet, hogy üresek voltak a szárnytartályok, és eleve üres volta a gép, és sok hó esett a t vezérsíkra, az meg lenyomta a farát. | |||||
Sennás | Adatlap | 716331 | 2023. december 3. 20:02 | ![]() | |
Szevasz. Igazad lehet. Nem tudom polgári reptéren hogy lehet/kell egy ilyen gépet "lenyűgözni" de a pilóta nem számol Dec. elején havazásra vagy a kézi könyvben nincs benne hogy "farnehéz" a gép? | |||||
Norm | Adatlap | 716324 | 2023. december 3. 18:13 | ![]() | |
Szia! Az lehetett, hogy ezek a gépek érzékenyek a súlypontra, mivel a hajtóművek is hátul vannak. Egyszerűen annyi hó esett rá, hogy farnehéz lett és hátrabillent. | |||||
Sennás | Adatlap | 716319 | 2023. december 3. 16:56 | ![]() | |
Gondolom a szél megfújta hanyatt dőlt utána meg lefagyott. videa.hu/videok/magyar-nemzet/hirek-politika/a-kifutopalyahoz-fagyott-nemet-repulo-klimacsucs-munchen-repulogep-bOADZKCToln1cOvW | |||||
atika | Adatlap | 715919 | 2023. november 23. 13:58 | ![]() | |
Lesz még baj bőven az AI miatt. :( | |||||
Ste | Adatlap | 715914 | 2023. november 23. 11:39 | ![]() | |
Szia! Ez egy AI által generált, kitalált komponensekkel teleszórt kép. A múltkoriban kértem egy generált képet az F-35 futóművéről. Most megismételtem. Ezeket kaptam :DDD | |||||
atika | Adatlap | 715842 | 2023. november 21. 09:17 | ![]() | |
A linkelt válogatásban van egy dermesztően élethű; talán egy Hawk csapódik be közel függőlegesen és robban fel. Ott kirázott a hideg. Egyébként a témában a klasszikus: youtu.be/7hU0EAl3DZU. Méretezés, ugye. :( | |||||
Elnar | Adatlap | 715824 | 2023. november 20. 18:16 | ![]() | |
Nagyzo | Adatlap | 715820 | 2023. november 20. 15:27 | ![]() | |
Nagyzo | Adatlap | 715819 | 2023. november 20. 15:23 | ![]() | |
fene tudja, pl a fegyverkamrát sehol sem látom, meg a futóknak sem nagyon van hely a törzsben | |||||
slowmotion | Adatlap | 715814 | 2023. november 20. 14:05 | ![]() | |
igazi számítógépes grafika, igen. de gondolom azért amiből csinálták, az pontos. | |||||
Sennás | Adatlap | 715813 | 2023. november 20. 13:44 | ![]() | |
Frankó jó minőségű kép! Ez vajon igazi? Valódi részletek lehetnek? Mondjuk makett sincs gyanta feljavítóval amit így meg lehetne építeni:( | |||||
Mekett | Adatlap | 715812 | 2023. november 20. 12:11 | ![]() | |
Mekett | Adatlap | 715609 | 2023. november 14. 23:37 | ![]() | |
Ez klassz lett! Jó kiindulás lenne egy segédletnek. :) | |||||
borisz | Adatlap | 715599 | 2023. november 14. 22:10 | ![]() | |
Sziasztok! Nem rég felmerült az amcsi rakéták színezése. Alapvetően a sárga, és a barna(vagy piros(as)) gyűrűk jelentenek valamilyen éles részt. A kék pedig gyakorló. Emlékszem zöld sávra is, de most utánaolvastam kicsit, és nem találom. Sárga: éles harci rész Barna: éles rakéta hajtómű Többféle kombináció is létezhet, kezdve onnan, hogy van egy csupa kék Aim-9, ami azt hiszem súlymakett. Ha csak a gyűrűk színesek, akkor többféle kiképzési célt szolgálhat, például a földi személyzet képzését is. Előfordulhat, pl AIM-9nél, hogy vegyes a rakéta, leginkább éles fejet láttam képeken inert harcirésszel és hajtóművel. Szintén AIM-9-re jellemző, illetve azokról árulkodó, az ún. rolleronok meglére, nem léte. Ha nincs, akkor sem alkalmas a harcra. Ez alól kivétel az AIM-9X, elhagyták a rolleronokat. Itt olvashattok még róla: www.sas1946.com/main/index.php | |||||
borisz | Adatlap | 715596 | 2023. november 14. 21:40 | ![]() | |
Az nem elég tudományos! :D | |||||
Mekett | Adatlap | 715594 | 2023. november 14. 21:27 | ![]() | |
Az alapot egy Tamiya Királytigris szolgáltatta. Biztos túl egyszerűnek látom a megoldandó problémát, de én csináltam volna egy 20 méteres rudat, kerékkel, vagy egy földre helyezhető fémlapot, amiből kiáll egy szög, és csak áttolom rajta a gépet. | |||||
Elnar | Adatlap | 715592 | 2023. november 14. 21:09 | ![]() | |
Állítólag a NASA csinálta. Űrsiklók kerekének kilyukasztására szolgáló robot fúrógéppel. Nagyon durva terheléseket kellett a kerekeknek elviselni leszálláskor, mert jóval nagyobb sebességgel landoltak, így előfordulhatott volna az, hogy megsérül egy kerék, de nem durran ki. Vagyis bármikor kidurranhatott/felrobbanhatott volna, amikor a földi kiszolgáló személyzet vagy a járműből kiszálló űrhajósok a közelben tartózkodnak. Ilyenkor jött volna ez a robot hogy kiszúrja a sérült kereket, megelőzve a potenciális életveszélyt. Érdekes alváza van, gondolom abból rakták össze ami épp valakinél volt :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bocsi, erre gondoltál?