/ Fórumok /

JAS-39 Gripen

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.
zsocate 599444 2016. január 6. 06:40
Válasz erre
Jó lenne megtudni, hogy ezek a magyar gépekre nem illő feliratok ötlete kinek a becses fejéből pattant ki? Mintha nem túl sok légierő lenne a NATO-n belül aki ezt az amerikai megjelölésre hasonlító vackot használná... És pontosan milyen haszna van?
lukács zsolt 599437 2016. január 5. 22:46
Válasz erre
nekem olyan mintha 15 éve amikor apa kocsi sofőr voltam kecskeméten akkor nem hunaf volt hanem huaf...a magyar légierő angolul...a tactical force wing az jelent repülő dandárt is?mert 2001 ben szentgyörgyi dezső harcászati repülő ezredről repülő dandár lett a neve...
zkalos 599412 2016. január 5. 17:20
Válasz erre
Az enyémhez is van egy javító matrica lap világosabb felségjellel, csak nem látszik a képeken. Én a Revell megjelenése környékén vettem a Feritől.
migi 599411 2016. január 5. 16:25
Válasz erre
Tudtommal van egy javitott verzió .
pmheros 599410 2016. január 5. 16:19
Válasz erre
Valóban, a te 72104 -esed klasszisokkal sötétebb számokkal van nyomva.

Az enyém már a "reprint 72014" (így hivatkoznak rá árlistán). Jól megkülönböztethetőek egymástól abból is, hogy az ék jelzések külső sávja a tiéden színezetek, -míg az újabbakon mint az enyém is- azok a külső sávok átlátszóak.

Úgy gondolom hogy az én csomagom az új világos matricát tartalmazza, a sötétebb készlethez illő használati útmutatóval.

Mivel a mostani jelzéseket már nem tudom újrahasználhatóan levakarni,így a következő hónapban megint meglepem magam egy matricával. Addigra meglesz a hozzá illő szürke felső szürke is.

Azt nem tudom még, hogyha jelezném a HADmodels felé a hogy korrigálják a használati útmutatójukat is -a változtatásoknak és méretaránynak megfelelő világosabb színkóddal-, hogy zokon vennék-e?
zkalos 599370 2016. január 4. 22:45
Válasz erre
20160104_182138
20160104_182138
20160104_182113
20160104_182113

Sziasztok !
Elővettem a saját HAD matricámat, és összehasonlítva grippen képekhez (nem felrakva) azt kell mondanom, hogy elég sötét a szám színe, majdnem fekete az én példányomon. Szívesen láttam volna a matricán az imitált fülkét is, mivel megegyezik a színe az oldalszámmal, és nehéz lesz eltalálni a színét hogy egyezzenek, meg a formájához sincs a leírásban korrekt rajz, ami elég ciki szerintem a HAD-ra nézve, és mivel a gép hasán van, kevés kép áll rendelkezésre :(. A Revell matricán a számok (Cseh és Svéd) még világosabbak, mint a HAD-on, de a valóságban is így lehet valószínűleg. A gép felső színe szerintem nem 36231 (H317), hanem inkább 35237 (H337), ami kicsit világosabb, és kékesebb a Federal Standard színkártyámat nézegetve, esetleg H53 Neutral gray (persze este lámpafénynél néztem). Alsónak jó lehet a 36495 (H338). Persze mindegyiket világosítani kell az tuti.

hunavia.freeweb.hu/AIRSHOW/KE2013/08GRIPEN35HUNAFKECSKEMT2013/photos/photo3.html
superfighter.freeweb.hu/GRIPEN%20HU/JAS39EBSHU_DETAIL_20050125/photos/photo44.html

Mi a véleményetek ?
pmheros 599342 2016. január 4. 14:24
Válasz erre
matrica_különbségek
matrica_különbségek

Kínomban vakaróztam kicsit

A (zavaró tényezők egy részét kizárva) szürke árnyalatban 600dpi -vel szkenneltem egy jót, majd egymásra raktam a Revell, az Italeri és a HAD matricáinak egyes részeit.

Az alap (keret nélküli) a HAD matrica lapja, erre van berakva pink kerettel az Italeri, világos kékkel pedig a Revell matricáinak egyes elemei.

Szabad szemmel jól látáható, hogy a HAD a legvilágosabb színekkel dolgozik (kivéve a beömlő veszélyt jelölő ábrája, mert azt az Italeri "nyerte")
Az Italeri jelzései valamivel sötétebbek, ami szabad szemmel jobban észlelhető.
A Revell -é egyértelműen sötétebbek, szerintem a valós hatást legjobban megközelítő. (Sajnálatomra nem nyomott magyar jelzést a lapjára.)

Nagy konklúzió nincs: ahány gyártó annyiféle eredmény. A szín megítélése még a profiknál is szubjektív.
vlevi 599261 2016. január 3. 18:09
Válasz erre
Nekem is volt hasonló gondom. Ezért üres matricalapra, lézernyomtatóval feketével csináltam meg a számokat.
Rumcájsz_52 599208 2016. január 3. 11:11
Válasz erre
Az a legnagyobb baj, hogy ez a sötétebb szürke nemcsak a matricához túl sötét, hanem a valósághoz is, az igazi Griffen nincs ekkora kontraszt a két szürke között. A másik probléma, hogy a szám-matrica meg túl világos, ha megnézed az 598039 hsz. fotóit, látható hogy a gépszám majdnem olyan sötétszürke, mint a gép hasára festett fals kabin, az pedig eredetileg fekete volt, csak már kicsit kifakult. És ez a legnagyobb probléma, mert éket festeni - ugyan jó sok munkával, maszkolással - de lehet, ilyen gömbölyű számot viszont sajnos nem.
Üdv R.
Kferro 599202 2016. január 3. 10:10
Válasz erre
pmheros 599184 2016. január 2. 22:43
Válasz erre
Nem.

(Jelenleg a szám a világosabb). Ha 10-15 % -ot világosítottam volna, akkor kb olyan színű lenne az alap, mint maga a szám

Viszont nagyon jelentős kontrasztnak kéne lennie :(
Kferro 599180 2016. január 2. 22:11
Válasz erre
A festéket világosítottad a méretaránynak megfelelően?
pmheros 599178 2016. január 2. 21:44
Válasz erre
IMG_20160102_213423
IMG_20160102_213423

A másik apróság a HAD 72-104 -hez: a cég által ajánlott Gunze 317 túl sötét ehhez a matricaívhez. Jól láthatóan elveszik a 32 -es oldalszám.
pintair 598039 2015. december 17. 09:19
Válasz erre
bap 1
bap 1
bap 2
bap 2
bap 3
bap 3
bap 3a
bap 3a

Azért van itt kosz alul. Forrás: AirForces Monthly 2016-01
pmheros 596215 2015. november 21. 09:34
Válasz erre
Nem a legszebb pótlásom, de ahol lesz ott még "elmegy".
www.kephost.com/images/2015/11/21/IMG_20151121_092613.jpg

Jöhet a többi hiba :)
pmheros 596061 2015. november 18. 15:54
Válasz erre
Szia!

Köszi az infót. Igen, a HAD 104 matrica.
Mivel időközben berendeltem, így utólag mindegy is. "Reprint" jelzővel van ellátva, így úgy sejtem ez az újabb verzió. Arra az alsó jelzésre is kiokoskodom valami aláfestéses módszert.
lancer 596053 2015. november 18. 13:14
Válasz erre
Szia!

Ha a HAD 72-104 ívéről van szó, akkor az ékek színezése nem az igazi. A pirosnak megfelelő középszürke ék üresen maradt a matricán, ez a szárnyak felső felén és a svancon tökéletes megoldás, de a szárnyak alsó felén nem szerencsés, mivel az ék középszürke színe nem egyezik meg a szárny alsó színével. Itt sajnos ügyeskedni kell, vagy esetleg más matricáról pótolni a színhelyes felségjelet. A 72-104 ív régebbi nyomatán máshogy volt a színezés, ott nincs ilyen probléma.
pmheros 596042 2015. november 18. 09:56
Válasz erre
Megjött a Revell Jas-39C (04999) makettem.

A megvásárláshoz a lökést az októberi aranysasban megjelenő kép adta. 4 légiharc (bár gyakorló) rakétával, 3 póttartállyal végre igazi harci gép benyomását tette rám.

A terv az volt hogy a régóta bontatlanul pihenő italeri(No 1306) készletből csenem ki a harmadik póttartálynak valót, valamint annak matricáit használom fel a magyar EBS HU verzióhoz. Aztán jön a meglepetés: www.kephost.com/images/2015/11/18/ek.png Az italeri matricáján az ék közepe el van csúszva. A külső sáv pedig a belsőhöz képest nagyon-nagyon világos. Jó lett volna a HAD matricájának megspórolása, de mégis csak meg kell lépnem.

A kérdésem ezzel HAD matricával lenne kapcsolatban. Nem találom hol olvastam korábban azt, hogy valamilyen apróbb hibával rendelkezik az adott matrica lap. Mi az az apó hiba ?
mcs 594354 2015. október 19. 22:38
Válasz erre
user_40_314 revell
user_40_314 revell

Hello,

pl ezt hibásan csinálták meg..
pmheros 594265 2015. október 18. 17:22
Válasz erre
(Visszaolvasgatva semmi okosat nem találtam itt a Revell Jas-39C -jéről)

Infókat szeretnék kérni milyen hibái vannak a Revell Jas-39C-nek.
Linkeltek itt egy cseh oldalt www.modelforum.cz/viewtopic.php , de ott olyan nagy hibát a cseh nyelvtudásommal (annak hiányával) nem szúrtam ki.

Képeket néztem az öntőkeretről, meg elkészült makettről is, és vannak számomra pozitív előnyök az italeri készletéhet képest:
-jobb "fúvócső"
-(jobb) C verziós főfutó kerék
-nato fegyverzetfelfüggesztő pilonok
-póttankok többes számban
-amraam, iris-t
-apu "megjelenítése"

A panelvonalak hiánya, kisebb illeszkedések, nem okozhatnak problémát. Alakhibák, méret eltérések érdekelnének elsősorban.

Aki tud hibákról, az ne tartsa magában. Előre is köszi
Weizi 588181 2015. június 26. 20:34
Válasz erre
Szia!
Minden bizonnyal kipróbálták mind a két oldalt a viszonyítások végett, ami azért lehet fontos, mert amint a felvételen látni is lehet, kapcsolódás közben egyáltalán nem a "töltőkosarat" nézi a pilóta!
Sennás 588177 2015. június 26. 20:18
Válasz erre
Szia.Érdekes videó.Egy pillanatra felvillan a 823 is rajta.Belső kameráson látni a 43ast bal oldalt tölteni ,utána a KC-ből készült videón meg jobb oldali töltő csatlakozásról.Ezek szerint gyakorolni kell mindkettőt?
Weizi 588176 2015. június 26. 20:06
Válasz erre
Légi utántöltés először!

www.youtube.com/watch
Sennás 588175 2015. június 26. 19:37
Válasz erre
Kölcsöngép
Kölcsöngép

A Svédektől kaptuk kölcsön a 823as gépet.
pintair 587951 2015. június 22. 10:58
Válasz erre
Bocs Nepek! ezek rossz helyre jottek... :/
pintair 587950 2015. június 22. 10:54
Válasz erre
Vegre talan vki csinal egy normalis 72es Delfint.
pintair 587949 2015. június 22. 10:48
Válasz erre
Zoli 587862 2015. június 20. 11:54
Válasz erre
Az is lényeg, hogy lesz-e, de én is arra vagyok kíváncsi, ki fogja fizetni? El tudom képzelni, hogy a svédek ingyen átadnak egyet a feleslegesek közül, főleg ha nem emberi hiba miatt történt a baleset. Viszont tudtommal csak nekünk vannak öszvér gépeink, szóval ha lesz csere, azt hogy lehet beilleszteni a jelenlegi állományba az üzemeltetés szempontjából? Bár lehet, hogy semmi változást nem igényelne a hadrendbe állítása.
z
Dolmi 587858 2015. június 20. 09:36
Válasz erre
Szerintem nem az a lényeg, hogy lesz-e, hanem az, hogy ki állja a számlát.
Zoli 587761 2015. június 18. 13:28
Válasz erre
Sennás 587598 2015. június 15. 18:54
Válasz erre
Na ez meglepett.De a kert eszembe jutott nekem is(nem magamnak)Kádár S. Őrn-nak.Gondolom ő inkább repülne egy másikkal.Ilyenkor nincs para az emberben egy újabb felszálláskor?

Jobbulást Kádár S. Úrnak!
NORAD 587597 2015. június 15. 18:51
Válasz erre
Gorbils 587596 2015. június 15. 18:28
Válasz erre
Bocsi Gábor barátom de most AKTUÁLIS !

Az ár irányár, ajánlom barkácsoloknak vagy disznek kertbe ! Az ikeás doboza már nincs meg, póütalkatrészek még fóliába !
Sennás 587595 2015. június 15. 18:22
Válasz erre
Őöö már Június van kicsit megkésett az Áprilisi tréfa:)DE jó!
Gorbils 587594 2015. június 15. 18:15
Válasz erre
11406467_923301187749423_4722294308319889889_o
11406467_923301187749423_4722294308319889889_o

sziasztok !

akit érdekel !

Nem dohányzó tulajdonostól, hangárba tartott , keveset repült, katapult ülés nélkül , friss müszakis és még garanciás;)

üdv gorbils
juge75 587417 2015. június 12. 15:27
Válasz erre
De a pilóta életét megmentette...
kibjani 587401 2015. június 12. 09:26
Válasz erre
A katapult ülés sem úgy működött, ahogy kellett volna! Nem vált le...
www.index.hu/tech/2015/06/12/a_katapultules_hibaja_miatt_serulhetett_meg_a_gripen-pilota/
charles 587399 2015. június 12. 08:39
Válasz erre
Igen! Gáztartály!
Azért rakták olyan közel a kifutópályához, hátha egyszer valaki mégis csak eltalálja.
PeKo Publishing 587389 2015. június 12. 06:17
Válasz erre
Rumcájsz_52 587383 2015. június 11. 22:34
Válasz erre
A Mi-17-nek is baloldalon van a faroklégcsavarja, csak a Mi-8-nak van jobboldalon.
R.
sárkányos 587382 2015. június 11. 22:32
Válasz erre
Szevasztok. Ha beleszólhatok akkor segítenék. Amit láttatok az egy Mi-8 ami a pápai kutató-mentő volt. Üdv sárkányos
juge75 587380 2015. június 11. 22:19
Válasz erre
Ezt a részét nem figyeltem, valóban 8-as, nem 17-es. (de semmiképpen sem 24-es)
juge75 587379 2015. június 11. 22:18
Válasz erre
Hát persze. Nem számít, hogy kivonták.
PeKo Publishing 587378 2015. június 11. 22:18
Válasz erre
A Mi-24-nek BAL OLDALON van a faroklégcsavarja, a képen látható gépnek meg a jobb oldalon (Mi-8/17).
medor 587374 2015. június 11. 22:01
Válasz erre
Ez valószínű,hogy így van.3:18-3:20ig látszik a sérülés szöge ami a póttartályok hátsó ívével egyezik.
Ha tudták volna,hogy 'bírja' az orrfutó hibásan is,akkor elképzelhető,hogy a nyitott főfutóművek mellett döntenek.De ez szerencsejáték lett volna...
Szerintem sokkal fontosabb egy pilóta élete,mint egy rakás 'vas' ára.Még ha milliárdokat ér is.A fegyverzetről meg ne is beszéljünk.EGYETLEN harci gép ára,a rá függesztett fegyverek ára pedig pláne nem ér fel egy emberélettel BALESET(!) esetén.
(Egy harci helyzetben már lehetne vitázni ezekről,de ez más téma.)
Kferro 587373 2015. június 11. 22:01
Válasz erre
Bakker! Ez tényleg egy 24-es! És forognak a forgószárnyai. Na akkor most már nem értem...
Sennás 587371 2015. június 11. 21:27
Válasz erre
Mi...
Mi...

Na akkor Mi.. van a képen?
Rumcájsz_52 587370 2015. június 11. 21:23
Válasz erre
Szerintem sajnos nem jól láttad, jobboldalt volt a faroklégcsavar, úgyhogy az szerintem a kutató-mentő készültség odarendelt Mi-8 gépe lehetett.
R.
juge75 587368 2015. június 11. 21:14
Válasz erre
Ami fontos: Pilóta él! Repülés a továbbiakban? Sajnos az negatív.
juge75 587367 2015. június 11. 21:13
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.