/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104.
romsitsa 673481 2020. június 3. 21:40
Válasz erre
E szerint az IGL2 is 6*4-es, a 3 tonnás 2. szériával meg pont jó a páncélkocsihoz.
www.crossley-motors.org.uk/history/military/IGL2/IGL2.html

Viszont minél többet nézem azt a nyomi 29M-et, annál inkább az az érzésem, hogy a két kocsi kissé különböző felépítményt kapott.

Üdv

Á
Sokol 673480 2020. június 3. 21:22
Válasz erre
De pontosan azért furcsa!

4-ből 3 forrás szerint 6x4-es volt.
Az arab kocsikat átalakított 4x4 meg 6x6 alvázakra építették.
papíron IGL2 csak 3 volt IGL3 meg 6+2

Sehogy sem jön ki.
A japó vasúti kocsik is hasonlóak, de azok E-k amiket nem építettek át 4t teherbírásúra.
Csak a kína - hong-kong police kocsik hasonló alvázúak.
romsitsa 673478 2020. június 3. 20:42
Válasz erre
Az IGL4 nem később jelent meg (1930?) mint a beszerzés (1928?)

Üdv

Á
Sokol 673477 2020. június 3. 20:34
Válasz erre
romsitsa 673471 2020. június 3. 18:08
Válasz erre
Az a rajz rossz, nem méregesd. Hasonlítsd össze a torony méretét és pozícióját a fotókkal.
A BGV egy 20-30 cwt teherbírású kocsi volt, a mi kocsink meg egy 3 tonnás, mert a kisebb kocsik nem bírták a terhelést. Ez szerintem az IGL2.

Üdv

Á
téglatesó 673468 2020. június 3. 17:11
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm, hogy foglalkoztok a problémámmal. :)
Gabush: egy másik oldalnézeti rajzot (nem ezt, amit linkeltem), egy rajzprogramban méregetve én is hasonló eredményre jutottam, mint te: ha elfogadom az 5.600mm hosszt (kurbli és vonóhorog nélkül, csak a test hosszának), a kocsi teljes magassága, (kupolával, mindennel) 2.800mm-re jön ki. Ez eddig oké. Viszont, ha a franciák simán megadtak magassági értéknek egy fals adatot, onnantól kezdve felmerül a kétely a hosszúságra megadott értéket illetően is... (ui: nem tudom milyen kiadványból származhat ez a kép, csak a 29M típusra keresve adta ki a Google).
Romsitsa: a belinkelt oldal tényleg nagyon jó. Hogy a BGV vagy az IGL volt-e az alváza a 29M-nek, jó kérdés, elvileg mindkettő lehetett: az angolok is felhasználták mindkettőt páncélkocsi alapjául módosított formában.
romsitsa 673462 2020. június 3. 15:18
Válasz erre
Van olyan teória, hogy Crossley BGV alapra építették a páncélkocsit, de az egy könnyű alváz volt, így én inkább az IGL2-re voksolnék.
A linkelt honlap tulaja talán meg tudná ezt erősíteni és esetleg méreteket szolgáltatni az alvázról, vagy rámutatni egy forrásra, ahol lehetnek adatok az alváz vonatkozásában.
Ha pl. a keréktáv meglenne, már elég sok mindent ki lehetne számolni.

Üdv

Á
Gabusch 673459 2020. június 3. 12:11
Válasz erre
Az általad feltöltött képet alapul véve - ami nyilván csalóka lehet - a kurbli nélkül, ámde a "fittingekkel" együtt a járgányt egy 537x257-es téglalapba lehet elhelyezni. Ekkor a hosszból 2680 mm számolható arányosan.
"Fittingek" nélkül a kocsiszekrény hossza 514 pixel, akkor 2800mm jön ki.

A 2270-et úgy közelíti az érték, ha a kocsiszekrény hosszát arányítom a kocsiszekrény magasságával, a kupola nélkül.
téglatesó 673457 2020. június 3. 11:21
Válasz erre
29M Crossley
29M Crossley

Szia Romsitsa!
Köszi, de ebből nem igazán tudom kihámozni, ami nekem kell -nyilván én vagyok béna... Azonban találtam egy ilyen ábrát, nem tudom, az itt közölt adatok mennyire fedik a valóságot (az 5.600mm-es hosszúságot még elhiszem neki, de a 2.270mm-es magasság elég gyanús, nekem kissé kevésnek tűnik, ezen akadtam fenn.) Azért köszi a linket, sok érdekes dolog van benne.
romsitsa 673452 2020. június 3. 09:01
Válasz erre
téglatesó 673450 2020. június 3. 07:23
Válasz erre
Üdv!
Megint egy kis segítséget kérnék...
A 29M Crossley páncélautóról keresek méretadatokat (hosszúság, szélesség, magasság, stb.). Sajnos az általam elérhető források elég hallgatagok a témában.
Köszönöm!
Déé 672968 2020. május 21. 22:38
Válasz erre
hjg
hjg

Szia! Mintaszámot nem írják de ez az a horddoboz.
téglatesó 672952 2020. május 21. 12:09
Válasz erre
Üdv! Köszönöm a gyors választ mindenkinek!
Msanyi: látod a sisakokat nem is figyeltem, szemfüles vagy! Köszönöm! Az is új infó, hogy nekünk is volt ilyen "németes" gázálarctokunk, erről nem is tudtam, köszi!
Gabush: az ilyen felszerelések tekintetében abszolút nem vagyok képben, de jó, hogy leírtad ezt a különbséget. Ezután, ha megint összefutok ilyen képpel, már el fogom tudni dönteni, hogy német-e vagy magyar. Köszönöm!
Juge75: igen, arra magamtól is rájöttem, hogy magyar gyártású lövegek vannak a képeken (írtam is a posztomban), csak a katonák voltak számomra kérdésesek. Azért köszi a megerősítést!
Még egyszer mindenkinek köszönöm a segítséget!
juge75 672948 2020. május 21. 11:37
Válasz erre
Mindkettőn MÁVAG Bofors látható. Elsőn 40 mm-es gépágyú, másodikon 80 mm-es.
Gabusch 672947 2020. május 21. 11:37
Válasz erre
A hengeres gázálarctokok megkülönböztetesére a legegyszerűbb módszer, hogy a németen végigfutnak a hosszanti bordák, a magyaron meg vannak széltében is, mint a színes képen látható.
msanyi 672946 2020. május 21. 11:33
Válasz erre
Mind a két képen Magyar katonák vannak. A sisakokon ott a „hordfülecs”. A mi katonáink is használtak lemezhenger gázálarctokot. A jelölése talán 43M.
téglatesó 672945 2020. május 21. 10:40
Válasz erre
949559
949559
94402806_893665071063907_7761903865569476608_o
94402806_893665071063907_7761903865569476608_o

Üdvözlet! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van itt két db kép, de nem tudom, hogy milyen nemzetiségű katonák szerepelnek rajtuk.
Az elsőn a 4cm Bofors biztosan diósgyőri, de nem tudom a katonák nemzetiségét azonosítani. A forrás ahol találtam, német FlaK 28-nak írja a képaláírásban, tehát elvileg németek, de nem tudom így van-e.
A második fotón a 8cm-s Bofors körüli katonákon kissé zavar, hogy német gázálarctokot hordanak, nem tudom, ilyet magyar katonák használtak-e egyáltalán, vagy ezen a fotón esetleg németek vannak-e? Köszönöm!
Ironn_76 672110 2020. május 1. 14:53
Válasz erre
Köszi szépen!
romsitsa 672058 2020. április 29. 12:31
Válasz erre
Semmi sem ismert, tudtommal. A járműveket téln általában mi is meszeltük, a Nadwornán áadott Pz IV-ket nem számozták át. Amíg nem kerülnek elő fotók, ezekből lehet következtetni.

Üdv

Á
McFrost 672056 2020. április 29. 11:52
Válasz erre
romsitsa 672051 2020. április 29. 10:30
Válasz erre
s1
s1

Meggyőzhető vagyok. Minek az árnyéka az az egyenes a pajzs és a homloklemez között mindkét képen?

Üdv

Á
Ironn_76 672048 2020. április 29. 10:20
Válasz erre
Sziasztok!

Nem állt szándékomban ilyen vihart kavarni a kérdésemmel. :)

A válaszokat köszönöm, de hiányzki néhány adat.
A toronyszámok mettől meddig, ha tudható és a szín. Talán sötétsárga de örülnék ha lenne háromszínű. Valamint még egy kérdés:
Létezik, hogy voltak téli meszelésűek is?
Nem életbevágóan fontos!

Előre is köszi.
Spangli 672040 2020. április 29. 01:14
Válasz erre
eza
eza

Ha mindenáron belemagyarázod, hogy az biztos magyar... akkor legyen. Ez kezd olyanná válni, mint a Krayer színek. Feladom. (Persze az irányzóműszer felett továbbra sincs esővető, de azt biztos levágták)
romsitsa 672039 2020. április 29. 00:00
Válasz erre
Ráadásul más szögekből ugyan olyan alakja van az “árnyéknak”.

Üdv

Á
romsitsa 672038 2020. április 28. 23:59
Válasz erre
Ez az egy, minden más stimmel.

Üdv

Á
romsitsa 672037 2020. április 28. 23:56
Válasz erre
A semmi nem vet árnyékot, szvsz.

Üdv

A
Spangli 672035 2020. április 28. 22:41
Válasz erre
Árnyék.
A figyelőműszernél viszont egyértelműen látszik, hogy a magyaron nincs felette esővető, a németen meg van.
romsitsa 672034 2020. április 28. 22:25
Válasz erre
Ennyi a lényegi különbség, ha a német kocsin az egyáltalán egy lemez.

Üdv

Á
romsitsa 672033 2020. április 28. 22:15
Válasz erre
2014-02-04_14-18-36_931 (2)
2014-02-04_14-18-36_931 (2)

Itt is. Az rendben, hogy szar a kép, de mindkettőn van valami a pajzs fölött.

Üdv

Á
Spangli 672032 2020. április 28. 22:02
Válasz erre
Arról nem is beszélve, hogy a német gépen az irányzóműszer nyílása felett is van esővető, a magyaron nincs.
Spangli 672031 2020. április 28. 22:01
Válasz erre
Ilyen minőségű kép esetében, ha még pláne zimmerit is van a kocsin, nem lehet észrevenni... :-(
A promodelles címem más nem él. Ezt használom:

peter-kukac-barnak-pont-hu
Spangli 672030 2020. április 28. 21:59
Válasz erre
romsitsa 672029 2020. április 28. 21:08
Válasz erre
McFrost 672027 2020. április 28. 20:31
Válasz erre
Valóban rossz minőségű a kép, de talán a fickó feje nem takarná ki teljesen.
A promodelles mél címed él még, zaklathatlak?
Spangli 672025 2020. április 28. 20:01
Válasz erre
Ezen a Panther Ausf. D-n van egy táborilag felszerelt esővető a lövegpajzs felett, a magyar kocsin nincs.
Spangli 672024 2020. április 28. 19:58
Válasz erre
Vagy nem látszik... sajnos annyira rossz a fénykép, hogy nem lehet eldönteni, milyen változat látható rajta. A fényszóró segíthetne, de az sem látszik... :-(
McFrost 672022 2020. április 28. 19:32
Válasz erre
A vezető kitekintő nyílása a G-n már nem volt a homlokpáncélon, és itt sincs.
spenot 672021 2020. április 28. 18:48
Válasz erre
Szervusztok!
Á szerint az 1. kép magyar G, azonban kérdés, hogy honnan lehet tudni, ebből a nagyon elmosott képből, hogy egy G-ről van szó. Látszik a géppuska félgömb háza, meg a parancsnoki kupola, ajtónyitása, azonban ettől lehetne Panther A is. Mi látszik még, hogy el lehet mondani, G-ről van szó?
A kép a nyár végén, esetleg szeptemberben készülhetett (félmeztelen katonák, poros út, tehát Erdély? ) Ez azonban nem visz közelebb a típus meghatározásában.
Ti mit tudtok erről?
Megköszönöm, ha tudtok vmi fogódzót.
Spenot
romsitsa 672008 2020. április 28. 14:05
Válasz erre
panthe10
panthe10
talan_2
talan_2
talan
talan

Tarcazy bármelyik kocsijáról létezik fotó vagy a borzalom Wot mod? Utóbbit nem erőltetném.
Az első kép tudtommal az egyetlen fotó egy magyar G-ről, a második és harmadik pedig szerintem az "agyonfotózott" D, még német kézben.

Üdv

Á
Ironn_76 672006 2020. április 28. 11:42
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni magyar párducok színéről és toronyszámairól, mert eddug csak Tarczay párducáról találtma képet.

Előre is köszi.
romsitsa 671198 2020. április 8. 09:05
Válasz erre
Az egyik kép az elsodort város képmellékletében van (406. o.), Nepomuki Szent János szobor lábanánál áll egy vető, valamiért 43M-nek nevezik. És szerintem van még egy kép, amin kettő látszik, ugyan ott, de azt nem találom.

Üdv

Á
Spangli 671192 2020. április 7. 22:41
Válasz erre
Nebelwerferek a Horváth-kertben? Nem is rémlenek...
romsitsa 671163 2020. április 7. 14:40
Válasz erre
A Nebelwerferek a Hortváth-kertben melyik alakulathoz tartoztak?

Köszi

Á
Spangli 671084 2020. április 5. 21:44
Válasz erre
romsitsa 671082 2020. április 5. 21:26
Válasz erre
Köszi, (majdnem) minden világos.

Üdv

Á
Spangli 671080 2020. április 5. 21:12
Válasz erre
Helyesbítek, a 94-es Berge mellett lefotózott (később 220-as) kocsi valószínűleg Budán 120-as zsákmányszámmal működött.
Spangli 671079 2020. április 5. 21:06
Válasz erre
Nem. Amikor a T-033 zsákmányszáma 24 volt, akkor valahol a Balaton ÉNY-i csücskénél volt (a magyar Hetzerek ott kerültek bevetésre, mielőtt a néhány "túlélő" a németekhez került volna), amikor 225 lett, akkor már Fehérvár közelében állt. A 26-28 zsákmányszámú Pz. IV J-k szintén arrafelé lettek lefotózva, ezek a "LAH" páncélosai voltak. A Fehérvár alatt lefényképezett kocsik (201-202-203) valószínűleg a Heer 1. páncéloshadosztályához tartoztak - nem ugyanazok, mint a 26-28.

A két Bergepanther NEM az Attila úton lett lefényképezve, hanem a Budaörsi út elején. A hátérben álló épület mai is, Józsa Ottó azonosította be a helyszínt (BAH csomópont). A 220-as zsákmányszám később került rá, miután lekerült Fehérvárra. Budán 129-es (bár nehezen kivehető, és a 9-es nem is biztos) számmal szerepelt. Ez a kocsi valószínűleg nem a bekerítésben lett zsákmány, hanem Budától nyugatra. Mivel működött, a szovjetek használták - többek között a zsákmányanyag, meg a roncsok vontatására. Aztán Fehérváron kötött ki, a gyűjtőtelepen.
romsitsa 671077 2020. április 5. 20:54
Válasz erre
Amikor a T-033 zsákmányszáma 24, akkor három Pz IV 26-28 (libasorbanj a Kt 25, a többi magyar Jpz 17-21 (fejből), ezek szerintem egymás közelében voltak. A T-033 nagyságrendileg akkor is ugyanott ott áll, amikor 225 a száma, így szerintem a többi is ott maradt.

Köszi, a két Berge megvan, csak a számot nem láttam. Szerinted az Attila útról kicibálták a Dunántúlra? Vagy a mellette álló hogy lenne 220?

Üdv

Á
Spangli 671073 2020. április 5. 20:24
Válasz erre
Hogy érted, hogy nem mozgatták a T-033-t? Biztos, hogy mozgatták. A többit nem értem... Melyik Királytigris, meg melyik három Pz.IV? És minek voltak a közelében?
Spangli 671067 2020. április 5. 20:03
Válasz erre
94_bergepanther
94_bergepanther

Ott van a 220-as előtt :-)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104.