<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
romsitsa | Adatlap | 673481 | 2020. június 3. 21:40 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 673480 | 2020. június 3. 21:22 | ![]() | |
De pontosan azért furcsa! 4-ből 3 forrás szerint 6x4-es volt. Az arab kocsikat átalakított 4x4 meg 6x6 alvázakra építették. papíron IGL2 csak 3 volt IGL3 meg 6+2 Sehogy sem jön ki. A japó vasúti kocsik is hasonlóak, de azok E-k amiket nem építettek át 4t teherbírásúra. Csak a kína - hong-kong police kocsik hasonló alvázúak. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673478 | 2020. június 3. 20:42 | ![]() | |
Az IGL4 nem később jelent meg (1930?) mint a beszerzés (1928?) Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 673477 | 2020. június 3. 20:34 | ![]() | |
IGL4 az első 6x4-es | |||||
romsitsa | Adatlap | 673471 | 2020. június 3. 18:08 | ![]() | |
Az a rajz rossz, nem méregesd. Hasonlítsd össze a torony méretét és pozícióját a fotókkal. A BGV egy 20-30 cwt teherbírású kocsi volt, a mi kocsink meg egy 3 tonnás, mert a kisebb kocsik nem bírták a terhelést. Ez szerintem az IGL2. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 673468 | 2020. június 3. 17:11 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm, hogy foglalkoztok a problémámmal. :) Gabush: egy másik oldalnézeti rajzot (nem ezt, amit linkeltem), egy rajzprogramban méregetve én is hasonló eredményre jutottam, mint te: ha elfogadom az 5.600mm hosszt (kurbli és vonóhorog nélkül, csak a test hosszának), a kocsi teljes magassága, (kupolával, mindennel) 2.800mm-re jön ki. Ez eddig oké. Viszont, ha a franciák simán megadtak magassági értéknek egy fals adatot, onnantól kezdve felmerül a kétely a hosszúságra megadott értéket illetően is... (ui: nem tudom milyen kiadványból származhat ez a kép, csak a 29M típusra keresve adta ki a Google). Romsitsa: a belinkelt oldal tényleg nagyon jó. Hogy a BGV vagy az IGL volt-e az alváza a 29M-nek, jó kérdés, elvileg mindkettő lehetett: az angolok is felhasználták mindkettőt páncélkocsi alapjául módosított formában. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673462 | 2020. június 3. 15:18 | ![]() | |
Van olyan teória, hogy Crossley BGV alapra építették a páncélkocsit, de az egy könnyű alváz volt, így én inkább az IGL2-re voksolnék. A linkelt honlap tulaja talán meg tudná ezt erősíteni és esetleg méreteket szolgáltatni az alvázról, vagy rámutatni egy forrásra, ahol lehetnek adatok az alváz vonatkozásában. Ha pl. a keréktáv meglenne, már elég sok mindent ki lehetne számolni. Üdv Á | |||||
Gabusch | Adatlap | 673459 | 2020. június 3. 12:11 | ![]() | |
Az általad feltöltött képet alapul véve - ami nyilván csalóka lehet - a kurbli nélkül, ámde a "fittingekkel" együtt a járgányt egy 537x257-es téglalapba lehet elhelyezni. Ekkor a hosszból 2680 mm számolható arányosan. "Fittingek" nélkül a kocsiszekrény hossza 514 pixel, akkor 2800mm jön ki. A 2270-et úgy közelíti az érték, ha a kocsiszekrény hosszát arányítom a kocsiszekrény magasságával, a kupola nélkül. | |||||
téglatesó | Adatlap | 673457 | 2020. június 3. 11:21 | ![]() | |
Szia Romsitsa! Köszi, de ebből nem igazán tudom kihámozni, ami nekem kell -nyilván én vagyok béna... Azonban találtam egy ilyen ábrát, nem tudom, az itt közölt adatok mennyire fedik a valóságot (az 5.600mm-es hosszúságot még elhiszem neki, de a 2.270mm-es magasság elég gyanús, nekem kissé kevésnek tűnik, ezen akadtam fenn.) Azért köszi a linket, sok érdekes dolog van benne. | |||||
romsitsa | Adatlap | 673452 | 2020. június 3. 09:01 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 673450 | 2020. június 3. 07:23 | ![]() | |
Üdv! Megint egy kis segítséget kérnék... A 29M Crossley páncélautóról keresek méretadatokat (hosszúság, szélesség, magasság, stb.). Sajnos az általam elérhető források elég hallgatagok a témában. Köszönöm! | |||||
Déé | Adatlap | 672968 | 2020. május 21. 22:38 | ![]() | |
Szia! Mintaszámot nem írják de ez az a horddoboz. | |||||
téglatesó | Adatlap | 672952 | 2020. május 21. 12:09 | ![]() | |
Üdv! Köszönöm a gyors választ mindenkinek! Msanyi: látod a sisakokat nem is figyeltem, szemfüles vagy! Köszönöm! Az is új infó, hogy nekünk is volt ilyen "németes" gázálarctokunk, erről nem is tudtam, köszi! Gabush: az ilyen felszerelések tekintetében abszolút nem vagyok képben, de jó, hogy leírtad ezt a különbséget. Ezután, ha megint összefutok ilyen képpel, már el fogom tudni dönteni, hogy német-e vagy magyar. Köszönöm! Juge75: igen, arra magamtól is rájöttem, hogy magyar gyártású lövegek vannak a képeken (írtam is a posztomban), csak a katonák voltak számomra kérdésesek. Azért köszi a megerősítést! Még egyszer mindenkinek köszönöm a segítséget! | |||||
juge75 | Adatlap | 672948 | 2020. május 21. 11:37 | ![]() | |
Mindkettőn MÁVAG Bofors látható. Elsőn 40 mm-es gépágyú, másodikon 80 mm-es. | |||||
Gabusch | Adatlap | 672947 | 2020. május 21. 11:37 | ![]() | |
A hengeres gázálarctokok megkülönböztetesére a legegyszerűbb módszer, hogy a németen végigfutnak a hosszanti bordák, a magyaron meg vannak széltében is, mint a színes képen látható. | |||||
msanyi | Adatlap | 672946 | 2020. május 21. 11:33 | ![]() | |
Mind a két képen Magyar katonák vannak. A sisakokon ott a „hordfülecs”. A mi katonáink is használtak lemezhenger gázálarctokot. A jelölése talán 43M. | |||||
téglatesó | Adatlap | 672945 | 2020. május 21. 10:40 | ![]() | |
Üdvözlet! Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van itt két db kép, de nem tudom, hogy milyen nemzetiségű katonák szerepelnek rajtuk. Az elsőn a 4cm Bofors biztosan diósgyőri, de nem tudom a katonák nemzetiségét azonosítani. A forrás ahol találtam, német FlaK 28-nak írja a képaláírásban, tehát elvileg németek, de nem tudom így van-e. A második fotón a 8cm-s Bofors körüli katonákon kissé zavar, hogy német gázálarctokot hordanak, nem tudom, ilyet magyar katonák használtak-e egyáltalán, vagy ezen a fotón esetleg németek vannak-e? Köszönöm! | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 672110 | 2020. május 1. 14:53 | ![]() | |
Köszi szépen! | |||||
romsitsa | Adatlap | 672058 | 2020. április 29. 12:31 | ![]() | |
Semmi sem ismert, tudtommal. A járműveket téln általában mi is meszeltük, a Nadwornán áadott Pz IV-ket nem számozták át. Amíg nem kerülnek elő fotók, ezekből lehet következtetni. Üdv Á | |||||
McFrost | Adatlap | 672056 | 2020. április 29. 11:52 | ![]() | |
Tuti ez a cím? | |||||
romsitsa | Adatlap | 672051 | 2020. április 29. 10:30 | ![]() | |
Meggyőzhető vagyok. Minek az árnyéka az az egyenes a pajzs és a homloklemez között mindkét képen? Üdv Á | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 672048 | 2020. április 29. 10:20 | ![]() | |
Sziasztok! Nem állt szándékomban ilyen vihart kavarni a kérdésemmel. :) A válaszokat köszönöm, de hiányzki néhány adat. A toronyszámok mettől meddig, ha tudható és a szín. Talán sötétsárga de örülnék ha lenne háromszínű. Valamint még egy kérdés: Létezik, hogy voltak téli meszelésűek is? Nem életbevágóan fontos! Előre is köszi. | |||||
Spangli | Adatlap | 672040 | 2020. április 29. 01:14 | ![]() | |
Ha mindenáron belemagyarázod, hogy az biztos magyar... akkor legyen. Ez kezd olyanná válni, mint a Krayer színek. Feladom. (Persze az irányzóműszer felett továbbra sincs esővető, de azt biztos levágták) | |||||
romsitsa | Adatlap | 672039 | 2020. április 29. 00:00 | ![]() | |
Ráadásul más szögekből ugyan olyan alakja van az “árnyéknak”. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 672038 | 2020. április 28. 23:59 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 672037 | 2020. április 28. 23:56 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 672035 | 2020. április 28. 22:41 | ![]() | |
Árnyék. A figyelőműszernél viszont egyértelműen látszik, hogy a magyaron nincs felette esővető, a németen meg van. | |||||
romsitsa | Adatlap | 672034 | 2020. április 28. 22:25 | ![]() | |
Ennyi a lényegi különbség, ha a német kocsin az egyáltalán egy lemez. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 672033 | 2020. április 28. 22:15 | ![]() | |
Itt is. Az rendben, hogy szar a kép, de mindkettőn van valami a pajzs fölött. Üdv Á | |||||
Spangli | Adatlap | 672032 | 2020. április 28. 22:02 | ![]() | |
Arról nem is beszélve, hogy a német gépen az irányzóműszer nyílása felett is van esővető, a magyaron nincs. | |||||
Spangli | Adatlap | 672031 | 2020. április 28. 22:01 | ![]() | |
Ilyen minőségű kép esetében, ha még pláne zimmerit is van a kocsin, nem lehet észrevenni... :-( A promodelles címem más nem él. Ezt használom: peter-kukac-barnak-pont-hu | |||||
Spangli | Adatlap | 672030 | 2020. április 28. 21:59 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 672029 | 2020. április 28. 21:08 | ![]() | |
McFrost | Adatlap | 672027 | 2020. április 28. 20:31 | ![]() | |
Valóban rossz minőségű a kép, de talán a fickó feje nem takarná ki teljesen. A promodelles mél címed él még, zaklathatlak? | |||||
Spangli | Adatlap | 672025 | 2020. április 28. 20:01 | ![]() | |
Ezen a Panther Ausf. D-n van egy táborilag felszerelt esővető a lövegpajzs felett, a magyar kocsin nincs. | |||||
Spangli | Adatlap | 672024 | 2020. április 28. 19:58 | ![]() | |
Vagy nem látszik... sajnos annyira rossz a fénykép, hogy nem lehet eldönteni, milyen változat látható rajta. A fényszóró segíthetne, de az sem látszik... :-( | |||||
McFrost | Adatlap | 672022 | 2020. április 28. 19:32 | ![]() | |
A vezető kitekintő nyílása a G-n már nem volt a homlokpáncélon, és itt sincs. | |||||
spenot | Adatlap | 672021 | 2020. április 28. 18:48 | ![]() | |
Szervusztok! Á szerint az 1. kép magyar G, azonban kérdés, hogy honnan lehet tudni, ebből a nagyon elmosott képből, hogy egy G-ről van szó. Látszik a géppuska félgömb háza, meg a parancsnoki kupola, ajtónyitása, azonban ettől lehetne Panther A is. Mi látszik még, hogy el lehet mondani, G-ről van szó? A kép a nyár végén, esetleg szeptemberben készülhetett (félmeztelen katonák, poros út, tehát Erdély? ) Ez azonban nem visz közelebb a típus meghatározásában. Ti mit tudtok erről? Megköszönöm, ha tudtok vmi fogódzót. Spenot | |||||
romsitsa | Adatlap | 672008 | 2020. április 28. 14:05 | ![]() | |
Tarcazy bármelyik kocsijáról létezik fotó vagy a borzalom Wot mod? Utóbbit nem erőltetném. Az első kép tudtommal az egyetlen fotó egy magyar G-ről, a második és harmadik pedig szerintem az "agyonfotózott" D, még német kézben. Üdv Á | |||||
Ironn_76 | Adatlap | 672006 | 2020. április 28. 11:42 | ![]() | |
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni magyar párducok színéről és toronyszámairól, mert eddug csak Tarczay párducáról találtma képet. Előre is köszi. | |||||
romsitsa | Adatlap | 671198 | 2020. április 8. 09:05 | ![]() | |
Az egyik kép az elsodort város képmellékletében van (406. o.), Nepomuki Szent János szobor lábanánál áll egy vető, valamiért 43M-nek nevezik. És szerintem van még egy kép, amin kettő látszik, ugyan ott, de azt nem találom. Üdv Á | |||||
Spangli | Adatlap | 671192 | 2020. április 7. 22:41 | ![]() | |
Nebelwerferek a Horváth-kertben? Nem is rémlenek... | |||||
romsitsa | Adatlap | 671163 | 2020. április 7. 14:40 | ![]() | |
A Nebelwerferek a Hortváth-kertben melyik alakulathoz tartoztak? Köszi Á | |||||
Spangli | Adatlap | 671084 | 2020. április 5. 21:44 | ![]() | |
Kérdezz bátran! :-) | |||||
romsitsa | Adatlap | 671082 | 2020. április 5. 21:26 | ![]() | |
Spangli | Adatlap | 671080 | 2020. április 5. 21:12 | ![]() | |
Helyesbítek, a 94-es Berge mellett lefotózott (később 220-as) kocsi valószínűleg Budán 120-as zsákmányszámmal működött. | |||||
Spangli | Adatlap | 671079 | 2020. április 5. 21:06 | ![]() | |
Nem. Amikor a T-033 zsákmányszáma 24 volt, akkor valahol a Balaton ÉNY-i csücskénél volt (a magyar Hetzerek ott kerültek bevetésre, mielőtt a néhány "túlélő" a németekhez került volna), amikor 225 lett, akkor már Fehérvár közelében állt. A 26-28 zsákmányszámú Pz. IV J-k szintén arrafelé lettek lefotózva, ezek a "LAH" páncélosai voltak. A Fehérvár alatt lefényképezett kocsik (201-202-203) valószínűleg a Heer 1. páncéloshadosztályához tartoztak - nem ugyanazok, mint a 26-28. A két Bergepanther NEM az Attila úton lett lefényképezve, hanem a Budaörsi út elején. A hátérben álló épület mai is, Józsa Ottó azonosította be a helyszínt (BAH csomópont). A 220-as zsákmányszám később került rá, miután lekerült Fehérvárra. Budán 129-es (bár nehezen kivehető, és a 9-es nem is biztos) számmal szerepelt. Ez a kocsi valószínűleg nem a bekerítésben lett zsákmány, hanem Budától nyugatra. Mivel működött, a szovjetek használták - többek között a zsákmányanyag, meg a roncsok vontatására. Aztán Fehérváron kötött ki, a gyűjtőtelepen. | |||||
romsitsa | Adatlap | 671077 | 2020. április 5. 20:54 | ![]() | |
Amikor a T-033 zsákmányszáma 24, akkor három Pz IV 26-28 (libasorbanj a Kt 25, a többi magyar Jpz 17-21 (fejből), ezek szerintem egymás közelében voltak. A T-033 nagyságrendileg akkor is ugyanott ott áll, amikor 225 a száma, így szerintem a többi is ott maradt. Köszi, a két Berge megvan, csak a számot nem láttam. Szerinted az Attila útról kicibálták a Dunántúlra? Vagy a mellette álló hogy lenne 220? Üdv Á | |||||
Spangli | Adatlap | 671073 | 2020. április 5. 20:24 | ![]() | |
Hogy érted, hogy nem mozgatták a T-033-t? Biztos, hogy mozgatták. A többit nem értem... Melyik Királytigris, meg melyik három Pz.IV? És minek voltak a közelében? | |||||
Spangli | Adatlap | 671067 | 2020. április 5. 20:03 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
www.crossley-motors.org.uk/history/military/IGL2/IGL2.html
Viszont minél többet nézem azt a nyomi 29M-et, annál inkább az az érzésem, hogy a két kocsi kissé különböző felépítményt kapott.
Üdv
Á