/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
apcyrobi 496828 2008. november 21. 09:30
Válasz erre
Helló Tibor.A hajtómű felső lemezeit én faragtam meg, mert majd újakat készítek; a K-n ez másképp néz ki. A 2 kiömlő nagyon tetszik, igazi makettező munka!Üdv.: Robi
Tibor 496827 2008. november 20. 17:18
Válasz erre
Robi!
Kösz, hogy átjöttél erre a topikra, itt könnyebb eszmét váltani.
Látom, Te is a +4 füzetet használod. Szépen alakul a jószágod.
Én egyenlőre határozatlan időre félretettem a 29-est, most éppen az An-26 vizszintes vezérsíkját "szegecselem".
Az 587 és 590 h.sz.-ban bemutattam, hogy én hogyan csináltam meg a két hajtómű kiömlőt a 29-hez. A 44102-es fotódon látom, hogy a hajtómű felső lemezelt borítása sérült. Én azokat a makettről egyszerűen levágtam és sörös doboz lemezéből újra építettem. Így valósághűbbnek tűnik.
Üdv.: Tibor
apcyrobi 496826 2008. november 20. 16:33
Válasz erre
STA43873.1JPG
STA43873.1JPG
STA43875
STA43875
Sta44102
Sta44102
STA44166
STA44166

Szia Tibor.Csak gratulálni tudok az eddigi munkához! Hajrá, remélem láthatjuk majd a többi fázis képet is. (nálam ez (is) készülget mostanság)Üdv
Tibor 496825 2008. november 20. 10:39
Válasz erre
Peti!
Szegecselőt meg tűt is használok, ez a szegecselés sűrűségétől és jellegétől függ.
A festést illetően, ez nagyban függ nálam a makett osztásának a jellegétől is, meg a nyitott részletektől. Pl. az ANCSA személyzeti bejáró környékét kívülről célszerűbb a törzs összeragasztása előtt lefesteni, mert a maszkolása elég macerás lenne.
A részletek kidolgozásához csak annyit: sok-sok részletfotó (pl. az Ancsához, a 23MF-hez, meg a 21F-13-hoz is ezres nagyságrendben gyűjtöttem be részletfotót), fantázia, türelem és sok-sok idő.
Még így is időnként beüt a menkő, pl. a 21F-13 szárny féklap esetében.
Tibor
PETI 496824 2008. november 20. 10:27
Válasz erre
Egyébként nagyon jól mutat a szegecselés, mint ahogy az az Amodel Ancsán is szembetűnő. Szegecselővel és/vagy tűvel készülnek Nálad ezek?
Ami a festést illeti: lehet, hogy van előnye, de én valahogy nem tudok megbékélni az előre festéssel. :) Ismét remek részleteket csináltál, csak tudnám hogyan! :D
Tibor 496823 2008. november 20. 10:21
Válasz erre
Neked is szép napot!
Ez a festés részben csak próba, a felületi gravírozás ellenőrzésére, de pl. a kettős függőleges vezérsík esetében a belső felület festése már elég macerás beépítés után, ugyanígy a sötét szürke felfestése, meg nyitott kabintetőnél a kabin környékének a festése (pl. tükrözést gátló fekete, vagy a kabin kimaszkolása stb.)
Természetesen a törzsfelek összeragasztása után kell felületkezelés, de egyszerűbb kitakarni a kabin környékét, meg a már festett részek egy részét és így tömíteni és csiszolni. Egyébként 'hál istennek az italeri makett törzs osztása ilyen szempontból elég szerencsés.
Üdv.: Tibor
PETI 496822 2008. november 20. 10:09
Válasz erre
Szép napot kívánok Tibor!

Eléggé meglepődtem a festett, de még ragasztás nélküli törzsrészen. Vajon így hogy lehet megoldani a tömítést-csiszolást?

Peti
Tibor 496821 2008. november 20. 09:23
Válasz erre
Kedves Fiúk!
Nos a előbb festek-e kérdésekre, megjegyzésekre: Vannak esetek amikor csinálok próba festéseket, hogy lássam milyen lesz a felület, van olyan eset, hogy azért csinálom így, hogy megpróbáljam megspórolni, illetve egyszerűsíteni a pikánsabb helyeken a macerás maszkolást. Természetesen amikor véglegesen összeáll a makett, akkor kerül fel a végleges festés. Egyébként ennek a játéknak egy buktatója lehet, ha kevert színekkel dolgozok és "hála" a festékgyártóknak közben a kevert festék tönkre megy.

Természetesen az infracsapda kivetők (feljavítva) egyszer a helyükre kerülnek.

Megjegyzem: Újból építettem a hajtómű kiömlőket is. (lásd: 587 és 590 h.sz.-kat), feljavítottam a gép hasát és elkezdtem a fő futómű aknákat is újra építeni, aztán ezen a ponton félretettem a jószágot, mert elkezdtem Móvárra készülni a MIG-23MF-el, utána meg a MIG-21F-13-al. Most meg az Ancsát bűvölöm.

Egyébként roppant lassan dolgozok, mert maximalista vagyok önmagammal szemben.
Hát ennyi, ha a 29.-es makett építése ügyben segíthetek, szívesen megteszem.
Üdv. Nektek: Tibor
Tibcsi 496820 2008. november 20. 08:53
Válasz erre
Druszám,

Ez számomra is érdekes, hogy előbb a festés és utána az összeállítás, dehát ahogy a szakállas-szemüveges zenész is megmondta: "Mindenki másképp csinálja". :) Viszont az infracsapda kivetőket hiányolom a függőleges elől. Vagy az majd később kerül fel?
Russell 496819 2008. november 20. 08:53
Válasz erre
Kedves Tibor!

Nagyon tetszik a 29-esed (és a 21 F-13-asod is).
Továbbá köszönöm a szakértő hozzászólásaidat is! Mindíg érdeklődéssel olvasom, amiket írsz. További boldog makettezést és fórumozást kívánok!

Üdvözlettel:
Russell
f2d 496818 2008. november 20. 08:37
Válasz erre
Te először festesz, majd utána ragasztod össze az alkatrészeket?
Egyébként nagyon jól alakul eddig.
Tibor 496817 2008. november 20. 06:48
Válasz erre
eső után 1
eső után 1
eső után 2
eső után 2
eső után 3
eső után 3
MIG-29-47
MIG-29-47
MIG-29-46
MIG-29-46
mig-29-22
mig-29-22
MIG-29-38
MIG-29-38
MIG-29-4
MIG-29-4
mig-29-23
mig-29-23
mig-29-17
mig-29-17
MIG-29-50
MIG-29-50

T. Apcyrobi!
Nos itt van néhány fotó, amit Kecskeméten csináltam, meg néhány az én makettemről.
Üdv.: Tibor
borisz 496816 2008. november 18. 17:08
Válasz erre
migfun 496815 2008. november 18. 08:35
Válasz erre
Levix!
Köszönöm!
Nem biztos, hogy ezt festeném meg, de nagy változatosság nincs SMT-ügyben még :)
PETI 496814 2008. november 18. 07:51
Válasz erre
Monox, Tibor!

Köszi, ezek kellenek!
Tibor 496813 2008. november 18. 07:05
Válasz erre
Scan0001
Scan0001
Scan0002
Scan0002
Scan0003
Scan0003

Hoppá, nem figyeltem. Monox ugyanazt a fotót tette fel. Hogy jobban érthető legyen amit írtam itt van még 3 fotó.
Tibor
Tibor 496812 2008. november 18. 06:49
Válasz erre
beolvasás0033
beolvasás0033

Peti!
Kérésed parancs. Íme: a fotón a hajtómű ki van szerelve, a hajtómű egybe van építve a kiömlővel, a fotón nem látszik (le van szerelve) a hajtómű borító lemeze.

Üdv.
Monox 496811 2008. november 17. 23:40
Válasz erre
24 - Üzemidő hosszabítás
24 - Üzemidő hosszabítás

Borzasztóan ronda lett a 917-es, teljesen eltorzult töle a MiG-29-es legendásan szép vonalvezetése. Mintha az eredeti gépet egy vizilóval keresztezték volna...

Amúgy, itt a hajtóművek helye.
PETI 496810 2008. november 17. 20:31
Válasz erre
Tibor!

Hamár MiG-29 hajtómű kiömlő! Nincs véletlenül képed a kiszerelt hajtómű helyéről a gépben? Kicsit bonyolultan fogalmaztam. Tehát: a hajtómű helye érdekelne.
Szép lett a 21F-13-asod, gratula hozzá!

Üdv
PETI 496809 2008. november 17. 19:53
Válasz erre
Levix 496808 2008. november 17. 19:42
Válasz erre
Én Humbrol 65 + fehérrel festeném a gépet és ebből egy kartonra kifestve választanék hozzá szürkét, mondjuk 36270-et majd ha nagy a kontraszt, akkor világosítanám. Nem tökéletesek ezek a színek de összhatásban jók lehetnek. Nekem elég bizarrul néz ki ez a színkombó.
Levix 496807 2008. november 17. 19:39
Válasz erre
MIG-29SMT+ARGELINO+FC-57
MIG-29SMT+ARGELINO+FC-57
mig29ubtfb05algeriaml5
mig29ubtfb05algeriaml5

Itt van két kép még a gyárban, az algériai 29-esekről.
Levix 496806 2008. november 17. 19:27
Válasz erre
Ja és ha jobban megnézitek a zeltwegi gép nem olyan púpos mint a 777-es.
Levix 496805 2008. november 17. 18:24
Válasz erre
6009zeltweg_levi2
6009zeltweg_levi2
P1010009
P1010009
P1010010
P1010010
P1010011
P1010011
P1010023
P1010023

Itt a zeltwegi 21-es a statikusról. Ami a háttérben látszik a postolt képen, az az az UM repülte a bemutatót. Jó kis repnap volt!

Itt van négy kép amit akkor készítettem a 9.17-es 29-esről. Ezt ajánlották az osztrákoknak, aztán Tájfun lett belőle.
Van még egy tucat netes képem erről a gépről, igény esetén tolom felfelé :).
borisz 496804 2008. november 17. 18:17
Válasz erre
Az algériaira. Gondolom én, mert már korábban is kérdezte.
Levix 496803 2008. november 17. 18:10
Válasz erre
migfun!

Az orosz gépre gondolsz vagy az algériaira?
migfun 496801 2008. november 17. 17:24
Válasz erre
Levix!
Köszi a segítséget! Az 593-as hsz-en lévő képeken lévő géphez szín-ötledet van?
Peti!
A google-ban találtam a képet, már nem emlékszem, hol..., de úgy néz ki, mint egy magyar 21-es :)
levix 496800 2008. november 17. 14:10
Válasz erre
Az SzMT púpja nagyobb, hosszabban nyúlik hátra. Én is ott voltam azon a zeltwegi repnapon és tényleg ott volt egy SzMT meg egy magyar 21-es is a kiállítósoron.

A mig29-13-3.jpg inkább 9-12, a két utána levő 9-13, a sivatagi az új szmt aminek nincs púpja de tolóerővektorálható.
KapusiZoli 496799 2008. november 17. 13:38
Válasz erre
Hello!
Tibcsi, agy régebbi Topgunban/Aranysasban volt egy cikk a zeltweg-i repülőnapról, ahová az oroszok elvitték az Smt-t is.Ez azt hiszem még akkor volt, amikor nálunk még repültek a 21-esek, és akkor a mi 21-eseink is ott voltak.
Üdv:
Zoli
Tibcsi 496798 2008. november 17. 08:10
Válasz erre
PETI,

nagyon magyarnak néz ki. :), Akkor viszont kérdés, hogyan került a 29SMT mellé?

Más: hogyan lehet megkülönböztetni a 29SMT-t a "sima" púpos C-től? Az utántöltő csonkot leszámítva, mert az a másik oldalon van. :)
PETI 496797 2008. november 17. 07:57
Válasz erre
migfun!

Az nem egy magyar MiG-21UM a háttérben, ugye? (mig29smt-8 képen)
migfun 496796 2008. november 17. 05:58
Válasz erre
mig29-13-1
mig29-13-1
mig29-13-3
mig29-13-3
mig29-13-8
mig29-13-8
mig29-13-14
mig29-13-14
mig29smt-1
mig29smt-1
mig29smt-6
mig29smt-6
mig29smt-8
mig29smt-8
mig29smt-12
mig29smt-12
mig29-13-12
mig29-13-12

Hát, nem tudom, hogy nevezik. Berakok néhány képet, rajzot, azok alapján sem egyértelmű: a sivatagi terepszínű gépre rá van festve, hogy SzMT, de sima 9-12-esnek is elmenne a gerinc alapján :)
borisz 496795 2008. november 16. 19:02
Válasz erre
Passzolom a kérdést.
SzMT? nem 9-13? Nekem annak tűnt.
migfun 496794 2008. november 16. 16:34
Válasz erre
MiG-29SMT_1_main
MiG-29SMT_1_main
MiG-29SMT_2_main
MiG-29SMT_2_main
MiG-29SMT_3_main
MiG-29SMT_3_main
MiG-29SMT_4_main
MiG-29SMT_4_main

A másik lehetőséget, amit találtam, mellékelem
migfun 496793 2008. november 16. 16:29
Válasz erre
Borisz!
Van tipped a színekre? Ez pont az a változat, amit a Condor kiadott (a nagy gerinc a régi fékernyőtokkal, és nem a "hódfarok"-lezárással a két hajtómű között), és maradék matricából össze lehetne szedni a jelzéseket... :)
borisz 496792 2008. november 16. 11:34
Válasz erre
Tibor 496791 2008. november 16. 11:21
Válasz erre
T. Borisz!
A recept:
Végy egy doboz sört és a tartalmát add oda apukádnak, a dobozt tartsd meg.
Szerezz be valahonnan 1/72 EDUARD MIG-29 maratást.
Gyűjts le minnél több részletfotót a netről (Pl: HUNAVIA.hu)
Először a hajtómű kiömlő hengeres részét alakítottam ki, oly módon, hogy van egy belső henger, ami 13 mm hosszú. Erre ragasztottam egy külső hengert, ami 8,8 mm hosszú és az első henger törzsbe csatlakozó végétől 2,5 mm-re van felragasztva (lásd a középső fotóm), ehhez a hengerhez csatlakoztattam még a kiömlő irányába egy 2 mm széles gyűrűt. A belső hengerbe került az EDUARD maratásról a lángosztó és a kiömlő fenék lemeze a makettről úgy, hogy a fenék lemez középpontjába beragasztottam egy kb. 1 mm átmérőjű és 2 mm hosszú hengert. Erre ragasztottam a lángosztót. Így festés után könnyebb a belső hengerbe csatlakoztatni, egyben a makett által adott fenéklemez (Turbina, vagy mi a fenét akar ábrázolni, de ez úgysem látszik majd) megadja a belső henger átmérőjét.
Ezt követően lemez csíkokból kivágtam a szűkítő belső lemezeit, amelyek a részlet fotókon jól láthatóak és minimálisan, de átfedik egymást. Ha jól számoltam összesen 24 lemezt. A lemezek kb. 1,5 mm szélesek és 16 mm fosszúak. Ezeket szépen átlapolva a belső henger felületére ragasztottam. Ezt követően kivágtam ugyanennyi lemezcsíkot a kiömlő kűlső szűkítő palástjához és ezeket is átlapolva ragasztottam fel úgy, hogy a külső hengerpalástra felragasztott 2 mm széles gyűrűhöz pontosan illeszkedjenek. Előtte mindegyik lemezt egy saját készítésű sablon segítségével ívesre hajlítottam.
Hát kb. így készült 2 darab kiömlő.
Fontos a minnél több részlet fotó, azok alapos tanulmányozása, fantázia és türelem.
Jó építést!
Tibor
borisz 496790 2008. november 16. 09:42
Válasz erre
clipboard01bo1
clipboard01bo1
clipboard01fk3
clipboard01fk3
clipboard01gz6
clipboard01gz6
clipboard01gy9
clipboard01gy9
clipboard01jo6
clipboard01jo6
clipboard01jw3
clipboard01jw3
clipboard01km8
clipboard01km8
clipboard01la1
clipboard01la1
clipboard01rx2
clipboard01rx2
clipboard01sa7
clipboard01sa7
clipboard01su6
clipboard01su6
clipboard01ui4
clipboard01ui4
clipboard01vj7
clipboard01vj7
clipboard01xz0
clipboard01xz0

Apropó Mig-29!
Nemrég találtam ezeket a képeket, megosztanám veletek.
borisz 496789 2008. november 16. 09:37
Válasz erre
Jó regelt Neked is!
Igen, ez érdekel:)
Miből, hogyan, mivel stb.
Tibor 496788 2008. november 16. 05:26
Válasz erre
MIG-29-1
MIG-29-1
MIG-29-2
MIG-29-2
MIG-29-3
MIG-29-3

Borisz!
Jó reggelt.
Mire gondolsz konkrétabban? Írd le, esetleg fotóval illusztrálva, valószínűleg tudok ötletet adni.
Valami ilyesmi érdekel? (A fehér pöttyöknek tűnő valamiket ne nézd)
Üdv.: Tibor
Tomi 496787 2008. november 15. 21:00
Válasz erre
Ősrégi lehet...Még a 29-es oldalszámú is repül...Meg is indul 0:42nél rendesen :D
www.youtube.com/watch
borisz 496786 2008. november 15. 18:17
Válasz erre
Sziasztok!
Az 547es hsz. utolsó képén látható fúvókára hajazót szeretnék én is csinálni, mert az italerit azért mégsem tenném egy makettre. Az érdekelne, hogy milyen színeket használjak, illetve a belső hullámos valamit miből lenne érdemes csináljam?
szezsolt 496785 2008. november 11. 14:28
Válasz erre
Tibor 496783 2008. november 10. 10:40
Válasz erre
szolnok 081
szolnok 081
szolnok 083
szolnok 083
szolnok 084
szolnok 084
szolnok 085
szolnok 085
szolnok 100
szolnok 100
szolnok 099
szolnok 099
szolnok 101
szolnok 101

T. MIG-29 kedvelők! (Én is)
Mellékelek héhány részlet fotót, amit az egyik szolnoki nyílt napon követtem el. Használjátok egészséggel.
Üdv.: Tibor
levix 496782 2008. november 9. 17:17
Válasz erre
www.patricksaviation.com/videos/wvs/556/
A peruiak jól nyomják :).
phun 496781 2008. november 8. 14:58
Válasz erre
Köszönöm Mindkettőtöknek! Hasznos. :-)
Tibor 496780 2008. november 8. 06:22
Válasz erre
Jó reggelt Phun!
A +4 füzet e vonatkozásban is remek, de ha nincs meg, akkor az abban szereplő 3 nézeti rajzokat megtalálod a horac.freeweb.hu lap rajzai között.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 496779 2008. november 8. 06:10
Válasz erre
Levi oldalán találsz festési rajzot, és néhány fotót is.

http://www.plasticwings.hu/mig29/natomig.htm
phun 496778 2008. november 6. 16:52
Válasz erre
Mohóságom határtalan. :-)
Mindkettőt megköszönném.
Tibcsi 496777 2008. november 5. 22:22
Válasz erre
Jééé, ebben ültem én is! :-))) Fotók kellenek, vagy rajz?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.