<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
apcyrobi | Adatlap | 496828 | 2008. november 21. 09:30 | ![]() | |
Helló Tibor.A hajtómű felső lemezeit én faragtam meg, mert majd újakat készítek; a K-n ez másképp néz ki. A 2 kiömlő nagyon tetszik, igazi makettező munka!Üdv.: Robi Előzmény: (496827) Tibor 2008. november 20. 17:18 | |||||
Tibor | Adatlap | 496827 | 2008. november 20. 17:18 | ![]() | |
Robi! Kösz, hogy átjöttél erre a topikra, itt könnyebb eszmét váltani. Látom, Te is a +4 füzetet használod. Szépen alakul a jószágod. Én egyenlőre határozatlan időre félretettem a 29-est, most éppen az An-26 vizszintes vezérsíkját "szegecselem". Az 587 és 590 h.sz.-ban bemutattam, hogy én hogyan csináltam meg a két hajtómű kiömlőt a 29-hez. A 44102-es fotódon látom, hogy a hajtómű felső lemezelt borítása sérült. Én azokat a makettről egyszerűen levágtam és sörös doboz lemezéből újra építettem. Így valósághűbbnek tűnik. Üdv.: Tibor | |||||
apcyrobi | Adatlap | 496826 | 2008. november 20. 16:33 | ![]() | |
Szia Tibor.Csak gratulálni tudok az eddigi munkához! Hajrá, remélem láthatjuk majd a többi fázis képet is. (nálam ez (is) készülget mostanság)Üdv | |||||
Tibor | Adatlap | 496825 | 2008. november 20. 10:39 | ![]() | |
Peti! Szegecselőt meg tűt is használok, ez a szegecselés sűrűségétől és jellegétől függ. A festést illetően, ez nagyban függ nálam a makett osztásának a jellegétől is, meg a nyitott részletektől. Pl. az ANCSA személyzeti bejáró környékét kívülről célszerűbb a törzs összeragasztása előtt lefesteni, mert a maszkolása elég macerás lenne. A részletek kidolgozásához csak annyit: sok-sok részletfotó (pl. az Ancsához, a 23MF-hez, meg a 21F-13-hoz is ezres nagyságrendben gyűjtöttem be részletfotót), fantázia, türelem és sok-sok idő. Még így is időnként beüt a menkő, pl. a 21F-13 szárny féklap esetében. Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 496824 | 2008. november 20. 10:27 | ![]() | |
Egyébként nagyon jól mutat a szegecselés, mint ahogy az az Amodel Ancsán is szembetűnő. Szegecselővel és/vagy tűvel készülnek Nálad ezek? Ami a festést illeti: lehet, hogy van előnye, de én valahogy nem tudok megbékélni az előre festéssel. :) Ismét remek részleteket csináltál, csak tudnám hogyan! :D | |||||
Tibor | Adatlap | 496823 | 2008. november 20. 10:21 | ![]() | |
Neked is szép napot! Ez a festés részben csak próba, a felületi gravírozás ellenőrzésére, de pl. a kettős függőleges vezérsík esetében a belső felület festése már elég macerás beépítés után, ugyanígy a sötét szürke felfestése, meg nyitott kabintetőnél a kabin környékének a festése (pl. tükrözést gátló fekete, vagy a kabin kimaszkolása stb.) Természetesen a törzsfelek összeragasztása után kell felületkezelés, de egyszerűbb kitakarni a kabin környékét, meg a már festett részek egy részét és így tömíteni és csiszolni. Egyébként 'hál istennek az italeri makett törzs osztása ilyen szempontból elég szerencsés. Üdv.: Tibor | |||||
PETI | Adatlap | 496822 | 2008. november 20. 10:09 | ![]() | |
Szép napot kívánok Tibor! Eléggé meglepődtem a festett, de még ragasztás nélküli törzsrészen. Vajon így hogy lehet megoldani a tömítést-csiszolást? Peti | |||||
Tibor | Adatlap | 496821 | 2008. november 20. 09:23 | ![]() | |
Kedves Fiúk! Nos a előbb festek-e kérdésekre, megjegyzésekre: Vannak esetek amikor csinálok próba festéseket, hogy lássam milyen lesz a felület, van olyan eset, hogy azért csinálom így, hogy megpróbáljam megspórolni, illetve egyszerűsíteni a pikánsabb helyeken a macerás maszkolást. Természetesen amikor véglegesen összeáll a makett, akkor kerül fel a végleges festés. Egyébként ennek a játéknak egy buktatója lehet, ha kevert színekkel dolgozok és "hála" a festékgyártóknak közben a kevert festék tönkre megy. Természetesen az infracsapda kivetők (feljavítva) egyszer a helyükre kerülnek. Megjegyzem: Újból építettem a hajtómű kiömlőket is. (lásd: 587 és 590 h.sz.-kat), feljavítottam a gép hasát és elkezdtem a fő futómű aknákat is újra építeni, aztán ezen a ponton félretettem a jószágot, mert elkezdtem Móvárra készülni a MIG-23MF-el, utána meg a MIG-21F-13-al. Most meg az Ancsát bűvölöm. Egyébként roppant lassan dolgozok, mert maximalista vagyok önmagammal szemben. Hát ennyi, ha a 29.-es makett építése ügyben segíthetek, szívesen megteszem. Üdv. Nektek: Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496820 | 2008. november 20. 08:53 | ![]() | |
Druszám, Ez számomra is érdekes, hogy előbb a festés és utána az összeállítás, dehát ahogy a szakállas-szemüveges zenész is megmondta: "Mindenki másképp csinálja". :) Viszont az infracsapda kivetőket hiányolom a függőleges elől. Vagy az majd később kerül fel? | |||||
Russell | Adatlap | 496819 | 2008. november 20. 08:53 | ![]() | |
Kedves Tibor! Nagyon tetszik a 29-esed (és a 21 F-13-asod is). Továbbá köszönöm a szakértő hozzászólásaidat is! Mindíg érdeklődéssel olvasom, amiket írsz. További boldog makettezést és fórumozást kívánok! Üdvözlettel: Russell | |||||
f2d | Adatlap | 496818 | 2008. november 20. 08:37 | ![]() | |
Te először festesz, majd utána ragasztod össze az alkatrészeket? Egyébként nagyon jól alakul eddig. | |||||
Tibor | Adatlap | 496817 | 2008. november 20. 06:48 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 496816 | 2008. november 18. 17:08 | ![]() | |
migfun | Adatlap | 496815 | 2008. november 18. 08:35 | ![]() | |
Levix! Köszönöm! Nem biztos, hogy ezt festeném meg, de nagy változatosság nincs SMT-ügyben még :) | |||||
PETI | Adatlap | 496814 | 2008. november 18. 07:51 | ![]() | |
Monox, Tibor! Köszi, ezek kellenek! | |||||
Tibor | Adatlap | 496813 | 2008. november 18. 07:05 | ![]() | |
Hoppá, nem figyeltem. Monox ugyanazt a fotót tette fel. Hogy jobban érthető legyen amit írtam itt van még 3 fotó. Tibor | |||||
Tibor | Adatlap | 496812 | 2008. november 18. 06:49 | ![]() | |
Peti! Kérésed parancs. Íme: a fotón a hajtómű ki van szerelve, a hajtómű egybe van építve a kiömlővel, a fotón nem látszik (le van szerelve) a hajtómű borító lemeze. Üdv. | |||||
Monox | Adatlap | 496811 | 2008. november 17. 23:40 | ![]() | |
Borzasztóan ronda lett a 917-es, teljesen eltorzult töle a MiG-29-es legendásan szép vonalvezetése. Mintha az eredeti gépet egy vizilóval keresztezték volna... Amúgy, itt a hajtóművek helye. | |||||
PETI | Adatlap | 496810 | 2008. november 17. 20:31 | ![]() | |
Tibor! Hamár MiG-29 hajtómű kiömlő! Nincs véletlenül képed a kiszerelt hajtómű helyéről a gépben? Kicsit bonyolultan fogalmaztam. Tehát: a hajtómű helye érdekelne. Szép lett a 21F-13-asod, gratula hozzá! Üdv | |||||
PETI | Adatlap | 496809 | 2008. november 17. 19:53 | ![]() | |
Most már értem, köszi! | |||||
Levix | Adatlap | 496808 | 2008. november 17. 19:42 | ![]() | |
Én Humbrol 65 + fehérrel festeném a gépet és ebből egy kartonra kifestve választanék hozzá szürkét, mondjuk 36270-et majd ha nagy a kontraszt, akkor világosítanám. Nem tökéletesek ezek a színek de összhatásban jók lehetnek. Nekem elég bizarrul néz ki ez a színkombó. | |||||
Levix | Adatlap | 496807 | 2008. november 17. 19:39 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 496806 | 2008. november 17. 19:27 | ![]() | |
Ja és ha jobban megnézitek a zeltwegi gép nem olyan púpos mint a 777-es. | |||||
Levix | Adatlap | 496805 | 2008. november 17. 18:24 | ![]() | |
Itt a zeltwegi 21-es a statikusról. Ami a háttérben látszik a postolt képen, az az az UM repülte a bemutatót. Jó kis repnap volt! Itt van négy kép amit akkor készítettem a 9.17-es 29-esről. Ezt ajánlották az osztrákoknak, aztán Tájfun lett belőle. Van még egy tucat netes képem erről a gépről, igény esetén tolom felfelé :). | |||||
borisz | Adatlap | 496804 | 2008. november 17. 18:17 | ![]() | |
Az algériaira. Gondolom én, mert már korábban is kérdezte. | |||||
Levix | Adatlap | 496803 | 2008. november 17. 18:10 | ![]() | |
migfun! Az orosz gépre gondolsz vagy az algériaira? | |||||
migfun | Adatlap | 496801 | 2008. november 17. 17:24 | ![]() | |
Levix! Köszi a segítséget! Az 593-as hsz-en lévő képeken lévő géphez szín-ötledet van? Peti! A google-ban találtam a képet, már nem emlékszem, hol..., de úgy néz ki, mint egy magyar 21-es :) | |||||
levix | Adatlap | 496800 | 2008. november 17. 14:10 | ![]() | |
Az SzMT púpja nagyobb, hosszabban nyúlik hátra. Én is ott voltam azon a zeltwegi repnapon és tényleg ott volt egy SzMT meg egy magyar 21-es is a kiállítósoron. A mig29-13-3.jpg inkább 9-12, a két utána levő 9-13, a sivatagi az új szmt aminek nincs púpja de tolóerővektorálható. | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 496799 | 2008. november 17. 13:38 | ![]() | |
Hello! Tibcsi, agy régebbi Topgunban/Aranysasban volt egy cikk a zeltweg-i repülőnapról, ahová az oroszok elvitték az Smt-t is.Ez azt hiszem még akkor volt, amikor nálunk még repültek a 21-esek, és akkor a mi 21-eseink is ott voltak. Üdv: Zoli | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496798 | 2008. november 17. 08:10 | ![]() | |
PETI, nagyon magyarnak néz ki. :), Akkor viszont kérdés, hogyan került a 29SMT mellé? Más: hogyan lehet megkülönböztetni a 29SMT-t a "sima" púpos C-től? Az utántöltő csonkot leszámítva, mert az a másik oldalon van. :) | |||||
PETI | Adatlap | 496797 | 2008. november 17. 07:57 | ![]() | |
migfun! Az nem egy magyar MiG-21UM a háttérben, ugye? (mig29smt-8 képen) | |||||
migfun | Adatlap | 496796 | 2008. november 17. 05:58 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 496795 | 2008. november 16. 19:02 | ![]() | |
Passzolom a kérdést. SzMT? nem 9-13? Nekem annak tűnt. | |||||
migfun | Adatlap | 496794 | 2008. november 16. 16:34 | ![]() | |
migfun | Adatlap | 496793 | 2008. november 16. 16:29 | ![]() | |
Borisz! Van tipped a színekre? Ez pont az a változat, amit a Condor kiadott (a nagy gerinc a régi fékernyőtokkal, és nem a "hódfarok"-lezárással a két hajtómű között), és maradék matricából össze lehetne szedni a jelzéseket... :) | |||||
borisz | Adatlap | 496792 | 2008. november 16. 11:34 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 496791 | 2008. november 16. 11:21 | ![]() | |
T. Borisz! A recept: Végy egy doboz sört és a tartalmát add oda apukádnak, a dobozt tartsd meg. Szerezz be valahonnan 1/72 EDUARD MIG-29 maratást. Gyűjts le minnél több részletfotót a netről (Pl: HUNAVIA.hu) Először a hajtómű kiömlő hengeres részét alakítottam ki, oly módon, hogy van egy belső henger, ami 13 mm hosszú. Erre ragasztottam egy külső hengert, ami 8,8 mm hosszú és az első henger törzsbe csatlakozó végétől 2,5 mm-re van felragasztva (lásd a középső fotóm), ehhez a hengerhez csatlakoztattam még a kiömlő irányába egy 2 mm széles gyűrűt. A belső hengerbe került az EDUARD maratásról a lángosztó és a kiömlő fenék lemeze a makettről úgy, hogy a fenék lemez középpontjába beragasztottam egy kb. 1 mm átmérőjű és 2 mm hosszú hengert. Erre ragasztottam a lángosztót. Így festés után könnyebb a belső hengerbe csatlakoztatni, egyben a makett által adott fenéklemez (Turbina, vagy mi a fenét akar ábrázolni, de ez úgysem látszik majd) megadja a belső henger átmérőjét. Ezt követően lemez csíkokból kivágtam a szűkítő belső lemezeit, amelyek a részlet fotókon jól láthatóak és minimálisan, de átfedik egymást. Ha jól számoltam összesen 24 lemezt. A lemezek kb. 1,5 mm szélesek és 16 mm fosszúak. Ezeket szépen átlapolva a belső henger felületére ragasztottam. Ezt követően kivágtam ugyanennyi lemezcsíkot a kiömlő kűlső szűkítő palástjához és ezeket is átlapolva ragasztottam fel úgy, hogy a külső hengerpalástra felragasztott 2 mm széles gyűrűhöz pontosan illeszkedjenek. Előtte mindegyik lemezt egy saját készítésű sablon segítségével ívesre hajlítottam. Hát kb. így készült 2 darab kiömlő. Fontos a minnél több részlet fotó, azok alapos tanulmányozása, fantázia és türelem. Jó építést! Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 496790 | 2008. november 16. 09:42 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 496789 | 2008. november 16. 09:37 | ![]() | |
Jó regelt Neked is! Igen, ez érdekel:) Miből, hogyan, mivel stb. | |||||
Tibor | Adatlap | 496788 | 2008. november 16. 05:26 | ![]() | |
Borisz! Jó reggelt. Mire gondolsz konkrétabban? Írd le, esetleg fotóval illusztrálva, valószínűleg tudok ötletet adni. Valami ilyesmi érdekel? (A fehér pöttyöknek tűnő valamiket ne nézd) Üdv.: Tibor | |||||
Tomi | Adatlap | 496787 | 2008. november 15. 21:00 | ![]() | |
Ősrégi lehet...Még a 29-es oldalszámú is repül...Meg is indul 0:42nél rendesen :D www.youtube.com/watch | |||||
borisz | Adatlap | 496786 | 2008. november 15. 18:17 | ![]() | |
Sziasztok! Az 547es hsz. utolsó képén látható fúvókára hajazót szeretnék én is csinálni, mert az italerit azért mégsem tenném egy makettre. Az érdekelne, hogy milyen színeket használjak, illetve a belső hullámos valamit miből lenne érdemes csináljam? | |||||
szezsolt | Adatlap | 496785 | 2008. november 11. 14:28 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 496783 | 2008. november 10. 10:40 | ![]() | |
levix | Adatlap | 496782 | 2008. november 9. 17:17 | ![]() | |
www.patricksaviation.com/videos/wvs/556/ A peruiak jól nyomják :). | |||||
phun | Adatlap | 496781 | 2008. november 8. 14:58 | ![]() | |
Köszönöm Mindkettőtöknek! Hasznos. :-) | |||||
Tibor | Adatlap | 496780 | 2008. november 8. 06:22 | ![]() | |
Jó reggelt Phun! A +4 füzet e vonatkozásban is remek, de ha nincs meg, akkor az abban szereplő 3 nézeti rajzokat megtalálod a horac.freeweb.hu lap rajzai között. Üdv.: Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496779 | 2008. november 8. 06:10 | ![]() | |
Levi oldalán találsz festési rajzot, és néhány fotót is. http://www.plasticwings.hu/mig29/natomig.htm | |||||
phun | Adatlap | 496778 | 2008. november 6. 16:52 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 496777 | 2008. november 5. 22:22 | ![]() | |
Jééé, ebben ültem én is! :-))) Fotók kellenek, vagy rajz? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |