<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Tibor | Adatlap | 512417 | 2008. december 23. 19:07 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 512416 | 2008. december 23. 19:04 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 512415 | 2008. december 23. 17:01 | ![]() | |
Szia! "A KP MIG-15 vwgyes vágott. (Nincs eldöntve alap vagy bisz)" Részletezd légyszíves ezt a sommás kijelentésedet! Mi rajta a MIG-15 és mi rajta a MIG-15bisz? Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 512414 | 2008. december 23. 16:56 | ![]() | |
A magyar (vadász)repülést és azon belül a magyar légierő jelképét szimbolizálja, nem a korhűséget. És mivelhogy azelőtt a gép a tiszaligetben vandálok és az idő vasfogának egyaránt ki volt téve, kapott új plexit, festést és még két gyakorló bombát is. Ha korhűre akarták volna, de nem az volt a cél, biztosan mindent elkövettek volna érte Bandiék. A cél szentesíti az ezközt. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 512413 | 2008. december 23. 09:53 | ![]() | |
A KP MiG-15 vegyes vágott. (Nincs eldöntve alap vagy bisz.) Ettől függetenül csodákat lehet tenni vele. Arról nem beszélve, hogy az UTI-t a jelenleg friss Hobby Boss-on kívül csak a KP gyártotta 1:72-ben. A történelmet a győztesek hamisítják. Ettől függetlenül is az ék jelzéses MiG-15 nevetséges és számomra felháborító. Miggyuri | |||||
Tibor | Adatlap | 512412 | 2008. december 23. 07:07 | ![]() | |
Szia és jó reggelt! Az utolsó mondatod miatt végsősoron egyetérthetünk. Tibor | |||||
Juge75 | Adatlap | 512411 | 2008. december 23. 05:25 | ![]() | |
A történelmet mindig a győztesek írják. Ha múzeumi célra felkészített gépeken nem korhű dolgok vannak igazat adok. De ha valami más célból készül, mást szimbolizál abban az esetben csak egy kellék. Én sem értek egyet vele. Inkább lássam így, mint a szinesfém telepen. | |||||
Tibor | Adatlap | 512410 | 2008. december 22. 19:39 | ![]() | |
Szevasz Juge75! Részben egyetértek, részben vitatkozok Veled! Először a KP (alias Kopro, vagy fordítva) makettekről: Teljesen egyetértek, ha a makettező nem fél a kés, fűrész, balta stb. használatától, igazi remekműveket lehet belőlük összehozni. Én életem első versenyét egy KP La-7-ből átalakított La-5FN-el nyertem, valamikor a '70-es évek közepe táján a megboldogult Csehszlovák kultúra kiállító termében rendezett I. magyar makett versenyen és kiállításon. De 2003-ban egy Mig-21MF-ből összehozott bis is első helyet hozott M.óváron. 'Ja és még fontos! A termék-ár arány összefüggés. Annak idején kilóra vettük a KP maketteket, olyan olcsóak voltak. Az ék felségjel felfestése a veterán gépekre témában: Abszolúte de nem értek veled egyet. Ez igen is történelem hamísítás mégpedig aljas politikai indítékból. Még jó, hogy az "okosok" nem b.-ták ki a PECSA-ból pl. Farkas Berci űr kapszuláját és nem kellett a szolnoki múzeum gépein a csillagos felségjeleket átfesteni! Tibor | |||||
Juge75 | Adatlap | 512409 | 2008. december 22. 19:00 | ![]() | |
A baltával faragott kopro, vagy régi nevén KP az egyik leg tökéletesebb makett, kivéve a pozitív panelvonalakat. Nagyszerű makettet lehet belőle készíteni, és ahol van anyag, abból lehet faragni, akár remekművet is. Nem kell elriadni egy kis melótól, sajnos ilyen. Például számomra 1/72 ben a leg mérethelyesebb MIG-21 amit gyártanak. Szinte minden verzió elkészíthető belőle. Abból gyártottam UM,U (66-400 és 600),PF és BIS maketteket! Az ék alakú felségjelről pedig annyit, hogy bevezetése és az adott típusok rendszerben állásának idejét összevetve is logikusan kiderül, mi valós. Sorkatonaként számtalanszor elmentem szolnokon az emlékmű MIG-21-F-13-as mellett, amit terepszínnel és ék felségjellel díszített valaki. Természetesen, mindenki tudta hogy valójában sohasem létezett ebben a formájában ez a gyönyörű vadász. Az ujságos pavilonon levő gép (MIG-15) pedíg kreatív dizájn terméke, ami inkább dísz mint korhű. Hiszen nem a korhűség volt a cél, hanem az hogy jól mutasson. Korhűségre ott a múzeum és a fotók, esetleg filmek. Hiszen a makettezés lényege az örömön túl az eredeti minél pontosabb méret és alakhű másának megépítése. | |||||
opetrovics | Adatlap | 512408 | 2008. december 22. 11:08 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 512407 | 2008. december 22. 05:42 | ![]() | |
Fiúk! Egyszer már kitárgyaltuk itt a Fórumon, hogy a rendszerváltás után a repülő alakulatok laktanyáiban minden kirakott veterán gépre felfestették az éket a csillagos felségjel helyett, sima történelem hamisításként. Ezeket a rajzokat, fotókat nem szabad így komolyan venni. Tibor | |||||
Nyugger | Adatlap | 512406 | 2008. december 21. 20:48 | ![]() | |
Kecskeméten a bejáratnál állványon van, a bázis megalapításának 25. évfordulója alkalmából 'emelték' ezért van ilyen oldalszáma, eredetileg a a 301-s volt. | |||||
borisz | Adatlap | 512405 | 2008. december 21. 20:26 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 512404 | 2008. december 21. 20:22 | ![]() | |
Ez is nagyon érdekes, mármint a Magyar vonatkozás... De azt kevesen tudják, hogy a bemutatott két verzió, egy és ugyanazon gépet takarja! br.geocities.com/racc2004/21f/ | |||||
Monox | Adatlap | 512403 | 2008. december 21. 20:15 | ![]() | |
Nem akarom bántani az oldalt, de remélem, hogy a linkben szereplő összes gép nem annyira kitaláció, mint pont a Magyar MiG-15... www.geocities.com/alvmaia/Mig/15bis/hung.gif | |||||
vlevi | Adatlap | 512402 | 2008. december 21. 17:40 | ![]() | |
Igen, most találtam rá én is. www.1999.co.jp/eng/10074368 Szeretem az 1999.co oldalt, sok dobozba bele lehet nézni, mint pl. ebbe is. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 512401 | 2008. december 21. 17:38 | ![]() | |
Pedig nincs annál jobb 72-ben. :))) Najó, most már a HobbyBoss is egészen tűrhető 15-öst faragott ebben a méretben. :) | |||||
vlevi | Adatlap | 512400 | 2008. december 21. 17:35 | ![]() | |
Egy 15-öst én is megépíteni, mondjuk 72-ben. Szegény Sabre ott árválkodik egyedül a polcon. De azért ne egy baltával faragott Koprot ajánljatok :) | |||||
opetrovics | Adatlap | 512399 | 2008. december 21. 17:17 | ![]() | |
Sziasztok! Örülök, hogy van egy ilyen fórum is, már kezdtem, hiányolni. Mellékelek, egy linket, ami akár hasznos is lehet! (ha már ismernétek, akkor bocs) racc.com.sapo.pt/ | |||||
Levix | Adatlap | 512398 | 2008. december 21. 16:17 | ![]() | |
static.panoramio.com/photos/original/6727181.jpg Román gépek. | |||||
sainz | Adatlap | 512397 | 2008. december 21. 11:58 | ![]() | |
img247.imageshack.us/img247/281/32jpgwn6.jpg Az IAR-93 proto mögött is látható a háttérben egy terepszínű román MiG-15: | |||||
sainz | Adatlap | 512396 | 2008. december 21. 11:50 | ![]() | |
Érdekes, hogy az NDK-ban állomásozó szovjet alakulatnál még 1980(!)-ban is volt 15UTI: airforce.ru/history/modern/35iap/index.htm | |||||
sainz | Adatlap | 512395 | 2008. december 21. 11:44 | ![]() | |
Én is néztem, nem látszik semmi,de nem elég éles a fotó. A másik lehetőség hogy szovjet, de ugye Romániában nem állomásoztak oroszok. Lehet akár egy hadgyakorlaton is szovjet gép. De ez sem lenne szokványos(persze nem lehetetlen), mivel azt írják, hogy az Ianca reptér füves tartalékján - Viziru - készült a kép. Még nálunk sem nagyon fordult elő, hogy a füves hadműveleti repterekről együtt dolgozzanak a gépeink a szovjetekkel hadgyakorlatokon. Romániában pedig kifejezetten nem volt jellemző, hogy a szovjetek leszálljanak náluk a VSZ időkben. A forumon írtak alapján a románok sem nagyon tudják hová tenni a képet. Egyikőjük szerint "nyilvánvalóan" voltak terepszínűre festett román MiG-15-ösök, amelyeket átfestették szürkére a 80-as évek közepén, amikor felkerült az új felségjel. De lehet ez akár egy a Szu-ból frissen érkezett gép - baleseti veszteség pótlására? - szovjet kamóval, még átfestés előtt(?). | |||||
juge75 | Adatlap | 512394 | 2008. december 21. 08:26 | ![]() | |
Uraim! Szerencsémre, a mostani egyik főnököm valamikor repülte a MIG-15, 17F, PF és MIG-21 F-13-ast. Ígért fotókat is, ha meglesz feltöltöm ide! | |||||
Monox | Adatlap | 512393 | 2008. december 17. 12:09 | ![]() | |
Sainz, biztos, hogy a terepszínű gép román? Nekem erősen úgy tűnik, hogy a csillagban semmiféle körök nincsenek. | |||||
Kferro | Adatlap | 512392 | 2008. december 17. 10:28 | ![]() | |
A MiG-15UTI műszerfalairól van valakinek pontos rajza? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 512391 | 2008. december 17. 05:02 | ![]() | |
Én is meglepődtem... | |||||
juge75 | Adatlap | 512390 | 2008. december 16. 21:11 | ![]() | |
Holnap kimegyek a repülőmúzeumba, Nagy Adrás barátomhoz. Tőle igazán lehet magyar vonatkozású, de szinte bármilyen légjárműről anyagot, adatot szerezni. Azelőtt elődje, a néhai Béler Gyula bácsi segített sokat, isten nyugosztalja! | |||||
juge75 | Adatlap | 512389 | 2008. december 16. 21:07 | ![]() | |
A színezett kép a recolored programmal készült, amúgy az ezred parancsnok gépe, egy másik képen ő maga is látható. Csak szemléltetni szerettem volna a fekete fehér képet, milyen lenne ha színes diára készült volna... Amúgy fedi a valóságot. Nagyjából egy időben készültek a képek, eredetileg a Starton '74-ben fotósorozat részei. | |||||
juge75 | Adatlap | 512388 | 2008. december 16. 21:03 | ![]() | |
Elnézést a mutogatásért, őrültködött a haverom! Nem nektek szól! | |||||
sainz | Adatlap | 512387 | 2008. december 16. 19:09 | ![]() | |
A forrás lemaradt: www.worldwar2.ro/forum/index.php | |||||
sainz | Adatlap | 512386 | 2008. december 16. 19:08 | ![]() | |
D.István | Adatlap | 512385 | 2008. december 16. 14:20 | ![]() | |
Szia Tibor! Én is belelkesültem, de a foltokat legalább jobban lehet látni, mint a fekete-fehér verzión. Lentebb megtalálhatod a ff fotót! Azt a szolnoki múzeum honlapjáról spázoltam be, több másikakkal együtt. Üdv. Mindenkinek! | |||||
georch | Adatlap | 512384 | 2008. december 16. 14:03 | ![]() | |
Nem sajnos...:S | |||||
Tibor | Adatlap | 512383 | 2008. december 16. 13:53 | ![]() | |
Szia JUGE75! Hogy értsem az első fotó alatti feliratot: színezett 059? Ez nem eredeti fotó? Tibor | |||||
D.István | Adatlap | 512382 | 2008. december 16. 12:02 | ![]() | |
juge75 Számomra rejtett kincseket tártál fel a képeiddel! A " Közkinccsé teszem topicban " kértem képeket a terepes magyar 15-ösökről. Láthatnánk a képeket, amelyekről a mintát vetted? Melyik a valós oldalszám? Üdv.: István | |||||
Kferro | Adatlap | 512381 | 2008. december 16. 11:08 | ![]() | |
Mi a negyedik képen az a csúnya mutogatás? :) | |||||
Kferro | Adatlap | 512380 | 2008. december 16. 11:07 | ![]() | |
Georch! Sikerült már folytatni a Large Scale Planes-es Mig-15-ösödet? | |||||
juge75 | Adatlap | 512379 | 2008. december 16. 11:03 | ![]() | |
A makett KP 1/72 MIG-15 Bis, a háttérben egy SAS Mig-15. A barna szín nem oké, de a festésminta fényképek alapján készült nem volt még hozzá szögletes számsorom. Így került egy barátomhoz, aki feldobott rá egy lajstromot, ami nem a festésminta alanyáé. Utána fogok nézni, melyiké. | |||||
georch | Adatlap | 512378 | 2008. december 16. 09:51 | ![]() | |
1/32-ben a Trumpeter. Olcsó de legalább rengeteg munka van vele és a hozzá készült kiegészítők sem tökéletesek (Part és Cutting Edge). Gyakorlatilag új futókat, futóaknákat, levegőbeömlőt és fülkét (kabintetővel együtt, bár ezt gyárt a Squadron, az szép nagyon) kell készíteni. Dobozból is meg lehet azért építeni, de ilyen méretben már szerintem nagyon zavaróak a kidolgozatlan részletek. | |||||
Kferro | Adatlap | 512377 | 2008. december 16. 07:35 | ![]() | |
Én ezt a pakisztáni "Mig-17UTI"-t szeretném majd elkészíteni. Hibája a Trumpeter makettnek, hogy nagyon gyenge a kabinja, ráadásul maratást sem lehet hozzá kapni. | |||||
Tibor | Adatlap | 512376 | 2008. december 16. 06:49 | ![]() | |
Szia Tégé! Nagyon köszönöm. Az első fotó azt erősíti, ahogy én emlékeztem a gépre, hogy eredetileg tereptarka lehetett. A Zsák féle regiszterben ugyanakkor a komuflázsos gépek között a 666 oldalszám nem szerepel. Érdekes, nem? Tibor | |||||
tégé | Adatlap | 512375 | 2008. december 15. 21:16 | ![]() | |
Lacy | Adatlap | 512374 | 2008. december 15. 20:03 | ![]() | |
Kétüléses Kínai Mig-17-es tréner alkalmazók: Kabinfotó nem került elő. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 512373 | 2008. december 15. 19:41 | ![]() | |
Ha 35-ben nem is, de 32-ben biztosan. :) | |||||
Mty | Adatlap | 512372 | 2008. december 15. 18:42 | ![]() | |
1/35-ben gyártanak mig 15-öst? | |||||
Kferro | Adatlap | 512371 | 2008. december 15. 11:50 | ![]() | |
Bizony, hogy szép darab. :) Úgy tudom, hogy az UTI 15-ös kabinját egy az egyben átvették, de sajna fotót ennek bizonyítására nem találtam. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 512370 | 2008. december 15. 08:40 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 512369 | 2008. december 15. 08:26 | ![]() | |
Nekem egy olyan MiG-15 UTI-ról van fotóm, amiben a MiG-17PF lokátora van... | |||||
Kferro | Adatlap | 512368 | 2008. december 15. 08:17 | ![]() | |
Sziasztok! Nagyon örülök ennek a topicnak! :) Sikerült potom pénzért megvennem a Trumpeter FT-5-ösét, ami egy kínai kétüléses Mig-17-es. Van esetleg valakinek anyaga róla? A legfőbb problémám az, hogy nem tudom biztosan, hogy a Mig-15UTI kabinját teljes egészében átvették e abba a gépbe? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Tibor