<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Murmuc | Adatlap | 190739 | 2011. február 1. 22:13 | ||
romeo | Adatlap | 190738 | 2011. február 1. 20:50 | ||
Üdv Murmuc! Egyes lövészegységek ellátása, nem az összesé. | |||||
Murmuc | Adatlap | 190737 | 2011. február 1. 20:47 | ||
Üdv Romeo! Nem tudom ezt mondatod jól értelmezem e? "1978-tól kezdődött a gépesített lövészegységek ellátása BMP-1-el." A 22-es Gépesített lövészezrednél '85-ig a PSzH-k voltak rendszerben, és ha jól tudom az ezred feloszlásáig ('89)ez nem is változott! Vagy félreértettem a mondatod! :) | |||||
romeo | Adatlap | 190736 | 2011. február 1. 20:06 | ||
Egy 1992-es kimutatás szerint a honvédségnél még mindig volt 72 db T-34. | |||||
romeo | Adatlap | 190735 | 2011. február 1. 20:00 | ||
Nem végeztem ilyen számítást. | |||||
Lacy | Adatlap | 190734 | 2011. február 1. 19:20 | ||
Lacy | Adatlap | 190733 | 2011. február 1. 19:16 | ||
Azt megtudod mondani, hogy a hat hadosztály, harckocsizó zászlóaljai mennyi kocsit igényeltek volna a 31 gépes szervezettel összesen? És ebből mennyi állt rendelkezésre, T-54-55 változatokból, miután leszállították az utolsó T-55-öst a hetvenes években? Mert ebből talán látható, hogy mennyi T-34-esnek kellett hadrendben maradnia még a T-72-es "tömeges" szállításáig. Már ha minden zászlóalj 31 kocsis szervezetet használt. (És akkor kiképző és egyebeket még nem néztünk) | |||||
romeo | Adatlap | 190732 | 2011. február 1. 19:15 | ||
Üdv Lacy! Az M-zárolt T-34-hez, (Túzok fórumozó visszaemlékezése): Ami biztos, hogy Kincsestáborban, Szfvár mellett volt egy telephely két zászlóaljnyi tankkal. Ebből egy volt T-34-s máasik pedig T-54, a hozzá tartozó bikákkal együtt. Anno a mi alakulatunk, MN 5500 (vagy úgy is hívták, hogy MN 55semmi) egy hadsereg közvetlen javító zászlóalj volt, és mi voltunk megbízva mindenféle, csak a hadsereg szintjén működő dologgal. Így került sor a T-34-k bevagonírozására is Mohán, mert azokat, működő célanyagnak megvette a norvég hadsereg. A tankok szépen lekonzerválva pihentek, tele lőszerrel, dobtárakkal, jelzőrakétákkal, kézigránátokkal, akkuk csepptöltőn, teljes felszerelése az 5 évente frissített gumi alkatrészektől a pc. fejvédőkig raktárakban. Emlékszem, volt olyan tank, mely 45' gyártású volt a törzskönyve szerint, és a torony hátsó részében kazánlemezzel volt kipótolva a torony oldalpáncél, mert valamikor át lett lőve. Ki- és bemeneti nyílás is jól látszott belűről, ahol vékonyabb volt a kazánlemez, mint a torony oldalpáncélja. A kb. 35 eszköz 3 kívételével pöccre indult, pedig a törzskönyvi bejegyzések alapján utoljára 1968-69-ben konzerválta ezeket át a Gödöllői gépgyár. forrás: forum.index.hu/Article/viewArticle | |||||
Lacy | Adatlap | 190731 | 2011. február 1. 18:43 | ||
Szia, biztos a "nem volt elég harckocsi" az indok a 22 kocsis szervezetre? Mert körülöttünk egészen 1989-ig volt több ilyen szervezettel működő haderő, ezért úgy tűnik, mintha az ez lenne az egyik VSZ sztenderd. | |||||
romeo | Adatlap | 190730 | 2011. február 1. 18:43 | ||
Üdv Lacy! A harckocsizó fegyvernem fejlesztése lassan haladt. Bár a 60-as évek első felében megkezdődött a viszonylag korszerű T-54-es, illetve az évtized közepétől a T-55-ös harckocsik rendszerbe állítása, de a csapatok gerincét még mindig a T-34-es világháborús típus alkotta. 1963-ban a hadrend 1747db harckocsival számolt, a valóságban csak 363db állt rendelkezésre. Elindult a lövészhadosztályok, gépkocsizó lövészhadosztályokká szervezése. Ez a teljes gépesítés megvalósítását szolgálta, a lövészszakaszok egy tehergépkocsit kaptak a szállítás végrehajtására, de a harcot gyalog hajtották végre. A gépkocsizó lövészezredek állományában harckocsi zászlóaljakat szerveztek. E zászlóaljakban előbb 10, majd 1963-tól 22, 1964-től 31 darab harckocsi tartozott az állománytábla szerint. forrás: www.zmne.hu/tanszekek/Hadtortenelem/tematika/hk/m13.htm | |||||
romeo | Adatlap | 190729 | 2011. február 1. 18:25 | ||
Üdv Lacy! Tehát, én elbeszélésből vettem az információt, mely szerint a 70-es években "M" állományban voltak T-34-esek, ezeket a mozgósításkor felállítandó gépkocsizó lövészezredekhez osztották volna be - 1975-ig vegyesen léteztek Csepel D344, Robur Lo1800 gépkocsizó lövészezredek és PSzH-val felszerelt gépesített lövészezredek. 1976-tól már csak gépesített lövészezredek voltak PSzH-val felszerelve - 1978-tól kezdődött a gépesített lövészegységek ellátása BMP-1-el. Üdv! | |||||
romeo | Adatlap | 190728 | 2011. február 1. 18:15 | ||
A 22 harckocsis T-54/-55 zászlóaljak főleg a 60-as évek első felében voltak, mivel ekkor még nem volt elég harckocsi. Ekkor a századoknál csak 7 db harckocsi volt, zászlóaljnál (7 x 3) + 1 zszlj. pk = 22 db. Üdv! | |||||
Lacy | Adatlap | 190727 | 2011. február 1. 17:53 | ||
Sziasztok, érdekes téma! Abszolúte nem értek hozzá, ezért csak kérdezek: A téma elején elhangzott a hetvenes évek mint kiinduló pont. 1. Korábban nem 20-22 harckocsi tartozott egy zászlóaljhoz? 2. Mikor tértek át a ~31 harckocsis állománytáblára? 3. Mindenhol áttértek? Gondolok itt arra, hogy a nagyrészt keretalakulatokból álló 4. és 15 hadosztálynál is? Ha igen mikor? Merthogy ha az ember VSZ szinten néz szét, akkor vegyes infókkal találkozik. A szovjet harckocsizó zászlóaljaknál mindkét szervezés megtalálható volt. Pl az Odesszai katonai körzet hadosztályainál 20-22 harckocsis szervezést, a közeli kárpátokon túli katonai körzet zászlóaljainál meg 31 kocsissal találkozni. De pl a román zászlóaljak átlag 21 kocsival voltak felszerelve 1989-ig. Mindez azért is kérdés számomra mert romeo említette a még T-34-essel, a hetvenes években felszerelt zászlóaljokat. Ha a hetvenes években átálltak 31 harckocsis szervezetre, akkor az ismert beszerzési adatok alapján a kb. nyolcvanas évek közepéig, akár a dandár szervezetre áttérésig hadrendben kellet állnia a T-34-es típusnak a 3.hadtest alakulatainál! Köszönöm, ha van valakinek a fenti három kérdésről infója. | |||||
Pilu | Adatlap | 190726 | 2011. február 1. 13:35 | ||
Jelenlegi fogalmaim alapján nagyvonalakban felvázolom egy GL.E. alárendeltségében működött HK.Z. 100%-ra feltöltött Béke tábláját. Ez egy vázlat, általában a logika és más MN alakulatok tábláit figyelembe véve. Ha valaki pontosítani tudna rajta, hát kérem tegye meg. HK.Z. Zászlóalj törzs: - parancsnoki raj (Z.Pk., Z.Töf., Z.Techn.H., Z.Pol.H., 1fő Hk.vez., 1fő Ir., 1fő Tk., 1fő Gk.vez., 1db Hk., 1db tj.szgk.) - gazdasági raj (HTP) (Z.élm.Szolg.Vez., 2 fő irnok-raktáros, 3-5 fő szakács-konyhai kisegítő, 1db MKO, 1db vízufo.) - szállítóraj (1fő Rpk., 8fő Gk.vez., 9db tj.tgk.) - javító-vontató raj (1fő Z.Gjmű.Techn.tts., 2-3-fő szerelő, 1fő Gk.vez., 1fő Hk.vez., 1db Hk.Karb.Műh.Gk., 1db Hk.vont.) - ZSH (2-3fő Eü.tts. és Eü. katona, 1fő Gk.vez., 1db Köt.gk.) - sebesült szállító raj (2fő Eü.kat., 1fő Gk.vez., 1db sebszáll.gk.) 1-3. Harckocsizó század (1fő Szd.pk., 3fő Sz.pk., 1fő Szd.szolg.vez., 9fő Rpk., 6fő Ir., 10fő Tk., 10fő Hk.vez., 1fő Gk.vez, 10db Hk., 1db tj.tgk.) | |||||
romeo | Adatlap | 190725 | 2011. február 1. 13:07 | ||
Pilu a zászlóalj állománytábla eléggé bonyolult dolog, láttam rajzolt formában, belefáradnék mire ide feltenném... | |||||
Pilu | Adatlap | 190724 | 2011. február 1. 12:08 | ||
Köszi. Jó példa erre a "Princ a katona" idevágó része. Az állománytáblához is hozzá tudnál szólni? | |||||
romeo | Adatlap | 190723 | 2011. február 1. 11:46 | ||
"és jön a szőnyegszéle" Ez nagyon jó! :)) | |||||
páncélos | Adatlap | 190722 | 2011. február 1. 11:37 | ||
Pilu! Ha megengeded én is hozzászólnék. (((Konkrétan erre a vízalatti átkelőszettre gondoltam))) Ezt, ahogyan te nevezed "szettet" nem vitte senki sehová. Ez a csornapusztai gyakorlatok kelléke volt. Ez a gyakorlást eszköze. Ha baj lett volna elárasztás nélkül elhagyható a jármű, míg a kocsik egységkészlete, amit magukkal visznek csak a kezszem és a motor levegőellátására szolgál. Ha éles átkelés van, akkor csak a levegőcső van, probléma esetén marad az elárasztás és a menekülés. Ez az 55-ös esetében úgy történik (röviden), hogy a vezető felmászik a parancsnokhoz, légzőkészülék felcsatol, a töltőkezelő előtti figyelőműszer leszerel, és árasztás megkezdődik, és a megtelt kocsi pk-i búvónyílásán elhagyják az eszközt. Majd a műszakiak kihozzák a gépet, és jön a szőnyegszéle. | |||||
Pilu | Adatlap | 190721 | 2011. február 1. 11:18 | ||
Köszi. Konkrétan erre a vízalatti átkelőszettre gondoltam. Nem emlékszel, hogy a zászlóaljnál hány géphez tartozott aknataposó, aknakifordító és tolólap, illetve ezeket a zászlóalj vagy a műszakiak tárolták-e? Esetleg a század és szakaszparancsnoki kocsikon is voltak-e rajparancsnokok (mint a lövészeknél), és ha voltak, milyen másodlagos beosztást töltöttek be? (bár godolom legalább irányzót) (A kép az egykori Magyar Néphadsereg hetilapból származik) | |||||
antarktika | Adatlap | 190720 | 2011. január 31. 20:23 | ||
Nem biztos, hogy minden kérdésedre válaszolni tudok, illetve biztos, hogy nem, rég volt... Így csak ami biztos. A trailer nem tartozott a zászlóalj eszközeihez, azt a dandár biztosította szükség esetén, a BLG-k és az üzemanyagszállítók szintén. A javítószakasz, más néven a technikusok a zászlóaljhoz tartoztak a műhelykocsival, vontatóval együtt. A vegyivédelmi felszerelés egy részét maguk a tankok szállították, az ún. MK-s ( Mentesítő készlet ) készletben, a vízalatti átkeléshez szükséges levegőcsövek szintén a kocsikon volt elhelyezve, azok farpáncélján. Az más kérdés, hogy az állandó harckészültség ( béke kiképzés ) során mik tartoztak a zászlóaljhoz, meg az is, hogy háborús veszély harckészültség során mit kapott volna még a zárolt készletekből. | |||||
romeo | Adatlap | 190719 | 2011. január 31. 18:18 | ||
Elfelejtettem hozzátenni, hogy állítólag a 70-es évek elején még volt néhány zászlóaljnyi tartalék T-34 is, ezeket mozgósításkor vették volna igénybe (elbeszélés alapján). | |||||
Pilu | Adatlap | 190718 | 2011. január 31. 17:49 | ||
Bocs, értelmesen: a MÉLYSÉGEKIG érdekel. | |||||
Pilu | Adatlap | 190717 | 2011. január 31. 17:48 | ||
Ki és hol tárolta a vízi átkeléshez szükséges kiegészítőket, mivel történt a szállításuk? | |||||
Pilu | Adatlap | 190716 | 2011. január 31. 17:46 | ||
Igen, ez a sablon felépítés, igazából a zászlóalj törzs lenne érdekes. Például a szállító raj mennyi és milyen eszközzel rendelkezett, közvetlenül a zászlóaljhoz voltak-e besorolva a TRALL készletek (és hány?), oda tartozott-e a trailer vagy az ezred szállító századához, oda tartozott-e a BLG vagy az ezred műszaki szakaszához...? Érdekesnek tartom, hogy a javító szakaszt is oda soroltad. A lövészeknél csak karbantartó és egy vontató gépkocsi volt. A műhely kocsik az ezred javító századánál voltak, beleértve a többi szakág (mint VV, híradó, fegyverzeti) műhelyét is. Hogy állt fel a hadtáp-ellátó szaksz? Hány mozgókonyhája volt (bár ez kiszámítható)? A korabeli zászlósi vizsga anyaga szerint tartozott hozzá két üza. szállító gk. Ez a zászlóaljé volt, vagy az üza. szolgálattól kapta megerősítésnek? A málységekig érdekel az állománytábla. De komolyan. | |||||
antarktika | Adatlap | 190715 | 2011. január 31. 17:45 | ||
Értem én, nem kell kiabálni...:) Nem vontam kétségbe a darabszámokat. Egyébként még volt ellátó szakasz is. | |||||
romeo | Adatlap | 190714 | 2011. január 31. 17:19 | ||
Igen, ez jó, de én csak a harckocsik mennyiségéről írtam :) Üdv! | |||||
antarktika | Adatlap | 190713 | 2011. január 31. 17:17 | ||
Azért nem volt ilyen egyszerű. Volt még zászlóaljtörzs is. A zászlóaljtörzs szervezetébe be volt osztva a szállító és javító szakasz is, ide tartoztak a szállító és műhelykocsik, illetve a vontatók is. A szervezet valahogy így nézett ki: Zászlóaljparancsnok Zászlóalj törzsfőnök Zászlóaljparancsnok technikai helyettese Zászlóaljparancsnok politikai helyettese Századparancsnokok, szakasz és kocsiparancsnokok, illetve a beosztott kezelők. | |||||
romeo | Adatlap | 190712 | 2011. január 31. 17:04 | ||
Üdv Pilu! Ami a harckocsik mennyiségét illeti (elbeszélések alapján): 1 változat: 31 db T-54/-55 (abban az esetben ha a szakaszban 3 db hk. volt) 2.változat: 40 db T-54/-55 (abban az esetben ha a szakaszban 4 db hk. volt) | |||||
Pilu | Adatlap | 190711 | 2011. január 31. 13:59 | ||
Szakértő urak! Megőrülök azért, hogy megismerjem egy 70-es években gépesített lövész ezred alárendeltségében működő harckocsi zászlóalj állománytábláját. Alegységek, technikák, beosztások. Tud erről valaki valamit? | |||||
antarktika | Adatlap | 190710 | 2011. január 30. 15:45 | ||
Hogy őszinte legyek...fogalmam sincs. Én csak arra tudok gondolni, hogy a cseh gyártású tankokat nem akarták orosz berendezéssel ellátni, inkább a saját ipart támogatták. A lengyeleknél ugyanaz lehet a helyzet, csak ők el..rták, nem kicsit, nagyon. | |||||
gaunt | Adatlap | 190709 | 2011. január 30. 11:29 | ||
Antarktika! Mi volt az oka, hogy a Csehszlovákok nem vették át a "Volna" rendszert és a KTD-1-et? Azért fura nekem ez, mivel úgy tudom a két rendszer egyenértékű volt, akkor mi értelme volt kifejleszteni a Kladivo-t? A lengyeleket meg végképp nem értem, mert úgy hallottam, hogy az övék viszont rosszabb volt az előbbieknél. | |||||
gaunt | Adatlap | 190708 | 2011. január 30. 11:24 | ||
A szovjet gyártmányú harckocsikon soha nem volt eredetileg ilyen lemez. Ők valami gumivászon(?) ponyvát csavaroztak rá. A Csehszlovák és lengyel (VSz) változatokon voltak ezek a lemezek. De mivel nálunk együtt szolgáltak a szovjet és VSz gyártmányú típusok, így nagyjavítások során történhettek keveredések is, szóval a fentieket nem lehet szabályként venni. A levegőcső teljesen más volt a szovjet és VSz típusokon: szovjet: btvt.narod.ru/5/t55am_amv/55amv.jpg VSz: www.primeportal.net/tanks/thomas_voigt/t-55am2b_1/index.php | |||||
antarktika | Adatlap | 190707 | 2011. január 30. 04:59 | ||
Az összesen nem. Nálunk a dandárnál az összes T-55A kocsin volt, de páncélostól egyszer megkaptam, hogy inkább ez volt a kivétel:) Ezeknek a fedeleknek vízalatti átkelésnél volt szerepe, na meg télen, hogy ne hirtelen hűljön le a motor, illetve mi alkalmaztuk azt is, hogy nagy hideg esetén 10-15 percig nem nyitottuk ki és így előbb felmelegedett. Figyelni kellett rá, mert még a mínuszokban is megrottyanhatott a hűtővíz hamar. Azt még nézd meg, hogy az orosz gyártású kocsikon, a torony oldalára szerelt levegőcső mennyiben különbözik a magyar használatban lévő és a farpáncélra szerelt levegőcsőtől, mert szerintem nem egyforma. | |||||
Jimbow | Adatlap | 190706 | 2011. január 29. 22:31 | ||
Ja, még annyit hagy kérdezzek már, hogy nálunk az összes T-55-ön volt a motor szellőzőrácsa fölött felhajtható lemez? Köszi! | |||||
antarktika | Adatlap | 190705 | 2011. január 29. 21:49 | ||
A képen magyar AM van. Tehát ezzel gond nincs. A levegőcsövet meg átrakod a farpáncélra, ahol a magyar tankokon volt. | |||||
Jimbow | Adatlap | 190704 | 2011. január 29. 21:44 | ||
Igen, ilyen! Csak ködgránátvető nincs, viszont van levegőcső. | |||||
antarktika | Adatlap | 190703 | 2011. január 29. 21:36 | ||
Pontosan melyik, milyen kupolára gondolsz? Erre a változatra? | |||||
Jimbow | Adatlap | 190702 | 2011. január 29. 21:32 | ||
De ha jól nézem, a mi A-inknak csak az egyik kupolája púpozott, ennek meg mindkettő, szóval nem elég lehagyni simán a plusz cuccokat, hogy sima A legyen? Na meg más a csillagkerék is. A weboldalra lesz dobozbontás belőle, ezt hozta a posta, ez van :)De legalább elméleti síkon érdekelne, hogy lehetne "magyarítani". Amúgy én sokkal rosszabbra számítottam...mondjuk néhány eléggé alap dolog hiányzik róla itt ott. Pl a löveg ponyvája :) Üdv, Ádám | |||||
antarktika | Adatlap | 190701 | 2011. január 29. 21:25 | ||
Hát nem teljesen...:) A lényeg, hogy dobozból csak orosz példányt tudsz építeni, mivel azok "Volna" tűzvezető rendszerrel voltak szerelve és az ehhez tartozó KTD-1-es lézertávmérővel, mely a lövegblende felett található doboz. A magyar kocsikon nem ez volt, hanem a Kladivo tűzvezető rendszer és teljesen más, még kívülről is különböző, eltérő burkolattal a lézertávmérő. Ezt a változatot a csehek gyártották. Aztán még beszélhetnénk a lengyel "Merida" tűzvezető rendszerről, melyet a lengyel gyártású T-55AM2P kocsikon alkalmaztak. Az AM1 külsőre a lézertávmérőben különbözik az A változattól, az AM2 még a kiegészítő pótpáncélokkal is volt terhelve, illetve még számos belső változás volt. Aztán ne menjünk bele, hogy az orosz csak simán AM-nek nevezték mindkét változatot, a Kontakt-1 ERA-val szerelt kocsikat AMV-nek. Szóval nem egyszerű, de a Skif dobozából csak egy orosz T-55AM építhető. Vagy még az sem, mert annyira tré a kit. | |||||
sulyid | Adatlap | 190700 | 2011. január 29. 19:11 | ||
Akkor alakítsd át valamelyikké szerintem. | |||||
Jimbow | Adatlap | 190699 | 2011. január 29. 18:49 | ||
Jaja, köszi, ahogy elnézem, ez pont a nálunk rendszeresítettek között lévő felemás állapot (magyar T-55A és AM között). Üdv! | |||||
antarktika | Adatlap | 190698 | 2011. január 29. 16:58 | ||
A Skif T-55A tulajdonképpen egy T-55AM1, de nálunk ilyen nem volt. A célzóberendezés nálunk Kladivo volt , ami nem olyan, mint a készletben. | |||||
Jimbow | Adatlap | 190697 | 2011. január 29. 14:26 | ||
Sziasztok! Épp a Skif "T-55A" névre hallgató készletet bontogatom, és azt szeretném megkérdezni, hogy nálunk voltak-e ilyen felszereltségű T-55-ök? A löveg ponyvája fölött van valami célzóberendezés, torony oldalán légcső, és T-72 lánctalpja van...Ja és a tornyon mindkét búvónyílás megemelt, kupola-szerű, nem csak az egyik. Köszi! Ádám | |||||
romeo | Adatlap | 190696 | 2011. január 28. 19:30 | ||
romeo | Adatlap | 190695 | 2011. január 28. 12:34 | ||
antarktika | Adatlap | 190694 | 2011. január 28. 11:36 | ||
Én meg ismerem a fotó tulajdonosát. Tudod, engem az dühít - és most ne vedd magadra - , hogy tele van az internet, de még a szakirodalom is elírt típusnevekkel, helyszínekkel. Az a következő generáció, kik érdeklődnek e téma iránt, teljesen fals adatokhoz jutnak és ne csodálkozzunk, ha blődségeket fognak állítani. Én meg arról szeretnélek biztosítani, hogy támogatom a munkádat. Viszont ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, akkor ne fogadd el feltétlenül a dolgokat, járj utána és kutass. Ez az igazi kutatómunka, nemcsak a képek gyűjtése, hanem azok hátterének megismerése, feltárása. | |||||
romeo | Adatlap | 190693 | 2011. január 28. 10:44 | ||
Üdv Antarktika! A fotót ismerőstől kaptam, és így volt feliratozva. Bevallom őszintén eszembe sem jutott, hogy nem Tapolca, mivel arrafelé is vannak dombok. Szeretnélek biztosítani, hogy a fotókat nem önkényesen feliratozom. | |||||
antarktika | Adatlap | 190692 | 2011. január 28. 09:00 | ||
Ha ismernéd a kép forrását, akkor most meg tudnád tőle kérdezni. Biztos, hogy Csobánka és katonai főiskolások 1987-1990-es évfolyama vezetési gyakorlaton. Ha nem vagy biztos benne, akkor ne írd a kép alá, hogy MH Tapolca, mert ezzel megvezetsz másokat. A kocsiknak és a rajta lévő főiskolásoknak semmi köze Tapolcához ezen a képen. Egyébként a nagyobb gyakorlatokat Tapolcán hajtották végre és akkor a dandár biztosította a kocsikat, de itt nem arról van szó. Folytasd ezt a munkádat, értékes amit csinálsz, de arra kérlek, hogy hipotézisekbe ne bocsátkozz. | |||||
romeo | Adatlap | 190691 | 2011. január 27. 22:59 | ||
Üdv Páncélos! Talán Csobánka lesz, a T-72M1 fotó bal oldalán a domb nagyon hasonlít a T-55 dombra... | |||||
páncélos | Adatlap | 190690 | 2011. január 27. 21:32 | ||
Nekem az első képről (elsőre), Csobánka ugrott be. A második (kép) 55-ös a zalaegerszegi hadosztály jelzését viseli (talán?). Továbbgondolva, ha valóban zalai, akkor Tatának nem volt még BMP-je. Saváriára tippelnék, de csak tipp. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Már akkor sejtettem hogy elhanyagolnak minket!
A "gyíkhúsnál" kezdett gyanús lenni! :)