<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
mig23papa | Adatlap | 390807 | 2008. január 29. 22:27 | ||
na szuper most meg a 23-as topikba tévedt be a 21-es | |||||
mig23papa | Adatlap | 390806 | 2008. január 29. 22:26 | ||
katapultáltak? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390805 | 2008. január 29. 22:25 | ||
katapultáltak? | |||||
migi | Adatlap | 390804 | 2008. január 29. 21:35 | ||
migi | Adatlap | 390803 | 2008. január 29. 21:24 | ||
mig23papa | Adatlap | 390802 | 2008. január 29. 20:44 | ||
Otti pedig igazából a "múlt rendszerben " történtek az igazi nagy dolgok, utánna kicsit állóvíz lett az egész. Az azóta eltelt 20 év alatt én sehol sem éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna. Emlékszel még hogy a 88 tavaszán lezuhant 35-ös gépet kik repülték épen akkor? Az ejtőernyő törzskönyve már biztosan nincs meg, sajna, mint annyi más sincsen meg, de a Szu 22 topicba teszek be néhány csemegét less be időnként oda is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390801 | 2008. január 29. 20:39 | ||
migi | Adatlap | 390800 | 2008. január 29. 18:25 | ||
Szia Otti Végre találtam egy embert aki ismerte közelebről a 35 gépet . Szeretném megcsinálni a gépet , de csak oldal nézeti képeim vannak róla , nincs olyan képed amin látszanak a szárnyak , vagy nem emlékszel naggyából annak a festésére . üdv: migi | |||||
Otti | Adatlap | 390799 | 2008. január 29. 16:34 | ||
mig23papa, így van, ahogy mondod. Tudom, mostanság nem divat a katonaságnál eltöltött időkön nosztalgiázni, főleg nem, ha ráadásul azok az idők még a múlt rendszerben voltak :-)) De az azóta eltelt 20 év alatt csak kevés helyen éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna. Jól megszervezve, begyakorolva, elődeink hosszú évtizedek alatt összegyűjtött tapasztalatait felhasználva, de új dolgokat is kitalálva működött a gépezet. Fontosnak éreztük magunkat, de azok is voltunk: a '88 tavaszán lezuhant 35-ös gép mindkét ernyőjét én hajtogattam főhajtogatóként. Tán még megvan valahol az ejtőernyő törzskönyve a nevemmel... Na pl. az nekem hatalmas relikvia lenne! | |||||
mig23papa | Adatlap | 390798 | 2008. január 29. 16:02 | ||
Otti vettem az adást, de szerintem nem csak csodáltad és szeretted, nem múlhat el ez az érzés egykönnyen, a legjobb érzés hogy benne lehettél egy szuper csapatban, mint már tudjuk, tudatlan irodakukacok szétbarmolták az egészet | |||||
Otti | Adatlap | 390797 | 2008. január 29. 14:08 | ||
Dehogyis, csak hülyültem :-)) Nagyon jó visszagondolni a régi időkre, és bár én nem tudok olyan sok részletet a 23-asokról, mint az itt fórumozók többsége, de azért magam is szívtam a kerozinszagot Pápán, érintettem ezeket a gépeket, dolgoztam velük, nekem is közöm volt hozzá, hogy repülhettek. Csodáltam és szerettem őket. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390796 | 2008. január 29. 12:31 | ||
Otti nem akartalak megbántani, én voltam a béna egyszerűen nem nyitottam ki a képet nagyobbra ezért nem láttam amiről beszéltél, ezer bocsi, azért nincs harag ugye? :-) | |||||
Otti | Adatlap | 390795 | 2008. január 29. 09:10 | ||
Nem volt rossz, de azért a Vidámparkban már tutibb gyomorforgatók vannak :-)) | |||||
Otti | Adatlap | 390794 | 2008. január 29. 09:01 | ||
"ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van" Ez rosszul esett mig23papa... Azt hittem, a magamról elmondottak után elhiszed, hogy meg tudok különbözetni egy 21-est a jobb hátul álló 23-astól :-)) Sőt, ha nagyon meresztem a szemem, én a hangár sötétjében egy másik 23-ast is felfedezni vélek. | |||||
cseka76 | Adatlap | 390793 | 2008. január 29. 08:18 | ||
páncélos! Nem találtam a címed,itt az enyém : cseka76@freemail.hu Előre is köszi a képeket! | |||||
páncélos | Adatlap | 390792 | 2008. január 29. 07:56 | ||
cseka76! Dobj egy mailt, küldeném a keceli képeimet. Rejtő István | |||||
mig23papa | Adatlap | 390791 | 2008. január 28. 20:11 | ||
f2d | Adatlap | 390790 | 2008. január 28. 19:23 | ||
Ezt én is kipróbálnám.:-) | |||||
migi | Adatlap | 390789 | 2008. január 28. 19:22 | ||
Sziasztok Igen 21 is van , de mivan a jobb sarokban szemből? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390788 | 2008. január 28. 19:20 | ||
Otti én sajna mindíg lemaradtam a kipróbálásáról ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van az ülést piropatronnal "lőtték ki" ha jól emlékszem akkor a lábelfogóknak mechanikus műküdtetése volt mint a gépeken is, ahogy emelkedett az ülés a bovden úgy zárta a lábelfogókat | |||||
Otti | Adatlap | 390787 | 2008. január 28. 09:45 | ||
Ja, és 1987.06.20. | |||||
Otti | Adatlap | 390786 | 2008. január 28. 09:44 | ||
Szia mig23papa! Íme a képek! Ugyan csak érintőlegesen van közük a 23-asokhoz, de van (az egyiken a háttérben látszik is egy :-D). Ugyanis az ezrednél a hajózók mindegyike részt vett ezen a "gyakorlaton". A katapultosok (nem emlékszem a nevükre sajnos) minket, ejéseket kapták segítségül a lebonyolításhoz - cserélgettük az elnyíródó biztosítókat, rendeztük a hevedereket, stb. Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem sűrített levegővel "lőtték ki" az ülést, és piropatronok működtették a lábakat behúzó huzalt. Mindkét képen én asszisztálok, az éppen "katapultáló" katona ejés társam, mi is kipróbálhattuk :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390785 | 2008. január 26. 22:16 | ||
mig23papa | Adatlap | 390784 | 2008. január 26. 21:53 | ||
köszönöm, a magam részéről vissza térek a Mig 21 kérdésekkel a Mig21 topicba | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390783 | 2008. január 26. 20:41 | ||
Urak, makettezők, repülőimádók és egyebek - bocs, de 21-es témával vissza kéne ugrani a MiG-21 topicba' Ott folytathatjuk a témát tipus-zavar nélkül. | |||||
migi | Adatlap | 390782 | 2008. január 26. 20:41 | ||
Szevasztok Lászlók Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ? | |||||
Buza | Adatlap | 390781 | 2008. január 26. 20:38 | ||
Annak a golyós zárnak, ami engem nem bírt ki, igazán korlátozott volt a teherbírása! :-) mig23papa Ez a törzsféklapos dolog fordult elő néhányszor. Nálunk nagyon belénksulykolták, hogy mindig kössük ki, de nekünk is volt hasonló mázlink vele. Olyanra is emlékszem, hogy a törzsféklapok nyitva voltak, a hidraulika kocsi járt és egyszercsak áramszünet lett. A maradék nyomástól aztán a tfl-ok szépen becsukódtak, szerencsére nem volt alatta senki. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390780 | 2008. január 26. 20:24 | ||
Ön nyert /csak nem a lottó ötöst/, elsősorban mert a korábbi 21F változatokon a gépágyú töltés-ürités munkákat a nyitott mellső törzsféklapok mögött hozzáférhető törzsrészben kellett végezni. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390779 | 2008. január 26. 20:18 | ||
lehet éppen ezért találták ki a földi biztosítékot a törzsféklap semlegesítő csapra? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390778 | 2008. január 26. 19:48 | ||
Ga-142 hidraulika-csap a futókat müködtette a 21-en és a 23-on egyaránt, a 21-es törzsféklapok csapja Ga-184, /életveszélyes volt, mert csak a ki-helyzetet vezérelte elektromosan, a benti irányra a delej megszünésekor rugó váltotta át a csapot, igy nyomás alatt bármilyen áramhiányra, pl. akku-lekapcsolásra vagy egy csatlakozó széthúzására is a féklapok bezártak - 210 atmoszférával'/. A fékszárny munkahengerben minden 21-es változaton golyós rögzitőzár volt beépitve, persze korlátozott teherbirással, hiszen csak az aerodinamikai szivóhatás ellen kellett megtartani a fékszárnyat hangsebesség a fölötti tartományban. A Pu-7 fékszelep meg a világháborús Jak-1 vadászoktól kezdve a PZL-104 Gawron-on át a MiG-21 utolsó szériájáig számtalan tipusba volt beépitve. | |||||
Daala | Adatlap | 390777 | 2008. január 26. 18:39 | ||
Köszi! | |||||
migi | Adatlap | 390776 | 2008. január 26. 18:32 | ||
Daala | Adatlap | 390775 | 2008. január 26. 18:20 | ||
Szevasztok! Tudtok mondani színárnyalatot (vagy színkódot) a teflonszürkéhez? Kösz! Daala | |||||
notarius | Adatlap | 390774 | 2008. január 26. 18:18 | ||
Topi | Adatlap | 390773 | 2008. január 26. 06:41 | ||
Olyan gyakori mint a PU-7 szelep. | |||||
Hind | Adatlap | 390772 | 2008. január 26. 03:48 | ||
Ez a GA142 mindenhol ott van!!! Még egyenlőre LADÁ-ban nem láttam csak! | |||||
migi | Adatlap | 390771 | 2008. január 25. 22:45 | ||
Sziasztok Hamár ilyen szépen összejöttünk , kérdeznék én is valamit Készitek ( ma kezdtem el) egy 21 MF diórámát , és szeretném kinyitni az akumlátor ajtót a has alatt. Erről még lenne képeim , de nincs valakinek az aksiról képe ? üdv: migi Laci nem tudom mi a baj az imélekkel de küldtem vagy 4-5 db, hova lett ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390770 | 2008. január 25. 22:23 | ||
Buza csatlakozni tudok csak az általad leírtakhoz,törzsféklapok semlegesítő csapja mind a hármat semlegesítette. Jól emlékszem hogy Ga 142 csapok voltak? képzeld , jártam egyszer úgy hogy a hátsó töf nyitva volt, a hajtóműlemezek meg le voltak nyitva, UPG-vel valamiért rácsatoltunk, ahogy a nyomás növekedett persze a töf is elindult befelé, szerencsére a kabin létrán álltam, és beletekertem a botba rendesen ettől lelassult annyira hogy az UPG-s gyerek letudott állni, azért netudd meg hogy sikerült helyrehozni a hmű lemezeket,(mert azért egy kicsit megnyomorgatta) annyira hogy belehessen csukni azokat, soha nem lett olyen passzentos mint előtte, mig23papa | |||||
Buza | Adatlap | 390769 | 2008. január 25. 22:01 | ||
Sziasztok 21-es rajongók, itt a 23-as oldalon! A 21-esen a fékszárnyat benti helyzetében egy golyós zár rögzítette, ezért nyomás nélkül csak pár milimétert mozdult el lefelé. (MF, BISZ, AP, UM). Az úszó tipusú fékszárnyakra (F-13, PF, U-400,U-600) már nem nagyon emlékszem, de azokat azt hiszem nem rögzítette semmi. Legalábbis én egyszer majdnem egy hatalmasat zakóztam miatta, mert ráléptem és megindult alattam kifelé. Ha fontos utána nézhetek.A vadász változatú gépeken a törzsféklapoknak két GA csapja van. Egy az elsőknek és egy a hátsónak. Ez utóbbit blokkolja a függesztett póttartály, nehogy kiflit hajlítson belőle! Ha a két csap nem egyformán engedi át nyomás nélküli állapotban a levet, akkor minden további nélkül elképzelhető, sőt a leggyakrabban így is van, hogy az első és hátsó féklapok nem egyformán vannak nyitva. Az UTI változatoknál csak egy csap van a két féklaphoz, ott a nyomás nélküli nyitás mértékét a belső átszivárgás és a gravitáció határozza meg. A törzsféklapok semlegesítő csapja emlékeim szerint mindhárom (mindkettő)féklapot semlegesítette, tehát kézzel oda lehetett állítani, ahova akartuk. Ennek azért majd utána nézek (vagy megkérdezem Rumcájsz Tanár Urat) Üdv mindenkinek: Búza | |||||
mig23papa | Adatlap | 390766 | 2008. január 25. 21:50 | ||
Tibcsi mármint a Mig 21 fékszárny , ugye? három helyzete van, behúzott, felszálló, leszálló, ha jól emlékszem "úszó" rendszerű, ami azt jelentette hogy egy bizonyos sebesség felett a légáramlat mindenképpen becsukta ahhoz hogy a földön ki lehessen húzni a törzsféklapokat egy semlegesítő csapot kellett kihúzni egy rugó ellenében, ami a jobb főfutógondolában volt,és akkor kilehetett nyitni a lapokat tehát kétemberes volt ez a manőver, de volt egy földi biztosíték is ha hosszabb ideig kellett nyitva tartani notarius Mig 21 törzsféklapok, nulla hidraulikus nyomás esetén a súlyuknál, és a hidraulika rendszer belső tömitettlensége miatt kinyílhatnak, tehát létezhet olyan helyzet, hogy az első/k zárva, a hátsó nyitva. Megfelelő hidraulika nyomásnál, működtetés esetén mindhárom kinyílik, kivéve ha törzsalatti pottank van függesztve akkor blokkolva van az alsó, nehogy lenyomja azt, a hátsót amúgy egy gyorcsatlakozót oldva egy csavar segitségével oldani lehet, hogy a mögötte lévő hajtómü szerelő és ellenőrző lemezeket le lehessen venni a tötzsről a hajtóművezérlőkar (HVK) markolaton van a kapcsolója, mely gomb és kapcsoló is egyben Otti kíváncsian várom a képeket Kicsi kielégítő a válaszom? | |||||
Kicsi | Adatlap | 390765 | 2008. január 25. 13:20 | ||
Mig23papa! A fékszárny engem is érdekelne, a zoli1989 által berakott kép is pont ezt ábrázolja. | |||||
bigboy | Adatlap | 390764 | 2008. január 25. 12:58 | ||
Otti | Adatlap | 390763 | 2008. január 25. 11:46 | ||
mig23papa! Köszi! Megmelengette szívem e kis betonnyelv látványa, ahol annyi napot eltöltöttem nyári melegben és téli fagyban :-)) Soha életemben nem tudtam úgy lebarnulni, mint a seregben. Nyáron mi is egy szál klottgatyában nyomtuk. Viszont nem tornacsukában, mert a beton azt kb 1 hét alatt megette (mezítláb eleve esélytelen lett volna, max 3 perc). Surranót is vagy hármat elkoptattam. Nekem csak 3-4 fotóm van arról a másfél évről, és csak az egyiken látszik a távolban egy 23-as, de azért berakom (ha beszkenneltem), érdekes lesz, meglátod ;-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390762 | 2008. január 25. 08:27 | ||
Én csak egy ősi kecskeméti nyílt napon láttam ilyent. Az első törzsféklapok csukva voltak, a hátsó meg ráereszkedett a póttankra... gondolom az elengedett hidraulikanyomás miatt. Csak tipp: szerintem az első féklapokat is simán ki lehetett volna kézzel nyitni, de 90-ben ki mert hozzáérni egy MiG-hez? :-)) | |||||
notarius | Adatlap | 390761 | 2008. január 25. 08:20 | ||
Hello! Szintén egy kérdés, és szintén 21-esről: ha a hátsó törzs alatti féklap nyitott, akkor feltétlenül nyílik az első pár is? Avagy megfordítva: létezhet olyan helyzet, hogy az első/k zárva, a hátsó nyitva. Természetesen tároláskor. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390760 | 2008. január 25. 07:38 | ||
Ohh, bocsi, most látom, hogy a 23-as topikban vagyunk. Én a 21-esre gondoltam, a képen is az volt, azt hittem a 21-esről beszélsz. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390759 | 2008. január 25. 05:14 | ||
Mig23papa, És a fékszárnyakkal mi a helyzet? :) (csak hogy teljes legyen a kép.. :)) T. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390758 | 2008. január 24. 23:22 | ||
szívesen máskor is | |||||
zoli1989 | Adatlap | 390757 | 2008. január 24. 22:23 | ||
Hú oké köszi. Csak azért kérdeztem mert régebben ezt egy kiadványban olvastam, de úgylátszik az hibás volt. Mégegyszer köszi a választ! :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390756 | 2008. január 24. 22:18 | ||
kedves zoli1989 sajna rosszul tudod ilyen mechanika nem volt a csűrőknél, ha nem ment a hajtómű, kézzel lehetett mozgatni a lapokat, és ahova kitéritetted ott állt meg, (és ha jól emlékszem) a botkormány is mozgott olyankor , mert hidraulika nyomás nélkül a csűrő munkahengerek (Bu 45) merev tolórúdként működtek, éppen azért hogy ha repülés közben elment a hidraulika nyomás akkor még lehessen kormányozni vele, persze akkor lépett működésbe az "úgynevezett kenyér szervó", már ha ismered a kifejezést) az oldalkormány teljesen mechanikus volt, épp arra állt be amerre a szél fújta, ezért volt is egy oldalkormány rögzítő, hogy az állóhelyen ne csapkodja a szél az oldalkormányt a stabilizátor teljesen hidraulikus működtetésű volt, hajtóműleállítása után a bot mozgatásával játszottuk le a nyomást a rendszerből és ott állt meg a vvs. ahol éppen elfogyott a nyomás a vészmozgatását egy kis elektromos meghajtású NP 27 tipusú vésszivattyúval volt megoldva, ami csak a vvs-re dolgozott, bizonyos érték alatti nyomásnál bekapcsolódott a motorja a törzsféklapokat állóhelyzetben egy semlegesítőcsap kihúzása után ki lehetett nyitni kézzel, és ha törzsalatti póttartály volt függesztve akkor blokkova volt a hátsó töf.működése, ha rossz volt a blokkolás akkor szép "kiflit " csinált a póttartályból nos kielégítő volt a válaszom? jöhet a következő kérdés, ha tudok szívesen válaszolok rá |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |