<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
Otti | Adatlap | 390819 | 2008. február 6. 09:40 | ![]() | |
Ment a mail. Előzmény: (390818) mig23papa 2008. február 5. 22:09 | |||||
mig23papa | Adatlap | 390818 | 2008. február 5. 22:09 | ![]() | |
Otti lehet hogy igazad van, a Mig23 kifutási úthossza fékernyő nélkül 1200 méter, fékernyővel 800 méter ezt a képet eltudnád nekem küldeni a nyilak nélkül a Mig23papa@freemail.hu címemre? köszi | |||||
Otti | Adatlap | 390817 | 2008. február 5. 11:51 | ![]() | |
mig23papa, jók a képek, klasszul sikerült a retusálás :-) Amúgy ez jó kis mutatvány, de szerinted volt számottevő haszna a 23-ason? Nekem mindig az volt az érzésem, hogy pl. délről történő leszálláskor a 23-as simán be tudott volna fordulni a félpályán kicsit túl lévő gurulón (fekete nyíl), mert a fékernyőt "alig tudta elvonszolni" az elengedésig (piros nyíl). Te mit gondolsz? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390816 | 2008. február 4. 21:52 | ![]() | |
megtaláltam a negatívot is erről az egyetlen Mig23 fékernyős leszállásról, elég pocsék állapotban, talán sikerült úgy -ahogy kijavítani a hibákat belőle tudomásom szerint ezt sem gyakorolták előtte, ez volt az első és utolsó ilyen leszállás magyar Mig23-assal, magyar pilóta által, talán mondhatom hogy a kedvemért és a kép kedvéért csinálta ezt meg Taszáron 1992-ben Sáfár Albert | |||||
Daala | Adatlap | 390815 | 2008. január 31. 22:50 | ![]() | |
mél ment! | |||||
mig23papa | Adatlap | 390814 | 2008. január 31. 22:31 | ![]() | |
Daala dobj egy emailt a mig23papa@freemail.hu címemre privátilag beszélgetnék veled | |||||
Daala | Adatlap | 390813 | 2008. január 31. 22:06 | ![]() | |
:))) Király kép (mint a többi is) Köszönjük! Bár én Mi-8/17-esen dolgozok (nagyon rövid ideig MiG-29 is volt), de a 23-as mindig a kedvencem marad a vadászok közül! Daala | |||||
mig23papa | Adatlap | 390812 | 2008. január 31. 22:01 | ![]() | |
Daala emlékszem Kiséri Nagy Ferencre, többször találkoztam vele személyesen is, sok tanácsot adott mikor én is belekóstoltam a fotóriportereskedésbe, valószínú hogy ezt a felvételt is ő készíthette, annak idején nem sokan mászkálhattak a reptereken fotóaparáttal, a képet nem tőle, hanem egy repülős körökben jól ismert kedves barátomtól kaptam ami azt jelenti, hogy nem sainz-tól került hozzám | |||||
Daala | Adatlap | 390811 | 2008. január 31. 20:55 | ![]() | |
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből... Daala | |||||
cseka76 | Adatlap | 390810 | 2008. január 30. 22:04 | ![]() | |
páncélos! Légyszi írd meg az email címed mert nem találom! köszi cseka76 | |||||
Otti | Adatlap | 390809 | 2008. január 30. 09:19 | ![]() | |
migi, mig23papa, a 21-es topikban válaszoltam. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390808 | 2008. január 29. 22:29 | ![]() | |
Otti mesélj nekem a 21-es topicban a 35-ösről | |||||
mig23papa | Adatlap | 390807 | 2008. január 29. 22:27 | ![]() | |
na szuper most meg a 23-as topikba tévedt be a 21-es | |||||
mig23papa | Adatlap | 390806 | 2008. január 29. 22:26 | ![]() | |
katapultáltak? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390805 | 2008. január 29. 22:25 | ![]() | |
katapultáltak? | |||||
migi | Adatlap | 390804 | 2008. január 29. 21:35 | ![]() | |
migi | Adatlap | 390803 | 2008. január 29. 21:24 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390802 | 2008. január 29. 20:44 | ![]() | |
Otti pedig igazából a "múlt rendszerben " történtek az igazi nagy dolgok, utánna kicsit állóvíz lett az egész. Az azóta eltelt 20 év alatt én sehol sem éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna. Emlékszel még hogy a 88 tavaszán lezuhant 35-ös gépet kik repülték épen akkor? Az ejtőernyő törzskönyve már biztosan nincs meg, sajna, mint annyi más sincsen meg, de a Szu 22 topicba teszek be néhány csemegét less be időnként oda is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390801 | 2008. január 29. 20:39 | ![]() | |
migi | Adatlap | 390800 | 2008. január 29. 18:25 | ![]() | |
Szia Otti Végre találtam egy embert aki ismerte közelebről a 35 gépet . Szeretném megcsinálni a gépet , de csak oldal nézeti képeim vannak róla , nincs olyan képed amin látszanak a szárnyak , vagy nem emlékszel naggyából annak a festésére . üdv: migi | |||||
Otti | Adatlap | 390799 | 2008. január 29. 16:34 | ![]() | |
mig23papa, így van, ahogy mondod. Tudom, mostanság nem divat a katonaságnál eltöltött időkön nosztalgiázni, főleg nem, ha ráadásul azok az idők még a múlt rendszerben voltak :-)) De az azóta eltelt 20 év alatt csak kevés helyen éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna. Jól megszervezve, begyakorolva, elődeink hosszú évtizedek alatt összegyűjtött tapasztalatait felhasználva, de új dolgokat is kitalálva működött a gépezet. Fontosnak éreztük magunkat, de azok is voltunk: a '88 tavaszán lezuhant 35-ös gép mindkét ernyőjét én hajtogattam főhajtogatóként. Tán még megvan valahol az ejtőernyő törzskönyve a nevemmel... Na pl. az nekem hatalmas relikvia lenne! | |||||
mig23papa | Adatlap | 390798 | 2008. január 29. 16:02 | ![]() | |
Otti vettem az adást, de szerintem nem csak csodáltad és szeretted, nem múlhat el ez az érzés egykönnyen, a legjobb érzés hogy benne lehettél egy szuper csapatban, mint már tudjuk, tudatlan irodakukacok szétbarmolták az egészet | |||||
Otti | Adatlap | 390797 | 2008. január 29. 14:08 | ![]() | |
Dehogyis, csak hülyültem :-)) Nagyon jó visszagondolni a régi időkre, és bár én nem tudok olyan sok részletet a 23-asokról, mint az itt fórumozók többsége, de azért magam is szívtam a kerozinszagot Pápán, érintettem ezeket a gépeket, dolgoztam velük, nekem is közöm volt hozzá, hogy repülhettek. Csodáltam és szerettem őket. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390796 | 2008. január 29. 12:31 | ![]() | |
Otti nem akartalak megbántani, én voltam a béna egyszerűen nem nyitottam ki a képet nagyobbra ezért nem láttam amiről beszéltél, ezer bocsi, azért nincs harag ugye? :-) | |||||
Otti | Adatlap | 390795 | 2008. január 29. 09:10 | ![]() | |
Nem volt rossz, de azért a Vidámparkban már tutibb gyomorforgatók vannak :-)) | |||||
Otti | Adatlap | 390794 | 2008. január 29. 09:01 | ![]() | |
"ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van" Ez rosszul esett mig23papa... Azt hittem, a magamról elmondottak után elhiszed, hogy meg tudok különbözetni egy 21-est a jobb hátul álló 23-astól :-)) Sőt, ha nagyon meresztem a szemem, én a hangár sötétjében egy másik 23-ast is felfedezni vélek. | |||||
cseka76 | Adatlap | 390793 | 2008. január 29. 08:18 | ![]() | |
páncélos! Nem találtam a címed,itt az enyém : cseka76@freemail.hu Előre is köszi a képeket! | |||||
páncélos | Adatlap | 390792 | 2008. január 29. 07:56 | ![]() | |
cseka76! Dobj egy mailt, küldeném a keceli képeimet. Rejtő István | |||||
mig23papa | Adatlap | 390791 | 2008. január 28. 20:11 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 390790 | 2008. január 28. 19:23 | ![]() | |
Ezt én is kipróbálnám.:-) | |||||
migi | Adatlap | 390789 | 2008. január 28. 19:22 | ![]() | |
Sziasztok Igen 21 is van , de mivan a jobb sarokban szemből? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390788 | 2008. január 28. 19:20 | ![]() | |
Otti én sajna mindíg lemaradtam a kipróbálásáról ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van az ülést piropatronnal "lőtték ki" ha jól emlékszem akkor a lábelfogóknak mechanikus műküdtetése volt mint a gépeken is, ahogy emelkedett az ülés a bovden úgy zárta a lábelfogókat | |||||
Otti | Adatlap | 390787 | 2008. január 28. 09:45 | ![]() | |
Ja, és 1987.06.20. | |||||
Otti | Adatlap | 390786 | 2008. január 28. 09:44 | ![]() | |
Szia mig23papa! Íme a képek! Ugyan csak érintőlegesen van közük a 23-asokhoz, de van (az egyiken a háttérben látszik is egy :-D). Ugyanis az ezrednél a hajózók mindegyike részt vett ezen a "gyakorlaton". A katapultosok (nem emlékszem a nevükre sajnos) minket, ejéseket kapták segítségül a lebonyolításhoz - cserélgettük az elnyíródó biztosítókat, rendeztük a hevedereket, stb. Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem sűrített levegővel "lőtték ki" az ülést, és piropatronok működtették a lábakat behúzó huzalt. Mindkét képen én asszisztálok, az éppen "katapultáló" katona ejés társam, mi is kipróbálhattuk :-) | |||||
mig23papa | Adatlap | 390785 | 2008. január 26. 22:16 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 390784 | 2008. január 26. 21:53 | ![]() | |
köszönöm, a magam részéről vissza térek a Mig 21 kérdésekkel a Mig21 topicba | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390783 | 2008. január 26. 20:41 | ![]() | |
Urak, makettezők, repülőimádók és egyebek - bocs, de 21-es témával vissza kéne ugrani a MiG-21 topicba' Ott folytathatjuk a témát tipus-zavar nélkül. | |||||
migi | Adatlap | 390782 | 2008. január 26. 20:41 | ![]() | |
Szevasztok Lászlók Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ? | |||||
Buza | Adatlap | 390781 | 2008. január 26. 20:38 | ![]() | |
Annak a golyós zárnak, ami engem nem bírt ki, igazán korlátozott volt a teherbírása! :-) mig23papa Ez a törzsféklapos dolog fordult elő néhányszor. Nálunk nagyon belénksulykolták, hogy mindig kössük ki, de nekünk is volt hasonló mázlink vele. Olyanra is emlékszem, hogy a törzsféklapok nyitva voltak, a hidraulika kocsi járt és egyszercsak áramszünet lett. A maradék nyomástól aztán a tfl-ok szépen becsukódtak, szerencsére nem volt alatta senki. | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390780 | 2008. január 26. 20:24 | ![]() | |
Ön nyert /csak nem a lottó ötöst/, elsősorban mert a korábbi 21F változatokon a gépágyú töltés-ürités munkákat a nyitott mellső törzsféklapok mögött hozzáférhető törzsrészben kellett végezni. | |||||
mig23papa | Adatlap | 390779 | 2008. január 26. 20:18 | ![]() | |
lehet éppen ezért találták ki a földi biztosítékot a törzsféklap semlegesítő csapra? | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390778 | 2008. január 26. 19:48 | ![]() | |
Ga-142 hidraulika-csap a futókat müködtette a 21-en és a 23-on egyaránt, a 21-es törzsféklapok csapja Ga-184, /életveszélyes volt, mert csak a ki-helyzetet vezérelte elektromosan, a benti irányra a delej megszünésekor rugó váltotta át a csapot, igy nyomás alatt bármilyen áramhiányra, pl. akku-lekapcsolásra vagy egy csatlakozó széthúzására is a féklapok bezártak - 210 atmoszférával'/. A fékszárny munkahengerben minden 21-es változaton golyós rögzitőzár volt beépitve, persze korlátozott teherbirással, hiszen csak az aerodinamikai szivóhatás ellen kellett megtartani a fékszárnyat hangsebesség a fölötti tartományban. A Pu-7 fékszelep meg a világháborús Jak-1 vadászoktól kezdve a PZL-104 Gawron-on át a MiG-21 utolsó szériájáig számtalan tipusba volt beépitve. | |||||
Daala | Adatlap | 390777 | 2008. január 26. 18:39 | ![]() | |
Köszi! | |||||
migi | Adatlap | 390776 | 2008. január 26. 18:32 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 390775 | 2008. január 26. 18:20 | ![]() | |
Szevasztok! Tudtok mondani színárnyalatot (vagy színkódot) a teflonszürkéhez? Kösz! Daala | |||||
notarius | Adatlap | 390774 | 2008. január 26. 18:18 | ![]() | |
Topi | Adatlap | 390773 | 2008. január 26. 06:41 | ![]() | |
Olyan gyakori mint a PU-7 szelep. | |||||
Hind | Adatlap | 390772 | 2008. január 26. 03:48 | ![]() | |
Ez a GA142 mindenhol ott van!!! Még egyenlőre LADÁ-ban nem láttam csak! | |||||
migi | Adatlap | 390771 | 2008. január 25. 22:45 | ![]() | |
Sziasztok Hamár ilyen szépen összejöttünk , kérdeznék én is valamit Készitek ( ma kezdtem el) egy 21 MF diórámát , és szeretném kinyitni az akumlátor ajtót a has alatt. Erről még lenne képeim , de nincs valakinek az aksiról képe ? üdv: migi Laci nem tudom mi a baj az imélekkel de küldtem vagy 4-5 db, hova lett ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 390770 | 2008. január 25. 22:23 | ![]() | |
Buza csatlakozni tudok csak az általad leírtakhoz,törzsféklapok semlegesítő csapja mind a hármat semlegesítette. Jól emlékszem hogy Ga 142 csapok voltak? képzeld , jártam egyszer úgy hogy a hátsó töf nyitva volt, a hajtóműlemezek meg le voltak nyitva, UPG-vel valamiért rácsatoltunk, ahogy a nyomás növekedett persze a töf is elindult befelé, szerencsére a kabin létrán álltam, és beletekertem a botba rendesen ettől lelassult annyira hogy az UPG-s gyerek letudott állni, azért netudd meg hogy sikerült helyrehozni a hmű lemezeket,(mert azért egy kicsit megnyomorgatta) annyira hogy belehessen csukni azokat, soha nem lett olyen passzentos mint előtte, mig23papa |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |