/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Otti 390819 2008. február 6. 09:40
Válasz erre
mig23papa 390818 2008. február 5. 22:09
Válasz erre
Otti
lehet hogy igazad van, a Mig23 kifutási úthossza fékernyő nélkül 1200 méter, fékernyővel 800 méter

ezt a képet eltudnád nekem küldeni a nyilak nélkül a Mig23papa@freemail.hu címemre?
köszi
Otti 390817 2008. február 5. 11:51
Válasz erre
Pápa2
Pápa2

mig23papa, jók a képek, klasszul sikerült a retusálás :-) Amúgy ez jó kis mutatvány, de szerinted volt számottevő haszna a 23-ason? Nekem mindig az volt az érzésem, hogy pl. délről történő leszálláskor a 23-as simán be tudott volna fordulni a félpályán kicsit túl lévő gurulón (fekete nyíl), mert a fékernyőt "alig tudta elvonszolni" az elengedésig (piros nyíl). Te mit gondolsz?
mig23papa 390816 2008. február 4. 21:52
Válasz erre
1 előtte
1 előtte
1 utánna
1 utánna
2 előtte
2 előtte
2 utánna
2 utánna

megtaláltam a negatívot is erről az egyetlen Mig23 fékernyős leszállásról, elég pocsék állapotban, talán sikerült úgy -ahogy kijavítani a hibákat belőle
tudomásom szerint ezt sem gyakorolták előtte, ez volt az első és utolsó ilyen leszállás
magyar Mig23-assal, magyar pilóta által, talán mondhatom hogy a kedvemért és a kép kedvéért csinálta ezt meg Taszáron 1992-ben Sáfár Albert
Daala 390815 2008. január 31. 22:50
Válasz erre
mél ment!
mig23papa 390814 2008. január 31. 22:31
Válasz erre
Daala
dobj egy emailt

a mig23papa@freemail.hu címemre privátilag beszélgetnék veled
Daala 390813 2008. január 31. 22:06
Válasz erre
:)))
Király kép (mint a többi is)
Köszönjük!
Bár én Mi-8/17-esen dolgozok (nagyon rövid ideig MiG-29 is volt), de a 23-as mindig a kedvencem marad a vadászok közül!
Daala
mig23papa 390812 2008. január 31. 22:01
Válasz erre
MiG-23MF K.met
MiG-23MF K.met

Daala
emlékszem Kiséri Nagy Ferencre, többször találkoztam vele személyesen is, sok tanácsot adott mikor én is belekóstoltam a fotóriportereskedésbe, valószínú hogy ezt a felvételt is ő készíthette, annak idején nem sokan mászkálhattak a reptereken fotóaparáttal, a képet nem tőle, hanem egy repülős körökben jól ismert kedves barátomtól kaptam
ami azt jelenti, hogy nem sainz-tól került hozzám
Daala 390811 2008. január 31. 20:55
Válasz erre
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből...
Daala
cseka76 390810 2008. január 30. 22:04
Válasz erre
páncélos!

Légyszi írd meg az email címed mert nem találom!

köszi

cseka76
Otti 390809 2008. január 30. 09:19
Válasz erre
migi, mig23papa, a 21-es topikban válaszoltam.
mig23papa 390808 2008. január 29. 22:29
Válasz erre
Otti
mesélj nekem a 21-es topicban a 35-ösről
mig23papa 390807 2008. január 29. 22:27
Válasz erre
na szuper most meg a 23-as topikba tévedt be a 21-es
mig23papa 390806 2008. január 29. 22:26
Válasz erre
mig23papa 390805 2008. január 29. 22:25
Válasz erre
migi 390804 2008. január 29. 21:35
Válasz erre
88 05.06
Szucsán András és Csapó Dénes
migi 390803 2008. január 29. 21:24
Válasz erre
mig23papa 390802 2008. január 29. 20:44
Válasz erre
Otti
pedig igazából a "múlt rendszerben " történtek az igazi nagy dolgok, utánna kicsit állóvíz lett az egész.
Az azóta eltelt 20 év alatt én sehol sem éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna.
Emlékszel még hogy a 88 tavaszán lezuhant 35-ös gépet kik repülték épen akkor?
Az ejtőernyő törzskönyve már biztosan nincs meg, sajna, mint annyi más sincsen meg, de a Szu 22 topicba teszek be néhány csemegét less be időnként oda is.
mig23papa 390801 2008. január 29. 20:39
Válasz erre
migi
bemutatnál engem is ennek az embernek?
migi 390800 2008. január 29. 18:25
Válasz erre
Szia Otti
Végre találtam egy embert aki ismerte közelebről a 35 gépet . Szeretném megcsinálni a gépet , de csak oldal nézeti képeim vannak róla , nincs olyan képed amin látszanak a szárnyak , vagy nem emlékszel naggyából annak a festésére .
üdv: migi
Otti 390799 2008. január 29. 16:34
Válasz erre
mig23papa, így van, ahogy mondod. Tudom, mostanság nem divat a katonaságnál eltöltött időkön nosztalgiázni, főleg nem, ha ráadásul azok az idők még a múlt rendszerben voltak :-))
De az azóta eltelt 20 év alatt csak kevés helyen éreztem, hogy minden annyira a helyén lett volna. Jól megszervezve, begyakorolva, elődeink hosszú évtizedek alatt összegyűjtött tapasztalatait felhasználva, de új dolgokat is kitalálva működött a gépezet. Fontosnak éreztük magunkat, de azok is voltunk: a '88 tavaszán lezuhant 35-ös gép mindkét ernyőjét én hajtogattam főhajtogatóként. Tán még megvan valahol az ejtőernyő törzskönyve a nevemmel... Na pl. az nekem hatalmas relikvia lenne!
mig23papa 390798 2008. január 29. 16:02
Válasz erre
Otti
vettem az adást, de szerintem nem csak csodáltad és szeretted, nem múlhat el ez az érzés egykönnyen, a legjobb érzés hogy benne lehettél egy szuper csapatban, mint már tudjuk, tudatlan irodakukacok szétbarmolták az egészet
Otti 390797 2008. január 29. 14:08
Válasz erre
Dehogyis, csak hülyültem :-)) Nagyon jó visszagondolni a régi időkre, és bár én nem tudok olyan sok részletet a 23-asokról, mint az itt fórumozók többsége, de azért magam is szívtam a kerozinszagot Pápán, érintettem ezeket a gépeket, dolgoztam velük, nekem is közöm volt hozzá, hogy repülhettek. Csodáltam és szerettem őket.
mig23papa 390796 2008. január 29. 12:31
Válasz erre
Otti
nem akartalak megbántani, én voltam a béna egyszerűen nem nyitottam ki a képet nagyobbra
ezért nem láttam amiről beszéltél, ezer bocsi, azért nincs harag ugye? :-)
Otti 390795 2008. január 29. 09:10
Válasz erre
Nem volt rossz, de azért a Vidámparkban már tutibb gyomorforgatók vannak :-))
Otti 390794 2008. január 29. 09:01
Válasz erre
"ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van"
Ez rosszul esett mig23papa... Azt hittem, a magamról elmondottak után elhiszed, hogy meg tudok különbözetni egy 21-est a jobb hátul álló 23-astól :-)) Sőt, ha nagyon meresztem a szemem, én a hangár sötétjében egy másik 23-ast is felfedezni vélek.
cseka76 390793 2008. január 29. 08:18
Válasz erre
páncélos!

Nem találtam a címed,itt az enyém : cseka76@freemail.hu

Előre is köszi a képeket!
páncélos 390792 2008. január 29. 07:56
Válasz erre
cseka76!

Dobj egy mailt, küldeném a keceli képeimet.

Rejtő István
mig23papa 390791 2008. január 28. 20:11
Válasz erre
migi

igazad nem nyitottam nagyobbra a képet
f2d 390790 2008. január 28. 19:23
Válasz erre
migi 390789 2008. január 28. 19:22
Válasz erre
Sziasztok
Igen 21 is van , de mivan a jobb sarokban szemből?
mig23papa 390788 2008. január 28. 19:20
Válasz erre
Otti

én sajna mindíg lemaradtam a kipróbálásáról

ne ijedj meg, de a háttérben egy 21-es van

az ülést piropatronnal "lőtték ki" ha jól emlékszem akkor a lábelfogóknak mechanikus műküdtetése volt mint a gépeken is, ahogy emelkedett az ülés a bovden úgy zárta a lábelfogókat
Otti 390787 2008. január 28. 09:45
Válasz erre
Otti 390786 2008. január 28. 09:44
Válasz erre
katapult1
katapult1
katapult2
katapult2

Szia mig23papa!
Íme a képek! Ugyan csak érintőlegesen van közük a 23-asokhoz, de van (az egyiken a háttérben látszik is egy :-D). Ugyanis az ezrednél a hajózók mindegyike részt vett ezen a "gyakorlaton". A katapultosok (nem emlékszem a nevükre sajnos) minket, ejéseket kapták segítségül a lebonyolításhoz - cserélgettük az elnyíródó biztosítókat, rendeztük a hevedereket, stb. Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem sűrített levegővel "lőtték ki" az ülést, és piropatronok működtették a lábakat behúzó huzalt. Mindkét képen én asszisztálok, az éppen "katapultáló" katona ejés társam, mi is kipróbálhattuk :-)
mig23papa 390785 2008. január 26. 22:16
Válasz erre
kompresszor
kompresszor

egy kis ínyencség (ritkán szedtük szét ennyire a hajtóművet) Mig23 hajtómű kisnyomású kompresszor forgó lapát koszorúi
mig23papa 390784 2008. január 26. 21:53
Válasz erre
köszönöm, a magam részéről vissza térek a Mig 21 kérdésekkel a Mig21 topicba
Rumcájsz 390783 2008. január 26. 20:41
Válasz erre
Urak, makettezők, repülőimádók és egyebek - bocs, de 21-es témával vissza kéne ugrani a MiG-21 topicba' Ott folytathatjuk a témát tipus-zavar nélkül.
migi 390782 2008. január 26. 20:41
Válasz erre
Szevasztok Lászlók
Nincs senkinek se akumlátor fotója ,ilyen butaságot keresek .Urak az 5531 Bis a Lanecker József személyi gépe volt, elötte a Pető gépe volt ?
Buza 390781 2008. január 26. 20:38
Válasz erre
Annak a golyós zárnak, ami engem nem bírt ki, igazán korlátozott volt a teherbírása!
:-)
mig23papa
Ez a törzsféklapos dolog fordult elő néhányszor. Nálunk nagyon belénksulykolták, hogy mindig kössük ki, de nekünk is volt hasonló mázlink vele. Olyanra is emlékszem, hogy a törzsféklapok nyitva voltak, a hidraulika kocsi járt és egyszercsak áramszünet lett. A maradék nyomástól aztán a tfl-ok szépen becsukódtak, szerencsére nem volt alatta senki.
Rumcájsz 390780 2008. január 26. 20:24
Válasz erre
Ön nyert /csak nem a lottó ötöst/, elsősorban mert a korábbi 21F változatokon a gépágyú
töltés-ürités munkákat a nyitott mellső törzsféklapok mögött hozzáférhető törzsrészben kellett végezni.
mig23papa 390779 2008. január 26. 20:18
Válasz erre
lehet éppen ezért találták ki a földi biztosítékot a törzsféklap semlegesítő csapra?
Rumcájsz 390778 2008. január 26. 19:48
Válasz erre
Ga-142 hidraulika-csap a futókat müködtette a 21-en és a 23-on egyaránt, a 21-es törzsféklapok csapja Ga-184, /életveszélyes volt, mert csak a ki-helyzetet vezérelte elektromosan, a benti irányra a delej megszünésekor rugó váltotta át a csapot, igy nyomás alatt bármilyen áramhiányra, pl. akku-lekapcsolásra vagy egy csatlakozó széthúzására is a féklapok bezártak - 210 atmoszférával'/. A fékszárny munkahengerben minden 21-es változaton golyós rögzitőzár volt beépitve, persze korlátozott teherbirással, hiszen csak az aerodinamikai szivóhatás ellen kellett megtartani a fékszárnyat hangsebesség a fölötti tartományban. A Pu-7 fékszelep meg a világháborús Jak-1 vadászoktól kezdve a PZL-104 Gawron-on át a MiG-21 utolsó szériájáig számtalan tipusba volt beépitve.
Daala 390777 2008. január 26. 18:39
Válasz erre
Köszi!
migi 390776 2008. január 26. 18:32
Válasz erre
Daala 390775 2008. január 26. 18:20
Válasz erre
Szevasztok!
Tudtok mondani színárnyalatot (vagy színkódot) a teflonszürkéhez?
Kösz!
Daala
notarius 390774 2008. január 26. 18:18
Válasz erre
Topi 390773 2008. január 26. 06:41
Válasz erre
Olyan gyakori mint a PU-7 szelep.
Hind 390772 2008. január 26. 03:48
Válasz erre
Ez a GA142 mindenhol ott van!!!
Még egyenlőre LADÁ-ban nem láttam csak!
migi 390771 2008. január 25. 22:45
Válasz erre
Sziasztok
Hamár ilyen szépen összejöttünk , kérdeznék én is valamit Készitek ( ma kezdtem el) egy 21 MF diórámát , és szeretném kinyitni az akumlátor ajtót a has alatt. Erről még lenne képeim , de nincs valakinek az aksiról képe ?
üdv: migi
Laci nem tudom mi a baj az imélekkel de küldtem vagy 4-5 db, hova lett ?
mig23papa 390770 2008. január 25. 22:23
Válasz erre
Buza
csatlakozni tudok csak az általad leírtakhoz,törzsféklapok semlegesítő csapja mind a hármat semlegesítette. Jól emlékszem hogy Ga 142 csapok voltak?
képzeld , jártam egyszer úgy hogy a hátsó töf nyitva volt, a hajtóműlemezek meg le voltak nyitva, UPG-vel valamiért rácsatoltunk, ahogy a nyomás növekedett persze a töf is elindult befelé, szerencsére a kabin létrán álltam, és beletekertem a botba rendesen ettől lelassult annyira hogy az UPG-s gyerek letudott állni, azért netudd meg hogy sikerült helyrehozni a hmű lemezeket,(mert azért egy kicsit megnyomorgatta) annyira hogy belehessen csukni azokat, soha nem lett olyen passzentos mint előtte,
mig23papa
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.