<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
vlevi | Adatlap | 493711 | 2010. április 25. 14:44 | ||
kbx | Adatlap | 493710 | 2010. április 25. 13:55 | ||
Szép lesz, ezek azok a kerekek amiket elszórtunk a múzeumban?:))) | |||||
GUGEE | Adatlap | 493709 | 2010. április 25. 13:30 | ||
Szép! A kerekeket irigylem tőled! De most látom,hogy csak kétkerekű lesz,odaadhatnád a másik oldalt! Habár nem értem,hogyan tudták egyensúlyban tartani? Ebből is látszik,hogy sokkal jobb pilóták voltak régebben,s nehezebb volt vezetni is a gépeket! G | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493708 | 2010. április 25. 11:11 | ||
Köszönöm! Amitől leginkább tartok az a felfüggesztés. A hátsót már sikerült megoldanom, talán az első kicsit nehezebb lesz. Na meg ott vannak az első szárnyak, amik benyúlnak az első kerekek felé. Sajnos a képekből nem fog látszani, de használok cigarettás papírt a karbonozás imitálására. Híg matt feketével átmegyek rajta, majd száradás után legalább 5B-és grafitceruzát lereszelve annak porával átecsetelve is igen élethű hatás érhető el. A végén fogkefével felpolírozva, majd a biztonság kedvéért félfényes lakkal rögzíteni. Jó lenne bemutatni valamelyik versenyen, az a helyzet, hogy elég távol lakom a nagyobb versenyek helyszíneitől (Balatonfüreden lakom). Sz. | |||||
matton | Adatlap | 493707 | 2010. április 25. 09:36 | ||
Sajna a felnit egy az egyben ki kell cserélni. Rengeteg alkatrészt kell magadnak legyártani ha az ember azt szeretné,hogy hasonlítson az eredetire. De ebben a kategóriában nincs más alternatíva. | |||||
vlevi | Adatlap | 493706 | 2010. április 25. 09:34 | ||
Ez Smer makett igaz? A felni miből van? Nekem az Alfa van meg a Smertől, és hát a felnin kicsit javítani kellene. | |||||
vlevi | Adatlap | 493705 | 2010. április 25. 09:32 | ||
Jó neked, nekem másfelé volt tegnap dolgom. Janika autója nagyon tetszik. Remélem a Salgóra ki tudok majd nézni. | |||||
matton | Adatlap | 493704 | 2010. április 24. 20:54 | ||
matton | Adatlap | 493703 | 2010. április 24. 20:50 | ||
Gratula! Nem semmi munka vár még rád. Reméljük ha kész lesz valamelyik versenyen láthatjuk élőben is. Ma egy kis makettszünetet tartottunk. Ete- vel kilátogattunk a miskolc rallyra. Pár kép az eseményről. | |||||
Gabi | Adatlap | 493702 | 2010. április 24. 16:20 | ||
Szia! Nagyon szép eddig, nem gondoltam volna, hogy ilyen szkreccsbe bele fog valaki. További kitartást hozzá, kíváncsian várom a fejleményeket. Gabi | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493701 | 2010. április 24. 15:09 | ||
Sajnos nem mindig az eredeti méret. Attól függ, hogyan tudják beszkennelni. Ha mégsem egyezik átszámolva 1/24-ben, akkor elő a számológépet és a vonalzót és vagy megszerkeszteni a vonalrajz alapján, vagy a nyomtatóval ügyeskedni megfelelően felnagyítva illetve kicsinyítve. A pontos méretekre van szükség, hogy lehessen mihez viszonyítani. Emellett a rajz készség sem árt. Nekem szerencsém van ezen a téren, rajz szakos vagyok, jó a térlátásom. Az 1974-es Ferrari szerintem könnyen megoldható, az 1979-80-asnál talán az orr résznél lesz nehezebb. Ha valamire szükséged van, ötlet, megoldás, kérdezz bátran. Sz. | |||||
GUGEE | Adatlap | 493700 | 2010. április 24. 14:51 | ||
GUGEE | Adatlap | 493699 | 2010. április 24. 14:49 | ||
Köszi előre is! Igazából a 312b3-as ferrari 74-ből,312t4-t5-kellene. A többit meg tudom venni! A "vadászat" a NET-en,Ebay-on is a fő élvezeteim közé tartoznak! A motor,kerekek,egyébb kiegészítők mua.-ból lennének,csak a kaszni a probláma! G | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493698 | 2010. április 24. 14:09 | ||
Szamuráj | Adatlap | 493697 | 2010. április 24. 14:00 | ||
Szia! Meg lehet építeni, sőt sablonként is tudod használni az egyes részeket. Annyival bonyolultabb, hogy ami a papír kivágón mondjuk hajtogatásként van jelölve, azt külön-külön veszed és a ragasztás mentén csiszolod egybe. A lényeg, hogy az erősebben ívelt részeknél duplán kell ragasztani a sztirolt, nehogy kilyukadjon amikor csiszolod. 1 mm-es sztirolt használok leginkább, de szükség van 0,5 mm-re és 2-3 mm-esekre is, de nem annyit, mint az 1 mm-esből. Nagyon jól lehet ragasztani, akár makettragasztóval, igaz úgy lassabban köt meg. Jól csiszolható is. Melyik versenygépet szeretnéd megépíteni pontosan? Pár Forma1-es papírmakett van letöltve nekem, hátha fel tudnám ide a topicba tölteni a képeket a kivágó sablonokkal együtt. Sz. | |||||
GUGEE | Adatlap | 493696 | 2010. április 24. 12:41 | ||
Csak egy kérdés! Ha veszek egy nem túl bonyolult papír f1-est,akkor azt elvileg sztirolból meg lehet építeni? Mármint lemásolni a papír mintát. G | |||||
GUGEE | Adatlap | 493695 | 2010. április 24. 12:38 | ||
80-tól már csak 4-5 db hiányzik. 70-80 között lesz igazán zsebbenyúlós a dolog ,ugyanis javarészt MFH és MG modell plus között kell válogatnom! 50-60-as évek anyagilag kellemesebb! G | |||||
GUGEE | Adatlap | 493694 | 2010. április 24. 12:33 | ||
Szamuráj | Adatlap | 493693 | 2010. április 23. 16:12 | ||
Sziasztok! Megint haladtam a Simtekkel. Most a légbeömlő környékét alakítom ki, csiszolás újfent, majd további finomítás a hátsó részen az egyenletes görbületek terén. próbaképpen lefestettem padlizsán színnel az elejét. Nagyon csalókák a képek erről a kocsiról, egyes felvételeken koromfeketének látszik az alsó rész, másikon lilának, a harmadikon mélykéknek. Nekem a padlizsán tetszett meg, a felső részekre, valamint az oldalsó hullámzó csíkokra az enyhén kékes világosabb árnyalat megy majd. Jó sokat kell csiszolni, már két dm-ben vásárolt körömreszelőt használtam el. Sz. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493691 | 2010. április 22. 09:41 | ||
1950-től az összes Ferrari? Az szép! Jó pár évvel ezelőtt próbálkoztam már Karácsony környékén egy 1970-es Ferrari 312-vel (Jackie Ickx) olyan lett, amilyen. Azt még papírból ragasztottam. Elég rossz állapotban van, ha jól emlékszem 1/20-asra terveztem. Sz. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493690 | 2010. április 22. 09:33 | ||
Szamuráj | Adatlap | 493689 | 2010. április 22. 09:28 | ||
Köszönöm, jó hogy megemlítetted, valamiért elkerülte a figyelmem. Szerencsére még nem vagyok annál a résznél, így időben jött az észrevételed. Most jelenleg van időm az építésre, május 1-től fogok újra dolgozni. Sz. | |||||
GUGEE | Adatlap | 493688 | 2010. április 21. 21:20 | ||
Ezeken a képeken jól látszik! Ha nyitott kaput döngetek,elnézést! G | |||||
GUGEE | Adatlap | 493687 | 2010. április 21. 21:12 | ||
Nem kötekedni akarok,de nézegettem a rajzaidat! Nem jelölted a motorborítás hátsó részénél,hogy duplán emelkedik! Vagyis két lépcsőben! G | |||||
GUGEE | Adatlap | 493686 | 2010. április 21. 21:04 | ||
Nagyon drukkolok,hogy szép legyen! Van nekem is egy célom,mégpedig az,hogy az összes f1-es ferrari 1:24-ben a polcomon legyen! 60%-ban gyűjtő vagyok csak 40%-ban makettoló! Ha meg tudom venni készen,inkább nem építem meg.Ezen nem azt értem,hogy kész makettett veszek,hanem gyárilag készült darabot. Gyűjtés szempontjából többet ér!Ha nem lehet kapni megépítem. De ha nem gyártja senki,akkor lép életbe a "c" terv.Az amit most éppen te csinálsz! Ha készen lesz és tetszik ,szeretnélek részletesen kifaggatni! Addig is nem kell olyan sokat aludni,szabit is kivehetsz,csak gyerünk és makettolj! G | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493685 | 2010. április 21. 17:08 | ||
Köszönöm! Forma1-es autónak ez az első amit ilyen módon készítek. Ezen kívül egy Tamiya Ferrari F2000 van, sajnos annak idején elrontottam rendesen. Hát igen, a légbeömlő az keményebb dió lesz, de sikerülni fog. :) Egyébként már ideje volt, hogy Forma1-es kocsit is építsek, 1988 óta nézem a versenyeket. Sz. | |||||
jabel | Adatlap | 493684 | 2010. április 21. 16:50 | ||
Sziasztok! Mivel a Nissan lakkozása műanyagig repedezett inkább nekiláttam a vettének, mert ha most szeretném befejezni az r390es, (aminek már ideje volna) annak nem lenne jó vége. Szóval szintén Le mans, csak 2001 és GTS kategória. Eddig rézcsővel megoldottam az oldalsó benzinbetöltőt (maketten az amcsi változat hátsó megoldása van) illetve megint eljátszottam a kedvenc szerszámommal. A maratott fűrészpengékkel :D Viszont még szerencse, hogy a revell ilyen "finom, vékony" elemeket tudott önteni, de ez asszem így marad. | |||||
GUGEE | Adatlap | 493683 | 2010. április 21. 13:21 | ||
Gratulálok,nagyon jó a formája! Látszik a profizmusod,lehet,hogy nem ez az első! Már alig várom a légbeömlöt! G | |||||
judge | Adatlap | 493682 | 2010. április 21. 07:47 | ||
Hubaz... Ez nem lesz gyenge. Biztos, hogy a komplett autó karbon volt, kivéve persze motort, váltót, felfüggesztést. A kérdés csak annyi lehet, és ennek nézz utána, hogy milyen szövésű karbonból volt a fenéklemez (ez fényképeken általában szürkés mattnak tűnik és alig látszik a mintája) és milyenből a többi rész. Erős figyelemmel fogom kísérni a projektet:-) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493681 | 2010. április 21. 07:46 | ||
Tibchi | Adatlap | 493680 | 2010. április 20. 17:48 | ||
Hali! Én láttam a dízelmozdonyt, nyomon követtem. Az tény, h a telós képek nem a valóságot adták vissza, viszont a 'rendes' képek eszméletlenek voltak. Sok türelmet, és kitartást hozzá, jó móka lesz, az biztos. :) Üdv: Tibchi | |||||
vlevi | Adatlap | 493679 | 2010. április 20. 16:47 | ||
Csak annyit tudok mondani : Aztak... A pontok helyére mindenki gondoljon amit akar. | |||||
going | Adatlap | 493678 | 2010. április 20. 15:22 | ||
Kutyakaját ne felejts el venni ...:-))) | |||||
GUGEE | Adatlap | 493677 | 2010. április 20. 15:07 | ||
Szamuráj | Adatlap | 493676 | 2010. április 20. 14:21 | ||
Sziasztok! Nem bírtam ki, elkezdtem építeni. Sablonokat készítettem, aztán felkerültek az orr elemei. Még minden szögletes, az orrkúpra két réteg sztirolt ragasztottam, azokat fokozatosan lekerekítem vizes csiszolással. Alig látni, de az első kerék felfüggesztés pozicionáló furatai is elkészültek egyszerű lyukasztó segítségével. Későbbiekben csapolással rögzítem majd a felfüggesztő rudazatot. Azt kérdezném, hogy a fenéklemez borítását, valamint az oldalszekrény hátrafelé elkeskenyedő részénél a padlólemezt felül karbonozni kell? A biztonság kedvéért estére kértem és remélem hoznak cigarettás papírt, ugyanis nem dohányzom. :) Sz. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493675 | 2010. április 20. 08:16 | ||
Hát azt nem tudom, mi lehet, de az imolai verzión még nem volt rajta ez a felirat. Talán valamilyen kozmetikai cég, vagy ruházati kellék. Sz. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493674 | 2010. április 20. 08:15 | ||
Megszerkesztettem a Simteket, innen-onnan elkapott információk alapján. A főbb méretek 1/20-ban: -hosszúság: 21 cm -legnagyobb magasság: 5 cm -kocsiszekrény legnagyobb szélessége: 7,6 cm -első szárny szélessége: 7,6 cm -hátsó szárny szélessége/magassága/hossza: 5/3/2,1 cm -kerék átmérője: 3,25 cm A makett kritikus pontja lesz a pilóta feje mögötti levegő beömlő áramvonalas kialakítása és csatlakoztatása a törzshöz. Igyekszem minél több képet majd feltölteni, sajnos digitális fényképezőm egyelőre nincsen, így marad a mobil. Sz. | |||||
judge | Adatlap | 493673 | 2010. április 19. 21:56 | ||
amúgy mindig idegesített, hogy mi a francz az a Barbara? David Brabham barátnője, vagy mi? :-) | |||||
judge | Adatlap | 493672 | 2010. április 19. 21:52 | ||
szurkolok, fiatalkorom egyik kedvenc autójáról van szó. annak az imolai hétvégének a mai napig kb minden percét fel tudom idézni, nem kell hozzá youtube sem. minden lehetséges, skubizd meg az autmotiveforums.com-on a srácot, amelyik 1:8-ban épít Porsche 908 Spidert szintén sztirolból meg PUR habból. szóval hajrá! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493671 | 2010. április 19. 21:49 | ||
Szia! A méreteket egyelőre keresem, még nem találtam rá sehol, sejtéseim vannak. 1994-ben az autók magassága 950 mm volt. A kerékátmérő 660 mm. A tengelytáv átlag 2700-2900 mm között váltakozott. A szélesség 2000 mm. A többit arányszámításokkal és méretarányos vázlatrajzokkal megoldom. Ha a rajzok megvannak, már el tudom kezdeni a munkát. Nemrég építettem egy dízelmozdonyt 1/35-ben, szintén sztirolból, a nulláról. (Lesz róla cikk itt a makettinfón április vége felé). Forma1-es kocsit már régebben építettem papírból, meg a volt tanítványaimmal a szakkörön. Üdv! Sz. | |||||
GUGEE | Adatlap | 493670 | 2010. április 19. 20:40 | ||
Nagyon bátor vagy! Csináltál már hasonlót? A pontos méreteket honnan veszed? Nekem is sajna kell reszelgetnem,de én megveszem 1:20-ban,s az alapján csinálom meg 1:24-ben! Ha tudok veszek hozzá valami nagyon hasonló gépet,s azt szabom át! PL megvettem a Gunze 1:24-es lotus 99-et,s a tamiya 99t-t(1:20) Mivel a gunze motoros ,kuka az egész hátsó rész.Nekem csak a kasznit kell néhol kipótolgatni,s a motort ,hátsó fütóművet lemásolni 1:24-ben! Ez sem egyszerű feladat,hát még a semmiből egy komplett autót csinálni! Részemről pesszimista vagyok,de ki tudja? Hajrááá! G | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493667 | 2010. április 19. 17:26 | ||
Szamuráj | Adatlap | 493666 | 2010. április 19. 16:39 | ||
Köszönöm! Utánajártam az előbb, a Stdio27 kiadta nemcsak a san marinói verziót, hanem a brazil és a japán nagydíjon bevetett változatot is. Sztirolból simán megoldható, mert van alkatrészbontás és az alapján meg tudom építeni. Szóval megnyugodtam. Teszek fel képeket az építésről, este elkezdem. Sz. | |||||
GUGEE | Adatlap | 493665 | 2010. április 19. 16:16 | ||
A studio 27 kiadja vagy kiadta már! Annál olcsóbban nem jösz ki.Ráadásul aszem az olcsóbb verzióval jött ki(nincs motor). De kérdezd az 1:20-as gurukat! G | |||||
Szamuráj | Adatlap | 493664 | 2010. április 19. 14:28 | ||
Sziasztok! 1994-es Simteket szeretném megcsinálni sztirolból 1/20-ban Roland Ratzenberger emlékére. A domború-homorú felületek kialakítására milyen anyagot tudnátok ajánlani? Fő szempontok lennének a viszonylag könnyű kezelhetőség, a gyors száradás, a zökkenőmentes összecsiszolás és az olcsó ár. Festésről, matricázásról később. Üdvözlettel: Szamuráj Tanár Úr Nézegettem régebbi Palik közvetítéseket, a 90-es évekből, ott egész normális volt. (Hova tűnt Damon Hill? :) ) Más közvetítéseknél is vannak bakik, tegnap például az 94-es interlagoszi versenyből néztem meg azt a részt, amikor Verstappen előzte volna meg Irvine-ékat, de Irvine kiszorította és négyen összeütköztek. John Watson és Ben Edwards voltak a kommentátorok. Hát ez a Ben Edwards úgy ahogy van, összekeverte Schumival Verstappent, de azért kijavította: Oh sorry, it's Verstappen... :) www.youtube.com/watch | |||||
GUGEE | Adatlap | 493663 | 2010. április 19. 13:35 | ||
Srácok! Én felvettem a futamot!A Palik KATASZTRÓFA! Már röhögni sincs kedvem rajta. Egyébként szeretem a közvetítéseit,egy gondom van a Lacikával. Megtisztelhetné a nézőket legalább azzal,hogy a lexikális tudását fejleszti egy kicsit,ne a multban megszerzett tudására hagyattkozzon. Szerintem azt összekeverni,hogy mikor volt a 2005-ös Shumi-Alonso visszavágó,szánalmas! Már nem érdekli az F1,csak a pénzért ül be közvetíteni! G | |||||
rod666 | Adatlap | 493660 | 2010. április 19. 08:07 | ||
-Vettel lelassult! -Nem, az Kovalainen! -Igen, az Kovalainen. Látszik, hogy "Gyulám" nem tereprallizik. | |||||
Sztanyi | Adatlap | 493659 | 2010. április 18. 22:46 | ||
Vagy: "Alonso milyet rajtolt!" komoly volt,pláne a lassítások után!:) | |||||
Marci | Adatlap | 493658 | 2010. április 18. 21:10 | ||
Vettel lelassult! Ja az egy Lotus!:::))) | |||||
GUGEE | Adatlap | 493656 | 2010. április 18. 15:01 | ||
Ma volt Palik Laci nagy napja! Inkább azt idézném amit NEM mondott félre:Jó napot kivánok! Ma tényleg baromságokat beszélt,minden körre jutott szinte! Gratulálok neki,a terepralli szétrázta a fejét! G |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
De legalább az nem okoz problémát, hogy jól karbonoztad-e a hátsó szárnyat :D