/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Kamovos 508266 2012. március 31. 18:05
Válasz erre
Elefánt fészek
Elefánt fészek

Erről jut eszembe!

Az elefántok milyen fajta fára rakják a fészküket?
Úgy is kérdezhetném, hogy mi fán terem az elefánt?
Az elefánt az vajon fészeklakó, vagy fészekhagyó? :D
charles 508264 2012. március 31. 16:08
Válasz erre
Szia silent8!

Ez egy érdekes terepszín, így el tud rejtőzni a csipkebokorban, rosszabb esetben a meggy fán.
Törzsbusz 508263 2012. március 31. 02:04
Válasz erre
Egy hadiipari fejlesztés alapszükséglete természetesen a pénz, azonban önmagában nem szándék kérdése. Egy fejlesztés, egy új eszköz kifejlesztését tervcél előz meg amelyben meghatározzák az alaprendeltetést, és előírják az előzetes harcászati -műszaki paramétereket. Más az,amikor valamelyik cég mindettől függetlenül kialakít,kifejleszt egy eszközt, majd bemutatja a lehetséges alkalmazónak, szüksége lehet-e rá amennyiben van rá forrás. Az új magyar hadiipar elsősorban a Rábára épül mint tradicionális autógyár, amelyek nagy múlttal és kultúrával rendelkezik a katonai-és harcjárműgyártás terén. Borítékolható, hogy ki lehet a befutó. És akkor nem mindegy ki milyen kapcsolatot ápol a döntéshozatallal például.

Tehát örülhetünk,hogy van új magyar fejlesztés,ezáltal kezdeményezés,de azért mert elkészült egy alapvetően még nem is mintapéldány szintű jármű az még önmagában vajmi kevés...szerintem.
silent8 508262 2012. március 30. 23:47
Válasz erre
russian_offroad_13
russian_offroad_13

Ezt most találtam! Tűzoltó akar lenni?
Törzsbusz 508261 2012. március 30. 22:35
Válasz erre
A KOMONDOR mindentől nagyon messze van és lehet,hogy távolodik is.
A Rábát meg várjuk ki. :-)
kopcos 508260 2012. március 30. 21:07
Válasz erre
Nem sajnos.Még nem lehet semmit hallani róla.Hely,ember,mérnők gárda
megvan rá csak pénz és szándék kérdése lenne.A labdát már feldobta
múltkor Hende úr kérdés mikor és ki kapja el.De az is lehet már el is
kezdték tényleg titokban.Én is nagyon várom...:-) nagyon kíváncsi lennék rá.
G400CDI 508259 2012. március 30. 18:19
Válasz erre
Szia!
OK, ezt vágom, de korábban repkedtek olyan hírek, hogy a Rába titokban valódi harcjárművet fejleszt, azt hittem, arról van szó.
Üdv.: G400CDI
kopcos 508258 2012. március 30. 15:36
Válasz erre
Szia G400CDI!

Elvileg a egy továbbfejlesztett Rába H-14 az alapjármű.
Amiket most vittek ki Afganisztánba.Páncélozva a fülkével.
Hátrébb ezen az oldalon találsz róla képeket...
A páncélozott felépítményt csinálják hozzá most.
A Rába honlapján egy elnagyolt számítógépes fotó van csak
még róla fent.

www.raba.hu/jarmu/kutatas-fejlesztes.html
G400CDI 508257 2012. március 29. 18:17
Válasz erre
Szia kopcos!
Erről a Rábáról lehet már tudni valami bővebbet?
Üdv.: G400CDI
Freddy 508256 2012. március 29. 10:30
Válasz erre
A hatvanas évek végén ezeket az ágyúkat korszerűsítették, új kerék, másmilyen pajzs, stb. A ZiL-131-et is ekkortájt mutatták be a Szovjetunióban, szóval szerintem ha valaki ilyen kocsi után akarja akasztani, akkor át kell alakítani a korszerűsített változatra.
Kamovos 508255 2012. március 28. 20:06
Válasz erre
Szia lacipapa!

A kutyus miatt ne aggódj! :)
Nem Ő kapott a lukasztóval! :)

Üdv: kamovos
juge75 508254 2012. március 28. 19:59
Válasz erre
Inkább húzta.
Vontatta a Zis és a Zil-is.
juge75 508253 2012. március 28. 19:58
Válasz erre
lacipapa 508252 2012. március 28. 19:41
Válasz erre
Köszönöm, az építés csak a végső megoldás,ha nem kell senkinek!
A kutyusért aggódom...ne bántsd,szegényt :)
Laci
Kamovos 508251 2012. március 28. 18:19
Válasz erre
Szia Freddy!

Most járok egyet a kutyusommal, aztán ha hazajöttem, adok neki a lukasztóval, utána meg "körbe" reszelem.

Üdv: kamovos
Kamovos 508250 2012. március 28. 18:16
Válasz erre
Szia lacipapa!

Szerintem simán utána akaszthatod a Zil-157-nek.
Azt nem tudom, hogy nálunk a Zil -131 húzta-e!
De szerintem vannak itt Tüzérek akik ezt jobban tudják nálam!

Holnap megnézem a Díszszemléket, valamelyiken mintha láttam volna!

Üdv: kamovos
Freddy 508249 2012. március 28. 17:59
Válasz erre
És ha csak simán kimarod a tetejét? Belefúrsz, hobbi maróval kiszeded a nagyját, aztán tűreszelővel letisztázod?
lacipapa 508248 2012. március 28. 17:49
Válasz erre
Szervusz János!
Az ágyúra gondoltam.Egy csere -berés makett mellé kaptam,de nem illik bele a projektembe:)A katonákat (kezelőket)felhasználtam.Hirdettem,de nem mozdult rá senki.
Egy Italeri,No 349,SU-122 Howitzer-ről van szó.Gondoltam,ha nem kell senkinek,össze rakom
és valamelyik teher mögé akasztom,ha volt nekünk ilyen.
Üdv,Laci
Kamovos 508247 2012. március 28. 17:41
Válasz erre
100_4706
100_4706

Szia Törzsbusz!

Sejtettem!
Ez az én formám! :D

Eddig a képen látható állapotig jutottam vele, mikor elégedetten hátra dőltem a székbe, és nagyon büszke voltam magamra. :(
Most meg kicsit szomorú vagyok, de holnap csinálok egy másikat! :)

Üdv: kamovos
Kamovos 508246 2012. március 28. 17:30
Válasz erre
UM 332 - SU122
UM 332 - SU122
PST 7204 M-30 122mm
PST 7204 M-30 122mm
PST 72030 M30 122mm
PST 72030 M30 122mm
PST 72031 D-1 152mm
PST 72031 D-1 152mm

Szia lacipapa!

Attól még, hogy a Zil-157 vagy Zil-131 nem huzigálta, még megépítheted!

Bár én most úgy érzem mintha, Te nem a SU-122 rohamlövegre, hanem egy 122mm-es ágyúra gondoltál.

Ezért én be teszek róla egy képet nehogy el beszéljünk egymás mellett!

A 122mm-es ágyút, simán húzza a Zil-157, és a Zil-131 is.
Ha Te most a II.Vh-s 122-re gondolsz az húzta a Zis-5 és a Zis-6 is.

Na most akkor, Te a képeken lévők közül melyikre gondoltál?

Üdv: kamovos
lacipapa 508245 2012. március 28. 16:03
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,akkor nem tartom meg (a löveget).
üdv,Laci
Kamovos 508244 2012. március 28. 16:01
Válasz erre
Szia lacipapa!

Hm...
Hát...

A SU-122 31-32 tonna körüli súlyát gumikerekessel vontatni terepen...
Eredetileg olyan 375Kw körüli motor mozgatta.

A Zil-175 és a Zil-131 ennél jóval gyengébbek.

Üdv: kamovos
lacipapa 508243 2012. március 28. 12:42
Válasz erre
Üdvözlet mindenkinek!
Kérdésem volna,hogy a MN-ben volt-e rendszeresítve a SU-122-es löveg?
Ha ige,vontathatta-e a ZIL-157K,vagy ZIS-131?
Esetleg,erről fénykép volna?
Köszönöm,üdv,Laci
Törzsbusz 508242 2012. március 28. 12:30
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Igen, a legteteje is üvegből volt.
Kamovos 508241 2012. március 27. 10:40
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a választ!
A 350-es tetején lévő Irányító "torony" teteje is üvegből volt?

Üdv: kamovos
Freddy 508240 2012. március 27. 10:37
Válasz erre
Köszönöm a képet! Jól látom, hogy ez Ural? A netes képek alapján a Dnyeprnek nem volt teleszkópos az első villája.
Törzsbusz 508239 2012. március 27. 10:19
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Olyan repirányító, amely D-344 Ezf-ben készült volna és elkülönbözik az alapkivitel küllemétől,olyan nem volt.
kopcos 508238 2012. március 27. 10:15
Válasz erre
Szia,laposalátét!

Kis Off-Road ...hömmm jó kis gép volna hozzá...:-P .
kopcos 508237 2012. március 27. 10:09
Válasz erre
Szia.

Hát ha jól számolom...:-) mert a tavalyi elmaradt.A Minisztérium lemondta.
Eltolták az időpontot és már egyeztetik az újat.
Úgy hogy azóta figyelem a Hungexpo honlapját.
És a páncélozott Rába és felépítménye nyárra kell hogy elkészüljön Júni.30-ig.
Ezeket meg ki kell vinni mindenképp bemutatni!Plusz a többi ,,apróságot"...:-P
De a változtatás jogát fent tarják.

Üdv.
Kamovos 508236 2012. március 27. 08:13
Válasz erre
D-350 01
D-350 01
D-350 02
D-350 02

Szia Bogyi Barátom!

Nem!

Én ilyenre gondolok mint a képen látható!
Ez 350-es, és én 344-ben kérdezem, hogy volt-e ilyet?

Üdv: kamovos
Ui: képeket az Google-ről töltöttem le.
SIG 508234 2012. március 26. 22:23
Válasz erre
Fater - Ural
Fater - Ural

Szia Freddy !

Nem tudom, hogy pont ilyenre gondoltál-e, de itt Faterom és a beteg haverja vigyázza a technikát, a Magyar Néphadsereg színeiben :) Tudomásom szerint ez egy Ural vagy Dnyepr (ki hogyan szereti :S)...

Üdv
Bogyi 508233 2012. március 26. 21:57
Válasz erre
Szia Kamovos!

Telepített rádiórelé állomásra gondolsz? Ez egységes zárt felépítményű 344-esen volt, legalábbis a már idézett Csepeles könyv 49. oldalán.
Freddy 508232 2012. március 26. 21:49
Válasz erre
Sziasztok!

Ural motorbicikliről a magyar hadseregben van valakinek képe?
laposalátét 508231 2012. március 26. 20:30
Válasz erre
Szia,kopcos!Én azt kívánom,hogy élesben senkinek ne kelljen kipróbálnia,az senkinek nem lenne jó.Valami havas-sáros-dagonyás-árokmászos-lejtőncsúszós próbára gondoltam:-)))Persze rakottan,meg üresen.
Jimbow 508230 2012. március 26. 14:37
Válasz erre
2012 novemberében C+D! Vége valahára:)

Üdv!
Kamovos 508229 2012. március 26. 13:38
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy Csepel D-344-ben, volt-e olyan (Repülés)irányító kocsi, mint amilyen a Csepel B-350 volt?

Üdv: kamovos
kopcos 508228 2012. március 23. 20:03
Válasz erre
Sziasztok.

Szia laposalátét!Szerintem ezt már kipróbálhatod a legközelebbi C+D kiállításon.
Valószínű ezt már kiviszik mert most maradt el Novemberben.
Ha az éles kipróbálást meg szerintem mellékeljük...addig jó..:-)
Futóművet sajnos még nem,de valószínű egyedi sok-sok Rába alkatésszel.
Még nincs róla infó.A 6x6-ra kíváncsi leszek milyen lesz mi lesz belőle
csapatszállító,rakétahordozó...stb.Idáig csak 15 féle változata lehet kb.
laposalátét 508227 2012. március 23. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
Szia,kopcos!Én szívem szerint már kipróbálnám,főleg egy 6x6 változatot.Azt nem tudod,hogy milyen futóművet tettek alá?
juge75 508226 2012. március 23. 16:54
Válasz erre
APA-5D_boritonagyobb
APA-5D_boritonagyobb
apa5decal
apa5decal

Apa-5D 1/35 légijármű indító átalakító, ICM/Zvezda URAL készletekhez-előrendelhető (kedvezménnyel).
3 orosz, 1 lengyel, 5 magyar jármű jelzéseivel.
Ural-375 átalakító hamarosan!
Részletek a honlapon:
hadmodels.com/
kopcos 508225 2012. március 21. 14:25
Válasz erre
RDO-3221_KOMONDOR_IMG_6736
RDO-3221_KOMONDOR_IMG_6736

Komondor...
kopcos 508224 2012. március 21. 14:20
Válasz erre
Sziasztok.

Felkerült a gyártó honlapjára a Komondor 4x4 sok új képe.
Illetve a majdnem/vagy végleges pót páncéllal ellátott változatról is.
Szerintem ez már odavág bármelyik nyugati változatnak is...:-)respirator.hu/img/komondor_photogalery/index.php
Kamovos 508223 2012. március 19. 09:43
Válasz erre
Szia Wrecker!

De igen!
A motor borító lemeze, olyan mint a Csepel D-352-é.

A felépítménye tulajdonképpen bármi lehet.
Amit elsőre írtam, annak baloldalon a felépítmény elülső részénél kéne, hogy legyen egy ablak is.

De nincsen. :(

Kicsit körbe kéne járni, és benézni a hátsó ajtaján, akkor pontosabban be lehetne határolni a típust. :)

Üdv: kamovos
Wrecker 508222 2012. március 19. 08:56
Válasz erre
Üdv Kamovos !

Nem lehet, hogy ez egy Csepel D-352 ?
A Csepel D-344-nek már három ovális kivágás van a motorburkolaton, ezen viszont kopoltyúlemezes a kialakítás.
Esetleg méretileg megegyezik a két típus ?
Kamovos 508221 2012. március 19. 08:30
Válasz erre
01
01
02
02

Szia Bogyi Barátom!

Köszönöm a képeket!
Azt hiszem az 5-ös, és 6-os képek némi segítséget adtak!

Nekem így sikerült megcsinálni ahogy ezeken a képeken van.
Aztán majd meglátjuk, tényleg olyan-e mint kéne! :)

Ha esetleg valaki látott már ilyent az mondja meg, hogy hasonlít-e az eredetire.

Üdv: kamovos
Kamovos 508220 2012. március 19. 07:55
Válasz erre
Szia Wrecker!

Csepel B-350 15KvA teljesítményű erőközpont gépkocsinak volt ilyen felépítménye.
Ezt viszont Csepel D-344-nek nézem.

Üdv: kamovos
Bogyi 508219 2012. március 18. 17:46
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

Szia Kamovos!

Remélem tudok segíteni, a képek a Csepeles sorozat könyveiből valók: D344-346 és D350-352, benne a keresett sebesültszállító másik oldalának és belsőterének fotóival. Voálá:
Wrecker 508218 2012. március 17. 19:35
Válasz erre
22
22

Üdv !

Mi a képen látható Csepel pontos típusa ?
Kamovos 508217 2012. március 17. 00:02
Válasz erre
000_4525
000_4525

Sziasztok!

Bár azt írtam, hogy a sebesült szállítót már nem keresem.

Most mégis az lenne a kérdésem, hogy a pad előtti rész, és a 4db hordágy között van-e elválasztó fal?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Farkas469 508216 2012. március 16. 10:25
Válasz erre
1181283_97014_VSFUG_08
1181283_97014_VSFUG_08

Sziasztok!
Keresek részletes fotókat a VS Fug belsejéről!
Köszönöm.

farkas469@gmail.com
Otto 508215 2012. március 15. 11:52
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.