/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
sanyi 364455 2012. február 4. 15:17
Válasz erre
Te jó Isten...
Szerintem hamarosan találkozok velük munkahelyemen - öntöde... Mekkora gyűjtemény volt és mennyire lelkesen mondták hogy ott jó helyük lesz, mert gondjukat viselik majd. A kamufestéses Draken annak idején elbizonytalanított, de most már tudom hogy csak odébb tolták a szétrohadásukat.
pintair 364454 2012. február 4. 14:48
Válasz erre
Kecel 2012 jan (1)
Kecel 2012 jan (1)
Kecel 2012 jan (3)
Kecel 2012 jan (3)
Kecel 2012 jan (4)
Kecel 2012 jan (4)
Kecel 2012 jan (5)
Kecel 2012 jan (5)
Kecel 2012 jan (6)
Kecel 2012 jan (6)
Kecel 2012 jan (7)
Kecel 2012 jan (7)
Kecel 2012 jan (8)
Kecel 2012 jan (8)
Kecel 2012 jan (9)
Kecel 2012 jan (9)
Kecel 2012 jan (10)
Kecel 2012 jan (10)

Siralmas állapotban vannak a vasas locsolóvíztől Kecelen a vasmadarak 2012 januárjában...valahol szégyellni való a Pintér Művek részéről, dehát... kit is érdekelne!
piratvitorla 364453 2012. február 4. 10:52
Válasz erre
Ja és ha a Zvezdából csinálsz Mi-17-est (701, 702, 703, 704, 705) akkor:
- vágd le az infracsapda vetőt
- ne rakd fel a mellékelt rakétablokkokat. (magyar gépeken csak UB-32-est használunk illetve szállításra láttam már üresen függesztve a 24-es B-8-asát is... )
Más most nem jut eszembe
üdv
piratvitorla 364452 2012. február 4. 10:48
Válasz erre
Szia

Azért, mert az volt az eredeti színük: 701, 702, 703, 704, 705.
Utána PG-s színük volt.
A 701, 704 most kicsit másmilyen festéssel van ellátva (nekik ez már a 3. festési variációjuk)...

A 17P-k (PP-k) (706, 707)eredeti színe olyasmi, mint a 24-esek eredeti színe: szürke+zöldesszürke (ezt nem tudom pontosan, csak sejtem).
Most PG-s színeik vannak.

A Mi-8-asok közül a ruszki eredetűek zöld + kékesszürke festéssel jöttek. Később PG-s festést kaptak.
Pár gép felül háromszínű festést kapott egy időre: kb. földbarna színt is fújtak rá...

Az ex-iraki Mi-8-asok itthon a hadseregbe kerüléskor rögtön PG-s festést kaptak. Az iraki festés után és a PG-s előtt pár gép szép színes festést is kapott, mert civilbe el akarták adni őket.

A Mi-9-es festése mint a Mi-17 PP-k (eredeti, utána PG-s).

PG-s festésen a mostani színkombinációt értem...

Persze tévedhetek is...

üdv
Zoli
túrósbatyu 364451 2012. február 4. 10:00
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek az infokat! Akkor elkezdhetek fabrikálni egy tartályt... A képgaléria szerint ez a 701-es oldalszámú gép volt.
A HAD féle NATO MiG-29-es matricaíven van hozzá matrica, innen jött az ötlet, hogy megépítsem. Van ott festési leírás is, érdekes, hogy ott valami egészen csúnyácska sötétbarna és fakó világos zöld mintázatot adnak meg hozzá, de a képek szerint "hagyományos tarka" színű volt ez is. üdv Gábor
Daala 364450 2012. február 3. 19:53
Válasz erre
Meg azért sem lehet 706, 707, mert azokon nincs nyílás a padlón a belső teherzár leengedéséhez, a képen pedig ott van ez a bizonyos ajtó.
piratvitorla 364448 2012. február 3. 19:47
Válasz erre
piratvitorla 364447 2012. február 3. 19:46
Válasz erre
piratvitorla 364446 2012. február 3. 19:46
Válasz erre
Szia
Ez itt többé-kevésbé egy kutató-mentő gép belseje.
Méghozzá valamelyik 17-es (a pilótafülke hátuljáról ítélve: nem látom a csörlő kötelét). 701, 702, 703, 704 vagy 705. (a 706/707-ben baloldalt elől belül van a csörlő és másmilyenek az ablakok is).
Bár nem túl jó kép sajnos...

Tehát az ominózus tárgy egy belső kiegészítő tüzelőanyag tartály.
Természetesen kiszerelhető, alapban nincs benne. Itt a hatótávolság (repülési idő) növelése miatt van benn.
Ugyanilyen tartály a Mi-8-asokba is szerelhető, kivéve az utasszállító gépeknél. 
Lehet bele még egyet tenni a jobboldalra is.
A 17-esek közül a 706/707 Mi-17P-be - ha jól emlékszem csak a baloldalra lehet szerelni (azok voltak a PP zavarógépek).
Láthatóak a csövek is. 
A modernizált 703, 705 már külső póttartállyal is felszerelhető (olyannal ami a 24-esen is van).

üdv
Zoli
Kamovos 364445 2012. február 3. 19:46
Válasz erre
Szia túrósbatyu!

Pót üzemanyag tartály!
Bármikor kivehető, illetve vissza építhető, feladat függvényében.
Kutató mentő szolgálatos lehet, a felszerelése alapján.

De, remélem a szolnoki kollégák, még tudnak hozzá tenni egy kis infót.

Üdv: kamovos
túrósbatyu 364444 2012. február 3. 19:30
Válasz erre
mi17-5
mi17-5

Sziasztok,
most kezdek el egy Zvezda Mi-17-est építeni. Azt szeretném megkérdezni, hogy az itt a makettinfon, fotók között található 701-es oldalszámú masina teherterében mi az a nagy sárga tartály? Esetleg pótüzemanyag, vagy valami mentesítő vegyszer vagy oltószer? Mindig is benne volt? A többi berendezési tárgy alapján (mintha hordágyak lennének) talán valamilyen egészségügyi feladatra volt szánva a gép
Előre is köszönöm, üdv Gábor
Elnar 364443 2012. január 25. 12:38
Válasz erre
(Bocsánat. Nem vagyok annyira képben a szakkifejezésekben. Azt hittem a rádli is az átvágódás egy fajtája)
J_K 364442 2012. január 25. 11:44
Válasz erre
Nem. A grafikán egy standard 74/75/76-ot látsz.
A D-k gyárilag 70/71/65-el jöttek ki. Spanyolországban kaptak más festést is, illetve a megmaradt, és később kiképzésre használt példányokat nagyjavításkor általában átfestették 71/02/65-re. A magyar példányok vagy "magyartarka" (barna,zöld,szürke)/65, vagy 61/62/63/65 színűek voltak.
piratvitorla 364441 2012. január 25. 11:17
Válasz erre
rossz minőségű talaj - felázott reptér: amit írtam: időjárás
Meg akkoriban sem a gépeknél sem a pilótáknál nem volt általános dolog a műszerrepülés (kiképzés, felszerelés)...
üdv
TAMÁS78 364440 2012. január 25. 07:01
Válasz erre
Nem akarok nagyon beleokoskodni, de az átvágódás inkább a rossz minőségű talaj eredménye szokott lenni. A nyomtávból és a (viszonylag) kis géptömeghez képest nagy nyomatékú motorból és légcsavarból inkább startrádli adódik, vagy "nem szabályos" hárompont-leszállás (egyik főfutó-farokfutó-szárnyvég). :)

Okoska
Elnar 364439 2012. január 24. 23:41
Válasz erre
Ja persze!
Nem tudom miért, de azt hittem vasúton hozták őket :) Pedig logikus, hogy átrepülik. Igen, már beugrott hogy a messer nyomtávja kicsi, ezért instabil, és gyakran átvágódik.
Murmuc 364438 2012. január 24. 23:16
Válasz erre
tiha-uav
tiha-uav

Üdv Juge75!
Azt hiszem itt nem erről van szó.
Ezeknek az UAV típusú gépeknek ez a sajátossága, éppen azért amiért a Messerschmitt 109-eseknek is. Könnyű szerkezetű szárnyuk nem tette lehetővé a főfutók bekötését.
De, a 109-esnél ez azért volt hátrány mert a "nagy" átmérőjű és tömegű légcsavarok miatt a nyugvó tömegű géphez képest, felszálláskor a jobb futóra nagyobb, míg a bal futóra kisebb nyomás nehezedett. Ezért felszállásnál a farokkerék elemelkedésekor a gép hajlamos volt a jobb irányú kitörésre, amit a pilóták egy bal oldalkormány belépéssel kompenzáltak. A szárny bekötésű főfutóknál ez már nem volt annyira érezhető mint a 109-es szárnyközép bekötésénél, a kis nyomtáv miatt.
Ezeket az UAV gépeket ez nem fenyegeti.
juge75 364437 2012. január 24. 20:48
Válasz erre
A típus sajnos ezzel a hibával rendelkezett (olvass utána Tobak Tibor + vagy más pilóta könyvében gyakran említi), a főfutók nyomtávja eléggé keskeny (ezt már figyelembe vették a Focke Wulf FW-190-nél), és ez okozta sok gép törését.
piratvitorla 364436 2012. január 24. 20:42
Válasz erre
Vagy a rossz idő miatt...
üdv
Charger 364435 2012. január 24. 20:32
Válasz erre
13_17_b1
13_17_b1

Uh,de jó!
A színek vajon megegyeznek ezzel?

J K : Köszi,utána nézek a könyveinek!
Z63 364434 2012. január 24. 17:01
Válasz erre
Szia Elnar!
A gépeket vélhetőleg átrepülték és leszálláskor simán összetörhettek,pl.futószártörés, átvágódás, hasraszállás. Elég egy rosszul vett egyenetlenség, vagy egy sáros rész, ami megfogja a futót.
Üdv,Z63
Elnar 364433 2012. január 24. 13:15
Válasz erre
Mégis hogy lehet összetörni 3 gépet szállítás közben? Vagy találatot kapott a szerelvény? Ez nekem új. Azt hittem mindhárom repült. Lehet tudni ennek a kettőnek a sorsát? (kivonás, lezuhanás, egyéb)?
VO101_Papi 364432 2012. január 24. 12:31
Válasz erre
bf109ff046
bf109ff046

Nem túl jó minőségű a kép de talán tudsz vele kezdeni valamit, más képeket nem nagyon ismerek.
J_K 364431 2012. január 24. 11:56
Válasz erre
Punka György publikációiban van fotó a magyar Bf 109 D-ről, ott keresd.
Charger 364430 2012. január 24. 11:35
Válasz erre
sziasztok!Sehol nem talalok kepet a magyar me-109 D valtozatrol..ha valakinek van a gyujtemenyebe kerem ossza meg velem!Elore is koszonom!
Podva 364429 2012. január 23. 18:21
Válasz erre
Hi
Félig igaz: 3-at kaptunk, de a szállítás(?) során úgy összetörtek, hogy kettőt lehetett repképes állapotba hozni(a harmadik alkatrészeinek felhasználásával) Valóban a győri repgépgyártás ürügyén kaptuk "mintául" az F4-ekhez (jó vicc volt)
Üdv Podva
juge75 364428 2012. január 23. 14:13
Válasz erre
Murmuc 364427 2012. január 18. 23:54
Válasz erre
Murmuc 364426 2012. január 18. 23:51
Válasz erre
Üdv!
Én úgy tudom hogy csak két gépet kaptunk(601,602)Valószínünek tartom hogy a Győri Me F-4 gyártásának, előzményeként.
Valaki már megépítette:
www.makett.org/index.php
polomalev 364425 2012. január 18. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!
Ha jól tudom, mi is használtunk E-ket, de csak kiképzési célokra, és csak később kaptuk meg őket.
Podva 364424 2012. január 18. 20:12
Válasz erre
Szia
Búza jól írja (anélkül, hogy szakérőnek tartanám magam :)) A V.6+01-ről és a V.6+02-ről még fotó is akad a neten. Ezek alapján "magyartarkák" zöld-szürke-barna álcázófestést kaptak. Arra figyelj, ha építesz ilyet, akkor a 602-nek a későbbi E-kre jellemző kipufogósora volt, amúgy standard D...
E-k is voltak, a Magyar Sasokban ilyenek játszanak... Bár a "rossz nyelvek" szerint ezek átfestett német gépek voltak...
Üdv Viktor
búza 364423 2012. január 18. 19:50
Válasz erre
Szia!
Három Bf-109D1 gépet kaptunk kipróbálásra V6-01től V6-03-ig. Sokban különböztek a későbbiektől, pl. kéttollú légcsavar, dúcolt vízszintes vezérsík, motor, stb.
A szakértők majd hejbesietnek! :-)))
Üdv: Búza
simonkaroly9 364422 2012. január 18. 19:27
Válasz erre
Helló!
Én tudom, hogy mi az F4-től használtuk a messzert.
Charger 364421 2012. január 18. 18:56
Válasz erre
me-109
me-109
sh72101reviewgp_box
sh72101reviewgp_box

Megint én... :)
Beszereztem egy AML 1/72 Me-109D-t.Természetesen Magyar gépet szeretnék faragni belőle,bár ha jól tudom mi csak Emilt és Gustav-ot használtunk,a kérdésem pedig az,hogy a motoron kívül miben tért-el az E és a G változat a D-től?

Plusz keresném ezt a makettet!Cserébe tudok adni 48 Eduard bf110E-t vagy kp-t!
Charger 364420 2012. január 16. 18:32
Válasz erre
Értem,köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
Levix 364419 2012. január 16. 08:37
Válasz erre
A HM más ajánlatokat is vár a szállítóhelikopterek beszerzésére - lapszemle

inforadio.hu/hir/belfold/hir-477116
pintair 364418 2012. január 14. 20:39
Válasz erre
pintair 364417 2012. január 14. 20:34
Válasz erre
www.aeroscale.co.uk/modules.php

..és az ICM is 1/72-ben, de soros motorral
Podva 364416 2012. január 14. 20:19
Válasz erre
Hali
A matrica a századjelvényt leszámítva jó, a folttérkép nem az igazi...
ÜDv Viktor
piratvitorla 364415 2012. január 14. 20:17
Válasz erre
Ja és az említett maketteknél megvan mindkét orrész lehetősége...
üdv
piratvitorla 364414 2012. január 14. 20:16
Válasz erre
Szia
He-70-est csillagmotoros változatban használtunk. Ha jól tudom ennek jele He-70K illetve He-170 (mindkettővel találkoztam).
Ha jól emlékszem magyar Weiss Manfred K-14 motor volt bennük, ami egy francia Gnome Rhone motor továbbfejlesztett licenszváltozata. (a hűtés javításával sikerült nagyobb teljesítményt elérni).
A Matchbox kiadta ezer éve ék felségjellel, pár éve ugyanezt kiadta a Revell keresztes magyar jellel. Mindkettő elég gyatra minőség (kb 70-es évek színvonala).
üdv
Zoli
Charger 364413 2012. január 14. 19:54
Válasz erre
A revell kiadta he-70-est magyar felségjellel,kérdés az,hogy ez mennyire felel meg a valóságnak.!
Miggyuri 364412 2012. január 14. 19:38
Válasz erre
Nekem úgy dereng, hogy valamilyen csillagmotoros változatú
He-70-es volt hadrendben.
Charger 364411 2012. január 14. 19:21
Válasz erre
he70-2
he70-2

He-70 Blitz-et használt a Magyar királyi légierő?Vagy csak a He-170-est?Esetleg van valakinek képe róla?
piratvitorla 364410 2012. január 14. 12:22
Válasz erre
Egyébként hasonló a helyzet a navigációs eszközökkel.
Az öregebbek sokat mondták: mi GPS nélkül is elvoltunk.
Igen, de ma már térben és időben nagyobb pontosságra van szükség, ugyanakkor nagyobb rugalmasságra is.
Például ami 20 évvel ezelőtt simán elfogadott eltérés volt annak a tizedéért már feljelentik az embert az irányítók...

Ugyanez a helyzet a kommunikációs eszközökkel...
üdv
piratvitorla 364409 2012. január 14. 12:19
Válasz erre
Szia
Amiket írtál az így van.

Az is látszik, hogy éjszakai alkalmazás és éjszakai alkalmazás között is hatalmas a különbség...

A hagyományos éjszakai repülés - amire eredetileg a felsorolt típusok is alkalmasak - 70%-ban műszerrepülés. Mind rep. technikailag, mind a navigációt tekintve.

Amit leírtam ez kb a 70-es, 80-as évek végéig volt így, legalábbis akkortól jelentek meg az újabb berendezések és eljárások.

Ugyanakkor a hadviselés változása is szükségessé tett bizonyos technikai fejlesztéseket.

Például egyre nehezebb az ellenség, a civilek és a saját erők elkülönítése. 

A kutató-mentő alkalmazásnál is egyre komolyabb kihívásoknak kell megfelelni.

Ezekhez bizony már nem elég a fényszóró meg a hagyományos eszközök.

Ráadásul a földi erők és a repülőcsapatok közti együttműködést is segítik (FLIR; csak éjjellátón keresztül látható spec. fények stb).

Ha megnézitek a Magyar Honvédség éjszakai lövészeteit (legyen földi vagy repülőtechnikáról végrehajtott) a célokat megvilágítják. Ez nem valós, élesben sincs ilyen (ha el nem szúrja az ellenség)...

Szóval ezért van ilyen eszközökre szükség...
Alap a régi, már említett cucc.
Következő lépés az éjjellátó (NVG).
Plusz FLIR meg hasonló cuccok...
Enélkül pénzkidobás az egész...

üdv
Zoli
Kamovos 364408 2012. január 14. 11:52
Válasz erre
Szia piratvitorla!

"Az éjszakai műveletek végrehajtása elég tág fogalom."

Na most akkor kezdjük el kivesézni ezt az éjszakai repülést, feladat végre hajtást!
Remélem ehhez a téma körhöz több kollégánk is csatlakozik majd, hogy azok is értsék akik még nincsenek topon a témában.

Éjszakai kiképzési, és hadműveleti feladatok végrehajtására, már a Mi-1 helikopter műszerezettsége is alkalmas volt.
Mint ahogy a Mi-2, Mi-8, Mi-17, Mi-24, és a KA-26 helikopter is.
Fogalmazzunk úgy,(!) hogy minden idős repülésre alkalmas helikopterek.
(Természetesen a jegesedés veszélye fennáll, akkor csak korlátozottan alkalmasak)
A Mi-4-es helikopter műszerezettségét, (habár ez szégyenletes rám nézve:( ) nem ismerem.

Nem csak nappali, hanem éjszakai repülésre is kellett rendelkezni jogsival mindenkinek.
Jó időssel is, és bonyolult időjárási viszonyok közöttivel is.

A mi éjszakai feladatainknál a leszálló helyeket, töltőket, kivilágították a reptereken.
Ez lehetett anyareptér, és lehetett akár harmadfokú külső leszállóhely is.

Hadműveleti feladatoknál többnyire a külső leszállóhelyek, és az útba eső ideiglenesen létre hozott töltőhelyek megközelítése, és az ott történő leszállás az érdekesebb.

Ennek a műveletnek a végre hajtásához a helikoptereket felszelték úgy nevezett leszálló reflektorral, illetve kereső reflektorral.

Ezek a reflektorok ki-be csukhatók, köztes állapotukban szabályozhatók, mozgathatók, kialakításuk típusonként változhat.

E reflektorok tökéletesen alkalmasak a fent említett leszálló helyek, töltők megközelítésére, és leszállás végrehajtásához.

De akkor miért van szükség az éjszakai látó készülékre?

A Hadműveleti feladatok végrehajtása mostanság, nem csak a a fel és leszállás és az oda, vissza útból áll.
Esetenként harci cselekmények is be következhetnek. (hiszen azért mentek oda)

De mivel én harci helikopteren, sőt fegyveres helikopteren nem dolgoztam ezért nem tudom, hogy minek az éjellátó készülék.

Na jó tudom, de erről inkább írjon az akinek ilyen gépe van. :)
Úgy, hogy innentől övék a pálya!
De figyelek ám. :)

Üdv: kamovos
Aki nem ért hozzá figyeljen, mert mindig lehet tanulni!
piratvitorla 364407 2012. január 14. 06:20
Válasz erre
Szia
Az éjszakai műveletek végrehajtása elég tág fogalom.
Az éjjellátó általában a személyzetek felszerelése (mint pl sisak, túlélő mellény stb). Az előkészítés (pl kompatibilis világítás) viszont a gép árát növeli.
FLIR-t meg egyéb cuccokat nem is írok.
Szóval elég tág ez a fajta képességnövelés.

Tehát jó lenne tudni mi van a csomagban...

Egyébként ha jól tudom az afgánok - legalábbis a helikopteresek - nem nagyon repülnek éjszaka. (A szárazföldiek se igen harcolnak akkor). Ez nem csak technikai, hanem mentális és kiképzési dolog is. ( például vallásuk szerint a halottakat sötétedésig el kell temetni)
A jelenlegi iraki haderőnél nem tudom mi a helyzet. Arról sokat olvastam, hogy az arab-izraeli háborúk alatt az arabok nem nagyon repültek éjszaka. Ezt több Szovjetuniót végzett pilóta is mondta...

üdv
Zoli
Kamovos 364406 2012. január 13. 21:48
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Idézek a cikből:

"A legdrágábbnak az a 22 Mi-17-es került amelyeket amerikai elektronikával láttak el, és alkalmassá tették azokat éjszakai műveletek végrehajtására. Ezek egyenként mintegy 15 millió dollárba kerültek."

Eről írtam a számítást is.

Üdv: kamovos
piratvitorla 364405 2012. január 13. 21:32
Válasz erre
Sziasztok

Az UH-1-hez tényleg baromság hasonlítani.
A 17-es jóval nagyobb a Blackhawknál és a Cougarnél is, pedig azok nagyobbak az UH-1-nél...
Az a baj, ha vennénk X darab Mi-17-est akkor az csak állna földön.
Se alkatrész, se kiképzés se semmi nincs az árban.
Csak az éjjellátok beszerzése (szervízelés, kiképzés hozzá nélkül) kb 2-3 milliárd lenne...

Na ez lenne az UH-1 csomag lényege...

Mondjuk én kiváncsi lennék arra az amerikai elektronikára:
- a horvátok panaszkodnak a garancia miatt (mondjuk ezekre gondolom már nincs garancia)
- a horvátok panaszkodnak, hogy nem bírja a keleti a nyugatit
- nem hiszem, hogy az irakiak vagy az afgánok NATO szintű rádiót, válaszjeladót stb használnak. (annyira azért nem bíznak bennük szerintem)...

üdv
Zoli
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.