/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
mig23papa 390667 2007. december 27. 21:47
Válasz erre
sainz
hát úgy 1984 08 05 és 1985 03 31 között amikor Mezőkövesden voltunk, de pontos dátumot szerintem a volt fegyveresek sem tudnának adni
migi 390666 2007. december 27. 21:44
Válasz erre
Szia meglaptad amit küldtem utoljára ? Ez az interceptor első hallásra kicsit bonyolult szegény földi halandónak ,vagyis nekem.
migi
mig23papa 390665 2007. december 27. 21:35
Válasz erre
Untitled-7
Untitled-7
Untitled-18
Untitled-18

migi
fogalmam sincs ki követte el, szerintem ügyes fickó, de egy ici pici hiba van azért vele, építő jelleggel elmondanám
az interceptor (a szárny felső részén kinyíló áramlásrontó lap) nem nyíltat ki egyszerre mindkét oldalon hisz ez a csűrő szerepét töltibe, és az egyik oldalon is csak akkor nyilhat ki, ha a botkormánnyt oldalirányban kitérítve a stabilizátorokat is kitérítem, és hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet ekkor a stabilizátorlapok ellentétes irányban (ollózva) térnek ki, és hogy teljes legyen a zűrzavar, ez az egész vezérlés differenciálva van, a szárny nyilazás függvényében, minél jobban kint van a szárny annál jobban kitér az interceptor és annál nagyobb a stabilizátorok ollózása is
sainz 390664 2007. december 27. 18:33
Válasz erre
05-068-1_resize_cut
05-068-1_resize_cut

A dupla R-60 inditósinek 1979-ben a gépekkel együtt érkeztek vagy később?
Sokáig 2xR-3S-el a törzs alatt jártak készültségbe a gépek.

mig23papa!
Emlékszel mikor állt rendszerbe az R-60 nálunk a 23-ason?
migi 390663 2007. december 27. 16:35
Válasz erre
neo_mig23_01
neo_mig23_01

KERESNÉM ennek a makett készitőjét,keressen emailba : migi3@freemail.hu
üdv: migi
mig23papa 390662 2007. december 26. 13:06
Válasz erre
Pápa nyílt nap 2006 06 24
Pápa nyílt nap 2006 06 24

Miggyuri
a 15 -ös UB valamimásért lett lefestve
a Pápai nyíltnap időpontja általában előtte néhány héttel derül ki , legutóbb
2006 06 24 általában ilyentájt szokott lenni
Miggyuri 390661 2007. december 26. 08:56
Válasz erre
MiG23papa!
Köszi az infókat. Valamerre, a felsorolt számú gépeken túl láttam a 15-ös UB-n is ennek a jelzésnek a lefestett foltját. Lehet, hogy azon is volt?
Pápán mikor van nyílt nap?
Üdv: Miggyuri
mig23papa 390660 2007. december 25. 19:38
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

futóbehúzás Mig23-as módra
mig23papa 390659 2007. december 25. 19:12
Válasz erre
sainz
sajna ez a helyzet, nemtudok mit kezdeni azzal aki határozottan nemet mond a kérésemre
a komának a nevét majd igyekszem megszerezni
mig23papa 390658 2007. december 25. 19:03
Válasz erre
MIG23MF 05
MIG23MF 05
MIG23MF 05
MIG23MF 05
MIG23MF 09
MIG23MF 09
MIG23MF 11a
MIG23MF 11a
MIG23MF 11b
MIG23MF 11b
MIG23MF kabin
MIG23MF kabin
MIG23MF szárny bekötés
MIG23MF szárny bekötés
MIG23UB 16
MIG23UB 16

néhány kép, használjátok kedvetek szerint
mig23papa 390657 2007. december 25. 18:55
Válasz erre
Hímzett századjelvény
Hímzett századjelvény

Heló Miggyuri

a történet lassan a feledésbe merül, én is kérdeztem már a régi kollegákat, konkrétumokra szinte senki sem emlékszik
tudomásom szerint a hajózók találták ki, egységes formában mind a három század részére, a külömbség csak a század számát jelképező római számban mutatkozott , fel is festették hamar pár gépre, a Mig21 esek közül senki sem emlékszik hogy melyik gépekre a Mig23 asok közül a 01 02 03 engedély a felső vezetés részéről nem volt, kicsit sutyiban ment a dolog, ezért amikor kivittek a keszibe olyan 21-est ami fent volt ez a jel, és kiderült hogy ellenőrzés lessz a kesziben, azonnal le kellett cserélni olyan gépre amin még nem volt fent
készítettek hímzett századjalet is, fent is volt néhány hajózó ruháján, én is onnan könyörögtem le egyet, ha jól emlékszem a Sikitől
érdemes nyíltnapra Pápára jönni, lehet kérdezni a régi pilótáktól, szerelőktől
Miggyuri 390656 2007. december 25. 17:46
Válasz erre
Hali!
Én legutóbb augusztus 10-án szóltam hozzá.
Ami érdekelne, esetleg, az a századjelvény, amit kísérleti jelleggel felfestettek akkori 23-asokra.Ki, mikor, hogyan miért stb.
Miggyuri
sainz 390655 2007. december 25. 17:36
Válasz erre
sainz 390654 2007. december 25. 17:34
Válasz erre
" és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába)"

Nnno... ettől megint könnybe lábadt a szemem.
Hihetetlen, de sajnos sokan vannak köztetek, akik hasonlóképpen tettek(tesznek), aztán nincs mit mutogatni az unokájuknak...

" amúgy holszerezted a mellékelt képet? "

Mint a cseh linkből is láthatod, én mindent megpróbálok, hogy ami még menthető, fellelhető a 90 előtti "csillagos-évekből", azt összeszedjem, rendszerezzem.
Az ominózus fotót egy veszprémi öregur kaparta nekem elő a fiókjai mélyéről.
Ő anno a megyei ujságnak dolgozott, kint volt riportot késziteni Pápán.
A pécsi megyei könyvtárban mikrofilmen végigbogarásztam a régi ujságokat, volt egy cikk, dátum, fotós neve...innen már relative könnyen ment, szerencsémre barátságos emberre akadtam, aki "hazamentett" néhány eredeti negativot, Pápa, dunai átkelés, éleslövészet 100mm-es pct ágyuval stb...
Ilyesmit nem talál az ember az ecseri bolhapiacon.

" a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked "

Ha nem nagy fáradtság neked, megköszönném.
Van néhány eredeti negativ erről a hadgyakorlatról, dátum, helyszín, esemény megvan, csak a nevek hiányoznak némelyikhez...20 év mulva már nem lesz kit megkérdeznem ki van a képen...Csonka info így csupán.
mig23papa 390653 2007. december 25. 17:11
Válasz erre
swainz
közben találtam egy talán még aktuális címet
Mery Stefan
KRCINOVA 34.
37 011 Ceské Budejovice
C.S.S.R.

írhatsz neki, talán méf megtalálja a póstás
mig23papa 390652 2007. december 25. 17:05
Válasz erre
Kispetyával kapcsolatos reményeim már nekem is elszálltak pár éve, akkor beszéltem vele hasonló kép ügyben, sajnálattal közölte, hogy felhagyott ezzel a témával, és a képeit is mind kiszórta (gondolom a kályhába). A jó kapcsolat megőrzése érdekében azóta sem hoztam fel neki ezt a témát.

a képedhez kapcsolódva, emlékszem erre a gyakorlatra, valóban ott járt néhány ml, javítanivalóra már nem emlékszem, amelyiket én fogadtam, annak semmi baja sem volt, nem nagyon értünk rá bámészkodni, mert a saját gépeket is előkellett készítenünk
az 23ML,MLA-ról stb annyit tudtunk, hogy vannak, és a látható külömbségeket csupán,az akkor meglévő nyelvi hiányosságok miatt nem is nagyon tudtunk szakmailag sem érdeklődni egy dologra konkrétan, hogy az orrfutó rugóstag munkahenger jóval vastagabb volt mint a miénknek,
a képen látható magyar "komát" ismerem, de a nevét meg ne kérdezd, ha lényeges kideríthetem neked

a csehekkel nagyon jó volt az együtmüködés, a Cseszke budejovice reptérrel konkrétabban, én magam sajna soha nem jártam külfökdön a munkám során, azok biztosan tudnának mesélni akik kint voltak

amúgy holszerezted a mellékelt képet? főnökök szívesebben jártak olyanokkal akik szerették a sört, meg tudtak ultizni,
dátumokat ne nagyon kérdezzél tőlem , ki emlékszik ezekre tettük a dolgunkat, és mentünk ahova menni kellett, naplót nemigazán mertünk vezetni, pedig de jólenne néha elővenni és olvasgatni,
mig23papa 390651 2007. december 25. 16:49
Válasz erre
Miggyuri
mit szeretnél megtudni egy olyan MiG-23-as pilótától, aki 79-től repülte a típust?
sainz 390650 2007. december 25. 16:11
Válasz erre
Untitled-Scanned-40-1-8
Untitled-Scanned-40-1-8

mig23papa!

1986-ban cseh MiG-23ML-ek települtek Pápára.
Emlékszel erre a gyakorlatra?
Volt némi javitanivalótok is az egyik gépen.

forum.valka.cz/viewtopic.php/t/51639/title/MiG-23ML-2425

A fotón Martykan Dusan őrnagy látható.
Ismered a magyar "komát" a képen?

Ha emlékszel részletekre, kérlek oszd meg velünk itt(v emilben).
Nagyon érdekelne milyen együttmüködés volt a csehekkel, mit tudtatok anno a 23ML,MLA-ról stb...

A magyar 23-asok hasonló kitelepüléseiről az együttmüködő VSZ repterekre, dátumok, helyszinek...
Ti is mentetek v csak a gépek?
Erről eddig sehol nem olvashatott az érdeklődő(civil).
sainz 390649 2007. december 25. 15:07
Válasz erre
Szia Laci!

Van néhány személyes jellegü foto amit el akarok juttatni "Kispetyának", és talán ő az egyik közületek, aki Lugovayában fotózott...reménykedem h megőrizte az utókornak a diákat, negákat is.
Ha ismered az elérhetőségét, kérlek segits.

üdv
rob
mig23papa 390648 2007. december 25. 15:04
Válasz erre
kori
köszi a precíz adatokat, amit a 359-es bejegyzésbem olvashatok, hol szerezted?
mig23papa 390647 2007. december 25. 14:39
Válasz erre
kori
hol találtad a 378 bejegyzésben látható képet?
mig23papa 390646 2007. december 25. 14:29
Válasz erre
Stefan
mit kellene másolni? VHS-ről VHS-re, vagy VHS-ről DVD-re lenne neked jobb?
mig23papa 390645 2007. december 25. 14:26
Válasz erre
daru
lehet hogy ismerjük egymást ?
mig23papa 390644 2007. december 25. 13:41
Válasz erre
sainz
miért keresed a Kispetyát?
mig23papa 390643 2007. december 25. 13:39
Válasz erre
Mezőkövesd 1984_1985   jómagam, Horváth miklós pilóta  Kreitli Gábor sorszerelő
Mezőkövesd 1984_1985 jómagam, Horváth miklós pilóta Kreitli Gábor sorszerelő

Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst.
Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát.
Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam).
A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye .
A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre.
Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült.
Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 21 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem
Repülős üdvözlettel :Laci
Kalóz 390642 2007. november 16. 13:50
Válasz erre
MiG23_2
MiG23_2

Erre gondoltál? :)
Kalóz
Franto 390641 2007. november 16. 10:35
Válasz erre
Joce!

Megkerhetnelek, hogyha valaki atkuldi nekec , akkor te atkuldened nekem is. Cimem: ferenc.nagy@pobox.sk

Koszi!
Joce 390640 2007. október 11. 10:08
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő problémámmal kapcsolatban. Az Esci/Italeri 1/48-as Mig-23-asról íródott hajdan egy cikk a Modell és Makett oldalain, egyszer ezt valaki már elküldte nekem scannelve, de véletlenül letöröltem, valaki el tudná küldeni e-mail-ben? Konkrétan a hosszirányú betoldások mértéke érdekelne.

Köszönettel Joce
sainz 390639 2007. október 6. 11:32
Válasz erre
Kispéter István volt MiG-23 müszaki elérhetőségét ismeri vki ?
sainz 390638 2007. szeptember 27. 10:06
Válasz erre
bocsi...
A 09-es technikusával beszélgettem sokat mostanában, ők nagyonjó barátok voltak Sopival, rengeteget sztorizott...ez kevert meg.
Szerencsére azért van itt aki kijavít...:))
Levi 390637 2007. szeptember 26. 21:15
Válasz erre
IGEN A 04-es! Nem 09 hééé!
jani 390636 2007. szeptember 26. 21:07
Válasz erre
Nem egészen értem,hogy miért zuhant le? Nem volt ez egy durva manőver. Talán a szárnyállás miatt süllyedt meg ennyire,vagy valami műszaki hiba miatt?
Tibcsi 390635 2007. szeptember 26. 20:35
Válasz erre
sainz 390634 2007. szeptember 26. 20:07
Válasz erre
Tibcsi 390633 2007. szeptember 26. 18:20
Válasz erre
sainz 390632 2007. szeptember 26. 16:24
Válasz erre
sainz 390631 2007. szeptember 5. 17:04
Válasz erre
sainz 390630 2007. augusztus 26. 23:29
Válasz erre
655_0081
655_0081
655_0089
655_0089

A MiG-23MLD vadészváltozatot főként bombavetésre alkalmazták a szovjetek Afganisztánban.Fotókon ritkaság a többzáras bombatartó a 23-ason.
sainz 390629 2007. augusztus 17. 22:42
Válasz erre
68
68

MiG-23M bombákkal
A mieink is dobtak, talán egyszer a sok év alatt...bár fotót még nem láttam erről.
sainz 390628 2007. augusztus 15. 16:39
Válasz erre
87
87
87-1
87-1

Fotók ugyanerről a tesztről.
A korai MiG-23S(!) változat, és a függesztmény sem mindennapos látvány(fotókon).
sainz 390627 2007. augusztus 14. 19:45
Válasz erre
www.dr-peter-horn.homepage.t-online.de/htm/Win_Inf_ATU.htm

Nagyon érdekes anyag az ATU-ról.
Fotók, videók 21-es, 23-as...
Akos 390625 2007. augusztus 12. 23:21
Válasz erre
A pápai 11-es gép körbefotózva:
www.albatros.extra.hu/kepek/reszlet/mig23mf/index.htm
migi 390623 2007. augusztus 12. 21:11
Válasz erre
Szia Borisz
Menj fel a HUNAVIA oldalra többszáz kép van fent igaz csak MF de nem hiszem hogy jelentős külömbség lenne a szinekben.
üdv:migi
borisz 390622 2007. augusztus 12. 20:41
Válasz erre
Üdv, emberek!
tudnátok segíteni abban, hogy milyen színeket érdemes használni egy MiG-23MLD hajltómű kölmlőjénél, illetve a fklapoknál? Esetleg hagyjam az edu maratását úgy, ahogy van, az jó színű?
Esetleg egy képpel a féklapok törzsbeni helyéről?
sainz 390621 2007. augusztus 12. 13:12
Válasz erre
Valamikor a 80-as évek közepén jártak Pápán cseh 23-asok.
Tudja valaki a dátumot, és típust -23MF -23ML -23BN ?
Állítólag volt vmi esemény is, kellett javítani is az egyik gépet.
sainz 390620 2007. augusztus 11. 22:40
Válasz erre
Sajna nincs, csak a gépekről, üzemeltetőkről, pilótákról...
Miggyuri 390619 2007. augusztus 10. 06:11
Válasz erre
sainz!
A második kép hátterében lévő, vagy bármelyik más ilyen épületről (hangár, box) nincs több, itt publikálható, képed?
Miggyuri
sainz 390618 2007. augusztus 9. 21:02
Válasz erre
Untitled-Scanned-43_resize
Untitled-Scanned-43_resize
Untitled-Scanned-67_resize
Untitled-Scanned-67_resize
Untitled-Scanned-73_resize
Untitled-Scanned-73_resize

1985-86 tél vége, az évi első repülések egyike...
makettes 390617 2007. augusztus 9. 18:48
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt a nyomozást Colombo,Kojak, stb. is megirigyelte volna!!
Köszi
makettes
sainz 390616 2007. augusztus 9. 18:46
Válasz erre
Meglesznek a pontos dátumok, az ukrán reptér, az orosz pilóta neve stb...
Majd megosztom veletek is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.