<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
zoli1989 | Adatlap | 690728 | 2021. december 3. 22:50 | ||
Sokol | Adatlap | 690727 | 2021. december 3. 21:56 | ||
A zsiráf találkozik a nyuszikával és dicsekedni kezd: - Te nyuszi, tudod milyen jó, ha ilyen hosszú nyakad van? Amikor a jéghideg üdítő végig csúszik a hosszú nyakadon és hosszabban érzed a hűsítő érzést vagy amikor a finom rakott krumpli lecsúszik a torkodon, az a finom meleg érzés és.. Nyuszika hirtelen közbe vág: - Te mondd zsiráf, hánytál már? - láttál már modelsvit bf-109 messert? A harmadikat tolom. A kabintól előrefelé mindent le kell cserélni saját faragásra, vagy más készletből valóra..a többi rész szuper :D | |||||
nbali | Adatlap | 690712 | 2021. december 3. 16:46 | ||
www.revell.de/produkte/modellbau/flugzeuge/militaer-modern/lockheed-sr-71-a-blackbird.html Elérhető a Revell SR-71 Blackbird a webshop részen. | |||||
Zoli | Adatlap | 690652 | 2021. december 1. 21:02 | ||
Szia, Nálam úgy tűnik megvan az optimális szentháromság a Modelsvit esetében. Bár nem olyan könnyen építhető, mint a Tamiya, nekem attól még nem lett volna vele gondom, ha nem cseszem el. A MiG-21F makettjük semmivel se volt nehezebben építhető, mint az Eduard MiG-21MF. Mindkettőt nagyjából ugyanúgy rontottam el, aminek fő oka a sűrű ragasztó volt. Na jó, az ukrán kit kabinja kicsit szegényesebb az oldalkonzolok esetében és a csavarozás is hiányzik a felületéről, de ettől nem sokkal rosszabb a makett. Azóta pedig az újabb Modelsvit készletek még jobbak. A Dora Wings se rossz, de az inkább az átlaghoz közelít, viszont a Clear Prop termékei szinte hibátlanok, bár azokból még egyiket se kezdtem el, így az építésük még kérdés. Viszont részletességben már a Tamiya felett állnak! z | |||||
Muzzy | Adatlap | 690623 | 2021. november 30. 21:47 | ||
A Tamiya matricát MELEG vízben szabad csak áztatni ( a kézmeleg és a forrásban lévő között félúton) Az általad említett új gyártók közül a Modelsfit és a dora wingsel találkoztam, sajnos még nem találták meg az építhetőség, részletezettség műanyag szentháromság optimális arányát. Az Eduárd is még keresi magát az építhetőség részletezettség területén. Tudom, hogy az IL2 átvett makett, de a FW régebbi sorozatuk saját termék... | |||||
Zoli | Adatlap | 690518 | 2021. november 28. 21:51 | ||
Most az egyik leginkább átgondoltan tervezett 72-es makett a Fine Molds Phantom család. Már kapható néhány változat, remélhetőleg előbb-utóbb mindet ki fogják adni. Csak azért ezt hoztam fel példának, mert ez olyan okosmakett, hogy gyakorlatilag nem kell rajta tömíteni, mert mindenhol panelvonal mentén bontott, sőt, sok helyen maszkolni sem a bontás miatt (pl. a kiömlők körül), csak a terepszíneket. z | |||||
halaci | Adatlap | 690499 | 2021. november 28. 17:38 | ||
"nem rémlik, hogy ilyennel találkoztam volna" Persze, ahogy az Arma csinálja, az a bevett gyakorlat évtizedek óta, semmi "rossz" nincs benne. Csak éppen attól, hogy mindenki így csinálta, még nem biztos, hogy nem lehet jobban. Pl. évtizedekig axióma volt, hogy azt csinálják átlátszó műanyagból, ami a valóságban is átlátszó. Aztán pár éve valaki rájött, hogy sokkal egyszerűbb és pontosabb illeszkedést lehet elérni, ha a kabintető elejét egybe öntik az előtte lévő motortér burkolat egy darabjával és az egyenes panelvonalak mentén illeszkedik a törzshöz. Triviális? Persze, mégis évtizedekig (meg még ma is) gyártják az ívesen, jól-rosszul passzoló első üvegezéseket. | |||||
Zoli | Adatlap | 690498 | 2021. november 28. 16:32 | ||
Nekem azért nem volt egyértelmű, nem vagyok műszaki zseni, sokáig még rendes szerszámaim se voltak, mert nem is tudtam róluk... Most már azért van Tamiya fogó, orvosi szike meg a legszükségesebbek, amik tényleg kellenek, de pl a Gunze festék kupak nyitó nálam marad az úri huncutság kategória... Értem, csak tényleg nem rémlik, hogy ilyennel találkoztam volna. Olyannal igen, hogy a ragasztandó felület aljára tették a csonkot, bár azt is le tudom úgy vágni, hogy a felső felületből is kitörjön egy kicsit. De akkor se gond, az illesztést általában úgyis tömítenem, csiszolnom kell utána, de igyekszem azért ezeket elkerülni. z | |||||
halaci | Adatlap | 690497 | 2021. november 28. 16:24 | ||
Vészesnek nem vészes, ebben egyetértünk, sőt, évtizedek óta ez volt a normál gyakorlat. Azért említettem a Tamiya két új készletét, mert azoknál láthatóan kifejezetten figyeltek ennek az elkerülésére. A vezérsíknál úgy gondolom, hogy a konkrét alkatrésznél a belépőél a panelvonal között lévő, a felületre merőleges csonkok könnyen eltávolíthatók lettek volna, egy jó nipperrel szinte nyom nélkül. Amennyiben van valami maradvány, akkor is egy részletek nélküli lapos felülethez kellene síkba hozni, ami nem jelenthet problémát. Annak, hogy a felületből kiálló csonk levágáskor kitörjön egy darabot az alkatrész közepéből nagyságrenddel kisebb az esélye, mint annak, hogy az élnél illeszkedő csonk okoz sérülést. (nyilván normális szerszám esetén, nem a nagyi szabászollójával.) | |||||
Zoli | Adatlap | 690493 | 2021. november 28. 15:22 | ||
Így már értem a szárny esetében, találkoztam is hasonló megoldással, bár pl. a Tamiya ugyanígy járt el a Ki-61, Messer stb esetében. A vezérsíkot nem értem, a felületből állna ki a csonk? Az mivel jobb, mintha a belépőél felületét csiszolnád? A felületbe is csiszoltam már horpadást... Olyan makettre nem emlékszem, aminél a felületből állt ki a csonk, de annál mi garantálja, hogy nem reped el az alkatrész levágáskor? Amúgy szerintem nem vészes az Arma megoldása se, minimális ráhagyással fogóval könnyen levágható az alkatrész, a csonk maradékát pedig szikével le lehet vágni, sokszor én nem is csiszolok utána. Persze ha rideg, törik az anyag, úgy jártam..., de szerencsére az nagyon ritka. z | |||||
Zoli | Adatlap | 690492 | 2021. november 28. 15:16 | ||
Ezért írtam, hogy nagyon óvatosan fűrészeltem, nem feszegettem stb, hogy ne nagyon érje feszültség az alkatrészt, de így is eltört... z | |||||
halaci | Adatlap | 690491 | 2021. november 28. 15:03 | ||
Én konkrétan a szárnynál és a vízszintes vezérsíknál néztem. A szárnynál a csonkok csatlakozhattak volna alulról az illesztési felülethez, nem a lekerekített belépőélhez. A vízszintes vezérsíknál pedig sokkal szerencsésebb lett volna, ha szintén az egyébként minden részlet nélküli felületből áll ki a csonk és azt kell simára lecsiszolni, mint így, hogy négy helyen is a kilépőélt kell alul-felül agyusztálni. A Tamiya az új 1/48-as Lightning és Phantom készleteinél kifejezetten figyelt arra, hogy ahol csak megoldható, ott a csatlakozás eltávolítása ne sérthesse a makettet. Nyilván nem megy mindenhol, de sokszor az alaktrészbontásuk kifejezetten olyan, hogy ezt lehetővé tegye. A számomra mai, high-end minőséget célzó készletnél ez a tervezési etalon, mert ehhez nem technika, hanem csak gondolkodás, hozzáállás kell. | |||||
borisz | Adatlap | 690490 | 2021. november 28. 14:48 | ||
Az ilyen esetekben azt csinálom, hogy minden öntőcsonkba belevágok pilkával körbe-körbe és néhány kör alatt vágom csak le teljesen. Mondjuk egy Italeti készletnél ezzel nem kell foglalkozni, mert úgyis lakatolni kell, mint egy Skoda 120-ast. | |||||
badogvarju | Adatlap | 690489 | 2021. november 28. 14:16 | ||
Sziasztok! Ezeket a "kapufákat" Én is végigjártam! Nekem a (valamilyen márkájú) műszerészmaróba fogott kis méretű fűrésztárcsa vált be legjobban, még a kényes átlátszó kereteknél is. Nem szakít vagy szálkásít mint a kézzel előállított vágósebességű Pilka fűrész esetén és szóba sem jön semmiféle húzás -mint a fogók vagy csipeszek esetén. Azt viszont szigorúan hozzátenném, hogy az ormótlan 220V-os gépek felejtősek ehhez a kényes folyamathoz. Bevált recept: Proxxon gép Piko FZ1 trafóval meghajtva fordulatszámok kimeríthetetlen tárházát biztosítja közel állandó nyomaték mellet... Üdv! Attila | |||||
Zoli | Adatlap | 690488 | 2021. november 28. 13:56 | ||
Szikével nem próbálnám meg ezeket a csonkokat elvágni, túl vastagok ahhoz és az ilyen kemény és rideg anyagoknál szerintem garantált a törés. A puhábbakat biztos gond nélkül viszik, de akkor is csorbul az élük, egy jó fogó a jó megoldás. z | |||||
p-51 | Adatlap | 690484 | 2021. november 28. 13:27 | ||
Egy helyen volt összesn protekcióm, anyukám révén, a sebészeten. Éltem is a lehetőséggel, legtöbbször soron kívül varrtak össze. Valami rejtélyes úton módon egy csomó sebész szike került a házba... 99%-ban kiküszöbölik az anyag repedését. Persze vigyázni kell magamra közben. Sőt, anyagot is lehet véknyítani velük, bár olyankor van, hogy a szike pattan el. | |||||
Zoli | Adatlap | 690480 | 2021. november 28. 12:21 | ||
Szerintem se Te vagy a szerszám volt a hibás, én inkább az alapanyagra tippelek. Ezért is szeretem jobban az európai, kelet-európai maketteket, mert azok puhább, könnyebben kezelhető anyagból vannak többnyire (biztos van kivétel). Én a Hasegawa 72-es Phantom makettjével jártam így. Az anyaga miatt korábban se szeretettem a japó cég termékeit, de azért van olyan típusválasztéka, amiért azokból is bőven vásároltam. No a lényeg, hogy a korábbi rossz tapasztalatok (csonkoknál kitörik egy apró darab az alkatrészből stb) miatt nagyon óvatosan, finoman Pilka fűrésszel próbáltam levágni az elemeket a keretekről és a szárny a fékszárny kilépőélénél ugyanígy berepedt. A törzs mellső felét az Aires kabin beépítése végett belülről vékonyabbra csiszoltam, ami közben a jobboldali szintén elrepedt, ráadásul több helyen, mintha apró parkettákból készült volna a gép... Itt adtam fel, aztán inkább lepasszoltam egyik ismerősnek. z | |||||
Muzzy | Adatlap | 690479 | 2021. november 28. 11:54 | ||
Az AMRA tanulhatna, az új 1/48-as P-11 szárny öntőcsonkról történő leválasztásakor a csűrőnél igen csúnyán befelé berepedt, de csak itt. Elkezdtem szépen levágni egy minőségű makettoldalcsípő fogóval a keretről, és az utolsó csonknál berepedt. Ezt a fogót használom évek óta, pl vékony csövek, merevítők levágásánál is- szóval nem a fogóban és bennem volt a hiba. Aztán másoktól is hallottam ugyan ezt a rémtörténetet, nem csak én jártam így... Büntibe is tettem a makettet :( Muzzy | |||||
Zoli | Adatlap | 690478 | 2021. november 28. 11:46 | ||
Persze, úgy egyszerűbb nem hibázni, viszont az alkatrészbontástól is függhet az elhelyezésük, mert ugye a szárnyak és vízszintes vezérsíkok egyesítettek, gondolom az egyszerűbb, könnyebb, gyorsabb építhetőség végett, így pedig nem igazán van hely máshol a csonkoknak, mert valahova kell tenni, és ez is csak tipp, de egy csonk talán kevés lenne, nem lenne elég stabil az alkatrész, vetemedhetne, deformálódhatna hűlés során. Ahogy elnéztem, a Tamiya, GWH stb is tesz olyan, később látható helyekre csonkokat, ahol óvatosabban kell eljárni az eltüntetésüknél. z | |||||
halaci | Adatlap | 690476 | 2021. november 28. 11:25 | ||
"Az öntvénycsonkokat szerintem azért oda tervezték, mert ott a legnagyobb az anyagvastagság" Ez igaz, de a figyelmesebb gyártók ezt ma már úgy csinálják, hogy az amúgy is simára csiszolandó illesztőfelületre csatlakozik be a csonk, alulról. Nem az élére, ahonnan macerásabb eltüntetni. | |||||
Zoli | Adatlap | 690472 | 2021. november 28. 10:27 | ||
Szia, Lassan egy éve csepegtetik a képeket, ezek elvileg csak a legújabbak. Nekem már korábban is úgy tűnt, hogy kész vannak a keretek, de lehet, hogy még finomítanak rajtuk. Az öntvénycsonkokat szerintem azért oda tervezték, mert ott a legnagyobb az anyagvastagság, gondolom így kevésbé vetemedik, deformálódik az alkatrész. De nem értek hozzá, ez csak tipp. A 48-as kiadás engem nem érint, csak 72-ben működök, ezért csak az ilyen léptékű újdonságokat figyelem. De nem zárom ki, hogy később nem lesz belőle 48-as. Amúgy nekem kis két kifogásom van: - a maratott műszerfal hiánya (a Hurricane készlethez van, de ott mintha matricát kellett volna tenni rá, én Eduard maratást építettem be), - a kormánylapok egyesítve vannak a fődarabokkal (a Hurricane készleteknél is csak a magassági kormányok voltak szeparáltan öntve, de már az is segítség). z | |||||
halaci | Adatlap | 690469 | 2021. november 28. 09:09 | ||
A P-51 nagyon szépnek néz ki, a weboldalukon van még pár kép a keretekről a galériában. www.armahobby.com/70038-p-51-b-c-mustang-expert-set.html Két kifogásom van: - szerencsésebb lenne, ha a szárnyakon és a vezérsíkon az öntvénycsonkok nem a be- és kilépő éleken lennének - miért csak 1/72-ben O:( Úgy néz ki, az Eduard a D-nél korábbi változatokkal nem foglalkozik, nagyon jó lenne a Tamiyák mellé egy mai színvonalú A/B/C sorozat. Bár a Hurricane-t is felhúzták pár év után, hátha... | |||||
Zoli | Adatlap | 690464 | 2021. november 27. 21:29 | ||
Zoli | Adatlap | 690421 | 2021. november 26. 20:09 | ||
Szia, Tudtommal még semmi nem jelent meg róla, de állítólag még idén kiderül, mi ez. Tipp, hogy saját fejlesztés, és hiába jelent meg a GWH, most már befejezik. Vagy a GWH. z | |||||
vlevi | Adatlap | 690420 | 2021. november 26. 20:07 | ||
Bocs, ez nem az, átvert a Google. | |||||
vlevi | Adatlap | 690419 | 2021. november 26. 20:06 | ||
medor | Adatlap | 690416 | 2021. november 26. 19:55 | ||
Sziasztok! www.scalemates.com/hu/kits/revell-03841-mcdonnell-f-15e-strike-eagle--1316264 Vajon fog tudni még újat mutatni ~27€-ért?Láttatok már képeket róla? | |||||
G-cart | Adatlap | 690233 | 2021. november 16. 23:03 | ||
Sennás | Adatlap | 690178 | 2021. november 14. 21:58 | ||
Ok. Köszönöm és várom! | |||||
Balaxka | Adatlap | 690176 | 2021. november 14. 21:46 | ||
Szia! A tipp nem jött be... munkagépnek munkagép lesz. Pár nap, hét és a teljes projektet látható lesz! :) | |||||
Sennás | Adatlap | 690163 | 2021. november 14. 15:42 | ||
Szia Balázs! Kíváncsian várom mi lehet/lesz ez:) Tippelni lehet esetleg?(túl sok esélyem úgy sincs eltalálni) Esetleg valami böszme CASE vagy Cat munkagép? | |||||
Zoli | Adatlap | 690155 | 2021. november 14. 09:24 | ||
Sziasztok, Az IBG szenzáció: www.tapatalk.com/groups/72nd_aircraft/fw-190d-series-from-ibg-t12233.html Ennél sokkal izgalmasabbra számítottam... z | |||||
Balaxka | Adatlap | 690113 | 2021. november 11. 21:01 | ||
Sziasztok! Szeretnék mutatni Nektek egy újdonságot... Egyenlőre csak néhány részletet mutatok belőle. Hetek kérdése és nyit a webshop. Műgyanta makettek leszenk a terítéken. Első körben három járművel tervezzük a piacralépést és kettő figurával. 1/35-ös léptékben lesz kapható minden termék. A cég neve: FourStarsMiniatures Facebookon és az instagramon megtaláljátok a céget. fourstarsminiatures.com/ További részletekkel hamarosan jelentkezek! Jó nézelődést! :) Üdv, FourStarsMiniatures - Kampits Balázs | |||||
halaci | Adatlap | 690069 | 2021. november 10. 14:21 | ||
Zoli | Adatlap | 690046 | 2021. november 9. 17:50 | ||
atika | Adatlap | 690034 | 2021. november 9. 12:42 | ||
AVD Models Ikarus: vk.com/avdmodels. | |||||
halaci | Adatlap | 689924 | 2021. november 5. 06:21 | ||
Első képek a decemberben érkező 1/48-as Eduard Zero-ról www.facebook.com/groups/811765288916408/posts/4477158199043747/ | |||||
Sennás | Adatlap | 689922 | 2021. november 4. 21:55 | ||
Biztos lesz vagy 45-50€ bizony annyiért már jó lenne 4 terhelt kerék:) Meg klassz Gidrán maratás! Reméljük. | |||||
milesChristi | Adatlap | 689921 | 2021. november 4. 21:43 | ||
ó, ha a kerekek ilyen szépen terheltek lennének a készletben is! :) | |||||
Sennás | Adatlap | 689918 | 2021. november 4. 20:38 | ||
Sennás | Adatlap | 689915 | 2021. november 4. 19:39 | ||
Köszönöm Szabi! | |||||
Szabi77 | Adatlap | 689914 | 2021. november 4. 18:44 | ||
Sennás! Enczi Jani szerintem be tudja Neked szerezni. Szabi | |||||
Sennás | Adatlap | 689908 | 2021. november 4. 11:56 | ||
piratvitorla | Adatlap | 689906 | 2021. november 4. 10:44 | ||
Azért érdekes, hogy az ukrán Miniart lassan érdekesebb német cuccokat ad ki, mint maguk a németek. Felköthetnék végre a gatyát pl Trabant, IFA, Barkas, Wartburg 1:72-35-24... | |||||
Gabusch | Adatlap | 689903 | 2021. november 3. 22:45 | ||
Igen András, csak sajnos a mérete is. :( Voltál nálunk, sehova nem tudnám letenni. Pedig tetszik nagyon. Bár, amennyit én makettezem újabban, sose készülne el. | |||||
milesChristi | Adatlap | 689902 | 2021. november 3. 22:20 | ||
Aztak...va! :D Az azért nem semmi, hogy a KP tulajdonosa, vagyis Muzikant "értékeli" a makettet. :))) Sajnos, ebből az is leszűrhető, hogy bár talán jó közepes makett lenne - ha legalább a méretei jók - de kiegészítőt az Eduard biztosan nem ad majd hozzá. Ezek ketten megfojtanák egymást egy kanál Becherovkában is. A KP-hez maratást/kiegészítőt valószínűleg a Hauler/Brengun adhat ki, illetve talán az MH models nevű kis cseh garázscég, vagy a Muzikant által is említett Art Scale. A Pavla gyárt egy csomó cuccot AlphaJethez, igaz, a régi Hellerhez valókat, de talán házasítani lehet egyet s mást. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 689901 | 2021. november 3. 18:49 | ||
Gabi! Pedig az U-9 brutális! lassanként, de haladok vele. | |||||
Gabusch | Adatlap | 689897 | 2021. november 3. 13:55 | ||
De lesz benne egy 1:144-es IXC/40 tengó is. Az 1/72 nem fért volna el nálam. Mondjuk jobban értékelném, ha a Das Werk megcsinálná a saját első világháborúsát 1:144-ben, mert nyilván az sem fér el. | |||||
borisz | Adatlap | 689895 | 2021. november 3. 10:35 | ||
Pár dolgot újracsomagol a Revell 2022-ben is. www.hannants.co.uk/futurereleases | |||||
borisz | Adatlap | 689894 | 2021. november 3. 08:13 | ||
Ez még mindig egy csalódás. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Egy igazán izgalmas újdonság a Mikro-Mirtől ! :)
aeroscale.net/news/myasishchev-m-50-planned