<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
SSgt.Chris | Adatlap | 390615 | 2007. augusztus 9. 18:45 | ![]() | |
No, köszönöm én is. Mostmár összeállt a legendárium. :-) Így ha kérdeznek, már fogom tudni végig a sztorit. Üdv!!! Chris Előzmény: (390613) sainz 2007. augusztus 9. 17:17 | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390614 | 2007. augusztus 9. 17:44 | ![]() | |
Gratula, én őszintén attól tartottam, hogy a homály sose oszlik fel, és a titok örökre titok marad, köszi az infót Rumcájsz | |||||
sainz | Adatlap | 390613 | 2007. augusztus 9. 17:17 | ![]() | |
No...kicsit utánajártam a dolognak az(volt) üzemeltetőknél: Soproni Károly alatt leszállás közben(előtt) kigyulladt ez a gép, és rendesen kiágett a törzshátsórész. A sármelléki 5.gv.iap-tól kaptunk hozzá egy 23M törzshátsórészt. (ezt az oldalkormányról és még pár apróságról meg lehet különböztetni az MF-től, ezen indult be nálam az agyalás). Ez felkerült a gépre(a mai napig ez van rajta), de nem lett tuti minden, így került ki a Szu-ba, akik röpke 3 év alatt helyrepofozták. Hazafelé jövet az ukránoknál volt egy szép kövér futórobbanás a leszálláskor, így ők is melóztak rajta egy keveset(a szárny is megsérült). www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo46.jpg www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo93.jpg | |||||
Rumcájsz | Adatlap | 390612 | 2007. augusztus 8. 16:43 | ![]() | |
Az előzmányek sora se semmi, ui. mikor javitásra kirepült a gép 1990-ben, akkor még a Szovjetúnióba ment, és mivel három évig húzódtak a munkák, a Szu megszünt,Oroszország- ból jött haza 1993-ban' A három év is gyanúsan hosszú, lehet, hogy alkatrész vagy egyéb gondok is felmerültek /pl. ki fog fizetni az új felállásban, hiszen a Szu hatalmas pénzekkel tartozott nekünk, a 23-ast viszont ugye már Oroszország javitotta és adta vissza/. Az is lehet, hogy javitás vagy berepülés közben sérült,és fődarabot kellett cserélni, ami kissé időigényes /nem a csere, hanem a beszerzés, no meg újra csak az, hogy ki fizeti a számlát/, szóval kissé homályos és titokzatos a no.11-es MiG-23MF életének ez a szakasza. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390611 | 2007. augusztus 8. 16:07 | ![]() | |
:-))) Ennél részletesebben csak az tudja, aki ott volt. :-) A lényeg az, hogy nem a megbeszélt időben hozták vissza a masinát és így senki sem tudta, ki az és mit akar. Pláne, hogy ne bajlódott olyan dolgokkal, mint légifolyosó, meg földi irányítás. Belőtte magának az irányt és huss. Valahol Pest felett érték utol rádión a srácot, hogy ugyanmár, te ki vagy öcsém? :-D Aztán gyorsan ledobta a gépet, kiszállt összepakolt, és elindult ki a vasútra. Se gép átadás-átvétel, se semmi. :-) Mondom, ez akkor már nyűg volt a Nagytestvérnek. És azt mondják, hogy az alkatrészek, meg a gépkönyv nem mindenhol fedte egymást, ebből gondolom, hogy akár valami "kentaurt" is kaphattunk vissza. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 390610 | 2007. augusztus 8. 16:00 | ![]() | |
nagyjából körvonalazódik a kép, de lehetne részletesebben ezt az anekdotát...? | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390609 | 2007. augusztus 8. 15:55 | ![]() | |
Na akkor ezzel kevertem. A múltkor anekdotáztak az "öregek" és előkerült a sztori és feltételezem e kettőt mostam össze. :-) Mindenesetre elképzeltem, ahogy a SZU-ból légvonalban, teljes rádiócsendben suhanó masina miatt idegbeteg lett az egész, még működő VSZ légvédelem. :-) Majd a földi személyzet, aki a leszállás után kiérve a géphez, már csak a pilóta hűlt helyét találta, aki létra meg minden nélkül kikászálódott, otthagyott csapot-papot. Aztán a kapusok arcát, amikor a ruszki tornacípőben, farmerben, bőrkabátban, hanyagul hátradobott pilótatáskával angolosan távozik a kapun és elsétál, hogy elérje a vonatát hazafelé. :-))) | |||||
levi | Adatlap | 390608 | 2007. augusztus 8. 15:49 | ![]() | |
levi | Adatlap | 390607 | 2007. augusztus 8. 15:35 | ![]() | |
A 20-as UB-t kaptuk orosz készletből a lezuhant 14-es, 16-os pótlására. Lásd www.plasticwings.hu, ott találsz képet, amin megpróbáltam láthatóvá tenni a Rettegett Iván feliratot. A 11-es valóban a Szuban nagyjavították, míg a többit Bulgáriában. Egyébként ember legyen a talpán aki kiigazodik, hogy az oroszok éppen hogyan nevezik a gépeik alváltozatát. Üdv. Levi | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390606 | 2007. augusztus 8. 15:18 | ![]() | |
Bakker mondotok valamit... :-) Elbizonytalanodtam. Na ezt napoljuk el és rápontosítok...addig is a tévedés jogát fenntartom :-))) | |||||
notarius | Adatlap | 390605 | 2007. augusztus 8. 15:03 | ![]() | |
Én is UB-ről tudok, és bolgár nagyjavításról. | |||||
Tophatters | Adatlap | 390604 | 2007. augusztus 8. 14:36 | ![]() | |
Én eddíg úgy tudtam hogy a 20-as UB-t hívták Rettegett Ivánnak, de lehet hogy rosszul tudtam. | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390603 | 2007. augusztus 8. 14:03 | ![]() | |
Azért,valamelyest igaza lehet ám Sainznak, mivel, ha jók az információim, akkor ez a 23-as volt az utolsó, amit a szovjet kivonulás előtt még az ukránoknál (?) nagyjavítottak (ezért is hívják Rettegett Ivánnak...). És állítólag más szériából kapott törzshátsórészt, vagy más nagyobb fődarabot a javítás során. Lehet, hogy ennyiben tényleg különbözik a többitől. De valaki okosabb, majd úgyis kijavít, ha nem így lenne. Mindenesetre úgy hallottam, elég kalandos úton került vissza hozzánk a rendszerváltozás kellős közepén, amikor már a kivonuló oroszoknak a hátuk közepére se kellett az ezzel járó nyűg. | |||||
levi | Adatlap | 390601 | 2007. augusztus 8. 12:55 | ![]() | |
O39O217171 10 O39O217172 11 O39O217173 12 Logikai útun közelítsünk :). Ha a 10 és a 12-es MF, akkor vajon a közte gyártott gép milyen lehet :)? | |||||
SSgt.Chris | Adatlap | 390600 | 2007. augusztus 8. 11:44 | ![]() | |
Rumcájsz | Adatlap | 390599 | 2007. augusztus 8. 11:41 | ![]() | |
Ránézésre, vagy csak fotó alapján nem dönthető el, mert az M és MF külsőre egyformák, csak nem túl jelentős, belső rendszerbeli eltérések vannak,tehát belső információ kellene a pontos tipusváltozat meghatározásához /konkrét, az adott gyári számú gépre vonatkozó dokumentáció/ | |||||
sainz | Adatlap | 390598 | 2007. augusztus 8. 09:54 | ![]() | |
A 11-es oldalszámu 23-asunk valójában MiG-23M ? | |||||
Cébés | Adatlap | 390597 | 2007. augusztus 3. 21:14 | ![]() | |
Ma délután Pápán jártam. A 83-as főút mellett megálltam egy percre hogy megemlékezzek a két fiatal pilótáról Katovics Balázs és Mizsei Mihály századosokról. 1995 szeptember 16.-án zuhantak itt le a 14-es oldalszámú MIG-23 UB gépükkel. A katasztófájuk előtt nem sokkal,láttam őket repülni. Nyugodjatok békében Cébés | |||||
vrauko | Adatlap | 390596 | 2007. július 6. 10:34 | ![]() | |
Oké. 1 csomó mindent már felcsináltam dévédére (nagy röpülők, bismark, helikopterek + ilyesmi) ha netán valakit érdekel csereberealapnak). | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390594 | 2007. július 5. 19:45 | ![]() | |
vrauko | Adatlap | 390593 | 2007. július 5. 11:31 | ![]() | |
Válasz Rumcájsz és Stefán és Miggyuri részire: Rumncájsz: újabb, részletesebb inspectio után tényleg ott az enyhe dudor a 27-es kerekinél, de úgy tűnik, le lehet szedni. Stefán+Miggyuri: tudok véháest közvetlenül dévédére átvenni, ha még akt uális. (1 darabig házon és hazán kívül voltam, azér' gyövök csak most.) | |||||
sainz | Adatlap | 390592 | 2007. június 28. 13:57 | ![]() | |
Sugármentesítés... Van itt valaki, aki még emlékszik hogyan ment a ki-beszállás, mentesítés, öltözés, vetközés ABV szennyezett kürnyezetben ? Ezeket a gyakorlatokat mindenki imádta, nem volt kányelmetlen bohóckodás...:)) Érdekes dioráma téma lehetne, éles Nukival a hasa alatt egy orosz 23-as, körülötte ilyen felszerelésben sürgölödö müszakiak + a mentesítö jármü. | |||||
Tophatters | Adatlap | 390591 | 2007. június 27. 15:16 | ![]() | |
Én MiG-23 témában pont ugyanígy gondolkodok, előbb-utóbb úgyis valaki kiad egy szép 48-ast. | |||||
salou | Adatlap | 390590 | 2007. június 27. 15:15 | ![]() | |
Hát igen... a 23-as egy örök talány marad makettileg! Trumpiék már igazán kézbe vehetnék az ügyet. Én azt hiszem megvárom a 48-ast, 32-est. Pedig engem aztán a legkevésbé sem érdekel hogy hány mm-el hosszabb vagy rövidebb a kelleténél, vagy hogy jók-e rajta a panelvonalak vagy sem, de ennek ellenére én nem állok neki. Pedig már én is gondolkodóba estem néhányszor. Belefeccölnék egy valag pénzt és egy "picinyke" munkát, és mire kész lennék vele, a Trumpi megcsinálja. Sajna ezekre az esetekre már volt nálam néhány példa. Úgyhogy fiatalabb barátaimnak ezt tanácsolom hogy még egy kis türelem ami szép Mig-23-ast terem. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390589 | 2007. június 27. 14:38 | ![]() | |
mcs, Hogy lásd, nem teljesen reménytelen makett, "némi" pluszmunkával egész pofás "csapkodószárnyút" lehet belőle varázsolni. Azért ezeken a képeken is látszik a lapos kabintető és a kicsi orrkúp (bár a kicsi orrkúpon festéssel lehet "csalni" egy kicsit).. T. www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/galeria/trojanowski/mig-23mf/index.html (türelem, mert elég lassan jön be az oldal...) | |||||
Akos | Adatlap | 390588 | 2007. június 26. 23:10 | ![]() | |
A Kazan csinált hozzá műgyanta szettet, de sajna nem lehet kapni. Hogy az alapmakett mennyire rossz: a feljavító tartalmazza a komplett kabint, függőleges vezérsíkot, futóaknákat, beömlőket, kerekeket, orrkúpot, függesztősíneket, rakétákat, antennákat és egy többnézeti rajzot a korrekt panelvonalakkal. Tibcsi! Eddig visszariadtam tőle, de egyszer nekiállok. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390587 | 2007. június 26. 20:54 | ![]() | |
mcs, Ez egy régi ESCI makett új matricákkal. Egy régi Modell és makett-ben kivesézték a hibáit. Ha azt a sok átalakítást, amit ott egy egész oldalon leírtak megcsinálná valaki, akkorjó nagyot szívna vele. :) Szerintem eléggé hasonlít a 23-asra, a legdurvább hibája a túl lapos kabintető. Ezen nehéz segíteni, mert új deklit kellene húzni. A kabinbelső is elég szegényes (értsd: tök üres), semmi köze a valósághoz. A katapultülésnek sem. :) A szárnytő alatti pilon nem ahhoz a rakétához való, amit adtak a dobozban. Ha felhasználod a pilont, akkor R-3 rakétát tegyél rá, vagy maradék Sidewindert. :) De ha csak egy bazinagy MiG-23-as kell a polcra, arra tökéletes! :-) Egyetlen előnye, hogy van benne magyar matrica. És gyakorlatilag az egyetlen versenyző a piacon... Itt megnézheted: www.modellversium.de/kit/artikel.php http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1377&origin=sparte T. | |||||
mcs | Adatlap | 390586 | 2007. június 26. 19:42 | ![]() | |
Tisztelt Uraim! Érdeklődni szeretnék, hogy milyen az Italeri 1/48-as MiG-23-a? Mennyire éri/nem megvenni, csinálni belőle jóféle magyar gépet? Vagy inkább hagyjam és van tőle jobb? Köszönettel:mcs | |||||
Stefan | Adatlap | 390585 | 2007. június 26. 12:25 | ![]() | |
Nem sürgős, de inkább írtam mailt, hogy ne a "mostohán bánt csapkodó szárnyút" terheljük :) | |||||
Bombraider | Adatlap | 390584 | 2007. június 26. 12:25 | ![]() | |
Fiúk! Valahogyan digitalizálni kéne pedig... 1) Nekem VHS-en sincs már meg sajna:) 2) VHS is egy idő után "elromlik"... Nincs ismerősötök aki megtudná csinálni?:) üdv:bomb | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390583 | 2007. június 26. 12:12 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 390582 | 2007. június 26. 11:07 | ![]() | |
nem színes. :-DDD Fekete-fehér, de színes TV-ről fényképeztem teefonnal. Úgy látszik, a NOKIA csodákra képes! :-))) Sajnos nem tudok másolni, mert csak egy db videóm van. Bedigizni sem tudom, kártya híján... A negyedik résznek amyúgy sem fért rá a vége, valamennyi lemaradt. :( | |||||
Stefan | Adatlap | 390581 | 2007. június 26. 09:11 | ![]() | |
Tibcsi, Miggyuri! Tud is valamelyikőtök másolni VHS-ről (akár VHS-re is)? | |||||
Stefan | Adatlap | 390580 | 2007. június 26. 09:05 | ![]() | |
Nem mondod, hogy ráadásul neked színes?!? :o | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390579 | 2007. június 26. 00:30 | ![]() | |
A negyedik kep olyan mintha szines lenne. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390578 | 2007. június 25. 19:54 | ![]() | |
Nincs, de én is vadászok rá. VHS-en van meg... :( | |||||
Bombraider | Adatlap | 390577 | 2007. június 25. 19:49 | ![]() | |
Szia! Neked megvan digitálisan az Őrjárat az égen?:) üdv:bomb | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390576 | 2007. június 25. 19:47 | ![]() | |
De van! Telefonnal fényképeztem videóról... úgyhogy olyan, amilyen. De valószínűleg az első képek a neten afilmből. :) | |||||
Daala | Adatlap | 390574 | 2007. június 25. 17:16 | ![]() | |
Stefan! Őrjárat az égen! De az a Balázsovits vagy a Huszti volt? Daala | |||||
Stefan | Adatlap | 390570 | 2007. június 25. 14:07 | ![]() | |
Akkor most egy beugrató kérdés: Létai hadnagyról nincs képetek? :) | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 390569 | 2007. június 24. 08:41 | ![]() | |
Jó kép, nem túl gyakori :) | |||||
sainz | Adatlap | 390568 | 2007. június 23. 16:58 | ![]() | |
Szűken fordult és a felázott talajra gurulva megsüllyedt, a beton széle alulról megütötte a futószárat és ezér rogyott meg. | |||||
sainz | Adatlap | 390567 | 2007. június 23. 16:49 | ![]() | |
A nálunk üzemeltetett 23-asok futóművével volt bármi probléma ? Sok pletyka kering az angol nyelvű netes forumokon arról, hogy gyenge konstrukciójú a futóműve a típusnak, és alkalmatlan a füves repterekről üzemeltetésre. A sármelléki MiG-23M-ek a 80-as évek közepéig rendszeresen jártak Tapolcára(igaz, az ottani leszállómező egy igen szilárd, murvás-füves kötött talaj). | |||||
sib | Adatlap | 390566 | 2007. június 23. 16:49 | ![]() | |
nekem igen, csak 1 OFF jutott róla eszembe azt meg nem akartam írni. egyébként mi történt vele? | |||||
sainz | Adatlap | 390565 | 2007. június 23. 16:44 | ![]() | |
Nnnoo...senkinek nem tetszik a fotó ?...:)) | |||||
sainz | Adatlap | 390564 | 2007. június 23. 00:39 | ![]() | |
Daru | Adatlap | 390563 | 2007. június 22. 09:09 | ![]() | |
Hello Sainz! Most így hirtelen csak Bakó Ferenc ezds Úr az ismerős: (egyenruhás, sapkában)A képen a pilóták színe ,java látható. Ex Pápa. (1982-83) Győrben lakom.Vagyunk "sztrelbások" páran. Én is próbálok fényképeket szereni a kiszolgáló állományról. Felhők felett kék az ég! | |||||
sainz | Adatlap | 390562 | 2007. június 21. 19:40 | ![]() | |
Üdv Daru ! Van egy halom fotóm rólatok Asztrahanyból 1982-ből(orosz fotós készítette a képeket): Tudsz segíteni a nevekkel ? Horváth Miklós, Cseporán Mihály...sarokban Lőrincz "Dinnye"...és a jobb szélen álló alak talán Iváncsik Gabor ? Szombati Róbert, ex-taszári(89-90) sorkatona vagyok sainz10@gmail.com 06 20 336 0577 | |||||
Daru | Adatlap | 390561 | 2007. június 21. 13:27 | ![]() | |
Örülöki ,hogy rátok találtam.Sztrelba 82 részvevője voltam ,Pápáról.Sok sikert! Üdv: Daru | |||||
sainz | Adatlap | 390560 | 2007. június 21. 00:05 | ![]() | |
MiG-23BN a Szovjet Légierőben: (kevés ilyen fotó van, de azért akad) airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-27/index.htm |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |