/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
SSgt.Chris 390615 2007. augusztus 9. 18:45
Válasz erre
No, köszönöm én is. Mostmár összeállt a legendárium. :-) Így ha kérdeznek, már fogom tudni végig a sztorit. Üdv!!! Chris
Rumcájsz 390614 2007. augusztus 9. 17:44
Válasz erre
Gratula, én őszintén attól tartottam, hogy a homály sose oszlik fel, és a titok örökre titok marad, köszi az infót

Rumcájsz
sainz 390613 2007. augusztus 9. 17:17
Válasz erre
No...kicsit utánajártam a dolognak az(volt) üzemeltetőknél:

Soproni Károly alatt leszállás közben(előtt) kigyulladt ez a gép, és rendesen kiágett a törzshátsórész.
A sármelléki 5.gv.iap-tól kaptunk hozzá egy 23M törzshátsórészt.
(ezt az oldalkormányról és még pár apróságról meg lehet különböztetni az MF-től, ezen indult be nálam az agyalás).
Ez felkerült a gépre(a mai napig ez van rajta), de nem lett tuti minden, így került ki a Szu-ba, akik röpke 3 év alatt helyrepofozták.
Hazafelé jövet az ukránoknál volt egy szép kövér futórobbanás a leszálláskor, így ők is melóztak rajta egy keveset(a szárny is megsérült).
www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo46.jpg www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFINDETAILHuAFIDNo11/photos/photo93.jpg
Rumcájsz 390612 2007. augusztus 8. 16:43
Válasz erre
Az előzmányek sora se semmi, ui. mikor javitásra kirepült a gép 1990-ben, akkor még a Szovjetúnióba ment, és mivel három évig húzódtak a munkák, a Szu megszünt,Oroszország- ból jött haza 1993-ban' A három év is gyanúsan hosszú, lehet, hogy alkatrész vagy egyéb gondok is felmerültek /pl. ki fog fizetni az új felállásban, hiszen a Szu hatalmas pénzekkel tartozott nekünk, a 23-ast viszont ugye már Oroszország javitotta és adta vissza/. Az is lehet, hogy javitás vagy berepülés közben sérült,és fődarabot kellett cserélni, ami kissé időigényes /nem a csere, hanem a beszerzés, no meg újra csak az, hogy ki fizeti a számlát/, szóval kissé homályos és titokzatos a no.11-es MiG-23MF életének ez a szakasza.
SSgt.Chris 390611 2007. augusztus 8. 16:07
Válasz erre
:-))) Ennél részletesebben csak az tudja, aki ott volt. :-) A lényeg az, hogy nem a megbeszélt időben hozták vissza a masinát és így senki sem tudta, ki az és mit akar. Pláne, hogy ne bajlódott olyan dolgokkal, mint légifolyosó, meg földi irányítás. Belőtte magának az irányt és huss. Valahol Pest felett érték utol rádión a srácot, hogy ugyanmár, te ki vagy öcsém? :-D Aztán gyorsan ledobta a gépet, kiszállt összepakolt, és elindult ki a vasútra. Se gép átadás-átvétel, se semmi. :-) Mondom, ez akkor már nyűg volt a Nagytestvérnek. És azt mondják, hogy az alkatrészek, meg a gépkönyv nem mindenhol fedte egymást, ebből gondolom, hogy akár valami "kentaurt" is kaphattunk vissza.
Toth_Gabor 390610 2007. augusztus 8. 16:00
Válasz erre
nagyjából körvonalazódik a kép, de lehetne részletesebben ezt az anekdotát...?
SSgt.Chris 390609 2007. augusztus 8. 15:55
Válasz erre
Na akkor ezzel kevertem. A múltkor anekdotáztak az "öregek" és előkerült a sztori és feltételezem e kettőt mostam össze. :-) Mindenesetre elképzeltem, ahogy a SZU-ból légvonalban, teljes rádiócsendben suhanó masina miatt idegbeteg lett az egész, még működő VSZ légvédelem. :-) Majd a földi személyzet, aki a leszállás után kiérve a géphez, már csak a pilóta hűlt helyét találta, aki létra meg minden nélkül kikászálódott, otthagyott csapot-papot. Aztán a kapusok arcát, amikor a ruszki tornacípőben, farmerben, bőrkabátban, hanyagul hátradobott pilótatáskával angolosan távozik a kapun és elsétál, hogy elérje a vonatát hazafelé. :-)))
levi 390608 2007. augusztus 8. 15:49
Válasz erre
levi 390607 2007. augusztus 8. 15:35
Válasz erre
A 20-as UB-t kaptuk orosz készletből a lezuhant 14-es, 16-os pótlására. Lásd www.plasticwings.hu, ott találsz képet, amin megpróbáltam láthatóvá tenni a Rettegett Iván feliratot. A 11-es valóban a Szuban nagyjavították, míg a többit Bulgáriában.

Egyébként ember legyen a talpán aki kiigazodik, hogy az oroszok éppen hogyan nevezik a gépeik alváltozatát.

Üdv.
Levi
SSgt.Chris 390606 2007. augusztus 8. 15:18
Válasz erre
Bakker mondotok valamit... :-) Elbizonytalanodtam. Na ezt napoljuk el és rápontosítok...addig is a tévedés jogát fenntartom :-)))
notarius 390605 2007. augusztus 8. 15:03
Válasz erre
Én is UB-ről tudok, és bolgár nagyjavításról.
Tophatters 390604 2007. augusztus 8. 14:36
Válasz erre
Én eddíg úgy tudtam hogy a 20-as UB-t hívták Rettegett Ivánnak, de lehet hogy rosszul tudtam.
SSgt.Chris 390603 2007. augusztus 8. 14:03
Válasz erre
Azért,valamelyest igaza lehet ám Sainznak, mivel, ha jók az információim, akkor ez a 23-as volt az utolsó, amit a szovjet kivonulás előtt még az ukránoknál (?) nagyjavítottak (ezért is hívják Rettegett Ivánnak...).
És állítólag más szériából kapott törzshátsórészt, vagy más nagyobb fődarabot a javítás során. Lehet, hogy ennyiben tényleg különbözik a többitől. De valaki okosabb, majd úgyis kijavít, ha nem így lenne. Mindenesetre úgy hallottam, elég kalandos úton került vissza hozzánk a rendszerváltozás kellős közepén, amikor már a kivonuló oroszoknak a hátuk közepére se kellett az ezzel járó nyűg.
levi 390601 2007. augusztus 8. 12:55
Válasz erre
O39O217171 10
O39O217172 11
O39O217173 12

Logikai útun közelítsünk :). Ha a 10 és a 12-es MF, akkor vajon a közte gyártott gép milyen lehet :)?
SSgt.Chris 390600 2007. augusztus 8. 11:44
Válasz erre
11-es
11-es

Azért linkelek egy fotót :-)
Rumcájsz 390599 2007. augusztus 8. 11:41
Válasz erre
Ránézésre, vagy csak fotó alapján nem dönthető el, mert az M és MF külsőre egyformák, csak nem túl jelentős, belső rendszerbeli eltérések vannak,tehát belső információ kellene a pontos tipusváltozat meghatározásához /konkrét, az adott gyári számú gépre vonatkozó dokumentáció/
sainz 390598 2007. augusztus 8. 09:54
Válasz erre
A 11-es oldalszámu 23-asunk valójában MiG-23M ?
Cébés 390597 2007. augusztus 3. 21:14
Válasz erre
Katovics B Mizsei M
Katovics B Mizsei M

Ma délután Pápán jártam.
A 83-as főút mellett megálltam egy percre hogy megemlékezzek a két fiatal pilótáról Katovics Balázs és Mizsei Mihály századosokról.
1995 szeptember 16.-án zuhantak itt le a 14-es oldalszámú MIG-23 UB gépükkel.
A katasztófájuk előtt nem sokkal,láttam őket repülni.

Nyugodjatok békében

Cébés
vrauko 390596 2007. július 6. 10:34
Válasz erre
Oké. 1 csomó mindent már felcsináltam dévédére (nagy röpülők, bismark, helikopterek + ilyesmi) ha netán valakit érdekel csereberealapnak).
Miggyuri 390594 2007. július 5. 19:45
Válasz erre
Lassan megoldódik a dolog.De köszi!
Miggyuri
vrauko 390593 2007. július 5. 11:31
Válasz erre
Válasz Rumcájsz és Stefán és Miggyuri részire:
Rumncájsz: újabb, részletesebb inspectio után tényleg ott az enyhe dudor a 27-es kerekinél, de úgy tűnik, le lehet szedni.
Stefán+Miggyuri: tudok véháest közvetlenül dévédére átvenni, ha még akt uális. (1 darabig házon és hazán kívül voltam, azér' gyövök csak most.)
sainz 390592 2007. június 28. 13:57
Válasz erre
23_1206_resize
23_1206_resize

Sugármentesítés...

Van itt valaki, aki még emlékszik hogyan ment a ki-beszállás, mentesítés, öltözés, vetközés ABV szennyezett kürnyezetben ?
Ezeket a gyakorlatokat mindenki imádta, nem volt kányelmetlen bohóckodás...:))

Érdekes dioráma téma lehetne, éles Nukival a hasa alatt egy orosz 23-as, körülötte ilyen felszerelésben sürgölödö müszakiak + a mentesítö jármü.
Tophatters 390591 2007. június 27. 15:16
Válasz erre
Én MiG-23 témában pont ugyanígy gondolkodok, előbb-utóbb úgyis valaki kiad egy szép 48-ast.
salou 390590 2007. június 27. 15:15
Válasz erre
Hát igen... a 23-as egy örök talány marad makettileg! Trumpiék már igazán kézbe vehetnék az ügyet. Én azt hiszem megvárom a 48-ast, 32-est. Pedig engem aztán a legkevésbé sem érdekel hogy hány mm-el hosszabb vagy rövidebb a kelleténél, vagy hogy jók-e rajta a panelvonalak vagy sem, de ennek ellenére én nem állok neki. Pedig már én is gondolkodóba estem néhányszor. Belefeccölnék egy valag pénzt és egy "picinyke" munkát, és mire kész lennék vele, a Trumpi megcsinálja. Sajna ezekre az esetekre már volt nálam néhány példa. Úgyhogy fiatalabb barátaimnak ezt tanácsolom hogy még egy kis türelem ami szép Mig-23-ast terem.
Tibcsi 390589 2007. június 27. 14:38
Válasz erre
mcs,

Hogy lásd, nem teljesen reménytelen makett, "némi" pluszmunkával egész pofás "csapkodószárnyút" lehet belőle varázsolni. Azért ezeken a képeken is látszik a lapos kabintető és a kicsi orrkúp (bár a kicsi orrkúpon festéssel lehet "csalni" egy kicsit)..

T.

www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/galeria/trojanowski/mig-23mf/index.html

(türelem, mert elég lassan jön be az oldal...)
Akos 390588 2007. június 26. 23:10
Válasz erre
A Kazan csinált hozzá műgyanta szettet, de sajna nem lehet kapni.
Hogy az alapmakett mennyire rossz: a feljavító tartalmazza a komplett kabint, függőleges vezérsíkot, futóaknákat, beömlőket, kerekeket, orrkúpot, függesztősíneket, rakétákat, antennákat és egy többnézeti rajzot a korrekt panelvonalakkal.
Tibcsi!
Eddig visszariadtam tőle, de egyszer nekiállok.
Tibcsi 390587 2007. június 26. 20:54
Válasz erre
mcs,

Ez egy régi ESCI makett új matricákkal. Egy régi Modell és makett-ben kivesézték a hibáit. Ha azt a sok átalakítást, amit ott egy egész oldalon leírtak megcsinálná valaki, akkorjó nagyot szívna vele. :)

Szerintem eléggé hasonlít a 23-asra, a legdurvább hibája a túl lapos kabintető. Ezen nehéz segíteni, mert új deklit kellene húzni. A kabinbelső is elég szegényes (értsd: tök üres), semmi köze a valósághoz. A katapultülésnek sem. :) A szárnytő alatti pilon nem ahhoz a rakétához való, amit adtak a dobozban. Ha felhasználod a pilont, akkor R-3 rakétát tegyél rá, vagy maradék Sidewindert. :)

De ha csak egy bazinagy MiG-23-as kell a polcra, arra tökéletes! :-)

Egyetlen előnye, hogy van benne magyar matrica. És gyakorlatilag az egyetlen versenyző a piacon...

Itt megnézheted: www.modellversium.de/kit/artikel.php

http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1377&origin=sparte

T.
mcs 390586 2007. június 26. 19:42
Válasz erre
Tisztelt Uraim!
Érdeklődni szeretnék, hogy milyen az Italeri 1/48-as MiG-23-a?
Mennyire éri/nem megvenni, csinálni belőle jóféle magyar gépet?
Vagy inkább hagyjam és van tőle jobb?
Köszönettel:mcs
Stefan 390585 2007. június 26. 12:25
Válasz erre
Nem sürgős, de inkább írtam mailt, hogy ne a "mostohán bánt csapkodó szárnyút" terheljük :)
Bombraider 390584 2007. június 26. 12:25
Válasz erre
Fiúk!
Valahogyan digitalizálni kéne pedig...
1) Nekem VHS-en sincs már meg sajna:)
2) VHS is egy idő után "elromlik"...
Nincs ismerősötök aki megtudná csinálni?:)

üdv:bomb
Miggyuri 390583 2007. június 26. 12:12
Válasz erre
Stefan!
Mennyire sürgős?
Miggyuri
Tibcsi 390582 2007. június 26. 11:07
Válasz erre
nem színes. :-DDD Fekete-fehér, de színes TV-ről fényképeztem teefonnal. Úgy látszik, a NOKIA csodákra képes! :-)))

Sajnos nem tudok másolni, mert csak egy db videóm van. Bedigizni sem tudom, kártya híján... A negyedik résznek amyúgy sem fért rá a vége, valamennyi lemaradt. :(
Stefan 390581 2007. június 26. 09:11
Válasz erre
Tibcsi, Miggyuri!
Tud is valamelyikőtök másolni VHS-ről (akár VHS-re is)?
Stefan 390580 2007. június 26. 09:05
Válasz erre
Nem mondod, hogy ráadásul neked színes?!? :o
ronniefrown 390579 2007. június 26. 00:30
Válasz erre
A negyedik kep olyan mintha szines lenne.
Tibcsi 390578 2007. június 25. 19:54
Válasz erre
Nincs, de én is vadászok rá. VHS-en van meg... :(
Bombraider 390577 2007. június 25. 19:49
Válasz erre
Szia!
Neked megvan digitálisan az Őrjárat az égen?:)

üdv:bomb
Tibcsi 390576 2007. június 25. 19:47
Válasz erre
Gépátvétel
Gépátvétel
Hajózó napló aláírása
Hajózó napló aláírása
Start előtt
Start előtt
Repülés közben
Repülés közben
Koncentrálás
Koncentrálás

De van! Telefonnal fényképeztem videóról... úgyhogy olyan, amilyen. De valószínűleg az első képek a neten afilmből. :)
Daala 390574 2007. június 25. 17:16
Válasz erre
Stefan!
Őrjárat az égen! De az a Balázsovits vagy a Huszti volt?
Daala
Stefan 390570 2007. június 25. 14:07
Válasz erre
Akkor most egy beugrató kérdés:
Létai hadnagyról nincs képetek? :)
Sonka_papa 390569 2007. június 24. 08:41
Válasz erre
Jó kép, nem túl gyakori :)
sainz 390568 2007. június 23. 16:58
Válasz erre
Szűken fordult és a felázott talajra gurulva megsüllyedt, a beton széle alulról megütötte a futószárat és ezér rogyott meg.
sainz 390567 2007. június 23. 16:49
Válasz erre
A nálunk üzemeltetett 23-asok futóművével volt bármi probléma ?

Sok pletyka kering az angol nyelvű netes forumokon arról, hogy gyenge konstrukciójú a futóműve a típusnak, és alkalmatlan a füves repterekről üzemeltetésre.
A sármelléki MiG-23M-ek a 80-as évek közepéig rendszeresen jártak Tapolcára(igaz, az ottani leszállómező egy igen szilárd, murvás-füves kötött talaj).
sib 390566 2007. június 23. 16:49
Válasz erre
nekem igen, csak 1 OFF jutott róla eszembe azt meg nem akartam írni.
egyébként mi történt vele?
sainz 390565 2007. június 23. 16:44
Válasz erre
Nnnoo...senkinek nem tetszik a fotó ?...:))
sainz 390564 2007. június 23. 00:39
Válasz erre
67_2_12_resize
67_2_12_resize

Daru 390563 2007. június 22. 09:09
Válasz erre
Hello Sainz!
Most így hirtelen csak Bakó Ferenc ezds Úr az ismerős: (egyenruhás, sapkában)A képen a pilóták színe ,java látható.
Ex Pápa. (1982-83) Győrben lakom.Vagyunk "sztrelbások" páran. Én is próbálok fényképeket szereni a kiszolgáló állományról.
Felhők felett kék az ég!
sainz 390562 2007. június 21. 19:40
Válasz erre
82
82

Üdv Daru !

Van egy halom fotóm rólatok Asztrahanyból 1982-ből(orosz fotós készítette a képeket):

Tudsz segíteni a nevekkel ?

Horváth Miklós, Cseporán Mihály...sarokban Lőrincz "Dinnye"...és a jobb szélen álló alak talán Iváncsik Gabor ?

Szombati Róbert, ex-taszári(89-90) sorkatona vagyok

sainz10@gmail.com 06 20 336 0577
Daru 390561 2007. június 21. 13:27
Válasz erre
Örülöki ,hogy rátok találtam.Sztrelba 82 részvevője voltam ,Pápáról.Sok sikert!
Üdv: Daru
sainz 390560 2007. június 21. 00:05
Válasz erre
34
34

MiG-23BN a Szovjet Légierőben:
(kevés ilyen fotó van, de azért akad)

airforce.ru/photogallery/tsvetkov/mig-27/index.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.