<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |
boriszjelszint | Adatlap | 390500 | 2007. május 8. 10:57 | ![]() | |
nekik könyű, tele vannak/voltak olajjal Előzmény: (390498) sainz 2007. május 8. 10:45 | |||||
sainz | Adatlap | 390499 | 2007. május 8. 10:51 | ![]() | |
Az egyiptomi Qadri al-Hamid dandártábornok így emlékszik erre az időszakra: "A háborút követően elkezdtük az intenzív kismagasságú repülőkiképzést. Tudtuk hogyan készüljünk fel az eljövendő harcra. Csak július folyamán több mint ötven órát repültem és hat hetet töltöttem a reptéren egyhuzamban, szabadnap nélkül. Légi fedezetet adtunk a szovjet utánpótlás kirakásához a kikötőkben és reptereken, evvel párhuzamosan pedig kemény kiképzőrepülés folyt. Hihetetlen nyomás alatt álltunk mind az ellenség, mind pedig saját parancsnokaink által, de ezen erőfeszítések drámaian fokozták pilótáink harckészségét.” | |||||
sainz | Adatlap | 390498 | 2007. május 8. 10:45 | ![]() | |
Ez is egyike a tévhiteknek, amiért jórészt a Top-Gun, Aranysas a "ludas"... Levelezek több orosz oktatóval is, akik Lugovoye-ban,Krasznodárban,Kusovkán repültek a 70-80-as években. Mindannyian kifejezetten tolakodtak azért, hogy egyiptomi,szír pilótákat oktassanak. Lugovoyeban 1973-77 közt a szír,iraki,egyiptomi pilóták többsége egyetlen MiG-23UB felszállás után "elmehetett" egyedül a MiG-23MS -23BN harci változatokkal ! Többségük a harmincas éveik elejét taposta, hatalmas rutinnal a MiG-21-en és Su-7-en. Pl. Egyiptomban 2200 repóra volt a 23-as tanfolyam előfeltétele! A rekorder egy szír őrnagy, aki 34 évesen 3700 órával rendelkezett, ebből több mint 3400 MiG-21-esen ! A szír, egyiptomi, iraki pilóták jórésze, akik ebben az időszakban a 23-asra kerültek(73-tól, ne feledjük, 5 évvel korábban kaptak 23-ast mint mi magyarok és a VSZ országok többsége) , még az a generáció, akik britt repülőakadémián szereztek képzést, művelt családokból származtak, tanult emberek voltak..és túlélték 67-et és 73-at... (Egyiptomban a mai napig repülik a 21-est, 4 pilótájuk van, aki több mint 10000 órát töltött a Fishbed kabinjában !) Ezek olyan számok, amikről nyugdíjas magyar vadászpilótáink SAJNOS csak álmodhatnak, pedig ezekben az években még nálunk is rendesen gyalulták az eget... A problémák főként a kezdő vietnámi és olyan afrikai, arab országokból érkező, szintén alapképzésre küldött növendékekkel voltak, ahol ténylegesen a "kunyhóból" válogatták össze az egészséges srácokat(egy részük rádiót is a Szu-ban látott először), vagy a poltikai átrendeződés, tisztogatás után nem kaptak lehetőséget az előképzett "régiek".. Csak egy kis adalék, hogy odalent délen mennyire nem spóroltak a keróval: A 67-es háború után közvetlenül, Egyiptom rengeteg használt(de még nagy üzemidő tartalékkal rendelkező) Mig-21PFM-et kapott NDK-ban települt Szovjet ezredektől. Az egyik szállító An-12-es futóműsérülés miatt 3 hetet vesztegelt Kutamiah repterén, és mire megjavították, már vihette is nagyjavításra a két 21-est amit hozott, pedig mindkettőben több mint 200 óra volt még a következő revízióig... A szovjetek négy Mi-6-ost üzemeltettek Szíriában és Egyiptomban, elegendő javítóbrigáddal az éjjel-nappali folyamatos hajtóműcserékhez, de amikor az MF-ek is beérkeztek, további négyet beüzemeltek erre a feladatra, és igy is alig győzték a melót.. Nagyüzemben ment a kismagasságú kiképzés, ami "ette" a gépeket ... | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390496 | 2007. május 8. 04:40 | ![]() | |
Igen s után otthon a bőséges repórákkal be is hozták az előnyünket. Ez volt a folytatás. Miggyuri | |||||
ronniefrown | Adatlap | 390495 | 2007. május 8. 00:05 | ![]() | |
Egy regi top gun-bol annyira emlekszem, hogy a magyarok kb 10 ora utan mar elmentek egyedul a tipussal. Az araboknak ugyanehhez 100 ora kellett. De ezt bizonyara ti is olvastatok. | |||||
sainz | Adatlap | 390494 | 2007. május 7. 20:12 | ![]() | |
Lugovaya a cirill betük nem jelennek meg...o(( | |||||
sainz | Adatlap | 390493 | 2007. május 7. 20:11 | ![]() | |
Луговая - itt voltak MiG-23 átképzésen a magyar pilóták 1979-ben Jónéhány cikk iródott már a 23-assal kapcsolatban,balesetek,lövészetek...de az átképzésről nem sokat lehet fellelni(legfeljebb közvetlenül a pilótáktól). Könnyen ment ? Mennyi órát repültek? Mivel lőttek élesben? Mennyire volt lenyügöző elsőre az uj gép? MiG-23S -23B -23BN is üzemelt ott abban az idöben...esetleg fotó a gépekröl? Arabok,kubaiak,irakiak,etiópok repültek akkor ugyanitt...Rengeteg sztori lehet... Ha valakinél vannak innen porosodó infók, sztorik, kéek...Eló velük...o)) | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390492 | 2007. május 7. 14:11 | ![]() | |
Kori! Erről a századjelvényről kéne nekem még infó, meg ha van még fotó. Miggyuri | |||||
sainz | Adatlap | 390491 | 2007. május 6. 20:34 | ![]() | |
kori | Adatlap | 390490 | 2007. április 27. 10:49 | ![]() | |
makettinfo.hu/upload/200704/422_63562_1.JPG Miggyuri, ezt neked küldöm, azt hiszem ezt keresed, most akadtam rá. | |||||
FISHBED | Adatlap | 390489 | 2007. április 22. 12:16 | ![]() | |
jó napot, jó repülőidőt kívánok mindenkinek. Mint a nickemből is következtethető, a 21-es a szívem csücske! A sorok között böngészve feltűnt a 2000 aug. 24-ét , illetve a hivatalos utolsó felszállásokat követő idő körüli bizonytalanság. Tehát az utolsó felszállást az 5531 oldalszámú - parancsnoki - BISz-szel Lanecker Józef ezredes úr hajtotta végre 2000 augustus 31-én 14.05-kor startolva, és 14.21-kori leszállással. Ezután már 21-es semilyen feladattal nem hagyta el a pápai betont. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 390488 | 2007. április 20. 15:46 | ![]() | |
Vót egy rakat, aztán inkább előtték. Az nem lehet? | |||||
sainz | Adatlap | 390487 | 2007. április 19. 22:25 | ![]() | |
Szovjeteknél lőttek harcirész nélküli levegú-levegú rakétára is, még MiG-21F-13-al is. Az egyik gép inditott, a másik lelútte, aztán forditva.. De az RS-2US célja még mindig talány. Egy halom fotóm van lengyel lövészetekről éles RS-2US-el felpakolt magyar MF-ekről, de az ismerőseim közül pont akkor nem volt kint senki... talán itt akad majd vki aki tudja... | |||||
Repvez | Adatlap | 390486 | 2007. április 19. 20:42 | ![]() | |
Azzal kezdtem de nem találtam semmit sem náluk.1/48-as méretben.Probáltam olyan gépeket is vadászni ami még alkalmazta ezt a sint,de ha jol tudom az APU-23D-t azt csak a mig 23-as használta a dupla r60-as inditosint talán még a 21-es is. | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 390485 | 2007. április 19. 19:59 | ![]() | |
kori | Adatlap | 390484 | 2007. április 19. 19:59 | ![]() | |
Szóval 81-ben századszintű lövészet volt Asztrahányban, 82-ben ugyanitt a Sztrelba-82 légvédelmi és együttműködési gyakorlat. Lengyeleknél mindíg csak világítóbombára lőttek, szovjeteknél csak LA-17 robotrepülőgépre. | |||||
Repvez | Adatlap | 390483 | 2007. április 19. 09:14 | ![]() | |
tudja valaki hogy APU-23D és P-62-2M inditosineket lehet találni valamelyik gyárto készletében.Fegyver kiegészitoben ,mügyantában stb..? Egy kolégának kellene nyugdijas szuvenirt készit és amit az italeri dobozba adtak az nem hasonlit arra amiket a mi gépeinken használtak. | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390482 | 2007. április 19. 08:04 | ![]() | |
Többször olvastam már az RS-2us korlátairól és képességeiről,úgyhogy nem csodálnám ha nem is lenne egyáltalán légi győzelme. Asszem nem ez a legsikerültebb rakéta.Vagy a kor általános szintjén állt amikor megalkották és mi használtuk túl sokáig? | |||||
kori | Adatlap | 390481 | 2007. április 18. 21:58 | ![]() | |
Tudomásom szerint nem ismert sehol a világon, hogy RS-2US-el értek volna el légi győzelmet valaha is, éles helyzetben... | |||||
sainz | Adatlap | 390480 | 2007. április 18. 14:32 | ![]() | |
az MF-ek... Ez a fotó(részlet) egy lengyel lövészeten készült. Egyébként is ritkaság, 3 póttank+éles RS-2US leszálláskor fotózva. Ha minden igaz, így repültek ki a kemétiek. Nagyon érdekelne, mire lőttek evvel a rakétával. Olyan is volt lengyel lövészeten, hogy az RS-2US rakétamotorja beindult, de nem ment el a rakéta a pilonról. Amíg ki nem égett, komoly birkózás volt a gépet fenntartani, aztán sikeresen leszállt a döglött malaccal a pilóta... | |||||
kori | Adatlap | 390479 | 2007. április 17. 23:55 | ![]() | |
Tudtommal világítóbombára lőttek Lengyelországban. De a magyar bis-eken már nem volt rendszeresítve az RS-2USz. | |||||
sainz | Adatlap | 390478 | 2007. április 17. 20:01 | ![]() | |
Ha már erről beszélünk, mire lóttek RS-2US rakétával a 21-esek Lengyelországban? | |||||
sainz | Adatlap | 390477 | 2007. április 17. 19:58 | ![]() | |
Ezek a fotóim az airforce.ru-n 1982-ben készültek Asztrahanyban, akkor(is) vett részt a Sztrelban a MiG-23-as század. Az NDK gyakorlat érdekessége, hogy hajókat is bombáztak a magyar szuhojok, Iváncsik Gabi úgy telibeverte a kiselejtezett célponthajót, hogy az azonnal kettétört, mint a filmeken(fotó is van róla) | |||||
kori | Adatlap | 390476 | 2007. április 17. 16:39 | ![]() | |
Én annyit tudok, hogy 23-al 1981-ben asztrahányi lőtéren élesrakéta-lővészet, LA-7 Misleny-re, kiváló erdeménnyel. 1983-ban nádudvari lőtéren H-23-al, Hajmáskéren Sz-24 rakétával lőttek.Lengyelországban 86-90-93 -ban volt lövészet. Szu-22-vel 85-ben nádudvari lőtéren bombavetés, 86 lengyelországban R-13-al infrára és H-25ML-lel páncélosokra. 87-ben NDK nemzeti lőterén UB-32 valamint bombázás. | |||||
sainz | Adatlap | 390475 | 2007. április 15. 23:11 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 390474 | 2007. április 15. 23:09 | ![]() | |
forums.airforce.ru/showthread.php
forums.airforce.ru/showthread.php forums.airforce.ru/attachment.php forums.airforce.ru/attachment.php Magyar vonatkozású fotóim az airforce.ru-n | |||||
sainz | Adatlap | 390473 | 2007. április 15. 23:02 | ![]() | |
forums.airforce.ru/attachment.php 1978-ban egy szovjet MiG-23 század 1 hétig vendégeskedett Pápán. Tudja vki ennek az alakulatnak a számát, esetleg ismertek vkit aki akkoriban ott szolgált? | |||||
Tophatters | Adatlap | 390472 | 2007. április 15. 22:14 | ![]() | |
Nagyon köszönöm az adatokat! | |||||
kori | Adatlap | 390471 | 2007. április 15. 21:28 | ![]() | |
A MiG-21MF első hazai kiképzési repülése 1971. szeptember 2-án volt Pápán. Az összesített adatok szerint kb 70 ezer repórát repült, mintegy 110 ezer felszállással. A beérkezett 50 db gépből 8 veszteség volt(3 katasztrófa, 5 baleset). Az utolsó startot 1996. december 4-én a 4409-el Kristóf Tamás örnagy hajtotta végre. A MiG-23 első pápai felszállása UB-vel 1979. augusztus 25-én volt. A típust 44 fő rgv. repülte, MF-el 24635 felszállással, 16408 óra 52 percet, UB-val 8294 felszállással 4468 óra 12 percet repültek. Az utolsó felszállást MF-el(11) 1996.12.04-én Perjési Zoltán százados, UB-val (15) 1996.12.17-én időjárás-felderítésre Cseporán Mihály alezredes és Endrész János alezredes hajtották végre. A Szu-22 típus első repülése 1984 márciusában volt. A típuson 23 fő repült, 21884 felszállásból 16750 repórát teljesítve. Utolsó felszállás 1996. február 04-én volt, mikor Kovács László alezredes a 15-ös gépet Taszárról átrepülte Pápára. | |||||
sainz | Adatlap | 390469 | 2007. április 11. 23:01 | ![]() | |
Avdakovic Omer és Mendás Zeljko, két Jugoszláv nemzetiségú pilóta, akik nálunk kaptak 23-as átképzést. Mikor, miért? Van ennek vmi köze a Jugoszláviában rekedt iraki MiG-23ML-ekhez? Tudtok erröl részleteket? | |||||
Tophatters | Adatlap | 390468 | 2007. április 8. 19:57 | ![]() | |
Köszi! Nagyon örülnék a pontos időnek és oldalszámnak! :) Meg ha esetleg meg van, akkor az utolsó harci (MF) 23-as dátuma is érdekelne. Persze csak ha lehetséges. | |||||
kori | Adatlap | 390467 | 2007. április 8. 19:42 | ![]() | |
A MiG-21-esek repültek még 24.-e után egy darabig,de nagyon keveset. A 23-as meg 1996 December végén repült utoljára, 21 vagy 22-én, valamelyik UB(az egyik hajózó a Csepi volt), harci 23-as december elején. De majd utána tudok nézni.(pontos idő meg oldalszám szerint). Az hogy magyar MIG-21MF mikor repült utoljára jó kérdés..Üdv | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390466 | 2007. április 1. 20:34 | ![]() | |
Köszi a képeket! Érdekes kísérletek voltak.Vajon miért nem lett belőlük széria? | |||||
Tophatters | Adatlap | 390465 | 2007. április 1. 13:31 | ![]() | |
Az a variaszárnyú gép a Mirage G. Egyhajtóműves és valóban nagyon hasonlít a MiG-23-ra. ha jólt tudom 1967-ben készült el. Van még egy ilyen Mirage típus, a Mirage G8, az 1971-ben jelent meg. Ez a változat kéthajtóműves, alapjaiban a Mirage G-re hasonlít de nagyobb. (kicsit F-111 beütésű) | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390464 | 2007. április 1. 00:05 | ![]() | |
Egyik nap láttam egy képet egy varia szárnyú Mirage III prototípusról.Első ránézésre tiszta 23-as volt.Érdekes a hasonlóságuk.A Mirage szebb,de a 23-as olyan igazi orosz beleszeretek repülő. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 390463 | 2007. március 13. 12:52 | ![]() | |
Meg a Jaguar is... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390462 | 2007. március 13. 12:45 | ![]() | |
Esetleg a Mirage F1-nek is azért olyan csirkelábas a főfutója,mert "ő" is bőröndöl vele? | |||||
Csaba307 | Adatlap | 390461 | 2007. március 12. 13:32 | ![]() | |
SSgt.Chris | Adatlap | 390460 | 2007. március 12. 08:46 | ![]() | |
| |||||
Csaba307 | Adatlap | 390459 | 2007. március 12. 08:15 | ![]() | |
Migyuri! Köszönöm a meghívást!Érdekelne nagyon a dolog.Megbeszéljük még. | |||||
sainz | Adatlap | 390456 | 2007. március 11. 09:47 | ![]() | |
airforce.ru/history/modern/kolotukhin/index.htm
airforce.ru/history/modern/35iap/index.htm Ha mar szoba kerult a futomu, ket erdekes link, amiben az uzemeltetesi problemakrol is irnak: | |||||
sainz | Adatlap | 390455 | 2007. március 11. 09:38 | ![]() | |
Esetleg fotok Lugovajabol ? | |||||
sainz | Adatlap | 390454 | 2007. március 11. 09:37 | ![]() | |
A MiG-23 tipusatkepzes Lugovajaban volt a Szu-ban 1979-ben. 1969-es harci utasitas alapjan ment a kikepzes. A VSZ-ben utolsokent rendszeresitettuk a tipust...hmmm. Voltak feladatok, amiket MiG-23S ill. MiG-23MS tipuson repultek le a magyarok odakint. Van errol kozvetlen infoja pilotaktol vkinek ? A foldi szemelyzet hol kapott kikepzest ? | |||||
sainz | Adatlap | 390453 | 2007. március 11. 09:28 | ![]() | |
Tudtok reszleteket a H-23 raketa elesloveszeterol a MiG-23-al ? Ha jol tudom 1982-ben volt ilyen itthon vmelyik loteren( a Bakonyban v az oroszok altal hasznalt loteren az Alfoldon ?). Mennyire volt ez veszelyes gyakorlat a raketa hatotavolsaga miatt ? A Szu-22-esek egyszer lottek tudtommal Lengyelorszagban az elso elesloveszetukon, akkor is a tenger iranyaban, igen jo eredmennyel(meg talan 83-ban Krasznodarban a tipusatkepzesen). | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390452 | 2007. március 11. 08:31 | ![]() | |
persez=persze | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390451 | 2007. március 11. 08:31 | ![]() | |
Robidoki! Érdemes volna Pápán olyan állapotba hozni egy 23-as /persze, pénz, tudom én!/hogy adott esetben ezt a csodát és a szányak mozgatását be lehessen mutatni. persez, tudom, hogy ez jórészt pénz kérdése, de hátha van vmi értékőrző pályázat... Miggyuri | |||||
Robidoki | Adatlap | 390450 | 2007. március 11. 06:52 | ![]() | |
Pontosan így van! Valóban bőröndnyi a hely ahová becsomagolja!Ezt csak akkor értékeli egy ígazán műszaki ember,amikor futózzák a gépet(felemelve,nyomás alá helyezik,és így üzemeltetik az adott rendszert)csodálatos,fenomenális ,de leginkább a RUBIK-KOCKA-hoz hasonló elv.Aki egyszer dolgozott már OROSZ-technikával,az elfogult lessz de azért néha mégis előkerülnek azok a szitkok,átkok amitől a tervezők forognak a sírjukban.Ez manapság már nem fog lőfordulni. Banos Róbert (repipari archeológus)ex funker | |||||
NSVT | Adatlap | 390449 | 2007. március 11. 06:50 | ![]() | |
Én spec semelyik komolyabb szakirodalomban nem találtam erre még utalást sem. Ez vagy valami féle népi anekdóta, vagy az imperialista hatalamak a hidegháború idején ezzel nyugtatták a pilótáikat: kár a Floggerekre pazarolni a drága dollárért előállított rakétákat, mert csak felszállni tudnak leszálláskor meg úgy is összetörnek a bonyolult futóműveik miatt.:-) Dehát ez utóbbinak is elég kicsia a valószínűsége. Ígyhát szerintem maradt a népi anekdóta. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 390448 | 2007. március 11. 05:30 | ![]() | |
A 23-as katasztrófáihoz nem a futómű zseniálisan elkészített, bár leginkább a mákoskalács mákjának elrendezéséhez hasonló megoldása, vezetett. Csaba! Láttál már 23-as futóművet behajtogatva egy nagyobb bőröndnyi helyre? Eszméletlen! Ha jársz Pápán, nézd meg! Ha nem tudsz bejutni és ráérsz, megbeszéjük és nyáron egy csoporttal tervezzük, akkor velünk bejöhetsz. :) Persze, hozzáteszem, elfogult vagyok, szívem egyik csücske a 23-as. Nagyon egyet értek Robidoki utolsó mondatával. De egy tény, valóban bonyolulta megoldás. Miggyuri | |||||
Robidoki | Adatlap | 390447 | 2007. március 11. 05:13 | ![]() | |
Ezt én is hallottam,sőt azt is hogy ennek igazán sok valóságalapja nincs is!Meg kell nézni,mint ahogy a kolegáimmal mi is megnéztük,és rá kellet jönnünk hogy nem hiába kapot a tervezője LENIN-díjat.Bonyolult,de inkább elmés megoldások halmaza!Kár hogy nem azok süvöltenek az égen,hanem a G...nek, Robi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58. |