/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
boriszjelszint 390500 2007. május 8. 10:57
Válasz erre
nekik könyű, tele vannak/voltak olajjal
sainz 390499 2007. május 8. 10:51
Válasz erre
Az egyiptomi Qadri al-Hamid dandártábornok így emlékszik erre az időszakra:

"A háborút követően elkezdtük az intenzív kismagasságú repülőkiképzést. Tudtuk hogyan készüljünk fel az eljövendő harcra. Csak július folyamán több mint ötven órát repültem és hat hetet töltöttem a reptéren egyhuzamban, szabadnap nélkül. Légi fedezetet adtunk a szovjet utánpótlás kirakásához a kikötőkben és reptereken, evvel párhuzamosan pedig kemény kiképzőrepülés folyt. Hihetetlen nyomás alatt álltunk mind az ellenség, mind pedig saját parancsnokaink által, de ezen erőfeszítések drámaian fokozták pilótáink harckészségét.”
sainz 390498 2007. május 8. 10:45
Válasz erre
Ez is egyike a tévhiteknek, amiért jórészt a Top-Gun, Aranysas a "ludas"...

Levelezek több orosz oktatóval is, akik Lugovoye-ban,Krasznodárban,Kusovkán repültek a 70-80-as években.
Mindannyian kifejezetten tolakodtak azért, hogy egyiptomi,szír pilótákat oktassanak.
Lugovoyeban 1973-77 közt a szír,iraki,egyiptomi pilóták többsége egyetlen MiG-23UB felszállás után "elmehetett" egyedül a MiG-23MS -23BN harci változatokkal !
Többségük a harmincas éveik elejét taposta, hatalmas rutinnal a MiG-21-en és Su-7-en.
Pl. Egyiptomban 2200 repóra volt a 23-as tanfolyam előfeltétele!
A rekorder egy szír őrnagy, aki 34 évesen 3700 órával rendelkezett, ebből több mint 3400 MiG-21-esen !
A szír, egyiptomi, iraki pilóták jórésze, akik ebben az időszakban a 23-asra kerültek(73-tól, ne feledjük, 5 évvel korábban kaptak 23-ast mint mi magyarok és a VSZ országok többsége) , még az a generáció, akik britt repülőakadémián szereztek képzést, művelt családokból származtak, tanult emberek voltak..és túlélték 67-et és 73-at...
(Egyiptomban a mai napig repülik a 21-est, 4 pilótájuk van, aki több mint 10000 órát töltött a Fishbed kabinjában !)
Ezek olyan számok, amikről nyugdíjas magyar vadászpilótáink SAJNOS csak álmodhatnak, pedig ezekben az években még nálunk is rendesen gyalulták az eget...

A problémák főként a kezdő vietnámi és olyan afrikai, arab országokból érkező, szintén alapképzésre küldött növendékekkel voltak, ahol ténylegesen a "kunyhóból" válogatták össze az egészséges srácokat(egy részük rádiót is a Szu-ban látott először), vagy a poltikai átrendeződés, tisztogatás után nem kaptak lehetőséget az előképzett "régiek"..

Csak egy kis adalék, hogy odalent délen mennyire nem spóroltak a keróval:
A 67-es háború után közvetlenül, Egyiptom rengeteg használt(de még nagy üzemidő tartalékkal rendelkező) Mig-21PFM-et kapott NDK-ban települt Szovjet ezredektől.
Az egyik szállító An-12-es futóműsérülés miatt 3 hetet vesztegelt Kutamiah repterén, és mire megjavították, már vihette is nagyjavításra a két 21-est amit hozott, pedig mindkettőben több mint 200 óra volt még a következő revízióig...
A szovjetek négy Mi-6-ost üzemeltettek Szíriában és Egyiptomban, elegendő javítóbrigáddal az éjjel-nappali folyamatos hajtóműcserékhez, de amikor az MF-ek is beérkeztek, további négyet beüzemeltek erre a feladatra, és igy is alig győzték a melót..
Nagyüzemben ment a kismagasságú kiképzés, ami "ette" a gépeket ...
Miggyuri 390496 2007. május 8. 04:40
Válasz erre
Igen s után otthon a bőséges repórákkal be is hozták az előnyünket. Ez volt a folytatás.
Miggyuri
ronniefrown 390495 2007. május 8. 00:05
Válasz erre
Egy regi top gun-bol annyira emlekszem, hogy a magyarok kb 10 ora utan mar elmentek egyedul a tipussal. Az araboknak ugyanehhez 100 ora kellett. De ezt bizonyara ti is olvastatok.
sainz 390494 2007. május 7. 20:12
Válasz erre
Lugovaya

a cirill betük nem jelennek meg...o((
sainz 390493 2007. május 7. 20:11
Válasz erre
lug0124[1]
lug0124[1]

Луговая - itt voltak MiG-23 átképzésen a magyar pilóták 1979-ben

Jónéhány cikk iródott már a 23-assal kapcsolatban,balesetek,lövészetek...de az átképzésről nem sokat lehet fellelni(legfeljebb közvetlenül a pilótáktól).
Könnyen ment ?
Mennyi órát repültek?
Mivel lőttek élesben?
Mennyire volt lenyügöző elsőre az uj gép?
MiG-23S -23B -23BN is üzemelt ott abban az idöben...esetleg fotó a gépekröl?
Arabok,kubaiak,irakiak,etiópok repültek akkor ugyanitt...Rengeteg sztori lehet...

Ha valakinél vannak innen porosodó infók, sztorik, kéek...Eló velük...o))
Miggyuri 390492 2007. május 7. 14:11
Válasz erre
Kori!
Erről a századjelvényről kéne nekem még infó, meg ha van még fotó.
Miggyuri
sainz 390491 2007. május 6. 20:34
Válasz erre
low
low

fűnyiró...
kori 390490 2007. április 27. 10:49
Válasz erre
1
1

makettinfo.hu/upload/200704/422_63562_1.JPG

Miggyuri, ezt neked küldöm, azt hiszem ezt keresed, most akadtam rá.
FISHBED 390489 2007. április 22. 12:16
Válasz erre
jó napot, jó repülőidőt kívánok mindenkinek.

Mint a nickemből is következtethető, a 21-es a szívem csücske! A sorok között böngészve feltűnt a 2000 aug. 24-ét , illetve a hivatalos utolsó felszállásokat követő idő körüli bizonytalanság.

Tehát az utolsó felszállást az 5531 oldalszámú - parancsnoki - BISz-szel Lanecker Józef ezredes úr hajtotta végre 2000 augustus 31-én 14.05-kor startolva, és 14.21-kori leszállással. Ezután már 21-es semilyen feladattal nem hagyta el a pápai betont.
boriszjelszint 390488 2007. április 20. 15:46
Válasz erre
Vót egy rakat, aztán inkább előtték. Az nem lehet?
sainz 390487 2007. április 19. 22:25
Válasz erre
Szovjeteknél lőttek harcirész nélküli levegú-levegú rakétára is, még MiG-21F-13-al is.
Az egyik gép inditott, a másik lelútte, aztán forditva..

De az RS-2US célja még mindig talány.
Egy halom fotóm van lengyel lövészetekről éles RS-2US-el felpakolt magyar MF-ekről, de az ismerőseim közül pont akkor nem volt kint senki...
talán itt akad majd vki aki tudja...
Repvez 390486 2007. április 19. 20:42
Válasz erre
Azzal kezdtem de nem találtam semmit sem náluk.1/48-as méretben.Probáltam olyan gépeket is vadászni ami még alkalmazta ezt a sint,de ha jol tudom az APU-23D-t azt csak a mig 23-as használta a dupla r60-as inditosint talán még a 21-es is.
boriszjelszint 390485 2007. április 19. 19:59
Válasz erre
A keleti blokk árul ilyet. asszem pavla gyártja.
www.keletiblokk.com
kori 390484 2007. április 19. 19:59
Válasz erre
Szóval 81-ben századszintű lövészet volt Asztrahányban, 82-ben ugyanitt a Sztrelba-82 légvédelmi és együttműködési gyakorlat. Lengyeleknél mindíg csak világítóbombára lőttek, szovjeteknél csak LA-17 robotrepülőgépre.
Repvez 390483 2007. április 19. 09:14
Válasz erre
tudja valaki hogy APU-23D és P-62-2M inditosineket lehet találni valamelyik gyárto készletében.Fegyver kiegészitoben ,mügyantában stb..?
Egy kolégának kellene nyugdijas szuvenirt készit és amit az italeri dobozba adtak az nem hasonlit arra amiket a mi gépeinken használtak.
Csaba307 390482 2007. április 19. 08:04
Válasz erre
Többször olvastam már az RS-2us korlátairól és képességeiről,úgyhogy nem csodálnám ha nem is lenne egyáltalán légi győzelme.
Asszem nem ez a legsikerültebb rakéta.Vagy a kor általános szintjén állt amikor megalkották és mi használtuk túl sokáig?
kori 390481 2007. április 18. 21:58
Válasz erre
Tudomásom szerint nem ismert sehol a világon, hogy RS-2US-el értek volna el légi győzelmet valaha is, éles helyzetben...
sainz 390480 2007. április 18. 14:32
Válasz erre
4406_026_resize.JPG méret: 75 KB
kori!

az MF-ek...
Ez a fotó(részlet) egy lengyel lövészeten készült.
Egyébként is ritkaság, 3 póttank+éles RS-2US leszálláskor fotózva.
Ha minden igaz, így repültek ki a kemétiek.
Nagyon érdekelne, mire lőttek evvel a rakétával.
Olyan is volt lengyel lövészeten, hogy az RS-2US rakétamotorja beindult, de nem ment el a rakéta a pilonról.
Amíg ki nem égett, komoly birkózás volt a gépet fenntartani, aztán sikeresen leszállt a döglött malaccal a pilóta...
kori 390479 2007. április 17. 23:55
Válasz erre
Tudtommal világítóbombára lőttek Lengyelországban. De a magyar bis-eken már nem volt rendszeresítve az RS-2USz.
sainz 390478 2007. április 17. 20:01
Válasz erre
Ha már erről beszélünk, mire lóttek RS-2US rakétával a 21-esek Lengyelországban?
sainz 390477 2007. április 17. 19:58
Válasz erre
Ezek a fotóim az airforce.ru-n 1982-ben készültek Asztrahanyban, akkor(is) vett részt a Sztrelban a MiG-23-as század.

Az NDK gyakorlat érdekessége, hogy hajókat is bombáztak a magyar szuhojok, Iváncsik Gabi úgy telibeverte a kiselejtezett célponthajót, hogy az azonnal kettétört, mint a filmeken(fotó is van róla)
kori 390476 2007. április 17. 16:39
Válasz erre
Én annyit tudok, hogy 23-al 1981-ben asztrahányi lőtéren élesrakéta-lővészet, LA-7 Misleny-re, kiváló erdeménnyel. 1983-ban nádudvari lőtéren H-23-al, Hajmáskéren Sz-24 rakétával lőttek.Lengyelországban 86-90-93 -ban volt lövészet.
Szu-22-vel 85-ben nádudvari lőtéren bombavetés, 86 lengyelországban R-13-al infrára és H-25ML-lel páncélosokra. 87-ben NDK nemzeti lőterén UB-32 valamint bombázás.
sainz 390475 2007. április 15. 23:11
Válasz erre
sainz 390474 2007. április 15. 23:09
Válasz erre
sainz 390473 2007. április 15. 23:02
Válasz erre
forums.airforce.ru/attachment.php

1978-ban egy szovjet MiG-23 század 1 hétig vendégeskedett Pápán.

Tudja vki ennek az alakulatnak a számát, esetleg ismertek vkit aki akkoriban ott szolgált?
Tophatters 390472 2007. április 15. 22:14
Válasz erre
kori 390471 2007. április 15. 21:28
Válasz erre
A MiG-21MF első hazai kiképzési repülése 1971. szeptember 2-án volt Pápán. Az összesített adatok szerint kb 70 ezer repórát repült, mintegy 110 ezer felszállással. A beérkezett 50 db gépből 8 veszteség volt(3 katasztrófa, 5 baleset). Az utolsó startot 1996. december 4-én a 4409-el Kristóf Tamás örnagy hajtotta végre.
A MiG-23 első pápai felszállása UB-vel 1979. augusztus 25-én volt. A típust 44 fő rgv. repülte, MF-el 24635 felszállással, 16408 óra 52 percet, UB-val 8294 felszállással 4468 óra 12 percet repültek. Az utolsó felszállást MF-el(11) 1996.12.04-én Perjési Zoltán százados, UB-val (15) 1996.12.17-én időjárás-felderítésre Cseporán Mihály alezredes és Endrész János alezredes hajtották végre.
A Szu-22 típus első repülése 1984 márciusában volt. A típuson 23 fő repült, 21884 felszállásból 16750 repórát teljesítve. Utolsó felszállás 1996. február 04-én volt, mikor Kovács László alezredes a 15-ös gépet Taszárról átrepülte Pápára.
sainz 390469 2007. április 11. 23:01
Válasz erre
Avdakovic Omer és Mendás Zeljko, két Jugoszláv nemzetiségú pilóta, akik nálunk kaptak 23-as átképzést.
Mikor, miért?
Van ennek vmi köze a Jugoszláviában rekedt iraki MiG-23ML-ekhez?

Tudtok erröl részleteket?
Tophatters 390468 2007. április 8. 19:57
Válasz erre
Köszi!

Nagyon örülnék a pontos időnek és oldalszámnak! :)
Meg ha esetleg meg van, akkor az utolsó harci (MF) 23-as dátuma is érdekelne. Persze csak ha lehetséges.
kori 390467 2007. április 8. 19:42
Válasz erre
A MiG-21-esek repültek még 24.-e után egy darabig,de nagyon keveset. A 23-as meg 1996 December végén repült utoljára, 21 vagy 22-én, valamelyik UB(az egyik hajózó a Csepi volt), harci 23-as december elején. De majd utána tudok nézni.(pontos idő meg oldalszám szerint). Az hogy magyar MIG-21MF mikor repült utoljára jó kérdés..Üdv
Csaba307 390466 2007. április 1. 20:34
Válasz erre
Köszi a képeket!
Érdekes kísérletek voltak.Vajon miért nem lett belőlük széria?
Tophatters 390465 2007. április 1. 13:31
Válasz erre
Mirage-G.jpg méret: 44.4 KB
mirage-g8.jpg méret: 36.1 KB
Szia!

Az a variaszárnyú gép a Mirage G. Egyhajtóműves és valóban nagyon hasonlít a MiG-23-ra. ha jólt tudom 1967-ben készült el. Van még egy ilyen Mirage típus, a Mirage G8, az 1971-ben jelent meg. Ez a változat kéthajtóműves, alapjaiban a Mirage G-re hasonlít de nagyobb. (kicsit F-111 beütésű)
Csaba307 390464 2007. április 1. 00:05
Válasz erre
Egyik nap láttam egy képet egy varia szárnyú Mirage III prototípusról.Első ránézésre tiszta 23-as volt.Érdekes a hasonlóságuk.A Mirage szebb,de a 23-as olyan igazi orosz beleszeretek repülő. :)
Tibcsi 390463 2007. március 13. 12:52
Válasz erre
Csaba307 390462 2007. március 13. 12:45
Válasz erre
Esetleg a Mirage F1-nek is azért olyan csirkelábas a főfutója,mert "ő" is bőröndöl vele?
Csaba307 390461 2007. március 12. 13:32
Válasz erre
Szia SSgt.Chris!
Köszi a képeket!Nagyon jók.
SSgt.Chris 390460 2007. március 12. 08:46
Válasz erre
DSCN2601.jpg méret: 231.2 KB
DSCN2602.jpg méret: 237.3 KB
A futómű-témához egy kis adalék... :-) Csak úgy olvasgattam a topikokat és gondoltam illusztrálok egy picit... :-)
Csaba307 390459 2007. március 12. 08:15
Válasz erre
Migyuri!
Köszönöm a meghívást!Érdekelne nagyon a dolog.Megbeszéljük még.
sainz 390456 2007. március 11. 09:47
Válasz erre
airforce.ru/history/modern/kolotukhin/index.htm
airforce.ru/history/modern/35iap/index.htm

Ha mar szoba kerult a futomu, ket erdekes link, amiben az uzemeltetesi problemakrol is irnak:
sainz 390455 2007. március 11. 09:38
Válasz erre
Esetleg fotok Lugovajabol ?
sainz 390454 2007. március 11. 09:37
Válasz erre
A MiG-23 tipusatkepzes Lugovajaban volt a Szu-ban 1979-ben.
1969-es harci utasitas alapjan ment a kikepzes.
A VSZ-ben utolsokent rendszeresitettuk a tipust...hmmm.

Voltak feladatok, amiket MiG-23S ill. MiG-23MS tipuson repultek le a magyarok odakint.
Van errol kozvetlen infoja pilotaktol vkinek ?
A foldi szemelyzet hol kapott kikepzest ?
sainz 390453 2007. március 11. 09:28
Válasz erre
Tudtok reszleteket a H-23 raketa elesloveszeterol a MiG-23-al ?
Ha jol tudom 1982-ben volt ilyen itthon vmelyik loteren( a Bakonyban v az oroszok altal hasznalt loteren az Alfoldon ?).
Mennyire volt ez veszelyes gyakorlat a raketa hatotavolsaga miatt ?

A Szu-22-esek egyszer lottek tudtommal Lengyelorszagban az elso elesloveszetukon, akkor is a tenger iranyaban, igen jo eredmennyel(meg talan 83-ban Krasznodarban a tipusatkepzesen).
Miggyuri 390452 2007. március 11. 08:31
Válasz erre
persez=persze
Miggyuri 390451 2007. március 11. 08:31
Válasz erre
Robidoki!
Érdemes volna Pápán olyan állapotba hozni egy 23-as /persze, pénz, tudom én!/hogy adott esetben ezt a csodát és a szányak mozgatását be lehessen mutatni. persez, tudom, hogy ez jórészt pénz kérdése, de hátha van vmi értékőrző pályázat...
Miggyuri
Robidoki 390450 2007. március 11. 06:52
Válasz erre
Pontosan így van! Valóban bőröndnyi a hely ahová becsomagolja!Ezt csak akkor értékeli egy ígazán műszaki ember,amikor futózzák a gépet(felemelve,nyomás alá helyezik,és így üzemeltetik az adott rendszert)csodálatos,fenomenális ,de leginkább a RUBIK-KOCKA-hoz hasonló elv.Aki egyszer dolgozott már OROSZ-technikával,az elfogult lessz de azért néha mégis előkerülnek azok a szitkok,átkok amitől a tervezők forognak a sírjukban.Ez manapság már nem fog lőfordulni.

Banos Róbert (repipari archeológus)ex funker
NSVT 390449 2007. március 11. 06:50
Válasz erre
Én spec semelyik komolyabb szakirodalomban nem találtam erre még utalást sem. Ez vagy valami féle népi anekdóta, vagy az imperialista hatalamak a hidegháború idején ezzel nyugtatták a pilótáikat: kár a Floggerekre pazarolni a drága dollárért előállított rakétákat, mert csak felszállni tudnak leszálláskor meg úgy is összetörnek a bonyolult futóműveik miatt.:-) Dehát ez utóbbinak is elég kicsia a valószínűsége. Ígyhát szerintem maradt a népi anekdóta.
Miggyuri 390448 2007. március 11. 05:30
Válasz erre
A 23-as katasztrófáihoz nem a futómű zseniálisan elkészített, bár leginkább a mákoskalács mákjának elrendezéséhez hasonló megoldása, vezetett. Csaba! Láttál már 23-as futóművet behajtogatva egy nagyobb bőröndnyi helyre? Eszméletlen! Ha jársz Pápán, nézd meg! Ha nem tudsz bejutni és ráérsz, megbeszéjük és nyáron egy csoporttal tervezzük, akkor velünk bejöhetsz. :)
Persze, hozzáteszem, elfogult vagyok, szívem egyik csücske a 23-as. Nagyon egyet értek Robidoki utolsó mondatával.
De egy tény, valóban bonyolulta megoldás.
Miggyuri
Robidoki 390447 2007. március 11. 05:13
Válasz erre
Ezt én is hallottam,sőt azt is hogy ennek igazán sok valóságalapja nincs is!Meg kell nézni,mint ahogy a kolegáimmal mi is megnéztük,és rá kellet jönnünk hogy nem hiába kapot a tervezője LENIN-díjat.Bonyolult,de inkább elmés megoldások halmaza!Kár hogy nem azok süvöltenek az égen,hanem a G...nek,

Robi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.